اخبار علمی/افزایش خطر ابتلا به اختلالات ذهنی در مردان با مصرف شکر

افزایش خطر ابتلا به اختلالات ذهنی در مردان با مصرف شکر

محققان می‌گویند مصرف شکر عوارض جبران ناپذیری برای بدن دارد و خطر ابتلا به اختلالات ذهنی را در مردان افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هلث آنلاین، شکر یکی از مواد غذایی پرکالری و مضر است که بسیاری از متخصصان تغذیه همواره بر کاهش مصرف آن تاکید دارند. تحقیقات متعدد زیان‌هایی که مصرف شکر برای بدن دارد را تایید کرده است.

تحقیقاتی انجام شده نشان می‌دهد افزایش مصرف شکر می‌تواند خطر ابتلا به اختلالات ذهنی در مردان را افزایش دهد. همچنین زیاده روی در مصرف شکر امکان بازگشت اختلالات ذهنی گذشته در هر دو جنس مردان و زنان را افزایش می‌دهد.

طرفداران پر و پا قرص چای از این ۹ عارضه خطرناک خبر دارند؟

مصرف بیش از ۳-۴ فنجان چای در طول روز می‌تواند مضراتی برای افراد جامعه به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، از سال‌های گذشته چای یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان بود که از محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به چای سبز، سیاه و اولانگ اشاره کرد، نوشیدن یک فنجان چای داغ علاوه بر فواید متعدد تسکین‌دهنده روح نیز محسوب می‌شود، گرچه مصرف متوسط چای برای اکثر آدم‌ها یک انتخاب بسیار سالم است، اما بیش از ۳-۴ فنجان در روز می‌تواند مضراتی برای افراد جامعه به همراه داشته باشد، اما در ادامه با مضرات چای بیش از حد آشنا می‌شویم.

۱. کاهش جذب آهن

۲. افزایش اضطراب، استرس و بی‌قراری

۳. بی کیفیت شدن خواب شبانه

۴. حالت تهوع

۵. سوزش سر دل

۶. عوارضی بالا برای زنان باردار

مصرف بیش از حد کافئین در دوران بارداری عوارضی مانند سقط جنین یا کاهش وزن جنین را به هنگام تولد در پی دارد، لذا توصیه می‌شود این دمنوش تا حدودی کاهش یافته و دمنوش‌های دیگر گیاهی نیز باید با احتیاط بیشتری مصرف شوند.

۷. سردرد

۸. سرگیجه

۹. اعتیاد به کافئین

 

یافته محققان فرانسوی؛

مکمل گلوکونات مس می تواند در مهار کووید ۱۹ موثر باشد

مکمل گلوکونات مس می تواند در مهار کووید ۱۹ موثر باشد

مطالعه جدید نشان می دهد مکمل گلوکونات مس در کنترل بیماری کووید ۱۹ به عنوان یک درمان کمکی تاثیر دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مطالعه جدید محققان دانشگاه سنت اتین فرانسه نشان می‌دهد که مکمل گلوکونات مس قادر به مهار عفونت کروناویوروس در محیط آزمایشگاه است.

در این مطالعه، سلول‌های Vero E۶، ۱۸ ساعت قبل از ابتلاء به عفونت در معرض مکمل گلوکونات مس قرار گرفتند. به مدت ۴۸ ساعت این سلول‌ها در محیط آزمایشگاه حفظ شدند. یافته‌های مطالعه نشان داد که گلوکونات مس موجب کاهش عفونت کووید ۱۹ در سلول‌های Vero E۶ شد.

محققان معتقدند مس دارای اقدامات ضدمیکروبی و ضدویروسی است. حتی کروناویروس ۴ ساعت بر روی سطوح مسی دوام می‌آورد ولی بر روی سطوح فلزی استیل و سطوح پلاستیکی تا ۷۲ ساعت زنده می‌ماند. از اینرو محققان معتقدند مس در غیرفعال سازی ویروس بسیار مؤثر است.

نتایج مطالعه نشان می‌دهد سلول‌های قرارگفته در معرض گلوکونات مس، ۷۰ درصد کمتر با نرخ ابتلاء به عفونت مواجه بودند.

تیم مطالعه دریافت گلوکونات مس به غشای سلول آسیب رسانده و با تأثیر مستقیم بر ژنوم ویروس، ماهیت آن را تغییر می‌دهد.

چگونه وزن خود را با مصرف آب زیره کاهش دهیم؟

محققان می‌گویند آب زیره یکی از نوشیدنی‌های معطر با خواص بی شمار است که می‌توان از آن برای لاغری استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اورگانیک فکتس، اگر چه زیره یکی از گیاهان معطری است که به عنوان ادویه در میان مردم به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما کمتر کسی از خواص دارویی زیره آگاهی دارد و یکی از روش‌های مصرف این گیاه، نوشیدن آب آن است. از گذشته‌های دور مردم برای کاهش وزن از این نوشیدنی بهره می‌بردند.

برای تهیه این نوشیدنی، لازم است یک شبانه روز دانه‌های زیره را در آب خیس کنید. این ترکیب برای هزاران سال به عنوان یک روش درمانی برای انواع مختلفی از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته که کاهش وزن یکی از این موارد است. در کنار کاهش وزن، آب زیره می‌تواند روند سم زدایی بدن را بهبود بخشد، سیستم ایمنی را تقویت کند، باعث تسهیل هضم غذا شده و خوابی آرام و دلنشین را به همراه داشته باشد.

نوشیدنی طبیعی که وزنتان را کم می‌کند/ چربی و قند خون را با یک چای گیاهی تنظیم کنید

محققان دریافتند مصرف یک چای گیاهی در کاهش وزن، تنظیم قند و چربی خون موثر است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اورگانیک فکتس، چای گل یاس یکی از چای‌های معطر و دوست داشتنی در بسیاری از کشور‌ها به ویژه مردم چین است. هزاران سال است که مردم شرق آسیا از این چای دلچسب استفاده می‌کنند. با این حال، کمتر کسی از خواص دارویی بی نظیر این چای آگاهی دارد.

تحقیقات نشان داده است یکی از خواص چای گل یاس، کمک به کاهش وزن افراد است. یک تحقیق در سال ۲۰۱۲ نشان داد آنتی اکسیدان‌های موجود در این چای باعث افزایش متابولیسم (سوخت و ساز بدن)  وتقویت سیستم ایمنی بدن می شودمی‌شود که افزایش متابولیسم کاهش وزن را تسهیل می‌کند.

 

پژوهشگران می‌گویند چای گل یاس دارای خواص ضد چربی است و می‌تواند باعث کاهش کلسترول بد خون شود.  همچنین این گیاه خواص ضد التهابی دارد.

چای گل یاس؛ نوشیدنی دلچسب با خواصی شگفت انگیز

یافته‌های دانشمندان نشان داده است مصرف این چای (بدون قند و شکر) می‌تواند به تنظیم قند خون در بیماران مبتلا به دیابت کمک کند. تحقیقات بر روی موش‌های آزمایشگاهی نشان داده است مصرف چای گل یاس یا چای سبز می‌تواند به تنظیم قند خون آنها کمک کند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*