اخبار خراسان جنوبی/ قطب تولید چرم مصنوعی شرق کشور بر مدار رونق تولید و صادرات

 

 

 

 

 

باند دوم برخی از جاده‌ها تا سال ۱۴۰۰، زیر بار ترافیک

رییس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر به خراسان جنوبی وضعیت اجرایی برخی از باند‌های دوم جاده‌های این استان را ارزیابی کرد.

رییس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه وبودجه کشور برای باند دوم برخی از جاده‌ها تا سال ۱۴۰۰، زیر بار ترافیکارزیابی وضعیت اجرایی برخی از باند‌های دوم و پروژه‌های راهسازی استان خراسان جنوبی به این استان سفر کرد.
بازدید از طرح باند دوم محور طبس – اصفهان، بررسی آخرین وضعیت عملیات اجرایی پروژه احداث باند دوم محور طبس- یزد، بازدید از محور طبس – دیهوک و باند دوم محور سه راهی راهداران – بیرجند از برنامه‌های امروز جغتایی در خراسان جنوبی بود.

داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی دراین بازدید‌ها از زیر ترافیک رفتن حدود ۲۰ کیلومتر دیگر از محور طبس – اصفهان در نیمه نخست سال ۱۴۰۰، ۱۰ کیلومتر از محور طبس- یزد تا پایان سال مالی ۹۹ و حدود ۱۲ کیلومتر از محور سه راهی راهداران – بیرجند تا اوایل سال ۱۴۰۰ خبر داد.

 

فوتبال نیمه جان خراسان‌جنوبی در کُما/ رنج فوتبالیست‌ها از بی مهری‌ها

این روزها فوتبال حرفه‌ای و باشگاهی خراسان‌جنوبی در وضعیت خوبی نیست و در گذر زمان به‌طور محسوسی عقب‌گردهای بی‌دلیلی به خود می‌گیرد.

فوتبال نیمه جان خراسان‌جنوبی در کُما/ رنج فوتبالیست‌ها از بی مهری‌ها

‌به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، فوتبال که امروز تمام جهان را یک پارچه درگیر خود کرده و به یک صنعت سودزا تبدیل شده واقعا چیست؟ توپ گردی که در اواخر قرن هفدهم میلادی در انگلستان به زمین خورد امروز در بسیاری از کوچه پس کوچه‌های جهان در حال چرخیدن و سرگرم کردن مردم است.

فوتبال بی‌تردید از سطح یک ورزش ساده گذشته، به یک جهان متفاوت تبدیل شده که از سینما تا دانشگاه را به تسخیر خود درآورده و ازسویی نیز به داغ‌ترین موضوع در حوزه تجارت و سرگرمی تبدیل شده و سرمایه‌گذاران به‌دنبال افزایش حضور خود در این ورزش پرطرفدار و خرید امتیاز باشگاه‌ها می‌روند تا منفعت مالی ازاین رهگذر ببرند.

اما فوتبال حرفه‌ای و باشگاهی خراسان‌جنوبی در وضعیت خوبی نیست و در گذر زمان به‌طور محسوسی عقب‌گردهای بی‌دلیلی به خود می‌گیرد.

در سال ۸۷ و ۸۸ خراسان‌جنوبی نماینده‌ای در لیگ دسته ۲ کشور داشت و تعداد انگشت‌شماری بازیکن بومی در آن توپ می‌زدند ولی امید روشنی و نویدبخشی را برای آینده فوتبال استان به تصویر می‌کشیدند.

در حالی که تنها نماینده خراسان‌جنوبی در لیگ دسته ۲ فوتبال در سال ۸۸ تا چند هفته مانده به پایان رقابت‌ها در آستانه صعود به لیگ دسته یک فوتبال کشور قرار داشت به‌دلیل بروز مشکلات داخلی، مدیریتی و نارضایتی بازیکنان از نحوه دریافت مبالغ قراردادهایشان با روحیه‌ای ضعیف و چند باخت متوالی نه‌تنها از صعود به لیگ دسته یک کشور بازماندند بلکه به لیگ دسته ۳ سقوط کردند و سال‌ها به‌دنبال دریافت حق‌الزحمه بازیگری و مربیگری خود در این تیم بودند.

از آن پس فوتبال حرفه‌ای و باشگاهی خراسان‌جنوبی به کما رفت و متولیان امر نیز نتوانستند یا نخواستند از همان امتیاز لیگ دسته ۳ کشور بهره‌برداری درستی بکنند و با برگزاری مسابقات انتخابی ضعیفت و کم تعداد استان، نماینده قوی و ‌منسجمی راهی لیگ شد و در آخرین رده‌های استان‌های کشور قرار گرفت.

مسئولان و متولیان فوتبال خراسان‌جنوبی در جذب اسپانسر چندان موفق نبودند و شرایط به پیش رفت که در سال ۹۱ هرچند تیم‌های وحدت خاوران بیرجند و توسعه و عمران فردوس (حامی مالی بخش خصوصی) از حمایت‌های مناسبی برخوردار بودند سایر تیم‌هایی همچون مرکز آموزش ۰۴ بیرجند، نوین نوفرست و پیشگامان بیرجند بستنی اعتمادیان قاین که با تکیه بر بازیکنان بومی گام در رقابت‌های لیگ نهادند و تیم‌های شاهین و روستای پهنایی قاین و غیره در جام حذفی فوتبال کشور نتایج غیر قابل انتظاری را هم به دست آوردند به‌علت محدودیت‌های مالی با مشکلات زیادی روبه رو شدند.

این تیم‌های فوتبالی که به‌عنوان نماینده‌های خراسان‌جنوبی در لیگ و جام حذفی کشور خوش درخشیدند بعد از مشکلات عدیده مالی و عدم حمایت‌های اعتباری مسئولان و متولیان فوتبال استان دیگر از آن پس حتی فکر شرکت دوباره در مسابقاتی از این دست را از سر بدر کنند.

در فصل ۹۹-۹۸ فوتبال لیگ دسته ۳ کشور قرعه باری دیگر قرعه به نام مرکز آموزش ۰۴ درآمد و این تیم در حالی قدم به این رقابت‌ها گذاشت که سال قبل از آن و در زمان مدیریت «مهران سرپرست» از حمایت‌های کامل اداره‌کل ورزش و جوانان و استانداری برخوردار بود که به ناگاه با تغییرات مدیریتی این سازمان و عدم حمایت مناسب از تیمی که به مرحله دوم لیگ دسته ۳ راه یافته بود  دیگر رقبتی برای شرکت در رقابت‌های امسال ندارد!

تیم مرکز آموزش ۰۴ امام رضا(ع) بیرجند در صورتی در رقابت‌های مرحله دوم لیگ ۳ شرکت می‌کند که حامی مالی برایش وجود داشته باشد و در غیر این‌صورت گزینه فروش امتیاز تنها نماینده استان در لیگ فوتبال است که باید در خصوص آن تصمیم‌گیری معقول و کارشناسی شده‌ای انجام شود.

هیئت فوتبال خراسان‌جنوبی با داشتن تیم‌های حرفه‌ای و باشگاهی قوی می‌تواند ابراز وجود کند و به ورزشکاران جانی دیگر ببخشد، اما با تأمین ۴۰۰ میلیون تومان شرکت در لیگ دسته ۳ کشور و سایر هزینه‌های حضور تیم پیروزی در مسابقات ورودی لیگ دسته یک امید کشور و فوتبال شاهین در رقابت‌های مرحله دوم ورودی به لیگ دسته یک نوجوانان کشور نیز مشکل اساسی دارد.

گرچه فروش امتیاز لیگ دسته ۳ فوتبال کشور با مجوز اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی و فدراسیون فوتبال امکان‌پذیر است ولی درآمد حاصل از آن بعد از تسویه حساب طلب مربیان و بازیکنان تیم شاید رقم چندان قابل توجهی نباشد!

