اخبار خراسان جنوبی / ۴۰ پروژه ورزشی در دهه فجر امسال افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی :
عدم استفاده درست از منابع موجود، مهمترین دلیل محرومیت استان

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد:مهمترین دلیل محرومیت و پیشرفت نکردن استان، عدم استفاده از منابع و ظرفیت های موجود است.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ ملانوری با بیان این مطلب در دیدار رئیس و معاون پارک علم و فناوری استان خاطرنشان کرد: عدم استفاده از منابع در مسیرهای درست، سبب شده مردم با وجود ثروتی که در اختیار دارند از درآمد کافی‌، رفاه، نشاط، فضای شهری مطلوب و… بی بهره بمانند.
وی تأکید کرد: کاری که ما باید انجام بدهیم این است که این اشکالات را برطرف کنیم.
استاندار با اشاره به این که طی دو سه ماه گذشته، برنامه ریزی هایی در همین راستا صورت گرفته، تصریح نمود: یکی از مهمترین کارها، راه اندازی ستاد خاوران است.
ملانوری گفت: غرض از راه اندازی این ستاد، برنامه ریزی تخصصی و عالمانه برای پیش بردن استان به سمت توسعه و پیشرفت است.
وی متذکر شد: خراسان جنوبی به لحاظ هوش و استعداد مردمانش از استان های صاحب نام است و وضعیت فعالیت پارک علم و فناوری نیز این موضوع را ثابت می کند.
به گفته وی؛ بزرگترین ایراد کار این است که هر کدام از این افراد و توانمندی ها، به تنهایی و برای خودش کار می کند، چرا که در مسیر توسعه قرار نگرفته است.
استاندار گفت: در مجموعه استان و به ویژه در پارک علم و فناوری، شرکت های متعددی داریم که در حال تولید دانش هستند اما جرأت ندارند این ایده خود را صنعتی کنند.
وی، عدم وجود حمایت های کافی، پشتوانه نداشتن، استقبال نکردن مردم و… از عوامل مؤثر در بی انگیزگی افراد به عملی کردن ایده و فکرشان است.
ملانوری تأکید کرد: ما وظیفه داریم حلقه اتصال دانشگاه ها و مراکز علمی با حوزه های عملی و اجرایی باشیم.
به گفته وی؛ این اقدام ما در اتصال دو حوزه علمی و عملی می تواند نجات دهنده استان باشد.

 

 

۴۳ روز هوای با کیفیت پایین در خراسان جنوبی ثبت شد

۴۳ روز هوای با کیفیت پایین در خراسان جنوبی ثبت شد

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های محیط زیست خراسان جنوبی گفت: طبق داده‌های ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا درخراسان‌جنوبی از ابتدای سال ۴۳ روز هوای با کیفیت پایین در استان داشته‌ایم.

سید هادی هاشم‌آبادی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق داده‌های ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوادر خراسان‌جنوبی از ابتدای سال تا به امروز ۴۳ روز هوای با کیفیت پایین در استان ثبت شده است.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های حفاظت از محیط زیست خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: البته در خراسان‌جنوبی تنها شهرهای بیرجند، سرایان، نهبندان و زیرکوه (حاجی آباد) ایستگاه سنجش کیفیت هوا دارند.

هاشم‌آبادی ادامه‌داد: ما وضعیت هوا را به پاک و قابل قبول، ناسالم برای گروه‌های حساس، ناسالم، بسیار ناسالم و خطرناک تقسیم می‌کنیم که در خراسان‌جنوبی در روزهایی که هوای با کیفیت پایین داشته‌ایم بیشتر ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای ما بیشتر شاخص میزان ذرات محیطی و گرد و غبار را نشان می‌دهند، افزود: بر این اساس می‌توان گفت علت اصلی پایین بودن کیفیت هوا در خراسان‌جنوبی گرد و غبار است که بارها نیز در جلسات متعدد مطرح شده است.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های حفاظت از محیط زیست خراسان‌جنوبی در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه‌ای برای تجهیز سایر شهرستان‌های خراسان‌جنوبی به ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا وجود دارد یا خیر، گفت: در حال حاضر چنین برنامه‌ای نداریم چرا که خرید ایستگاه‌ها و راهبری آن هزینه سنگینی دارد.

هاشم‌آبادی یادآور شد: خرید ایستگاه سنجش کیفیت هوا برای سایر شهرستان‌ها منوط به تأمین اعتبار لازم است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تجلیل از دانش آموز سرایانی، مدال آور المپیاد ادبی کشور

 

 

 

 

دیدار با رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی

 

 

 

 

 

تقدیر ازجهادگران قرارگاه حاج قاسم سلیمانی در باغشهر اسلامیه

 

 

 

 

اتمام و برش دو فرش اهدایی به عتبات عالیات در بشرویه

 

 

 

 

 

 

بازدیدفرماندار شهرستان از پلیس راه نهبندان

 

 

 

 

در ستاد ساماندهی امورجوانان فردوس مطرح شد؛

انتقاد فرماندار فردوس از نبود آمار مشخص در حوزه اشتغال جوانان

انتقاد فرماندار فردوس از نبود آمار مشخص در حوزه اشتغال جوانان

فرماندار فردوس از نبود آمار مشخص در حوزه جوانان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه مدیران آمار جداگانه ای از حوزه اشتغال جوانان ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید حلاج مقدم ظهر یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که با حضور مدیر کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، افزود: باید بدانیم در شهرستان چند جوان و در چه سطح تحصیلاتی بیکار هستند تا بتوان برای اشتغال آنها برنامه ریزی کرد که متاسفانه هیچکدام از اعضای جلسه آمار جداگانه ای از حوزه اشتغال جوانان ندارند.

وی بر استفاده از ظرفیت ها و مهارتهای جوانان تاکید و افزود: فرمانداری نیز بزودی از مشاورین جوان بهره خواهد گرفت.

حلاج مقدم خواستار تکمیل سالن نیمه تمام ۲ هزار نفری ورزشی شهرستان شد و افزود: از مدیر کل ورزش و جوانان می خواهیم با تامین اعتبار، این پروژه تا پایان عمر دولت به بهره برداری برسد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی نیز گفت: ضروری است دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شود و در معرفی ظرفیت های جوانان و مهارت افزایی آنان، کلیه دستگاههای ذیربط با یکدیگر هم افزایی داشته باشند.

حسن عزیزی بر معرفی الگوهای موفق در کسب و کار جوانان در رسانه ملی و تهیه بانک اطلاعاتی جوانان جویای کار تاکید و اضافه کرد: یکی از مشکلات در دستگاههای اجرایی آمار اشتغال جوانان است که باید بصورت جداگانه احصاء و اعلام شود.

وی یکی از مهمترین اولویت ها را تشکیل شوراهای مشورتی جوانان دانست و گفت: با توجه به تاکید استاندار و جوانان مستعدی که فردوس دارد باید این شورا در شهرستان هر چه زودتر تشکیل شود.

در این جلسه تعدادی از جوانان و مسئولان سمن ها به بیان خواسته ها و مشکلات جوانان پرداختند که: لزوم توانمند سازی جوانان، دراولویت قرار گرفتن جوانان جهت بکارگیری در واحدهای تولیدی، تسهیل در پرداخت تسهیلات اشتعالزایی به جوانان و نیار مبرم به کار نو و بهاء دادن به جوانان به صورت عملی و نه در شعار از جمله مهمترین آنها بود.

 

 

استاندار خراسان جنوبی:
رایزنی با سرمایه گذاران بزرگ، برای رونق فولاد

استاندار خراسان جنوبی از رایزنی های استان با سرمایه گذاران بزرگ برای ورود به توسعه فولاد خبر داد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ ملانوری با بیان این مطلب در دیدار امام جمعه و اعضای شورای اسلامی شهر نیمبلوک خاطرنشان کرد: فولاد، نقطه عطفی در صنعت استان است که اشتغالزایی به همراه دارد و باعث رونق منطقه خواهد شد.
وی ادامه داد: به جهت اهمیت موضوع، برای رفع مشکلات موجود و توسعه کارخانه از طریق حوزه های مختلف پیگیری هایی صورت گرفته است.
استاندار از پیگیری های انجام شده برای رفع مشکل گاز و برق و همچنین ترخیص تجهیزات و ماشین آلات کارخانه از گمرک نیز گفت.
ملانوری به وضعیت اشتغال نیرو در کارخانه اشاره کرد و گفت: به مدیران مجموعه تأکید شده تا آن جا که مقدور است، از نیرو هایی که در حال حاضر مشغول به کارند، کسی بیکار نشود.
وی ادامه داد: در بحث جذب نیرو برای ادامه کار و در فازهای فعالیت کارخانه هم تأکید بر نیروهای بومی است.
استاندار در ادامه، موارد و موضوعاتی که توسط امام جمعه و اعضای شورای اسلامی نیمبلوک مطرح شد را پاسخ گفت و با نگاه مثبت، مشکلات عنوان شده پیگیری خواهد شد.

 

 

قاچاق گوسفند در اتوبوس مسافربری/۴

 

فرمانده انتظامی شهرستان”سربیشه” گفت: مأموران انتظامی در بازرسی از ۲ اتوبوس مسافربری ۲۵ رأس گوسفند قاچاق و ۸۰۰ لیتر سوخت به ارزش ۶۸۰ میلیون ریال کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احمدرضا کارگر” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان سربیشه در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به ۲ اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و خودروها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از خودروها ۲۵ رأس احشام قاچاق فاقد مجوز دامپزشکی و ۸۰۰ لیتر سوخت خارج از شبکه توزیع فراورده های نفتی کشف کردند که ارزش ریالی احشام قاچاق وکالای کشف شده به نظر کارشناسان۶۸۰ میلیون ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سربیشه افزود: ماموران در این رابطه ۲ متهم را دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

 

 

توقیف ۲۹ رأس احشام قاچاق در”نهبندان”/۴

 

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از دو خودرو ۲۹ رأس احشام قاچاق به ارزش ۶۳۱ میلیون ریال کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ ” احسان رحیمی” اظهار داشت: ماموران انتظامی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک اتوبوس مسافربری و یک پیکان وانت مشکوک شدند و خودروها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: ماموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از خودروها ۲۹ رأس گوسفند قاچاق فاقد مجوز دامپزشکی به ارزش ۶۳۱ میلیون ریال کشف کردند که ارزش ریالی احشام قاچاق به نظر کارشناسان ۶۳۱ میلیون ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان افزود: ماموران در این رابطه ۲ خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

کشف ۵ هزار و ۹۲۰ لیتر سوخت قاچاق در” نهبندان”/۴

 

فرمانده انتظامی شهرستان”نهبندان” از کشف ۵ هزارو ۹۲۰ لیتر سوخت قاچاق خارج از شبکه توزیع فراورده های نفتی خبر داد و گفت: ماموران در این رابطه ۹ متهم دستگیر کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ” احسان رحیمی” گفت: ماموران انتظامی شهرستان نهبندان در ۴۸ ساعت گذشته هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی موفق به کشف مقدار ۵ هزار و ۹۲۰ لیتر سوخت قاچاق شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان با بیان این که کارشناسان ارزش سوخت قاچاق کشف شده را بالغ بر ۶۵۵ میلیون ریال برآورد کردند؛ افزود: ماموران در این رابطه ۹ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

