اخبار علمی/بهبود قندخون و کاهش وزن بیماران دیابتی با ترکیب دارویی جدید

مطالعات نشان می دهد؛

ارتباط افزایش مصرف گوشت با بروز علائم آسم در کودکی

ارتباط افزایش مصرف گوشت با بروز علائم آسم در کودکی

طبق گزارش محققان، مواد موجود در گوشت پخته با افزایش ریسک خس خس سینه در کودکان مرتبط است.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان بیمارستان مونت سینای آمریکا دریافتند عادات غذایی در اوایل زندگی ممکن است با خس خس سینه و ابتلاء به بیماری آسم در آینده مرتبط باشد.

در این مطالعه، ۴۳۸۸ کودک ۲ تا ۱۷ ساله از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ تحت نظر بودند و عادات رژیم غذایی والدین و فرزندان شأن مورد نظرسنجی قرار گرفت.

محققان از داده‌های نظرسنجی برای ارزیابی ارتباط بین AGE رژیم غذایی و فراوانی مصرف گوشت و علائم تنفسی استفاده کردند. آنها دریافتند که مصرف بیشتر AGE به طور قابل توجهی با افزایش احتمال خس خس سینه همراه است.

«جینگ جن وانگ»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما دریافتیم که مصرف بیشتر AGE های رژیم غذایی که عمدتاً ناشی از مصرف گوشت‌های غیردریایی است، با افزایش خطر خس خس سینه در کودکان در ارتباط است.»

کمبود منیزیم ابتلا به دیابت را تشدید می‌کند

کمبود منیزیم ابتلا به دیابت را تشدید می‌کند

 کمبود منیزیم به گفته پزشکان و متخصصان ابتلا به دیابت نوع ۲ را تشدید می‌کند، زیرا بر اثر این کمبود، قند خون به درستی کنترل نمی‌شود.

«رضا نریمانی» متخصص غدد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: منیزیم از عناصر اصلی برای سلامتی است که از طریق مواد غذایی تامین می شود.  بیشتر مبتلایان به دیابت دچار کمبود منیزیم هستند و هرچه این کمبود جدی تر باشد، سطح قند خون ناشتا همچنین قند خون پس از صبحانه نیز بالاتر می رود.

بهبود قندخون و کاهش وزن بیماران دیابتی با ترکیب دارویی جدید

بهبود قندخون و کاهش وزن بیماران دیابتی با ترکیب دارویی جدید

 مطالعات جدید نشان می‌دهد افزودن یک داروی تجربی درمان سرطان به داروی دیابت منجر به کاهش قند خون و وزن بیماران دیابتی می‌شود.

تاثیر کرونا بر فعال سازی سلول‌های خفته سرطانی

متخصصان معتقدند ویروس کرونا به دلیل آنکه موجب تب و افزایش دمای بدن می‌شود، ممکن است سلول‌های خفته سرطانی را فعال کند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، پروفسور آنچا پارانووا از دانشکده زیست شناسی سیستماتیک در دانشگاه جورج میسون اظهار کرد: علائم ویروس کرونا، به دلیل التهاب طولانی مدت در برخی موارد، می‌تواند سرطان را بیدار کند.

او بیان کرد: توموری که خفته بوده و رشدی ندارد، به دلیل دمای بالای بدن برای مدت طولانی، می‌تواند از غشای محافظتی خود خارج شده و شروع به گسترش بیشتر کند.

مهمترین فواید فلفل قرمز برای سلامت مغز و قلب

فلفل قرمز مزایای متعددی برای بدن دارند که از جمله آن می‌توان به حفظ برای سلامت روده، عملکرد مغز، قلب، پیشگیری از سرطان و… اشاره کرد.

مهمترین فواید فلفل قرمز برای سلامت مغز و قلب

 

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اخبارک نت، فایده فلفل تند به دلیل وجود کپسایسین است؛ این ماده یک ترکیب گیاهی زیست فعال است که ترکیب اصلی فلفل قرمز و عامل تندی طعم آن را منجر می‌شود. انواع مختلفی از فلفل قرمز وجود دارد که عمدتا به عنوان چاشنی استفاده می‌شود.

مزایای فلفل قرمز برای روده بزرگ

 

پیشگیری از سرطان

 

درمان گلو درد

 

فواید فلفل قرمز برای درد مفاصل

 

بهبود عملکرد مغز

 

مهمترین فواید فلفل قرمز برای سلامت مغز و قلب

فواید فلفل قرمز برای سلامت قلب

 

ایمنی بدن را تقویت می‌کند

 

خطر فلفل قرمز برای بیماران سرطانی

فلفل قرمز حاوی ماده کپسایسین است که در هنگام زیاده روی در مصرف آن ممکن است باعث آسیب از جمله افزایش احتمال سرطان، به ویژه در معده، کیسه صفرا، دهان و گلو شود، اما فلفل قرمز باعث سرطان نمی‌شود، ولی ممکن است در موارد زیادی احتمال عفونت را افزایش دهد.

یک تیر و چند نشان با مصرف پروبیوتیک‌ها

یک دکترای علوم و مهندسی صنایع غذایی درخصوص تاثیرات گوناگون پروبیوتیک‌ها بر سلامتی توضیحاتی را ارائه کرد.

امیر‌پویا قندهاری یزدی دکترای علوم و مهندسی صنایع غذایی و مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره غذا‌های پروبیوتیک اظهار کرد: غذا‌های پروبیوتیک، غذا‌هایی عملگرا (فراسودمند) هستند که علاوه بر داشتن ارزش تغذیه‌ای، بر سلامتی انسان اثر می‌گذارند یا خطر ابتلا به بیماری‌ها را کاهش می‌دهند. برخی تاثیرات مثبت پروبیوتیک‌ها به اثبات رسیده و بعضی از آن‌ها در حال بررسی است.

تاثیرات شناخته شده و ناشناخته پروبیوتیک‌ها

او افزود: از اثر‌های مثبت پروبیوتیک‌ها می‌توان به بهبود نداشتن تحمل لاکتوز و درمان انواع مختلف اسهال اشاره کرد و مواردی مانند پیشگیری و درمان آلرژی، جلوگیری از بروز برخی سرطان‌ها، درمان زخم معده و التهاب روده از جمله آثاری بوده که در حال بررسی هستند.

این دکترای علوم و مهندسی صنایع غذایی بیان کرد: تعداد باکتری‌های پروبیوتیک موجود در روده بزرگ به مرور زمان و با افزایش سن کم می‌شود که برای جلوگیری از کاهش این باکتری‌ها باید از غذا‌ها و مکمل‌های دارویی حاوی پروبیوتیک‌ها و غذا‌های غنی شده با منابع غذایی پروبیوتیک‌ها (پِری‌بیوتیک‌ها) استفاده کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*