اخبار خراسان جنوبی/ تربیت معلمان چندوجهی ماهر؛ در سایه توجه به فعالیت‌های اجتماعی و پژوهشی

سهم ویژه طبس در کمیسیون طرح تفصیلی خراسان جنوبی/۲

 

بخش عمده ای از ۲۹ دستور کار کمیسیون طرح تفصیلی استان، مربوط به شهرستان طبس بود. 🔹به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ در دو جلسه دهم و یازدهم کمیسیون طرح تفصیلی (ماده ۵) به ریاست سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار، ۲۹ پرونده رسیده از مناطق مختلف استان، مورد بررسی قرار گرفت. از مجموع پرونده های مطرح شده در این جلسه ۸ مورد مربوط به شهرستان طبس بود که طرح تفکیکی، تغییر کاربری، افزایش تراکم و … از جمله درخواست های ارائه شده در این پرونده ها بود. از شهرستان های بشرویه، درمیان، نهبندان، خوسف، فردوس، سرایان، زیرکوه و قاینات نیز ۲۱ پرونده به کمیسیون رسیده بود.
بررسی اصلاح ضوابط طرح تفصیلی ویژه ، بررسی پیشنهاد کاهش حد نصاب تفکیک مسکونی و بررسی ضوابط بافت تاریخی شهرهای بشرویه ، گزیک، نهبندان، خوسف، اسلامیه، سرایان، حاجی آباد، قاین، اسفدن، نیمبلوک و خضری دشت بیاض از جمله درخواست های مطرح شده در این پرونده ها بود.
شایان ذکر است: این جلسه به ریاست خوش خبر سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار، دبیری داعی مدیر کل راه وشهرسازی استان و با حضور کلیه اعضا برگزار شد.

 

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی مطرح کرد:

شکل گیری گروه های امر به معروف و نهی از منکر در ادارات

شکل گیری گروه های امر به معروف و نهی از منکر در ادارات

بیرجند-دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی به شکل گیری گروه های امر به معروف و نهی از منکر در ادارات اشاره کرد و گفت:احصای منکرات و معروفات تخصصی دستگاه ها مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگارمهر، سردار علی قاسمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی ظهر دوشنبه در نشست با اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر جمعیت هلال احمر استان، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (سلام الله علیه) با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و بویژه شهدای مدافع سلامت، گفت: فعالیت های ارزشمند جمعیت هلال احمر در راستای خدمت به مردم و محرومین است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خدمت رسانی هلال احمر به مردم آسیب دیده در سوانح در راستای تفکر حضرت زینب (سلام الله علیه) است، افزود: از جمله شاخص های هلال احمر حضور جوانان به صورت داوطلبانه در بزنگاه ها و حوادث است که می طلبد آموزش های تخصصی فرهنگی لازم در این جهت در دستور کار قرار گیرد.

سردار قاسمی با اشاره به ظرفیت بالای دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، گفت: توجه به مسائل آموزشی و فرهنگی در جمعیت هلال احمر با توجه به شرایط کاری این سازمان بسیار حائز اهمیت بوده و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان آمادگی همکاری آموزشی و فرهنگسازی در دوره های مربوطه است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، بیان کرد: هدف از حضور اعضای ستاد در ادارات و نشست با مشترک شورای امر به معروف و نهی از منکر، بررسی عملکرد شورا، هماهنگی و تبادل بحث و نظر در زمینه برنامه های فرهنگی، اجتماعی و مطالبه گری در سازمان ها است.

سردار قاسمی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه مابین ستاد امر به معروف و نهی از منکر با جمعیت هلال احمر کشور، گفت: در استان نیز جلساتی در راستای تحقق این تفاهم نامه با جمعیت هلال احمر نیز با حضور کارشناسان مربوطه ستاد برگزار خواهد شد و در این نشست ها زمینه های همکاری و انسجام بخشی به برنامه ها به تبادل بحث و نظر گذاشته می شود.

وی در ادامه با تشکر از فعالیت های دفتر نمایندگی ولی فقیه و شورای امر به معروف و نهی از منکر در جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، گفت: احصای منکرات و معروفات تخصصی دستگاه های اجرایی و سازمان ها همواره مورد تأکید بوده و در صورت توجه به این مسئله بخش قابل توجهی از امور تسهیل می شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، تأکید کرد: بر اساس ابلاغیه شورای عالی انقلاب فرهنگی وظایفی از دستگاه های فرهنگی خواسته شده است که ستاد استان راستای ترویج و فرهنگسازی امر به معروف و نهی از منکر وظایف فرهنگی دستگاه های اجرایی و سازمان ها را مورد مطالبه قرار می دهد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه هدف اصلی ستاد، جریان سازی امر به معروف و نهی از منکر در ادارات است، اظهارداشت: شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات ظرفیت بالایی برای کار فرهنگی و فرهنگ‌سازی در راستای فریضتین می باشد که بایستی از این امکان استفاده شود.

سردار قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود به شکل گیری گروه های امر به معروف و نهی از منکر در ادارات اشاره کرد و تأکید کرد: اولویت اصلی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر توجه به معروفات و جلوگیری از منکرات است.

ف‍رماندار فردوس

پرستاران در خط مقدم نظام سلامت هستند/۲

همزمان با میلاد فرخنده حضرت زینب (س) و روز پرستار فرماندار شهرستان فردوس به همراه امام جمعه فردوس و اسلامیه، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه،رئیس شورای شهر و شهردار فردوس و اسلامیه، رئیس بهداشت و درمان و جمعی دیگر از مسئولین شهرستان با حضور در بیمارستان حضرت رسول (ص) ، بیمارستان شهید دکتر چمران و مرکز شبانه روزی خدمات جامع سلامت اسلامیه این روز فرخنده را به پرستاران سخت کوش تبریک عرض نمودند.
فرماندار فردوس وظیفه پرستاران را سنگین و مقدس دانست و گفت: پرستاران قشر زحمتکش جامعه هستند که در خط مقدم نظام سلامت قرار بوده و باید مورد توجه ویژه قرار گیرند .
از ابتدای امسال

افزایش ۷۵ درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان جنوبی/

بیش از ۶۰ تن مواد مخدر از ابتدای امسال در خراسان جنوبی کشف و ضبط شد که میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه پارسال، ۷۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، فرمانده انتظامی خراسان جنوبی امروز در نشست کمیته مقابله با عرضه مواد مخدر استان گفت: دستگاه‌های مقابله کننده با مواد مخدر در خراسان جنوبی از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶۰ تن مواد مخدر را کشف و ضبط کردند.

سردار فرشید افزود: بیش از ۸۱ درصد کشفیات مواد مخدر امسال تریاک بود.

وی با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی دستگیری توزیع کنندگان مواد مخدر گفت: از ابتدای امسال دستگیری متهمانی که در حمل و جابجایی مواد مخدر نقش داشته اند هم، ۲۸ درصد افزایش داشته است.فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از برخورد قاطع پلیس با خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر خبر داد و افزود: از ابتدای امسال ۶۶۰ نفر از خرده فروشان مواد مخدر در خراسان جنوبی دستگیر و تحویل مراج قضایی شدند که این دستگیری‌ها نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۸ درصد افزایش داشته است.