مسئولان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی می‌گویند: حدود ۲۰۰ میلیون تومان از ابتدای لیگ دسته ۳ کشور به تیم فوتبال مرکز آموزش ۰۴ بیرجند کمک کرده، در تأمین وسیله نقلیه و خوابگاه نیز مساعدت داشته است.

آن‌ها اضافه می‌کنند: به‌رغم تأکید بر حضور قدرتمند تیم فوتبال مرکز آموزش ۰۴ بیرجند در لیگ دسته ۳ کشور اما با توجه به محدودیت‌های قانونی نمی‌تواند از نظر مالی کمکی به تیم بکند و در خصوص فروش امتیاز لیگ دسته ۳ کشور نیز باید مجوزهای لازم اخذ گردد.

انتهای پیام/۶۹۰۱۴/ح

 

 

 

روستائیان خراسان جنوبی از ظرفیت شبکه ملی اطلاعات بهره مند می‌شوند

روستائیان خراسان جنوبی از ظرفیت شبکه ملی اطلاعات بهره مند می‌شوند

گروه استان‌ها- مدیرکل ارتباطات وفن آوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: با هدف بهره‌مندی روستائیان از ظرفیت‌های شبکه ملی اطلاعات اجرای ۱۰ سایت ارتباطی در دست اقدام است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مصطفی بهی ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت ارتباطی شهرستان سربیشه در محل فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: ۵۹ مدرسه در مناطق شهری و۲۷ مدرسه در مناطق روستایی این شهرستان به طور کامل تحت پوشش شبکه ملی اطلاعات قرار گرفته‌اند.

وی به وضعیت پروژه‌های ارتباطی شهرستان سربیشه اشاره کرد و گفت: با هدف بهره‌مندی روستائیان از ظرفیت‌های شبکه ملی اطلاعات اجرای ۱۰ سایت ارتباطی در دست اقدام است که در مجموع ۱۷۴ روستای دیگر این شهرستان با جمعیت ۲۴ هزار و ۴۸۳ نفر از مزایای اینترنت پرسرعت در سال جاری بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل ارتباطات وفن آوری اطلاعات خراسان جنوبی به ارتقاء اینترنت در ۱۱ روستای این شهرستان اشاره کرد و گفت: تاکنون در چهار روستا اینترنت راه‌اندازی و در ۷ روستای دیگر در حال تامین تجهیزات فنی هستیم که امیدواریم این مهم نیز در سال جاری محقق شود.

بهی افزود: با اجرای کامل این ارتقا، یک هزار و ۴۳۹ خانوار از مزایای شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت  برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه احداث سایت جدید تلفن همراه به منظور گسترش پوشش در روستاهای این شهرستان در حال اجرا است اظهار داشت: در مجموع ۱۶ سایت تلفن همراه در سطح روستاهای شهرستان سربیشه اجرا می‌شود که تاکنون ۹ سایت راه‌اندازی و ۷ سایت دیگر در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی بیان کرد: با احداث سایت‌های جدید یک هزار و ۷۱۹ خانوار با ۵ هزار و ۸۵۵ نفر جمعیت، تحت پوشش تلفن همراه در سطح روستاهای آن شهرستان قرار می‌گیرند.

وی به اجرای فیبرنوری روستایی در شهرستان سربیشه اشاره کرد و افزود: ۶۷ کیلومتر فیبر نوری روستایی از محل منابع توسعه روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دست اجرا است که تاکنون ۵۰ کیلومتر آن اجرا شده است.

 

 

 

 

 

 

 

شب شعر یلدای مهربانی برگزار شد

مراسم شب شعر یلدای مهربانی به مناسب شب یلدا، ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار در محل سالن گلبانگ برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، این شب شعر با توجه به شیوع ویروس کرونا با حضور تعداد محدودی از شعرا و به صورت مجازی برگزار شد.

در این مراسم، ۶ شاعر اشعار خود را در دو موضوع ولادت حضرت زینب (س) و طولانی ترین شب سال، قرائت کردند.

شایان ذکر است در پایان ضمن تقدیر از شعرای حاضر در شب شعر، از ام البنین جمالی شاعر و پرستار خوش ذوق استان نیز به پاس قدردانی از زحمات کادر درمان و کلیه پرستاران تجلیل شد.

 

 

از کتاب “آیات لاله ها” رونمایی شد

    
از کتاب "آیات لاله ها" رونمایی شد
طی مراسمی از کتاب ” آیات لاله ها” به قلم حجت الاسلام محمدتقی عزیزی رونمایی شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ ناصر نبی زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مراسم بیان کرد : تاکنون ۱۵۶ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی چاپ شده است.
وی با بیان این که حمایت ها در سال جاری نیز استمرار دارد، خاطرنشان کرد: جمع آوری آثار درخصوص پایداری و مقاومت رزمندگان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امری ضروری است تا در اختیار مردم به خصوص نسل جوان و نسل های آینده قرار گیرند.
حجت الاسلام عزیزی نویسنده کتاب در این مراسم عنوان کرد: هدف از نگارش این کتاب، آگاهی بخشی به مردم درخصوص ایثار و شهادت بود، حوزه ای که از تمام جهات مظلوم واقع شده و نیاز به معرفی دارد.
وی با اشاره به این که پس از دوسال تحقیق و تفحص در قرآن کریم تمامی آیات مرتبط با جهاد استخراج شد، ادامه داد: کتاب از عهد انسان با خدا شروع و به شهادت ختم می شود.
شایان ذکر است کتاب آیات لاله ها شرح منظوم ۸۴۲ آیه از قرآن کریم در مورد جهاد، ایثار و شهادت است که نویسنده به صورت جامع از ابتدای قرآن کریم و به ترتیب سوره ها ، آیاتی را که دارای کلمات مرتبط با موضوع مد نظر استخراج و با ذکر ترجمه در کتاب گردآوری کرده است.

 

 

 

وصول نسخه بیماران دیابتی سخت‌تر شد

وصول نسخه بیماران دیابتی سخت‌تر شد

امروزه برخی بیماران دیابتی خراسان‌جنوبی برای تهیه برخی از داروهای خوراکی خود با مشکل مواجه شده اند که نمونه آن قرص گلی کلازید است.

به گزارش خبرنگار مهر، تا چندی پیش سخن از کمبود انسولین در داروخانه‌های خراسان‌جنوبی مطرح بود اما به نظر می‌رسد امروزه برخی بیماران دیابتی برای تهیه برخی از داروهای خوراکی خود نیز با مشکل مواجه می‌شوند که نمونه آن در مورد قرص گلی کلازید است.

بنا به گفته برخی از بیماران دیابتی خراسان‌جنوبی این دارو را قبلاً به راحتی از همه داروخانه‌های تهیه می‌کردند ولی در شرایط فعلی باید به چندین داروخانه مراجعه کنند تا بتوانند آن را تهیه و یا به قول معروف نسخه پزشک خود را وصول کنند.

غلامرضا آهنی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دلایل کمبود برخی از انواع داروها در داروخانه‌های خراسان جنوبی را می‌توان از چند جهت بررسی کرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان‌کرد: مشکل تأمین دارو اگر کشوری باشد که باید به دلایل ملی چون تأمین منابع مالی مناسب و ارتباطات و قراردادهای با شرکت‌های تولید کننده (در مورد داروهای خارجی) و موضوع مواد اولیه اشاره کرد.

آهنی ادامه داد: برخی از انواع داروها نیز عموماً کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای همین در همه داروخانه‌ها یافت نمی‌شود.

وی افزود: البته برخی از مردم نیز به واسطه توصیه پزشک و یا به علت سابقه استفاده در مورد یک دارو حتماً آن را با یک برند خاص می‌خواهند که ممکن است آن دارو در بازار موجود بوده ولی برند مورد تقاضای برخی شهروندان نایاب باشد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند درباره این نکته که بیماران دیابتی علاوه بر انسولین با مشکل تأمین برخی داروهای خود چون گلی کلازید گاه با سختی‌هایی رو به رو می‌شوند، گفت: ما کمبودهای بازار دارو را از ابعاد مختلف همواره رصد می‌کنیم.