کمبود زمین بزرگترین مشکل شهر بشرویه و ارسک است

فرماندار شهرستان بشرویه در کمیته راهبردی مسکن اقشار کم درآمد شهرستان گفت: در بشرویه و ارسک مشکل زمین داریم.
مهندس شفیعی افزود: مردم نمیتوانند در زمین ملکی خود ساخت و ساز انجام دهند.
 شفیعی بیان داشت: حدود ۸۰ تا ۹۰ هکتار زمین های مردم داخل محدوده نیست و متاسفانه علی رغم پیگیری های بسیار نتیجه لازم را بدست نیاورده ایم.
فرماندار بشرویه همچنین به مشکل پلاک ۵ و ۶ و پلاک ۱۰ و ۱۵ شهر ارسک اشاره کرد و افزود: علی رغم حل شدن برخی مشکلات پلاک ۵ و ۶ در ارسک اما در پلاک ۱۰ و ۱۵ ما نمیتونیم برای زمین ملکی مردم پروانه صادرکنیم که ساخت و ساز نمایند.
 آسمانی مقدم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیز در کمیته راهبردی مسکن اقشار کم درآمد شهرستان بشرویه گفت: سهم خراسان جنوبی در ساخت مسکن اقشار کم درآمد ۶ هزارواحد بوده که سهمیه بشرویه ۳۳۰ واحد است.
 وی افزود: برای ساخت مسکن اقشار کم درآمد در خراسان جنوبی ، تسهیلات و بلاعوض ها را از سازمان برنامه و بودجه سال قبل برای ۱۰ هزارواحد و امسال ۶ هزار واحد گرفته ایم.
 مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت: طبق سرشماری نفوس و مسکن در سال ۹۵ در بشرویه ۲۲۲۲ واحد مسکن روستایی شناسایی شده که استحکام سازی ۶۹۰ واحد آن صورت گرفته و ۱۵۳۲ واحد دیگر از استحکام کمتری برخوردار هستند.
 وی افزود: بااستفاده از طرح ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد ۵۰/۴ درصد مسکن های روستایی استان استحکام سازی شده که در بشرویه این میزان ۳۱ درصد است.
 آسمانی مقدم تاکید کرد: بایستی همه کمک کنیم تا مردمی که فاقد مسکن هستند، مسکن دار شوند.

 

 

 

 

ماسک‌های بی‌کیفیت در استان خراسان جنوبی جمع‌آوری می‌شود

  • ماسک‌های بی‌کیفیت در استان خراسان جنوبی جمع‌آوری می‌شود

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بهتر است مردم برای حفظ سلامت خود از خرید ماسک‌های بی‌کیفیت و فاقد نام و نشان بپرهیزند و اینگونه ماسک‌ها در صورت مشاهده توسط بازرسان جمع‌آوری می‌شوند.

غلامرضا آهنی افزود: کیفیت ماسک مهمترین عامل تاثیرگذاری در اثر بخشی آن برای پیشگیری از ورود ویروس به بدن است  و در صورتی که ماسک کیفیت لازم را نداشته باشد، اثر بخشی خوبی نخواهد داشت.
وی بر ضرورت توجه به کیفیت ماسک در هنگام خرید تاکید کرد و افزود: ماسک‌هایی که در واحدهای تولیدی دارای مجوز از وزارت بهداشت تولید می‌شوند باید مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی این وزارت تولید شوند و حداکثر اثربخشی لازم را داشته باشند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به لزوم توجه به مشخصات برچسب درج شده بر روی بسته‌های ماسک گفت: بر چسب ماسک باید حاوی اطلاعاتی باشد که مهمترین آن شماره کد IRC ،نوع ماسک، آدرس واحد تولیدی، شماره تماس واحد تولیدی است.
وی ادامه داد: داروخانه‌ها تنها مراکز عرضه ماسک هستند که تحت نظر معاونت غذا و دارو فعالیت می‌کنند و موظف هستند که ماسک را از مسیر قانونی که همان شرکت‌های پخش هستند تهیه و با قیمت مصوب ۱۰۰۰ تومان عرضه کنند.
آهنی درباره سایر مراکز و واحدهایی که ماسک عرضه می‌کنند خاطرنشان کرد: این معاونت نظارتی بر روی این واحدها ندارند ولی ماسک عرضه شده برای عموم در هر جایی که عرضه شود باید حتما از کیفیت لازم برخوردار باشد.

 

ازدواج در قاینات ۲۶.۹ درصد افزایش یافت

ازدواج در قاینات ۲۶.۹ درصد افزایش یافت

 رییس اداره ثبت احوال قاینات گفت: میزان ثبت ازدواج در این شهرستان در ۹ ماه گذشته ۲۶.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

علی وجدی روز شنبه در دومین نشست شورای هماهنگی ثبت احوال قاینات افزود: در این مدت ۸۸۷ مورد ازدواج در این شهرستان به ثبت رسیده که ۵۳۰ مورد در مناطق شهری و ۳۵۷ مورد ازدواج مربوط به مناطق روستایی بوده است.

وی ادامه داد: در مدت مشابه سال ۹۸ تعداد ۶۹۹ مورد ازدواج در این شهرستان ثبت شده است.

وی گفت: در ۹ ماه گذشته هزار و ۳۹۰ واقعه ولادت در این شهرستان به ثبت رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش سه درصدی را نشان می‌دهد.

رییس اداره ثبت احوال قاینات با بیان اینکه نسبت ولادت پسران به دختران ۱۰.۶ درصد است، افزود: تعداد ولادت پسران ۷۱۵ در برابر ۶۷۵ ولادت دختران در این شهرستان بوده است.

وی در خصوص فراوانی نام‌ها در شهرستان قاینات گفت: امیرحسین، ابوالفضل، امیرعلی، محمد و مهدی بیشترین نام در بین پسران و فاطمه، زینب، فاطمه زهرا، حلما و ریحانه بیشترین نام‌گذاری در بین دختران قاینی را داشته است.

وجدی در ادامه اظهار داشت: از ابتدای طرح صدور شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای ۱۵ سال تاکنون، ۴۴ هزار و ۴۹۲ فقره شناسنامه در این شهرستان صادر شده است.

وی در خصوص صدور کارت ملی هوشمند گفت: تاکنون ۷۸ هزار و ۶۰۶ درخواست کارت هوشمند ملی ثبت شده که پوشش ۸۸/۶ درصدی را نشان می‌دهد.

رییس اداره ثبت احوال قاینات با در خواست از شهروندان برای دریافت کارت هوشمند ملی، افزود: ۱۰ هزار و ۷۴ نفر از جمعیت شهرستان قاینات برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام نکرده‌اند که در این خصوص، شهرستان رتبه دهم را در سطح استان خراسان جنوبی دارد.

وی یادآور شد: تاکنون ۶۶ هزار و ۶۱۵ کارت هوشمند ملی در شهرستان قاینات صادر شده که از این تعداد ۶۳ هزار و ۷۹۰ کارت تحویل متقاضیان شده است.

 

 

محدودیت تردد بین شهری در خراسان جنوبی لغو شد

محدودیت تردد بین شهری در خراسان جنوبی لغو شد

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: با توجه به وضعیت جدید کرونا در استان و تا زمانی که این وضعیت (زرد و آبی) حفظ شود، محدودیتی برای ورود و خروج در شهرهای خراسان جنوبی وجود ندارد.

سرهنگ علیرضا عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به لغو محدودیت بین شهری در استان برای تردد خودروها نیاز به مجوز نیست اما محدودیت‌ تردد شبانه براساس مصوبه ستاد مدیریت کرونا از ساعت ۲۲ تا چهار صبح همچنان در تمامی شهرهای استان ادامه دارد.

براساس آخرین وضعیت رنگ‌بندی در خراسان جنوبی، شهرستان‌های سربیشه و بشرویه در وضعیت آبی (کم خطر) و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی روز گذشته (شنبه) درخصوص محدودیت‌ها در شهرستان‌های زرد و آبی گفت: محدودیت تردد شبانه در این شهرستان‌ها همچنان برقرار است اما محدودیت ورود و خروج پلاک‌های بومی و غیر بومی عملا در سطح استان حذف شده و هیچ محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

غلامرضا شریف زاده افزود: به لحاظ وضعیت کاری هم حضور کارکنان به صورت یک سوم دورکاری و دوسوم حضور در ادارات خواهد بود که مشمول همه شهرستان‌های استان می‌شود.

براساس وضعیت قبلی مخاطره شیوع کرونا در خراسان جنوبی که روز پنجشنبه یازدهم دی اعلام شد، ۱۰ شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت زرد (متوسط خطر) و بیرجند در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار داشت که در رنگ‌بندی جدید، شهرستان بیرجند پس از مدت‌ها وضعیت زرد پیدا کرد.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و پیش از اجرای محدودیت‌های جامع کرونایی (اول آذر)، هفت شهرستان استان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) بودند.

 

قاین میزبان شهید گمنام

با حضور مهندس کریمی فرماندار قائنات،  سرهنگ فلاحی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی و دیگر مسئولین ذیربط، جلسه هماهنگی و برنامه ریزی تدفین پیکر مطهر شهید گمنام برگزار شد.

مهندس کریمی فرماندار قائنات در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی تدفین پیکر مطهر شهید گمنام با تأکید بر اینکه شهیدان گمنام، گمنام نیستند اظهار داشت: شهدای جانشان را که بزرگترین دارایی شان بود در راه خدا نثار کردند به شکلی که هیچ نام و نشانی از آنها باقی نماند و این نزد پروردگار پاداش و اجری بزرگ دارد.

فرماندار در پایان، گفت: شهرستان قائنات در روز ۲۸ دی ماه  میزبان شهید والامقام گمنام و تدفین این شهید در محل دانشگاه بزرگمهر قائنات می باشد.

شایان ذکر است قرار است مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید گمنام روز یکشنبه ۲۸ دی ماه بعد از نماز ظهر و عصر از محل مسجد غدیر شروع و از مسیر بلوار سیمان، بلوار بسیج، میدان امام، خیابان امام، میدان شیرازی و خیابان دانشگاه بزرگمهر، در محل دانشگاه بزرگمهر تدفین گردد.

روزهای پرکار و نوید بخش برای ورزشکاران خراسان جنوبی، با شعار استانی تدبیر، تلاش و توسعه

۴۰ پروژه ورزشی در دهه فجر امسال افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد

۴۰ پروژه ورزشی در دهه فجر امسال افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد

