آخرین خبر :

اخبار خراسان جنوبی ۲/ استفاده از منابع موجود بهترین راه حل مشکلات است

 

نخستین آزمایشگاه تخصصی آنالیز طلا در استان خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

نخستین آزمایشگاه تخصصی آنالیز طلا در استان خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

 مدیر مجتمع محدوده‌های اکتشافی خراسان جنوبی از راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه تخصصی آنالیز طلا در استان خبر داد. علیرضا جلالیان عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نخستین آزمایشگاه تخصصی آنالیز طلا در استان در جوار کارخانه فرآوری طلای هیرد راه‌اندازی شده است.

مدیر مجتمع محدوده‌های اکتشافی خراسان جنوبی گفت: این آزمایشگاه با همت و تلاش سرمایه گذار طرح احداث واحد فرآوری طلای هیرد ایجاد شده است.

وی بیان کرد: تاکنون برای احداث و تجهیز این آزمایشگاه بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده و قابلیت انجام آنالیز ۷۰ نمونه را به صورت روزانه دارد.

جلالیان عنوان کرد: پیش از این کانسنگ‌های معدنی طلا برای آنالیز به استان‌های دیگر ارسال می‌شد که راه‌اندازی این آزمایشگاه در منطقه سبب کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت بهره‌برداری خواهد شد.

مدیر مجتمع محدوده‌های اکتشافی خراسان جنوبی گفت:عملیات احداث واحد فرآوری طلای هیرد با ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا از سال گذشته در جوار معدن طلای هیرد نهبندان آغاز و تاکنون بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرد: دستگاه جذب اتمی، کوره‌های ذوب، خشک کن و سنگ شکن از جمله تجهیزات این آزمایشگاه است.

 

 

 

 

 

یک کشته در سانحه رانندگی محور خضری – قاین/۷

واژگونی خودروی سواری پراید در محور قاین – خضری ۱ کشته برجا گذاشت.

یوسفی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان قاینات گفت: بر اثر واژگونی خودروی سواری پراید در محور قاین – خضری یک نفر کشته  و ۳ نفرمصدوم شدند.

او افزود: علت سانحه توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.

 

 

 

 

 

با پیگیری های استاندار خراسان جنوبی؛
سرمایه‌گذاری هلدینگ جاده ابریشم در استان وارد فاز عملیاتی شد

 

با پیگیری های استاندار خراسان جنوبی، سرمایه‌گذاری هلدینگ جاده ابریشم در استان وارد فاز عملیاتی شد.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ امروز و طی نشست ملانوری استاندار، صفدری زاده رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی و تاجری نماینده هلدینگ جاده ابریشم در تهران، سرمایه گذاری هلدینگ جاده ابریشم در استان وارد فاز عملیاتی شد.
در این نشست، برنامه عملیاتی و فاز اجرایی سرمایه گذاری این هلدینگ مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
اعلام آمادگی کامل منطقه ویژه اقتصادی برای مهیا کردن شرایط و زمینه های حضور این واحد سرمایه گذار از نتایج این نشست بود.
نماینده هلدینگ جاده ابریشم نیز با نظر مثبت برای شروع هر چه سریعتر کار در استان اعلام آمادگی نمود.
در این نشست مقرر شد، هفته آینده و طی جلسه ای تخصصی با حضور مدیران و کارشناسان هلدینگ و متولیان امر در استان، عملیات اجرایی این طرح نهایی شود.
شایان ذکر است: هلدینگ جاده ابریشم، یک هلدینگ بین المللی است که فعالیت های تجاری و اقتصادی قابل توجهی دارد و قرار است با سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیارد ریالی در زمینه تولید پکیج های گرمایشی و مونتاژ لوازم خانگی در استان ، زمینه اشتغال ۳ هزار و ۵۰۰ نفر را فراهم نماید.

 

 

 

 

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی:
اجرایی شدن ۷۰ پروژه عمرانی در شهرستان های مرزی استان

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از اجرایی شدن ۷۰ پروژه عمرانی در شهرستان های مرزی استان در قالب تفاهم نامه های محرومیت زدایی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ خوش خبر با بیان این مطلب در جلسه بررسی اجرای تفاهم نامه های توسعه میان مدت شهرستان های مرزی استان خاطرنشان کرد:
از ابتدای اجرای این تفاهم‌نامه ها تاکنون بیش از ۷۰ پروژه عمرانی با اعتباری بیش از هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان وارد فاز عملیاتی شده است.
وی تأکید کرد: از مجموع این پروژه ها، تاکنون ۲۰ پروژه تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است.
معاون استاندار، توجه به پیشرفت و آبادانی شهرستان های مرزی را از مهمترین اهداف استانداری در انعقاد این تفاهم نامه ها عنوان کرد و گفت: ما باید کار را در حرکتی جمعی و با همکاری نیروهای مؤمن و انقلابی، شتاب ببخشیم.
خوش خبر تصریح کرد: می توان با میدان دادن به گروه های جهادی به عنوان گروه های پیشگام، انقلابی و متخصص، الگوی جامعی برای آبادانی و پیشرفت مناطق تعریف کرد.
وی با اشاره به لزوم تعامل و هم افزایی دستگاه ها، بر استفاده از نیروهای بومی فعال و مشرف به مسائل تأکید نمود.
معاون استاندار، همت مضاعف و بکارگیری توان حداکثری با رویکرد جهادی را لازمه پیشرفت و آبادانی مناطق مورد هدف دانست.
خوش خبر متذکر شد: معین های اقتصادی شهرستان‌های مرزی با هدف آبادانی و پیشرفت به این طرح ورود کرده و به عنوان حامی و کمک کننده در کنار دولت قرار می‌گیرند تا روند خدمت‌ رسانی به مردم تسریع شود.
وی تأکید کرد: تمرکز اصلی این نهادها بر روی مسائلی همچون اشتغال، آموزش و آبادانی مناطق می باشد.
در این نشست که با حضور مدیران نهادهای معین اقتصادی شهرستان‌های مرزی استان برگزار شد، ساختار اجرایی، ملی و محلی الگوی توسعه و پیشرفت، جایگاه و مأموریت‌های هر یک از ارکان آن تبیین و فرآیند اجرایی، مدل ها و اقتضائات تداوم فعالیت این نهادها و پروژه های مورد تفاهم در فاز یک مورد بررسی قرار گرفت.
شایان ذکر است: در راستای اجرای طرح محرومیت زدایی از شهرستان‌های مرزی استان، تفاهم نامه هایی بین استانداری و دستگاه‌های معین به منظور مشارکت در پروژه‌های عمرانی و زیربنایی و همچنین اقتصادی و اشتغالزایی به منظور تسریع در روند توسعه شهرستان‌های مرزی منعقد شده و طی این طرح، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به عنوان معین شهرستان نهبندان، بنیاد علوی معین شهرستان درمیان، کمیته امداد امام خمینی(ره) معین بخش درح شهرستان سربیشه و بسیج سازندگی معین شهرستان زیرکوه تعیین شده اند.

 

 

 

 

 

تفاهم‌نامه احداث ۴۲ کورت اسکواش در روستاهای خراسان جنوبی امضا شد/۷

تفاهم‌نامه احداث ۴۲ کورت اسکواش در روستاهای خراسان جنوبی امضا شد

تفاهم‌نامه احداث ۴۲ کورت اسکواش به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در روستاهای خراسان جنوبی به امضا رسید.

به گزارش ایرنا این تفاهم‌نامه چهارجانبه روز چهارشنبه با حضور مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، مدیرکل امور روستایی استانداری خراسان جنوبی، دبیر فدراسیون اسکواش و رییس هیات بازی‌های بومی و محلی خراسان جنوبی به امضا رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در این آیین گفت: در مرحله نخست این تفاهم‌نامه ۴۲ کورت اسکواش سه طرف با اعتبار ۶۷۲ میلیون تومان در روستاهای استان احداث خواهد شد.

حسن عزیزی افزود: این طرح‌ها تا دهه فجر امسال تکمیل و در اختیار جوانان روستایی استان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در مرحله دوم تا شهریور ۱۴۰۰ این کورت‌ها به ۱۰۰ عدد خواهد رسید، اضافه کرد: این کورت‌ها به دلیل کم هزینه بودن و اینکه جزو پروژه‌های ورزشی زودبازده هستند، می‌تواند ورزش اسکواش را در روستاهای استان همگانی کند.

عزیزی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های رشته ورزشی اسکواش در خراسان جنوبی، با اجرای سالن بین‌المللی اسکواش در بیرجند و اجرای کورت در شهرستان‌ها از میانگین کشوری بالاتر است، عنوان کرد: با توجه به استعدادها و قهرمانان این رشته ورزشی در استان و نگاه ویژه رییس فدراسیون اسکواش به خراسان جنوبی، روزها و آینده خوبی برای این رشته ورزشی در سطح استان و کشور رقم خواهد خورد.

وی بیان کرد: احداث کورت‌های اسکواش دغدغه پرکردن اوقات فراغت جوانان و کاهش آسیب‌های اجتماعی به نوعی مرتفع خواهد شد و انگیزه‌ای برای ظهور استعدادهای بالقوه ورزشی در روستاها خواهد بود.