آهنی یادآور شد: در مورد داروی گلی کلازید هم ممکن است شهروندان برند خاصی از دارو را بخواهند ولی در هر حال نهایت تلاش ما بر تأمین نیاز بیماران است.

وی گفت: در مورد تأمین انواع انسولین نیز به جز در مورد یک مورد خاص «انسولین لانتوس یا همان گلارژین طولانی اثر»، دیگر مشکل وجود ندارد و از طرف دیگر توزیع انسولین ساماندهی شده و فقط به بیماران دیابتی داده می‌شود.

 

 

رئیس جمعیت هلال احمر خوسف:

۲۷۰ میلیون ریال تجهیزات به بانک امانات پزشکی خوسف اهدا شد

۲۷۰ میلیون ریال تجهیزات به بانک امانات پزشکی خوسف اهدا شد

بیرجند- رئیس جمعیت هلال احمر خوسف گفت: به همت خیرین مردم دوست، ۲۷۰ میلیون ریال تجهیزات پزشکی به بانک امانات پزشکی خوسف اهدا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ولی زاده ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت بانک امانات تجهیزات پزشکی در خوسف بیان کرد: این بانک با هدف کمک به بیماران نیازمند در تامین کالاهای پزشکی راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۷ نفر از خدمات این بانک بهره مند شده اند، افزود: با توجه به شیوع کرونا و افزایش نیازمندی به کپسول اکسیژن، بخش قابل توجهی از خدمات در این زمینه بوده است.

ولی زاده با اشاره به ایجاد کمپین ” دست یار” بیان کرد: این کمپین با هدف تامین دستگاه اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن برای بیماران کرونایی از طریق مشارکت مردم و خیرین تشکیل شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر خوسف افزود: همزمان با آخرین یلدای قرن و به همت خیرین مردم دوست، یک دستگاه کپسول اکسیژن ساز و یک کپسول اکسیژن بانک امانات پزشکی خوسف اهدا شد.

ولی زاده ارزش این تجهیزات را بیش از ۲۷۰ میلیون ریال دانست و گفت: با توجه به نیاز بیماران کرونایی به اکسیژن، از مردم و خیرین خواستاریم با پیوستن به این کمپین و اهدای نفس به نیازمندان، باری دیگر ما را در این حرکت همیاری کنند.

 

 

کشف ۵ تن کود شیمیایی قاچاق در”بشرویه”/۴

 

فرمانده انتظامی شهرستان”بشرویه” از شناسایی یک انبار دپوی کود شیمیایی قاچاق به ارزش ۵۵۰ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ “فاضل مریمی” در تشریح این خبر، اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در پی اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر قاچاق کود شیمیایی، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بشرویه بیان داشت: ماموران محل دپوی کودهای قاچاق را شناسایی کردند و پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از این محل، ۱۰۰ کیسه ۵۰ کیلویی کود شیمیایی به ارزش ۵۵۰ میلیون ریال کشف کردند.

سرهنگ مریمی تصریح کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و کالای کشف شده به انبار جهادکشاورزی دلالت داده شد و پرونده ای در این خصوص تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

 

 

سردار فرشید خبر داد
کشف ۶۰ تن انواع مواد مخدر در خراسان جنوبی/۴

فرمانده انتظامی استان گفت: در ۹ ماهه گذشته سال جاری بالغ بر ۶۰ تن انواع مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شده است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار”ناصر فرشید” افزود: طی ۹ ماهه گذشته سال جاری بالغ بر ۶۰ تن انواع مواد مخدر از سوداگران مرگ در استان کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۵ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی با بیان این که هدف پلیس از مبارزه با مواد مخدر، آرامش و سلامت جامعه است؛ افزود: بیش از ۸۱ درصد کشفیات ۹ ماهه گذشته سال جاری تریاک، ۵ درصد حشیش، ۸ درصد مرفین، ۲ درصد هروئین و مابقی سایر مواد مخدر بوده است که عمدتا مواد مخدر صنعتی از مرزهای جنوب شرقی وارد کشور شده و کشف شده است.

سردار فرشید با اشاره به انهدام و متلاشی شدن ۸۹ باند حمل و توزیع مواد مخدر در خراسان جنوبی؛ تصریح کرد: افزایش ۱۸ درصدی متهمان دستگیر شده از دیگر اقدامات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی در ۹ ماهه سال جاری بوده است.

این مقام ارشد انتظامی با تأکید بر مقابله شبانه روزی با سوداگران مرگ؛ خاطرنشان کرد: مأموران جان برکف نیروی انتظامی مبارزه بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی را ادامه خواهند داد.

 

 

تریلی با ۱۱۵ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک در خراسان جنوبی توقیف شد

فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۱۵ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک در بازرسی از یک دستگاه تریلی در شهرستان”بیرجند” خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار”ناصر فرشید” بیان داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی شهرستان بیرجند، به یک دستگاه تریلی که عازم شهرهای مرکزی کشور بود؛ مشکوک و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: در بازرسی از خودرو ۱۱۵ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای جاساز شده بود؛ کشف شد.

سردار فرشید تصریح کرد: مأموران در این رابطه یک نفر متهم را دستگیر کردند که متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی و روانه زندان شد.

 

 

 

 

کشف هزار و ۲۰۰ لیتر سوخت قاچاق در شهرستان “قاین”/۴

 

فرمانده انتظامی “قاین” از کشف هزار و ۲۰۰ لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”محمود زال بیگی” در تشریح این خبر گفت: ماموران انتظامی شهرستان قاین هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور های مواصلاتی به یک اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قاین بیان داشت: مأموران در بازرسی از خودرو هزار و ۲۰۰ لیتر سوخت قاچاق خارج از شبکه کشف کردند.

سرهنگ زال بیگی با بیان این که در این رابطه یک متهم دستگیر و به همراه پرونده به مقام قضائی معرفی شد، تصریح کرد: پلیس بدون اغماض با برهم زنندگان امنیت اقتصادی مردم برخورد خواهد کرد.

 

 

 

کشف ۳۷۰ میلیون ریال انواع کالای قاچاق در”نهبندان”/۴

 

فرمانده انتظامی”نهبندان” از کشف کالای قاچاق به ارزش ۳۷۰ میلیون ریال در بازرسی از اتوبوس و وانت نیسان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احسان رحیمی” اظهار داشت: مأموران انتظامی ایست و بازرسی”سهل آباد” نهبندان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل محورهای مواصلاتی به یک اتوبوس و یک وانت نیسان مشکوک شدند و خودروها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی، در بازرسی از خودروها مقادیری البسه و پوشاک قاچاق کشف کردند که ارزش ریالی کالای مکشوفه توسط کارشناسان بالغ بر۳۷۰ میلیون ریال برآورد شد.

سرهنگ رحیمی با بیان این که در این رابطه ۲ متهم دستگیر شده است؛ تصریح کرد: متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

 

 

 

طرح ضربتی رفع سد معبر در بیرجند اجرا شد/۲

طرح ضربتی رفع سد معبر در بیرجند اجرا شد

رییس اداره اجرائیات و پیشگیری از تخلفات شهری شهرداری بیرجند گفت: با دستور قضایی طرح ضربتی رفع سد معبر در معابر و پیاده‌روهای شهر بیرجند آغاز شد.

موسی میرزایی افزود: در راستای احقاق حقوق شهروندی و با توجه به شیوع ویروس کرونا، با دستور قضایی برخورد با سد معبر در معابر سطح شهر بیرجند با مشارکت و هماهنگی اصناف، اماکن و اداره بهداشت شهرستان در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

وی گفت: برخی افراد نسبت به بستن معابر و پیاده‌روها اقدام می‌کنند و موجب مسدود شدن محل عبور شهروندان می‌شوند که اقدامات لازم درخصوص رفع سد معبر آنها انجام می‌شود.