سردار فرشید افزود: تلاش می‌کنیم با تشدید برخورد‌ها با قاچاقچیان، هر روز مواد مخدر کمتری وارد استان شود.

تامین ۵۵ گوشی هوشمند و تبلت برای دانش آموزان نیمبلوک/۲

۵۵ گوشی تلفن همراه هوشمند و تبلت با همت امام جمعه نیمبلوک، برای دانش آموزان نیازمند این بخش تامین شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر نیمبلوک قائنات گفت: حجت الاسلام شطی با هدف بهره‌مندی دانش آموزان محروم از آموزش‌های مجازی، این تعداد ملزومات هوشمند آموزشی را با کمک خیران تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار داده است.

بخش افزود: ۱۰ دستگاه از این تعداد با کمک خیران و ۴۵ دستگاه هم توسط امام جمعه با گرفتن وام و هزینه شخصی تامین شد که در مجموع  ۱۱۲ میلیون تومان برای آن هزینه شد.

 

 

 

تیم هندبال فردوس مغلوب حریف مرودشتی شد/۷

تیم هندبال فردوس نماینده خراسان جنوبی در چهارمین بازی خود در لیگ دسته یک هندبال کشور شکست خورد.

در ادامه این رقابت ها، تیم هندبال فردوس  در اصفهان به مصاف تیم هندبال مرودشت فارس رفت که در یک بازی نزدیک نتیجه را ۲۵ بر ۲۹ به حریفش واگذار کرد.

تیم هندبال فردوس که تاکنون در هر چهار بازی خود در این رقابت ها شکست خورده است، فردا در آخرین بازی خود به مصاف تیم سپاهان اصفهان خواهد رفت.

 

 

کرونا ۴فوتی دیگر در خراسان جنوبی گرفت/۳

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته ۴ فوت جدید کرونا در استان ثبت شد که با این تعداد، مجموع قربانیان کرونا در خراسان جنوبی به ۶۹۱ نفر رسید.
دکتر مهدی زاده افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۰ آزمایش جدید کرونا در استان گرفته شد که پاسخ ۵۱ آزمایش مثبت قطعی بود.
وی گفت: از ۵۱ بیمار جدید شناسایی شده، ۱۶ نفر افراد بستری در بیمارستان‌ها و ۳۵ نفر نیز مراجعه کنندگان سرپایی هستند.
معاون بهداشتی دانشگاه بیرجند افزود: هم اکنون ۲۰۵ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری اند که ۱۰۲ نفر مبتلا به کرونایند و از این تعداد ۳۱ نفر در بخش‌های آی سی یو نگهداری می‌شوند که حال ۱۱ نفر آن‌ها وخیم است.
دکتر مهدی زاده گفت: تا کنون ۳۲ هزار و ۸۱۵ آزمایش کرونا از افراد مشکوک در خراسان جنوبی گرفته شده که پاسخ ۱۴ هزار و ۲۰۰ آزمایش مثبت قطعی بوده است.

معرفی برگزیدگان چهاردهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی

تولید آثار نمایشی در شرایط سخت کرونایی/۷

 

چهاردهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی با معرفی برگزیدگان این دوره به پایان رسید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در مراسم اختتامیه این مراسم با قدردانی از گروه های نمایشی شرکت کننده در چهاردهمین جشنواره تئاتر استان، عنوان کرد: با وجود شرایط سختی که جامعه درگیر آن شده و خصوصا فعالیت های گروهی را متاثر کرده است، هنرمندان تئاتر استان کوشیدند تا چراغ این هنر را روشن نگه داشته و آثار فاخری را تولید کنند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، ناصر نبی زاده در این مراسم ضمن گرامیداشت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار ، از جانفشانی های کادر درمان قدردانی کرد و گفت: هنرمندان استان نیز با استفاده از ابزارهای گوناگون، در کنار کادر درمان اقدام به ارائه تولیدات در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا کردند.

وی همچنین با قدردانی از گروه های نمایشی شرکت کننده در چهاردهمین جشنواره تئاتر استان، خاطرنشان کرد: با وجود شرایط سختی که جامعه درگیر آن شده و خصوصا فعالیت های گروهی را متاثر کرده است، هنرمندان تئاتر استان کوشیدند تا چراغ این هنر را روشن نگه داشته و آثار فاخری را تولید کنند.

به گفته وی اگرچه لذت تئاتر، لذت بودن در صحنه نمایش است، اما امیدواریم به زودی با رفع بیماری شاهد شور و اشتیاق و حضور هنرمندان تئاتر و مردم در سالن های نمایش باشیم.

معرفی برگزیدگان چهاردهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی

معرفی برگزیدگان چهاردهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ از بین ۶ گروه نمایشی راه یافته به مرحله پایانی چهاردهمین جشنواره استانی تئاتر خراسان جنوبی، بر اساس رای هیات داوران متشکل از امیر دژاکام، اتابک نادری و بهرام ابراهیمی برگزیدگان بخش های مختلف به شرح زیر معرفی شدند:

در بخش طراحی گریم

لوح تقدیر و هدیه نقدی به ارزش یک میلیون تومان به شهلا قربانی برای نمایش همسایه آقا اهدا شد.

در بخش طراحی لباس

لوح تقدیر و و هدیه نقدی به ارزش یک میلیون تومان به زینب چمنی و نازنین دستگردی برای نمایش زال سپید موی تقدیم شد.

در بخش طراحی صحنه

لوح تقدیر و و هدیه نقدی به ارزش یک میلیون تومان به مجید قایم پناه برای نمایش هچل اهدا شد.

جایزه اصلی این بخش همراه تندیس، لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به میثم صدرا تعلق گرفت.

در بخش موسیقی و بروشور هیئت داوران هیچ انتخابی نداشتند.

همچنین در بخش بازیگران زن، بدون اولویت شایستگان تقدیر معرفی شدند و به هرکدام لوح تقدیر جشنواره و ۷۵۰ هزار تومان وجه نقد تقدیم شد:

سمیه مودی برای بازی در نمایش تپه لاله

مینا آجری برای بازی در نمایش همسایه آقا

اسما ابوترابی برای بازی در نمایش هچل

اوا شهنازی نیا برای بازی در نمایش ارمائیل

در بخش بازیگران مرد نیز شایستگان تقدیر  شهاب قوی برای نمایش هچل، قایمیان برای نمایش همسایه آقا و محمدصادق خطیبی برای نمایش همسایه آقا معرفی شدند.

تقدیر از روحیه گروهی بازیگران برای یک تجربه مشترک نیز به نمایش کمدی ارتفاعات تعلق گرفت.

میثم صدرا نیز برای بازی در نمایش ارمائیل به عنوان بازیگر اصلی مرد، تندیس جشنواره، لوح تقدر و مبلغ ۲ میلیون تومان را دریافت کرد.

