آخرین خبر :

اخبار علمی/خوراکی‌هایی که خونتان را رقیق می‌کنند

خوراکی‌هایی که خونتان را رقیق می‌کنند

برخی مواد طبیعی خانگی هستند که می‌توان از آن‌ها به عنوان رقیق کننده خون استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بدن شما راهی برای محافظت از شما در برابر خونریزی دارد. بیشتر اوقات توانایی لخته شدن خون چیز خوبی است اما گاهی هم می‌تواند خطرناک باشد.

برخی اختلالات سبب می‌شوند که پزشک برایتان داروی رقیق‌کننده خون تجویز کند. با این حال چند ماده طبیعی وجود دارند که گفته می‌شود به کاهش خطر لخته شدن خون کمک می‌کنند.

فقط یادتان باشد که هرگز نباید این روش‌های درمانی طبیعی را به جای دارو‌های تجویزی رقیق کننده خون یا همراه با دارو‌های تجویزی و بدون صحبت با پزشک‌تان مصرف کنید.که شامل مواردزیر است

زردچوبه

زنجبیل

 دارچین

 سیر

 

خوراکی‌های رقیق کننده

 ویتامین E

 عصاره هسته انگور

 رقیق کننده‌های طبیعی خون؛ بروملین

بروملین آنزیمی است که در آناناس یافت می‌شود و می‌تواند یک درمان موثر برای بیماری‌های قلبی عروقی و فشار خون بالا باشد. تحقیقات نشان می‌دهند که بروملین می‌تواند خون را رقیق کرده و تشکیل لخته را کاهش دهد. این آنزیم همچنین دارای خواص ضد التهابی است.

اسید چرب امگا۳

بادام

 روغن زیتون

چای بابونه

 انگور، کشمش، آلو خشک

 انواع توت و انار

چهارمغز (گردو)

سبزیجات برگ سبز

تاثیر مصرف زنجبیل در درمان لوپوس

مطالعه اخیر بر روی موش های آزمایشگاهی نشان می دهد که زنجبیل ممکن است به درمان افراد مبتلا به لوپوس کمک کند.

به گزارش حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل ازاسپوتنیک، زنجبیل یک ماده غذایی محبوب در بسیاری از جهان بوده که دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است.

طبق تحقیقات اخیر، فعالیت ضدالتهابی ترکیب زنجبیل مستقیماً بر آنتی بادی‌های مربوط به بیماری‌هایی مانند لوپوس تأثیر می‌گذارد.

در بیماری لوپوس، سیستم ایمنی بدن به خودش حمله کرده و التهاب می‌تواند باعث آسیب دائمی به بافت‌ها شود. گلبول‌های سفید خون به نام نوتروفیل ها نقشی اساسی در این واکنش التهابی دارند.

زنجبیل به طور سنتی دارای اثرات ضد التهابی و ضد اکسیداتیو است که آن را به یک گیاه محبوب در درمان بیماری‌های التهابی تبدیل کرده است.

یک مطالعه جدید پزشکی که توسط محققان دانشگاه میشیگان بر روی موش‌ها صورت گرفته نشان می‌دهد، این خوراکی می‌تواند به مقابله با برخی از اختلالات خود ایمنی کمک کند.

زمان مناسب قیلوله برای جلوگیری از آسیب‌های خواب روزانه

کمبود خواب برای بسیاری از افراد یک مشکل است و جدا از دلایلی که خواب راحت را برای افراد دشوار می‌کند، چیزی بیشتر از یک چرت عالی برای بدن راضی کننده نیست.

به گزارش  «ام تی وی»، متأسفانه، اگر زمان چرت را اشتباه بگیرید، ممکن است از این خواب حتی احساس بدتری نسبت به قبل داشته باشید. ممکن است احساس خستگی، سرگیجه و بی نظمی کنید و واقعاً برای بیدار شدن از خواب دوباره تلاش کنید.

اما چرا چنین است و چگونه می‌توانیم از چرت کامل اطمینان پیدا کنیم؟ دکتر «کاران راج»، پزشک مشهور در پایگاه تیک تاک بهترین راه‌ها برای داشتن یک خواب خوب را توضیح می‌دهد و آن را در یک تعادل ظریف می‌داند.