رییس اداره اجرائیات و پیشگیری از تخلفات شهری شهرداری بیرجند بیان کرد: حرکت در معابر آزاد و بدون سد معبر از حقوق شهروندان به شمار می‌رود.

وی افزود: سد معبر علاوه بر نازیبایی شهر باعث تضییع حق شرعی و حقوق روانی شهروندان شده به همین دلیل ما نیز در اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری تلاشمان در راستای جلوگیری از سد معبر است.

میرزایی تصریح کرد: با عاملان سد معبر به صورت قاطع و برابر قانون برخورد می‌کنیم و به کسی اجازه بی‌نظمی نخواهیم داد، زیرا رفاه حال شهروندان اولویت کار شهرداری است.

 

 

 

 

فرد متخلف به حفر یک حلقه چاه حوادث در سرایان محکوم شد/۴

فرد متخلف به حفر یک حلقه چاه حوادث در سرایان محکوم شد

سرپرست مدیریت حقوقی شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی از برخورد قضایی با فک پلمب دستگاه حفاری در سرایان خبر داد و گفت: متهم به حفر یک حلقه چاه حوادث در محل ارتکاب جرم یعنی محدوده شهرستان سرایان محکوم شد.

 طیبه تقوی اظهار داشت: در راستای صیانت و حفاظت از منابع آب‌های زیرزمینی و مبارزه با متخلفان در استان خراسان جنوبی، پیگیری قضایی یک فقره پرونده فک پلمب دستگاه‌های حفاری که از خراسان رضوی به این استان صورت گرفته بود، انجام شد.

وی افزود: این تخلف توسط نیروهای گشت و بازرسی اداره منابع آب شهرستان سرایان کشف شد و پس از رسیدگی شایسته قضایی در دادگاه تربت حیدریه متخلف برابر قانون باید به مجازات حبس یک تا ۶ ماه محکوم شود.

سرپرست مدیریت حقوقی شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: پس از پیگیری نماینده حقوقی شرکت آب منطقه‌ای و به جهت رعایت مصلحت طرفین، مجازات جایگزین حبس صادر و متهم به تناسب کسب و پیشه خود (دستگاه حفاری) به حفر یک حلقه چاه حوادث در محل ارتکاب جرم یعنی محدوده شهرستان سرایان محکوم شد.

 

 

 

 

 

 

محور میل ۷۸ به فراه افغانستان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد/۷

محور میل ۷۸ به فراه افغانستان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

 مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: پروژه احداث محور میل ۷۸ به فراه افغانستان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و زمان بهره‌برداری آن وابسته به میزان تخصیص اعتبارات است.

وحید داعی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا طول این پروژه را ۱۲۰ کیلومتر عنوان کرد و افزود: تاکنون ۶۴ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و ۵۷ کیلومتر دیگر در دست اجرا است.

وی اظهار داشت: اعتبار مصوب این پروژه در قانون سال گذشته ۷۰ میلیارد ریال و در قانون بودجه امسال ۱۰۰ میلیارد ریال بوده که ۹۷ میلیارد ریال آن تخصیص پیدا کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه میزان اعتبار ارزی تخصیص داده شده از طرف شورای عالی امنیت ملی به این پروژه ۲ میلیون یورو است عنوان کرد: ۵۰۰ هزار یورو از این محل تاکنون پروژه تخصیص اعتبار ارزی داشته است.

وی گفت: سه هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال دیگر اعتبار برای تکمیل پروژه احداث محور میل ۷۸ به فراه افغانستان مورد نیاز است.

داعی یادآور شد: پروژه احداث محور میل ۷۸ به فراه افغانستان به طول ۱۲۰ کیلومتر از پایانه مرزی ماهیرود آغاز و تا مرکز استان فراه ادامه دارد.

وی ادامه داد: اهداف کلان احداث این پروژه تسهیل در مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای همسایه، بهبود کریدورهای ترانزیتی شمال- جنوب، کاهش مشکلات ترافیکی حمل و نقل جاده‌ای، افزایش ایمنی و کاهش تصادفات در شبکه حمل و نقل جاده‌ای است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تاکید کرد: با بهره برداری از این پروژه طول ترانزیت کالا به کشور افغانستان ۴۰۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به بازدید اخیر مشاور وزیر راه و شهرسازی از پروژه احداث محور میل ۷۸ به فراه افغانستان عنوان کرد: در این بازدید ضمن تشریح روند اجرای پروژه ، وضعیت موجود بررسی و پیگیری‌‍‌های لازم برای تامین اعتبار مورد نیاز انجام شد.

داعی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۵۶۰ کیلومتر باند دوم در سطح استان در حال ساخت بوده که دارای پیشرفت فیزیکی حدود ۵۰ درصد است.

وی ابراز امیدواری کرد؛ تا پایان سال مالی ۹۹ حدود ۱۶۰ کیلومتر از این محورها افتتاح و زیر بار ترافیک برود.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر با افغانستان در چهار شهرستان سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه مرز مشترک دارد.

استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و سربیشه در ۶۶ کیلومتری بیرجند است.

این استان چهار بازارچه مرزی دارد که فعال‌ترین آنها مرز ماهیرود (میل ۷۸) در شهرستان سربیشه است.

 

 

 

 

 

۹۸ بیمار کرونا مثبت روی تخت های بیمارستان ها/۲-۳

حال عمومی ۱۴ بیمار کرونا مثبت در خراسان جنوبی وخیم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۱۱۸ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام که منجر به شناسایی ۳۰ بیمار شامل ۷ مورد بستری و ۲۳ بیمار سرپایی شد.
دکتر مهدی زاده افزود:‌از این تعداد ۵ نفر از بیرجند، ۷ نفر از فردوس، ۱۰ نفر از قاین، ۵ نفر از طبس، ۱ نفر از نهبندان، ۱ نفر از سربیشه و ۱ نفر از زیرکوه بودند.
وی گفت:‌در حال حاضر ۱۹۲ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که از این تعداد ۹۸ نفر کرونا مثبت و ۲۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری اند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: حال عمومی ۱۴ بیمار هم وخیم است.
دکتر مهدی زاده گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی پذیرش و در همین مدت ۳۱ بیمار شامل ۱۱ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب ترخیص شدند.
وی گفت: متاسفانه ۴ مورد فوت ناشی از بیماری کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شد که مجموع جان باختگان بر اثر این بیماری در خراسان جنوبی به ۶۹۵ نفر رسید.
تا روز گذشته ۳۲ هزار و ۹۳۳ آزمایش کرونا انجام شد که ۱۴ هزار و ۲۳۰ بیمار مبتلا شناسایی شدند.

رایزنی استاندار خراسان جنوبی با وزیر صنعت درباره معادن استان

رایزنی استاندار خراسان جنوبی با وزیر صنعت درباره معادن استان

استاندار خراسان جنوبی در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره بهره‌برداری هرچه بهتر از معادن این استان رایزنی کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، در دیدار حمید ملانوری و علیرضا رزم حسینی در تهران، موضوع اقدامات این وزارتخانه و سازمان‌های وابسته در استان خراسان جنوبی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

هماهنگی برای ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به منظور بهره‌برداری هرچه بهتر از معادن موجود استان و ایجاد واحدهای صنعتی مرتبط از دیگر مباحثی بود که در این گفت و گو مطرح شد.

استاندار خراسان جنوبی در زمینه ایجاد بازار مناسب برای تولیدات معدنی و صنعتی استان هم پیشنهاداتی ارائه کرد.

ملانوری در این نشست به این نکته تاکید کرد که با توجه به ظرفیت بالای ذخایر معدنی خراسان جنوبی در صورت برنامه‌ریزی دقیق و مناسب برای بهره‌برداری درست از آنها و همچنین ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی بالادستی و پایین دستی مرتبط می‌توانیم شاهد اشتغالزایی بالا، کاهش سطح بیکاری و تولید سرمایه برای استان باشیم.

