آخرین خبر :

اخبار خراسان جنوبی / استاندار خراسان جنوبی هر پنجشنبه به یک شهرستان سفر می‌کند

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پرداخت مطالبات واحدهای دانشگاه‌ آزاد اسلامی تا پایان سال

معاونت توسعه مدیریت ومنابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی از پرداخت مطالبات ۵۰۰میلیون تومانی واحد‌های دانشگاهی کشور خبر داد.

فداکار در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی قاین گفت: بنا داریم با فروش اموال مشخص شده، مطالبات واحد‌هایی را که مقروض هستند ، تا پایان سال پرداخت کنیم.

وی از پیگیری مطالبات بنیاد شهید هم خبر داد و افزود: دانشگاه آزاد یک ظرفیت بزرگ است که ۴۰ درصد آموزش عالی کشور را در بر می‌گیرد.

معاونت توسعه مدیریت ومنابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین از مسئولان دانشگاه آزاد قاین خواست تا در خصوص واگذاری و معاوضه زمین دانشگاه با شهرداری توافقات لازم را انجام دهند و پرونده این زمین هرچه سریع تر بسته شود.

فداکار افزود: مشکل بیمه تکمیلی کارمندان این دانشگاه، ظرف یکماه آینده برطرف می‌شود.

 

 

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی هر پنجشنبه به یک شهرستان سفر می‌کند

استاندار خراسان جنوبی هر پنجشنبه به یک شهرستان سفر می‌کند

مدیرکل دفتر استاندار خراسان ‌جنوبی گفت: حسب دستور استاندار برنامه هر پنجشنبه، یک شهرستان در دستور کار دفتر قرار گرفته است.

احمد محبی روز جمعه اظهار داشت: طبق این اصل، برای حضور استاندار در همه شهرستان‌ها برنامه‌ریزی می‌شود.

وی افزود: پنجشنبه‌ها روز انجام سفرهای شهرستانی است و از این به بعد استاندار هر پنجشنبه در یکی از شهرستان‌ها حضور پیدا خواهد کرد.

مدیرکل دفتر استاندار خراسان جنوبی گفت: هدف از این سفرها، آشنایی بیشتر با مناطق مختلف استان، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود، مسایل و مشکلات احتمالی و از همه مهمتر گفت و گوی بی‌واسطه با مردم است.

وی به نتایج مثبت سفرهای شهرستانی استاندار اشاره کرد و گفت: تاکنون سفر به شهرستان‌های قاینات، طبس، بشرویه، فردوس، سرایان و زیرکوه پیامدهای خوبی به همراه داشته است.

محبی بیان کرد: بنا به تاکید شخص استاندار مبنی بر ثبت مصوبات این سفرها و پیگیری آنها تا حصول نتیجه، این موارد مدام در حال رصد است.

وی به بازخوردهای مثبت این سفرها از ناحیه مردم نیز تاکید کرد و گفت: این بازخوردها، نتیجه‌ای جز دلگرم‌تر شدن مجموعه به ادامه سفرها و پیگیری مصوبات آن ندارد.

بر اساس این خبر پنجشنبه‌های هر هفته، روز سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان‌های استان تعیین شده است.

 

 

تحولی عظیم در حوزه اسکواش خراسان جنوبی

تفاهم نامه ایجاد ۱۰۰ کورت اسکواش در روستاهای استان به امضاء رسید

شکل گیری تحولی عظیم در حوزه اسکواش خراسان جنوبی

با حضور عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان استان، دبیر فدراسیون اسکواش و مدیرکل دفتر روستایی استانداری و هیات های اسکواش و روستایی و بازی های بومی و محلی، تفاهم نامه احداث ۱۰۰ کورت سه طرفه اسکواش در خراسان جنوبی به امضا رسید.

به گزارش امروز خراسان جنوبی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در این آیین گفت: در مرحله نخست این تفاهم‌نامه ۴۲ کورت اسکواش سه طرف با اعتبار ۶۷۲ میلیون تومان در روستاهای استان احداث خواهد شد.حسن عزیزی افزود: این طرح‌ها تا دهه فجر امسال تکمیل و در اختیار جوانان روستایی استان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در مرحله دوم تا شهریور ۱۴۰۰ این کورت‌ها به ۱۰۰ عدد خواهد رسید، اضافه کرد: این کورت‌ها به دلیل کم هزینه بودن و اینکه جزو پروژه‌های ورزشی زودبازده هستند، می‌تواند ورزش اسکواش را در روستاهای استان همگانی کند.

