آخرین خبر :

حوادث / جریمه ۳۰۰ هزار خودرو طی ۲ هفته گذشته

جریمه ۳۰۰ هزار خودرو طی ۲ هفته گذشته

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: در این ۱۴ روز که محدودیت‌های هوشمند کرونایی در کشور اجرا شد، متوسط ترددها در کل کشور ۴۰ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ احمد شیرانی با اشاره به وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی، اظهار کرد: به جز معابر منتهی به پایتخت، هیچ محور دیگری دارای ترافیک نیست و فقط در آزادراه قزوین – کرج، کرج – تهران، محور شهریار – تهران و آزادراه ساوه – تهران شاهد ترافیک سنگین صبحگاهی هستیم.

وی ادامه داد: در دو هفته گذشته با توجه به طرح محدودیت‌های هوشمند کرونایی که از اول آذر اجرایی شد، متوسط ترددها در کل کشور ۴۰ درصد کاهش داشته البته در برخی محورها مانند تهران – قم ۷۰ درصد، در محورهای منتهی به مشهد ۶۰ درصد و در جاده‌های شمالی ۵۰ درصد کاهش تردد داشته‌ایم.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا افزود: برخی افراد فکر می‌کنند با گذشت این دو هفته ممنوعیت‌ها برداشته شده و می‌توانند به مسافرت بروند اما ممنوعیت خروج پلاک‌های بومی و ورود پلاک‌های غیربومی به شهرهای نارنجی و قرمز همچنان ادامه دارد.

شیرانی بیان کرد: در شهری مانند تهران که وضعیت شیوع کرونا طی دو هفته قبل قرمز بود و الان نارنجی شده، باز هم منع تردد (خروج بومی‌ها و ورود غیربومی‌ها) اجرا می‌شود و این تصور که «وضعیت بهتر شده، پس خودروها محدودیتی برای ورود و خروج ندارند»، اشتباه است.

وی در پایان گفت: از ابتدای آذر تا شب گذشته در کل کشور حدود ۳۰۰ هزار خودرو هم به دلیل تردد غیرمجاز در جاده‌ها و هم تردد در ساعات ممنوعه (۲۱ شب تا ۴ صبح) جریمه شده‌اند.

 

 

 

 

دستگیری ۳ خانم دکتر قلابی

سه زن جوان که با راه‌اندازی یک مطب لیزر درمانی در شرق تهران اقدام به انجام کارهای زیبایی می‌کردند از سوی پلیس دستگیر شدند.

به گزارش ایران، سرهنگ «نادر مرادی»، معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت از پلمب یک مطب پزشکی غیرمجاز در شرق تهران خبر داد و گفت: این سه زن بدون مجوز، مدرک و صلاحیت پزشکی در این مطب اقدام به لیزردرمانی و انجام برخی عمل‌های زیبایی پرخطر می‌کردند.

وی در تشریح این خبر اظهار داشت: اواخر ماه گذشته زن جوانی با مراجعه به پلیس امنیت عمومی اظهار داشت، برای دریافت خدمات لیزر درمانی به یکی از مطب‌های جراحی زیبایی در محله تهرانپارس مراجعه کردم ولی پس از آن متوجه شدم پزشکان این مطب فاقد پروانه پزشکی بوده که از ادامه مراحل درمانی خود منصرف و موضوع را بلافاصله به مأموران پلیس گزارش دادم.

بدین ترتیب بررسی موضوع در دستور کار مأموران معاونت پلیس نظارت بر اماکن عمومی پایتخت قرار گرفت، در همین زمان پرونده مشابه دیگری از سوی اداره بهداشت و درمان به این معاونت فرستاده شد. تحقیقات تکمیلی به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت تا اینکه روز سه‌شنبه در بازدید مشترکی که به‌همراه کارشناسان اداره بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران از این مطب انجام گرفت، مشخص شد ۳ زن به‌عنوان درمانگر و پزشک در این مرکز درمانی بدون داشتن پروانه طبابت و به‌صورت غیرمجاز با اخذ مبالغ هنگفت از بیماران خود، اقدام به لیزردرمانی و برخی جراحی های زیبایی می‌کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه نتیجه تحقیقات صورت گرفته در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: صبح روز یازدهم آذرماه ضمن بازداشت و معرفی این افراد به دادسرا، مطب مذکور پلمب و دستگاه و ادوات غیرمجاز جراحی نیز توقیف شد.

 

 

 

 

سـرقت ۸۰۰ میلیـونی دو زن بلاگر

دو زن جوان با معرفی خود به‌عنوان تبلیغ کننده‌های اینستاگرامی پس‌از بیهوش کردن مرد جواهرساز ۸۰۰ میلیون تومان طلا و جواهرات وی را سرقت کردند.

