آخرین خبر :

حوادث / بازداشت خواهر وبرادر قمارباز با گردش مالی ۱۲میلیاردی

بازداشت خواهر وبرادر قمارباز با گردش مالی ۱۲میلیاردی

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: خواهر و برادری که با راه‌اندازی یک سایت اینترنتی قمار و شرط‌بندی ۱۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال گردش مالی داشتند، با تلاش ماموران پلیس فتای شهرستان گرمسار، دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، سردار عبدا… حسنی افزود: ماموران پلیس فتای شهرستان گرمسار در رصد دایمی و مستمر خود از فعالیت ها در فضای مجازی، یک سایت قمار و شرط‌بندی را شناسایی و تلاش تخصصی خود را برای شناسایی مدیران این سایت آغاز کردند.

وی ادامه داد: عوامل اصلی این اقدام مجرمانه که یک خواهر و برادر گرمساری بودند با بررسی های دقیق و فنی کارآگاهان سایبری پلیس شناسایی و دستگیرشدند.

وی با بیان این که این خواهر و برادر با سودای کسب درآمد در فضای مجازی سایت قمار و شرط بندی راه اندازی کردند، خاطرنشان کرد: در بررسی حساب بانکی متهمان مشخص شد این دو نفر از همین طریق حدود ۱۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال گردش مالی داشتند.

حسنی از معرفی متهمان به مرجع قضایی خبرداد و به عموم کاربران هشدار داد: پلیس فتا با جدیت و قاطعانه با اعمال مجرمانه در این فضا برخورد می کند.

 

 

 

 

بازداشت ۱۰ سلبریتی ورزش و هنر درپرونده سایت شرط‌بندی

رئیس مرکز مبارزه با جرائم ملی و سازمان‌یافته پلیس فتا با ابراز تأسف از تبلیغ سایتهای شرط‌بندی توسط تعداد معدودی از سلبریتی‌ها و ورزشکاران ایران گفت: در این رابطه ۱۰ نفر دستگیر شده و تحویل مقام قضائی شدند؛ ۲ نفر از این متهمان به کشور بازگردانده شدند.

سرهنگ مصطفی نوروزی در گفت‌وگوی خبری با بیان اینکه در بحث سایتهای شرط‌بندی پنج دسته در نقش مجرمانه این سایتها دخیل هستند، اظهار کرد: نخستین دسته مجرمان، دسته دوم مدیران و گردانندگان این سایتها، تبلیغ‌کنندگان و برنامه‌نویسان این وب‌سایتها سومین دسته، دسته چهارم افرادی‌اند که بحث حسابرسی و اجاره کارتها را داخل کشور انجام می‌دهند و دسته آخر اجاره‌دهندگان کارتهای بانکی هستند.

رئیس مرکز مبارزه با جرائم ملی و سازمان‌یافته پلیس فتا افزود: ما در سال ۹۹ بیش از ۱۶ هزار فقره سایت و اکانت را درباره قمار و شرط‌بندی مسدود کردیم و در این رابطه یک هزار و ۴۷۰ پرونده تشکیل شد؛ در برخی از پرونده‌ها چندین سایت و اکانت توسط یک باند هدایت می‌شد و مورد استفاده قرار می‌گرفت.

بازداشت ۱۰ سلبریتی ورزش و هنر درپرونده سایت شرط‌بندی

این مقام انتظامی با بیان اینکه اغلب مدیران اصلی سایتهای شرط‌بندی در خارج از کشور و کشور ترکیه اقامت دارند، گفت: تشکیل ۹۳ درصد پرونده‌های در حوزه برخورد با سایتها و اکانتهای مربوط به قمار و شرط‌بندی با گزارش نیروی انتظامی (ضابط قضائی) بوده و تنها هفت درصد از این پرونده‌ها توسط شکات حقیقی در مراجع قضائی مطرح شده است.

وی افزود: در یک ماه اخیر حدود ۹۰۰ کانال تلگرامی که توسط باندی درباره تبلیغ قمار و شرط‌بندی فعالیت داشتند، مسدود کردیم؛ این باند سازمان‌یافته توسط ۳۰۲ نفر به تبلیغ سایتهای قمار و شرط‌بندی می‌پرداختند که به صورت کاملاً برنامه‌ریزی شده و هدفمند، مدیران و گردانندگان آنها، شناسایی، بازداشت و تحویل مراجع قضائی شدند.

