اخبار علمی/۶ اثر شگفت انگیز ترکیب عسل و دارچین که معجزه می‌کند

رژیم غذایی مدیترانه‌ای؛ سپری مقاوم در مقابل بیماری پارکینسون

رژیم غذایی مدیترانه‌ای؛ سپری مقاوم در مقابل بیماری پارکینسون

مطالعات اخیر نشان می‌دهد رژیم های غذایی مدیترانه‌ای و مایند (MIND) از مغز در برابر بیماری پارکینسون محافظت می‌کنند و شروع این بیماری را به تعویق می‌اندازند.

به گزارش پایگاه خبری مدیکال ساینس،  مطالعات مختلفی تاثیر رژیم غذایی MIND بر سلامت مغز و سیستم عصبی را تایید کرده و نشان داده‌اند که تبعیت از این رژیم غذایی احتمال بروز بیماری آلزایمر را کاهش می‌دهد.

مطالعات جدید محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا در آمریکا نشان می‌دهد رژیم‌های غذایی مدیترانه‌ای و MIND از مغز در مقابل بیماری پارکینسون نیز محافظت می‌کنند.

در رژیم غذایی مدیترانه‌ای جایی برای گوشت قرمز، غذاهای فرآوری شده و قندهای مصنوعی وجود ندارد. استفاده از مقادیر زیاد میوه، سبزیجات، روغن زیتون، لوبیا و غلات و محصولات لبنی کم چرب در این رژیم غذایی توصیه شده است.

مخرب‌ترین مواد غذایی برای سلامت استخوان‌ها

رژیم غذایی و سبک زندگی تاثیر بسزایی در سلامت استخوان‌ها دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب ام دی، امروزه بیماری‌های مرتبط با استخوان مانند پوکی استخوان بسیار رایج است. تنها در آمریکا پیش‌بینی می‌شود یک نفر از هر دو فرد بالای ۵۰ سال یا دچار پوکی استخوان شده و یا در معرض خطر ابتلا به آن قرار دارد.

خطر ابتلا به پوکی استخوان با افزایش سن بیشتر می‌شود.  از مهمترین مواد غذایی نامناسب برای سلامت استخوان‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱– غذا‌های شور

 

نمک

۲– نوشیدنی‌های الکلی

 

۳– خوردن غلات با شیر

گرچه خوردن غلات صبحانه با شیر سالم به نظر می‌رسد، اما تحقیقات نشان داده است این کار باعث کاهش جذب کلسیم موجود در مواد غذایی می‌شود. بهتر است این مواد غذایی را به صورت مجزا و با فاصله زمانی مصرف کنید.

۴– نوشیدنی‌های گازدار و دارای کافئین

خواص بی نظیر فندق برای سلامت بدن

متخصصان می‌گویند مصرف فندق می‌تواند باعث کاهش کلسترول خون و جلوگیری از ابتلا به سرطان شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اِوری دی هلث، فندق یکی از آجیل‌های پرطرفدار و سرشار از خواص است.

آنتی اکسیدان‌های مختلفی در این ماده غذایی دیده می‌شود که می‌تواند با سلول‌های سرطانی مبارزه کرده و مانع از آسیب سلول‌های بدن در روند اکسیداسیون شود.

یافته‌های محققان نشان می‌دهد مصرف فندق می‌تواند باعث تقویت سلامت قلب شود. مطالعات متعدد ارتباط میان کاهش کلسترول بد خون و مصرف فندق را تایید کرده است. فندق می‌تواند باعث کاهش کلسترول بد و در عین حال، افزایش کلسترول خوب خون شود.

فندق

 

از سوی دیگر، پژوهش‌ها نشان می‌دهد مصرف فندق می‌تواند باعث کاهش التهابات بدن شود. از دیگر خواص مصرف فندق می‌توان به کاهش سطح قند خون اشاره کرد.

 

 

ظهور علائم غیر عادی کرونا

به تازگی دو علامت نادر و غیرعادی ویروس کرونا کشف شده است.

به گزارش  اسپوتنیک، تیم اسپکتور طراح و متخصص برنامه COVID Symptom Study دو علامت نادر و غیرعادی ویروس کرونا را کشف کرده است.

