اخبار علمی/غذا‌های فوق خطرناک برای قلب

فواید شگفت انگیز شوید برای سلامتی

شوید علاوه بر عطر و طعم، اشتها آور و دارای خواص دارویی فراوانی است.

فواید شگفت انگیز شوید برای سلامتی

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ارگانیک فکتس، گیاه شوید حاوی مواد مغذی و ترکیباتی است که به هضم غذا کمک می‌کند. همچنین باعث تسکین اختلالات قاعدگی و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. از آنجا که شوید یک ماده ضد التهاب است، ترکیبات آن می‌توانند در برابر آرتروز و سایر بیماری‌های التهابی محافظت کنند.که برخی از فواید خوردن شوید شامل موارد زیر است:

کمک به بی خوابی

کاهش عفونت‌های میکروبی

 

شوید

کاهش اسهال

تسکین درد آرتروز

تحریک قاعدگی

درمان اختلالات تنفسی

بهداشت دهان

حفظ سلامت استخوان

 

فواید شوید

کنترل دیابت

غذا‌های فوق خطرناک برای قلب

متخصصان حوزه سلامت و تغذیه هشدار می‌دهند چربی‌های ترانس به اندازه چربی‌های اشباع شده برای سلامت قلب خطرناک است.

به گزارش حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مطالعه جدید دانشمندان در مرکز کنترل بیماری نشان می دهد که غذاهای ناسالم به قلب آسیب می رساند.

از جمله این موارد، غذاهای کنسرو شده با مواد غلیظ کننده و تثبیت کننده ها و نوشابه های شیرین با شربت ذرت با فروکتوز بالاست که به قلب ضرر می رساند.

ژانگ متخصص اپیدمیولوژیک پیش از انتشار مطالعه خود در ژورنال تغذیه بالینی آمریکا در ماه اکتبر گفت: این غذاها به طعم بسیار خوشمزه ای طراحی شده اند اما برای قلب مضر هستند.

غذای فرآوری شده فوق العاده خوشمزه هستند، افرادی که هر روز غذا‌های فوق فرآوری شده می‌خورند، می‌توانند ۵۰۰ کالری بیشتر در روز بخورند.

غذا‌های اصلی مانند سبزیجات، لوبیا، گوشت، پنیر‌ها و سایر غذا‌ها نمونه‌هایی از غذا‌های فرآوری نشده یا کم پردازش هستند که کنسرو آن‌ها خطرناک هستند.

معجزه یک میوه برای کاهش چین و چروک صورت زنان مسن

نتایج مطالعات جدید دانشمندان بیانگر آن است که مصرف یک میوه منجر به کاهش چین و چروک صورت در زنان مسن می‌شود.

معجزه یک میوه برای کاهش چین و چروک صورت زنان مسنبه گزارش حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل اسپوتنیک، نتایج مطالعه جدید محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان می‌دهد، مصرف انبه آتالوفو که به آن انبه عسلی نیز گفته می‌شود، منجر به کاهش چین و چروک صورت در زنان مسن می‌شود.

زنانی که چهار بار در هفته فقط نصف فنجان از این نوع انبه را مصرف می‌کنند، با کاهش چین و چروک صورت در بازه زمانی کوتاه روبه رو می‌شوند. انبه مانند سایر میوه‌ها و سبزیجات نارنجی، سرشار از بتاکاروتن است و آنتی اکسیدان‌هایی را فراهم می‌کند که ممکن است آسیب سلول را به تأخیر بیندازد.

براساس نتایج موجود، زنان یائسه‌ای که چهار بار در هفته نصف فنجان انبه آتالوفو مصرف می‌کنند، چین و چروک‌های پوستشان  پس از دو ماه تا ۲۳ درصد کاهش پیدا می‌کند.

یافته محققان استرالیایی؛

تستوسترون می تواند از ابتلای مردان به دیابت پیشگیری نماید

تستوسترون می تواند از ابتلای مردان به دیابت پیشگیری نماید

محققان دریافتند درمان با تستوسترون از ابتلا به دیابت در مردان جلوگیری کرده یا به طور کامل بیماری را از بین می برد.

به گزارش خبرنگار مهر، مردان چاق یا دارای اضافه وزن معمولاً دارای میزان پاین تستوسترون در خونشان هستند که با افزایش ریسک ابتلاء به دیابت نوع۲ مرتبط است.

تیم تحقیق در این مطالعه به بررسی این موضوع پرداخت که آیا درمان تستوسترون از روند پیشرفت بیماری یا توقف آن در اوایل بیماری دیابت پیشگیری می‌کند.

محققان دانشگاه آدلاید استرالیا در این تحقیق بیش از ۱۰۰۰ مرد در رده سنی ۵۰ تا ۷۴ سال را که چاق بوده یا اضافه وزن داشتند، مورد بررسی قرار دادند. به نیمی از این مردان به مدت ۲ سال و هر سه ماه یکبار تستوسترون و به نیم دیگر دارونما تزریق شد.

بعد از ۲ سال مشخص شد که ۸۷ نفر از ۴۱۳ مرد (۲۱ درصد) در گروه دارونما مبتلا به دیابت نوع۲ شده بودند درحالیکه ۵۵ نفر از ۴۴۳ نفر (۱۲ درصد) در گروه تستوسترون مبتلا به این بیماری شده بودند.