نوروزی با ابراز تأسف از تبلیغ سایتهای قمار و شرط‌بندی توسط تعداد معدودی از سلبریتی‌ها و ورزشکاران کشورمان متذکر شد: در این رابطه ۱۰ نفر دستگیر شده و تحویل مقام قضائی شدند؛ برای این افراد قرار قانونی صادر شده است.

رئیس مرکز مبارزه با جرائم ملی و سازمان‌یافته پلیس فتا یادآور شد: در رابطه با مجرمان و گردانندگانی که در حوزه سایتهای قمار و شرط‌بندی در خارج از کشور فعالیت دارند، فرآیند استرداد و “صدور اعلان قرمز” قدری زمان‌بر است اما تاکنون چندین اعلان قرمز برای این افراد صادر شده و دو نفر از این متهمان به کشور بازگردانده شده‌اند.

این مقام انتظامی ضمن هشدار به گردانندگان سایتهای قمار و شرط‌بندی که در خارج از کشور فعالیت دارند، متذکر شد: این افراد بدانند حتماً در چنگال قانون گرفتار شده و به کشور بازگردانده می‌شوند.

 

 

 

 

مرگ زن جوان زیر چرخ‌های خودروی شوهر

حکم مردی که همسر دومش را با خودرو زیر گرفته و او را به قتل رسانده بود، از سوی قضات دیوان عالی کشور نقض شد تا متهم بار دیگر محاکمه شود.

به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از ۳ سال پیش با گزارش یک تصادف منجر به مرگ در منطقه ورامین آغاز شد. مأموران پس از حضور در محل متوجه شدند که زن جوانی به‌نام سعیده پس از برخورد با یک خودرو کشته شده است.

در ادامه مأموران تحقیقات میدانی را شروع و از شاهدان حادثه پرس وجو کردند. یکی از شاهدان که مردی میانسال بود، گفت: راننده خودرو بعد از پیاده کردن این زن جوان در کنار جاده دنده‌عقب رفت و بعد هم با سرعت از روی او رد شد.

شاهد دیگر ماجرا هم تأکید کرد: من با چشمانم دیدم که راننده به‌عمد زن جوان را کشت.

البته چند شاهد دیگر هم عمدی بودن تصادف را تأیید کردند و در ادامه دوربین‌های مداربسته مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد خودرویی که مقتول را زیرگرفته متعلق به شوهر مقتول بوده است.

به این ترتیب مأموران با مشخص شدن هویت صاحب خودرو، وی را که از اعضای شورای شهر ورامین بود، بازداشت کردند. مجید در بازجویی گفت: آن روز سعیده را کنار جاده دیدم و خواستم که خودرو را متوقف کنم تا او سوار شود اما خودرو با زنم برخورد کرد و کشته شد. من قصدی برای کشتنش نداشتم.

از سوی دیگر بررسی زندگی خصوصی سعیده و مجید نشان می‌داد که این زوج مدت زیادی است که باهم اختلاف داشته‌اند و مجید چند ماهی بوده که به خانه نمی‌رفته‌ است.

در ادامه مادر سعیده از دامادش شکایت کرد و گفت: مجید پیش‌ از آنکه با دخترم ازدواج کند یکبار ازدواج کرده بود و فرزند هم داشت. وقتی به خواستگاری سعیده آمد ادعا کرد که عاشق دخترم شده و همسر اولش را طلاق می‌دهد اما بعد از اینکه ما قبول کردیم او همسر اولش را طلاق نداد. با این حال دخترم اعتراضی نکرد و از او صاحب ۳ فرزند نیز شد.

وی افزود: دامادم این اواخر خیلی به سعیده و فرزندانشان بی‌توجه شده‌ بود و به‌همین خاطر هم دخترم از او ناراحت بود و همین موضوع باعث اختلاف میان آنها شده بود. من اطمینان دارم که مجید به‌عمد دخترم را کشته است.

متهم که به اتهام قتل عمد بازداشت و در بازجویی‌های اولیه منکر قتل عمد بود اما در نهایت اتهام قتل را پذیرفت و گفت: من همچنان می‌گویم قصد کشتن همسرم را نداشتم. مدتی بود که با هم اختلاف داشتیم و همسرم می‌خواست از من جدا شود. من از او سه فرزند داشتم، ضمن اینکه موقعیت اجتماعی‌ من به‌خطر می‌افتاد. با اینکه سعیده همسر دومم بود ولی من از روی عشق و علاقه با او ازدواج کرده ‌بودم و خیلی دوستش داشتم. اما مدتی بود که او سر ناسازگاری داشت.

