آخرین خبر :

اخبار علمی/ایستاده غذا نخورید

ایستاده غذا نخورید

یک متخصص تغذیه گفت: زمانی که ایستاده غذا می‌خورید بدن نمی‌تواند گوارش خوبی داشته باشد.

شهاب اولیایی، رژیم شناس و متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: به طور کلی یک اصل برای خوردن غذا که شامل زمان، مکان و حالت درست است باید همیشه رعایت شود. در صورت رعایت این وضیعت‌های صحیح، خوردن غذا با حالت آرامش انجام می‌شود. در صورتی که غذا را در شرایط استرس و یا به صورت ایستاده بخورید، درک درستی از مقدار و طعم غذا نخواهید داشت.

او افزود: تحقیقات نشان می‌دهد ارزیابی چشایی در افرادی که به حالت نشسته غذا می‎خورند، به مراتب بیشتر از افرادی است که در حالت ایستاده غذا می‌خورند. در واقع غذا خوردن به حالت نشسته، سیستم گوارش شما  را دچار اختلال نمی‌کند.

ایستاده غذا خوردن چه عوارضی دارد؟

اولیایی گفت: زمانی که سرپا غذا می‌خورید بدن نمی‌تواند گوارش خوبی داشته باشد و به درستی غذایی که دریافت کرده را هضم کند. برای همین حتماً زمانی را برای خود و غذا خوردنتان اختصاص دهید تا از هر لقمه ای که به دهان می‌برید، استفاده کنید.

او در ادامه بیان کرد: هر نوع عملی که منجر به ایجاد استرس و سرعت بالای غذا خوردن می‌شود را از خود دور کنید زیرا استرس، کار گوارش را دچار اختلال جدی می‌کند. نشسته و در حالت آرام غذا خوردن به تعادل غذایی کمک کرده و اجازه نمی‌دهد که بدن دچار مشکلاتی مانند چاقی و اضافه وزن شود.

اولیایی در پایان تصریح کرد: توصیه می‌کنیم تا حد امکان بهترین حالت، زمان و مکان را برای غذا خوردن خود اختصاص دهید. حداقل زمان غذا خوردن بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است تا فرآیند‌های کامل مربوط به هضم و جذب انجام شود.

بیماری خطرناکی که با مصرف زیاد سس کچاپ ایجاد می‌شود

مصرف بیش از حد سس گوجه فرنگی یا کچاب بیماری‌های جدی برای کودکان به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه «نیسان»، در حالیکه که کارشناسان نسبت به خوردن زیاد سس کچاپ هشدار می‌دهند، اما همچنان این ماده غذایی در نزد بسیاری از مردم محبوب است.

دکتر شریف هاتا مشاور بهداشت عمومی و درمان های پیشگیرانه می‌گوید: سس کچاپ در ترکیبات خود حاوی بسیاری از مواد مضر برای سلامتی انسان است.

او  افزود که از جمله این مواد خطرناک، کنسانتره گوجه فرنگی، شربت ذرت با فروکتوز بالا، سرکه مقطر، شکر و مواد نگهدارنده است.

این پزشک تاکید کرد: مصرف زیاد سس گوجه فرنگی آسیب های زیادی به سلامتی وارد می کند و تبعاتی از جمله چاقی و دیابت را به دنبال دارد؛ زیرا حاوی مقادیر زیادی قند است.کچاپ همچنین سلول‌های کبدی را از بین می برد، زیرا حاوی درصد بالایی از شربت ذرت با فروکتوز بالا است.

مصرف بیش از حد سس گوجه فرنگی یا کچاپ باعث تضعیف ایمنی بدن می شود و کودکان را به بیماری های سیستم عصبی مانند اوتیسم مبتلا می کند؛ زیرا حاوی مقادیر زیادی جیوه است که یک ماده معدنی بسیار سمی است و باعث ایجاد عوارض در مغز می شود.

عینکی‌ها این خوراکی‌ را بخورند/ فرمولی برای آنکه ضربان قلب را تنظیم کنید

با مصرف این ماده غذایی قدرت دیدتان را به طور طبیعی چند برابر و سلامت قلبتان را تضمین کنید.

به گزارش حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، سوتلانا فوس متخصص تغذیه در روسیه در مقاله ای مهمترین مواد غذایی را برای جلوگیری از بیماری قلب و تقویت بینایی را کدو تنبل معرفی کرد.