۱۰پروژه ورزشی در طبس افتتاح می شود/۷

برگزاری جلسه شورای ورزش و ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان طبس

با حضور حسن عزیزی مدیرکل، قطبی معاون توسعه امور ورزش، اسلامی معاون ورزش بانوان و قناد سرپرست امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان، شورای ورزش همگانی و ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان طبس در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان استان در این جلسه به نیازهای تعمیراتی پروژه های قابل افتتاح در دهه مبارک فجر و موضوعات مهم حوزه ورزش و جوانان پرداخت. در این سفر یک روزه علاوه بر شرکت در جلسات پیش بینی شده با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان و جمعی از مسئولان ادارات و نهادها از پروژه بخش خصوصی خیبر و نامی نو که برای افتتاح پروژه های دهه فجر آماده سازی می گردد بازدید  و تصمیمات خوبی برای مشارکت بخش خصوصی در حوزه ورزش اتخاذ شد. مدیر کل ورزش و جوانان استان در ادامه در قالب طرح سه شنبه ها با جوانان با جمعی از جوانان و دبیران سمن‌های فعال حوزه جوانان دیدار و بصورت تخصصی در جریان فعالیت های سمنها و مشکلات و درخواست‌های جوانان قرار گرفت. احصای مشکلات پروژه‌های عمرانی و هماهنگی پیرامون افتتاح ۱۰ پروژه ورزشی در طول دهه فجر از مهمترین اهداف این سفر بود که با حضور مسئولان شهرستانی بررسی شد. در پایان جلسات برگزار شده از مدال آوران المپیاد استعدادهای برتر سال ۱۳۹۸، عضو تیم ملی دارت، عنوان دار رقابت های تیراندازی کشور و ورزشکار مدال آور بازی های رایانه ای در کشور با اهدای جایزه نقدی از طرف اداره کل ورزش و جوانان استان تجلیل به عمل آمد.

 

حمل غیر مجاز ۴۶ راس دام سبک با اتوبوس/۴

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه گفت: یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که مبادرت به حمل ۴۶ راس دام سبک کرده بود با همکاری نیروی انتظامی در مبادی ورودی شهرستان سربیشه توقیف شد.

کاووسی افزود: حمل و نقل هر نوع دام و فرآورده خام دامی مستلزم دریافت مجوز بهداشتی – قرنطینه‌ای دامپزشکی و رعایت دستورالعمل‌ها و نکات بهداشتی مربوطه است.
وی از چوبداران و دلالان دام خواست: در زمینه حمل و نقل دام زنده با شبکه‌های دامپزشکی هماهنگی کنند تا برابر مقررات و اصول حمل بهداشتی دام زنده اقدامات لازم انجام شود.

 

 

کلاهبرداری افراد سودجو به نام تسهیلات اشتغالزایی

ثبت نام متقاضیان طرح های سرمایه گذاری تنها از طریق “سامانه کارا” انجام می شود.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور اطلاعیه ای سامانه کارا را تنها راه ثبت نام متقاضیان طرح های سرمایه گذاری دانست.
در این اطلاعیه آمده است:
برخی از افراد سودجو با استفاده از نیاز مردم و جلب اعتماد آن ها با انتشار اگهی های جعلی و با عناوینی همچون اخذ تسهیلات اشتغالزایی با نرخ سود کم به نام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وعده های کاذب به دنبال جذب مشتری، اخاذی و کلاهبرداری و سوء استفاده از هموطنان هستند.شایان ذکر است حمایت از متقاضیان طرح های سرمایه گذاری به منظور توسعه کسب و کار فقط از طریق “سامانه کارا” که تنها سامانه رسمی و قانونی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است امکان پذیر می باشد که درخواست متقاضیان پس از ثبت نام در سامانه از طریق دستگاه اجرایی مربوطه در شهرستان ها و استان ها و کمیته فنی و موسسات عامل مورد بررسی قرار می گیرد.

هموطنان در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، می توانند موضوع را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اطلاع دهند.

 

 

کسب مدال برنز المپیاد علمی کشور توسط دانش آموز بیرجندی

دانش آموز بیرجندی مدال برنز المپیاد علمی کشور در رشته زیست شناسی را از آن خود کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: محمد رادنیا، دانش آموز دبیرستان دوره دوم استعداد‌های درخشان شهید بهشتی بیرجند موفق به کسب مدال برنز بیست و سومین دوره المپیاد دانش آموزی در رشته زیست شناسی شد.
واقعی گفت: در هر رشته المپیاد علمی، حدود ۴۰ دانش آموز به مرحله سوم المپیاد راه یافتند که از این تعداد به ۱۰ تا ۱۲ دانش آموز مدال طلا، و به همین تعداد، مدال نقره و برنز تعلق گرفت و محمد رادنیا نیز جزء این افراد بود.
وی گفت: ۸ رتبه اول و دوم کشور در جشنوراه‌های علمی پژوهشی پژوهش سرا‌های دانش آموزی و ۲ مدال طلا و برنز المپیاد علمی دانش آموزان کشور از افتخارات دانش آموزان خراسان جنوبی دراین هفته بود.

 

 

اعزام کاروان نیکوکاری جمعیت هلال احمر به مناطق مرزی درمیان/۲

کاروان نیکوکاری هلال احمر در راستای خدمت هر چه بیشتر به نیازمندان، به مناطق محروم درمیان اعزام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر درمیان گفت: این کاروان به همت خیران با هدف خدمت به محرومان و دلجویی از نیازمندان به مناطق مرزی اعزام شد.

جواد مرادی افزود: توزیع ۲۰۰ ثوب البسه و ۵۰ قطعه اسباب بازی بین کودکان نیازمند، ۳۰ بسته معیشتی و تامین هزینه درمانی شش کودک بیمار نیازمند از جمله خدمات این کاروان بود.

وی ارزش این خدمات را ۴۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در این کاروان، پوشش مادام العمر هزینه درمانی سه کودک بیمار توسط یک نوع دوست رقم خورد که گامی بسیار ارزنده در کمک به محرومان است.

رئیس جمعیت هلال احمر درمیان گفت: یک دستگاه آبگرمکن، یک دستگاه بخاری، ۳۰ متر مربع موکت و ۱۰ تخته پتو به ارزش ۵۰ میلیون ریال به یک خانواده نیازمند اهدا شد.

مرادی همچنین از توزیع ۸۰۰ وعده غذای گرم در روستا‌های دونخی، دفت آباد، جاجنگ و شهر اسدیه و قهستان خبر داد.

 

 

 

 

شناسایی ۱۹ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی/۳

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند : در شبانه روز گذشته ۱۹ مبتلای جدید به کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تا روز گذشته ۳۵ هزار و ۱۰۱ تست کرونا گرفته شد که منجر به شناسایی ۱۴هزار و ۶۹۲ بیمار شده است.
دکتر مهدی زاده افزود : روز گذشته هم ۱۲۲ تست کرونا انجام شد که جمعا ۱۹ بیمار کرونا مثبت شامل ۳ بستری و ۱۶ سرپایی شناسایی شدند.
وی گفت: از بیماران کرونایی شناسایی شده ۹ مورد از بیرجند، ۲ مورد فردوس، ۴ مورد از قاین، ۲ مورد از طبس، ۱ مورد سربیبشه و ۲ مورد از خوسف گزارش شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۱۱۰ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند.
دکتر مهدی زاده افزود : از این تعداد بیمار بستری ۲۴ بیمار کرونا مثبت هستند که از آن‌ها ۹ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری اند و حال عمومی ۵ نفر وخیم است.

 

 

 

 

 

همایش شوراهای آموزش و پرورش استان برگزار می شود/ شورای آموزش و پرورش قاین شورای منتخب استان در سال ۹۸

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: همایش شوراهای آموزش و پرورش با حضور استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش استان، در هفته گرامی داشت شوراها، بر گزار می شود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد علی واقعی، اظهار کرد: در هفته گرامی داشت شوراهای آموزش و پرورش  ۷ برنامه محوری در استان برگزار می شود.

وی، از برگزاری گردهمایی مدارس هیأت امنایی، تجدید میثاق با ولایت، دیدار با نماینده ولی فقیه، برگزاری نشست شوراهای آموزش و پرورش مناطق مرزی به صورت متمرکز در زیرکوه و همایش شوراهای آموزش و پرورش به عنوان مهم ترین برنامه های این هفته، یاد کرد و ادامه داد: شوراهای آموزش و پرورش حلقه اتصال متولیان تعلیم و تربیت با سایر دستگاه های اجرایی استان است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بر استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه های اجرایی در نشست های شوراهای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان تأکید کرد و ابراز داشت: در واقع شوراهای آموزش و پرورش نهادی قانونی در راستای توسعه مشارکت همه آحاد، اقشار و دستگاه ها در امر تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی و منطبق با سند تحول بنیادین است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از شورای آموزش و پرورش قاین به عنوان شورای منتخب استان در سال ۹۸ یاد کرد و افزود: آموزش و پرورش اصلی‌ترین نهاد اجتماعی، کانون انتشار دانایی و مقدمه‌ی توانایی است؛که ضمن تربیت افراد آگاه و پرورش نیروی ماهر، تسهیل‌گر توسعه فرهنگی، اجتماعی واقتصادی، به ارتقای مدیریت مؤثر کمک می نماید.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که شوراهای آموزش و پرورش بخشی از شبکه‌های مویرگی مدیریت، در نظام تعلیم و تربیت هستند، عنوان کرد: قدرت شوراها ناشی از اراده مردم برای مشارکت در فرایند یاد دهی و یادگیری و نظارت بر عملکرد خادمین این نظام مقدس برای ایجاد اعتماد، شادابی و نشاط در مدارس و جامعه دانش آموزی است.