روز حادثه او را سوار ماشین کردم که با هم صحبت کنیم. اما بین راه یکدفعه به من گفت نگهدار می‌خواهم پیاده شوم، من گفتم هنوز حرف‌هایم تمام نشده، تو نباید هرکاری که دوست‌داری بکنی و آبرویم را ببری اما توجهی نکرد. فقط جیغ و داد می‌کرد و کنترل رفتار از دستش خارج شده بود. من هم عصبانی شدم و سرعتم را کم کردم تا وقتی که داشت از ماشین پیاده می‌شد طوری حرکت کنم که دست و پایش بشکند و تنبیه شود، واقعاً قصدم کشتن او نبود. اما سرش با جایی برخورد کرد و جانش را از دست داد.

پس‌از اعترافات متهم و پایان تحقیقات، کیفرخواست علیه او صادر و پرونده‌اش به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

در جلسه رسیدگی مادر و پسر مقتول درخواست قصاص کردند. پسر مقتول که به سن قانونی رسیده است به قضات گفت: پدرم به عمد مادرم را کشته است. او نسبت به ما بی‌توجه بود و همین موضوع مادرم را ناراحت می‌کرد. من از خون مادرم نمی‌گذرم.

بعد از آن متهم به جایگاه رفت و گفت: من اتهام قتل عمد را قبول ندارم، من همسرم را دوست داشتم. هرگز راضی به مرگ مادر بچه‌هایم نبودم.

متهم سپس رو به اولیای‌ دم ضمن عذرخواهی از آنها عنوان کرد: من درخواست بخشش دارم و حاضرم هر چه دارم به آنها بدهم تا گذشت کنند.

در ادامه رسیدگی به این پرونده اولیای دم نیز پس‌ از توافق اعلام گذشت کردند. با پایان جلسه دادگاه قضات وارد شور شدند و متهم را با توجه به گذشت اولیای‌دم به حبس محکوم کردند، اما رأی صادره مورد اعتراض متهم قرار گرفت و پرونده به دیوان عالی کشور رفت. قضات دیوان‌عالی بعد از بررسی دقیق پرونده اعلام کردند نواقصی در رأی صادره وجود دارد، بنابراین حکم نقض شد.

قضات دیوان‌عالی کشور از قضات دادگاه خواستند تا نخست سهم دو فرزند کوچک مقتول را از نظر دیه مشخص کنند و همچنین برای آنها قیم انتخاب شود. در ضمن مشخص شود ادعای متهم در خصوص غیرعمدی بودن قتل درست است یا نه. چراکه در این خصوص اصلاً تحقیق کاملی صورت نگرفته و حتماً باید درباره نحوه قتل و عمدی یا غیرعمدی بودن آن بررسی دقیقی صورت گیرد.

با نقض حکم دادگاه در شعبه ۷ دیوان عالی کشور پرونده بار دیگر برای رسیدگی به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران بازگردانده شد و متهم به این ترتیب یکبار دیگر پای میز محاکمه می‌رود.

 

 

 

 

 

کد خبر:۱۰۲۳۳۹۰
تاریخ انتشار:۰۳ دی ۱۳۹۹ – ۲۳:۵۲۲۳ December 2020

زن جوان که از رفتارهای خشن شوهر معتادش به ستوه آمده بود در یک سناریوی هالیوودی نقشه ربودن خودش را طراحی و اجرا کرد.

به گزارش ایران، چند روز قبل گزارش سرقت مسلحانه یک خودرو تیبا در غرب تهران به پلیس اعلام شد. راننده تاکسی اینترنتی در تحقیقات به مأموران گفت: مسافرم را در یکی از محله‌های غرب تهران پیاده کردم و بعد هم سه مرد جوان از من خواستند آنها را دربستی به مقصدشان در جنوب تهران برسانم و پول خوبی هم برای کرایه پیشنهاد دادند. من هم که تصور می‌کردم آنها واقعاً مسافر هستند سوارشان کردم اما مسافتی نرفته بودیم که یکی از آنها اسلحه‌ای از جیبش درآورد و به سمتم گرفت. آنها با تهدید اسلحه مرا در کنار خیابان پیاده کرده و خودروام را به سرقت بردند.

