آخرین خبر :

آخرین آمار کرونا در ایران/ ثبت کمترین شمار جان باخته در ۷۰ روز اخیر

پس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام تست‌های ویژه، شمار مبتلایان از یک میلیون و ۱۸۹ هزار تن گذشت.

دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده که ۹۰۶ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۲۰۳ تن رسید.

وی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۳۲ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۵۴ هزار و ۴۴۰ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۹۳۳ هزار و ۷۳۶ تن بهبود یافته‌اند.

لاری افزود: ۵۳۴۵ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین تاکنون ۷ میلیون و ۳۰۳ هزار و ۲۳۸ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

طی شبانه روز اخیر 132 تن از بیماران ایرانی چشم از جهان فروبستند. شمار جان باختگان کووید19 در ایران که آخرین بار در هفته آخر شهریور ماه یعنی هفتاد روز پیش، عدد کمتر از این برایش به ثبت رسیده بود.

طی شبانه روز اخیر ۱۳۲ تن از بیماران ایرانی چشم از جهان فروبستند. شمار جان باختگان کووید۱۹ در ایران که آخرین بار در هفته آخر شهریور ماه یعنی هفتاد روز پیش، عدد کمتر از این برایش به ثبت رسیده بود.

وی در تشریح وضعیت در نقاط مختلف کشورمان گفت: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۲۰۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲۴۳ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر «نرخ مرگ» در کشورمان ۵.۵ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۴.۵ درصد، در حالی که میانگین نرخ مرگ در جهان ۳.۰ درصد است و همچنان وضعیتی به مراتب بهتر از کشورمان را نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*