اخبار علمی/شناسایی مکملی که به اندازه ورزش کردن مفید است

مطالعات نشان می دهد؛

شناسایی مکملی که به اندازه ورزش کردن مفید است

شناسایی مکملی که به اندازه ورزش کردن مفید است

تحقیق جدید نشان می دهد مکمل رژیمی «گلوکوزامین» به اندازه ورزش در کاهش خطر مرگ موثر است.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه وست ویرجینیا آمریکا اخیراً دریافتند افرادی که روزانه به مدت حداقل یک سال مکمل غذایی گلوکوزامین مصرف کرده بودند شاهد کاهش ۳۹ درصدی مرگ به هر دلیلی و ۶۵ درصد کاهش در احتمال مرگ ناشی از بیماری قلبی عروقی بودند.

دکتر «دانا کینگ»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما توصیه نمی کنیم که افراد مصرف مکمل غذایی را جایگزین ورزش کنند. ورزش کردن مداوم باید ادامه داشته باشد.»

مکمل گلوکوزامین، ترکیب طبیعی یافت شده در غضروف است که معمولاً برای کمک به افراد مبتلا به آرتروز و درد مفاصل استفاده می شود.

در این مطالعه، داده های سلامت مربوط به ۱۶,۶۸۶ نفر که بین سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۰ تحت نظرسنجی سلامت ملی قرار گرفته بودند بررسی شد. سن تمامی شرکت کنندگان حداقل ۴۰ سال بود.

یک گروه از محققان معتقدند که گلوکوزامین ممکن است التهاب سیستمیک را در افراد سالم دارای اضافه وزن کاهش دهد که می تواند اثرات مکمل را بر میزان مرگ و میر توجیه کند.

بهترین خوراکی‌ها برای تقویت مغز

دانشمندان تاکید دارند که برای بهبود عملکرد مغز، افراد باید نوع خاصی از رژیم را رعایت کنند.

به گزارش حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  اسپوتنیک، اسوتلانا میروونا متخصص تغذیه در گزارشی اعلام کرد: واقعیت این است که برخی از محصولات دارای ترکیبات مفیدی هستند. اگر می‌خواهید مغزتان سالم بماند و ظرفیت فکری شما افزایش یابد، باید رژیم غذایی خود را غنی کنید.

دانشمندان موفق شده اند مفیدترین غذا‌ها را برای بهبود کیفیت مغز شناسایی کنند. هفته‌ای چندین بار ماهی و غذا‌های دریایی بخورید. همچنین به لطف مجموعه ویتامین‌ها و مواد معدنی، مغز انسان فعالیت بهتر و موثرتری خواهد داشت، اما اگر این امکان وجود ندارد باید به مکمل‌های حاوی امگا ۳ توجه کنید.

زغال اخته به دلیل آنتی اکسیدان‌ها و لوتئینی که دارد تأثیر زیادی در افزایش هوش افراد خواهد داشت. همچنین مصرف روزانه یک مشت توت یخ زده در زمستان آنتی اکسیدان‌های ضروری به بدن را تامین خواهد کرد.

توصیه می‌شود به منظور تقویت مغز از خوردن مغزیجات غافل نشوید. کولین که در تخم مرغ یافت می‌شود برای سلامت و تقویت مغز موثر است.

به عنوان میان وعده، گاهی اوقات می‌توانید یک فنجان قهوه طبیعی همراه با یک شکلات تلخ تهیه کنید، زیرا کاکائو به عملکرد بهتر مغز شما کمک می‌کند.

عوارضی که در اثر مالش چشم ایجاد می‌شود

مالش چشم یکی از عادت‌های خطرناک در واکنش به سوزش و خارش چشم است که در اثر فشار وارد شده بر سطح نازک چشم، عواقب جبران ناپذیری را برجای می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب سایت “خبرنی”؛ بسیاری از افراد، چه هنگام سرماخوردگی و چه هنگام احساس خستگی و یا پس از گذراندن مدت طولانی جلوی صفحه تلویزیون، دائماً چشمان خود را می‌مالند؛ که این کار خطرات زیادی برای سلامت چشم دارد.

آسیب‌های ناشی از مالیدن چشم

التهاب پلک‌ها

 

آسیب به عدسی چشم

 

آسیب به رگ‌های خونی

 

۶ آسیب که در اثر مالش مداوم چشم ایجاد می‌شود

ورم ملتحمه

 

گرد و غبار را وارد قرنیه چشم می‌کند

 

آسیب به قوز قرنیه

پیشگیری از ابتلا به سرطان با مصرف حبوبات

دانشمندان می‌گویند مصرف حبوبات می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های متعدد از جمله سرطان را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مدیکال نیوز تودی، حبوبات شامل طیف گسترده‌ای از دانه‌های مغذی است که امروزه در غذا‌های متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرد. تحقیقات متعدد خواص بی نظیر حبوبات را نشان داده است. از این رو، متخصصان تغذیه همواره بر گنجاندن این مواد به رژیم غذایی تاکید دارند.