گزارش آدم ربایی

در حالی که تحقیقات برای شناسایی سارقان مسلح آغاز شده بود، ساعتی بعد گزارش یک آدم ربایی به پلیس اعلام شد. زن میانسالی که این آدم ربایی را اطلاع داده بود در تحقیقات گفت: با عروسم برای خرید از خانه بیرون رفتیم، در حال عبور از خیابان بودیم که ناگهان خودرو تیبایی با سه سرنشین راهمان را سد کردند. سپس مردی نقاب دار از خودرو پیاده شد و با تهدید اسلحه، عروسم فتانه را سوار خودرو کرد و متواری شدند.

به دنبال شکایت زن میانسال تحقیقات پلیسی برای یافتن ردی از عروس خانواده ادامه یافت. دوربین‌های مداربسته اطراف محل ربودن زن جوان مورد بازبینی قرار گرفت و شماره پلاک تیبا به‌دست آمد. بررسی‌ها نشان می‌داد خودرویی که آدم ربایان از آن استفاده کرده‌اند همان خودرو تیبای مسروقه بوده است.

به دنبال ربوده شدن زن جوان، فرضیه‌های متفاوتی از سوی تیم تحقیق مطرح شد و یکی از فرضیه‌ها این بود که آدم ربایی ساختگی باشد. بنابراین مأموران به بررسی تلفن زن جوان پرداخته و دریافتند وی مدتی است با یکی از آشنایان دور خود که مغازه سوپرمارکت دارد در تماس است. تماس‌هایی که از یک روز قبل از حادثه بیشتر شده بود و همین موضوع احتمال دست داشتن مرد مغازه دار در این آدم ربایی را مطرح کرد.

با این فرضیه، مسعود شناسایی و دستگیر شد.

وی که ابتدا مدعی بود از سرنوشت فتانه بی‌خبر است زمانی که با مدارک پلیسی مواجه شد را آدم ربایی ساختگی را برملا کرد.

مرد جوان در تحقیقات گفت: فتانه از آشنایان من است و از آنجایی که مغازه‌ام به خانه‌اش نزدیک است معمولاً خریدهایش را از مغازه من انجام می‌دهد.

او ادامه داد: از چندماه قبل برایم از بدرفتاری‌های شوهرش می‌گفت و اینکه از بداخلاقی‌های او خسته شده است. من هم پیشنهاد دادم تنبیهش کند. حرف من انگار جرقه‌ای بود برای این نقشه، او گفت در فیلم‌ها دیده است که افراد نقشه ربودن خودشان را طراحی می‌کنند. می‌خواست با این کار شوهرش قدر او را بیشتر بداند.

مرد جوان گفت: با همدستی دو نفر از دوستانم اسلحه اسباب بازی تهیه کردیم و یک خودرو اینترنتی را دزدیدیم. ما از قبل با فتانه هماهنگ بودیم. طبق قرار او با مادرشوهرش از خانه به بهانه خرید خارج شد تا ما او را مقابل چشمان مادرشوهرش بدزدیم. بعد از ربودن هم او را به خانه یکی از دوستانش بردیم و الان هم فتانه خانه دوستش است.

با اطلاعاتی که مسعود در اختیار تیم تحقیق قرار داد بلافاصله مأموران پلیس راهی خانه دوست فتانه شده و زن جوان را در آنجا پیدا کردند. فتانه در تحقیقات گفت: وقتی شوهرم به خواستگاری‌ام آمد از ازدواج قبلی اش یک بچه داشت اما من ازدواج نکرده بودم. با این حال شرایطش را پذیرفتم و ازدواج کردیم. اما این اواخر جلال معتاد شده بود و مرا کتک می‌زد. بیشتر پولش را صرف خرید مواد مخدر می‌کرد هر چه با او و خانواده‌اش صحبت کردم که دست از این کارهایش بردارد بی‌فایده بود. در نهایت تصمیم گرفتم همسرم را تنبیه کنم تا شاید در رفتارش تجدیدنظر کند.

با اعترافات فتانه و مسعود تحقیقات برای دستگیری دو همدست دیگرشان ادامه دارد.