حسن عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان استان، در سفری دو روزه از پروژه های ورزشی در دست اقدام شهرستان‌های طبس، بشرویه، فردوس، سرایان، قاین و بیرجند بازدید کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی حسن عزیزی در ابتدای سفر کاری خود به شهرستان طبس از زمین چمن مصنوعی روستای اسفندیار بازدید، و در جریان آخرین اقدامات اجرایی این پروژه ورزشی قرار گرفت.
مدیرکل ورزش و جوانان در ادامه وارد شهرستان طبس شد و از سالن ورزشی جوخواه بازدید کرد. این پروژه ورزشی که چند سال از آیین کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن می‌گذرد به دلیل کمبود اعتبارات تاکنون مراحل تکمیل آن محقق نشده بود که با همت مجموعه مدیریتی ورزش و جوانان استان و نگاه ویژه مدیرکل به توسعه زیرساخت‌های ورزشی در روستا و کاهش فاصله سرانه ورزشی و رعایت عدالت ترجیحی، این پروژه‌ها رونقی دوچندان گرفته است و مراحل پایانی سالن ورزشی جوخواه طبس در حال اجرا است و در دهه دوم بهمن ماه با حضور مقام عالی وزارت ورزش و جوانان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید و نوید روزهای خوبی را برای جوانان این دیار می دهد.
عزیزی بعد از این بازدید از مراحل اجرایی زمین چمن مصنوعی فوتبال روستای خسرو آباد شهرستان طبس بازدید و در جریان آخرین اقدامات اجرایی این پروژه نیز قرار گرفت و دستورات لازم در خصوص تسریع در فرایند اجرا و تکمیل آن پروژه را صادر کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز بلافاصله در روستای دیهوک و کریت حضور یافت و از زیرساخت‌های ورزشی شهر دیهوک و روستای کریت به ویژه پروژه ورزشی در دست اقدام چمن این شهر و روستا بازدید کرد و گفت: این پروژه ها نیز باید همزمان با دیگر پروژه‌های اجرایی شهرستان طبس تکمیل تا به زودی شاهد افتتاح و بهره‌برداری از آنها باشیم.
حسن عزیزی به اتفاق قدیمی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان طبس، از سالن ورزشی بانوان بازدید کرد، مدیرکل ورزش و جوانان در این بازدید با تاکید بر اینکه توسعه زیرساخت‌های ورزشی ویژه بانوان از اولویت های کاری مجموعه ورزش و جوانان خراسان جنوبی است خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌های ورزشی ویژه بانوان می تواند در راستای نشاط و شادابی این قشر تأثیرگذار در جامعه باشد و این بانوان مادران آینده این مرز و بوم هستند که این نشاط، شادابی و تندرستی می‌تواند خانواده ای پویا و بانشاط را به دنبال داشته باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان، در ادامه حضور خود در شهرستان طبس با امام جمعه و فرماندار شهرستان دیدار و آخرین وضعیت زیرساخت‌های ورزشی شهرستان را بررسی کردند و هماهنگی لازم را برای چهارمین سفر وزیر ورزش و جوانان به استان و حضور در شهرستان طبس را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بازدید از پروژه های ورزشی شهرستان بشرویه

مدیرکل ورزش و جوانان استان در ادامه سلسله بازدیدهای خود، از پروژه‌های ورزشی بشرویه از جمله زمین چمن مصنوعی شهرک امام و شهر ارسک بازدید کرد و خواستار تسریع در اجرای پروژه ها شد. ‍

بازدید از پروژه‌های ورزشی شهرستان های فردوس و سرایان

حسن عزیزی در ادامه سفر دو روزه خود به شهرستان‌های استان به شهرستان فردوس سفر کرد و با حضور رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان از پروژه‌های ورزشی در دست اقدام روستاهای برون و سرند بازدید کرد و گفت: پروژه زمین چمن مصنوعی فوتبال در روستای برون نیازمند تسریع در اجرا است و هرچه سریعتر نسبت به اجرای این پروژه با هماهنگی مجموعه ورزش وجوانان شهرستان و دهیاری نیز اقدام شود و چمن مصنوعی روستای سرند نیز در مرحله نصب فرش چمن می باشد و در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح این پروژه های ورزشی که از انتظارات و مطالبات دیرینه جوانان این دیار است خواهیم بود و جمعیت کثیری از جوانان با انگیزه و علاقه مند به ورزش از برکات آن منتفع خواهد شد.
مدیرکل ورزش و جوانان در ادامه سفر کاری خود در شهرستان سرایان حضور یافت و به اتفاق رمضانی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان از پروژه های زمین چمن مصنوعی روستای زنگویی زمین چمن بزرگ شهر سرایان و سالن ورزشی روستای دوست آباد بازدید کرد.
حسن عزیزی با تاکید بر اینکه زمین چمن بزرگ شهر سرایان از پروژه های ورزشی است که زمانی طولانی از اجرای آنها می گذرد که در این یک سال اجرای آنها به صورت جهادی در دست پیگیری و چمن بزرگ شهر سرایان از مطالبات به حق جوانان ورزشکار این دیار است و هرچه سریعتر باید این پروژه ورزشی تکمیل و در اختیار جوانان مستعد و نجیب شهر سرایان قرار گیرد.
عزیزی با اشاره به اینکه استعدادهای بالقوه ورزشی و نوظهور در روستاها کشف می‌شوند تصریح کرد: سالن ورزشی روستای دوست آباد که از روستاهای پر جمعیت شهرستان سرایان است، و به دلیل کمبود اعتبارات اجرای آن زمان بر شده است و ما در مجموعه مدیریتی ورزش و جوانان استان با تمام توان، تکمیل پروژه‌های ناتمام ورزشی را در دستور کار قرار داده ایم و این پروژه ها هرچه سریعتر باید تعیین تکلیف و به مرحله افتتاح و بهره‌برداری برسد که انشاالله امیدواریم به زودی بتوانیم این پروژه‌ها را افتتاح و به بهره‌برداری رسانده و جوانان عزیز مستقر در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته از خیر و برکات آن بهره مند شوند. ‍

بازدید از پروژه های ورزش شهرستان قاینات و بیرجند

مدیرکل ورزش و جوانان استان در ادامه بازدید از زیرساخت‌های ورزشی در دست اقدام شهرستان ها وارد حوزه شهرستان قائنات شد و با حضور در روستای تیغاب از سالن ورزشی در حال ساخت این روستا بازدید کرد، سالن ورزشی روستای تیغاب حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در آینده ای نزدیک شاهد افتتاح و بهره برداری از این پروژه ورزشی خواهیم بود.
حسن عزیزی در ادامه از زمین چمن مصنوعی فوتبال روستای قومنجان بازدید و در جریان آخرین اقدامات اجرایی این پروژه ورزشی قرار گرفت، زمین چمن مصنوعی روستای قومنجان مراحل اجرایی آن تکمیل و آماده افتتاح و بهره برداری می باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز با حضور در شهر قاین از پروژه های زمین چمن شهر قاین، روستاهای برکوک، عباس آباد دشت و خشک و از مراحل ساخت سالن ۲۵۰۰ نفره شهر قاین بازدید کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در پایان سفر کاری دو روزه، به روستای مهموئی بیرجند رفت و از وضعیت اجرای پروژه ورزشی در دست اقدام این روستا بازدید کرد.
لازم به ذکر است: در دهه فجر امسال، تعداد چهل پروژه ورزشی به مناسبت گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب، در نقاط مختلف استان اعم از روستاها و شهرستان های خراسان جنوبی، همزمان با سفر دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان به استان، افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

ورزشکار خراسان جنوبی مقام سوم مسابقات دارت بانوان کشور را کسب کرد/۷

کسب مقام سوم مطهره سلطانی بانوی دارت خراسان جنوبی در مسابقات دارت آنلاین کشور

مطهره سلطانی در بیست و دومین دوره مسابقات دارت آنلاین کشور عنوان سومی را به خود اختصاص داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، بیست و دومین دوره مسابقات دارت مجازی کشور ویژه رده های پایه در بخش دختران به میزبانی کمیته دارت استان فارس برگزار شد.
در این دوره از رقابت ها که ۴۷ نوجوان از ۱۳ استان کشور حضور داشتند فارس با ۱۵ شرکت کننده، خراسان جنوبی با ۸ شرکت کننده؛ خوزستان با ۵ شرکت کننده، یزد و چهار محال و بختیاری هر کدام با ۴ شرکت کننده، تهران و کردستان هر کدام به ترتیب با ۳ و ۲ شرکت کننده، گیلان، خراسان شمالی، ایلام، مرکزی، بوشهر و سیستان و بلوچستان هر کدام با ۱ شرکت کننده حضور فعال و مؤثری در این رقابت ها داشتند.
در پایان مهلا رعیتی افضلی از یزد، سارا گلی از خراسان شمالی مقام های اول و دوم را کسب کردند و مطهره سلطانی روبیات از خراسان جنوبی و عسل غلامی از کردستان به مقام های سوم و سوم مشترک دست یافتند.

برگزاری مسابقات تیراندازی ویژه بانوان در خوسف/۷

برگزاری مسابقات تیراندازی ویژه بانوان به مناسبت هفته بصیرت در شهرستان خوسف

 

همزمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید والا مقام حاج قاسم سلیمانی و بزرگداشت هفته بصیرت ،مسابقات تیراندازی ویژه بانوان شهرستان ، در سالن ۹دی شهر خوسف برگزار شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، این مسابقات با همکاری اداره ورزش وجوانان شهرستان و هیات تیراندازی و بسیج بانوان شهرستان با حضور پنجاه نفر از بانوان برگزار شد.لازم به ذکر است ابتدا آموزش تیراندازی و سپس مسابقه برگزار شد که در پایان از نفرات برگزیده با اهدای حکم و جوایز تقدیر شد.
این مسابقات با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار شد.

برگزاری مسابقات دارت ویژه بانوان در شهرستان خوسف/۷

برگزاری مسابقات دارت ویژه بانوان در شهرستان خوسف
همزمان با هفته بصیرت و گرامیداشت اولین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی ،مسابقات دارت ویژه بانوان در سالن ۹ دی شهرستان خوسف با همکاری اداره ورزش وجوانان شهرستان و هیات انجمن های ورزشی خوسف برگزار شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی دراین مسابقات که با حضور بیش از بیست نفر از بانوان برگزار شد خانم ها رقیه کریمدادی – مبینا گنجی و حوریه یونسی به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.
در پایان به نفرات برگزیده حکم و جوایزارزنده ای اهداء گردید.

دارتر خراسان جنوبی، قهرمان رقابت‌های دارت مجازی کشور/۷

دارتر خراسان جنوبی در بیست و سومین دوره از مسابقات دارت مجازی آزاد کشور مقام نخست را کسب کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی این دور از مسابقات بمناسبت اولین سالگرد بازیکن دارت کشور وحید زمانی نیا شهید شاخص ورزش کشور به میزبانی شهرستان فردیس استان البرز با حضور ۲۰۰ دارتر از سراسر کشور برگزار شد.
در پایان رضا محمدی از خراسان جنوبی قهرمان این مسابقات شد و جواد بیات از استان خراسان رضوی مقام دوم و محمدتقی معطی از استان مرکزی و شیرزاد عظیم زاده از آذربایجان غربی مقام سوم مشترک را کسب کردند.

ابوالفضل علیزاده دیگر دارتر خراسان جنوبی هم در مرحله راهیابی به نیمه نهایی مغلوب حریف شد و به مقام پنجم مشترک مسابقات دارت آنلاین کشور رسید.

کسب ۲رتبه برتر کشور توسط ۶ دانش آموز قاینی/۲-۳

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: دانش آموزان قاینی موفق به کسب مقام های اول و دوم کشور در رشته های زیست فناوری، گرایش ماکروفتوگرافی و نانوفناوری، گرایش آزمایش نانو ذرات مغناطیسی در اولین جشنواره علمی پژوهشی پژوهشسراهای کشور شدند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد علی واقعی اظهار کرد: خانم مبینا مهاجر از دبیرستان دوره اول استعدادهای درخشان فرزانگان قاین موفق به کسب رتبه نخست کشور در رشته ی زیست فناوری، گرایش ماکرو فتوگرافی شد.

وی با اشاره به کسب رتبه دوم کشور به صورت تیمی و در رشته نانوفناوری، گرایش آزمایش نانو ذرات مغناطیسی توسط دانش آموزان دبیرستان دوره دوم استعدادهای درخشان فرزانگان قاین، تصریح کرد: خانم ها فاطمه سادات ایوب نژاد، عطیه صورتی، فاطمه سادات علیپور، پریا سادات فرزانه و فاطمه محمدی در این تیم حضور داشتند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در ادامه، بیان کرد: همچنین ستایش سادات کریمی، دانش آموز دبیرستان دوره اول فرزانگان، از شهرستان قاین موفق کسب رتبه برتر کشور در مسایقات انشاء نویسی «با هم ماسک بزنیم»شد.