وی گفت: رونق بازار کسب و کار همچنین توسعه، عمران و آبادانی شهرها و روستاهای استان از پیامدهای این اقدام خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی و وزیر صمت در این دیدار، موضوعات مرتبط با سرمایه‌گذاری‌های شرکت ایدرو در خراسان جنوبی، توسعه زیرساخت‌های معادن از جمله احداث خط انتقال ۱۳۲ کیلوولت نهبندان، خط انتقال برق معادن سرب و روی غنی‌آباد همچنین واگذاری پهنه‌های معدنی برای ادامه اکتشافات را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

استاندار خراسان جنوبی:

جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی خراسان جنوبی در اولویت است

جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی خراسان جنوبی در اولویت است

 استاندار خراسان جنوبی گفت: برای ایجاد ارزش افزوده از ذخایر معدنی استان و جلوگیری از خام‌فروشی این ظرفیت‌های منحصر به فرد از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

به گزارش امروز خراسان جنوبی حمید ملانوری در دیدار مدیران ۲ هلدینگ بزرگ معدنی کشور در تهران، برخی کانی‌های معدنی این استان را در سطح کشور و حتی دنیا بی‌نظیر خواند و گفت: متاسفانه در حال حاضر، بخش عمده این کانی‌ها به صورت خام و فله‌ای با قیمت بسیار ناچیز از استان خارج می‌شود که باید با برنامه‌ریزی درست، از ادامه این روند جلوگیری کنیم.

وی از برنامه‌های استان برای جلوگیری از خام‌فروشی ذخایر معدنی گفت و افزود: امیدواریم با هماهنگی و همکاری‌های بین هلدینگ‌های مربوطه و مدیریت حوزه معادن و صنایع همچنین بهره‌برداران معادن استان به زودی شاهد فعالیت‌های بهتر در زمینه بهره‌برداری از معادن و نیز ایجاد واحدهای مرتبط برای جلوگیری از خام‌فروشی معادن باشیم.

در این دیدار درباره موضوع مشارکت و همکاری در زمینه فعال شدن معادن نیمه فعال یا غیرفعال استان خراسان جنوبی بحث و رایزنی شد و مدیران ۲ هلدینگ بزرگ معدنی کشور برای توسعه صنایع فرآوری استان، اعلام آمادگی کردند.

استاندار خراسان جنوبی که برای پیگیری امور استان در پایتخت حضور دارد، در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره بهره‌برداری هرچه بهتر از معادن این استان نیز رایزنی کرد.

وی ششم آذر امسال در شورای معادن استان گفت: باید از خام‌فروشی مواد معدنی در استان جلوگیری شود و ممانعت از خام‌فروشی مهمترین دستور کار شورای معادن استان است.

ملانوری افزود: یک ماده معدنی حتی کوچک که می‌تواند در راه تبدیل شدن به مصنوعات پایین دستی، اشتغال و سرمایه فراوانی را ایجاد کند و باعث رشد و رونق اقتصادی شود را در قالب خام‌فروشی با کمترین ارزش ریالی عرضه می‌کنیم.

وی گفت: در راه رسیدن به یک ماده معدنی در تمامی مراحل مطالعه، اکتشاف و استحصال هزینه‌های زیادی می‌شود و حتی آسیب‌هایی برای محیط زیست و منابع طبیعی نیز به همراه دارد اما درست زمانی که برای تبدیل شدن به ثروت آماده می‌شود، آن را در اختیار دیگران قرار می دهیم که این خسارت‌های بسیار بزرگی را متوجه استان می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: بخشی از کار محوله به شورای معادن استان این است که علاوه بر بررسی مشکلات موجود، برای ارائه مشوق‌های خاص به منظور ترغیب سرمایه‌گذاران برنامه‌های جامعی داشته باشد.

وی گفت: مهمترین کاری که باید در شورای معادن استان صورت گیرد، این است که به عنوان یک اتاق فکر و یک قرارگاه عملیاتی بر روی گونه‌های مختلف مواد معدنی کار کند و برای بهره‌برداری هرچه بهتر و ارزش افزوده این کانی‌ها، براساس خرد جمعی برنامه‌ریزی کند.

 

 

دستور وزیر جهاد کشاورزی برای رفع بخشی از مشکلات خراسان جنوبی

 بخشی از مشکلات واحدهای کشاورزی خراسان جنوبی با دستور وزیر جهاد کشاورزی و پیگیری استاندار و مسوولان استان، به زودی رفع می‌شود.

 در دیدار استاندار با «کاظم خاوازی» وزیر جهاد کشاورزی، موضوع مشکلات واحدهای کشاورزی استان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

دستور وزیر برای رفع بخشی از مشکلات موجود از نتایج این دیدار بود.

حمید ملانوری روز سه‌شنبه در نشستی مفصل با وزیر جهاد کشاورزی، موضوع تامین اعتبار برای اعطای تسهیلات کم‌بهره بخش کشاورزی در زمینه توسعه گلخانه‌ها را مطرح کرد.

احداث بارگاه بهداشتی زرشک، کمک به واحدهای دامداری و تولید شیلات همچنین تامین نهاده‌های دامی از جمله کنسانتره، سویا، جو و ذرت از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

استاندار خراسان جنوبی درخصوص صادرات گوشت مرغ مازاد بر مصرف واحدهای تولیدی استان پیشنهاداتی را مطرح کرد که مورد بررسی قرار گرفت.

ملانوری همچنین با «علی صفر ماکنعلی» رییس سازمان دامپزشکی کشور در تهران دیدار و گفت و گو کرد.

پیشنهادات استاندار خراسان جنوبی در زمینه صنعت دام و طیور استان، نظر مساعد رییس سازمان دامپزشکی را به همراه داشت.

ملانوری موضوع احداث کشتارگاه‌های دام کوچک مقیاس در استان را به عنوان پایلوت کشور پیشنهاد داد که با نظر موافق رییس سازمان دامپزشکی کشور همراه بود.

ایجاد زمینه مراودات بهتر و بیشتر بین استان خراسان جنوبی و کشور افغانستان همچنین توسعه همکاری‌ها در زمینه دام و طیور و واکسن رایگان دام در افغانستان به جهت کمک به سلامت دام استان و کشور از دیگر پیشنهادات استاندار خراسان جنوبی بود.

موضوع آموزش درباره تشخیص و کنترل بیماری‌های دامی از سوی سازمان دامپزشکی کشور در استان نیز عنوان شد که مورد توافق قرار گرفت.

 

 

 

بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی خراسان جنوبی در خوسف است/۲

بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی خراسان جنوبی در خوسف است

فرماندار خوسف گفت: بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی استان خراسان جنوبی در خوسف صورت گرفته و نیروگاه خورشیدی، کارخانه چدن و پارس بتن از مهمترین طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی در این شهرستان بوده که تاکنون به بهره‌برداری رسیده است.

محمدعلی آخوندی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارخانه پارس بتن که با سرمایه‌گذاری ۵۶۰ هزار یورویی به بهره‌برداری رسیده، برای ۲۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی از احداث خطوط دوم تا چهارم کارخانه بنتونیت خبر داد و افزود: بیش از ۹۵ درصد تولید بنتونیت خط اول به کشورهای خارجی صادر می‌شود.

فرماندار خوسف گفت: خط اول کارخانه بنتونیت با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شد و برای ۲۵ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

وی افزود: بیشتر معادن بنتونیت در شرق کشور وجود دارد و سرمایه‌گذاری در این حوزه با بازدهی بسیار خوبی همراه بوده است.

آخوندی گفت: دیگر کارخانه در دست احداث در ناحیه صنعتی خوسف کارخانه بتن آماده است که تاکنون ۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و برای تکمیل این پروژه نیاز به تسهیلات دارد که این موضوع در دست پیگیری است.