 

 

 

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی از دستگیری دختر جوانی خبر داد که با همدستی خواستگارش از خانواده‌اش ۴۰۰ میلیون تومان وجه و طلا سرقت کرده بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ علی کنجوریان رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی در رابطه با سرقت منزلی بیان داشت: بیست و سوم مهر ماه پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل در کلانتری ۱۱۴ غیاثی تشکیل شد و برای رسیدگی تخصصی به پایگاه ششم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی با اشاره به اینکه شاکی اظهار داشت، ۴۰۰ میلیون تومان وجه نقد و طلا از منزلش سرقت شده است، عنوان کرد: در پایش صحنه سرقت احتمال داخلی بودن سرقت قوت گرفت و ماموران پلیس موفق شدند سارق را شناسایی کنند.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات پلیسی دختر شاکی را به عنوان سارق شناسایی کرده‌اند، ابراز داشت: با دستگیری متهم، وی معترف شد، به علت مخالفت خانواده با خواستگارم به نام محمد نقشه سرقت را برای انتقام از خانواده‌ام کشیدم و با همکاری محمد در فرصت مناسب طلا و پول‌ها را سرقت کردیم و تمام اموال در اختیار یکی از دوستانم به نام سمیرا به امانت است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات محمد نیز شناسایی و به پلیس آگاهی دعوت شد و با تکرار همان صحبت‌های نازنین همدستی در اجرای نقشه سرقت را پذیرفت و به خاطر اشتباهش در ارتکاب جرم از خانواده نازنین عذرخواهی کرد.

سرهنگ علی کنجوریان افزود: با اعتراف صریح متهمان به بزه انتسابی و کشف تمامی اموال، پرونده به دادسرا ارسال شد و با توجه به رضایت شاکی هر دو متهم آزاد شدند و پرونده مختومه شد.

 

 

 

 

 

خرید فرش‌های نفیس با چک‌های جعلی

رییس پلیس آگاهی استان البرز گفت: افرادی که با چک‌های جعلی اقدام به خرید فرش و تابلو فرش‌های نفیس از تعدادی مغازه فرش فروشی در قم کرده بودند با همکاری پلیس آگاهی استان قم و تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان البرز در کرج دستگیر شدند.

به گزارش میزان، سرهنگ محمد نادربیگی گفت: در پی دریافت یک فقره نیابت قضائی از استان قم مبنی بر کلاهبرداری از مغازه‌های فرش فروشی این شهر پیگیری موضوع و شناسایی افراد کلاهبردار در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

وی در خصوص جزئیات کلاهبرداری‌های صورت گرفته اظهار داشت: افرادی در پوشش خریدار فرش و تابلو فرش‌های نفیس به مغازه‌های فرش فروشی در سطح شهر قم مراجعه و اقدام به خرید تعداد زیادی فرش و تابلو فرش نفیس و ابریشمی با ارائه چک‌های تقلبی می‌کردند.

رییس پلیس آگاهی استان البرز گفت: تحقیقات اولیه توسط کارآگاهان پلیس آگاهی قم در حال انجام بود که بنا به اظهارات تعدادی از شکات که متوجه شده بودند فرش‌های سرقتی آن‌ها در سایت خرید و فروش کالا برای فروش عرضه شده است با هماهنگی‌های انجام شده با فروشنده قرار گذاشته شد و خریدار برای تحویل فرش‌ها آدرس مکانی در شهر کرج را داد.

وی افزود: بلافاصله پلیس آگاهی استان البرز با دریافت نیابت قضائی تحقیقات را در این خصوص آغاز و با بررسی سایت‌های خرید و فروش کالا و بر اساس اظهارات مال باختگان و با انجام اقدامات گسترده پلیسی سرنخی از متهمان را در منطقه “رجایی شهر” کشف کردند.

سرهنگ نادربیگی خاطرنشان کرد: کارآگاهان به محل مورد نظر اعزام و پس از چندین ساعت تحت نظر قرار دادن مخفیگاه متهمان، در یک عملیات غافلگیرانه ۳ نفراز آن‌ها را دستگیر و دربازرسی از محل ۸ تخته فرش ابریشمی کشف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهمان ضمن اعتراف به جرم خود مبنی بر خرید ۸۰۰ تخته فرش و تابلو فرش نفیس با استفاده از چک‌های جعلی اذعان داشتند که فرش‌ها را برای فروش در سایت‌های رسمی خرید و فروش کالا گذاشته که تعدادی از آن‌ها در شهر قم نگهداری می‌شود و تعدادی را نیز به تهران منتقل و در داخل یک انباری مخفی کرده اند.