در بخش نویسندگی نمایش ارمائیل به نویسندگی علی حمیدیان فر و نمایش هچب به نویسندگی محسن رهنما بدون اولویت برگزیده شدند و تندیس جشنواره ، لوح تقدیر و مبلغ ۲ میلیون تومان را دریافت کردند.

در بخش کارگردانی، لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون تومان به کاظم زاده برای نمایش همسایه آقا و جایزه اصلی کارگردانی ، تندیس جشنواره ، لوح تقدیر و مبلغ ۲ میلیون تومان مشترکا به میثم صدرا و حمید سبزاری برای ارمائیل و معین قوی برای نمایش هچل اهدا شد.

لازم به ذکر است با نظر هیئت داوران ، نمایش های هچل و ارمائیل برای شرکت در جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شدند. همچنین مبلغ ۲ میلیون تومان به هر کدام اهدا شد.

 

 

 

 

درد و دل‌های بانوی دوچرخه‌سوار «قاینی»| از وعده‌های توخالی مسئولان تا کمبود امکانات/۷

«سارا حیدری» بانوای ۱۶ ساله قاینی که در نخستین المپیاد استعدادهای برتر کشور در رشته کراس کانتری دوچرخه‌سواری کوهستان با گردن‌آویز نقره بر سکوی نایب قهرمانی رقابت‌ها ایستاده، گفت: وعده و وعیدهای مسئولان ورزشی در حد حرف است و لاغیر!

به گزارش خبرگزاری فارس، ورزش موجب ترشح اندورفین در مغز می‌شود، استرس را کم می‌کند، به ذهن آرامش می‌دهد و به بهتر شدن خلق‌و خوی افراد می‌انجامد.

آلودگی‌های شهرها را رها کردن و برای دوچرخه‌سواری دل به جاده زدن و هوای تازه را استشمام نمودن را نمی‌توان با هیچ چیزی عوض کرد.

هنوز فرهنگ دوچرخه‌سواری برای بانوان علاقه‌مند به این رشته ورزشی در خراسان‌جنوبی نهادینه نشده و شرایط تمرین دوچرخه‌سواری برای دختران ورزشکار در محیط‌های باز و جاده‌های مواصلاتی فراهم نیست.

از کودکی با دوچرخه انس گرفته و یار همیشگی‌اش بوده است، از سال ۹۷ در رشته دوچرخه‌سواری کوهستان به‌صودت حرفه‌ای رکاب می‌زند و وقتی خانواده‌اش به استعداد بالقوه او در این رشته ورزشی پی‌برده‌اند تمام قد در کنارش مانده‌ و از حمایت‌های مالی و معنوی خود دریغ نکرده‌اند.

پدرش به‌رغم مشغله‌های فراوان در تمرینات و مسابقات قهرمانی دوچرخه‌سواری همراهش بوده تا آسوده‌خیال پا بر رکاب‌ گذارد، به قوت پیش‌ رود و برای خراسان‌جنوبی مدال‌های رنگی به ارمغان آورد.

«سارا حیدری» بانوای ۱۶ ساله قاینی در نخستین المپیاد استعدادهای برتر کشور در رشته کراس کانتری دوچرخه‌سواری کوهستان با گردن‌آویز نقره بر سکوی نایب قهرمانی رقابت‌ها ایستاد و در دومین المپیاد استعدادهای برتر دختران کشور در تبریز نیز جایگاه دوم مسابقات را از آن خود کرد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، گفت: در پی درخشش و کسب مدال‌های رنگی المپیاد نخبه‌های ورزشی دختران کشور دو بار به اردوی تیم ملی دعوت شده و امسال نیز فدراسیون دوچرخه‌سواری او را به مرحله دوم اردوی تیم ملی فراخوانده که به‌دلیل شیوع ویروس کنسل شده است.

بانوی نایب قهرمان کراس کانتری دوچرخه‌ کوهستان کشور از نبود امکانات دوچرخه‌سواری شهرستان قاینات برای تمرینات این رشته ورزشی گلایه‌مند است و افزود: محدودیت‌های دوچرخه‌سواری بانوان در فضاهای باز او را به تمرین در پیست موتورسواری قاین حواله داده‌ که آن را هم کرونا ویروس به تعطیلی کشانده است.

حیدری با اشاره به حمایت خیلی ضعیف از بانوان دوچرخه‌سواری بانوان خراسان‌جنوبی بیان داشت: وعده و وعیدهای مسئولان ورزشی در حد حرف است و لاغیر!

وی تأکید کرد: تداوم بی‌مهری‌ متولیان ورزشی نسبت به بانوان علاقه‌مند به رکاب‌زنی، انگیزه فعالیت در این رشته ورزشی را از آنان گرفته و روز به روز از تعداد ورزشکاران دوچرخه‌سواری کاسته می‌شود.

بانوی مدال‌آور کشوری دوچرخه‌سواری خراسان‌جنوبی با اشاره به کمک در حد توان هیئت، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات قهرمانی دوچرخه‌سواری ویژه بانوان در استان برگزار نمی‌شود تا استعدادهای بالقوه ورزشی شناسایی و معرفی شوند.

تمرینات دوچرخه‌سواری حرفه‌ای این روزهای کرونایی و محدودیت‌های رکابزنی «حیدری» در خانه و روی دوچرخه ثابت انجام می‌شود و امیدوار است پس از دوران پساکرونایی بتواند با حمایت مسئولان ورزشی و متولیان امر در مکانی استاندارد توانمندی‌های خود را به منصه ظهور برساند.

 

برگزاری دورهمی مجازی یلدایی به همت جهاددانشگاهی قاین

برگزاری دورهمی مجازی یلدایی به همت جهاددانشگاهی قاین

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: با توجه به شرایط ویروس کرونا و تاکید بر اینکه باید در خانه بمانیم، جهاددانشگاهی قاین تصمیم گرفت مراسمی را به صورت مجازی برای زنده نگه داشتن شب یلدا برگزار کند.

حمید مرادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از اهداف برنامه‌های فرهنگی باتوجه به شیوع کرونا، ارائه محتواهای مفید و جذاب برای ماندن در خانه به خصوص در شب یلدا است.

وی افزود: با توجه به شرایط ویروس کرونا و تاکید بر اینکه باید در خانه بمانیم، جهاددانشگاهی قاین تصمیم گرفت مراسمی را به صورت مجازی برای زنده نگه داشتن شب یلدا برگزار کند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: دورهمی مجازی شب یلدا و ترویج فرهنگ حافظ خوانی به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی شعبه قاین با همکاری روابط عمومی شهرداری و شورای شهر قاین برگزار شد که در آن، تعدادی از فراگیران دوره فن بیان جهاددانشگاهی واحد قاین، به خوانش اشعار حافظ پرداختند.

مرادی یادآور شد: این برنامه به صورت مجازی در سایت امجد جهاددانشگاهی برگزار و به صورت زنده از صفحه اینستاگرام جهاد دانشگاهی قاین برای عموم مردم و فراگیران جهاد دانشگاهی پخش شد.