 

فولات یکی  از مواد مغذی موجود در حبوبات است که برای کارکرد طبیعی بدن، تولید گلبول‌های قرمز خون و نیز جلوگیری از نقص در لوله جفت در طول بارداری ضروری است. مادران باردار باید برای سلامت خود و جنین در طول دوره بارداری حبوبات را به رژیم غذایی خود بگنجانند. یک فنجان حبوبات دارای ۴۸۲ میکروگرم فولات است.

از سوی دیگر، شواهد نشان می‌دهد حبوبات سرشار از آنتی اکسیدان‌های مختلف مانند پنی فنول‌ها هستند. آنتی اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و مانع آسیب دیدن سلول‌های بدن می‌شوند. تاثیر آنتی اکسیدان‌ها در جلوگیری از بیماری‌های سرطانی تایید شده است. دانشمندان در سال ۲۰۱۵ مشاهده کردند آنتی اکسیدان‌های موجود در حبوبات با سلول‌های سرطانی دستگاه گوارش مبارزه می‌کند.

حبوبات

همچنین تحقیقات دانشمندان در سال ۲۰۱۷ نشان داد خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در افرادی که به صورت مداوم از حبوبات در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنند به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. ریشه این مسئله در این است که افراد پروتئین موجود در حبوبات را جایگزین پروتئین‌های حیوانی که به طور همزمان چربی بالایی دارند، می‌کنند. چربی موجود در گوشت باعث افزایش کلسترول خون و در نتیجه افزایش خطر ابتلا به سکته قلبی می‌شود.

حبوبات دارای فیبر بالایی هستند و تحقیقات نشان می‌دهد مصرف آن‌ها به افراد مبتلا به دیابت برای کنترل قند خون کمک می‌کند. فیبر فرآیند هضم غذا را طولانی کرده و مانع از افزایش ناگهانی قند خون می‌شود. براساس نتایج تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۸ انجام شد داشتن رژیم غذایی حاوی فیبر بالا خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد.

از دیگر فواید مصرف حبوبات می‌توان به جلوگیری از ابتلا به بیماری کبد چرب، کنترل اشتها، و بهبود سلامت دستگاه گوارش اشاره کرد.

۱۰ ماده غذایی که به جوانی پوست کمک می‌کنند

تغذیه و مواد غذایی مصرفی شما در زیبایی چهره و جوانی پوست شما بسیار تاثیر گذار است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  پوست انسان اولین قسمت بدن است که با بالا رفتن سن سریعا تغییر شکل می‌دهد. همه باید توجه داشته باشند علاوه بر پیری مواردی از قبیل کرونولوژیکی، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، استعمال دخانیات، اضطراب، تغذیه، خواب نادرست و … نیز می‌توانند نیز بر روی ظاهر پوست ما تاثیرگذار است.

تغذیه سالم عامل جوان کننده پوست و طول عمر و سلامتی است. براین اساس برخی از مواد غذایی برای سلامت پوست بسیار مفید هستند.

۱. مصرف سیر

 

۲. دانه چیا

 

۳. دارچین

 

۴. سالمون

 

۵. کرفس و بادرنگ (خیار)

 

۶. مالته (پرتقال)

 

خوراکی مفید

۷. آووکادو

 

۸.. لوبیا قرمز

 

۹. بادمجان رومی (گوجه فرنگی)

 

۱۰. بادام

شگفت انگیزترین فواید مصرف نخود فرنگی

محققان می‌گویند گنجاندن نخود فرنگی در رژیم غذایی می‌تواند خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هلث آنلاین، نخود فرنگی گیاهی از دسته حبوبات است و امروزه در غذا‌های مختلف به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه بسیار مغذی بوده و دارای میزان قابل توجهی فیبر و آنتی اکسیدان است. تحقیقات مختلف ارتباط میان مصرف نخود فرنگی و حفاظت از بدن در برابر بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی و سرطان را اثبات کرده است.

 

همچنین نخود فرنگی غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. مصرف نیم فنجان از این گیاه ۳۴ درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین A، ۲۵ درصد ویتامین K، ۱۳ درصد ویتامین C، و ۱۵ درصد نیاز بدن به تیامین را تامین می‌کند. همچنین فولات، منگنز، آهن و فسفر در نخود فرنگی وجود دارد.

شگفت انگیزترین فواید مصرف نخود فرنگی

متخصصان تغذیه می‌گویند نخود فرنگی یکی از بهترین منابع گیاهی پروتئین به ویژه برای افرادی است که رژیم غذایی گیاهی دارند. مصرف پروتئین باعث می‌شود سطح هورمون‌هایی که باعث کاهش اشتها می‌شود، افزایش یابد.

مصرف نخود فرنگی می‌تواند به تنظیم قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک کند. به دلیل ترکیبات موجود در این گیاه، هضم نخود فرنگی به آرامی صورت می‌گیرد

محققان می‌گویند فیبر موجود در نخود فرنگی به روند هضم مناسب غذا کمک می‌کند.

از دیگر فواید مصرف نخود فرنگی می‌توان به حفاظت از بدن در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی، جلوگیری از ابتلا به برخی سرطان‌ها به ویژه سرطان پروستات در آقایان، و نیز جلوگیری از ابتلا به دیابت اشاره کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*