عزیزی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های رشته ورزشی اسکواش در خراسان جنوبی، با اجرای سالن بین‌المللی اسکواش در بیرجند و اجرای کورت در شهرستان‌ها از میانگین کشوری بالاتر است، عنوان کرد: با توجه به استعدادها و قهرمانان این رشته ورزشی در استان و نگاه ویژه رییس فدراسیون اسکواش به خراسان جنوبی، روزها و آینده خوبی برای این رشته ورزشی در سطح استان و کشور رقم خواهد خورد.

وی بیان کرد: احداث کورت‌های اسکواش دغدغه پرکردن اوقات فراغت جوانان و کاهش آسیب‌های اجتماعی به نوعی مرتفع خواهد شد و انگیزه‌ای برای ظهور استعدادهای بالقوه ورزشی در روستاها خواهد بود.

عزیزی پور دبیر فدراسیون اسکواش نیز گفت: احداث ۱۰۰ کورت اسکواش در روستاها اقدامی بی نظیر و بی سابقه در ورزش اسکواش است که با این اقدام صنعتی شکل می گیرد که آینده ای بسیار روشن برای اسکواش خراسان جنوبی در پی خواهد داشت.

دبیر فدراسیون تصریح کرد: در راستای توسعه اسکواش و همگای کردن این ورزش در خراسان جنوبی، هیات استان درخواست اعزام مربی خارجی را داشت که با موافقت رئیس فدراسیون محقق شد و در آینده ای نزدیک مربی پاکستانی برای تربیت مربی اسکواش در خراسان جنوبی حضور خواهد یافت و این می تواند گامی بزرگ در این خصوص باشد.

خواجوی مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری اداره کل ورزش و جوانان استان را دستگاهی پویا، جهادی و فعال توصیف کرد و افزود: با مدیریت جهادی و پیگیری های مستمر عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان استان، اقدامات بسیار ارزنده ای در توسعه زیرساخت های ورزشی در روستاها و شهرستان های استان صورت گرفته است و این همت بلند، نوید روزهای خوبی را در ورزش استان می دهد چرا که لازمه توسعه ورزش فراهم ساختن زیر ساخت در نقاط مختلف استان است.

 

 

حسین امامی برای مدت چهار سال، به عنوان رییس هیات تنیس استان انتخاب شد/۷

حسین امامی برای مدت چهار سال، به عنوان رییس هیات تنیس استان انتخاب شد

با حضور عزیزی رییس فدراسیون تنیس، حسن عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان و اعضاء مجمع عمومی انتخاب رئیس هیات تنیس خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، این مجمع با ۱۴ نفر اعضاء برگزار و حسین امامی با حداکثر آرا ۱۴ رای، به عنوان رییس هیات تنیس خراسان جنوبی انتخاب شد.
عزیزی مدیرکل ورزش و جوانا استان، ضمن عرض خیر مقدم خدمت داوود عزیزی رئیس فدراسیون تنیس گفت: با حضور دکتر عزیزی و تدوین برنامه‌های مدون افق های روشنی را برای آینده این فدراسیون ترسیم شده است و ریل گذاری بسیار خوبی در توسعه همه جانبه، پایدار و متوازن ورزش تنیس به عنوان یک ورزش جذاب و مفرح و تاثیرگذار ایجاد کرده است.
مدیرکل ورزش و جوانان تصریح کرد: با انتخاب حسین امامی به عنوان رئیس هیئت تنیس خراسان جنوبی، فصل جدیدی برای پیشرفت و همگانی کردن تنیس، با توسعه زیرساخت ها برای رشته ورزشی تنیس در استان گشوده شد و مجموعه ورزش و جوانان استان با تمام توان در کنار هیئت های فعال در حوزه ورزش خواهد بود.
عزیزی تصریح کرد: اعتقاد داریم با توجه به قدمت این رشته ورزشی در استان خراسان جنوبی، در آینده ای نه چندان دور با توجه به استعداد هایی که در سراسر استان هستند بتوانیم موفقیت‌های چشم گیری را با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و شهرداری‌ها در این رشته ورزشی داشته باشیم.
مدیرکل ورزش و جوانان با توجه به درخواست های هیئت تنیس استان گفت: آنچه که دغدغه و درخواست هیئت تنیس استان است کمک‌های فنی و اعتباری به بحث آموزش و استعدادیابی و تجهیزات ورزشی است که تقاضا داریم از ریاست فدراسیون با توجه به غربت جغرافیایی و دور افتادگی از مرکز این خواسته با نگاه ویژه پیگیری و محقق شود.
عزیزی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: معافیت ورودی های مسابقات ورزشکاران استان در مسابقات کشوری کمک کار هیئت استان خواهد بود که با توجه به نگاه ویژه مقام عالی وزارت و رئیس فدراسیون استان نیز اختصاص پیدا کند.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، در خصوص مجموعه تخصصی تنیس در استان خاطرنشان کرد: ما در مجموعه ورزشی منطقه گردشگری بند دره بیرجند نیز جانمایی این مجموعه را انجام خواهیم داد تا در آینده شاهد تحول در این رشته ورزشی پرطرفدار در سطح خراسان جنوبی باشیم.

