اخبار قاین / تناقض‌گویی در موضوع سقوط دانش آموز قاینی از کوه

تناقض‌گویی در موضوع سقوط دانش آموز قاینی از کوه/۳

تناقض‌گویی در موضوع سقوط دانش آموز قاینی از کوه

 سقوط دانش آموز قائنی از کوه واقعه‌ای تلخ است که تناقض گویی‌های موجود در بیان ماجرا بر ابهام آن افزوده است.

به گزارش مهر موضوع سقوط دانش‌آموز قاینی از کوه به یکی از موضوعات پیگیری شده توسط رسانه‌های گروهی خراسان‌جنوبی تبدیل شده است. اتفاق تلخ و دردناکی که در صورت بی‌توجهی و سهل‌انگاری نسبت به وقوع آن، احتمال تکرار وجود دارد.

در رسانه‌ها مطرح شده که دانش‌آموز برای جمع‌کردن گل زعفران به همراه والدین خود به روستای رومشتیک رفته است و در همان روز در ساعت پنج بعد از ظهر کلاس درس آنلاین داشته و متوجه عدم دسترسی به اینترنت در روستای رومشتیک می‌شود.

این دانش‌آموز در ظهر همان روز برای دانلود کردن محتوای آموزشی و دسترسی به اینترنت به بالای کوه می‌رود که این اتفاق تلخ برای او رخ می‌دهد.

ماجرا از زبان خواهر دانش‌آموز

اما موضوع و مسئله اصلی تناقض‌گویی‌هایی است که در این مسئله و موضوع شاهد هستیم. خواهر دانش‌آموز روز گذشته در گفت‌وگو با رسانه‌ها بیان کرده است که برادرم همراه خانواده‌ام در روستای نوغاب حاجی آباد قاین زندگی می‌کنند که برای برداشت زعفران به رومشتیک می‌رود.

وی افزود: در روز اول حضور در این روستا برادرم متوجه می‌شود که این روستا اینترنت ندارد بنابراین همراه دوستش برای دانلود محتوای آموزشی به بالای کوه می‌رود.

خواهر این دانش‌آموز ادامه می‌دهد که برادرم با یکی از دوستانش به بالای کوه رفته بود تا همراه دوستش عکس و فیلم‌های آموزش مجازی را دانلود کند که پایش می‌لغزد و چند متری سقوط و سرش آسیب می‌بیند.

اظهارات آموزش و پرورش خراسان جنوبی

اما محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: که ساعت وقوع حادثه ساعت تدریس آنلاین نبوده است.

وی اظهار کرد: از طرف دیگر در گفت‌وگو با پدر دانش‌آموز وی بیان کرده است که پسر من موقع بالا رفتن از کوه به هیچ وجه گوشی نداشته است که به واسطه دانلود محتوای آموزشی این اتفاق برای او رخ دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: البته بسیاری از روستاهای خراسان‌جنوبی از دسترسی به اینترنت بی‌بهره هستند و ما تلاش می‌کنیم از طرق مختلف آموزش‌دهی به دانش‌آموزان را داشته باشیم.

مهرداد ترابیان، مدیرکل امور استان‌ها و مجری طرح ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات نیز در صفحه شخصی در فضای مجازی به موضوع رخ داده برای دانش‌آموز قاینی اشاره کرده و گفته است طبق بررسی انجام شده روستای مورد اشاره از طریق نسل سوم ایرانسل به شبکه ملی اطلاعات متصل است؛ با دیدن عکس متأثر شدم و از مدیران استان پیگیری کردم؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان گفتند ساعت این حادثه تلخ ساعت آموزش مجازی نبوده و دانش‌آموز به مزرعه زعفران رفته بوده، سلامتی او را پیگیریم.

نکته قابل تأمل و توجه این است که این عدم روشن شدن دقیق موضوع علاوه بر اینکه جریان صحیح تبادل اخبار و اطلاعات را با مشکل رو به رو می‌کند، اعتماد مردم به مسائل مطرح شده از سوی مسئولین را نیز با چالش مواجه می‌کند.

مسئله دسترسی نداشتن به اینترنت است

از طرف دیگر مسئله اتفاق افتادن و یا نیفتادن حادثه در ساعت تدریس آنلاین نیست. بلکه موضوع عدم دسترسی بسیاری از روستاهای خراسان‌جنوبی به اینترنت و یا اینترنت با سرعت بسیار کم است که وقوع چنین حوادثی را محتمل می‌کند.

چنانچه استاندار سابق خراسان جنوبی در ۱۵ شهریورماه سال جاری در مراسم بازگشایی مدارس بیان کرد: در حال حاضر از حدود دو هزار و ۷۰۰ مدرسه در خراسان‌جنوبی تعداد دو هزار و ۴۰۰ مدرسه به شبکه ملی ارتباطات متصل شده و ۳۰۰ مدرسه باقی مانده است.

شایسته است مسئولان بجای انکار موضوعات و پاس کاری مشکلات به میدان یکدیگر راهکارهایی برای جلوگیری از اتفاقات رخ داده شده ارائه و اجرایی کنند.