به گفته واقعی، خدمات متنوع شوراهای‌ آموزش و پرورش در ارتقاء و سامان‌بخشی برنامه های آموزشی و پرورشی، کالبد و فیزیکی مدارس وکلاس های درس، ارتقاء امنیت روانی دانش آموزان به ویژه در ایام شیوع و گسترش بیماری کرونا ، افزایش پوشش تحصیلی، رشد نرخ با سوادی، تحقق اهداف سند تحول و تحول در  برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی، واضح و مبرهن است.

تیم پیام بادامک قائنات نتیجه را به حریف واگذار کرد/۷

فوتبالیست‌های پیام بادامک قائنات  نتیجه را به تیم میزبان واگذار کردند.

تیم پیام بادامک قائنات در گام دوم حضور خود در لیگ دسته سه فوتبال کشور در مجموعه ورزشی تختی شاهرود، به مصاف تیم سیمان شاهرود رفتند.

در پایان این رقابت تیم پیام بادامک قائنات نماینده خراسان جنوبی در لیگ دسته سه کشوری با نتیجه دو بر صفر بازی را به تیم میزبان واگذار کرد.

تیم پیام بادامک قائنات به سرپرستی محمد خاکسار نژاد، سرمربیگری حسن حبیب اللهی و مربیگری مسعود مهاجر و حسین طیب در این مسابقات حضور یافتند.

سند تحول احیا کننده نقش شوراها در فرایند تعلیم و تربیت

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: سند تحول بنیادین، احیا کننده نقش مشارکتی شوراهای آموزش و پرورش و دستگاه های اجرایی در فرایند تعلیم و تربیت به شمار می رود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد علی واقعی پیش از ظهر امروز، در دیدار با فرماندار، اعضای شورای آموزش و پرورش فردوس، ائمه جمعه شهرهای فردوس، اسلامیه و باغستان و شوراهای اسلامی این شهرها که به مناسبت هفته شوراها برگزار شد، اظهار کرد: نگاه واحد درجهت جلو گیری از هدر رفت و استفاده بهینه از منابع زمینه ساز توسعه است.

وی، فعالیت شوراهای آموزش و پرورش در بهارستان علم و ادب را فرصتی ارزشمند،برای ارتقاء نشاط اجتماعی، امیدبخشی و اجرای برنامه‌های کلیدی دانست و تأکید کرد: مصوبات شوراها در سایه سیاست‌گذاری‌ها، برنامه‌ریزی‌های هوشمندانه و متفکرانه ضامن ارتقای علمی دانش آموزان به ویژه در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، ادامه داد: استعدادهای بالقوه موجود در مدارس فردوس با مشارکت و راهبری عالمانه شورای آموزش و پرورش شهرستان و تلاش و همت خادمین نظام تعلیم و تربیت شکوفا شده تاضمن آبادانی، از میان جوانان دیار یاقوت های سرخ  سربازانی شایسته برای ولایت، در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و حتی نظامی تربیت شوند.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به درخواست های فرماندار، ائمه جمعه و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای فردوس، اسلامیه و باغستان، اضافه کرد:  احداث رشته های هوانوردی در فرودس مستلزم ایجاد زیرساخت های لازم می باشد.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش با اشاره به آغاز عملیات اجرایی آموزشگاه ۶ کلاسه ی باغستان فردوس همزمان با آغاز هفته گرامی داشت شوراهای آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: همفکری،مشارکت، تعامل سازنده و نظارت ائمه جمعه و جماعات، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداران و اعضای شورای آموزش و پرورش مایه دلگرمی خادمین نظام تعلیم و تربیت و توسعه فرایند یاد دهی و یادگیری در استان می شود.

به گفته واقعی،  شوراها در تصمیم سازی‌ها و فرایند توسعه همه جانبه، متوازن و پایدار رشته ها در استان، نقش پررنگ و تأثیرگذار ی به ویژه در  رخدادهای پیش‌بینی شده یا نشده همانند شیوع و گسترش بیماری کرونا دارند.

شایان ذکر است مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی درخصوص تکمیل زمین چمن مصنوعی باغستان و احداث مجتمع ۱۲ کلاسه علوی در فردوس قول داد با نماینده بنیاد مذاکراتی داشته باشد.

مشارکت کانون بشرویه در «پویش مجازی قهرمان وطن»/۲

مشارکت کانون شهرستان بشرویه در «پویش مجازی قهرمان وطن»

مرکز فرهنگی و هنری کانون شهرستان بشرویه با همراهی تعدادی از دستگاههای اجرایی این شهرستان پویش مجازی قهرمان وطن را برگزار کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، این پویش همزمان با اولین سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی با مشارکت فرمانداری، اداره تبلیغات اسلامی، نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی، ناحیه مقاومت بسیج سپاه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بشرویه ویژه رده‌های سنی نوباوه(۴+) تا نوجوان به مرحله‌ی اجرا درآمد.

بر همین اساس داوری بخش نقاشی شامل طراحی چهره سردار، ایثار و شهادت و وحدت ملی و همچنین  عکاسی  با موضوعات ادای احترام نظامی به تصویر سردار را مرکز فرهنگی وهنری کانون عهده دار بود.

گفتنی است که بیش از ۱۵۰ اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه این پویش رسیده که در هر بخش سه اثر به عنوان برگزیده انتخاب شد.

جشنواره موسیقی سنتی خراسان جنوبی برگزار می شود/۷

   
جشنواره موسیقی سنتی خراسان جنوبی برگزار می شود
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری جشنواره موسیقی سنتی استان به صورت مجازی در بهمن ماه خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سید علی زمزم عنوان کرد: این جشنواره به مناسبت گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در راستای ارج نهادن، رشد و اعتلای موسیقی سنتی ایران، شناسایی، پرورش و تقویت استعدادهای خلاق موسیقی استان برگزار می شود.

وی با اشاره به این که گروه نوازی، تک نوازی و آواز از جمله بخش های این جشنواره است، خاطرنشان کرد: در بخش گروه نوازی تعداد اعضای گروه می تواند بین ۳ تا ۸ هنرمند بدون محدودیت سنی باشد، همچنین گروه ها باید  از سازهای ایرانی استفاده کنند.

به گفته وی قطعات ارائه شده می تواند سازی یا آوازی با مدت زمان هر قطعه از ۴ تا ۶ دقیقه باشد.

زمزم با بیان این که بخش تک نوازی در ۲ گروه سنی زیر ۱۸ و بالای ۱۸ سال برگزار می شود، اضافه کرد: ساز های این  سنتور، دف، تنبک، ویولن، تار، سه تار، کمانچه، نی، عود و تنبور بوده و آثار ارسالی باید در قالب ویدئو و از ۳ تا ۵ دقیقه همراه با معرفی قطعه و مشخصات نوازنده و خواننده باشد.

وی افزود: در بخش آواز نیز، آواز ایرانی با فن بیان و ادای صحیح کلمات و مفهوم بودن شعر و استفاده از شعرهای مجاز خوانده شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که گروه ها باید فایل ویدیویی را به همراه مشخصات اعضا با ذکر ساز مربوطه و سرپرست گروه به همراه متن کامل شعر به آدرس دبیرخانه ارسال کنند، بیان کرد: ویدئوهای ارسالی باید در محیط خانه و بدون تجهیزات فنی و تنها با موبایل بصورت افقی بدون تدوین و صداگذاری در استودیو) ضبط شده باشند.

زمزم یاد آور شد: علاقه مندان تا ۱۰ بهمن ماه مهلت دارند آثار خود را بصورت فایل ویدیویی با فرمت های mp4 به همراه فرم درخواست، تصویر شناسنامه، کارت ملی و عکس تمام رخ در قالب لوح فشرده به دبیرخانه جشنواره یا به شماره ۰۹۱۵۳۶۲۹۹۰۶ در واتساپ، ایتا یا سروش ارسال کنند.

شایان ذکر است این جشنواره توسط موسسه فرهنگی و هنری فرح بخش بزرگمهر قاینات و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قاینات با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، برگزار می شود.

استاندار خراسان جنوبی: استفاده از منابع موجود بهترین راه حل مشکلات است/۲-۳

استاندار خراسان جنوبی: استفاده از منابع موجود بهترین راه حل مشکلات است

استاندار خراسان جنوبی گفت: بهترین راه‌ حل برای رفع مشکلات موجود این است که زمینه‌های بهره‌برداری از منابع در اختیار را فراهم کنیم.

به گزارش امروز خراسان جنوبی خراسان جنوبی، حمید ملانوری در دیدار فرماندار، ائمه جمعه، شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای تابعه شهرستان فردوس افزود: با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توانیم انتظار توسعه را داشته باشیم.

وی به وجود برخی مشکلات در حوزه شهرداری‌های استان اشاره کرد و گفت: باید با استفاده از ظرفیت‌های در اختیار، به تقویت پایه‌های شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی و حتی ادارات و نهادها همت کنیم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: تقویت پایه‌ها، پایداری درآمدها را به همراه دارد و در نتیجه تمکن ایجاد می‌کند.

وی افزود: شهرداری می‌تواند با سرمایه‌گذاری بر یک یا چند زمینه مختلف، درآمد خوبی را برای خود رقم بزند و چه ایرادی دارد که شهرداری، معدن بنتونیت یا کارخانه داشته باشد و از محل آن، نیازهای خود را تامین کند.

ملانوری با تاکید بر این که قانون، دست شهرداری‌ها را در زمینه سرمایه‌گذاری باز گذاشته است متذکر شد: این که از این فرصت‌ها استفاده درستی نکنیم، خسران است.