کسب مقام قهرمانی کشور توسط دانش آموز بیرجندی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی کفت: علی سام فنودی دانش آموز کلاس سوم دبستان هیأت امنایی دکتر شکوهی به مقام قهرمانی کشور در رشته پدل زیر ۱۷ سال رسید.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد علی واقعی، صبح امروز درگردهمایی مدیران مدارس هیأت امنایی بیرجند و  آیین تجلیل از این دانش آموز ورزشکار که در دومین روز از هفته شوراهای آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: پدل نوعی ورزش با زمینه ورزش‌های راکتی از جمله اسکواش و تنیس است که در کل بین دو نفر و یا دو تیم دو نفره قابل اجرا می باشد.

وی، با اشاره به غریب بودن این ورزش در مدارس استان تصریح کرد: پدل هم مانند هر ورزش رسمی دیگری دارای قوانین منحصر بفرد می‌باشد که ماهیت خودش را از آنها گرفته است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به تأثیرات مثبت ورزش ربر سلامت جسم، روح، روان، افزایش یادگیری، حافظه، تمرکز و انگیزه‌ی دانش آموزان اضافه کرد: ورزش یادگیری را در سه سطح بهبود میبخشد؛ اول این که ذهن انسان را آماده می‌کند تا توجه، تمرکز و انگیزه‌ی فرد را بالا ببرد، دوم سلول‌های لازم برای ورود اطلاعات جدید را آماده می‌کندو سومبه مغز کمک می‌کند تا برای حفظ اطلاعات و یادگیری مطالب جدید آماده شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که بهره گرفتن از فواید ورزش تنها به دوران مدرسه و تحصیل محدود نمی‌شود، عنوان کرد: تأثیرات مفید و اثربخش ورزش در زندگی فردی، اجتماعی و حرفه ای افراد  مفید واقع شده و می تواند، موفقیت‌های زیادی برای افراد به ارمغان آورد.

این مقام مسئول کم تحرکی، افرزایش وزن، فشار خون و چاقی را از جمله بیماری های دانست که به واسطه ی غیر ر حضوری شدن کلاس ها سلامت دانش آموزان را تهدید می کند؛ و ابراز داشت:  درواقع فعالیت بدنی یک روش طبیعی برای جلوگیری از پیامدهای منفی استرس است که میتواند اثرات استرس‌زای مزمن را از بین ببرد.

به گفته واقعی، ورزش میتواند بهترین دفاع در برابر بسیاری از مسائل و مشکلات پیرامون بهداشت روحی و روانی دانش آموزان بوده و سلامت جسم و روانی ایشان را بهبود بخشد.

برگزاری کلاس مربی گری بازی‌های بومی و محلی در بیرجند/۷

اولین دوره کلاس مربی گری درجه ۳ بازی‌های بومی و محلی در خراسان جنوبی برگزار شد.

در این دوره از کلاس های مربی گری  حدود ۱۵۰ نفر از علاقه‌مندان و مربیان این رشته ورزشی از سراسر استان  شرکت داشتند با حضور خواهران و برادران که به صورت تئوری و عملی و آنلاین برگزار شد.
این دوره کلاسش مر بی گری درجه که بازیهای بومی محلی که در ورزشگاه آزادی بیرجند برگزار  شد توسط مدرس فدراسیون آقای دکتر سهرابی و کلاس تئورس به صورت آنلاین برگزار شد.
دوره محلی آن به مدت ۳ روز زیرنظر مربیان این ورزش در استان و مدرسین استانی و مدرسان رسمی فدراسیون در استان برگزار شد.
در پایان به شرکت کنندگان مدرک مربی گری درجه ۳ اعطا شد.