تجدید میثاق فرهیختگان دانشگاهی و مذهبی اهل سنت خراسان جنوبی با آرمان‌های انقلاب اسلامی۲-۳

جمعی از فرهیختگان دانشگاهی و مذهبی اهل سنت خراسان جنوبی با اشاره به ایام دهه بصیرت و در مقابله با گزاف‌گویی‌های استکبار جهانی به سرمداری آمریکای جنایکار و عُمّال مرتجع آنان در منطقه و برخی عناصر خود فروخته داخلی بیانه‌ای صادر کردند.

در این بیانیه آمده است الله تعالی را شاکریم، که جامعه اهل سنت ایران در تمامی سال‌های گذشته از عمر بابرکت انقلاب اسلامی همواره و در تمام شرایط سخت در کنار رهبری و سایر شهروندان بوده و هست و این امر حاصل برکت رابطه دلی شهروندان با نظام اسلامی می‌باشد و شهروندان اهل سنت در مسیر همراهی با نظام به دنبال نیل به اهداف عالیه و آرمان‌های انقلاب اسلامی و تحقق وحدت کلمه که همان دین پیامبر رحمت، اسلام عزیز است، بوده و هستند.

در این راستا ما علما و فرهیختگان مذهبی و دانشگاهی اهل سنت خراسان جنوبی بار دیگر در ایام دهه بصیرت و در مقابله با گزاف گویی‌های استکبار جهانی به سرمداری آمریکای جنایکار و عُمّال مرتجع آنان در منطقه و برخی عناصر خود فروخته داخلی با آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری تجدید بیعت کرده و اعلام می‌کنیم که تا پای جان برای حفظ اعتقادات اسلامی و تمامیت ارضی ایران عزیز ایستادگی خواهیم  کرد.

 

سکوی پرش یا سرعتگیر؟/ گلایه رانندگان از سرعتگیرهای غیراستاندارد شهر بیرجند/۳-۵

سکوی پرش یا سرعتگیر؟/ گلایه رانندگان از سرعتگیرهای غیراستاندارد شهر بیرجند

در شهر بیرجند برخی از شهروندان نسبت به زیادی سرعتگیرها گلایه دارند و معتقدند برخی از سرعتگیرها علائم هشدار دهنده لازم را نداشته و مانند سکوی پرشی هستند که برای خودرویشان هزینه به بار می‌آورند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، ضرورت ایجاد سرعت‌گیر در معابر عمومی برحسب نقطه نظرات شورای ترافیک در شهرها مشخص می‌شود که آیتم‌های خاص خود را دارد از جمله در نزدیکی تقاطع‌ها و میادین و یا در نزدیکی مدارس نصب می‌شود و عدم توجه به ساختار مهندسی این سرعتگیرها، دردسرهایی برای عموم مردم ایجاد می‌کند.

امروزه ایجاد سرعتگیرهای نامناسب و جدید که عاری از هرگونه رنگ آمیزی مشخص بر روی آنها است تبدیل به معضلی برای مردم و رانندگان شده است.

درحالی که خیابان خلوت است و با سرعت مطمئنه در حال حرکت هستیم به یکباره با یک سربالایی بزرگ مواجه می‌شویم. ایجاد سرعتگیرهای نامناسب برای برخی از شهروندان بیرجندی  تبدیل به معظلی شده که گلایه اکثر رانندگان را به دنبال دارد.

سرعتگیرهای متعدد و مرتفع یکی از موضوعاتی است که نه تنها بر هزینه مالی مردم اضافه می‌کند بلکه برخی از آنها غیرقابل تحمل است و اعصاب و روان مردم را آزار می‌دهد.

هرچند نصب سرعتگیر راهکاری برای کاهش سرعت خودروها وافزایش ضریب ایمنی و تردد در جاده‌ها است اما گاهی استاندارد بودن و جانمایی درست آنها نیازمند نگاه کارشناسی است.

یکی از شهروندان بیرجندی معتقد است که خیابان‌های شهر پر از سرعتگیرهایی است که بسیاری از آنها فاقد علایم هشدار دهنده است واگر راننده آشنایی با آن خیابان نداشته باشد وقتی به یک باره به سرعتگیر می‌رسد، با سکوی پرشی مواجه می‌شود که علاوه بر احساس ناخوشایند برای سرنشینان متحمل هزینه برای صاحب خودرو نیز می‌شود چرا که جلوبندی ماشین با رد شدن از این سرعتگیرها با مشکل مواجه می‌شود.

وی که راننده تاکسی است افزود: وقتی که یک ماشین با مسافر به سرعتگیر برخورد می‌کند، آسیب جدی به بدنه و شاسی، جلوبندی و حتی فرمان پذیری خودرو وارد می‌شود که ممکن است از کنترل خارج شود.

وی عنوان کرد: متاسفانه به جای اینکه جاده‌ها را ایمن و استاندارد کنند و نظارت بیشتری بر سرعت‌های غیر مجاز داشته باشند، فقط سنگ اندازی می‌کنند و ارزان‌ترین روش هم ساخت سرعتگیر است.

دیگر شهروند بیرجندی نیز گفت: بعضی از سرعتگیرها آنقدر غیراستاندار است که شاید سبب ترک خوردگی یا حتی شکستگی شاسی ماشین‌های سنگین و کامیون‌ها می‌شود.

یکی دیگر از تاکسی داران بیان کرد: سرعتگیرها به بلای جان ما و خودروهای ما تبدیل شده است و بیشتر خودروهایی که در شهر تردد زیادی دارند بعد از مدتی دچار نقص می‌شود به ویژه جلوبندی خودروها دچار نقص و خرابی میشود که هزینه زیادی بر دوش راننده می‌گذارد.

اما مشکلات سرعتگیرها تنها در شهر بیرجند مردم را کلافه نکرده چرا که یکی از رانندگان تاکسی‌های برون شهری نیز از وجود سرعتگیرهای زیاد در شهرستان‌ها نیز گلایه‌مند بوده و معتقد است سرعتگیرها در فاصله کمتر از ۵۰ متر نصب شده‌اند که عبور از این موانع آسیب‌های جدی بر خودرو وارد می‌کند.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم مسئولان با خودروی شخصی از این مسیر رفت و آمد نمی‌کنند در غیر این صورت چنین تپه‌هایی در جاده اصلی ایجاد نمی‌کردند. نمی‌دانم چرا مسئولان فکر می‌کنند با ایجاد و نصب سرعتگیر ایمنی جاده بیشتر می شود؟

این راننده برون شهری بیان کرد: این تفکر اشتباه است چون راننده برای اینکه وسیله نقلیه‌اش آسیب نبیند پا بر ترمز می‌گذارد در حالی که در همان هنگام ممکن است خودروی پشت سر با او برخورد کند.

یکی دیگر از رانندگان تاکسی اظهار داشت: در گذشته مقابل مدارس، حاشیه جاده‌ها کاهنده سرعت نصب می‌کردند اما حالا بر عکس شده است و در مقابل پلیس راه به جای یک سرعتگیر سه تا چهار تپه ایجاد کرده‌اند.

وی از جانمایی نامناسب کاهنده‌های سرعت در مسیر جاده‌های اصلی گلایه کرد و ادامه داد: در این بحران اقتصادی خسارت‌هایی که به دلیل این سرعتگیرها به خودروها وارد می‌شود دردی مضاعف برای رانندگان است.

یکی از شهروندان بیرجندی نیز گفت: در کنار برخی از سرعتگیرها تابلو سرعتگاه نصب نشده و اگر راننده از قبل با آن خیابان آشنایی نداشته باشد برایش خطر آفرین می‌شود.

معاون عمرانی شهردار بیرجند نیز معتقد است سرعتگیرهای بیرجند مشکلی ندارند و در نزدیکی هر کدام از سرعتگیرها تابلوی هشدار لازم نصب شده است و حتی چند ردیف چشم گربه‌ای هم نصب شده تا راننده نسبت به سرعتگیر آگاه باشد.

اما پلیس راهور بیرجند معتقد است  در برخی از سرعتگیرها علائم خط کشی پاک شده که از شهرداری خواسته‌ایم نسبت به رنگ‌آمیزی اقدام شود.

وی بیان کرد: هرچند ضرورت ایجاد سرعتگیرها در معابر عمومی بر حسب نظر شورای ترافیک در شهرها مشخص می‌شود و اگر جایی سرعتگیر است این آخرین راهکار بوده است. سرعتگیرها به عنوان ابزاری برای آرام سازی ترافیک مطرح است اما با وجود معایب و مضرات این سرعتگیرها باید اصول رانندگی را نیز رعایت کرد.

انتهای پیام/۲۵۴/ ع

 

 

 

 

 

 

 

دستگیری فردی که حساب بانکی مادرش را خالی کرد/۴

دستگیری فردی که حساب بانکی مادرش را خالی کرد

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) استان خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی مادرش کرده بود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ علی محمدپور گفت: با مراجعه خانمی به پلیس فتا مبنی بر اینکه مدتی است از حساب وی مبالغی توسط شخصی برداشت شده است، رسیدگی به این موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های به عمل آمده در روند رسیدگی به پرونده اقدامات لازم توسط کارشناسان پلیس فتا برای ردیابی وجوه برداشت شده انجام و مشخص شد تمامی مبالغ صرف خرید اکانت‌های بازی‌ آنلاین شده است که با بررسی دقیق‌تر اطلاعات بدست آمده، عامل برداشت غیر مجاز وجه شناسایی شد.

رییس پلیس فتا خراسان جنوبی‌ گفت: تحقیقات و بررسی‌های پلیس حاکی از این بود که فرزند شاکی با در اختیار داشتن اطلاعات کارت بانکی از کارت و مشخصات حساب بانکی مادرش سوء استفاده کرده است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه متهم فرزند شاکی است، مادر از شکایت خود صرف نظر و رضایت خود را اعلام کرد و پرونده به همراه مستندات مربوطه برای سیر مراحل قضایی به دادسرا ارجاع شد.

سرهنگ محمدپور گفت: والدین از در اختیار قرار دادن کارت بانکی حساب اصلی خود به فرزندانشان خودداری کنند و در صورت نیاز کارتی را با یک سقف مشخص وجه، در اختیار آنان قرار دهند.

وی افزود: همچنین شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌ موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس‌ فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 

 

 

 

 

 

فعالیت‌ مراکز فرهنگی و هنری در خراسان جنوبی از سر گرفته شد/۲-۳

فعالیت‌ مراکز فرهنگی و هنری در خراسان جنوبی از سر گرفته شد

 معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از آغاز مجدد فعالیت‌های هنری، سالن‌های تئاتر و سینما در شهرهای استان به علت تغییر رنگ از نارنجی به زرد و آبی خبر داد.

سید علی زمزم افزود: با بهبود تدریجی وضعیت کرونا و کاهش آمار فوتی‌ها و مبتلایان از سویی و تغییر وضعیت برخی شهرها از نارنجی (پرخطر) به زرد (متوسط خطر) و برخی شهرهای زرد به آبی (کم خطر)، فعالیت مراکز فرهنگی و هنری نیز در این شهرها از سر گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: در شهرهای زرد و آبی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری امکان برگزاری نمایش در سالن‌ها وجود دارد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: تغییر گروه مشاغل سینمایی از سه به ۲ نیز بازگشایی سینماها و دیگر مراکز فرهنگی و هنری را تسهیل خواهد کرد.

براساس آخرین رنگ‌بندی در خراسان جنوبی که روز شنبه ۲۰ دی اعلام شد، شهرستان‌های سربیشه و بشرویه در وضعیت آبی (کم خطر) و ۹ شهرستان‌ دیگر استان از جمله بیرجند در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند.

وضعیت قبلی مربوط به هفته گذشته بود که رنگ ۱۰ شهرستان خراسان جنوبی، زرد و بیرجند نارنجی رنگ بود و در رنگ‌بندی جدید، شهرستان بیرجند پس از مدت‌ها وضعیت زرد پیدا کرد.