سامانه بارشی جدید وارد خراسان جنوبی می‌شود/۲

رییس گروه پیش‌ بینی و پیش آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: سامانه بارشی جدید روز پنجشنبه هفته جاری وارد جو استان می‌شود و تا اوایل هفته آینده بارش برف و باران قابل پیش ‌بینی است.

جواد نخعی افزود: با فعالیت این سامانه بارشی برای نیمه شمالی استان بارش برف پیش ‌بینی می‌شود.

وی گفت: همچنین با عبور سامانه بارشی که در خراسان جنوبی فعال بود و ادامه روند کاهشی دما تا چهارشنبه، سرما و یخبندان شبانه فراگیر می‌شود.

رییس گروه پیش بینی و پیش آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: شرایط جوی  تا چهارشنبه نسبتا پایدار خواهد بود.

وی افزود: وقوع یخبندان از تمامی شهرستان‌های استان جز طبس گزارش شد و انتظار می‌رود یخبندان طی ۴۸ ساعت آینده تداوم داشته باشد.

همچنین سربیشه با کمینه دمای منفی هشت درجه سردترین و بندان نهبندان با بیشینه دمای ۱۰ درجه سلسیوس گرمترین نقطه خراسان جنوبی بودند.

 

کشف ۸۰ کیلوگرم تریاک از منزل مسکونی در بیرجند/۴

کشف ۸۰ کیلوگرم تریاک از منزل مسکونی در بیرجند

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی گفت: ۸۰ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک در بازرسی از یک منزل مسکونی در شهرستان بیرجند کشف شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ حسن شجاعی نسب افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی اطلاعاتی دریافت کردند که فردی در منزل خود مقادیری مواد مخدر را دپو کرده است و تیم‌های عملیاتی مبارزه با مواد مخدر برای بررسی موضوع اعزام شدند.

وی اظهار داشت: ماموران با هماهنگی مقام قضایی محل شناسایی شده را تحت نظر قرار دادند و با رعایت موازین شرعی و قانونی منزل مورد نظر را بازرسی کردند که در بازرسی انجام شده ۸۰ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک کشف شد.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: ماموران در این رابطه یک متهم را دستگیر کردند که به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی و روانه زندان شد.

وی بر مبارزه جدی و بی‌امان با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ تاکید کرد و گفت: شهروندان در صورت مشاهده افراد یا خودروهای مشکوک، بلافاصله مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۸۰ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک در”بیرجند” /۴

معاون هماهنگ کننده استان از کشف ۸۰ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک در بازرسی از منزل مسکونی در شهرستان”بیرجند” خبر داد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”حسن شجاعی نسب” در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی اطلاعاتی دریافت کردند که فردی در منزل خود مقادیری مواد مخدر دپو کرده است که تیم های عملیاتی مبارزه با مواد مخدر برای بررسی موضوع اعزام شدند.
معاون هماهنگ کننده خراسان جنوبی بیان داشت: ماموران با هماهنگی مقام قضائی محل شناسایی شده را تحت نظر قرار دادند و با رعایت موازین شرعی و قانونی منزل مورد نظر را بازرسی کردند که در بازرسی انجام شده ۸۰ کیلو و۶۰۰ گرم تریاک کشف شد.
وی افزود: ماموران در این رابطه یک متهم دستگیرکردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی و روانه زندان شد.

 

 

 

 

 

کشف ۳۷ راس گوسفند قاچاق در”سربیشه” /۲

فرمانده انتظامی شهرستان “سربیشه” از کشف ۳۷ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احمدرضا کارگر” در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان سربیشه در راستای مقابله با قاچاق دام، هنگام گشت زنی و کنترل خودروهای عبوری به یک خودروی تویوتا مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان سربیشه بیان داشت: مأموران در بازرسی از خودرو ۳۷ رأس گوسفند قاچاق که فاقد مجوز دامپزشکی بود کشف کردند که کارشناسان ارزش دام قاچاق کشف شده را ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.
سرهنگ کارگر تصریح کرد: ماموران در این رابطه یک خودرو را توقیف و ۲ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

 

 

کشف ۵۴ کیلو و ۵۵۰ گرم تریاک از ۳ کوله پشتی در”نهبندان” /۴

فرمانده انتظامی شهرستان”نهبندان” از کشف ۵۴ کیلو و ۵۵۰ گرم تریاک در بازرسی از۳ کوله پشتی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احسان رحیمی” اظهار داشت: مأموران انتظامی پاسگاه”سهل آباد” شهرستان نهبندان هنگام کنترل محورهای فرعی به ۳ نفر عابر پیاده که در تاریکی شب در حال تردد بودند مشکوک شدند و به آنان دستور ایست دادند.
فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان بیان داشت: عابران پیاده با مشاهده مأموران با رها کردن کوله پشتی ها و با استفاده از تاریکی شب متواری شدند که با تلاش مأموران ۳ متهم دستگیر و در بازرسی تکمیلی از آنان ۵۴ کیلو و ۵۵۰ گرم تریاک کشف شد.
سرهنگ رحیمی با بیان این که متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی و روانه زندان شدند؛ تصریح کرد: پلیس در راستای برقراری نظم و امنیت و آرامش عمومی برای هموطنان عزیز در تمامی ساعات شبانه روز از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهد کرد.
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: همکاری شهروندان و تعامل و پشتیبانی دستگاه های تاثیرگذار با پلیس در کاهش جرایم نقش به سزایی خواهد داشت .

 

 

 

 

 

 

سقوط مرگبار جوان ۲۱ ساله از دکل برق ۲۴ متری/۴

فرمانده انتظامی”طبس” از مرگ یک جوان ۲۱ ساله بر اثر سقوط از دکل برق در این شهرستان خبر داد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”محمود علی پور” گفت: با اعلام مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ مبنی بر سقوط یک نفر از بالای دکل برق در محور طبس به”دیهوک” بلافاصله ماموران انتظامی به محل حادثه اعزام شدند.
فرمانده انتظامی طبس بیان داشت: ماموران پس از رسیدن به محل حادثه مشاهده کردند یک کارگر مشغول کار بر روی دکل برق ۲۴ متری بوده است که با مقر و قرقره ای که بر روی آن نشسته بود به طرف پائین سقوط کرد، و به دلیل بالا بودن شدت جراحات وی در دم فوت کرد.
وی افزود: در اثر این حادثه یک نفر از کارگرانی که در پائین دکل مشغول کار بود با برخورد قرقره نیز مصدوم شد که سریعا توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل گردید.
سرهنگ علی پور خاطر نشان کرد: شهروندان عزیز در هنگام کار کردن در ارتفاع حتما نکات ایمنی را رعایت کنند، تا شاهد این چنین حوادث تلخ نباشیم.

 

 

 

 

 

 

 

تربیت معلمان چندوجهی ماهر؛ در سایه توجه به فعالیت‌های اجتماعی و پژوهشی

تربیت معلمان چندوجهی ماهر؛ در سایه توجه به فعالیت‌های اجتماعی و پژوهشی

ایسنا/خراسان جنوبی سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: مجموعه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، پژوهشی، آموزشی و علمی در بطن دانشگاه فرهنگیان می‌تواند به ما کمک کند تا یک معلم چندوجهی ماهر را تربیت کنیم.