او بیان داشت:کدو تنبل یکی از سالم ترین سبزیجاتی است که مواد فعال بیولوژیکی آن به از بین بردن کلسترول بد خون، بهبود تعادل نمک آب و عملکرد صاف قلب کمک می کند. همچنین این صیفی می تواند تأثیر مفیدی بر کیفیت بینایی داشته باشد و از رشد سلول های سرطانی نیز جلوگیری کند.

سوتلانا فوس گفت: کدو تنبل زرد، نارنجی با سبزیجاتی از جمله هویج هم تراز است، زیرا از این صیفی محتوای بتاکاروتن را دارد به طوریکه می توان گفت این نوع از سبزیجات بتاکاروتن را در بدن انسان به ویتامین A تبدیل می کنند.

کدو تنبل نه تنها رشد و نمو بدن را کنترل می کند بلکه می تواند بینایی چشم را در سطح مناسب حفظ کند.

سوتلانا فوس گفت: “کدو تنبل یک آنتی اکسیدان طبیعی دارد که بدن را در برابر تأثیرات محیطی تهاجمی محافظت می کند، البته مهمترین خاصیت این نوع از سبزیجات فرآیند سرکوب تبدیل سلول به سلولهای بدخیم را برعهده دارد.

گفتنی است؛ این صیفی حاوی مقدار زیادی نمک آهن و روی، مس و فسفر و همچنین مواد پکتینی است که عملکرد روده را در صورت یبوست بهبود می بخشد.

وارد بازار شد؛

آدامس کربن فعال گیاهی بایودنت با ویژگی جذب باکتری‏‌های سطح زبان

آدامس کربن فعال گیاهی بایودنت با ویژگی جذب باکتری‏‌های سطح زبان

آدامس کربن فعال گیاهی بایودنت با ویژگی جذب باکتریهای سطح زبان وارد بازار شد.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، تنفس بدبو از عوامل ناخوشایندی است که بسیاری از افراد را ناراحت می‌کند؛ نوآوری جدید آدامس بایودنت، خلق یک راهکار اساسی برای مبارزه با عوامل ایجادکننده بوی نامطبوع دهان است! این راهکار تحت عنوان آدامس کربن فعال گیاهی با برخورداری از زایلیتول و رنگ کربن فعال گیاهی می‌تواند با جذب باکتری‌های سطح زبان و گلو، عوامل ایجادکننده بوی نامطبوع دهان را از بین برده و به کاهش روند پوسیدگی دندان‌ها کمک خارق‌العاده‌ای نماید. مصرف مستمر و بلندمدت آدامس جدید بایودنت به ویژه بعد از صرف غذا و یا قبل از خواب یک راهکار کلیدی در تقویت سلامت دهان و دندان‌ها خواهد بود.

خواص بی نظیر کنگر فرنگی برای کاهش قند خون

کنگر فرنگی فواید درمانی بسیاری دارد و می‌تواند به میزان قابل توجهی از افزایش قند خون جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فود نیوز، کنگر فرنگی یکی از سبزیجات بسیار مفیدی است که به صورت خام یا پخته شده مصرف می‌شود. تحقیقات نشان داده است این گیاه خاصیت ضد دیابتی دارد. تحقیقات بر روی موش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد موش‌هایی که از عصاره استخراج شده از کنگر فرنگی استفاده کرده اند دارای سطح گلوکز پایین تری هستند.

شواهد نشان داده است پلاسمای خون این موش‌ها حاوی کلسترول و تری گلیسرید پایین‌تر بوده و همچنین غلظت پایین تری از لیبوپروتئین نسبت به موش‌های دیگر در خون آن‌ها دیده شده است.

۴ دلیل برای اضافه کردن خیار به رژیم غذایی

خیار میوه‌ای خوشمزه، پرطرفدار و پرخاصیت است و با توجه به مواد و ترکیباتی که دارد می‌تواند به سلامتی ما کمک کند.

به گزارش حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فودنیوز، بسیاری از مردم تصور می‌کنند که خیار، ارزش غذایی بسیار کمی دارداما این میوه ترد و باطراوت، تاثیر شگفت انگیزی بر سلامت شما دارد.که برخی ار تاثیرات آن شامل موارد زیر است:

تنظیم دمای بدن

 

تغذیه پوست

 

خیار

کاهش خطر سندرم متابولیک

 

تسکین درد آرتروز

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*