وی به منابع انسانی غنی شهرستان فردوس اشاره کرد و گفت: نیروهای انسانی به جهت ایده‌پردازی، انگیزه دادن و خلاقیت جزو منابع توسعه هستند که باید قدر دانسته شوند.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی تاکید کرد: از این ظرفیت باید به نحو شایسته در راستای توسعه شهرستان و منطقه بهره‌برداری شود.

وی گفت: ما حق نداریم زمان مدیریتی در اختیارمان را هدر بدهیم چرا که این زمان، فرصت خدمت به مردم و حق‌الناس است.

ملانوری اظهار داشت: باید با این دید که شهر ما بهترین نقطه دنیاست، کارها را پیش ببریم و وقتی این تفکر بر حوزه کاری ما حاکم باشد، برای رفع نواقص موجود حداکثر تلاش خود را می‌کنیم.

وی افزود: اگر قرار است به توسعه برسیم باید دیدمان را بازتر کنیم، مردم را فعال‌تر کرده و فرهنگ مطالبه‌گری واقعی و عقلایی را در آنها تقویت کنیم.

استاندار خراسان جنوبی به موارد مطرح شده در این نشست اشاره کرد و گفت: برخی از این موارد در سفر به شهرستان فردوس نیز عنوان شد و به جهت رفع این مسایل و رفع مشکلات شهرستان تلاش می‌کنیم.

وی به لزوم بهره‌گیری از سرمایه‌های مردمی در رفع مشکلات اشاره و تصریح کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به اصول مردم محوری، دانش بنیان بودن، درون‌زا بودن و برون‌نگر بودن اقتصاد اشاره دارد که اگر این سیاست‌ها محقق شود، نتایج خوبی را برای استان به همراه خواهد داشت.

ابتدای این نشست مهمانان حاضر ضمن تشکر از استاندار برای سفر پربار به شهرستان فردوس، به تشریح مسایل موجود در شهرهای فردوس، اسلامیه و باغستان پرداختند.

فرماندار فردوس نیز از اقدامات و پیگیری‌هایی گفت که با هدف تحقق مصوبات سفر اخیر استاندار، طی یک هفته گذشته صورت گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه ۱۸ دی ماه برای بازدید و افتتاح چند طرح‌ عمرانی و اقتصادی به شهرستان فردوس در ۲۰۰ کیلومتری بیرجند سفر کرد.

 

 

 

 

معاون استاندار خراسان جنوبی خبر داد:

پیش بینی سرمایه گذاری ۲۵ هزار میلیاردی بخش خصوصی در خراسان جنوبی

پیش بینی سرمایه گذاری ۲۵ هزار میلیاردی بخش خصوصی در خراسان جنوبی

بیرجند- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از پیش بینی سرمایه گذاری بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مشیرالحق عابدی صبح چهارشنبه در کمیته جذب سرمایه گذاری خراسان جنوبی که در اتاق بازرگانی بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: این کمیته یک زیر کمیته با عنوان بررسی اهلیت سرمایه گذار را دارد.

وی از حضور تیم سرمایه گذاری در هفته جاری به استان خبر داد و افزود: اقدامات شایسته اتاق بازرگانی برای جذب و حضور سرمایه گذاران در استان قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود بالغ بر ۸۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری در چندین پروژه توسط این گروه سرمایه گذار در استان انجام شود، افزود: رقم ریالی این طرح‌ها بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان است.

بررسی اهلیت سرمایه گذاران

وی با تاکید بر اینکه این طرح‌ها با اولویت بندی پیگیری خواهد شد، تصریح کرد: اتاق بازرگانی و مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی یکسری اقدامات را در خصوص اهلیت سرمایه گذارانی که هفته جاری به استان خواهند آمد را انجام داده‌اند.

عابدی ادامه داد: این سرمایه گذاران قرار است با برخی از دستگاه‌ها در زمینه سرمایه گذاری ها مباحثی را مطرح کنند که در قالب انعقاد تفاهم نامه از امکانات دستگاه‌ها بهره مند شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی عنوان کرد: آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، دانشگاه فرهنگیان و میراث فرهنگی استان در این زمینه جلسه مشترک با سرمایه گذاران خواهند داشت.

وی با اذعان به اینکه دستگاه‌های اجرایی ذیربط با امر سرمایه گذاری در ستاد توسعه خاوران اهلیت سرمایه گذاران را تأیید خواهند کرد، گفت: مشکلات سرمایه گذاران در آتی پذیرفته نخواهد بود چرا که مدیران در این ستاد صحه بر حضور سرمایه گذار خواهند گذاشت.

عابدی اذعان داشت: تلاش داریم تا قبل از حضور سرمایه گذران از بهترین‌ها به بهترین نحو استقبال کنیم و برای آنها برنامه داشته باشیم.

وی عنوان کرد: اتاق ایران خراسان جنوبی را دومین استان در همراهی بخش دولتی با بخش خصوصی معرفی کرده است.

کارشناس امور اقتصادی اتاق بازرگانی بیرجند نیز به طرح‌های پیشنهادی سرمایه گذاران اشاره کرد و افزود: طرح احداث کارخانه منسوجات بدون بافت پزشکی با ۲۴۰ هزار یورو میزان اشتغال ۱۵۰ نفر از جمله این طرح‌ها است.

طرح های پیشنهادی سرمایه گذاران

مهدیه ضیائیان عنوان کرد: چندین طرح نیز در حوزه کشاورزی استان از جمله، ترمینال ضبط پسته، احداث کارخانه فرآوری خرما و احداث کارخانه فرآوری زرشک، شیر خشک و فرآوری عناب و کشتارگاه طیور و چندین واحد گلخانه‌ای پیش بینی شده است.

به گفته وی اعتبار طرح‌های بخش کشاورزی ۲۷ میلیون و ۷۰ هزار یورو با اشتغال هزار نفر است.

وی به اجرای طرح توسعه گردشگری خراشاد هم اشاره کرد و افزود: این طرح با ۲۵ میلیون و ۱۷۲ هزار یورو اجرا خواهد شد که کانون ماندگاری و اشتغال در داخل روستای خراشاد ایجاد می‌کند و حداقل ۱۵۰ نفر اشتغال هم برای این طرح پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: طرح احداث استخر سرپوشیده، مرکز رفاهی در بیرجند و مرکز آموزشی در فردوس از طرح‌هایی است که در حوزه آموزش و پرورش پیگیر خواهد شد و پیش بینی سرمایه گذاری این طرح‌ها ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو و بیش از ۱۲۰ نفر را اشتغال ایجاد می‌کند.

به گفته وی احداث باند دوم طبس به یزد احداث باند دوم سربیشه به درح، احداث راه آهن زاهدان- زابل به بیرجند و اتصال به راه آهن سراسری مشهد و احداث باند دوم بیرجند- نهبندان- زاهدان، احداث باند دوم انارک خور از جمله طرح‌های سرمایه گذار در حوزه راه و شهرسازی است.

ضیائیان تصریح کرد: طرحی نیز در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر و ایجاد نیروگاه بادی درح است که سرمایه گذاری به مبلغ ۶۰ میلیون یورو پیش بینی شده و ۶۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

وی عنوان کرد: همچنین طرح پترو پالایشگاه هم برای استان پیشنهاد سرمایه گذاری شده که امیدواریم بعد از گذراندن مراحل تصویب طرح در استان عملیاتی شود.

 

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند مطرح کرد:

لزوم نگهداشت سرمایه گذاری های موجود در خراسان جنوبی

لزوم نگهداشت سرمایه گذاری های موجود در خراسان جنوبی

بیرجند- رئیس اتاق بازرگانی بیرجند بر نگهداشت سرمایه گذاری های موجود در استان تاکید کرد و گفت: استراتژی های توسعه استان تدوین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن احتشام صبح چهارشنبه در جلسه کمیته جذب سرمایه گذاری استان اظهارکرد: این کمیته ذیل ستاد توسعه خاوران تشکیل شده است.

وی با اشاره به شعار استاندار جدید خراسان جنوبی مبنی بر تدبیر، تلاش و توسعه اظهارکرد: این شعار برازنده این ستاد می تواند باشد و امیدواریم این جملات زیبا را در فضای عملیاتی پیاده کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از الزامات توسعه رفتارهای الگویی مدیریتی برای سرمایه گذاری است، عنوان کرد: باید برای سرمایه گذاری در استان ایجاد انگیزه شود.

وی به راه اندازی مرکز پژوهش های اقتصادی اتاق بازرگانی بیرجند اشاره کرد و افزود: مدیر این مرکز مسئول دبیرخانه کمیته جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی استان خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با تاکید بر اینکه باید فرصت ها و تهدیدهای سرمایه گذاری استان احصا و تجزیه و تحلیل شود، بیان داشت: استراتژی های توسعه خراسان جنوبی را تدوین و ارائه خواهیم کرد.

احتشام با بیان اینکه بخش خصوص اختیارات ندارد، ادامه داد: ستاد توسعه خاوران زمینه ای برای یک همت و هم افزایی جمعی در جهت رسیدن به توسعه باشد.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند بیان کرد: اگر همه در کنار هم با هم افزایی مشترک عمل کنیم توسعه استان محقق خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید به معنای واقعی فضای کسب و کار را تسهیل و موانع سرمایه گذاری را برداریم، عنوان کرد: در بسیاری از واحدهای تولیدی استان بیکاری پنهان وجود دارد که باید شناسایی شود.