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی: مدیریت باید به شکل بومی انجام شود/۳

استاندار خراسان جنوبی: مدیریت باید به شکل بومی انجام شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیریت باید بر پایه نیازها و امکانات موجود باشد و به شکل بومی شده، اجرایی شود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، حمید ملانوری روز یکشنبه در نشست هم‌اندیشی معاون و مدیران حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری با تاکید بر این که مدیریت باید بر پایه دولت محلی و مدیریت بومی شکل بگیرد، افزود: آنچه در قالب بخشنامه، دستورالعمل و قانون از مرکز کشور برای ما ارسال می‌شود برای همه استان‌ها یکسان است.

وی اظهار داشت: با توجه به تفاوت‌هایی که در اقلیم، آداب و رسوم، شرایط زندگی و فرهنگ مناطق مختلف وجود دارد، ما باید در قالب مدیریت محلی به دنبال بومی‌سازی این قوانین و بخشنامه‌ها باشیم.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: در مدیریت منابع، چه اعتبارات و امکاناتی که از طریق دولت در اختیار ما قرار می‌گیرد چه ذخایری که به صورت خدادادی از آن بهره‌مند می‌شویم، باید صرفه و صلاح استان در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: با انرژی دادن و ایجاد انگیزه به کارکنان مجموعه، می‌توان بازدهی و راندمان کار را ارتقا بخشید.

ملانوری گفت: تا نتوانیم رفاه حداقلی را برای نیروی کار فراهم کنیم، چطور می‌توانیم از او انتظار داشته باشیم که با انگیزه کار کند.

وی تصریح کرد: نیروی انسانی مهمترین سرمایه برای هر حوزه مدیریتی، اجرایی و کاری است.

استاندار خراسان جنوبی به تاثیر دوره‌های آموزشی بر ارتقای دانش کاری کارکنان اشاره کرد و گفت: در برگزاری دوره‌های آموزشی در هر حوزه‌ای باید اولویت‌ها در نظر گرفته شوند.

ملانوری افزود: برگزاری دوره‌های ارتباطات، فن بیان، سخنوری و مدیریت ریسک از جمله موارد کاربردی برای کارکنان یک مجموعه است.

وی با تاکید بر این که باید در مجموعه کاری رشد کنیم گفت: لازم است راه‌هایی را که رشد ما را پرشتاب‌تر می‌کنند، بجوییم و طی کنیم.

 

 

 

 

روایت واعظی از پیگیری درخواست یک شهروند روستایی

روایت واعظی از پیگیری درخواست یک شهروند روستایی

رییس دفتر رییس‌جمهوری با انتشار پستی در شبکه اجتماعی اینستاگرام از پیگیری و به نتیجه رساندن درخواست یک شهروند روستایی اهل استان خراسان جنوبی از سوی وزارت ارتباطات خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمود واعظی روز یکشنبه با انتشار تصویری از زیرسازی نصب دکل تلفن همراه روستای نوقند در استان خراسان جنوبی، نوشت: توسعه ارتباطات در دولت تدبیر و امید، چه در زمانی که بنده مسوولیت داشتم و چه در دولت دوازدهم که آذری جهرمی عهده‌دار مسئولیت شد، جزو راهبردهای اصلی دولت بوده است.

رییس دفتر رییس‌جمهوری افزود: اهمیت این راهبرد و فواید آن، در ایام کرونا خیلی خوب به چشم آمد. تصویری که می‌بینید مربوط به آماده‌سازی زیرساخت نصب دکل تقویت اینترنت همراه در روستای نوقند در استان خراسان جنوبی است.

واعظی عنوان کرد: چندی پیش یکی از ساکنان این روستا به نمایندگی از اهالی منطقه، در شبکه اینستاگرام، از من نسبت به تقویت آنتن‌دهی اینترنت همراه درخواست کمک کرد و من این مساله را به وزیر ارتباطات منتقل کردم. خوشبختانه همان مخاطب، حالا با ارسال این دو تصویر اعلام کرده که مقدمات تقویت اینترنت همراه نوقند و روستاهای حومه در حال انجام و نسبت به حقیر و وزیر جوان ابراز لطف و محبت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود ازدیاد مشغله‌ها و کارهای مختلف، معمولا سعی می‌کنم پیام‌های مردم را در شبکه‌های اجتماعی که در آن حضور دارم، بخوانم. درخواست‌های متعددی مطرح می‌شود که بعضا از توان من خارج است و شرمنده می‌شوم، اما درخواست‌هایی را که قابل تحقق هستند، حتما پیگیری می‌کنم.

رییس دفتر رییس‌جمهوری تصریح کرد: نوقند سومین روستایی است که پس از درخواست مخاطبان صفحه اینستاگرام از بنده و مساعدت وزیر ارتباطات، صاحب اینترنت پرسرعت همراه می‌شود. توسعه و تسهیل ارتباطات روستایی البته جزء برنامه‌های محوری دولت است و در این زمینه کارنامه وزارت ارتباطات درخشان بوده است. با این همه ولی هنوز هستند روستاهایی که مشکلاتی از این قبیل دارند و امیدواریم تا پایان دولت، تعداد آنها به حداقل برسد.

 

 

 

 

 

عملیات «کربلای ۵» برگ زرینی از رزمندگان جنوب خراسان
«کربلای ۵» عملیات نظامی نیروهای مسلح ایران، علیه نیروهای عراقی است که در جریان جنگ ایران و عراق به وقوع پیوست. این عملیات یکی از بزرگترین عملیات‌های رزمندگان در طول جنگ تحمیلی بوده و برگ زرینی از افتخارات لشکر ۲۱ امام رضا(ع) در جنوب خراسان است.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی:عملیات کربلای ۵، عملیات نظامی تهاجمی از سوی نیروهای مسلح ایران، علیه نیروهای ارتش عراق است که در جریان جنگ ایران و عراق به وقوع پیوست. این عملیات یکی از بزرگترین عملیات‌های رزمندگان در طول جنگ تحمیلی بوده است که در ۱۹ دی‌‌ماه سال ۱۳۶۵ با رمز یازهرا(س) با فرماندهی سپاه پاسداران در منطقه‌ شلمچه‌ و شرق بصره‌ با وجود وضعیت سخت آن روزها و کمبود تجهیزات و پس از شکست در عملیات کربلای ۴ آغاز شد. کربلای ۵ را می‌توان پاسخی به عملیات کربلای ۴ دانست چرا که در این عملیات دشمن که مورد حمایت کشورهای غربی بود توانست به کمک آواکس‌ها عملیات رزمندگان ایرانی را شناسایی و برای مقابله با آن آماده شود که همین امر موجب به خاک و خون کشیده شدن جوانان ایرانی شد.

با توجه به قرا گرفتن در سالروز این عملیات به سراغ یکی از رزمندگان دفاع مقدس می رویم. «امین الله بهارشاهی» که سابقه ۴ سال حضور مستمر در جبهه های مختلف دارد و در این عملیات هم دچار عارضه شیمیایی شده است، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان یکی از دلایل بیان خاطرات جنگ و عملیات کربلای ۵ را سخنرانی مقام معظم رهبری می داند و می گوید: مقام معظم رهبری چندین بار در سخنرانی هایشان عنوان کردند رزمندگان حتما باید خاطرات خود را بازگو کنند تا آیندگان، دفاع مقدس را تحریف نکنند با توجه به این سخنان بر خود واجب دانستم برای اولین بار گوشه ای از اتفاقات و رشادت های رزمندگان در عملیات کربلای ۵ را بازگو کنم.

وی با بیان اینکه عملیات کربلای ۵ به دنبال عملیات کربلای ۴ به وقوع پیوست، می افزاید: با توجه به عدم موفقیت در عملیات کربلای ۴ که صد البته به دنبال حکمت الهی به وقوع پیوست برنامه ریزی مدونی برای عملیات ۵ انجام شد به منظور تقویت روحیه رزمندگان و فریب دشمنان همه رزمندگان به مرخصی فرستاده شدند. نیروهای اطلاعات عملیات طرح ریزی و شناسایی مجدد را برای عملیات سرنوشت ساز کربلای ۵ در دستور کار قرار دادند.

 

لشکر ۲۱ امام رضا (ع)
در این راستا آموزش های فراوان تاکتیکی، آبی، خاکی و رزمی نیروها در دستور کار تمام یگان های رزمی و لشکرها قرار گرفت و تصمیم نهایی بر این شد که ضربه نهایی و تعیین کننده ای به پیکره رژیم بعثی وارد شود.

وی که با همراهی شهیدان صفرعلی رضایی و فیروز مقدم و … افتخار حضور در لشکر ۲۱ امام رضا (ع) به فرماندهی سردار «قاآنی» را داشته است، می گوید: تحت عنوان گردان والنازعات سازماندهی و نیروهای بسیجی هم در اختیار ما قرار گرفت شهامت نیروهای جنوب خراسان با محوریت بیرجند زبانزد خاص و عام و یگان های نظامی بود و با وجود ارزشیابی های فراوان از تمام ابعاد، گردان والنازعات از ویژگی و روحیه آمادگی فراوان برخوردار بود و پس از آموزش و بررسی های متعدد از طرف فرمامدهی لشکر، لشکر ۲۱ امام رضا (ع) افتخار داشت تا به عنوان خط شکن در عملیات کربلای ۵ شرکت کند.

بهارشاهی مهمترین دلیل انتخاب این گردان را سرحال بودن نیروها، آمادگی روحی، جسمی، عقیدتی، ایمانی، داشتن شهامت، شجاعت و روحیه شهادت طلبی و… اعلام می کند و می گوید: این انتخاب توسط فرماندهی وقت (سردار قاآنی) انجام شد. دو شب قبل از عملیات در ساختمانی مخروبه در خرمشهر استقرار یافتیم. شناسایی قبل از عملیات توسط نیروهای عمل کننده به همراه اطلاعات شبکه و فرماندهی در مقر قرارگاه تاکتیکی امام رضا(ع) انجام شد. بعد از ظهر و قبل از شروع عملیات توضیحات لازم در خصوص موانع پیش رو، موقعیت دشمن به تیردار های عمل کننده اعلام شد.

وی با بیان اینکه شب عملیات به همراه نیروهای تحت امر در قرارگاه تاکنیکی و با خودروهای سر باز از خرمشهر به منطقه عملیاتی منتقل شدیم، می گوید: در کانالی که به این منظور در قرارگاه پیش بینی شده بود استقرار یافتیم در زمان عملیات سه بی‌سیم چی همراهمان بودند که یکی از آن ها شهید و دو نفر دیگر در این عملیات زخمی شدند.

وی یادآور می شود: نحوه چینش نیروها به صورتی بود که از آتش توپخانه دشمن محفوظ مانده و تلفات قبل از عملیات را به صفر برسد. دشمن اقدامات زیادی مانند احداث کانال های بتنی بسیار قوی، سنگرهای بتنی فردی و گروهی، جانمایی تانک ها پشت هلالی (نعل اسبی) و… را جهت مانور و ایجاد رعب و وحشت نیروهای خودی فراهم کرده بود و جالب این که در این زمینه کارشناسان و مشاوران قوی و زبده ارتش سرخ شوروی سابق از طرف رژیم بعثی عراق اقدام به احداث تمام موانع و استحکامات برای جلوگیری از ورود رزمندگان اسلام کرده بودند.