این متخصص از جمله علائم غیرعادی کرونا از «زخم زبان» و «زبان کوویدی» نام برده است که به صورت لکه‌های سفید روشن روی زبان ظاهر می‌شود.

این علائم خطری برای انسان ندارد و پس از چند روز رفع می‌شود، اما در شرایط پاندمی، توجه به این نکته اهمیت دارد، زیرا می‌تواند سیگنالی درباره ابتلا به ویروس کرونا باشد.

۵ خاصیت شگفت‌انگیز لپه برای سلامت بدن

تحقیقات نشان می‌دهد که لپه دارای خواص بی شماری برای حفظ سلامت بدن است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از کیتراین انیس، لپه یکی از مغذی‌ترین دانه‌هایی است که انسان‌ها در رژیم غذایی روزانه خود از آن بهره می‌گیرند. علاوه بر طعم دلنشین لپه، کالری پایین و در عین حال خواص بی شمار آن، متخصصان تغذیه را برآن داشته است که همواره بر مصرف لپه تاکید داشته باشند.

از مهمترین خواص لپه برای بدن می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱– کلسترول پایین

 

۲– سلامت قلب

 

۳- سلامت دستگاه گوارش

 

۴– ثبات قند خون

 

۵– منبع پروتئین

 

۶ اثر شگفت انگیز ترکیب عسل و دارچین که معجزه می‌کند

ترکیب عسل و دارچین به عنوان یک معجون مقوی تاثیر زیادی بر درمان بیماری‌های گوناگون دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، عسل و دارچین دو مورد از قدرتمندترین مواد داخل آشپزخانه هستند که از دیرباز با طب سنتی چین و آیورودا همراه بوده‌اند. هر کدام از آن‌ها خواص شگفت‌انگیزی برای سلامتی و زیبایی دارند. با ما همراه باشید تا با ۶ خاصیت بی نظیر ترکیب عسل و دارچین آشنا شوید.

کمک به  بهبود زخم‌ها

 

مفید برای بیماران دیابتی

 

مبارزه  با آلرژی‌های مختلف

 

درمانی عالی برای یبوست

 

مقابله با مشکلات پوستی

 

کاهش خطر بیماری قلبی

 

چگونه از ترکیب عسل و دارچین استفاده کنیم؟

به عنوان اولین وعده صبح ترکیب آب، عسل و دارچین را برای پاکسازی و سم زدایی بدن مصرف کنید. همچین به راحتی می‌توانید عسل و دارچین را به جای شکر به یک فنجان چای یا قهوه گرم اضافه کنید. عسل خام روی پوست به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل می‌کند.

– اگر می‌خواهید لاغر شوید، هر روز یک قاشق چایخوری عسل و یک چهارم قاشق چایخوری دارچین در یک لیوان آب بنوشید. این ترکیب را ۳۰ دقیقه قبل از صبحانه با معده خالی و شب قبل از خواب بنوشید.

– برای کاهش سطح کلسترول، دو قاشق چایخوری عسل به همراه سه قاشق چایخوری دارچین را همراه آب در طول روز بنوشید.

– برای درخشش طبیعی پوست، یک قاشق چایخوری عسل خام و یک قاشق چایخوری دارچین را در یک کاسه مخلوط کنید و آن را روی صورت بمالید، بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه بماند و در نهایت با آب ولرم بشویید. هفته‌ای یک یا دو بار از این ماسک صورت استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

بررسی امکان ابتلا به کرونا پس از واکسیناسیون

وزارت بهداشت روسیه امکان آلوده شدن فرد به کووید۱۹ پس از دریافت واکسن کرونا را بررسی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، وزارت بهداشت روسیه امکان آلوده شدن فرد واکسن زده به کووید۱۹ بعد از واکسن را ارزیابی کرده و احتمال آن را کم اعلام کرد.

پاول پوگاچوف معاون وزیر بهداشت روسیه اظهار کرد: امکان آلوده شدن افراد به ویروس کرونا بعد از واکسن بسیار کم است.

او  افزود: ما می‌توانیم مؤثر بودن مرحله اول و دوم واکسن کرونا را از ابتلای دوباره به ویروس کووید۱۹ ارزیابی کنیم، احتمال ابتلا بسیار کم بوده و واکسن ما واقعاً موثر است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*