وی با اشاره به اینکه تسریع در حل و فصل مشکلات سرمایه گذاری های موجود باید در اولویت قرار گیرد، بیان کرد: سرمایه گذاران فعلی ما الگویی برای سرمایه گذراران آتی خواهند بود بنابراین باید در جهت رفع مشکلات آنها گام های عملیاتی برداشته شود.

وی با تاکید بر اینکه باید قوانین اقتضایی وضع شود، تصریح کرد: قطعاً ما نمی توانیم قانونی که در مرکز کشور اجرا می کنیم را در خراسان جنوبی یا سیستان و بلوچستان پیاده کنیم و به توسعه برسیم.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند عنوان کرد: پشتیبانی از سرمایه گذاری لازمه توسعه است و در این راستا می طلبد بعد از جذب سرمایه گذاران نیز آنها را تنها نگذاریم.

وی با اذعان به اینکه خرد جمعی و هم افزایی در استان یزد موجب شده تا این استان الگوی توسعه صنعتی در کشور باشد، اضافه کرد: لازم است مشوق های سرمایه گذاری برای استان مشخص و اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه باید شرایط سرمایه گذاری در استانهای مختلف برابر باشد، ادامه داد: این شرایط در حال حاضر برابر نیست بنابراین نیاز است مشوق هایی چون کاهش نرخ مالیات و یا کاهش نرخ سود تسهیلات تولید را در نظر بگیریم تا سرمایه گذار انگیزه برای سرمایه گذاری در این استان را داشته باشد.

وی ایجاد انگیزه را اصلی مهم برای جذب سرمایه گذاری ها در استان دانست و بیان داشت: اتاق بازرگانی بیرجند تا کنون با تمام توان در خدمت توسعه استان بوده وتعامل موثری نیز با بخش دولتی در استان داشته ایم.

احتشام با اذعان به اینکه ما به عنوان بخش خصوصی انتظار و توقع داریم به نظرات و پیشنهاد و طرح ها ی صاحبنظران و کارشناسان این بخش توجه شود، افزود: توسعه امروز مرد میدان می خواهد و مرد میدان هم نیز لازم است تا موانع را از پیش پای سرمایه گذار بردارد.

وی با اذعان به اینکه با برگزاری صرف جلسات و مطرح کردن موضوعات نتیجه ای حاصل نخواهد شد، تصریح کرد: همت بخش خصوصی و دولتی می تواند عامل توسعه استان باشد.

 

 

 

 

 

برپایی اردو‌ی راهیان نورمجازی برای قریب۱۱هزار دانش آموز خراسان جنوبی/۲-۳

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تمهیداتی اندیشیده شده که قریب ۱۱ هزار دانش آموزان دختر و پسر پایه ی دهمی بتوانند به صورت آنلاین و در فضای مجازی از المان های دوران دفاع مقدس بازدید کنند و از روایت روایان بهره مند شوند.

به گزارش امروز  خراسان جنوبی، محمد علی واقعی عصر امروز در نشست برنامه ریزی اردو های  راهیان نور در فضای مجازی اظهار کرد: این برنامه در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اسفند برای دانش آموزان پایه دهمی اجرا می شود.

وی، با بیان این که هدف دشمنان مسخ فرهنگی و دوری نسل جوان از باورها و اعتقادات به ویژه روحیه مقاومت و  شهادت طلبی است، تصریح کرد: مهم ترین هدف برگزاری اردوهای راهیان نور به صورت مجازی صیانت از دستاوردها و ارزش های انقلاب و دفاع مقدس در برار طوفان هجمه ها و تهدیدات ضد فرهنگی بوق های تبلیغاتی و رسانه ای معاندان و دشمنان است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی فعالت ۸۱۲ دانش آموز دختر و پسر استان در قالب ۷۲ گروه جهادی در طرح هجر ۲ را فرهنگ سازی و تقویت روحیه جهادی در بین نسل جوان استان برشمرد و افزود: علاوه بر این ۱۶۹ تیم ۵ نفره از دانش آموزان بسیجی دختر و پسر استان در لیگ علمی پایا فعالیت دارند.

به گفته واقعی،  یکی از مهمترین نیازهای یک نظام، انسجام نیروهای هم فکر از لحاظ عده و عُده است،و  این امر به خوبی در اردوهای راهیان نور قابل مشاهده است.

کسب مدال برنز المپیاد علمی کشور توسط دانش آموز بیرجندی۲-۳

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: محمد رادنیا، دانش آموز دبیرستان دوره دوم استعداد های درخشان شهید بهشتی بیرجند موفق به کسب مدال برنز بیست و سومین دوره المپیاد دانش آموزی در رشته زیست شناسی شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد علی واقعی، صبح امروز، با بیان این خبر اظهار کرد: در طول این هفته دانش آموزان استان موفق به کسب ۸ رتبه اول و دوم کشور در جشنوراه های علمی پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی و ۲ مدال طلا و برنز المپیاد علمی دانش آموزان کشور شدند.

وی،با بیان این که هدف نهایی آموزش و پرورش در مدارس محقق می شود، تصریح کرد: کارآمدی مدارس یکی از مهم ترین الزامات موفقیت نظام تعلیم و تربیت در خراسان جنوبی به شمار می رود.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، افزود: افتخار آفرینی دانش آموزان در عرصه های مختلف علمی، هنری، فرهنگی و ورزشی زمینه ساز ایجاد شعف و شادی در بین جامعه فرهنگیان، دانش آموزان و اقشار مختلف مردم استان می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، حقق این موفقیت را حاصل تلاش، همفکری و مشارکت دبیران، اولیا و دانش آموز در امر مقدس تعلیم و تربیت دانست و تصریح کرد: ۴ اصل چگونه دانستن، چگونه زیستن،چگونه انجام دادن و چگونه شدن؛ ستون های اصلی یادگیری هستند که در آموزه های دین مبین اسلام برای دستیابی به قله های سعادت و کمال در نظر گرفته شده اند.

به گفته واقعی، اگر دانش آموز با انگیزه مسائل درسی را به خوبی درک نموده و پذیرش نماید، خود آغاز گری، خود مشاهده گری، خود ارزیابی و خود نظارتی در وی ایجاد می شود.

برگزاری کارگاه های جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان/۲-۳

    
برگزاری کارگاه های جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان
معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری کارگاه جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در ۲۴ دی ماه ساعت ۱۹ خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمود رمضانی با بیان این خبر عنوان کرد: به دلیل درخواست های متعدد از سوی استان ها، دفتر ترویج کتابخوانی مجدد کارگاهی را در فضای اسکای روم برگزار خواهد شد.
وی با بیان این که فیلم کارگاه های برگزار شده در وبگاه شبکه ترویج کتابخوانی بارگذاری شده است، خاطرنشان کرد: کارگاه امروز به صورت فشرده و در یک جلسه خواهد بود ، لذا متقاضیان شرکت در کارگاه، فیلم های بارگذاری شده را حتما مشاهده کنند.
به گفته وی در این جلسه به پرسش ها و موارد ابهامی شرکت کنندگان درباره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان پاسخ داده خواهد شد.
گفتنی است علاقه مندان جهت مشاهده فیلم کارگاه ها می توانند به لینک bookpromotion.ir/reading-clubs/workshops  و جهت شرکت در کارگاه به لینک b2n.ir/bookpromotion مراجعه کنند.

 

 

 

صرفه جویی ۳۸۶ مگاوات ساعت برق با تعدیل روشنایی/۲-۳

اجرای طرح تعدیل روشنایی در خراسان جنوبی در یک ماه گذشته، سبب صرفه جویی ۳۸۶ مگاوات ساعت در مصرف برق شد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان گفت: با افزایش مصرف برق و گاز در بخش خانگی و تجاری و محدودیت سوخت تحویلی به تعدادی از نیروگاه ها، صرفه جویی در مصرف برق در دستور کار شرکت‌های توزیع برق استان‌ها قرار گرفت که تعدیل روشنایی معابر از جمله اقدامات شرکت‌های برق در پیاده سازی این هدف است.
دادگر افزود: در همین خصوص از آغاز طرح تعدیل روشنایی معابر که از حدود یکماه پیش آغاز شده، تا کنون ۱۳ هزار چراغ در معابر مختلف استان خاموش شده است.
وی گفت: در این مدت ۹۵۰۰ چراغ در معابر بین شهری و بلوار‌های اصلی و ۳۵۰۰ چراغ با همکاری ادارات راهداری و شهرداری ها، در جاده‌ها و بوستان‌ها خاموش شد.
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان همچنین با اشاره به اطلاعیه‌ی شرکت توانیر، از مردم استان خواست با کاهش ۱ تا ۲ درجه‌ای دمای هوای منازل و محل کار، و مدیریت مصرف گاز و برق، امکان استمرار تأمین انرژی را برای همه هموطنان فراهم کنند.

 

 

حکایت صف‌های طولانی در روزهای شکننده کرونا/ صف دریافت روغن جامد در زیرکوه /۲

 

 

حکایت صف‌های طولانی در روزهای شکننده کرونا/ صف دریافت روغن جامد در زیرکوه + تصاویر

 در حالی مسئولان خبر از توزیع روغن جامد در شهرستان‌ها می‌دهند که مشاهده می‌شود مردم در برخی نقاط از جمله حاجی‌آباد زیرکوه برای خرید این محصول در صف‌های طولانی به انتظار می‌ایستند حال اینکه وضعیت استان در شرایط کرونایی بسیار شکننده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، حکایت کمبود روغن جامد حکایتی است که از شهریور ماه در خراسان جنوبی مطرح است و مردم این استان بر خلاف دیگر نقاط کشور که ۷۰ درصد مصرف مردم روغن مایع و ۳۰ درصد روغن جامد دارند اما ۷۰ درصد مصرف مردم خراسان جنوبی روغن جامد است.

