آخرین خبر :

اخبار علمی/خواص اعجاب انگیز تخم شنبلیله

خواص اعجاب انگیز تخم شنبلیله

تخم شنبلیله می‌تواند با عفونت در قسمت‌های مختلف بدن مقابله کند و همچنین فواید زیادی برای سلامتی از جمله کاهش سطح کلسترول مضر در بدن دارد.

به گزارش الکوثر، تخم شنبلیله برای سلامتی بسیار مفید است. این ماده قادر به مقابله با عفونت در قسمت‌های مختلف بدن است. همچنین فواید زیادی از جمله کاهش سطح کلسترول مضر در بدن برای سلامتی دارد. برخی از این فواید عبارتند از:

خلاص شدن از شر عفونت‌های ادراری

نوشیدنی دانه شنبلیله سنگ کلیه را از بین می‌برد، عفونت‌های ادراری و التهاب مثانه، سوزش ادرار و احساس سوزش در هنگام ادرار را درمان می‌کند.

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

گیاه شنبلیله می‌تواند در مبارزه با مشکلات گوارشی نقش موثری داشته باشد، زیرا با یبوست مقابله می‌کند و با خاصیت ضد التهابی که دارد، نقش مثبتی در حل مشکل التهاب روده ایفا می‌کند.

کاهش سطح کلسترول مضر در خون

گیاه شنبلیله به طور طبیعی در کاهش سطح کلسترول مضر در خون، (LDL) نقش مهمی دارد. البته در این زمینه باید با پزشک خود مشورت کنید.

شیر آور بودن شنبلیه

گیاه شنبلیله مزایای دیگری برای سلامتی دارد، از جمله تحریک تولید شیر در زنان شیرده اما همچنان مطالعات علمی در مورد این موضوع و تأثیر آن بر نوزاد نیاز است.

تسکین درد قاعدگی

شنبلیله یکی از مواد طبیعی است که به تسکین درد‌های قاعدگی کمک می‌کند. اما توصیه می‌کنیم اگر از درد شدیدی در دوره قاعدگی رنج می‌برید ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

استاد دانشکده علوم تغذیه تاکید کرد؛

اهمیت ویتامین D در پیشگیری از بیماری های تنفسی

اهمیت ویتامین D در پیشگیری از بیماری های تنفسی

استاد دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: مصرف ویتامین D در پیشگیری از بیماری های تنفسی نقش مهمی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، لیلا آزادبخت، افزود: نقش تغذیه در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مؤثر است.

وی با عنوان این مطلب که مصرف ویتامین D می‌تواند در پیشگیری از بیماری‌های تنفسی نقش مهمی داشته باشد، ادامه داد: افرادی که کمبود فقر آهن دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلاء به عفونت‌های تنفسی هستند.

استاد دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: منابع غذایی حاوی ویتامین C که همان میوه‌ها و سبزی‌ها هستند می‌توانند در پیشگیری از بیماری‌های تنفسی مفید باشند.

آزادبخت افزود: از نقش عنصر روی در بالا بردن سیستم ایمنی در ایام کرونا نمی‌توان غافل شد.

وی گفت: استفاده از پروتئین‌های گیاهی و حیوانی نیز در دوران کرونا بسیار تأثیرگذار هستند. ضمن اینکه مصرف فیبر کافی می‌تواند از ابتلای مکرر به سرماخوردگی پیشگیری کند.

سیگار‌های الکترونیکی و التهاب روده‌ها

محققان دانشگاه کالیفرنیا در بررسی جدیدی دریافته‌اند که مصرف سیگار‌های الکترونیکی می‌تواند به بروز التهاب روده منجر شود.

به گزارش دویچه وله، تحقیقات جدید محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان می‌دهد مواد شیمیایی موجود در سیگار‌های الکترونیکی باعث تخریب سد روده و بروز التهاب در سراسر بدن می‌شود.