 ایرج مهدی زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سال های پیش رو ما باید ۱۰ مهارت اساسی از جمله حل مسأله در دنیای پیچیده، تفکر نقادانه، خالقیت، هوش عاطفی، مدیریت انسان‌ها، قضاوت، تصمیم گیری، مذاکره، ادراک درست پدیده‌ها و ارتباط در فضای مجازی را داشته باشیم که تعداد زیادی از این مهارت‌ها با پژوهش و آموزش مبتنی بر پژوهش حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف دانشگاه فرهنگیان، تربیت و پرورش معلمان خودساخته، فکور و خلاق است، افزود: هدف این دانشگاه تربیت معلمان مقلد نیست.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی بیان کرد: امروز دانشگاه فرهنگیان با نگاهی جدیدتر به تربیت نیروهای ماهر و حرفه‌ای و با هدف اینکه معلمی با تراز جمهوری اسلامی ایران به جامعه تحویل دهد، فعالیت می‌کند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی بیان کرد: وجود نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه می‌تواند در تربیت یک انسان کامل در دانشگاه کمک بسزایی کند و باید بدانیم اگر یک معلم بخواهد در عرصه فرهنگی و آموزشی فعالیت کند، باید خودساخته باشد.

وی اظهار کرد: تربیت فرد خودساخته‌ای که بتواند رابطه خوبی با خدای خود و خلق خدا داشته باشد تا بتواند به گام بالاتری که حیات طیبه و قرب الی‌الله است، نائل شود، از اهداف دانشگاه فرهنگیان است.

مهدی‌زاده با بیان اینکه امروز جامعه به معلمان ماهر نیاز دارد، ادامه داد: مجموعه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و علمی در بطن دانشگاه فرهنگیان می‌تواند به ما کمک کند تا یک معلم چندوجهی ماهر را تربیت کنیم.

وی افزود: به مناسبت هفته پژوهش، نهمین جشنواره ملی پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی و مراسم تجلیل از پژوهشگران استاد و دانشجو این دانشگاه به صورت مجازی برگزار شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان‌جنوبی تصریح کرد: اهم فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه فرهنگیان استان درطول هفته پژوهش شامل؛ برگزاری نشست علمی تخصصی  بررسی زیرنظام پژوهش در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بصورت کشوری، برگزاری ۱۲ کارگاه علمی پژوهشی بصورت استانی ویژه دانشجویان، تجلیل از برگزیدگان نهمین جشنواره ملی پژوهش در دو بخش دانشجویی و اساتید هیأت علمی، تجلیل از برگزیدگان پنجمین جشنواره ملی پژوهش‌های دانشجویی(پویش)، تجلیل از نومعلمان پژوهشگر فارغ التحصیل شده دانشگاه فرهنگیان برای اولین بار در کشور بود.

مهدی زاده یادآور شد: تقدیر از اساتید پژوهشگر دانشگاه فرهنگیان استان، تجلیل از برگزیدگان مسابقات کتابخوانی، ارائه نمایشگاه مجازی کتاب دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی جهت استفاده علاقه مندان و معرفی آثار پژوهشی اساتید و دانشجویان پژوهشگر استان و کتب تألیف شده توسط پژوهشگران و مولفین برگزیده استانی از دیگر فعالیت‌ها بود.

 

 

 

 

 

بی سوادان پایگاه سوادآموزی هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: باتوجه به تغییر سامانه سواد آموزی، راه اندازی سامانه تحت وب و بار گزاری مشخصات بی سوادان پایگاه در سامانه به تفکیک شهرستان ، بخش ، شهر و روستا ، ضرورت دارد این افراد هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند .

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمد علی واقعی، عصر امروز، در شورای پشتیبانی سواد آموزی استان که به مناسبت اولین روز از هفته سوادآموزی تشکیل شد، اظهار کرد: لازم است در شیوه های مساعدت ، به آموزش دهندگانی که از شیوع ویروس کرونا زیان مالی دیده اند؛ تجدید نظر شود.

وی، از شورا،  دستگاه های اجرایی و شهرستان ها، به ویژه اداره تعاون کار رفاه اجتماعی و میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری خواست تا در اجرای مطلوب طرح تحولی«پیوندسوادوزندگی»در زمینه بیمه سوادآموزی، تشکیل تعاونی،نظارت بر تولید صنایع دستی و اعزام کارشناسان فنی و حرفه ای در زمینه صدور گواهی همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.

فرماندار خوسف

کانون پرورشی فکری جوابگوی نیازهای مخاطبین/۲

محمد علی آخوندی فرماندار شهرستان خوسف به همراه طاهره حمیدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از پایگاه کتاب‌خانه سیار روستایی کانون در شهرستان خوسف بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این کتاب‌خانه قرار گرفت.

به گزارش امروز خراسان جنوبی آخوندی در این بازدید کودکان امروز را نیازمند فعالیت‌های کانون دانست و افزود: کانون با انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی به خوبی توانسته است بخش زیادی از این نیاز را برآورده کند.

وی در ادامه در خصوص پیش بینی ردیف اعتباری و حضور مربی این کتاب‌خانه در جلسات شورای اداری شهرستان قول مساعد داد.

مشارکت مرکز فرهنگی و هنری کانون سربیشه در اجرای طرح خوانا/۲

مرکز فرهنگی و هنری کانون سربیشه، در اجرای طرح خوانا با آموزش و پرورش این شهرستان همکاری می‌کند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، مرکز فرهنگی وهنری کانون در شهرستان سربیشه با هدف ارتقای مهارت‌های خواندن، نوشتن و آداب و مهارت‌های زندگی و به منظور اجرایی شدن طرح خوانا در تعدادی از مدارس با اداره آموزش و پرورش این شهرستان همکاری می کند.

فاطمه ضیغمی مربی مسئول مرکز فرهنگی و هنری کانون شهرستان سربیشه در این خصوص گفت: به منظور همکاری کانون در این طرح تا کنون جلسات هماهنگی بین کانون و اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شده  است و بر همین اساس تا کنون زمینه عضویت بیش از ۷۰ دانش آموز در سامانه آموزش‌های مجازی کانون به آدرس https://khorasanj.kpf.ir نیز فراهم شده است و علاوه بر آن از طریق سامانه دانش آموزی شاد نیز این همکاری با مدارس شهرستان گسترش خواهد یافت.

