استاندار در بازدید از روزنامه امروز خراسان جنوبی عنوان کرد: اطلاع‌رسانی از اولویت‌های حوزه اجرایی است

استاندار خراسان جنوبی: اطلاع‌رسانی از اولویت‌های حوزه اجرایی است

استاندار خراسان جنوبی گفت: رسانه‌ها در انعکاس عملکرد دستگاه‌های اجرایی، نقش مهم و تاثیرگذاری دارند و ورود به کار خبری و اطلاع‌رسانی درخصوص اقدامات، از ضرورت‌ها و اولویت‌های کار مدیریتی و هر حوزه اجرایی است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، حمید ملانوری در بازدید از موسسه مطبوعاتی روزنامه امروز خراسان جنوبی، با تاکید بر تقویت روابط عمومی‌ها در همین راستا، افزود: اگر مدیری بخواهد موفقیتی کسب کند و عملکرد خوبی داشته باشد، باید خود را در حوزه روابط عمومی و اطلاع‌رسانی تقویت کند.

وی با اظهار تاسف از این که طی سال‌های گذشته از جایگاه رسانه‌ها غفلت شده و به قدرت تاثیرگذاری آنها توجه نشده است متذکر شد: چون این فهم از نقش رسانه‌ها، چه بین دستگاه‌های اجرایی و چه بین مردم شکل نگرفته، ما شاهد هستیم که در سبد خرید مردم نه تنها از نشریات و رسانه خبری نیست بلکه سرانه مطالعه، پژوهش و تحقیق هم پایین است.

استاندار خراسان جنوبی از رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها خواست این فهم و عقلانیت را در جامعه ایجاد کنند تا هم دستگاه‌ها و هم مردم را به تحرک وادارند.

وی با اشاره به این که طی سنوات گذشته، بین رسانه و مردم آن طور که باید ارتباط خوبی ایجاد نشده است گفت: این توقع از رسانه‌ها وجود دارد که در راستای قرار گرفتن مطبوعات و به طور کلی مطالعه در سبد کالای مردم فرهنگ‌سازی کنند.

استاندار به وظیفه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان حوزه متولی در این زمینه اشاره کرد و گفت: در این راستا باید برنامه‌ای تدوین شود و با طرح موضوع فرهنگ ارتباط رسانه با جامعه در شورای فرهنگ عمومی، به گونه‌ای اقدام شود که مردم و مدیران از نقش عمیق رسانه‌ها مطلع شوند.

وی ادامه داد: در این شورا باید در قالب یک برنامه مدون، نقش و وظایف ادارات، مدیران دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها، فرمانداران، روحانیت و سایر اقشار و مجموعه‌ها در جهت فرهنگ‌سازی استفاده از رسانه مشخص و در قالب مصوبه ابلاغ شود تا هر کسی وظیفه خود را بداند.

ملانوری گفت: اگرچه امکانات و اعتبارات دستگاه‌های اجرایی محدود است اما تا توجه به رسانه‌ها اولویت یک مدیر نباشد، در بحث هزینه‌کردها هم رسانه را لحاظ نخواهد کرد.

وی افزود: در حوزه رسانه و اطلاع‌رسانی باید بین مردم، دولتی‌ها و حتی نهادهای غیر دولتی فهم لازم به وجود آید و میزان تاثیرگذاری رسانه در پیشرفت امور و مقبولیت در جامعه برای مدیر دستگاه اجرایی روشن شود، لذا فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات باید در این زمینه برنامه مدونی تبیین کنند.

رسانه‌ها را بی‌وقفه رصد می‌کنم

استاندار خراسان جنوبی از رصد بی‌وقفه رسانه‌های استان گفت و تاکید کرد: رسانه‌ها برای من مهم هستند.

وی افزود: وقتی اقدامات و برنامه‌های مدیران در رسانه‌ها درج می‌شود، هم آن مدیر به دنبال پیگیری بیشتر موضوعات می‌رود و هم مردم متوجه کارکرد کارگزاران نظام می‌شوند.

ملانوری با بیان این که رسانه‌ها حامل حق الناس هستند گفت: اگر مدیری خدمتی انجام می‌دهد این وظیفه رسانه است که آن را به اطلاع مردم برساند و گرنه حق آن مدیر ضایع می‌شود.

وی اظهار داشت: از طرف دیگر چون مردم می‌خواهند خواسته شان به مدیران منتقل شود و هم از عملکرد آنها بدانند، این اطلاع‌رسانی باعث خوشحالی و آرامش خیال آنها می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی به منظور تقویت رسانه‌های استان، از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست برای رفع مشکلات آنها با دستگاه‌های اجرایی از جمله مالیات، با کمک خانه مطبوعات، جلسات مشترکی برگزار کنند.

وی افزود: با توجه به فعالیت چند چاپخانه در استان، کارهای چاپی دستگاه‌های اجرایی دولتی نباید به دیگر مناطق سپرده شود البته به شرط اینکه کیفیت کار در استان بالا باشد، کار به موقع تحویل شده و قیمت آن هم رقابتی باشد.

ملانوری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را مکلف کرد در راستای حمایت از رسانه‌ها، به تمامی دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها ابلاغ کند که هر کدام روزانه ۱۰ نسخه از مطبوعات استان را در قالب اشتراک دریافت کنند.

وی توجه به پیامک‌ها و مشکلات مردم که در رسانه‌ها منعکس می شود و پاسخ به آنها را از تکالیف مدیران برشمرد و گفت: تمامی ادارات باید تا پایان سال، عملکردشان را در روزنامه‌ها و نشریات درج کنند و یک نسخه را به استانداری ارائه نمایند، البته درج عملکرد ادارات در روزنامه‌ها باید با رعایت عدالت باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*