در این مطالعه که نتایج آن در مجله iScience به چاپ رسیده، محققان دریافتند که مصرف سیگار‌های الکترونیکی منجر به نشت روده می‌شود که در نتیجه آن میکروب‌ها و سایر مولکول‌ها از روده خارج می‌شوند و التهاب مزمن ایجاد می‌کنند. چنین التهابی می‌تواند به انواع بیماری‌ها از جمله بیماری التهابی روده، زوال عقل، برخی سرطان‌ها، تصلب شرایین، فیبروز کبدی، دیابت و آرتروز منجر شود.

با مصرف قهوه به جنگ سرطان پروستات بروید

محققان بریتانیایی در بررسی بیش از یک میلیون مرد، به تاثیر مثبت قهوه در کنترل سرطان پروستات پی بردند.

به گزارش دویچه وله، نوشیدن چندین فنجان قهوه در روز ممکن است با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات مرتبط باشد.

محققان بریتانیایی برای درک این رابطه داده‌های ۱۶ مطالعه را که در آمریکای شمالی، اروپا و ژاپن انجام شده بود، جمع‌آوری کردند.

این مطالعات بر روی بیش از یک میلیون مرد انجام شده بود که از این تعداد کمتر از ۵۸ هزار نفر به سرطان پروستات مبتلا شدند.

به گفته محققان، خطر ابتلا به سرطان پروستات در کسانی که بیشترین تعداد فنجان‌های قهوه را در روز مصرف می‌کنند، نسبت به کسانی که قهوه نمی‌نوشند، تا ۹ درصد کمتر است. همچنین هر فنجان اضافی خطر ابتلا به این بیماری را تا ۱ درصد کاهش می‌دهد.

تجزیه و تحلیل‌های بیشتر در مورد سرطان موضعی و پیشرفته پروستات، نشان داد که در مقایسه با کمترین میزان مصرف قهوه، بیشترین میزان مصرف، خطر ابتلا به سرطان موضعی پروستات را تا ۷ درصد و خطر ابتلا به سرطان پیشرفته و کشنده پروستات را ۱۲ تا ۱۶ درصد کاهش می‌دهد.

قهوه متابولیسم گلوکز را بهبود می‌بخشد، دارای خواص ضد‌التهابی و آنتی‌اکسیدانی است و بر سطح هورمون‌های جنسی تأثیر می‌گذارد.

چربی قهوه‌ای از قلبتان محافظت می‌کند

نوع خاصی از چربی در بدن، به نام چربی قهوه‌ای وجود دارد که نقش محافظت‌کننده در برابر بیماری‌های قلبی دارد.

به گزارش  دویچه وله، نوع خاصی از چربی در بدن، به نام چربی قهوه‌ای وجود دارد که می‌تواند نقش محافظت‌کننده در برابر بیماری‌های قلبی، دیابت نوع ۲ و فشار خون بالا داشته باشد و به کالری‌سوزی کمک کند.

تحقیقات محققان آمریکایی که در ژورنال Nature Medicine منتشر شده، نشان می‌دهد که حتی افراد چاق نیز از این اثر حفاظتی چربی قهوه‌ای سود می‌برند.

پل کوهن، محقق ارشد این مطالعه می‌گوید: چربی قهوه‌ای باعث سوخت‌و‌ساز چربی سفید می‌شود. این نوع چربی به طور طبیعی در بدن هنگام تولد وجود دارد ولی با افزایش سن، از میزان آن کاسته می‌شود. این نوع چربی بر خلاف چربی سفید که در شکم، دور کمر و زیر پوست ذخیره می‌شود، در اطراف گردن، امتداد شانه‌ها و قلب وجود دارد.

چربی قهوه‌ای به عنوان یک لایه محافظ برای گرم نگه داشتن ما نیز عمل می‌کند. تولید چربی قهوه‌ای آسان نیست. با این حال ورزش منظم، خواب با کیفیت و قرار گرفتن در معرض سرما می‌تواند چربی سفید را به قهوه‌ای تبدیل کند.

در حالی که اولین و سریع‌ترین عکس‌العمل بدن در سرما لرزیدن برای تولید گرما است، در نهایت بدن موفق می‌شود مقدار کافی سلول‌های چربی قهوه‌ای تولید کرده تا بتواند وظیفه گرم کردن بدن به طور کامل را به این سلول‌ها محول کند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*