۶۰۰ هزار جریمه به دلیل نقض ممنوعیت تردد شبانه

 اکنون ۱۲ شهر در وضعیت قرمز، ۲۳۱ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۰۵ شهر در وضعیت زرد کرونا قرار دارند.

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: امروز گزارش های خوبی در ستاد بیان شد، باید توجه داشت که از ۵ آبان اقداماتی برای کنترل شیوع کرونا انجام شده بود و از یک آذر هم محدودیت‌ها تشدید شد و خوشبختانه میزان رعایت دستورالعمل‌ها در کشور به بالای ۹۰ درصد رسیده و به دنبال آن روند بیماری در فوت و ابتلا در کشور نزولی شده است.

وی با اشاره به  استان های در وضعیت قرمز کرونا بیان کرد: هفته گذشته از ۱۶۰ شهر، ۳۴ شهر قرمز بودند، استان‌های اردبیل، گلستان، گیلان و مازندارن، چهار استان قرمز ما در هفته گذشته بودند که براساس آخرین اطلاعات دریافتی در این هفته تنها دو استان گیلان و مازندران در وضعیت قرمز باقی مانده اند.

رئیسی ادامه داد: در همین راستا از ۳۴ شهر قرمز، ۱۲ شهر شامل آستارا، بندرانزلی، رودسر و تالش در استان گیلان؛ آمل، بهشهر، رامسر، گلوگاه و نکا در مازندارن؛ زرین دشت در فارس؛ بافت در کرمان و گمیشان در گلستان در این وضعیت باقی مانده اند و فعلا روند بیماری نزولی نشده که حتما نیاز است مردم و مسئولان این شهر‌ها بیشترین دقت را داشته باشند و در حال حاضر شهر‌های آستارا، تالش، آمل، گلوگاه و نور بدترین وضعیت را دارند.

وی با بیان اینکه اکنون ۱۲ شهر قرمز، ۲۳۱ شهر نارنجی و ۲۰۵ شهر در وضعیت زرد هستند، اظهار کرد: این آمار خوبی است که نشان دهنده روند رو به کاهش بیماری است. غفلت از ویروس کرونا سبب می‌شود که شیوع بیماری مجدد شعله ور شده و منجر شود که شهر، شهرستان‌ها و استان‌ها دوباره به وضعیت قرمز بازگردند و در نهایت آمار ابتلا و مرگ و میر در کشور افزایش یابد.

رئیسی ادامه داد: به هیچ وجه نباید غفلت کنیم اگر میبینم تغییر رنگی صورت گرفته به خاطر رعایت دستورالعمل ها، زحمات همه مردم و مسئولین و تعطیلی کسبه‌ای بود که فشار اقتصادی زیادی به آن‌ها وارد آمد. اگر می‌خواهیم نتیجه این همه زحمات از بین نرود باید رعایت دستورالعمل‌ها را ادامه دهیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اگر در این چند شب که منتهی به شب یلدا و دورهمی‌های خانوادگی است، غفلت شود همه دستاورد‌های ما از بین خواهد رفت، به همین دلیل این چند شب را بسیار جدی بگیرید، دورهمی را به هیچ وجه انجام ندهید، می‌توانید به شکل‌های مجازی با هم در ارتباط باشید. ۵۱ درصد ابتلای بیماران ناشی از دورهمی‌های خانوادگی است.

وی با اشاره به کاهش آمار تردد‌ خودروها گفت: تردد بین شهری خودرو‌ها در این مدت ۳۱ درصد کاهش پیدا کرده است و در همین راستا تصادفات خسارتی ۴۶ درصد، جرحی ۳۰ درصد و فوتی ۴۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

رئیسی ادامه داد: همچنین ۶۰۰ هزار جریمه به خاطر محدودیت‌ها از ۹ شب تا ۴ صبح در شهر‌های قرمز و نارنجی انجام شده است. در بحث تردد خودرو‌ها در شهر‌های قرمز ۶۰ هزار و شهر‌های نارنجی ۵۲ هزار جریمه انجام شده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: در بحث مسافرت‌های بین جاده‌ای ۷۷۲ هزار خودرو برگشت داده شده اند و ۲ میلیون تذکر داده شده است و به دلیل عدم رعایت قوانین اعلام شده ۲۳ هزار واحد صنفی پلمب شدند.

رئیسی با بیان اینکه روند بیماری کرونا  در کشور خوب است، گفت: یادمان باشد غفلت از کرونا همه را دوباره گرفتار خواهد کرد و امیدواریم در آینده هم این روند کاهشی ادامه داشته باشد و به کمترین میزان مرگ و میر و ابتلا در کشور برسیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: از فردا شهر‌هایی که جزء لیست اعلامی نیستند از وضعیت قرمز خارج خواهند شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*