آخرین خبر :

اخبار علمی/کشف داروی طبیعی برای نابودی ویروس کرونا

درمان مشکلات گوارشی و کم‌اشتهایی کودکان با یک گیاه جادویی

متخصصان طب سنتی برای درمان مشکلات گوارشی و کم‌اشتهایی کودکان مصرف یک گیاه جادویی را توصیه می‌کنند.

افسنطین؛ گیاهی با ده‌ها خاصیت درمانی، اما ممنوعه برای زنان بارداربه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اخبار الیوم، افسنطین به لطف ماده “سانتونین” موجود در آن، به حل مشکلات گوارشی مانند اختلالات معده، اسپاسم روده و درمان موارد کم اشتهایی در کودکان کمک می‌کند.

مطالعات اخیر نشان داده است که نوشیدنی افسنطین تب و بیماری کبد را درمان و همچنین موجب بهبود روحیه و حالت افسردگی در فرد می‌شود

کشف داروی طبیعی برای نابودی ویروس کرونا

دانشمندان کلینیک دانشگاهی در گلیسیرریزین موجود در ریشه شیرین بیان، قابلیت نابود کردن ویروس کرونا یافتند.

به گزارش حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، در جریان تحقیقات آزمایشگاهی برای کشف یک داروی طبیعی به منظور نابودی ویروس کرونا دانشمندان عصاره ریشه شیرین بیان را در غلظت ۸ میلی گرم/میلی لیتر آماده و پس از آن طی یک ساعت در دمای ۳۷ درجه در دوز‌های مختلف آن را رقیق کردند،

نویسندگان این پژوهش حدس می‌زنند که این نمونه آخر مانند ابزار تکمیلی موثر در درمان ویروس کرونا به کار رود.

خواص ضد ویروسی گلیسیرریزین دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که پیشتر در مقابله با برخی ویروس‌ها به کار رفته است.

محققین بیان می‌کنند که خاصیت ریشه شیرین بیان و از جمله گلیسیرریزین را باید به صورت جزئی‌تر و کامل‌تر مطالعه کنند تا تاثیر درمانی آن برای مقابله با ویروس کرونا ثابت شود.

محققان نیوزیلندی می گویند؛

سه رکن اصلی سلامت روان/ خواب خوب، ورزش، مصرف میوه و سبزیجات

سه رکن اصلی سلامت روان/ خواب خوب، ورزش، مصرف میوه و سبزیجات

مطالعه محققان نشان می دهد خواب باکیفیت، ورزش و مصرف زیاد میوه و سبزیجات خام می تواند سلامت روان بهتری را برای افراد جوان به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مطالعه، از بیش از ۱۱۰۰ فرد نیوزیلندی و آمریکایی در مورد خواب شأن، فعالیت فیزیکی، رژیم غذایی و سلامت روان شأن سوال پرسیده شد.

«شای رابی ویکهام»، سرپرست تیم تحقیق از دنشگاه اوتاگو نیوزیلند، در این باره می‌گوید: «ما دریافتیم کیفیت خواب بیش از کمیت خواب در پیش بینی سلامت روان نقش دارد.»

در کنار خواب باکیفیت، ورزش و مصرف میوه و سبزیجات خام، به ترتیب سه رفتار مهم قابل ارتباط با سلامت بهتر روان هستند.

فواید شگفت انگیز پیازچه برای حفاظت از بدن در برابر بیماری‌ها

مطالعات نشان داده است که خوردن پیازچه سبز فواید شگفت انگیزی برای بدن، به ویژه در مبارزه با بیماری‌ها دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الکوثر، مطالعات اخیر نشان می‌دهند که پیازچه یا پیاز سبز گیاهی است که از ابتلا به انواع بیماری‌ها جلوگیری می‌کند و اگر همراه برخی از غذا‌ها میل شود یک مکمل غذائی خوب محسوب می‌شود.

در این گزارش آمده است که پیاز سبز به محافظت از بدن در برابر بیماری ها، تقویت ایمنی و کمک به لاغری و چربی سوزی کمک می‌کند.

این گزارش لیستی از شگفت انگیزترین فواید خوردن پیاز سبز را معرفی می‌کند که عبارتند از:

– حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که به بهبود ایمنی بدن کمک می‌کند.

– پیاز سبز یک نوع سبزی سرشار از کروم است که قند خون را تنظیم می‌کند.

– خوردن پیاز سبز به کاهش التهاب و جلوگیری از عفونت کمک می‌کند.

-کلسترول مضر خون را کاهش می‌دهد که این اتفاق سلامت قلب را حفظ می‌کند.

– حاوی درصد بالایی از “ویتامین B ۱” است که برای محافظت در برابر تجمع چربی‌ها در بدن مفید است و موجب کاهش وزن می‌شود.