کشف ۲۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در خوسف/۴

فرمانده انتظامی خوسف از کشف ۲۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ صادقی گفت: مأموران انتظامی شهرستان خوسف اخباری مبنی بر نگهداری تعدادی دستگاه استخراج ارز دیجیتال در کارخانه‌ای در شهرک صنعتی این شهرستان دریافت کردند که بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با تحقیقات تخصصی و پلیسی، محل نگهداری دستگا‌های استخراج ارز دیجیتال را شناسایی که پس از هماهنگی با مقام قضائی با رعایت حقوق شهروندی این محل را بازرسی کردند.

فرمانده انتظامی خوسف افزود: مأموران در بازرسی و پاکسازی از این محل ۲۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال کشف و یک متهم را دستگیر کردند.

سرهنگ صادقی با اشاره به این که متهم دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شده است، گفت: ارزش ریالی این اقلام غیرمجاز توسط کارشناسان مربوطه ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی خبر داد:

ممنوعیت شکار پرندگان مهاجر آبزی و وحشی در خراسان‌جنوبی

ممنوعیت شکار پرندگان مهاجر آبزی و وحشی در خراسان‌جنوبی

بیرجند- مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی از ممنوع بودن شکار هرگونه پرنده مهاجر آبزی، کنار آبزی و وحشی در استان به دلیل شیوع آنفولانزای پرندگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی محیط زیست خراسان جنوبی حسن اکبری اظهار کرد: متأسفانه به دلیل گزارش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خراسان‌جنوبی و احتمال شیوع این بیماری از طریق پرندگان مهاجر و وحشی، هرگونه شکار پرنده ممنوع و با متخلفان برخورد خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی از عموم مردم نیز خواست در صورت مشاهده پرندگان مهاجر و وحشی تلف شده از تماس با این پرندگان به جد خودداری کرده و بلافاصله مراتب را به صورت حضوری یا تلفنی به نزدیک‌ترین واحد محیط زیست و یا دامپزشکی اطلاع دهند تا اقدامات لازم انجام شود.

اکبری با اشاره به مشکلات ناشی از این بیماری در خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی بر مناطق تحت مدیریت و زیستگاه‌های پرندگان کنترل و نظارت دقیق دارد و انتظار دارد شکارچیان به هشدارهای داده شده در خصوص توجه جدی کنند.

وی افزود: با توجه به مهاجرت پرندگان وحشی به زیستگاه‌های آبی استان ازجمله تالاب کجی نمکزار نهبندان، نیزارخور، سدها و حاشیه رودخانه‌ها، احتمال آلودگی و خطرات ناشی از بیماری آنفلوانزا وجود دارد که بی‌تفاوتی شکارچیان به این موضوع ممکن است عواقب ناخوشایندی را در پی داشته باشد.

اکبری گفت: بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، کلیه پرندگان حتی مرغ و خروس‌های محلی را نیز مورد تهدید قرار می‌دهد و لازم است صاحبان مرغداری‌ها و اماکن دام و طیور نسبت به رعایت موارد بهداشتی محل نگهداری به منظور جلوگیری از ابتلاء به این بیماری توجه بیشتری داشته و به هیچ وجه لاشه یا زائدات مرغ را در فضای باز رهاسازی نکنند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه خراسان‌جنوبی با داشتن رودخانه، سد، تالاب و پهنه‌های آبی و… هر سال به صورت موقت میزبان تعدادی از پرندگان مهاجر است، تمام سدها و آبگیرهایی که احتمال وجود پرندگان مهاجر در آنها می‌رود مورد پایش مداوم قرار می‌گیرد و در صورت مشاهده پرندگان تلف شده نیز بلافاصله موضوع به اداره دامپزشکی جهت انجام اقدامات لازم، گزارش می‌شود.

مراسم وداع با پیکر ۵ شهید گمنام در بیرجند

مراسم وداع با پیکر پاک ۵ شهید گمنام در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد.

این مراسم با حضور جمعی از خانواده شهدا و مردم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و با حضور حداقلی برگزار شد.

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) پیکر پاک پنج شهید گمنام در استان به خاک سپرده می‌شود.

این شهدا که ۱۷، ۱۹، ۲۱ و ۲۳ سال سن دارند، در عملیات والفجر مقدماتی و کربلای ۴ و ۵ به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

به علت شیوع ویروس کرونا مراسم تشییع برگزار نمی‌شود و فقط مراسم تدفین با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی با حداقل حضور برگزار خواهد شد.