راز طول یک چرت ایده آل و بهترین زمان برای آن

او در حساب کاربری خود نوشت: می‌خواهم راز طول یک چرت ایده آل و بهترین زمان برای آن را به شما بگویم. چرت متوسط یک چرت ۹۰ دقیقه‌ای است، ۹۰ دقیقه زمانی است که به شما امکان می‌دهد تا تمام مراحل خواب را تجربه کنید و این یک چرخه خواب است.

 

او افزود: بهترین زمان برای چرت زدن بین ساعت ۱ تا ۴ بعدازظهر است. خواب در هر زمانی غیر از این مدت باعث کاهش بسیار جدی سطح آدنوزین شده بنابراین شب احساس خواب نخواهید کرد.

این پزشک توضیح داد: آدنوزین بخشی از خواب است، هنگامی‌که زیاد است، احساس خواب آلودگی می‌کنیم و وقتی کم است، بیدار می‌شویم. خواب سطح آدنوزین را کاهش می‌دهد.

کمبود ویتامین D ریسک زوال عقل را دو برابر می‌کند

کمبود ویتامین D ریسک زوال عقل را دو برابر می‌کند

 کمبود ویتامین D خطر زوال عقل را در افراد دو برابر می کند و احتمال ابتلای این افراد به بیماری آلزایمر وجود دارد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از موسسه بهداشت و سلامت عمومی کشور، تحقیقات متعدد نشان داده  افراد با سطح پایین ویتامین D نسبت به افراد با سطح نرمال این ویتامین، ۵۳درصد بیشتر احتمال پیشرفت زوال عقلی دارند، همچنین  افرادی که سطح پایین ویتامین D را در آزمایش خود نشان دادند احتمال ابتلا به آلزایمر (رایج ترین نوع زوال عقل) در آنها بیشتر وجود دارد.

بهترین مواد غذایی که مانند مسکن عمل می‌کنند

برخی مواد غذایی به دلیل خاصیتی که دارند می‌توانند به مانند یک مسکن طبیعی عمل کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب ام دی، شاید شما هم از جمله افرادی باشید که برای مقابله با درد سراغ دارو‌های مسکن می‌روید. با این حال، باید بدانید هیچ داروی شیمیایی وجود ندارد که عوارض جانبی نداشته باشد.

ظهور علامت درد در بدن نشانه یک بیماری است. از این رو، بهتر است برای تشخیص بیماری به پزشک مراجعه کنید. برخی مواد غذایی می‌توانند مانند دارو‌های مسکن عمل کرده و درد را تسکین دهند که مهمترین این مواد غذایی شامل موارد ذیل می‌شود:

۱– زنجبیل

 

۲– بلوبری

 

۳– تخم کدو

 

کدو

۴– زردچوبه

 

از دیگر مواد غذایی مفید برای تسکین درد می‌توان به ماهی سالمون، آلبالو، روغن زیتون، فلفل و نعنا اشاره کرد.

کمبود ویتامین B۱۲ عاملی برای وزوز گوش

محققان آمریکایی معتقدند کمبود ویتامین B۱۲ در بروز وزوز گوش نقش اساسی دارد.

به گزارشوب سایت “اکسپرس” انگلیس با استناد به مطالعه‌‌ای آمریکایی در مورد وزوز گوش اظهار کرد: این پدیده در میان بسیاری از افراد که از کمبود ویتامین B۱۲ در بدن رنج می‌برند، بسیار شایع است.

به گفته متخصصان، این ویتامین برای بدن بسیار مهم است زیرا نقش تولید گلبول‌های قرمز در خون و سلول‌های DNA را دارند و همچنین عملکرد سیستم عصبی را نیز تنظیم می‌کند.

کمبود ویتامین A در بدن نیز منجر به ارتباط ضعیف بین اعصاب می‌شود که در ایجاد صدای زنگ در گوش همراه با بی حسی بازوها، پا‌ها و ضعف عضلات نقش دارد و ممکن است منجر به از دست دادن واکنش‌های ارسالی از اعصاب شود.

در مورد درمان‌های دارویی، در حال حاضر هیچ دارویی به طور خاص برای درمان وزوز گوش وجود ندارد، اما ثابت شده است که برخی از دارو‌ها مانند دارو‌های مورد استفاده برای درمان اضطراب، در برخی افراد وزوز گوش را کاهش می‌دهد. با این وجود لازم است قبل از مصرف این دارو‌ها با یک متخصص مشورت کنید.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*