رسانه ها در بیرجند بارها گزارشات مردمی در زمینه کمبود و گرانی روغن جامد در بازار بیرجند را منتشر کرده است چراکه این کالا یکی از اقلام اساسی سبد خانوار برای مردم استان است.

حال امروز در برخی از نقاط استان بدون توجه به شیوع ویروس کرونا متأسفانه به دنبال توزیع روغن جامد در برخی فروشگاه‌ها مردم صف‌های طولانی تشکیل داده که چه بسا فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در آنها رعایت نشده است.

در این روزهایی که کرونا شعله‌اش کمتر شده  حال با توزیع روغن جامد و مایع، مردم در صف‌های بسیار شلوغ ساعت‌ها به انتظار می‌نشینند تا روغن نباتی دریافت کنند آیا بهتر نیست مسئولان برای توزیع این اقلام اساسی چاره‌ای بهتر بیندیشند که از ایجاد این صف‌های طولانی خودداری شود.

برخی از این شهروندان که ساعت‌ها در صف بودند و اکنون به دنبال تمام شدن روغن مجبورند دست خالی به خانه برگردند از مسئولان می‌خواهند عاملان فروش را بیشتر کنند تا هم از ایجاد صف‌های طولانی خودداری شود و هم راحت‌تر این کالا به دست مردم برسد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه روغن خوراکی به اندازه کافی به استان اختصاص پیدا کرده است افزود: ۱۸۵ تن روغن جامد جذب شده که در تمام شهرستان‌های خراسان‌جنوبی در حال توزیع است.

الیاس جویبان ادامه داد: همشهریان در مرکز استان می‌توانند روغن جامد مورد نیاز را از فروشگاه‌های اینترنتی و واحدهای صنفی منتخب در شمال شهر دریافت کنند.

وی تصریح کرد: ۳۸۰ تن انواع روغن مایع هم‌اکنون در استان در حال توزیع است که از طریق شرکت‌های پخش به صورت مویرگی در بین واحدهای خرده فروشی انجام می‌شود تا کمبودی در استان احساس نشود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به توزیع روزانه ۱۵ تا ۲۰ تن روغن مایع و سرخ کردنی در استان افزود: مشکل کمبود روغن جامد مربوط به کل کشور بوده و تنها مربوط به خراسان جنوبی نیست.

جویبان با بیان اینکه در ۹ ماه گذشته حدود ۹ هزار تن انواع کالای اساسی با هدف تنظیم بازار در استان توزیع شده است افزود: هیچ گونه نگرانی در بخش تامین کالا در استان وجود ندارد و جذب، تامین و توزیع اقلام اساسی به صورت مستمر در حال انجام است.

انتهای پیام/۲۵۴/ش

 

 

 

 

 

 

وجود نیروی کار تحصیل‌کرده در خراسان جنوبی فرصت مغتنمی برای سرمایه گذاران است

 

وجود نیروی کار تحصیل‌کرده در خراسان جنوبی فرصت مغتنمی برای سرمایه گذاران است

گروه استان‌ها- استاندار خراسان  جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی امنترین استان کشور برای سرمایه گذاری است گفت: وجود نیروی کار تحصیلکرده و دانشگاه‌های متعدد، پارک علم و فناوری و بنیاد ملی نخبگان، فرصت مغتنمی است تا سرمایه گذاران از آن بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حمید ملانوری صبح امروز در نشست سرمایه گذاران بخش خصوصی و بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان اظهار داشت: دارا بودن بالاترین شاخص امنیتی در حالی به استان اختصاص یافته که خراسان جنوبی بیش از  ۳۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور  افغانستان  دارد.

وی به ظرفیت‌های کم نظیر خطه زرخیز خراسان جنوبی اشاره و تصریح کرد: خراسان جنوبی با وجود معادن غنی زغال سنگ، مس، سرب، روی،گرانیت، مرمر، سیلیس و بنتونیت در زمینه ذخایر معدنی جزو استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پتانسیل‌های مثال زدنی استان در زمینه تولید محصولات کشاورزی عنوان کرد: خراسان جنوبی علیرغم کم بارش بودن، دارای رتبه‌های برتر در زمینه تولید محصولات استراتژیکی چون زعفران، زرشک و عناب است و در زمینه تولید انار، پسته و گل نرگس نیز از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

ملانوری درباره ظرفیت‌های کم نظیر استان در زمینه توسعه صنعت گردشگری گفت: استان با بهره‌مندی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شامل ۴ اثر ثبت جهانی و در حدود هزار اثر ثبت شده ملی و جاذبه‌های گردشگری زیبا و بکر بسیار، فرصت خوبی جهت پیشرفت و ترقی در این حوزه دارد.

وی از منابع انسانی به عنوان یکی از ارکان مهم سرمایه گذاری  نام برد و اظهار داشت: وجود نیروی کار تحصیلکرده و دانشگاه‌های متعدد، پارک علم و فناوری و بنیاد ملی نخبگان، فرصت مغتنمی است تا سرمایه گذاران از آن بهره‌مند شوند.

استاندار خراسان جنوبی به ایجاد ستاد توسعه خاوران اشاره کرد و گفت: این ستاد با هدف حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران اهلیت داری راه‌اندازی شده که خواهان حضور و فعالیت در استان هستند تا بروکراسی‌های اداری در صدور مجوز، بسیار کوتاه شود.

ملانوری، سرمایه گذار واقعی را عنوان خیر واقعی  خواند و اظهار داشت: سرمایه گذاران می‌توانند با رونق فضای کسب و کار، رشد توسعه در استان را تسریع کنند که این اقدام  شایسته تقدیر است.

 

 

 

فرهنگ مطالبه‌گری واقعی در مردم تقویت شود

 

فرهنگ مطالبه‌گری واقعی در مردم تقویت شود

گروه استان‌ها- استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بهترین راه برای رفع مشکلات این است که  زمینه‌های بهره‌برداری از منابعی که در اختیار داریم را فراهم کنیم گفت: اگر قرار است به توسعه برسیم باید فرهنگ مطالبه‌گری واقعی و عقلایی را در مردم تقویت کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حمید ملانوری پیش از ظهر امروز در دیدار فرماندار، ائمه جمعه، شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای تابعه شهرستان فردوس با اشاره به وجود برخی مشکلات در حوزه شهرداری‌های استان اظهار داشت: باید با استفاده از ظرفیت‌های در اختیار، به تقویت پایه‌های شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی و حتی ادارات و نهادها همت کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: تقویت پایه‌ها، پایداری درآمدها را به همراه دارد و در نتیجه تمکن ایجاد می‌کند.

وی افزود: شهرداری می‌تواند با سرمایه گذاری بر روی یک یا چند زمینه مختلف، درآمد خوبی برای خود رقم زند. چه ایرادی دارد شهرداری، معدن بنتونیت یا کارخانه داشته باشد و از قِبَل آن، نیازهای خود را تأمین کند.

ملانوری با تأکید بر اینکه قانون، دست شهرداری‌ها را در زمینه سرمایه گذاری باز گذاشته است عنوان کرد: اینکه از این فرصت‌ها استفاده درستی نکنیم، خسران است.

استاندار خراسان جنوب به منابع انسانی غنی شهرستان فردوس اشاره کرد و گفت: نیروهای انسانی به جهت ایده پردازی، انگیزه دادن و خلاقیت، جزو منابع توسعه هستند که باید قدر دانسته شوند و از این ظرفیت باید به نحو شایسته‌ای در راستای توسعه شهرستان بهره‌برداری شود.

وی تأکید کرد: ما حق نداریم زمان مدیریتی در اختیارمان را هدر بدهیم چرا که این زمان، فرصت خدمت به مردم و حق الناس است.

ملانوری اظهار داشت: باید با این دید که شهر ما بهترین نقطه دنیاست، کارها را پیش ببریم و وقتی این تفکر بر حوزه کاری ما حاکم باشد برای رفع نواقص موجود، حداکثر تلاش خود را خواهیم داشت.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اگر قرار است به توسعه برسیم باید دیدمان را بازتر کنیم، مردم را فعال‌تر کرده و فرهنگ مطالبه‌گری واقعی و عقلایی را در آنها تقویت کنیم.

وی به استفاده از سرمایه‌های مردمی در رفع مشکلات اشاره و تصریح کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به اصول مردم محوری، دانش بنیان بودن، درون زا بودن و برون نگر بودن اقتصاد اشاره دارد که اگر این سیاست‌ها محقق شود نتایج خوبی برای استان به همراه خواهد داشت.

 

 

 

 

 

اختلافات خانوادگی بیشترین تماس با ۱۲۳ در خراسان جنوبی است/۲-۳

اختلافات خانوادگی بیشترین تماس با ۱۲۳ در خراسان جنوبی است

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: بیشترین ارتباط با خط تلفنی ۱۲۳ (اورژانس اجتماعی) در سال جاری به ترتیب شامل اختلافات حاد خانوادگی، کودک‌آزاری و همسرآزاری بوده است.

علی عرب نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به فعالیت ۹ خودرو خدمات اجتماعی سیار در این استان اشاره کرد و افزود: تیم‌های فعال در این خودروها در ۹ ماه گذشته از سال جاری به ۲ هزار و ۶۲ نفر از گروه‌های هدف برنامه اورژانس اجتماعی در کل استان، خدمات سرپایی و در محل ارایه کرده‌اند.