از پنج شهید گمنام دو شهید در بیرجند یک شهید در قاین و دو شهید دیگر در شهرستان زیرکوه خاکسپاری می‌شوند.

اصلاحات ساختاری خوبی در دانشگاه‌های آزاد کشور رقم خورده است‌

  • اصلاحات ساختاری خوبی در دانشگاه‌های آزاد کشور رقم خورده است‌

 معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: اصلاحات ساختاری خوبی در دانشگاه‌های آزاد کشور رقم خورده است‌.

 محمدمهدی فداکار صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن تسلیت ایام اظهار داشت: یکی از وظایف ما سر زدن به همکاران در کشور  است و حل کردن در  حوزه‌های پشتیبانی، عمرانی، اداری و مالی است.

وی گفت: دانشکاه آزاد چند سالی است که رویکردش عوض شده و با تیم جدیدی که آمده فضای دانشگاه عوض شده و  رویکرد جهتگیری به سمت نظام انقلاب است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی کشور افزود: خراسان‌جنوبی در حوزه دانشگاه آزاد مشکل خاصی ندارد. به واحد طبس هم باید کمک شود تا بار مشکلات آن سبک شود البته مشکل حادی ندارد و باید کارها تسهیل شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار داشت: با حضور ولایتی و تهرانچی اقدامات عظیم و ساختاری در دانشگاه آزاد  در کشور رقم خورد که دستاورد خوبی در آینده کشور دارد.

هاشمی افزود: همان گونه که می‌دانید دانشگاه آزاد واحد بیرجند واحد جامع ویژه است که جزو برترین تراز کشور است و واحد قاینات، فردوس و طبس در حد متوسط و یک مرکز هم در نهبندان است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد طبس مشکلات جدی داشت از جمله اینکه تراکم جمعیت پایین است و از طرفی کارمندان از حد معمول بیشتر است مقرر شد با توجه به اقتضائات آنجا تصمیماتی گرفته شود تا تعدادی از کارمندان به شهرهای دیگر جابه جا شوند و مبلغی برای تکمیل المان شهدای گمنام طبس تصویب شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: تصمیمات شهرستانی و استانی انجام شده و مشکلات خاص در حوزه عمرانی داشتیم که مقرر شد در ادامه تکمیل ساختمان نهبندان کمک‌هایی شود و ظرف یک ماه آینده پروژه آغاز شود.

هاشمی افزود: در زمینه واحد بیرجند در جهت تکمیل پروژه‌های عمرانی و تبدیل به احسنت، تصمیمات خوبی گرفته شد.

 

محکومیت ۹۰۰ میلیون ریالی متهم قاچاق شتر در طبس

متهم قاچاق شتر در طبس به پرداخت ۹۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گفت: ماموران پاسگاه جوخواه شهرستان طبس هنگام کنترل خودرو‌های عبوری تعداد ۹ نفر شتر قاچاق کشف کرده و گزارش آن را برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان ارسال کردند.

محمد حسین اشرفی افزود: با شروع تحقیقات شعبه و استعلامات صورت گرفته شتر‌ها بدون پلاک هویتی و قاچاق تشخیص داده شدند.
وی گفت: پس از بررسی پرونده و محرز شدن تخلف، متهم در شعبه علاوه بر ضبط ۹ نفر شتر به پرداخت ۹۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

 

 

 

کشف ۳۸۴ کیلوگرم تریاک از یک خودروی سواری/۴

مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان نهبندان در بازرسی از یک سواری پژو ۴۰۵ در محور‌های فرعی این شهرستان ۳۸۴ کیلوگرم تریاک کشف کردند.

 فرمانده انتظامی استان گفت: مأموران فرماندهی انتظامی نهبندان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های فرعی این شهرستان به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و به راننده دستور ایست دادند.
سردار  فرشید افزود: راننده پژو با مشاهده مأموران بر سرعت خودرو افزود و متواری شد که با اقدامات پلیسی خودرو متوقف و در بازرسی از آن ۳۸۴ کیلوگرم تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: مأموران در این رابطه یک متهم را دستگیر و به مقام قضائی معرفی کردند.

راه اندازی آزمایشگاه پی سی آر هفته آینده در خراسان جنوبی

در پی شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تعدادی از مرغداری های خراسان جنوبی، آزمایشگاه پی سی آر هفته آینده در استان استقرار می یابد.

