اخبار علمی/معجونی دوست داشتنی که قاتل سرطان و آلزایمر است

معجونی دوست داشتنی که قاتل سرطان و آلزایمر است

‌می‌توان با ترکیب یک ادویه سرشار از آنتی اکسیدان با لیموترش معجونی شگفت‌انگیز ساخت که قاتل سرطان و آلزایمر است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از “الاهرام”، از قرن‌ها پیش زردچوبه به عنوان ادویه غذایی استفاده شده و کورکومین موجود در آن که ماده اصلی شیمیایی آن است، برای درمان انواع اختلالات مانند بی اشتهایی، زخم‌های دیابت، بیماری‌های کبدی، آرتروز و بیماری‌های التهابی موثر است.

از طرف دیگر، آب لیمو دارای مزایای متعددی است و از آن می‌توان برای مقابله با بیماری‌هایی مانند ورم ناشی از سنگ کلیه و کاهش وزن استفاده کرد. آب لیمو علاوه بر سایر مواد مغذی مانند فولات و پتاسیم، دارای یک ماده اصلی به نام اسید سیتریک است.ترکیب این دو ماده در بسیاری از موارداز جمله موارد زیر معجزه می کند:

۱. مبارزه با بیماری آلزایمر

۲. کاهش علائم افسردگی

۳. کاهش خطر ابتلا به سرطان

 

زردچوبه

۴- محافظت از کبد

۵. تقویت سیستم ایمنی بدن

۷. کاهش وزن

 

طرز تهیه و مواد اولیه:
دو عدد لیمو ترش
چهار فنجان آب
یک قاشق چایخوری زردچوبه
عسل
یک تکه کوچک زنجبیل
پنج برگ نعناع

مراحل تهیه:

لیمو را له کرده و سپس آب را اضافه کنید.
بقیه مواد زردچوبه، عسل و زنجبیل را اضافه کنید.
مواد را خوب مخلوط کنید. لیوان را می‌توان با برگ نعنا تزئین کرد.

۴ خاصیت جادویی سماق برای سلامتی

محققان می‌گویند سماق علاوه بر دارا بودن طعم دلپذیر، خواص بی شماری برای حفظ سلامت بدن دارد.

به گزارش دراکس، سماق یکی از گیاهانی است که به طور گسترده به عنوان ادویه در وعده‌های غذایی مصرف می‌شود. میوه‌های این گیاه به صورت خوشه‌ای بوده و پس از کوبیده شدن به صورت چاشنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه علاوه بر طعم دلپذیر، دارای خواص زیادی است.

تحقیقات نشان داده است مصرف سماق می‌تواند به تنظیم قند خون به ویژه در افرادی که به بیماری‌هایی مانند دیابت مبتلا هستند کمک کند.

همچنین مطالعات بر روی حیوانات نشان داده است مصرف سماق می‌تواند کلسترول بد خون را کاهش دهد که این امر منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

از سوی دیگر، به دلیل آنکه سماق دارای آنتی اکسیدان‌های بسیار قوی است می‌تواند در مبارزه بدن با رادیکال‌های آزاد موثر باشد و از این راه، مانع آسیب رسیدن به سلول‌ها شود. همچنین آنتی اکسیدان‌های موجود در سماق خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت، سرطان و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

پوکی استخوان یکی از بیماری‌های رایج است که با افزایش سن خطر آن در افراد بیشتر می‌شود. تحقیقات بر روی موش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد مصرف سماق می‌تواند روند تنزل حجم استخوان‌ها را کاهش داده و مانع از پیشرفت بیماری پوکی استخوان شود.

متخصصان تاکید دارند به دلیل سطح مناسب آنتی اکسیدان‌های موجود در سماق، مصرف این گیاه برای افرادی که از درد‌های عضلانی رنج می‌برند بسیار مفید است.

درمان چاقی با استفاده از ایمپلنت

درمان چاقی با استفاده از ایمپلنت

محققان دانشگاه ای اند ام واقع در تگزاس آمریکا، ایمپلنت جدیدی را ساختند که امکان کاهش وزن افراد چاق را فراهم می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری ساینس، این ایمپلنت از طریق جراحی درون شکم شخص و در قسمت انتهای عصب واگ  قرار می‌گیرد. این عصب طولانی‌ترین عصب مغزی بدن است که در بلعیدن غذا، صحبت کردن و هاضمه نقش دارد و امکان برقراری ارتباط بین مغز و تعدادی از اندام‌ها از جمله شکم را فراهم می‌کند.
هنگامی که یک انتقال‌دهنده خارجی، سیگنال‌های رادیویی با فرکانس مناسب را برای ایمپلنت ارسال می‌کند، میکرو ال‌ای‌دی‌های ایمپلنت فعال شده و پرتوهای نور انتهای عب واگ را تحریک می‌کنند، در نتیجه سیگنالی برای مغز ارسال می‌شود که احساس سیری را برای شخص ایجاد می‌کند. سپس شخص احساس گرسنگی را از دست داده و کمتر غذا می‌خورد.

