گفته می شود /یا توئیتر را برای مردم رفع فیلتر کنید یا خودتان هم از آن استفاده نکنید

 

 

گفته می شود معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در تذکر شفاهی گفته تشنگی کودکان جنوب استان سیستان و بلوچستان را بشنوید، آن آب هوتک را هنوز نوش جان نکردید؟ نمایندگان انقلابی کمیسیون تلفیق در بررسی بودجه، محرومیت و مظلومیت تاریخی استان سیستان و بلوچستان را فراموش نکنید و در عمل پیرو امامی باشید که فرمود عدل یعنی گذاشتن هرچه در سر جای خودش. وی افزود: نمایندگان مجلس با وضع قانون از کجا آورده ای جلوی بسیاری از حیف و میل های مسئولین را بگیرید، همچنین یا توئیتر را برای مردم رفع فیلتر کنید یا خودتان هم از آن استفاده نکنید، رطب خورده منع رطب چون کند؟

 

 

گفته می شود نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور حقوقدان است و نباید علیه مجلس حرف بزند، گفته مجلس نمی‌خواهد وارد حاشیه شود. محمدرضا صباغیان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی اخطار قانون اساسی در واکنش به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور، گفت: رئیس جمهور گفته است دولت فقط از من دستور می‌گیرد و از من تبعیت می‌کند که طرح این مباحث درست نیست. وی بیان کرد: همچنین رئیس جمهور، قانون مجلس را مُضر دانست، در حالی که نمایندگان مجلس آن را تصویب و شورای نگهبان هم آن را تأیید کرده و این گونه اظهارات توهین‌های بزرگی به مجلس است و باید به آن پاسخ داده شود. نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این مواقع لازم است رئیس مجلس موضع‌گیری کند و نباید بی تفاوت باشد و همچنین باید از رئیس جمهور بخواهد درباره این مواضع پاسخ دهد. علی نیکزاد که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به این نماینده، گفت: شاید مجلس نمی‌خواهد وارد حاشیه شود. نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته کسی که مباحث مذکور را مطرح می‌کند حقوقدان است و نباید این حرف‌ها را بزند.

 

 

 

گفته می شود نماینده مردم تهران گفته دستور جدیدی از سوی رهبر معظم انقلاب در مورد FATF صادر نشده است و مجمع تشخیص مسیر خود را بر اساس آنچه که در گذشته طی می کرد در این خصوص ادامه می دهد. میرسلیم نشان کرد: نظر ما در مجمع تشخیص سال گذشته کاملا روشن بود و براى حفظ حرمتها و بر اساس مصلحت آن را علنى نکردیم. اما اگر امروز از نظر دولت شرایط جدیدى رخ داده است، نیازى نیست برود گردن خود را نزد مقام معظم رهبرى کج کند مى توانند مستقیما به مجمع گزارش دهند تا بررسى لازم با حفظ مصلحت نظام انجام گیرد. اخیرا لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور اظهار کرده که مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه دولت، موضوع بررسی مجدد لوایح مرتبط با FATF را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دادند.

 

 

گفته می شود مرتضی محمودوند عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح جزئیات جدیدی از ترور شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان، اظهار داشته متأسفانه در بحث عملیات‌های تروریستی توسط سرویس‌های مخوف امنیتی-که دشمن شناخته شده جمهوری اسلامی ایران هستند- ما شاهد یک عدم هماهنگی بین مسئولان مربوطه و ذیربط هستیم. وی در ادامه در خصوص عاملان حمله تروریستی شهید فخری‌زاده گفت: این موضوع در حد نصب آن اسلحه و خودرویی که در آن محیط بوده و منفجر شده و افرادی که این اقدامات پشتیبانی و لجستیک را برای دشمن انجام دادند و همچنین سرپلی که با اینها ارتباط داشته همه شناسایی شدند.

 

 

گفته می شود برخی منابع اطلاع داده اند که گویا یکی از چهره های مطرح حزب اعتدال و توسعه به برخی افراد فعالان ستاد انتخاباتی حسن روحانی در سال ۹۶ توصیه کرده اند که از علی لاریجانی به عنوان نامزد مطلوب در انتخابات ۱۴۰۰ حمایت کنند.

 

 

گفته می شود عطاءالله مهاجرانی در رشته توئیتی نوشته ” در ٣١ اردیبهشت ١٣٩٧ پمپئو بیانیه ١٢ شرطى خود را در مورد ایران منتشر کرد، هر ١٢ بند با این جمله شروع مى شد: Iran must… ایران مى بایست. غنى سازى را مطلقا متوقف کند، تولید آب سنگین را متوقف کند. صنایع موشکى را متوقف کند. و … بیانیه کشور فاتح براى یک کشور مغلوب در جنگ بود!ایران با اقتدار و استغنا در برابر درخواست هاى غیر منطقى و تفرعن و استکبار آمریکا ایستاد. دشوارى هاى به قول پمپئو قوى ترین محاصره اقتصادى تاریخ را تحمل کرد. برگى تاریخى و تاریخ ساز در سرنوشت ملت ایران.

 

 

گفته می شود محمدجواد حق‌شناس، با بیان اینکه امروز منتقدان دولت، رویکرد منصفانه‌ای نسبت به برجام ندارند، اظهارکرد: منتقدان اگر برجام به دلایل مختلفی ادامه پیدا نکرد، باید دلایل همه جانبه آن را بررسی کرده و با توجه به همه ابعاد و زوایای این پرونده نقد و نظر بدهند. متاسفانه این عدم شفافیت و نقدهای غیرمنصفانه باعث شده که اهمیت و نقش برجسته برجام فراموش شود و ما از نقاط مثبت و قوت آن غافل شویم. این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: آقای روحانی در سخنان اخیر خودشان گفتند که ما از بازگشت آمریکا به برجام استقبال می‌کنیم که البته این سخن به مذاق برخی جریان‌های داخلی خوش نیامده است. سوال من این است که چه عقل سلیمی باید بابت این موضوع ناراحت شود. آیا جز ترامپ، نتانیاهو و بن سلمان و جریان‌های خارجی ضد ایرانی، جریانات دیگری هستند که بابت بازگشت احتمالی آمریکا به برجام ناراحت هستند. برخی جریان‌های خاص داخلی اگر بابت این موضوع ناراحت هستند، خوب است که این احساس مشترکشان با ترامپ و نتانیاهو و بن سلمان را برای مردم شفاف کنند.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*