تلف شدن ۴ نفر شتر در تصادف با کامیون/۴

فرمانده انتظامی شهرستان طبس از تلف شدن ۴ نفر شتر در برخورد با یک تریلی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ محمود علی پور گفت: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر برخورد یک کامیون با شتر در محور کرمان به دیهوک بلافاصله ماموران انتظامی به همراه کارشناسان پلیس راه به محل اعزام شدند.
وی افزود: ماموران پس از رسیدن به محل حادثه مشاهده کردند، یک تریلی با ۴ نفر شتر که در حال عبور از عرض جاده بودند، برخورد کرده و در این سانحه همه شتر‌ها تلف شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان طبس گفت: برابر اعلام کارشناس پلیس راه، علت حادثه ترکیب و تقارن ۲ خطای بی احتیاطی از جانب راننده تریلی به علت بی توجهی به جلو و ورود ناگهانی شتر‌ها به محل عبور و مرور وسایل نقلیه ناشی از عدم مراقبت صاحبان آن تشخیص داده شده است.
سرهنگ علی پور از صاحبان احشام و چوپانان درخواست کرد تا در هنگام عبور احشام از عرض جاده حتما از علائم هشداری استفاده کنند تا شاهد این گونه حوادث نباشیم.

مرمت ۳۱ رشته قنات در سربیشه/۲

۳۱ رشته قنات از آغاز امسال تاکنون در شهرستان سربیشه احیا و مرمت شد.

مدیرجهادکشارزی شهرستان سربیشه گفت: برای مرمت این قنات ها ۳۲ میلیارد و ۲۱۳میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شد.
مریم جوادی بایگی افزود: در این مدت به متراژ ۷ هزار و ۳۹۱ متر عملیات مرمتی شامل کول گذاری سرگشا، بغل بری دستی کوره قنات و کول گذاری دستی و باربرداری و طوقه چینی انجام شده است.
وی همچنین از آغاز طرح بازسازی و نوسازی قنات روستای خاواز از محل اعتبارات ملی خبر داد و گفت: عملیات مرمتی این قنات شامل ۱۵۰ متر کول گذاری سرگشاء و ۴۵  متر طوقه چینی در میله چاه‌های قدیمی و مخروبه قنات بوده و پیش بینی می‌شود با اجرای کامل طرح، انسداد موجود در قنات قدیمی مرتفع شده و میزان آبدهی قنات از ۲ لیتر بر ثانیه به ۲.۵ لیتر بر ثانیه افزایش یابد.
جوادی بایگی اعتبار بلاعوض تخصیص یافته به این قنات را یک میلیارد و ۶۳۲میلیون ریال اعلام کرد.

 

 

تا پایان سال

ایجاد ۲۰۰ فرصت شغلی با راه اندازی ۶ واحد صنعتی در نهبندان/۲

۶ طرح صنعتی با اعتبار ۹۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تا پایان سال در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان گفت: با افتتاح این طرح ها، برای بیش از ۲۰۰ نفر در شهرستان مرزی نهبندان شغل ایجاد خواهد شد.

اردونی با بیان اینکه واحد فرآوری سیلیس دهسلم با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد تومان و اشتغال ۳۲ نفر در دست ساخت است افزود: این واحد با ظرفیت تولید سالانه ۵۰ هزار تن، ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: واحد کربنات و اکسید منیزیم سلطان‌آباد با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد تومان نیز حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با بهره‌برداری از آن در دهه فجر برای ۱۴ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

رئیس اداره صمت نهبندان افزود: واحد پرعیار سازی گارنت دهسلم نیز با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد تومان، ظرفیت تولید سالانه سه هزار و ۳۰۰ تن و اشتغال ۲۰ نفر و با بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

اردونی واحد پرعیار سازی منیزیت تگ سیاه شوسف با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد تومان را دیگر طرح صنعتی در دست ساخت اعلام کرد و گفت: این طرح با ۵۱ نفر اشتغال، ظرفیت تولید سالانه ۳۶ هزار تن در سال، ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: واحد کنسانتره آهن در شهرک صنعتی نهبندان هم با سرمایه‌گذاری ۴۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در دست اجرا است و این طرح با اشتغال ۷۴ نفر و ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰ هزار تن، ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس اداره صمت نهبندان، واحد دانه‌بندی منیزیت با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد تومان و اشتغال ۱۴ نفر را نیز، از واحد‌هایی که تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد، برشمرد.

 

 

 

 

کشف لاشه دو راس کل وحشی در شهرستان طبس/۴

ماموران حفاظت محیط زیست شهرستان طبس ، دو لاشه کل وحشی کشف کردند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس گفت: بر اساس دریافت گزارش از سوی همیاران افتخاری محیط زیست مبنی بر انجام شکار غیرمجاز توسط یکی از متخلفان سابقه‌دار بخش دستگردان طبس و حمل گوشت شکار توسط یک دستگاه خودروی سواری در محور طبس بشرویه، بلافاصله ماموران یگان حفاظت محیط زیست با هماهنگی ماموران نیروی انتظامی درمحل مورد نظر حاضر و اقدام به متوقف کردن خودروی فرد متهم کردند.
حاتمی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو مقادیری گوشت و اجزای مربوط به شکار غیر مجاز دو رأس کل وحشی را کشف و ضبط کردند و راننده خودرو به عنوان متهم دستگیر و برای رسیدگی قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست طبس گفت: بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر رأس کل یا قوچ وحشی معادل ۲۵۰ میلیون ریال تعیین شده  که از متهم دستگیر شده بابت شکار دو راس کل وحشی مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال اخذ خواهد شد.

توزیع ۵۲۰ بسته حمایتی هلال احمر بین نیازمندان فردوس/۲

۵۲۰ بسته حمایتی هلال احمر فردوس بین نیازمندان آسیب دیده از کرونا در سال جاری توزیع شد.

رئیس جمعیت هلال احمر فردوس با اشاره به اقدامات انجام شده ویژه یلدا گفت: با همت امور داوطلبان هلال احمر فردوس، اجاره معوقه ۴۹ واحد صنفی مستاجر به مبلغ ۲۰ میلیون تومان در شهرستان پرداخت شد.
سید حسین لاژوردی با اشاره به اقدامات انجام شده ویژه یلدا افزود: با همت امور داوطلبان هلال احمر فردوس، اجاره معوقه ۴۹ واحد صنفی مستاجر به مبلغ ۲۰ میلیون تومان در شهرستان پرداخت شد.

لاژوردی آغاز عملیات ساخت یک واحد مسکونی برای خانواده معلول را از دیگر اقدامات هلال احمر فردوس دانست و افزود: این پروژه ویژه خانواده‌ای با پدر و مادر معلول و دارای سه فرزند احداث می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر فردوس با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز پروژه با همکاری بهزیستی و امور داوطلبان هلال احمر فردوس تامین می‌شود، اظهار کرد: این واحد با ۷۰متر زیربنا و در زمینی به مساحت ۲۰۰ متر احداث می‌شود.

احداث سومین کارخانه تولید پودر لاستیک کشور در خوسف/۲

سومین کارخانه تولید پودر لاستیک کشور در ناحیه صنعتی شهرستان خوسف در حال ساخت است.

رئیس هیات مدیره این کارخانه امروز در بازدید فرماندار خوسف از این طرح گفت: ساخت این واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۲۰میلیارد تومان آغاز شده و پیشرفت کاری آن هم اکنون با ساخت سوله‌ها به ۵۰درصد رسیده است و به دنبال تامین ماشین آلات آن هستیم.