وی از افتتاح کارخانه قطعات بتنی راهدار صنعت در دهه فجر خبر داد و افزود: میزان سرمایه‌گذاری این کارخانه ۱۲۰ میلیارد ریال است و برای ۱۷ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

فرماندار خوسف بیان کرد: در فازهای بعدی نیز کارخانه آسفالت و سنگ شکن در این مجتمع احداث خواهد شد که می‌تواند در کنار دیگر کارخانه آسفالت شهرستان قسمتی از نیاز استان را تامین کند.

وی گفت: همچنین سومین کارخانه پودر لاستیک با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال طی ۶ ماه آینده در شهرستان خوسف به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده است از همه ظرفیت‌های موجود برای حمایت از سرمایه‌گذاران استفاده می‌شود.

آخوندی افزود: شهرستان خوسف به دلیل نزدیکی به مرکز استان همچنین وجود معادن بسیار زیاد، تولید بسیار خوب محصولات کشاورزی و حمایت از سرمایه‌گذاری مکان بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف است.

وی گفت: با وجود برخی سخت‌گیری‌های مربوط به قوانین اما با تعامل و همکاری خوبی که در این شهرستان وجود دارد، از ظرفیت‌های قانونی برای تسریع در کارهای اداری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استفاده می‌شود.

فرماندار خوسف اضافه کرد: در زمینه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی نیز تاکنون به ۲۱۴ طرح با اعتبار ۷۰۹ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال پرداخت شده که زمینه اشتغال ۹۷۸ را نفر به صورت مستقیم ایجاد کرده است.

وی گفت: از محل کارگروه ملی نیز سه طرح ۵۶۳ میلیارد ریال اعتبار مصوب داشته که از این میزان ۳۳۸ میلیارد ریال پرداخت شده است.

آخوندی افزود: بزرگترین کشتارگاه صنعتی شرق کشور در شهرستان خوسف دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود و میزان سرمایه‌گذاری در این مجموعه ۴۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی اظهار داشت: با انجام این سرمایه‌گذاری‌ها ضمن رفع نیاز اشتغال شهرستان، قسمتی از نیروهای کار مرکز استان هم در خوسف مشغول به کار شده‌اند.

 

 

 

تنها دانش‌آموزان ۶۸ روستای خوسف اینترنت دارند/۲

تنها دانش‌آموزان ۶۸ روستای خوسف اینترنت دارند

 فرماندار خوسف گفت: در ۱۰۷ روستای خوسف دانش‌آموز وجود دارند که از این تعداد ۶۸ روستا اینترنت دارند.

محمدعلی آخوندی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه پوشش اینترنت در روستاها تا پایان سال به ۷۶ روستا می‌رسد، افزود: ۳۱ روستا نیز زیر ۲۰ خانوار هستند که برای سال آینده برنامه‌ریزی‌های لازم انجام می‌شود.

فرماندار خوسف با اشاره به اینکه ۸۵ درصد دانش‌آموزان خوسفی از شبکه اینترنتی برخوردارند، افزود: تمام دانش‌آموزان خوسفی از محتواهای آموزش الکترونیک به صورت آفلاین و درسنامه برخوردار هستند.

آخوندی با اشاره به فعالیت ۱۲۷ فضای آموزشی در شهرستان خوسف، یادآور شد: مشکل توسعه شبکه‌های دیجیتال و توسعه زیرساخت‌های مخابراتی از مشکلات این حوزه در شهرستان خوسف است.

وی با بیان اینکه آموزش حضوری تا زمان حل مشکلات زیرساختی و صدا و سیما ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: به واسطه مشکلات هزینه‌ای و تجهیزاتی در سطح شهرستان پایین ترین شاخص را در توسعه زیرساخت‌های صدا و سیما داریم.

فرماندار خوسف با اشاره به اینکه جلساتی برگزار و پیگیری‌هایی برای حل مشکلات این حوزه انجام شده است، یادآور شد: به منظور فرهنگ‌سازی ارتباطی ـ اجتماعی و توسعه‌ای و همچنین تثبیت جمعیت و جلوگیری از مهاجرت لازم است شبکه‌های دیجیتالی و تلویزیونی توسعه و گسترش یاید و اگر نتوانیم زیرساخت‌ها را تامین کنیم مهاجرت اتفاق خواهد افتاد.

 

 

 

پذیرش بدون آزمون دانشگاه بیرجند

ثبت نام پذیرش بدون آزمون دانشگاه بیرجند از تاریخ ۲۰ آذرماه ۹۹ آغاز و تا ۲۰ دی ماه ۹۹ ادامه دارد

به مناسبت گرامیداشت روز پرستار صورت گرفت:

اهدای لوازم ورزشی به پرستاران/۷

حضور عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی،در بیمارستان های بوعلی، ولی عصر و مرکز اورژانس به مناسبت روز پرستار
به مناسبت گرامیداشت ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، حسن عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ، با حضور در بیمارستان بوعلی، ولی عصر و مرکز اورژانس بیرجند، با اهدای کیک روز پرستار، گل و لوازم ورزشی، از پرستاران و کادر درمان تقدیر و تشکر کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان در این دیدار، با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۰۰ شهید حوزه سلامت گفت: خدمت کادر درمان و پرستاران در این روز های سخت مقابله با ویروس کرونا ستودنی است و خدمات ارزشمند شما را ارج می نهیم.
در این مراسم کاظم چراغ بیرجندی، رئیس هیات ورزش های همگانی استان و ابوالفضل داوطلب رئیس هیات روستایی و بازی های بومی و محلی استان نیز حضور داشتند.

 

 

نشست صمیمی مدیران باشگاه های فوتبال بیرجندبا رییس اداره ورزش وجوانان شهرستان بیرجند/۷

نشست صمیمی مدیران باشگاه های فوتبال بیرجندبا رییس اداره ورزش وجوانان شهرستان بیرجند
رییس اداره ورزش وجوانان شهرستان بیرجند در نشستی صمیمی پای درد دل مدیران و مؤسسین باشگاه های فوتبال شهرستان بیرجند نشست.
در این دیدار که به دعوت رییس اداره ورزش وجوانان شهرستان بیرجند از دوتن از پیشکسوتان فوتبال شهرستان و مدیران ومؤسسین باشگاه های فوتبال شهرستان بیرجند برگزار شد، مدیران باشگاه ها از مشکلات این باشگاه ها به خصوص در ایام شیوع کرونا سخن گفتند و از مدیر ورزش شهرستان خواستار راه اندازی مجدد این ورزش با توجه به فروکش کردن کرونا در شهرستان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی شدند.
رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان نیز در این جلسه گفت: مدیران باشگاهها ضمن بیان مشکلات، راهکار پیشنهادی خود برای رفع آن را نیز عنوان کنند تا در اولین فرصت با بررسی دقیق مشکلات و راهکارهای پیشنهادی، این موارد اولویت بندی شود و با کمک هیات فوتبال، پیشکسوتان و نمایندگان باشگاه ها نسبت به مرتفع کردن این مسایل اقدام شود تا در آینده نزدیک شاهد رونق بیش از پیش فوتبال در شهرستان باشیم.
پیشکسوتان حاضر در جلسه نیز لازمه رفع مشکلات حال حاضر فوتبال شهرستان را در گام نخست همدلی و یکصدایی باشگاه ها، مربیان و داوران فوتبال دانستند و گفتند وجود رقابت در بین باشگاه ها برای پیشرفت در هر باشگاه لازم است اما آنچه موجب پیشرفت کلی فوتبال می شود مطمعنا حس رفاقت و همراهی باشگاه ها خواهد بود.

 

 

 

افزایش ۷۴ درصدی خرید زعفران از کشاورزان خراسان جنوبی۲-۳

خرید زعفران از کشاورزان خراسان جنوبی امسال ۷۴ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش داشت.