وی بیان کرد: از این تعداد ۶۹۵ مورد با مداخله در محل، مشکل آنها حل شده است و بقیه پس از دریافت خدمات روانشناسی و مددکاری، برای دریافت خدمات تخصصی‌تر به سایر مراکز درون و برون سازمانی ارجاع شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: اختلافات خانوادگی حاد، بدسرپرستی، کودک‌آزاری و همسرآزاری به ترتیب بیشترین گزارش‌های تیم‌های سیار بوده است.

وی افزود: بیشتر گزارش‌های ثبت شده مراکز مداخله در بحران در سال جاری به ترتیب شامل کودک‌آزاری و همسرآزاری است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، کودک‌آزاری ۳۷ درصد افزایش یافته ولی همسرآزاری ۲۰ درصد کاهش داشته است.

عرب نژاد اظهار داشت: مراکز مداخله در بحران اکنون در ۱۰ شهرستان استان خراسان جنوبی به ارایه خدمات روانشناسی، مددکاری و حقوقی به گروه هدف برنامه اورژانس اجتماعی می‌پردازد.

وی گفت: هزار و ۶۸۳ نفر از گروه‌های هدف برنامه اورژانس اجتماعی از خدمات این مرکز در سال جاری بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: از این تعداد ۱۱۴ نفر پس از حل مشکل به خانواده بازگشت داده شده‌اند و بقیه برای بهره‌مندی از خدمات تخصصی‌تر به سایر مراکز درون و برون سازمانی ارجاع شده‌اند.

وی همچنین گفت: از ابتدای امسال تاکنون هشت هزار و ۳۷۱ تماس با اورژانس اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی برقرار شد که هزار و ۶۷۸ مورد با مداخلات تلفنی کارشناسان حل شده است.

وی افزود: از این تعداد هزار و ۱۹۷ مورد به خدمات اجتماعی سیار و ۹۷۵ مورد به مرکز مداخله در بحران ارجاع شد و بقیه تماس‌ها به سایر مراکز درون سازمانی و برون سازمانی ارجاع شده است.

عرب نژاد با اشاره به فعالیت ۱۶ پایگاه خدمات اجتماعی در سراسر استان گفت: این پایگاه‌ها با هدف توانمندسازی ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در این مناطق مشغول ارایه خدمات هستند.

وی بیان کرد: امسال ۲۴ هزار و ۸۶۴ خدمت توسط پایگاه‌های خدمات اجتماعی در قالب شناسایی ساکنان، تشکیل پرونده برای ارائه خدمات تخصصی مددکاری و روانشناسی، برگزاری برنامه‌های آموزشی و فرهنگی از قبیل مهارت‌های زندگی، پیشگیری از اعتیاد، پیشگیری از خشونت در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی به ساکنان مناطق حاشیه‌نشین ارائه شده است.

 

 

 

 

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

استکبار به دنبال تحریف انقلاب است

استکبار به دنبال تحریف انقلاب است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: کسانی که در جبهه درونی و بیرونی استکبار به دنبال عوض کردن شرایط موجود هستند، سعی دارند انقلاب و فرمایشات امام(ره) و رهبری را تحریف کنند.

 آیت الله سید علیرضا عبادی صبح چهارشنبه در جمع بخشی از مسئولان فردوس با اشاره به اهمیت بصیرت بیان کرد: همواره در بعثت پیغمبران، جبهه دنیاپرستان در مقابل پیامبران به ستیز برخاسته‌اند.

وی با بیان اینکه جبهه ایمان و حق هرگز شکست نمی‌خورد چراکه به هدف خلقت یعنی انسانیت و عبودیت رسیده است، اظهار کرد: دشمن گاهی به رنگ دین در می‌آید که تشخیص آن نیازمند بصیرت است.

آیت الله عبادی بیان کرد: گاهی انسان‌های ابله که هدف خلقت را فراموش کرده‌اند، به دنبال مسائل حاشیه‌ای دنیوی می‌روند و سعادت همیشگی را با چند روز سرگرمی مبادله می‌کنند.

وی با بیان اینکه با اشاره به کتاب تورات بیان کرد: این کتاب در طول زمان توسط شیطان‌ها تحریف شده و بدترین نوع جلوه‌های شرک در آن آمده است.

به عظمت انقلاب اعتراف می‌کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه کتاب آسمانی خداوند قابل تحریف نیست، بیان کرد: اگرچه برای تحریف این کتاب مقدس تلاش زیادی کردند اما خنثی شده است.

وی قرآن تحریف نمی‌شود اما می‌توان اسلام را تحریف کرد، گفت: در طول تاریخ مدعی‌هایی که در طول تاریخ به دین فروشی پرداختند و به اسم اسلام دین‌های مختلفی را آورند.

آیت الله عبادی بیان کرد: افرادی به اصطلاح مدرن، امروز قرائت از دین را بیان می‌کند که تشخیص آنها نیازمند بصیرت و آگاهی است.

وی با بیان اینکه کارشناسان غربی از زمان حکومت طاغوت گفته بودند که دین در ایران از بین رفته است اما از بین نرفت، گفت: از دیرباز در پیشگویی‌ها به این انقلاب تصریح شده و اکنون شرق و غرب غافلگیر شدند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه استکبار و همه کشورهای در مقابل انقلاب کم آورده‌اند، افزود: علی رغم تمام ظلم‌ها، کشتار و دروغگویی ها، در گفته‌های خصوصی به عظمت و واقعیت انقلاب اعتراف دارند.

تقوا مایه اصلی بصیرت است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: کسانی که در جبهه درونی و بیرونی با نفوذ به دنبال عوض کردن شرایط دین هستند، سعی دارند انقلاب و فرمایشات امام و رهبری را تحریف کنند.

وی تقوای الهی را مایه اصلی بصیرت دانست و افزود: کسانی که تقوا به خرج می‌دهند در فتنه‌ها و شگردهای شیطان محفوظ می‌مانند.

آیت الله عبادی با اشاره به آیاتی از قرآن بیان کرد: علی رغم توطئه‌های دشمن در طول انقلاب، انبوهی از انسان‌های باتقوا وجود دارند که هیچ وقت اشتباه نکردند چرا که سرمایه شان بصیرت است.

رئیس جمعیت هلال احمر سربیشه:

نبود آب شرب سالم در «کلاته بلوچ و ورقولک»/خیران وارد میدان شدند/۲

نبود آب شرب سالم در «کلاته بلوچ و ورقولک»/خیران وارد میدان شدند

بیرجند- رئیس جمعیت هلال احمر سربیشه با اشاره به عدم بهره مندی روستاییان کلاته بلوچ و ورقولک از آب شرب سالم گفت: خیران برای رفع مشکل وارد میدان شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا ثانی صبح چهارشنبه در بازدید از روستاهای جامعه هدف خدمات هلال احمر در سربیشه با اشاره به اهمیت خدمت رسانی به محرومان بیان کرد: نقاط محروم شهرستان سربیشه همواره مورد توجه هلال احمر در ارائه خدمات درمانی، بهداشتی، فرهنگی و معیشتی بوده است.

وی با اشاره به بازدید خیرین از روستاهای کلاته بلوچ و ورقولک در شهریور ماه سال جاری بیان کرد: در این بازدید، روستاییان از عدم بهره‌مندی از آب آشامیدنی سالم گلایه مند بودند.

ثانی با بیان اینکه به دنبال این نارضایتی‌ها، خیرین و مسئولان برای رفع مشکلات آبی روستاها گام برداشتند، گفت: در گام نخست در آذر ماه سال جاری با همکاری متولیان، عملیات نقشه برداری از منابع زیر زمینی انجام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر سربیشه ادامه داد: به دنبال آنالیز نقشه برداری‌ها، منابع آب زیر زمینی در دو کیلومتری روستا مشخص شد.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده و کسب مجوزهای لازم، عملیات گمانه زنی برای حفرچاه عمیق در ۲۳ دی ماه آغاز شده است.

ثانی با بیان اینکه عملیات حفاری تا رسیدن به منابع آب زیرزمینی به صورت سنتی ادامه دارد، گفت: در صورت قطعی شدن وجود منابع آب زیر زمینی عملیات حفر چاه با وسایل مکانیزه و پیشرفته آغاز می‌شود.

وی افزود: به منظور مقابله با سیلاب در فصل زمستان و حفاظت از محدوده چاه، نسبت به ایجاد سیل بند اقدام شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر درمیان:

کاروان نیکوکاری هلال احمر به مناطق مرزی درمیان اعزام شد

کاروان نیکوکاری هلال احمر به مناطق مرزی درمیان اعزام شد

بیرجند- رئیس جمعیت هلال احمر درمیان گفت: در راستای خدمت هر چه بیشتر به نیازمندان، کاروان نیکوکاری هلال احمر به مناطق محروم درمیان اعزام شد.

به گزارش خبرنگار مهر،  جواد مرادی صبح چهارشنبه در جمع پرسنل هلال احمر درمیان از اعزام کاروان نیکوکاری به روستاهای مرزی درمیان خبر داد و افزود: این کاروان به همت خیرین با هدف خدمت به محرومان و دلجویی از نیازمندان به مناطق مرزی اعزام شد.

وی اظهار کرد: توزیع ۲۰۰ ثوب البسه بین کودکان نیازمند، ۵۰ قطعه اسباب بازی، ۳۰ بسته معیشتی و تامین هزینه درمانی شش کودک بیمار نیازمند از جمله خدمات این کاروان بوده است.