همچنین بعد از ۲ سال، یافته‌های قابل توجهی در گروه مردان تحت درمان با تستوسترون مشاهده شد: قندخون پایین در هنگام ناشتا؛ کاهش قابل توجه چربی بدن؛ افزایش حجم عضله اسکلتی؛ و بهبود عملکرد جنسی.

شایع‌ترین عارضه جانبی این درمان در ۲۲ درصد مردان، افزایش غلظت سلول‌های قرمز خون بود که منجر به گندیدگی خون می‌شود.

کدام شکلات‌ها برای بدن مضر هستند؟

به گفته محققان شکلات‌ها برای فعالیت قلب مفید هستند، اما برخی از انواع آن‌ها به شدت می‌تواند برای بدن مضر باشد.

به گزارش حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، شکلات‌ها خوراکی‌های سالمی هستند که باعث بهبود خلق و خو شده و بر فعالیت قلب اثر مفیدی دارند، اما نه همه شیرینی‌هایی که تحت عنوان شکلات عرضه می‌شوند، برخی از آن‌ها چنین فوایدی ندارند. شکلات‌هایی وجود دارد که بسیار ناسالم است.

هنگامی که به جای کره کاکائو به شکلات جایگزین روغنی اضافه شود، به یک بمب شیمیایی تبدیل می‌شود. این جایگزین کره کاکائو معمولاً روغن پالم (نخل) است که در بدن به میزان کمی جذب می‌شود. استفاده از چنین روغنی می‌تواند منجر به ایجاد بیماری‌های قلبی- عروقی، تصلب شرایین و ایجاد لخته‌های خون در بدن شود.

همچنین شکلات‌های حاوی روغن پالم باعث افزایش کلسترول بد و رسوب نمکی در بدن می‌شوند. قبل از خرید شکلات، باید ترکیبات آن‌ها را با دقت بخوانید و سعی کنید شکلات‌هایی را خریداری کنید که در ترکیبات آن‌ها مواد طبیعی به کار رفته باشد

 

شکلات‌های تلخ را انتخاب کنید، زیرا آن‌ها قند کمتر و مواد مغذی بیشتری دارند.

به گفته متخصصان مقدار توصیه شده مصرف شکلات برای یک فرد بالغ سه یا چهار بسته شکلات در ماه یا ۱۰ گرم شکلات در هر روز است.

چند درمان خانگی برای از بین بردن خال‌های مزاحم

علی رغم آنکه در طول تاریخ وجود خال روی صورت یکی از معیار‌های زیبایی بوده، اما برخی از آن‌ها برای فرد آزار دهنده هستند که می‌توان با چند راهکار خانگی از شر آن‌ها خلاص شد.

چند درمان خانگی برای از بین بردن خال‌های مزاحمبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه “تایمز”، معیار‌های زیادی برای زیبایی وجو دارد، یکی از این معیار‌هایی که می‌توان از آن نام برد “خال” است اما اگر بزرگ باشند یا ظاهری تغییر شکل یافته داشته باشند، می‌تواند عکس این مسئله باشد.

در این گزارش انواع مختلفی از روش‌ها و درمان‌های خانگی برای از بین بردن خال‌های مزاحم وجود دارد:

ترکیب جوش شیرین و روغن کرچک

اگر جوش شیرین را با روغن کرچک مخلوط می‌کنید، خمیری به دست می‌آید که می‌تواند خال را از بین ببرد؛ زیرا جوش شیرین قادر است زوائد پوستی را خشک کند.

سرکه سیب

سرکه سیب دارای اسید استیک طبیعی است که می‌تواند از نظر شیمیایی خال‌ها را بسوزاند و استفاده از آن کاملاً بی خطر است.

روغن سیر

می‌توانید روغن سیر که به راحتی در دسترس است را خریداری کنید و چند روز آن را روی خال‌ها بمالید. این روغن حاوی آنزیم‌هایی است که می‌تواند سلول‌های سازنده یک خال را آب کند.

چند درمان خانگی برای از بین بردن خال‌های مزاحم

آلوئه ورا

در صورت استفاده مرتب از ژل آلوئه ورا می‌توان خال را از بین برد.

روغن نارگیل

تصور می‌شود روغن نارگیل در کاهش اندازه خال مفید باشد. هر روز کمی روغن نارگیل به خال خود بمالید و پس از چند روز اثر آن را حس کنید.

عسل

عسل حاوی خواص ضد التهابی طبیعی است و می‌تواند به کاهش اندازه یک خال کمک کند.

روغن بذر کتان

روغن بذر کتان دارای خواصی است که می‌تواند زائده‌ها و لکه‌های تیره را از بین ببرد، بنابراین یک داروی خانگی محبوب برای از بین بردن خال‌ها است.

چند درمان خانگی برای از بین بردن خال‌های مزاحم

آب سیب زمینی

آب سیب زمینی حاوی مواد سفید کننده طبیعی است که می‌تواند رنگ خال را روشن‌تر کند.

روغن درخت چای

در صورتی دو بار در روز روغن درخت چای را روی خال خود استعمال کنید، می‌توانید خال را به طور طبیعی از بین ببرید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*