خیاط، ظرفیت تولید کارخانه تولید پودر لاستیک را ۷هزار و ۲۰۰تُن در سال اعلام کرد و افزود: در صورت تامین تسهیلات پرداختی، این واحد تا اردیبهشت سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

 

وی گفت: راه اندازی این واحد علاوه برای ایجاد اشتغال مستقیم برای ۴۰نفر، سبب جمع آوری لاستیک‌های فرسوده و بازیافت آن و کمک به حفاظت از محیط زیست خواهد شد.

 

رئیس هیات مدیره کارخانه تولید پودر لاستیک گفت: تولیدات این کارخانه، مواد اولیه برای واحد‌های تولید کفپوش، ضربه گیر و روکش کابل خواهد بود.

 

 

 

 

 

تاکید بر تشدید نظارت‌ها بر بازار/۳

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان جنوبی در خصوص نظارت‌ها از عملکرد ضعیف مدیران استانی انتقاد کرد.

در شورای قضایی خراسان جنوبی با انتقاد دادستان و رئیس کل دادگستری از مدیران دستگاه‌های اجرایی در بحث نوسانات بازار به خصوص در بحث مرغ وتخم مرغ از سازمان بازرسی دادگستری استان خواسته شد تا بازرسی و نظارت بر دستگاه‌های اجرایی را تشدید کند.

حجت الاسلام نسایی زهان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با بیان اینکه مدیران استانی در بحث نظارت‌ها ضعیف عمل کردند گفت: خراسان جنوبی تولیدکننده مرغ وتخم مرغ است به طوری جزو صادرکنندگان و ارسال کنندگان این محصولات هستیم و چالش عرضه و نوسانات قیمت در استان جای تاسف دارد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: باید نظارت‌ها بر بازار بیشتر باشد تا شاهد کمبود و نوسانات در بحث کالا‌های اساسی نباشیم.

حجت الاسلام حمیدی با تاکید بر لزوم نظارت مستمر بر بازار افزود: سازمان بازرسی در این خصوص ورود پیدا خواهد کرد تا در خصوص نوسانات و عدم نظارت، ضعف‌ها را شناسایی کند.

همچنین امروز واحد مشاوره تلفنی ۱۲۹ مرکز وکلای قوه قضایه افتتاح شد.
مردم میتوانند از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰ مشاوره‌های حقوقی قضایی و خانوادگی را به صورت رایگان دریافت کنند.

امام جمعه بیرجند: انسان دارای نفع بیشتر برای جامعه بهترین فرد است۳

امام جمعه بیرجند: انسان دارای نفع بیشتر برای جامعه بهترین فرد است

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: بهترین انسان‌ها کسانی هستند که نفع بیشتری برای جامعه و مردم دارند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت روز حمل و نقل و راهدار گفت: گاهی برخی خدمات دیده نمی‌شود اما در راه‌های مواصلاتی گروهی هستند که در گرمای شدید و سرمای بسیار زیاد، در برف و کولاک؛ در حال تلاش هستند تا این حمل و نقل و ارتباط قطع نشود.

وی تصریح کرد: اگر این کار برای خدا باشد؛ نوعی جهاد در راه خداست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: خداوند در بدن انسان‌ها برای زنده ماندن سلول‌ها، همواره یک سیستم حمل و نقل از قبیل خون و گلبول‌های قرمز قرار داده تا مواد غذایی را به سلول‌ها رسانده و سپس سموم بدن را دفع کنند.

وی با بیان اینکه در حیات یک انسان، حمل و نقل مواد غذایی بین سلول‌ها، نقش سلامتی و تندرستی دارد افزود: در زندگی اجتماعی نیز حیات همه افراد یک جامعه از کودکان تا سالمندان؛ بستگی به رساندن انواع مواد غذایی و کالاهای اساسی دارد و این نیازها از طریق حمل و نقل تامین می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه حمل و نقل و ایمنی راه، موضوع بسیار مهمی برای حیات یک جامعه است گفت: راهداری همواره از ایجاد مانع و بسته شدن راه‌ها و نرسیدن نیاز مردم جلوگیری می‌کند.

وی افزود: همانگونه  که در بدن انسان میکروب و ویروس مانع از رسیدن موادغذایی به سلول‌ها شده و باعث بیماری می‌شود در راه نیز موارد مختلفی باعث مسدود شدن راه شده و حمل و نقل را دچار اختلال می‌کند.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: در دنیا نیز تفکر لیبرالی و دنیاپرستی باعث شده افرادی مانع از رسیدن بسیاری نعمات خداوند به مردم محروم شوند که باید این تفکر در جامعه حذف شود.

۵۷ اکیپ راهداری در راه‌های خراسان جنوبی فعالیت دارند

۵۷ اکیپ راهداری در راه‌های خراسان جنوبی فعالیت دارند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: ۵۷ اکیپ راهداری با ۱۵۴ نیروی انسانی همزمان با شروع فصل زمستان آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

اسدالله جلال‌زاده روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به مناسبت روز حمل و نقل و روز راهدار افزود: اکیپ‌های راهداری در ۳۳ راهدارخانه استان با ۷۶ دستگاه ماشین‌آلات سنگین در تمامی حوادث و بحران‌ها حضور دارند.

وی گفت: گرما و سرما برای راهداران در مواقع بحران و سختی مهم نیست و عشق به خدمت آنان را وادار می‌کند در سرمای شدید به مردم خدمت کنند و لبخند مردم بهترین پاداش برای راهداران است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اضافه کرد: ۲۶ آذر هر سال، یادآور صدور فرمان انقلابی امام راحل در سال ۱۳۶۲ با هدف اعزام کامیون‌ها به بنادر جنوبی برای تخلیه کالاهای وارداتی از مبادی دریایی کشور است که روز حمل و نقل نامگذاری شده است.

وی گفت: یکم دی ‌ماه نیز مصادف با آغاز فصل زمستان به دلیل اهمیت وظایف و خدمات ارائه شده توسط راهداران در محورهای ارتباطی کشور به عنوان روز راهدار نامگذاری شده است.

جلال‌زاده افزود: هفته گذشته به دلیل این دو مناسبت مهم برنامه‌های متنوعی را برگزار کردیم و با آغاز فصل زمستان رزمایشی با همکاری تمامی دستگاه‌های خدمت‌رسان و با حضور استاندار برگزار شد، همچنین کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان تشکیل جلسه داد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۱ هزار و  ۲۰۱ راننده در بخش حمل و نقل بار و مسافر جاده‌ای در استان خراسان جنوبی فعالیت دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از این تعداد ۹ هزار و ۶۰۰ راننده همکار در صنعت حمل و نقل کالا داریم که وظیفه حمل کالاها و بارهای اساسی را برعهده دارند، هزار و ۶۰۰ راننده حمل و نقل مسافربری داریم که جابه‌جایی مسافران را در جاده‌ها انجام می‌دهند.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا مشکلات خاصی برای همکاران در بخش مسافری به وجود آمد و درآمد حداقلی دارند اما با همه سختی‌ها پای کار هستند و نگذاشتند در حمل و نقل بار و مسافر، خللی وارد شود.