رییس پلیس آگاهی استان البرز با بیان این که بر اساس نظر کارشناسان ارزش اموال سرقتی ۲۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است گفت: متهمان برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی استان قم منتقل شدند.

 

 

 

رئیس پایگاه سوم پلیس امنیت عمومی خبر داد؛

آدم ربایی برای تسویه حساب ۶۰ میلیارد ریالی

سرهنگ شاملو از دستگیری سه آدم ربا خبر داد که برای تسویه حساب مالی ۶۰ میلیارد ریالی، شریکشان را ربوده بودند.

 سرهنگ ” علی شاملو” رئیس پایگاه سوم پلیس امنیت عمومی اظهار کرد: پرونده‌ای با موضوع آدم ربایی و خفت گیری، در کلانتری ۱۴۵ ونک تشکیل شد و با دستور قضایی مبنی بر دستگیری متهمان به پایگاه سوم پلیس امنیت عمومی ارجاع شد.

وی عنوان کرد: شاکی اظهار کرد، نیمه‌های شب سوم دی ماه من به همراه دوستم در منزلم در محدوده ونک در حال استراحت بودیم که ناگهان متوجه شدیم ۳ نفر که صورت خود را پوشانده بودند در داخل آپارتمان حضور دارند و بلافاصله با بستن چشمان من و دوستم به زور ما را سوار بر خودرویشان کردند. پس از چند ساعت رانندگی و پرسه زنی، من را مجبور کردند برگه‌ای را امضاء کنم و با گرفتن گوشی هایمان در خیابانی ما را از خودرو به بیرون پرتاب کردند و از محل گریختند.

رئیس پایگاه سوم پلیس امنیت عمومی تهران ابراز داشت: شاکی در ادامه گفت، هنگام پیاده شدن از داخل خودرو دو تن از این افراد را که شباهت زیادی به دو شریکم در خرید ملکی در محدوده تهرانپارس داشتند، شناختم و با شناسایی محل رهایی، بلافاصله به کلانتری ونک مراجعه و اعلام شکایت کردیم.

این مقام انتظامی عنوان کرد: با شناسایی هویت ۲ تن از متهمان، مخفیگاه آنان در محدوده تهرانپارس و مجیدیه جنوبی شناسایی شد و با هماهنگی‌های قضایی پنجم دی ماه هر دو شریک شاکی به همراه متهم سوم پرونده در دو عملیات هماهنگ و مستقل دستگیر شدند.

سرهنگ شاملو اضافه کرد: شرکای شاکی در تحقیقات اولیه به جرم ارتکابی معترف شدند و علت آن را اختلاف حساب مالی به ارزش ۶۰ میلیارد ریال با شاکی اعلام کردند.

وی با اشاره به اینکه در بررسی‌های بیشتر از مخفگیاه متهمان یک قبضه سلاح سرد و برگ سفیدامضاء شاکی، کشف شد، گفت: با تکمیل پرونده متهمان به مرجع قضایی معرفی شدند.

 

 

 

زن و شوهر میوه فروش سرکرده باند کلاهبرداری

اعضای باند ۷ نفره با اجاره یک مغازه میوه فروشی و با استفاده از دستگاه اسکیمر اقدام به کپی اطلاعات کارت بانکی تعدادی از شهروندان کرده و حدود ۱۰ میلیارد ریال از این طریق کلاهبرداری کرده بودند.

به گزارش ایران این پرونده زمانی مورد پیگیری قرار گرفت که ۵۰ نفر از شهروندان به پلیس فتا شهرستان فردیس مراجعه کردند و مدعی شدند در حالی که کارت بانکی آن‌ها در اختیار خودشان بوده، برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها صورت گرفته است.

وی با بیان این که بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت، افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که برداشت‌های صورت گرفته از حساب مالباختگان به‌صورت اینترنتی نبوده و متهم یا متهمان به‌صورت فیزیکی اقدام به خالی کردن حساب‌ها از طریق انتقال کارت‌به‌کارت، خرید طلا و ارز کرده‌اند، که شک مأموران برای کپی اطلاعات کارت بانکی مالباختگان از طریق دستگاه اسکیمر به یقین تبدیل شد.