به نظر من بدترین جبهه عملیاتی به لشکر ۲۱ امام رضا (ع) جهت شکستن خط واگذار شده بود و انجام این عملیات برگ زرین و افتخار بزرگی برای رزمندگان جنوب خراسان به محوریت نیروهای کادر سپاه بیرجند است. با توجه به سختی کار و عدم استراحت به بی‌سیم چی گفتم کمی استراحت می کنم به گوش باش در صورت اعلام حرکت به سمت خط مقدم به من هم خبر بده در حین استراحت چند بار سر برداشته و دیدم این بی‌سیم چی بسیجی درحال خواندن زیارت عاشورا و راز و نیاز با خداوند است یکبار به مزاح گفتم کاظمی سو بالا می زنی.

 

 

برخورد نامعقول با پاسداران
این رزمنده عملیات کربلای ۵ ادامه می دهد: بعد از کمی استراحت حدود ساعت ۳ صبح با وانت تویوتا لنکروز همه نیروها به سمت خط مقدم حرکت کردیم در آن زمان دشمن با پاسداران برخورد خشن و نامعقولی می کرد و گاها جلوی دیگر اسرا با تانک از رویشان عبور کرده و یا شکنجه های خشن دیگری انجام می داد. از آنجا که بنده پاسدار رسمی بودم به ما اعلام شد فرماندهان لباس خاکی بپوشند و حدالمقدوراز لباس فرم سپاه استفاده نکنند متاسفانه در آن لحظه لباس خاکی در دسترس من نبود لباس فرم را پوشیدم و با ملاحظات ایمنی و امنیتی در پشت خط جبهه و عملیات مستقر شدم.

بهارشاهی می گوید: تمام خطوط دفاعی زیر آتش دشمن بود. دشمن، آتش بسیار سنگینی به صورت چرخشی از کالیبر ۵۰ را روی سر رزمندگان می گرفت تا جایی که کسی جرأت عبور و مرور نداشت. وقتی سنگرها را از دشمن گرفتیم متوجه شدیم دشمن با ترفند خشاب فشنگ ها را با کمک طناب بسته و به وسیله طناب اقدام به تیراندازی رسام می کرده و در مجموع ایجاد رعب و وحشت در دل رزمندگان از برنامه ها و ترفندهای دشمن بوده است.

سو بالا زدن
بهار شاهی گریزی به حدود یک ماه قبل از عملبات کربلای ۵ می زند و می گوید: در آن زمان با یکی از مبلغان به نام حجت الاسلام محقر بسیجی بجنوردی آشنا شدم که برای تبلیغ و تقویت روحیه رزمندگان در جبهه بود. این نیرو با روحیه بسیجی وقتی متوجه شد که گردان ما به عنوان خط شکن این عملیات را انجام می دهد با میل و رغبت خود اعلام آمادگی برای حضور در این عملیات را داشت.

وی به بیان خاطره ای از این عملیات می پردازد و می گوید:  در جبهه وقتی احساس می کردیم که فلان نیرو و بسیجی شهید می شود همه با او به شوخی پرداخته و  از اصطلاحاتی مانند طرف سو بالا می زند استفاده می کردند در این بین شهید محقر از این امر مستثنی نبود و شب قبل عملیات به شوخی به او گفتم سو بالا می زنی فردا در عملیات شهید می شوی. در حین شوخی حجت الاسلام محقر رو من کرد و گفت: کلاه نمدی خود را به یادگاری به من بده که اگر تو شهید شدی آن را به یادگار داشته باشم در حالیکه کلاه خود را به او می دادم، از او تقاضای شفاعت کرده و گفتم تو سو بالا می زنی و فردا شهید می شوی. دقیقا این گفته محقق شد و وی در این عملیات به شهادت رسید.

وی در ادامه می گوید: حین عملیات قرار شد حجت الاسلام محقر همراه یک رسته و معاون گروهان از داخل کانال پس از شکستن خط وارد شده و پیشروی کنند سمت راست ما جنگل و سمت چپ ما نهر جاسم بود و در بین هلالی های بتنی (نعل اسبی) که کارشناسان شوروی در این نقطه جانمایی کرده بودند.

 

فرار دشمنان

روز اول عملیات و بعد از شکسته شده خط از قرارگاه اعلام شد که اختیارات تمام نیروها با بنده است و هر تدبیری دارید به کار ببرید پاتک شدید هوایی، موشکی و توپخانه ای دشمن شروع شده بود و نفطه نقطه را می زدند در حال برنامه ریزی عملیات بودیم که مسئول خط (ابراهیم زاده) به سمت من آمد و با تندی گفت: چرا عملیات را شروع نمی کنید هوا کم کم روشن می شود در پاسخ شهید گفتم من مسئول گردان هستم و سلامت بچه ها با من است و می بایست با تدبیر و برنامه جلو رفت چرا که در عملیات نظامی باید حداکثر تلفات را گرفته و حداقل تلفات را داشته باشیم.

تصمیم گرفته شد با حدود ۵۰ نیروی بسیجی اعم از آرپیجی زن، تیر بار و… به خط دشمن نفوذ کنیم. خوشبختانه در همان ابتدای عملیات دشمن پا به فرار گذاشت. عملیات در سه محور آغاز شد با توجه به هجمه آتش دشمن و … به یکی از آرپیجی زنان گفتم آتش کالیبر را خاموش کن بسیجی معلم (یعقوبی فاز) هنگام خاموش کردن کالیبر از داخل جنگل مورد اصابت گلوله تک تیر انداز قرار گرفت من با چشمان خود دیدم که گلوله قبل از خاموش شدن کالیبر، سینه معلم بسیجی را شکافت و جالب آنکه این شهید با وجود اصابت گلوله به سینه اش، ابتدا آتش کالیبر را خاموش کرده و بعد از آن بر زمین افتاد و به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه حدود دو ساعت از پیشروی و موفقیت نگذشته بود که خبر شهادت حجت الاسلام محقر رسید، می گوید: با کمک نیروها پیکر شهید به پشت خط مقدم برده شد بعد از زیارت وی انگشتر شهید را به یادگاری برداشتم اما کمی بعد با خود گفتم ممکن است شهید در این زمینه وصیتی کرده باشد و اینگونه شد که انگشتر را برگردانده و پیکر شهید را زیر آتش مستقیم به عقب منتقل کردیم.

در حین عملیات ابراهیم زاده مسئول خط وقتی متوجه شکستن خط و موفقیت عملیات شد با خوشحالی خود را به من رسانده و ضمن تبریک بابت شکستن خط گفت: هر چیزی بگویید انجام می دهم از او خواستم برای افزایش روحیه رزمندگان چند تانک را به جلو هدایت کند درگیر هدایت و جانمایی تانک ها بود که با اصابت خمپاره این رزمنده شجاع هم به شهادت رسید.(خوشحالم که با شکسته شدن خط آثار رضایت را قبل از شهادت در چهره اش دیدم)

وی ادامه می دهد: حدود ۴ تا ۵ ساعت از پیشروی نیروها در این عملیات می گذشت و تلفات سنگینی به دشمن وارد شد تا جایی که داخل کانال دو طبقه کشته شدگان بعثی به چشم می خورد. در این زمان مهمات نیروها به اتمام رسید و از اسلحه و مهماتی که از دشمن به دست ما افتاده بود بر علیه خودشان استفاده می کردیم. نزدیک ظهر بود که صفر علی رضایی مراجعه کرد و گفت: چه کمکی لازم است من هم از او خواستم به سرعت پاسدار مبرقعی یکی از نیروهای زبده و با روحیه را به همراه نیروهایش برای کمک بیاورد.

حفظ خط مقدم
به این ترتیب یکی از رزمندگان و پاسداران شجاع و باروحیه ی بیرجند (مبرقعی) به همراه نیروهایش به ما ملحق شده و با کمک هم خط مقدم را حفظ کردیم و طی دو مرحله تعداد زیادی از دشمنان را به اسارت گرفتیم در مرحله اول ۷ نفر اسیر گرفتیم که ۴ نفر آن ها افسران ارشد بعثی بودند. وقتی آن ها را به پشت خط مقدم هدایت می کردیم دچار رعب و وحشت شدند و فکر می کردند می خواهیم آن ها بکشیم یکی از آن ها ساعت طلایش را پیشکش می کرد و دیگری پول و آن یکی انگشتر گرانبهایش را در پاسخ آن ها به این جمله بسنده کردم که ما کسی را نمی کشیم چرا که ما مسلمانیم و شما اسیر.

حدود ساعت ۲ بعد از ظهر متوجه شدیم خط سوم ارتش بعثی نیروهای خودشان را که اقدام به عقب نشینی کردند را با انواع سلاح ها مورد اصابت قرار می دهد تا عقب نشینی نکنند در حالی که جمعیت زیادی پشت خاکریز آماده اسارت بودند.

او به این نکته قابل تامل هم اشاره می کند که مبرقعی هنگامی که اسرا را جابه جا می کردیم به زبان عربی رو به دیگر نیروهای بعثی می گفت: ما مسلمانیم، تسلیم شوید و… به این ترتیب تعداد زیادی از نیروهای بعثی پشت خاکریز ها، کانال و … آماده اسارت بودند.

بهارشاهی ادامه می دهد: در مرحله دوم جابه جایی اسرا بین هلالی ها و کانال های بتنی، جاده ای بود که به طور دائم زیر تیر بار دشمن قرار داشت باید نیروهای خودی و حدود ۱۹ اسیر دیگر را به عقب هدایت می کردیم اسرا به صورت سینه خیز به داخل کانال بتنی هدایت شدند به این ترتیب بنده در جلو، اسرا وسط و مبرقعی پشت سر به سمت کانال سینه خیز می رفتیم و جالب آنکه در درون کانال تعداد زیادی جنازه دشمن همراه با سلاح بود و ما بی خبر از زخمی شدن مبرقعی پیش می رفتیم به یکبار متوجه عدم حضور وی شده و برای متوجه نشدن اسرا بپا خاسته و با کمک نیروهای زبده و ورزیده خارج از کانال دیگر اسرا به عقب فرستاده شدند و من و چند تن از نیروها به کمک مبرقعی رفته و او را که از ناحیه پشت زخمی شده بود به پشت خط و از آنجا با آمبولانس به بهداری انتقال دادیم.

وی یادآورمی شود: خوشبختانه پس از سه روز موفقیت های خوبی را در این عملیات به دست آورده و در برابر پاتک های شدید دشمن مقاومت کردیم و با حداقل تلفات، به پیروزی رسیدیم و لشکر دیگری بعد از ما برای خط پدافندی و حفاظت از دستاوردهای به دست آمده در منطقه مستقر شد.

وی در پایان ادامه می دهد: روز سوم عملیات رادیوی جیبی خود را درآورده و روشن کردم که همزمان اعلام شد دلاورمردان لشکر ۲۱ امام رضا (ع) به قلب دشمن بعثی زدند و بزرگترین استحکامات دشمن را بر هم کوبیدند. به این ترتیب به اهداف از پیش تعیین شده دست یافتیم خوشحالم که زحمت رزمندگان به خصوص جنوب خراسان با محوریت بیرجند نتیجه داد و این لیاقت نصیب ما شدکه ضربه ای مهلکی به دشمنان در عملیات کربلای ۵ وارد کنیم.

 

 

 

 

 

در بازدید از پلیس راه نهبندان مطرح شد:
گلایه فرماندار نهبندان از وضیعت نامطلوب جاده های نهبندان/۲
فرماندار نهبندان گفت: علیرغم اقدامات صورت گرفته وضعیت جاده های نهبندان به لحاظ باند دوم، روکش و علائم راهنمایی و رانندگی، بدترین شرایط را در بین جاده های استان دارد.