مدیر تعاون روستایی استان گفت: زعفران امسال کشاورزان خراسان جنوبی از ۲۰ آبان تا پایان آذر به صورت حمایتی توسط چهار عامل خرید ثابت در شهرستان‌های بیرجند، قاین سرایان و فردوس و یک عامل خرید موقت در بشرویه خریداری شد.
ضیائیان احمدی افزود: در این مدت ۴ تن و ۴۶۵ کیلوگرم زعفران از کشاورزان استان خریداری شد که حدود ۲ تن بیشتر از پارسال بود.
پارسال ۲ تن و ۵۲۰ کیلوگرم زعفران از کشاورزان استان خریداری شد.
وی گفت: زعفران امسال در ۲ لول زعفران پوشال مرغوب و نگین از هزار و زعفرانکار و در قالب ۱۴۹۵ بسته در مراکز خرید تحویل گرفته شد که بیشترین خرید مربوط به شهرستان سرایان با مقدار ۲ تن و ۳۶۰ کیلوگرم بود.
  • در خرید حمایتی امسال، قیمت هر کیلوگرم زعفران پوشال مرغوب ۱۱ میلیون تومان و هر کیلوگرم زعفران نگین ۱۳ میلیون تومان تعیین شده بود که به طور متوسط ۱۵ تا ۲۰ درصد بالاتر از قیمت فعلی موجود در بازار است.
مدیر تعاون روستایی استان افزود: تمام زعفران خریداری شده پس از انتقال به انبار‌های مرکزی تعاون روستایی بتدریج با صدور مجوز‌های مربوطه طبق روال سال گذشته در بازار بورس ارائه خواهد شد.
زعفران خریداری شده در سال گذشته نیز در دو ماه اخیر در بازار بورس ویژه صادرات ارائه شد که به صورت کامل به فروش رفت.

 

 

 

خرید تلویزیون برای دانش آموزان از محل زکات/۲

کشاورز نمونه طبسی از محل زکات محصولش برای دانش آموزان روستایی تلویزیون خرید.

سهرابی کشاورز روستای جنت آباد شهرستان طبس،  زکات واجب محصول خرمای خود را برای خرید یکدستگاه تلویزیون ۴۳ اینچ به ارزش هشت میلیون تومان اختصاص داد.

این دستگاه برای استفاده دانش آموزان به دبستان شهیدغلامحسین عباسیان روستای الله آباد اهداء شد.

 

 

 

 

 

 

قطب تولید چرم مصنوعی شرق کشور بر مدار رونق تولید و صادرات

 

هنوز یک سالی از بهره برداری تنها کارخانه چرم مصنوعی شرق کشور نگذشته که تولیدات این کارخانه، جای پای خود را در بازار ‌های داخلی و خارجی پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با داشتن مزیت ‌هایی از جمله نزدیکی به بازار افغانستان و معافیت‌ های مالیاتی و گمرکی زمینه سود آوری بیشتری را برای واحد ‌های اقتصادی مستقر در این منطقه ایجاد می‌کند.

تنها کارخانه چرم مصنوعی در شرق کشور نیز با توجه به این مزیت ‌ها در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند راه اندازی شده است.

قطب تولید چرم مصنوعی شرق کشور بر مدار رونق تولید و صادرات

چرم مصنوعی، جایگزینی مناسب برای چرم طبیعی

چرم منصوعی کاملاً از مواد مصنوعی تشکیل شده و به نسبت چرم طبیعی کم هزینه ‌تر است. شاید به همین علت جایگزین مناسبی برای چرم واقعی است. این محصول صفر تا صد در کارخانه ساخته و پرداخته و در ابعاد و اندازه ‌های گوناگون و ضخامت ‌ها و گرماژ‌ های متنوع تولید می‌شود.

چرم مصنوعی را می‌توان بر اساس مدل ‌های ساده و طرح دار از هم تفکیک کرد. هم چنین ازنظر دوام و کیفیت شان کلاس بندی کرد. امروز این مواد بسیار فراگیر شده اند و بخش اعظمی از بازار تولیدات وابسته و یا منسوب به چرم مثل کیف، کفش، لباس و کاپشن ‌های چرمی، مبلمان، اثاثیه منزل و روکش داخل خودرو را در بر گرفته است.

چرم مصنوعی را با نام ‌های چرم اگزما، چرم پلی اورتان و چرم وگان نیز معرفی می‌کنند. زمانی که این چرم از پلاستیک ساخته شود، در تولید پوشاک و پارچه از آن استفاده می‌شود.

قطب تولید چرم مصنوعی شرق کشور بر مدار رونق تولید و صادرات

تولیدات چرم مصنوعی، خوراک هزاران کارخانه دیگر

«بیرجند آماده تکمیل چرخه چرم مصنوعی شرق کشور» خبری که با این تیتر در تیر ماه ۹۸ در خروجی خبرگزاری‌ ها قرار گرفت و نوید به بهره برداری رسیدن کارخانه چرم مصنوعی در بیرجند را می‌داد؛ آن هم در آینده‌ای نزدیک. حالا پس از گذشت حدود یک سال از انتشار این خبر به سراغ مدیر عامل کارخانه رفتیم.

حجتی پور مدیر عامل کارخانه چرم مصنوعی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند گفت: پارسال این واحد صنعتی در زمینی به مساحت ۱۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند ساخته شد و برای اولین بار اقدام به تولید چرم مصنوعی در خراسان جنوبی کرد.

او افزود: در این مجموعه انواع چرم را تولید می‌کنیم که خوراک کارخانه ‌هایی نظیر تولید کفش، کیف، مبل و خودرو سازی می ‌شود.

صالحی مدیر تولید  کارخانه نیز می‌گوید: مواد اولیه در سه مرحله وارد کوره می‌شود و رنگ و ضخامت و نوع و پارچه مشخص می‌شود.

او افزود: این مواد در انتهای خط تولید به محصولی که مشتری درخواست داده است، تبدیل می‌شود.

قطب تولید چرم مصنوعی شرق کشور بر مدار رونق تولید و صادرات

تولید به سلیقه مشتری

در تنها کارخانه چرم مصنوعی شرق کشور، بیش از ۲۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است تا هم سالانه ۳ هزار تن چرم مصنوعی تولید شود و هم ۲۵ نفر از این طریق صاحب شغل و درآمد شوند.

با کارگران کارخانه که هم کلام شدم مشخص بود که از محل و نوع کار خود رضایت دارند.

در این مجموعه محصولات با هر طرح و رنگی که مشتریان سفارش دهند تولید می‌شود. مسئولان این کارخانه می‌گویند: چرم مصنوعی تولیدی در این مجموعه از کیفیت بالایی برخوردار است و معتقدند از لحاظ کیفیت می‌تواند با بسیاری از کارخانه‌های با سابقه کشور رقابت کند.

این کارخانه در همین یک سال، جای پای خود را در بازار‌های مختلف باز کرده است و بخشی از محصولات کارخانه روانه بازار‌های داخلی همچون تهران، قم، اصفهان و همدان و بخشی از آن هم صادر می‌شود.

قطب تولید چرم مصنوعی شرق کشور بر مدار رونق تولید و صادرات

اقبال تاجران خارجی برای خرید چرم مصنوعی کارخانه

زارعی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: بازار افغانستان و کشور‌های مستقل مشترک المنافع یا همان “سی. آی. اس” از مقصد ‌های اصلی ارسال محصولات چرم مصنوعی استان است که صادرات خیلی خوبی به این کشور‌ها انجام می‌شود.

به نظر می‌رسد این محصول مورد توجه تاجران افغانستانی قرار گرفته است و تجار این کشور از قیمت و کیفیت مناسب آن رضایت دارند.

عبدالهی از تاجران افغان می‌گوید: چرم‌ های مصنوعی تولیدی خراسان جنوبی، بیشتر در تولید مبل و صندلی و روکش صندلی خودرو در افغانستان استفاده می‌شود.

