اخبار علمی/واکسن فایزر در برابر گونه های جدید کرونا اثربخش است

واکسن فایزر در برابر گونه های جدید کرونا اثربخش است

واکسن فایزر در برابر گونه های جدید کرونا اثربخش است

نتیجه یک بررسی نشان می دهد: واکسن فایزر/بیو ان تک در برابر گونه های جدید کروناویروس از اثربخشی لازم برخوردار است.

به گزارش ایسنا، “فیلیپ دورمیتزر”، یکی از محققان واکسن کروناویروس فایزر گفت: جهش می تواند عامل انتقال بیشتر ویروس باشد و این نگرانی وجود دارد که موجب شود ویروس از آنتی بادیهای ناشی از واکسن رهایی پیدا کند.

طبق مطالعات آزمایشگاهی که توسط این شرکت داروسازی آمریکایی انجام گرفته مشخص شده است: واکسن کروناویروس فایزر/بیو ان تک در برابر سویه جهش یافته این ویروس که در انگلیس و آفریقای جنوبی شناسایی شده و از قابلیت انتقال بالایی برخوردار است، تاثیرگذاری لازم را دارد.

شناسایی عوامل جدید برای افزایش احتمال ابتلا به حمله قلبی

دانشمندان عوامل جدیدی را شناسایی کردند که در افزایش احتمال ابتلا به حمله قلبی مؤثر هستند.

شناسایی عوامل جدید برای افزایش احتمال ابتلا به حمله قلبیبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب سایت اکسپرس انگلیس، یک مطالعه علمی دلایل جدیدی را نشان می‌دهد که قادر به افزایش حمله قلبی در بیماران قلبی از طریق فعل و انفعالات داخل بدن هستند.

این تحقیق علمی وجود دلایلی تازه که موجب بروز مشکلات قلبی می شوند را تایید کرده است.

«آدام تیلور»، متخصص عروق و استاد دانشگاه لنکستر در این گزارش اعلام کرده است که باکتری‌های بد در بدن ممکن است فعالانه رشد کرده و بتوانند به جریان خون منتقل شوند و این منجر به واسکولیت و در نهایت حمله قلبی می‌شود.

این متخصص همچنین تاکید کرد: علاوه بر اینکه درد شدید در دندان‌ها می‌تواند علامت حمله قلبی باشد، مزه تلخ دهان نیز یک علامت خطرناک است.

۱۰ درمان خانگی معده درد که برای تان معجزه می‌کند

درد معده به قدری شایع است که همه آن را تجربه می‌کنند و ده‌ها دلیل وجود دارد که ممکن است به این درد معده مبتلا شوید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درد معده به قدری شایع است که همه گاه گاهی آن را تجربه می‌کنند. ده‌ها دلیل وجود دارد که ممکن است به درد معده مبتلا شوید. بیشتر علل بروز این درد جدی نیستند و علائم به سرعت از بین می‌روند. به طور کلی، در غالب مواقع چاره درد معده در آشپزخانه‌تان یافت می‌شود. در این نوشتار، ۱۰ درمان خانگی معده درد را می‌بینیم.

۱. زنجبیل

 

۲.  چای بابونه

 

۳. نعناع

\

۴. حمام گرم یا کیسه آب گرم

 

۵. سرکه سیب

 

۶. دارچین

 

۷.  زیره

 

۸. انجیر

 

۹. ریحان

 

۱۰. شیرین بیان

درمان بیماری‌های خودایمن با استفاده از زنجبیل

درمان بیماری‌های خودایمن با استفاده از زنجبیل

محققان دانشگاه میشیگان با آزمایش روی موش‌ها دریافتند ماده موثر زنجبیل که با عنوان ۶-gingerol شناخته می‌شود، قادر است با مکانیزم‌هایی که موجب بروز برخی از بیماری‌های خودایمن از جمله لوپوس و سندرم آنتی فسفولیپید هستند، مقابله کند.

به گزارش روز پایگاه خبری ساینس‌دیلی، در این تحقیقات مشخص شد ماده ۶-gingerol مانع فرایند آزادسازی تله‌های فراسلولی نوتروفیل در بدن موش‌های مبتلا به لوپوس و سندرم آنتی فسفولیپید می‌شود.

این فرایند توسط پادتن‌های تولید شده در اثر ابتلا به دو بیماری مذکور تحریک می‌شود.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*