«مجید بیکی» در بازدید از پلیس راه و نشست با «رحیمی» فرمانده انتظامی و «منجم» فرمانده پلیس راه شهرستان ضمن قدردانی از زحمات پرسنل انتظامی و پلیس راه شهرستان به جهت تنوع ماموریت ها و گستردگی، اظهار کرد: برای رشد و توسعه همه جانبه شهرستان نهبندان باید دستگاه های مختلف خدماتی، امنیتی و اجتماعی در کنار هم باشند، که خوشبختانه این بلوغ مدیریتی و انسجام خوبی بین دستگاه های اجرایی شهرستان وجود دارد.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه نهبندان سه هزار و ۶۰۰ کیلومتر جاده های اصلی، فرعی و روستایی دارد، گفت: این مسیرها ماموریت های شهرستان را برای خدمت رسانی بیشتر کرده است.

بیکی تصریح کرد: وضعیت جاده های نهبندان به لحاظ باند دوم، روکش و علائم راهنمایی و رانندگی، بدترین شرایط را در بین جاده های استان دارد گرچه اقدامات زیادی در بخش جاده های شهرستان علی رغم محدودیت های شدید اعتباری انجام شده است.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی ۱۶ کیلومتر باند دوم در شهرستان نهبندان تا پایان امسال به اتمام می رسد، همچنین روکش پنج کیلومتر از مسیر نهبندان-سربیشه در دست اقدام است.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه شکاف های توسعه در شهرستان باید پر شود، عنوان کرد: هماهنگی بین بخشی بین دستگاه های استان و شهرستان باید انجام شود چرا که ایست و بازرسی وضعیت نامطلوبی دارد که باید امکانات و تجهیزات آن مهیا شود.

بیکی در ادامه از وضعیت روکش جاده های شریانی و روستایی گلایه کرد و گفت: این وضعیت نارضایتی های زیادی را در پی داشته است که می طلبد نگاه ویژه ای در حوزه راهداری از محل اعتبارات ملی به این مسیر صورت پذیرد.

 

 

 

دبیر ستاد کرونای آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

پاسخ مسئولان به دغدغه شهروندان/ ابلاغی برای بازگشایی مدارس نداریم/۲-۳

پاسخ مسئولان به دغدغه شهروندان/ ابلاغی برای بازگشایی مدارس نداریم

دبیر ستاد کرونای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به دغدغه شهروندان پیرامون بازگشایی مدارس گفت: هنوز بخشنامه ای به صورت رسمی در خصوص بازگشایی مدارس به ما ابلاغ نشده است.

مهدی گلدانی مقدم در گفت و گو با مهر در پاسخ به سوالی مبنی بر دغدغه شهروندان در خصوص بازگشایی مدارس، بیان کرد: آموزش و پرورش تابع ستاد ملی کرونا در کشور و استان، بخشنامه و دستورالعمل های وزارتخانه است.

وی با بیان اینکه هنوز بخشنامه ای به صورت رسمی در خصوص بازگشایی مدارس به ما ابلاغ نشده است، افزود: در صورت ابلاغ دستورالعمل، بازگشایی مدارس اجرایی می شود.

دبیر ستاد کرونای آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: خوشبختانه تاکنون در زمینه آموزش مجازی، خراسان جنوبی یکی از استان های پیش رو در کشور بوده است‌.

گلدانی مقدم با بیان اینکه در نقاط دارای اینترنت، آموزش مجازی به خوبی جریان داشته است، افزود: همچنین در نقاط فاقد اینترنت آموزش ها از طریق تلویزیون ارائه و پیگیری شده است.

وی اظهار کرد: بنا به درخواست خانواده ها، معلم ها در برخی از نقاط کم جمعیت به صورت حضوری و رعایت کامل موارد بهداشتی پای کار بوده اند.

 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی:

تکمیل پایگاه کوهستان قاین نیازمند ۴ میلیارد ریال اعتبار است۲-۳

تکمیل پایگاه کوهستان قاین نیازمند ۴ میلیارد ریال اعتبار است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تکمیل پروژه پایگاه کوهستان قاین نیازمند چهار میلیارد ریال اعتبار است.

 محمد رضا رضایی صبح یکشنبه در حاشیه بازدید از پایگاه کوهستان در حال احداث قاین بیان کرد: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۹۷ در زمینی به مساحت ۷۰۰ متر با ۲۱۸ متر زیربنا آغاز شده است.

وی از پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی پروژه خبر داد و افزود: اتمام این پروژه نیازمند ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار است.

رضایی خواستار همکاری متولیان برای تامین مالی پروژه شد و گفت: احداث اینگونه از پروژه ها نقش بسزایی در افزایش سرعت عملکرد نیروها در رسیدگی به حوادث احتمالی و کاهش خسارت ها دارد.

سلمان اسحاقی، نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید بیان کرد: نیروهای هلال احمر به عنوان سربازان خط مقدم در صحنه ها و حوادث هستند.

وی اعتماد مردم به نیروهای هلال احمر را سرمایه ای عظیم دانست و افزود: حضور به موقع نیروها در صحنه حوادث و سرعت و دقت در امدادرسانی ها باعث جلب رضایت مردم شده است.

اسحاقی با اشاره به پروژه احداث پایگاه کوهستان قاین بیان کرد: در راستای جلب مشارکت ۳۰۰ میلیونی خیرین برای تکمیل این پروژه قول همکاری می دهیم.

گفتنی است طی این سفر، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به همراه نماینده مردم قاین و زیرکوه از پایگاه های امداد و نجات جاده این شهرستان بازدید کرده و با اعضای جوانان نشستی صمیمی برگزار کردند.

 

 

 

 

دومین روز متوالی، بدون فوتی در خراسان جنوبی/۲-۳

در ۴۸ ساعت گذشته مورد فوتی جدید از بیماری کرونا در خراسان جنوبی ثبت نشد.

معاون بهداشتی علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از فوت ناشی از کرونا در استان ثبت نشد و آمار جان باختگان این بیماری همان ۷۲۹ نفر است.
دکتر مهدی زاده با بیان اینکه روز گذشته ۳۶ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند، گفت: در همین مدت ۲۴ بیمار شامل ۸ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.
وی گفت: هم اکنون ۲۵ بیمار کرونا مثبت در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۲ نفر بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.
معاون بهداشتی علوم پزشکی بیرجند افزود: حال عمومی ۳ نفر از بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه وخیم است.
تاکنون ۳۴ هزار و ۷۷۱ تست کرونا در استان انجام شده که جواب تست ۱۴ هزار و ۶۲۷ نفر مثبت اعلام شده است.

 

 

 

با مشارکت بنیاد علوی

اختصاص ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت مسیر آتشکده -کلاته سرخ نهبندان۲-۳

پیرو دیدار‌های نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه با رییس بنیاد مستضعفان کشور و مدیرعامل بنیاد علوی کشور با اختصاص ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت مسیر آتشکده – کلاته سرخ موافقت شد.

نخعی گفت: مسیر آتشکده – کلاته سرخ به طول ۱۴ کیلومتر واقع در بخش اختصاص ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت مسیر آتشکده -کلاته سرخ نهبندانشاهکوه شهرستان نهبندان سال هاست خاکی است که با آسفالت آن بیش از ۲۰۰ خانوار از مزایای آن بهره مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه آسفالت این مسیر ۸۰ میلیار ریال اعتبار نیازدارد که با مشارکت بنیاد علوی و استانداری اجرا می‌شود افزود: ۴۰ میلیارد از این اعتبار را بنیاد علوی تقبل کرده و تاکنون استان هم ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به این امر اختصاص داده است.نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح آسفالت مسیر آتشکده – کلاته سرخ هم اکنون در مرحله منقاصه‌ی اجرا و انتخاب پیمانکار قرار دارد گفت: در مراحل بعد این طرح تامین اعتبار خواهد شد.

آقای نخعی همچنین از موافقت کلی برای احداث مرکز جامع سلامت در شهرستان سربیشه در این دیدار خبر داد و گفت: اجرای این طرح حدود ۶۰ میلیار ریال هزینه دارد که بنیاد علوی هزینه ساخت آن را تقبل کرده است و تجهیز آن را دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد داد.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از توجه ویژه آقای فتاح رییس بنیاد مستضعفان کشور و آقای منصوری مدیرعامل بنیاد علوی کشور به استان خراسان جنوبی و حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه از زحمات ایشان و همچنین مجموعه استانداری، اداره کل راهداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تقدیر و تشکر کردو ابراز امیدواری کرد: با اختصاص به موقع این اعتبارات، هر چه زودتر شاهد به ثمر نشستن این طرح که از خواسته‌های بحق و چندین ساله مردم منطقه می‌باشد، باشیم.

سرشماری حیات وحش منطقه حفاظت شده شاسکوه قاین /۲

حیات وحش منطقه حفاظت شده شاسکوه خراسان جنوبی سرشماری شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قائنات گفت: با همکاری ادارات سرشماری حیات وحش منطقه حفاظت شده شاسکوهحفاظت محیط زیست شهرستان‌های قائنات و زیرکوه و تعدادی از همیاران و طبیعت دوستان، سرشماری حیات وحش منطقه حفاظت شده شاسکوه انجام شد.

محمدرضا بسملی گفت: در این سرشماری ۲۵ نفر در قالب ۱۲ گروه در مسیر‌های مشخص، اقدام به پایش منطقه و پستانداران منطقه از قبیل کل و بز، قوچ و میش، آهو و سایر گوشتخواران مشاهده شده را سرشماری شدند.

وی با بیان اینکه به دست آوردن اطلاعات از تعداد و یا تراکم جمعیت وحوش پیش نیاز اصلی مدیریت حیات وحش است گفت: پس از جمع آوری مشاهدات ثبت شده از گروه‌های سرشمار و جمع بندی، نتیجه اطلاع رسانی خواهد شد.

