آخرین خبر :

اخبارعلمی/خواص اعجاز انگیز مصرف زرشک برای سلامت بدن

خواص اعجاز انگیز مصرف زرشک برای سلامت بدن

براساس مطالعات دانشمندان مصرف زرشک می‌تواند مانع از ابتلا به برخی بیماری‌ها شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هلث لاین، زرشک یکی از گیاهان بومی مناطق معتدل محسوب می‌شود که دارای میوه‌هایی سرخ رنگ و ترش است. امروزه از زرشک به روش‌های مختلف استفاده می‌شود. در کنار طعم دلپذیر، این گیاه دارای خواص بی شماری برای بدن است.

زرشک دارای روی، منگنز و مس است که این سه عنصر نقش کلیدی در ایمنی بدن و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها دارند. آنتوسیانین ترکیب دیگری است که به وفور در این گیاه دیده می‌شود و می‌تواند سلامت قلب و مغز را بهبود بخشد.

تحقیقات نشان داده است آنتی اکسیدان‌های قوی موجود در زرشک به بدن برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک کرده و خطر آسیب به سلول‌ها را کاهش می‌دهند. همچنین مصرف زرشک می‌تواند باعث کاهش قند خون و سطح کلسترول شده و سرعت رشد سلول‌های سرطانی را کم کند.

زرشک

 

از دیگر خواص مصرف زرشک می‌توان به جلوگیری از ابتلا به چاقی و اضافه وزن، کاهش سطح فشار خون، کاهش سطح تری گلیسرید خون، مفید برای سلامت دهان و دندان، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، خواص ضدسرطانی و درمان آکنه اشاره کرد.

محققان اعلام کردند

پیشگیری از مشکلات ریوی با مصرف ویتامین‌ها امکان‌پذیر است

پیشگیری از مشکلات ریوی با مصرف ویتامین‌ها امکان‌پذیر است

 دریافت ویتامین کافی از طریق رژیم غذایی (در صورت لزوم مکمل مولتی‌ویتامین) یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن است.

به نقل از هاروارد نیوز، ممکن است تعجب کنید که ویتامین‌ها قابلیت مقابله با سرماخوردگی و سایر شرایط تنفسی را دارند اما نتایج تحقیق منتشرشده در نشریه BMJ Nutrition Prevention & Health اخبار دلگرم‌کننده‌ای در این زمینه ارائه کرده است.

محققان اطلاعات مربوط به رژیم غذایی بیش از ۶۰۰۰ فرد بزرگسال انگلیسی طی هشت سال را ارزیابی کردند.

نتایج تحقیقات نشان داد، افرادی که بیشترین میزان ویتامین‌های A و E را از طریق رژیم غذایی و مکمل‌ها و  ویتامین D را فقط از طریق مکمل‌ها دریافت کردند، کمترین شکایت از بیماری‌های تنفسی مانند سرماخوردگی، آسم و بیماری انسدادی مزمن ریوی را گزارش کرده بودند.

شایان ذکر است، زمانی که ویتامین‌ها از طریق رژیم غذایی تامین می‌شوند، بیشترین تاثیر را دارند. منابع غذایی ویتامین A شامل جگر، شیر، پنیر، هویج و سبزی‌های تیره و برگ‌دار است.

منابع غذایی ویتامین E شامل روغن‌های گیاهی، مغزها و دانه‌هاست.

دریافت کافی ویتامین D از غذا (مانند ماهی یا شیر غنی‌شده) دشوار است، بنابراین مصرف ۱۰۰۰ واحد بین‌المللی ویتامین D۳ تضمین‌کننده سلامت است.

گزینه ای دیگر برای کاهش مرگ و میر در مبتلایان به کووید ۱۹

گزینه ای دیگر برای کاهش مرگ و میر در مبتلایان به کووید ۱۹

شواهد پزشکی حاکیست دو دارویی که تاکنون عموما برای درمان رماتیسم مفصلی استفاده می‌شدند می‌توانند به‌گونه‌ای چشمگیر خطر مرگ‌ومیر را در مبتلایان به کووید-۱۹ که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند و حال آنها وخیم است، کاهش دهند.

به گزارش ایسنا، در چارچوب راهنمای جدیدی که قرار است از طرف نظام درمان عمومی انگلیس منتشر شود، برای بیماران مبتلا به کووید-۱۹ که با وضعیت وخیم در بیمارستان بستری می‌شوند، داروهای «توسیلی زوماب» و «ساریلوماب» تجویز خواهند شد که هر دو، سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کنند و بنابراین می‌توانند احتمال زنده ماندن بیمار و بهبود او را افزایش دهند.

متخصصان انگلیسی مدعی هستند: آزمایش‌های بالینی پروژه «ریمَپ-کَپ» در این کشور نشان می‌دهد که درمان با داروهای مذکور همراه با تجویز کورتون‌هایی از جمله «دگزامتازون» در روز نخست ورود بیمار به بخش مراقبت ویژه می‌تواند موارد مرگ‌ومیر ناشی از کووید-۱۹ را تا یک چهارم کاهش دهد. دگزامتازون نخستین دارویی است که ثابت شد می‌تواند از تلفات ناشی از ویروس کرونا بکاهد. این پژوهش همچنین نشان می‌دهد بیمارانی که با این داروها درمان می‌شوند به‌طور متوسط بین هفت تا ۱۰ روز زودتر بیمارستان را ترک می‌کنند.

مت هنکاک، وزیر بهداشت انگلیس این خبر را نقطه عطفی دیگر در یافتن راهی برای خروج از همه‌گیری توصیف کرده است.

کاهش فوری تب با استفاده از یک درمان بسیار ساده

تب حالتی در بدن است که از وجود باکتری و عفونت‌ها خبر می‌دهد اما خوشبختانه می‌توان با کمک روش‌های خانگی و گیاهی آن را درمان کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اوقات الشام، بسیاری از افراد به دنبال یافتن روش‌های ایمن برای کاهش تب بالای خود هستند؛ برای این کار می‌توانید این مراحل ساده را برای از بین بردن تب و تسکین کامل علائم آن امتحان کنید.

تنها کاری که شما باید انجام دهید تهیه جوراب‌های مرطوب با سرکه سیب و استفاده از آن به عنوان یک درمان به جای استفاده از داروست.

سرکه به جریان خون کمک کرده، میزان تب را کاهش داده و موجب بهبود سلامت سیستم ایمنی بدن و کاهش احتقان می‌شود. با این روش بعد از ۴۵ دقیقه دمای بدن کاهش می‌یابد.

اگر این اتفاق نیفتاد، می‌توانید بلافاصله جوراب‌ها را برداشته و جوراب‌های تازه آغشته به سرکه سیب را جایگزین آن‌ها کنید. در صورت احساس سرما به ویژه در دست‌ها و پاها، جوراب‌ها باید بلافاصله باید عوض شوند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*