جلال‌زاده گفت: رانندگان در بخش حمل و نقل کالا تعطیلی و غیر تعطیلی ندارند و شبانه‌روز به وظایف خود عمل می‌کنند که شایسته تقدیر است.

‌حدود ۱۷ هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی، دوبانده، آسفالت و روستایی در خراسان جنوبی وجود دارد و پهناور بودن استان سبب طولانی شدن راه‌های بین شهری شده است.

 

کتاب مجموعه شعر دوبیتی‌های محق در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی منتشر شد

کتاب مجموعه شعر دوبیتی‌های محق در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی منتشر شد

رئیس جهادانشگاهی استان خراسان جنوبی از چاپ کتاب به همت انتشارات جهاددانشگاهی خراسان جنوبی خبر داد.

 جلال‌الدین صادقی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجموعه شعر (دوبیتی‌های محق) همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب(س)، به کوشش محمدحسن قلندری اسفدن و به همت انتشارات جهاددانشگاهی خراسان جنوبی منتشر شد.

وی افزود: نگاهی به آداب و رسوم مردم خراسان جنوبی و چگونگی زندگی در روستاها با زبان شعر، محتوای این کتاب است.

رئیس جهادانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: این کتاب با همکاری انتشارات جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در ۵۰ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه به قیمت ۵۵ هزار تومان چاپ شد.

صادقی یادآور شد: علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به فرهنگسرای ابن حسام جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی و یا حوزه معاونت فرهنگی استان مراجعه کنند.

 

مدارس روستایی و عشایری خراسان جنوبی به زیرساخت اینترنت نیاز دارند/۳

مدارس روستایی و عشایری خراسان جنوبی به زیرساخت اینترنت نیاز دارند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با توجه به محرومیت برخی مدارس روستایی و عشایری از شبکه ملی اطلاعات، ضرورت دارد هرچه سریعتر زیرساخت اینترنت به منظور برخورداری تمامی مدارس روستایی و عشایری استان فراهم شود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی افزود: با توجه به شرایط استان از نظر بیماری کرونا، تمامی موارد آموزشی، پرورشی و فرهنگی به صورت غیرحضوری و از طریق شبکه شاد، رسانه ملی، درسنامه و تولید محتوای الکترونیک ارائه می‌شود.

وی با بیان این که احداث دیوار ساحلی در چهار اردوگاه هدایت، ولایت، شهید بهشتی و شهید میرزا کوچک خان جنگلی نیازمند یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است افزود: با توجه به قرارگیری اردوگاه‌های استان در کنار مسیل رودخانه‌های فصلی، لازم است به منظور جلوگیری از خطرات جانی و آسیب رسیدن به محیط اردوگاه، دیوار ساحلی در این چهار اردوگاه احداث شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به ضرورت تکمیل سریع اولین اردوگاه فرهنگی، ورزشی، تفریحی دانش‌آموزان با نیاز ویژه استان به نام امامت عنوان کرد: یکی از راهکارهای تحقق سند تحول بنیادین در حوزه آموزش و پرورش استثنایی، احداث و تکمیل فضایی است که دانش‌آموزان بتوانند با تبادل افکار، موانست و مجالست با یکدیگر به بالندگی برسند.

وی گفت: اردوها رضایت خاطر و احساس خوبی از یادگیری ایجاد کرده و حضور در اردو باعث کسب استقلال و افزایش حس اعتماد به نفس و خودباوری دانش‌آموزان می‌شود.

واقعی افزود: دانش‌آموزان با نیاز ویژه با طیف گسترده‌ای که دارند؛ از این قاعده مستثنی نیستند و با توجه به دارا بودن مشکلات عدیده نیازمند خدمات ویژه هستند.

وی با اشاره به تشکیل یکصد دبیرخانه در یکصد مدرسه استان به منظور توسعه و تعمیق فرهنگ مشارکت در تجهیز مدارس خاطرنشان کرد: تحقق این مهم گامی موثر در دستیابی به چشم‌انداز ۱۴۰۴ و ایجاد رابطه دوسویه آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌ها، با تعریف عینی ظرفیت‌های مشترک است و می‌تواند ساختار مشترک اجرایی را برای تحقق اهداف مورد انتظار ایجاد کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: براساس این طرح برای هر یک از دستگاه‌های استانی یک مدرسه استثنایی انتخاب شده و از طریق انعقاد تفاهم‌نامه، تعاملات موثر و مستمر در سال تحصیلی از طریق دبیرخانه، بین دستگاه مورد نظر قرار می‌گیرد.

وی افزود: مدرسه یا دبیرخانه منتخب نیز امور تعدادی از مدارس را در قالب زیرشاخه پیگیری کرده و دبیرخانه‌ها مشکلات و نیازهای خودشان را از کانال دستگاه معین پیگیری می‌کنند.

وی با اشاره به نقش شوراهای آموزش و پرورش در حل مشکلات آموزشی و پرورشی، از شورای آموزش و پرورش قاین به عنوان شورای برتر یاد کرد و گفت: در هفته شوراها بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی به صورت مجازی و از طریق شبکه شاد و رسانه‌ها اجرا می‌شود که گفتمان سازی و ترویج فرهنگ مشارکت، تهیه ملزومات بهداشتی و تجلیل از خیرین آموزشی از مهمترین این برنامه‌ها به شمار می‌روند.

واقعی بر ضرورت مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در پیاده‌سازی طرح بوم تاکید و بیان کرد: براساس سند تحول و برنامه درسی ملی، اختیار طراحی، تدوین و اجرای برنامه درسی تا ۶۰ ساعت به مدارس واگذار شده است.

وی گفت: این فعالیت تنها نشانه کاهش تمرکز در آموزش و پرورش است و همه خادمان نظام تعلیم و تربیت استان در اجرای درست این سیاست با تمام قوا تلاش می‌کنند تا مدرسه براساس اصل توانمندی و اعتماد نقش خود را به درستی ایفا کند.

وی همچنین گفت: باتوجه به تغییر سامانه سوادآموزی، راه‌اندازی سامانه تحت وب و بارگذاری مشخصات بی‌سوادان پایگاه در سامانه به تفکیک شهرستان، بخش، شهر و روستا، ضرورت دارد این افراد هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان که به مناسبت اولین روز از هفته سوادآموزی تشکیل شد، افزود: لازم است در شیوه‌های مساعدت به آموزش دهندگانی که از شیوع ویروس کرونا زیان مالی دیده‌اند، تجدید نظر شود.

وی از شورا، دستگاه‌های اجرایی و شهرستان‌ها به ویژه اداره تعاون، کار رفاه اجتماعی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواست در اجرای مطلوب طرح تحولی «پیوند سواد و زندگی» در زمینه بیمه سوادآموزی، تشکیل تعاونی، نظارت بر تولید صنایع دستی و اعزام کارشناسان فنی و حرفه‌ای در زمینه صدور گواهی همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*