قطب تولید چرم مصنوعی شرق کشور بر مدار رونق تولید و صادرات

افزایش دو برابری تولید در طرح توسعه کارخانه

کیفیت خوب محصولات این کارخانه و استقبال مشتریان داخلی و خارجی باعث شده است تا آینده‌ای روشن پیش روی این واحد صنعتی باشد.

هم اکنون ۴۵ کارخانه تولید چرم مصنوعی در کشور فعال است که در شرق و جنوب شرق کشور و همچنین در کشور افغانستان نظیر این کارخانه وجود ندارد.

در صورت اجرایی شدن طرح توسعه در آینده تولیدات کارخانه، جهشی دو برابری خواهد داشت و ظرفیت تولید سالانه آن به بیش از ۶ هزار تن می‌رسد.

گزارش از فاطمه رضایی

 

 

 

رونمایی از پوستر هفتمین دوره جشنواره فرهنگی هنری وقف

امروز در مراسمی از پوستر هفتمین دوره جشنواره فرهنگی هنری وقف در بیرجند رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در این مراسم هدف از برگزاری این جشنواره رونمایی از پوستر هفتمین دوره جشنواره فرهنگی هنری وقفرا معرفی وقف و اثرات آن را در جامعه اعلام کرد و گفت: این جشنوراه در ۸بخش برگزار می شود که بخش خبر در خراسان جنوبی است.
حجت الاسلام بخشی پور افزود: بخش خبر جشنواره وقف با همکاری صداوسیمای استان، حوزه هنری، بسیج سپاه و فضای مجازی سراج سازمان تبلیغات اسلامی، فروردین آینده برگزار می شود.
وی گفت: بخش خبر جشنواره وقف، شامل تولیدات مکتوب خبری، گزارش، مصاحبه، سرمقاله، یادداشت ها و همچنین گزارش تصویری عکس مربوط به وقف، و گزارش خبری تلویزیونی و رادیویی است.
مدیرکل صداوسیمای استان نیز گفت: باید فرهنگ وقف همواره در جامعه ترویج شود و این رسالت بر عهده ی رسانه های گروهی به ویژه صدا و سیماست که در این زمینه تلاش کنند.
آینه دار افزود: صداوسیما آمادگی دارد تا در زمینه برگزاری این جشنواره همکاری و تعامل داشته باشد.

 

 

 

ورود یکی از ضروری‌ترین تجهیزات فولاد قائنات/۲

تسمه نقاله‌های مجتمع فولاد قائنات پس از ترخیص از گمرگ یزد وارد کارخانه فولاد قائنات شد.

این تسمه‌ها با وزن ۵۰ تن و طول بیش از ۲۰۰۰ متر، یکی ازضروری‌ترین ورود یکی از ضروری‌ترین تجهیزات فولاد قائناتتجهیزات واحد احیای مستقیم فولاد قائنات قرار است به زودی در این کارخانه نصب شود.

 

تسمه نقاله‌های مجتمع فولاد قائنات از یکی از کشور‌های غربی خریداری و وارد گمرگ یزد شده بود که پس از  مدتی، ترخیص و ارسال شد.

زیرساخت‌های آب، برق و گاز این کارخانه در هفته گذشته تامین شده و هم اکنون با نصب تجهیزات آماده بهره برداری است.

 

مرحله اول طرح فولاد قائنات در قالب تولید آهن اسفنجی با ظرفیت سالانه هشتصد هزار تُن هم اکنون بیش از ۹۲درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته، دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

این طرح مهمترین طرح در میان ۱۹ طرح جهش تولید استان در سال جاری است که با سرمایه‌گذاری ۸ هزار میلیارد ریالی در دو بخش تولید آهن اسفنجی و فولاد سازی در حال اجرا است.

 

افتتاح و راه‌اندازی این طرح برای ۴۰۰ نفر به طور مستقیم و بیش از هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی به همراه دارد.

 

 

 

 

با کارایی ۲۰ درصد بالاتر از نمونه خارجی

بومی سازی مواد بارورسازی ابر‌ها توسط فناوران دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند

هسته فناور شهید مهاجر دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند، مواد بارورسازی ابر‌ها با کارایی ۲۰ درصد بالاتر از نمونه خارجی را بومی سازی کردند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، مدیر هسته فناور شهید مهاجر گفت: اکنون بومی‌سازی این محصول پایان یافته بومی سازی مواد بارورسازی ابر‌ها توسط فناوران دانشگاه آزاد اسلامی بیرجندو برای تولید انبوه اعلام آمادگی کرده‌ایم.
دکتر مجید علی آبادی افزود: هسته‌زایی و باران زایی مواد تولید شده ما توسط رصدخانه مرکزی آب و هوای روسیه در سال ۱۳۹۷ به تأیید رسید و پس از نتیجه موفقیت‌آمیز آزمایش، نمونه‌هایی بومی‌سازی شده را تولید و در اختیار مرکز باروری ابر‌های یزد قرار دادیم و به‌صورت محدود در تست‌های آزمایشی که داشتند در باروری ابر‌ها در اسفند ۹۶ و بعد هم سال ۹۷ مورد استفاده قرار گرفت و تأیید شد.
وی گفت: فرمول باروری ابر‌ها جنبه تجاری دارد و فقط در اختیار معدود کشور‌هایی مثل آمریکا، روسیه و تعدادی از کشور‌های اروپای شرقی است و گروه تحقیقاتی ما مطالعات خیلی فشرده‌ای داشت تا بتوانیم به این فرمول برسیم و بعد از حدود دو ماه توانستیم نخستین مواد نمونه باروری ابر‌ها را تولید کنیم که مخصوص ابر‌های فصل‌های پاییز، زمستان و اوایل بهار است.
مدیر هسته فناور شهید مهاجر گفت: ماه گذشته گروهی از وزارت نیرو به اضافه کارشناسان مرکز ملی مطالعات و تحقیقات باروری ابر‌ها برای امضای تفاهم‌نامه به دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند آمدند و در کنار امضای تفاهم‌نامه، مواد جدیدی که تولید کردیم با کد SMS ۹۳۲۱۵ تست شد و توانستیم ثابت کنیم کارایی مواد تولیدی ما از مواد روسی هم حدود ۲۰ درصد بالاتر است.
دکتر علی آبادی افزود: تحقیقات ما صرفاً علمی بود و از صفر کار را آغاز کردیم و وقتی تحقیقات را آغاز کردیم، هیچ نمونه خارجی در دسترس ما نبود تا با مهندسی معکوس بتوانیم به فرمول ساخت مواد بارورسازی ابر‌ها دست پیدا کنیم، و فرمولی که برای ساخت مواد معرفی کرده ایم منحصرا نتیجه‌ی مطالعات خودمان بوده است.
وی گفت در کشور نخستین مجموعه‌ای هستیم که در این زمینه فعالیت می‌کنیم و تاکنون سرمایه‌ی لازم را با کمک تیم پنج نفره خودمان تأمین کرده‌ایم.
دکتر علی آبادی افزود: امسال هم تولید مواد بارورسازی ابر‌های کشور را به هسته فناور شهید مهاجر واگذار کرده اند که کار آغاز شده و ما این مواد را تولید می‌کنیم و در اختیار وزارت نیرو قرار می‌دهیم که در عملیات باروری ابر‌ها در سراسر کشور مورد استفاده قرار بگیرد.

وی گفت: پروژه‌های دیگری هم در بارورسازی ابر‌های گرم، در مه‌زدایی از فرودگاه‌ها و حتی مقابله با تگرگ که از نظر علمی در یک دسته قرار می‌گیرند را در دستور کار قرار دادیم و هم‌زمان روی این پروژه‌ها در حال کار کردن هستیم و به‌زودی محصولات جدیدتری هم رونمایی خواهیم کرد.

هسته فناور شهید مهاجر در مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند مستقر است که فعالیت آن از اواسط سال ۹۶ آغاز شده است.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*