 استاندار در جلسه بررسی آخرین وضعیت آنفلوانزای فوق حاد پرندگان درراه اندازی آزمایشگاه پی سی آر هفته آینده در خراسان جنوبی واحد‌های آسیب دیده استان گفت:، آزمایشگاه پی سی آر هفته آینده در استان استقرار خواهد یافت تا دغدغه نمونه‌های آزمایشگاهی در استان نداشته باشیم.
 ملانوری با بیان اینکه صنعت تولید مرغ و تخم مرغ یک ظرفیت خوب اقتصادی در استان است افزود: درگیرشدن واحد‌های تولیدی مرغ با ویرس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، آشفتگی زیادی در استان ایجاد کرده که باید با همکاری تولیدکنندگان و متولیان این امر هر چه زودتر اقداماتی در این خصوص انجام شود.
وی با انتقاد از اطلاع رسانی کُند و عدم آموزش کافی در خصوص این بیماری، افزود: سازمان جهادکشاورزی و دامپزشکی در خصوص اطلاع رسانی و آموزش به تولیدکنندگان باید اقدامات موثرتری انجام دهند تا خسارت‌ها ناشی ازاین بیماری‌ها و انتشار آن به حداقل برسد.

با توجه به اینکه واحد‌های تولیدی در استان خواستار تسهیلات برای برگشت به تولید هستند، مصوب شد تا مؤسسات و بیمه‌ها و متولیان این امر در این خصوص مشارکت لازم را انجام دهند تا هر چه زودتر بعد از پاکسازی و ضدعفونی واحد تولیدی به چرخه تولید برگردند.

 

 

۳۶ بیمار مبتلا به کرونا روی تخت‌های بیمارستان/۳

۳۶ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی در بیمارستان‌ها بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هم اکنون از ۳۶  بیمار کرونا بستری در استان، ۹ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند که حال عمومی ۶ نفر وخیم است.
دکتر مهدی زاده افزود: در شبانه روز گذشته۳۵ بیمار باعلائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی پذیرش و در همین مدت ۲۹ بیمار شامل۸  بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب ترخیص شدند.
وی گفت: خوشبختانه مورد جدیدی از فوت در ۲۴ ساعت گذشته در خراسان جنوبی ثبت نشد و مجموع فوتی‌های این بیمار همان ۷۳۲ نفر است.
به گفته مهدی زاده تا روز گذشته  ۳۵ هزار و ۳۴۷  آزمایش کرونا در استان انجام شده که از این تعداد جواب تست ۱۴ هزار و ۷۳۴ مورد مثبت اعلام شد.

شناسایی ۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته/۳

۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی در شبانه روز گذشته شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در شبانه روز گذشته از۱۲۳ آزمایش کرونا در استان ۲۰ آزمایش، مثبت قطعی اعلام شد، گفت: از۲۰ مبتلای جدید به کرونا، ۵ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند و ۱۵ نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند.
مهدی زاده افزود: از این تعداد ۱۱ مورد در قاین، ۳ مورد در فردوس، ۲ مورد در  بیرجند، و در شهرستان‌های طبس، سربیشه، درمیان و  زیرکوه هرکدام یک مورد مثبت شناسایی شد.
وی گفت:شهرستان‌های خوسف، نهبندان، بشرویه و سرایان در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از بیماری گزارش نکردند.
مهدی زاده با بیان اینکه هم اکنون ۱۴۰بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از این تعداد ۳۶ نفر مبتلا قطعی بیماری کرونا و ۹ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
وی افزود: حال عمومی ۶ نفر از بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه وخیم است.

برگزاری دوره مربی گری رشته پدل در خراسان جنوبی/۷

دوره مربی گری سطح یک ملی اسکواش در خراسان جنوبی برگزار شد.

مدرس دوره و سرمربی تیم ملی پدل کشور در حاشیه دوره مربیگری سطح یک ملی اسکواش پدل گفت: در این دوره ۳۷ نفر شرکت کردند که ۲۵ نفر از استان خراسان جنوبی و مابقی از استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان‌های شمالی، و رضوی و آذربایجان شرقی هستند.

عزیزی پور افزود: با استقبال خوبی در این دوره مواجه شدیم و ظرفیت خوبی در این زمینه در خراسان جنوبی وجود دارد.

وی گفت: با صحبت‌های که با مدیرکل ورزش و جوانان استان انجام شد قرارست در آینده نزدیک دو زمین استاندارد پدل در استان ایجاد و کارگاهی در سال آینده برای علاقه‌مندان به این ورزش برگزار شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*