انغوزه؛ ریشه درخاک ایران ؛ سود صمغش در جیب هندی‌ها

آنغوزه، گیاهی مرتعی و خودرو که رویشگاهش در ایران و ثروت فرآوری اش برای هندی هاست.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، خراسان جنوبی به دلیل تنوع آب و هوایی در شهرستانهایش، بیش از ۱۳۰۰ گونه خودرویی که صدای سکه هایش از جیب هندی‌ها به گوش می‌رسد.گیاه دارویی دارد که برخی از این گیاهان، ارزش فراوان و مشتری‌های خارجی دارند.
با وجود این همه تنوع گیاهان دارویی در خراسان جنوبی، اما این محصولات هنوز نتوانسته اند جایگاه خود را در اقتصاد استان پیدا کنند و بیشتر این محصولات به صورت فله و خام به خارج استان و کشور فرستاده می‌شود و پولی که در قبال آن دریافت می‌شود حتی یک صدم و یا یک دهم ارزش محصول هم نیست.
یکی از این محصولات ارزشمند، آنغوزه است.
آنغوزه گیاهی مرتعی و خودرو است با نام علمی Ferula.assa.foetida از خانواده چتریان Apiaceae یا Umbelliferae و نام انگلیسی (صمغ بد بو= Assafetida) و نام محلی کَما یا اشترغاز یا انگزه.
این گیاه دارای ریشه‌های ضخیم و گوشتی و ساقه مجوف به ارتفاع ۲ تا ۳ متر و برگ‌های سبز تیره و بسیار بریده و غباری بطول ۵۰ تا ۶۰ سانتی متر که در ۵ سال اول برگ‌ها طوقه‌ای و در سطح زمین قرار دارد، گل‌ها به رنگ زرد و زرد مایل به سبز و بصورت چتر مانند در انتهای ساقه ظاهر می‌شود.
خودرویی که صدای سکه هایش از جیب هندی‌ها به گوش می‌رسد.زمان رویش این گیاه اواخر زمستان تا اواسط بهار است و در سال آخر گل و بذر می‌دهد. مخصوص مناطق استپی و بیابانی است که در خاک‌های آهکی رشد مناسبی دارد.
یزد، کرمان و خراسان رضوی از دیگر رویشگاه‌های آنغوزه در کشور است.خواص درمانی آنغوزه
بیش از ۶۰ نوع دارو و ۱۰ نوع علف کش از آنغوزه تهیه می‌شود و این گیاه دارویی، خواص درمانی فراوانی دارد که درمان درد دندان، ضد تشنج، ضد کرم، رفع تنبلی روده (یبوست) و دفع آفات گیاهی از جمله‌ی این خواص است.
جوشانده صمغ آن و همچنین برگ و ریشه‌ی آن نیزکاربرد دارد. چنانچه قسمت‌های هوایی گیاه بخصوص گل‌ها و برگ‌ها پودر شود و با سرکه مخلوط گردد بصورت قرقره کردن و برای خروج زالو از حلق بسیار موثر است.
صادرات ۹۹ درصد آنغوزه‌ی خراسان جنوبی
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی، سطح رویشگاه‌های آنغوزه شیرین در این استان را ۱۰۰ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: بیشترین سطح این رویشگاه‌ها مربوط به شهرستان های بشرویه و طبس است.
نصرآبادی افزود: سالانه به طور متوسط ۳۶ تن شیرابه آنغوزه از مراتع استان برداشت می‌شود که ۹۹ درصد آن به خارج کشور و عمده‌ی آن به هندوستان صادر می‌شود.
صادرات فله‌ای آنغوزه در بشکه‌های فلزی
یکی از صادرکنندگان محصول آنغوزه خراسان جنوبی به هندوستان گفت: تمام آنغوزه جمع آوری شده در استان به صورت خام در بشکه‌های فلزی ۳۰ تا ۳۵ کیلویی به هندوستان صادر و برای استفاده در صنعت داروسازی فرآوری می‌شود و سپس انواع دارو از این محصول، تولید و به کشور‌های اروپایی صادر می‌شود.
او افزود: هندوستان با فرآوری این محصول ارزش اقتصادی آن را تا ۵۰ برابر افزایش می‌دهد و ارزآوری نصیب خود می‌کند.
ماده‌ی موثره‌ی گیاه آنغوزه به نام صمغ آنغوزه از ریشه و ساقه‌ی گیاه بدست می‌آید و به رنگ شیری تا قهوه‌ای با مزه‌ای تلخ و یا شیرین است که بوی بسیار بدی دارد و به دو شکل اشکی (دانه ای) و توده‌ای برداشت می‌شود.
در شکل اشکی صمغ آنغوزه از ساقه‌ی گیاه تهیه می‌شود و سفید مایل به زرد و به اندازه نخود یا فندق است که ارزش بالایی دارد و در شکل توده ای، صمغ معمولاً با تیغ زدن یقه گیاه حاصل می‌شود.
خودرویی که صدای سکه هایش از جیب هندی‌ها به گوش می‌رسد.
آنغوزه به دو گونه‌ی تلخ و شیرین طبقه بندی می‌شود که گونه شیرین مصرف خوراکی و گونه تلخ مصرف صنعتی دارد.
تمامی محصول آنغوزه خراسان جنوبی، شیرین است.
ماده‌ی مؤثره آنغوزه خراسان جنوبی بیش از بقیه نقاط کشور
مدیرعامل تعاون روستایی کشور و معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی حدود سه ماه پیش در سفر به بیرجند گفت: گیاهان دارویی خراسان جنوبی به دلیل وجود اقیلم متنوع و تنش‌های محیطی، ماده مؤثره‌ی بالایی دارند و ارزش گیاهان دارویی نیز به تناژ آن‌ها و میزان تولید نیست بلکه به مقدار ماده‌ی مؤثره است.
طهماسبی افزود: آنغوزه خراسان جنوبی ارزش افزوده‌ی بالایی دارد، اما خام فروشی می‌شود.
وی گفت: همین دارویی که در غرب کشور برای درمان کرونا توسط محققان تولید شده از ۱۰ گیاه دارویی تهیه شده که یکی از آن‌ها آنغوزه است.جهش قیمت ۱۰۰ دلاری از خرید تا صادرات
محصول آنغوزه‌ی ایرانی که فصل برداشت آن در خراسان جنوبی از نیمه خرداد تا پایان شهریور است، به صورت خام برای فرآوری و بسته بندی به خارج کشور ارسال و پس از انجام این مراحل با برند هندوستان به کشور‌های اروپایی و آسیایی صادر می‌شود.
مدیر کل منابع طبیعی خراسان جنوبی می‌گوید: هر کیلوگرم آنغوزه، امسال از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان از بهره برداران خریداری شد که قیمت صادراتی هر کیلوگرم از این محصول ۱۰۰ دلار بود و باز فرآوری شده‌ی آن که چندین برابر قیمت صادراتش، ولی برای هندی‌ها درآمد دارد.
این روز‌ها حتی اگر سری به سایت دیوار بزنیم آگهی‌هایی از فروش شیرابه‌ی آنغوزه نیز می‌بینیم، بازاری که هر ساله به دلیل نبود صنایع فرۀاوری در کشور و استان راه افتاده است.برنامه‌های حفاظتی، سیاست فعلی منابع طبیعی برای آنغوزه
مدیرکل منابع طبیعی استان می‌گوید: تا کنون تحقیقات روی کشت در گلخانه و یا کشت بافت، کشت هیدروپونیک یا ایرپونیک روی خودرویی که صدای سکه هایش از جیب هندی‌ها به گوش می‌رسد.آنغوزه انجام نشده است و این گیاه کامل خودرو است به همین دلیل سیاست ما در فصل برداشت آنغوزه، واگذاری مراتع دارای آنغوزه به متقاضیان بهره برداری به شرط احیای دو برابر مساحت درخواستی برای بهره برداری است.
به طوریکه هر سطحی از مراتع دارای آنغوزه که به متقاضی بهره برداری واگذار شود، بهره بردار باید پس از بهره برداری آنغوزه، دو برابر این سطح را در همان محل بهره برداری و اطرافش بذرپاشی و احیا کند.
حدود ۴ سال دیگر، نتایج کشت دستی آنغوزه معلوم می‌شود
خانم الیاسی محقق مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان می‌گوید: سال ۹۷ برای اولین بار، یک هکتار از اراضی این مرکز را زیرکشت آنغوزه برده ایم و از آنجایی که محصول دهی این گیاه که همان صمغ آن است حدود ۶ سال به طول می‌انجامد، تقریبا ۴ سال دیگر مشخص خواهد شد که آیا کشت دستی گیاه آنغوزه نتیجه‌ای برای تولید صمغ خواهد داشت یا نه.
تا کنون درخواست سرمایه گذاری برای آنغوزه نداشتیم
به دنبال آگاهی از تلاش‌های صورت گرفته برای فراوری آنغوزه با مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی تماس گرفتم.
آقای حسینی گفت: تا کنون هیچ درخواستی مبنی بر سرمایه گذاری در فرآوری آنغوزه نداشته ایم و هیچ صنعتی نیز در این خصوص در استان راه اندازی نشده است.تا کنون هیچ فعالیتی برای فراوری آنغوزه در کشور انجام نشده
از آنجایی که استان‌های یزد، کرمان و خراسان رضوی هم از دیگر رویشگاه‌های آنغوزه در کشور است، با خود گفتم شاید در خراسان جنوبی تا کنون تلاشی نشده، اما در دیگر استان‌های دارای این محصول صنعتی برای فراوری آنغوزه راه افتاده باشد، به همین علت تماس گرفتم با خانم سکوتی فر، رئیس گروه صنایع تبدیلی در وزارت جهاد کشاورزی.
خانم سکوتی فر گفت: تا کنون در وزارت جهاد کشاورزی و در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی درخواستی مبنی بر راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی برای آنغوزه نداشته ایم و اگر فرآورده‌ای هم از این محصول تولید شده باشد، سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، اطلاع دارد.معرفی یک فرآورده از آنغوزه، اخیرا
در سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با خانم دکتر روستایی، کارشناس اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌های سازمان غذا و داروی کشور هم کلام شدم.
دکتر روستایی گفت: تا کنون در این سال‌ها هیچ فرآورده‌ای از آنغوزه به سازمان غذا و دارو معرفی نشده و مجوزی هم برای تولید و فروش آن صادر نشده است، اما اخیرا دکتری در خراسان رضوی کپسولی از آنغوزه به سازمان غذا و دارو ارائه کرده است که مراحل تأییده و گرفتن استاندارد‌های سازمان غذا و دارو را طی می‌کند و بر طبق اطلاعات، تمام مراحل تولید و تهیه‌ی ماده مؤثره این کپسول در داخل کشور و توسط همین شخص انجام شده است.کپسول آنغوزه، تلاشی دانش بنیان و در مرحله آزمون بالینی
پیگیر پیدا کردن تولیدکننده کپسول آنغوزه شدم که کارشناسی از اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌های صنایع غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد پاسخگوی من شد.
او گفت: کپسول تولیده شده توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان مشهد ارائه شده و تمام مراحل تولید و تهیه‌ی ماده مؤثره آن نیز توسط تیم تحقیقاتی این شرکت دانش بنیان انجام شده است، اما به دلیل اینکه این کپسول در مرحله آزمون بالینی است، تیم تحقیقاتیش مایل به سخن گفتن در مورد آن نیستند.حال که جوانان این مرز و بوم با بکارگیری دانش خود و تلاش بی وقفه، به فراوری محصول دارویی و ارزشمند آنغوزه دست یافته اند می‌طلبد که مسئولان نیز حمایت همه جانبه‌ی خود را برای به نتیجه رسیدن این تلاش‌ها نشان دهند تا با فرآوری آنغوزه، جهشی در اقتصاد بخش کشاورزی و اشتغال جوانان کشور حاصل شود.
اگر هند توانسته است ۶۰ نوع فرآورده‌ی دارویی و ۴۰ نوع آفت کش از آنغوزه‌ی ما، تولید کند پس ما هم توانایی فرآوری محصول تولیدی خودمان را داریم که حمایت دستگاه‌ها و مسئولان مربوطه را می‌طلبد.
ایرانی در خیلی از عرصه‌ها ثابت کرده که خواستن، توانستن است و ما می‌توانیم …

نویسنده: سیده سمیه سیادت جو

 

 

 

 

 

اعضای برتر کانون شهرستان سرایان تقدیر شدند/۲

اعضای برتر کانون شهرستان سرایان تقدیر شدند

با حضور مدیر اداره ارشاد اسلامی سرایان و مدیر اداره محیط زیست این شهرستان از ۲۰ کودک و نوجوان عضو این مرکز که در برنامه های مختلف مرکز حضور فعال داشته و حایز رتبه شدند تقدیر به عمل آمد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، طی مراسمی باحضور مسئولان شهرستان سرایان از الهه اصغری عضو کتاب‌خوان مرکز در سال تحصیلی ۹۹ و ۱۳۹۸،‌ اعضای برگزیده در مسابقات هفته ملی کودک وهفته دفاع مقدس که با همکاری اداره فرهنگ وارشاد واداره محیط زیست به مرحله‌ی اجرا در آمده بود و همچنین ازفعالان کارگاه‌های تخصصی ترم پاییز در این مرکز تقدیر شد.

گفتنی است معرفی وقایع وایام، شعرخوانی اعضابرای سرداردل‌ها وویژه برنامه‌ی ادبی برای رهبرم می نویسم از دیگر برنامه‌های شاخص این مرکز در دهه بصیرت بود که به صورت مجازی برگزار شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*