حدود سه ماه قبل پرونده‌ای به کلانتری ۱۵۳ شهرک ولی عصر فرستاده شد مبنی بر اینکه خانمی ۲۶ ساله به همراه دوستش از مرد جواهر‌سازی در فرمانیه سرقت کرده‌اند.

شاکی گفت: این دو زن به بهانه تبلیغ جواهرسازی من در صفحه اینستاگرام شان با من طرح دوستی ریختند. روز حادثه وقتی سوار خودروام شدند با خوراندن آبمیوه‌ای که حاوی مقدار زیادی داروی خواب آور بود مرا بیهوش کرده و با برداشتن کلید کارگاه جواهر سازی‌ام واقع در شهرک ولی عصر اقدام به سرقت طلا و جواهرات موجود در کارگاه به میزان ۸۰۰ میلیون تومان کرده‌اند.

سرهنگ «جلیل موقوفه‌ای»، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در تشریح این پرونده گفت: در بررسی‌هایی اولیه توسط تیم عملیات کلانتری ۱۵۳ مشخص شد این دو خانم از بلاگر‌های اینستاگرام بوده و با شناسایی طعمه‌های خود اقدام به سرقت به این روش می‌کنند که با دریافت دستور قضایی لازم شناسایی مخفیگاه آنان در دستور کار تیم عملیات کلانتری ۱۵۳ قرار گرفت و طی اقدامات فنی و پلیسی یکی از سارقان که به‌گفته خودش طراح اصلی نقشه سرقت از مرد جواهر فروش بود، دستگیر شد.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت بیان داشت: با اعترافات متهم و کشف بخشی از اموال مسروقه به ارزش ۶ میلیارد ریال ضمن معرفی فرد دستگیر شده به مرجع قضایی تحقیقات برای دستگیری همدست وی ادامه دارد.

 

 

 

یک جراح ۷۰ ساله فرانسوی به دلیل سوء‌استفاده جنسی از ۳۱۲۲ قربانی که بیماران خردسال وی بودند، به ۱۵ حبس محکوم شد!

کد خبر:۱۰۱۹۲۷۰
تاریخ انتشار:۱۵ آذر ۱۳۹۹ – ۱۴:۴۷۰۵ December 2020
                                                   سوء‌استفاده جنسی یک جراح  از ۳۱۲۲ قربانی                                       به گزارش تسنبم، یک جراح فرانسوی در بزرگترین پرونده سوء‌استفاده جنسی از کودکان در فرانسه، به ۱۵ سال حبس محکوم شد.

پایگاه خبری “دیلی میل” در این‌باره نوشت “جوئل لو اسکوئارنک” ۷۰ ساله در محاکمه‌ای که خانواده چهار قربانی خردسال شاکیان آن بودند، به جرم سوء‌استفاده جنسی مقصر شناخته شد؛ دادستان پرونده در این‌باره گفت شواهدی وجود دارد که وی ۳۱۲۲ قربانی را بین سال‌های ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۴ مورد سوء‌استفاده قرار داده است.

در طول تحقیقات، دادستان پرونده، دفتر خاطرات مربوط به جراح را در خانه او پیدا کرده است که در آن او به شرح جزئیات صحنه‌های جنسی با کودکان پرداخته بود! اگرچه جراح فرانسوی ادعا کرده است که آنها شامل عنصری از خیال بودند.

پلیس همچنین بیش از ۳۰۰۰۰۰ تصویر ناشایست از خردسالان، از جمله تصاویر دو نفر از قربانیان را در دادگاه ارائه کرد.

مقامات می‌گویند که این جراح تحت پوشش اقدامات پزشکی، به محض تنها ماندن با کودکان در اتاق بیمارستان، اعمال ناشایست خود را انجام می‌داده است.

آنها می‌گویند او بیماران را خیلی جوان انتخاب کرده است تا بخاطر نداشته باشند یا نفهمند چه اتفاقی افتاده است! طبق خاطرات او همچنین کودکان بزرگتر را در اتاق عمل، هنگامی که در بیهوشی قرار داشتند، هدف قرار داده است.

بنا بر تصمیم قاضی، این جراح ۷۰ ساله باید پس از سپری کردن دوران محکومیتش برای مدت ۳ سال نیز تحت‌نظر باشد؛ با این وجود مدافعان حقوق کودکان در فرانسه به این حکم دادگاه اعتراض دارند و مجازات تعیین شده را بسیار کم می‌دانند.

اسکوئارنک پیشتر نیز در سال ۲۰۰۵ به جرم پورنوگرافی کودکان از سوی دادگاه به چهار ماه حبس تعلیقی محکوم شده بود اما به گفته قاضی، با وجود آن محکومیت، همچنان به ارتکاب این دست جرایم ادامه داده بود.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، او سوء‌استفاده‌های جنسی را از سال ۱۹۸۶ میلادی آغاز کرده یعنی از زمانی که در بیمارستانی در غرب فرانسه مشغول به کار بوده است.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*