 مضرات مصرف برنج

محققان می‌گویند زیاده روی در مصرف برنج می‌تواند منجر به بیماری‌های مختلف شود.

به گزارش کورا، امروزه مردم به صورت مختلف اقدام به مصرف برنج می‌کنند. دستکم نیمی از مردم جهان به برنج به عنوان یک وعده غذایی اصلی نگاه می‌کنند. با این حال، زیاده روی درمصرف این گیاه دارای مضراتی است.

 

فواید و مضرات مصرف برنج چیست؟

زیاده روی در مصرف برنج چه عوارضی دارد؟

به طور عمومی زیاده روی در مصرف هر مواد غذایی ممکن است عوارض خاص خود را داشته باشد. امروزه برنجی که غالب مردم مصرف می‌کنند به برنج سفید مشهور است. برنج سفید دارای سدیم پایین و فیبر کم است.

زمانی که برنج زیادی مصرف می‌کنید، در ابتدا متوجه تورم در شکم خود می‌شوید، این امر منجر به چاقی شما خواهد شد. مصرف برنج می‌تواند به سرعت قند خون را بالا ببرد بنابراین برای افرادی که به دیابت مبتلا هستند، خطر بزرگی است. دیابت می‌تواند منجر به از کار افتادن کلیه ها، نابینایی و قطع عضو شود.

برنج سفید در اصل نوعی نشاسته است و هضم آن برای بدن کار بسیار سختی است. این گیاه سرشار از کربوهیدرات است و سطح پروتئینی آن به مراتب کمتر است به طوری که در هر ۱۰۰ گرم برنج ، تنها ۲.۴ گرم پروتئین وجود دارد.

مصرف برنج سفید به طور گسترده در میان کشور‌های آسیایی رایج است و به همین دلیل خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با رگ‌های کرونری (رگ‌های خون رسان به قلب) در این کشور‌ها زیاد است.

سالم‌ترین غذاها برای خنثی کردن اثرات آلودگی هوا

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: آلودگی هوا عامل افزایش ابتلا به کرونا بوده و مصرف برخی موادغذایی برای پیشگیری از مضرات آلودگی هوا مفید است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیما سادات لاری  سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: بر اساس مطالعات علمی آلودگی هوا یکی از عوامل افزایش بیماری کروناست. انجام رژیم غذایی متناسب به منظور کاهش اثرات سوء ناشی از آلودگی هوا اهمیت دارد. پس توصیه می‌کنیم از مصرف غذاهای چرب، سوسیس، کالباس، تنقلات کم ارزش مانند چیپس، پفک و نوشابه‌های گازدار خوددداری کنید.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در طول روز آب فراوان میل کنید. استفاده از منابع ویتامین D و مصرف شیر را در برنامه غذایی خود داشته باشید. نسبت به مصرف سیر، پیاز و تره فرنگی جهت محافظت از مخاط دستگاه تنفسی اقدام کنید. از مواد غذایی مانند کرفس، اسفناج، گوجه فرنگی، لیمو، نارنگی، پرتقال و برگ سبز کاهو که غنی از ویتامین C هستند، استفاده کنید. مصرف روزانه یک عدد سیب عوارض ناشی از آلودگی هوا را کاهش می‌دهد.

لاری تصریح کرد: میوه‌هایی مانند پرتقال که سرشار از پکتین هستند، برای کاهش عوارض آلودگی هوا مفید هستند. مصرف جوانه گندم و روغن‌های گیاهی، جگر و سبزی‌های دارای برگ سبز را که دارای منابع ویتامن E هستند، فراموش نکنید همچنین نسبت به مصرف مواد غذایی حاوی سلنیوم مانند غذاهای دریایی، مرغ، نان و آجیل و مواد غذایی حاوی بتاکاروتن مثل انبه، کدو حلوایی، فلفل، اسفناج و کلم اقدام کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*