– همچنین حاوی درصد زیادی کورستین است که باعث حفاظت بدن در برابر سرطان می‌شود.

کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه:

مصرف زیاد قند، نمک و چربی خطر کرونا را نزدیکتر می‌کند

مصرف زیاد قند، نمک و چربی خطر کرونا را نزدیکتر می‌کند

 کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سیستم ایمنی مهمترین عامل و ابزار برای در امان ماندن از ابتلا به کرونا است، اما مصرف زیاد قند و نمک و چربی سیستم ایمنی بدن را روز به روز ضعیف تر می کند و احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد.

سپیده دولتی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خانه نشینی اجباری این روزهای کرونایی، خود یکی از عواملی است که مصرف تنقلات و غذاهای آماده را افزایش داده است.  مواد غذایی پرنمک، شیرین و پر چرب زمینه ساز اضافه وزن و چاقی و به تبع آن افزایش احتمال ابتلا به کرونا، دیابت، پر فشاری خون، چربی خون بالا، کبد چرب و غیره می شوند و خود این بیماری ها خطر ابتلا و مرگ ناشی از کووید ۱۹ را افزایش می دهد.

افزایش ظرفیت‌های تنفسی در روز‌های کرونایی با چند ترفند ساده

یک متخصص فیزیوتراپی در خصوص نحوه افزایش ظرفیت‌های تنفسی در روز‌های کرونایی توضیحاتی را ارائه کرد.

عارف سعیدی متخصص فیزیوتراپی و مدرس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: انواع ورزش‌ها به خصوص ورزش‌های هوازی نقش مهمی در افزایش ظرفیت تنفسی دارند. ورزش‌هایی مانند شنا، پیاده روی به خصوص با سرعت و حتی دویدن ملایم می‌توانند به افزایش ظرفیت‌های ریه کمک کننده باشند.

او در ادامه افزود: با توجه به اپیدمی ویروس کرونا، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و توصیه‌های مربوط به در خانه ماندن؛ نباید از موضوع مهم ورزش در این روز‌ها غافل شد. البته این روز‌ها ورزش در مکان‌های عمومی، ورزشی و پرتردد توصیه نمی‌شود، بلکه بهتر است ورزش را در حیاط یا پشت بام و داخل منازل انجام دهید.

سعیدی بیان کرد: در واقع می‌توانید در مکان‌های توصیه شده از دوچرخه ثابت، تردمیل و امکانات ساده در منزل برای ورزش استفاده کنید. توصیه می‌شود ورزش‌های روزانه را از مدت زمان کم یعنی ۵ دقیقه شروع کنید تا در روز‌های آینده به مرور زمان بتوانید میزان فعالیت ورزشی خود را افزایش دهید.

شهدی که دیابتی‌ها را به کما می‌برد

یک متخصص غدد درون ریز معتقد است مصرف بیش از حد عسل برای بیماران دیابتی خطرناک است و ممکن است منجر به کمای دیابتی شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از “لبنانون”، دکتر زهره پاولووا، متخصص غدد درون ریز نسبت به مصرف مقادیر زیاد عسل هشدار داده است.

پاولووا تصریح می‌کند: انواع و مقادیر زیادی از عسل در فروشگاه‌ها وجود دارد اما تعداد زیادی زنبور عسل وجود ندارد که بتواند این مقادیر را تولید کند. اگر از شکر برای تغذیه زنبور عسل استفاده شود اشکالی ندارد، اما مدت زیادی است که از سموم دفع آفات استفاده می‌شود و مطمئناً در مزارعی که زنبور‌ها نیز پرواز می‌کنند مورد استفاده قرار گرفته است.

یک حقیقت تلخ از عسل شیرین/ تحولی که ماده شفابخش را به سم کشنده تبدیل کرده است

او هشدار داد: یک فرد کاملاً سالم نباید روزانه مقدار زیادی عسل مصرف کند. گاهی بیماران دیابتی را ویزیت می‌کنم که به دلایلی معتقد هستند می‌توانند عسل بخورند و فراتر از این، آن‌ها معتقد بودند که خوردن عسل سلامت آن‌ها را بهبود می‌بخشد. این یک توهم خطرناک است که ممکن است به کما منجر شود.

این متخصص در عین حال تاکید می‌کند که عسل خوب یک ضد عفونی کننده قوی و یک ماده بازسازی کننده عالی است؛ برای مثال، در حالت گلودرد، باید غرغره به خوبی انجام شود و سپس یک قاشق چای خوری عسل در دهان گذاشته و به آرامی جذب شود که پس از این اثر مثبت آن نمایان می‌شود.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*