ناصرخاکی با بیان این که در ادامه تحقیقات مشخص شد که همه مالباختگان حدود دو ماه پیش اقدام به خرید از یک مغازه میوه فروشی کرده بودند و از آن طریق کارت بانکی آن‌ها کپی شده است، ادامه داد: بلافاصله صاحب مغازه به پلیس فتا احضار و در تحقیقات از وی مشخص شد که او در یک بازه زمانی چند ماهه مغازه‌اش را به زن و شوهری که اهل جنوب غربی کشور بودند اجاره داده، اما در ادامه مشخص شد آن‌ها با هویت جعلی قرارداد ثبت کرده بودند.

در ادامه مأموران با هماهنگی قضایی و انجام اقدامات پلیسی ابتدا هویت و مخفیگاه یکی از متهمان را در منطقه تهرانسر شناسایی کرده و با دریافت نیابت قضایی به محل مورد نظر رفته و در یک عملیات غافلگیرانه متهم اصلی را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی تعدادی تجهیزات رایانه‌ای مربوط به کپی کارت‌های بانکی، دو دستگاه دستگاه پوز و حدود ۲۰۰ عدد کارت بانکی را کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه متهمان دستگیر شده به جرم کلاهبرداری اینترنتی در چند استان از کشور (خوزستان، البرز، خراسان رضوی و تهران) تحت تعقیب بوده‌اند، خاطرنشان کرد: تاکنون ۸۰ نفر از مالباختگان این پرونده شناسایی شده‌اند که ارزش کلاهبرداری از آن‌ها ۱۰ میلیارد ریال تخمین زده شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس با اشاره به ادامه تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان این پرونده تصریح کرد: شهروندان عزیز از قرار دادن کارت بانکی‌شان در اختیار فروشنده‌های دوره گرد جداً خودداری کنند و حتماً هنگام خرید شخصاً اقدام به کشیدن کارت کنند.

وی در پایان تصریح کرد: افرادی که احتمالاً از مغازه فوق خرید داشته‌اند و احتمالاً از کارت آن‌ها نیز برداشت شده، جهت شناسایی متهمان و تشکیل پرونده به پلیس فتا شهرستان فردیس واقع در شهرک وحدت مراجعه کنند.

 

 

 

 

معمای ناپدید شدن ۱۵ ساله یک زن

همزمان با افشای راز قتل دختر ۱۵ ساله در خانه راننده مسافربر این بار احتمال دست داشتن این مرد جنایتکار در ماجرای ناپدید شدن یک زوج جوان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بهلول مرد میانسالی که حدود یک سال و نیم قبل دختر ۱۵ ساله‌ای به‌نام شیما را ربوده و در خانه‌اش به قتل رسانده و جسدش را در باغچه خانه یک پیرزن دفن کرده بود حالا احتمال جنایتی دیگر در پرونده‌اش مطرح شده است.


بیشتر بخوانید:


چند روز قبل مرد میانسالی به پلیس رفت و از ناپدید شدن دوستش و همسر وی خبر داد و گفت: حدود ۱۵ سال قبل بهلول دوست معتادی به‌نام اردشیر داشت که بعد از مدتی کارتن خواب شد. اردشیر، اما بعد از مدتی ناپدید شد و خانواده‌اش برای پیدا کردن او به خیلی جا‌ها سر زدند، اما نتوانستند از او رد و نشانی به‌دست بیاورند.

او ادامه داد: همان موقع‌ها بود که همسر اردشیر متوجه شد که اردشیر و بهلول باهم دوست هستند و آخرین بار باهم دیده شده‌اند. برای همین همسر اردشیر به سراغ بهلول رفت تا ردی از شوهرش به‌دست بیاورد، اما زن جوان هم ناپدید شد. آن زمان فرزندان اردشیر کوچک بودند با این حال برای یافتن پدر و مادرشان خیلی تلاش کردند، اما به نتیجه نرسیدند. بعد هم که بزرگتر شدند به خارج از کشور رفتند.

او گفت: چند روز قبل که من روزنامه‌ها را می‌خواندم، خبر جنایت بهلول را خواندم. به بهلول شک کردم چرا که همسر اردشیر آخرین بار به دیدن بهلول رفته بود. با خودم گفتم وقتی بهلول دختر نوجوانی را به قتل می‌رساند، ممکن است که همسر اردشیر را هم کشته باشد. با اطلاعاتی که مرد میانسال به پلیس داد، بازپرس جنایی دستور تحقیق برای یافتن اطلاعی از سرنوشت زوج گمشده را صادر کرد تا مشخص شود که بهلول در ناپدید شدن این زن و شوهر نقش داشته است یا خیر.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*