مرادی ارزش این خدمات را بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال دانست و افزود: در این کاروان، پوشش مادام العمر هزینه درمانی سه کودک بیمار توسط یک نوع دوست رقم خورد که گامی بسیار ارزنده در کمک به محرومان است.

رئیس جمعیت هلال احمر درمیان بیان کرد: اهدای یک دستگاه آبگرمکن، یک دستگاه بخاری، ۳۰ متر مربع موکت و ۱۰ تخته پتو به یک خانواده نیازمند به ارزش ۵۰ میلیون ریال از دیگر اقدامات کاروان بوده است.

مرادی از توزیع ۸۰۰ پرس غذای گرم بهداشتی در روستاهای دونخی، دفت آباد، جاجنگ و شهر اسدیه و قهستان خبر داد و افزود: این گام به همت خانه های هلال روستاهای دادران، محمدآباد و سرو برداشته شده است.

 

 

 

 

 

 

مدیرکل منابع طبیعی خراسان‌جنوبی:

۱۹ میلیارد تومان به اعتبارات بیابان زدایی خراسان جنوبی افزوده شد/۲-۳

۱۹ میلیارد تومان به اعتبارات بیابان زدایی خراسان جنوبی افزوده شد

مدیرکل منابع طبیعی خراسان‌جنوبی گفت: میزان اعتبارات بیابان زدایی استان در سال جاری ۲۲ میلیارد تومان بود که ۱۹ میلیارد تومان دیگر به این رقم اضافه شده است.

علیرضا نصرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: متأسفانه در بودجه ۱۴۰۰ از محل صندوق توسعه ملی اعتباری چه برای بیابان زدایی و چه آبخیزداری در نظر گرفته نشده است در حالی که در استان‌هایی چون خراسان‌جنوبی با مشکلاتی در این حوزه‌ها رو به رو و به این اعتبار نیاز دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس در فصل بودجه در این خصوص پیگیری‌های لازم را داشته باشند.

نصرآبادی در خصوص اعتبار بیابان زدایی استان در سال جاری گفت: هر چند نسبت به سال گذشته بودجه ما ما کمتر ولی در هر حال معقول بود و در گام اول ۲۲ میلیارد تومان اعتبار داشتیم که در حال حاضر ۱۹ میلیارد تومان دیگر قطعی شده است.

وی در زمینه روند طرح زراعت چون در خراسان‌جنوبی نیز افزود: در این طرح علاقمندان با همکاری منابع طبیعی اقدام به کاشت گونه‌های سریع الرشد برای تأمین چوب مورد نیاز صنایع و کارخانه‌های ذغال سازی می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تعهد ما در موضوع زراعت چوب ۵۰ هکتار بوده است، بیان‌کرد: ما طی یک قرارداد با یک شرکت در ۵۰ هکتار طرح زراعت چوب را داریم و در فردوس نیز طرح زراعت چون در ۵۰ هکتار پیگیری می‌شود.

نصرآبادی یادآور شد: در مجموع می‌توان گفت در حوزه طرح زراعت چوب ما دو برابر تعهد پیش رفته‌ایم که امیدواریم هم نیاز صنایع وابسته به چوب در استان را تا حدی برطرف کرده و هم در راستای کاهش قاچاق چوب نقش‌آفرین باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

روند نزولی کرونا در خراسان جنوبی/ شرایط شکننده است/۲-۳

روند نزولی کرونا در خراسان جنوبی/ شرایط شکننده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خواستار رعایت مسائل بهداشتی در بازگشایی برخی مشاغل و مدارس شد و گفت: انجام رفت و آمدها بدون رعایت مسائل بهداشتی، خطر افزایش کرونا را به همراه دارد.

محمد دهقانی فیروز آبادی در گفت و گو با مهر با اشاره به روند نزولی کرونا در استان بیان کرد: اگرچه سیر این ویروس در استان کند شده اما شکننده بوده و با اندکی تغییر رفتار از سوی شهروندان، تغییر مسیر می دهد.

وی ادامه داد: از شهروندان خواستاریم همچون گذشته با رعایت پروتکل های بهداشتی، پرهیز از سفرها و دورهمی ها مانع انتقال این ویروس شوند.

دهقانی با بیان اینکه امید است با همراهی مردم شاهد برگشت مجدد وضعیت پر خطر و خیلی پر خطر نباشیم، افزود: دورهمی های خانوادگی یکی از عوامل مهم در انتقال کرونا بوده که می طلبد مورد توجه ویژه شهروندان قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به بازگشایی برخی مشاغل و مدارس بیان کرد: آنچه مسلم است ایجاد رفت و آمدها بدون رعایت مسائل بهداشتی، خطر افزایش کرونا را افزایش می دهد که باید مورد توجه قرار گیرد.

دهقانی فیروز آبادی با تاکید بر استفاده از ماسک بیان کرد: با توجه به ویروس جهش یافته اروپایی و انگلیسی، بیماری مسری تر شده و افزاد با سن پایین تر را گرفتار می کند.

وی با بیان اینکه مردم شرایط کرونا را عادی تلقی نکنند، اظهار کرد: کرونا عادی نشده و همچنان نیازمند رعایت بایدها و نبایدهای بهداشتی و پرهیز از عادی انگاری است.

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی:

خراسان جنوبی پیشتاز در امنیت سرمایه‌گذاری است

خراسان جنوبی پیشتاز در امنیت سرمایه‌گذاری است

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی از رتبه برتر این استان در امنیت سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: خراسان جنوبی از نظر امنیت سرمایه‌گذاری در کشور پیشتاز است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، حمید ملانوری در نشست سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان گفت: دارا بودن بالاترین شاخص امنیتی در حالی به استان اختصاص یافته که خراسان جنوبی بیش از ۳۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور  افغانستان دارد.

وی ظرفیت‌های خراسان جنوبی را کم‌نظیر خواند و افزود: خراسان جنوبی با وجود معادن غنی زغال‌سنگ، مس، سرب، روی، گرانیت، مرمر، سیلیس، بنتونیت و سایر مواد معدنی در زمینه ذخایر معدنی جزو استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی ظرفیت‌های این استان در تولید محصولات کشاورزی را مثال‌زدنی دانست و اظهار داشت: خراسان جنوبی علیرغم کم‌بارش بودن، دارای رتبه‌های برتر در زمینه تولید محصولات استراتژیک چون زعفران، زرشک و عناب است و در زمینه تولید انار، پسته و گل نرگس نیز از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

وی درخصوص ظرفیت‌های خراسان جنوبی در توسعه صنعت گردشگری گفت: این استان با بهره‌مندی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شامل چهار اثر ثبت جهانی و حدود هزار اثر ثبت ملی همچنین جاذبه‌های گردشگری زیبا و بکر بسیار، فرصت خوبی برای پیشرفت و ترقی در این حوزه دارد.

ملانوری از منابع انسانی به عنوان یکی از ارکان مهم سرمایه‌گذاری نام برد و افزود: وجود نیروی کار تحصیلکرده و دانشگاه‌های متعدد، پارک علم و فناوری و بنیاد ملی نخبگان، فرصت مغتنمی است تا سرمایه‌گذاران از آن بهره‌مند شوند.

وی به ایجاد ستاد توسعه خاوران اشاره کرد و گفت: این ستاد با هدف حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران اهلیت‌دار راه‌اندازی شده که خواهان حضور و فعالیت در استان هستند تا بروکراسی‌های اداری در صدور مجوز، بسیار کوتاه شود.

ملانوری، سرمایه‌گذار واقعی را خیر واقعی توصیف کرد و گفت: سرمایه‌گذاران می‌توانند با رونق فضای کسب و کار، رشد توسعه در استان را تسریع دهند که این اقدام شایسته تقدیر است لذا مدیریت عالی استان خود را خادم سرمایه‌گذاران می‌داند.

وی در پایان از سرمایه‌گذاران خواست در ارائه طرح‌ها به وضعیت اقلیمی استان هم توجه کنند.

 

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

۱۲۴ هزار بسته حمایتی بین دانش آموزان نیازمندخراسان جنوبی توزیع شد

۱۲۴ هزار بسته حمایتی بین دانش آموزان نیازمندخراسان جنوبی توزیع شد

بیرجند- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: از ابتدای شروع کرونا، ۱۲۴ هزار و ۲۷۷ بسته حمایتی بین دانش آموزان نیازمند استان توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی واقعی صبح چهارشنبه در مراسم توزیع ۱۳۰ بسته معیشتی دبیرستان فرزان بین دانش آموزان محروم استان بیان کرد: این بسته ها به ارزش ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بین نیازمندان توزیع می شود.

وی ادامه داد: همچنین این بسته ها شامل اقلامی مانند روغن، برنج، قند، سویا، چای، حبوبات و ماکارانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۲۴ هزار و ۲۷۷ بسته معیشتی، لوازم التحریر، البسته و بستع بهداشتی بین دانش آموزان آسیب دیده از کرونا توزیع شده است.

واقعی با بیان اینکه این کمک ها در قالب رزمایش کمک های مومنانه و پویش لبخند رضایت بین دانش آموزان توزیع شده است، گفت: مردم این استان به واسطه سبقه فرهنگی و ولایت مداری در هر شرایطی یاری رسان نیازمندان هستند.

وی با اشاره به پویش ملی «من مادرم، بچه های ایران فرزند من» بیان کرد: این پویش با هدف مشارکت بیشتر بانوان در امور مدرسه سازی از اوایل دی ماه در بهارستان علم و ادب آغاز شده است.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*