دستگیری ۴سارق با ۵ فقره سرقت در قاین/۲

فرمانده انتظامی قاین از دستگیری ۴سارق حرفه‌ای و کشف ۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ زال بیکی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو و منازل در شهرستان قاین و ایجاد جو ناامنی و نارضایتی در بین مردم دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.
فرمانده انتظامی قاین افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان قاین با انجام اقدامات تخصصی پلیسی محل سارقان را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ضربتی وارد مخفیگاه سارقان شدند.
سرهنگ زال بیکی گفت: ماموران در بازرسی از محل موفق شدند ۴متهم را دستگیر کنند و متهمان دستگیر شده در اعترافات خود به ۵فقره سرقت اعتراف کردند که ارزش ریالی سرقت‌های کشف شده ۳۰۰میلیون ریال است.
فرمانده انتظامی شهرستان قاین افزود: در این رابطه ۴متهم دستگیر که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

توزیع ۴۰۰ سبد کالا بین کارگران در قاینات/۲

۴۰۰ سبد کالا بین کارگران کارخانه سیمان قاینات توزیع شد.

، این اقلام در راستای مرحله اول گام سوم رزمایش کمک مومنانه به ارزش هر سبد ۵۰۰ هزار تومان بین کارگران کارخانه سیمان قاینات اهداء شد.

سبدهای کالا شامل برنج، قند، چای، روغن و… است.

 

شمارش معکوس برای اتمام دوبانده کردن محور بیرجند به قاین/ شتاب برای تکمیل محور توسعه شرق در خراسان جنوبی/۲-۳

  • شمارش معکوس برای اتمام دوبانده کردن محور بیرجند به قاین/ شتاب برای تکمیل محور توسعه شرق در خراسان جنوبی

 محور بیرجند – قاین با حجم تردد زیاد استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی را به هم متصل می‌کند و روند دوبانده سازی جاده‌های خراسان جنوبی در سال‌های اخیر با تخصیص و افزایش اعتبارات این حوزه شتاب گرفته است.

امروز راه‌ها به عنوان محرک توسعه زمینه ‌ساز ایجادبسترهای مناسب در بخش اقتصادی و افزایش ترانزیت هستند که این مهم به عنوان یک دغدغه در دستور کار قرار گرفته است.

محور توسعه شرق یکی از محورهای استراتژیک  و حیاتی در جهت توسعه زیرساخت‌های شرق کشور است که از چابهار آغاز وپس از عبور از زاهدان و بیرجند به مشهد اتصال می یابد.

 محور شرق کشور که در سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی قرار دارد، بخش عمده‌ای از آن استان خراسان جنوبی را در برمی‌گیرد که علاوه بر ترافیک ترانزیتی، ترافیک محلی هم در آن بسیار بالا است.

قطعه‌ای از این کریدور در خراسان جنوبی و محور بیرجند به قاین واقع است که دارای ترانزیت و ترافیک محلی بالا است به گونه‌ای که هر سال شاهد تصادفات بالا در این محور و تحمیل خسارت‌های مالی و جانی بسیار زیادی طی سال‌های گذشته بوده‌ایم.

محور بیرجندبه قاین با حجم تردد زیاد استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی را به هم متصل می‌کند و روند دوبانده سازی جاده‌های خراسان جنوبی در سال‌های اخیر با تخصیص و افزایش اعتبارات این حوزه شتاب گرفته است.

عملیات اجرایی احداث باند دوم محور بیرجند – قاین به طول ۱۰۰ کیلومتر در قطعات مختلف در دست اجراست و با تخصیص اعتبارات و پرداخت مطالبات پیمانکاران از سال گذشته شتاب بیشتری به خود گرفته است که این مهم حاصل نگاه ویژه وپیگیری های صورت گرفته در مدیریت کلان استان بوده است.

در راستای تکمیل وتوسعه راهای مواصلاتی استان با اقدامات جهادی وپیگیری های صورت گرفته ۱۰۰ میلیارد تومان در مدت ۲ سال برای تکمیل  دوبانده سازی محور بیرجند – قاین اختصاص یافته که این اقدام سبب تحول اجرایی در اجرای آن شده است.

عملیات اجرایی دوبانده سازی محوربیرجند قاین به طول ۱۰۰ کیلومتر از سال ۸۹ آغاز شده و تا سال ۹۷ حدود ۴۰ کیلومترآن دوبانده شده است وبا حدود ۱۶ میلیارد تومان اعتبار  محدود اختصاص یافته به این محور در پایان سال ۹۷  سیبب کند شدن روند احداث باند دوم  گردید.

در این راستا وبا پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی در انتهای سال ۹۷ وطی در ۲ سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان در مدت ۲ سال ۱۰۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت و عملا سبب شتاب وتحول اجرایی دراحداث این محور گردید به گونه‌ای  تاکنون حدود ۵۵ کیلومتر از این محور زیر بار ترافیک رفته و عبور ومرور در آن جریان دارد.

از آنجا که اهمیت راهها و به خصوص دوبانده کردن محورهای مواصلاتی در برنامه بوده است با پیگیری های صورت گرفته یکی دیگر از اقدامات منحصر به فرد که نخستین بار در تاریخ راهسازی خراسان جنوبی رقم خورد، استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ قانون الحاق (استقراض دولت از بانک‌ها)بوده است.

در این گام با پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی و توجه ویژه وزیر راه و شهرسازی برای نخستین بار ۵۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات از بانک مسکن به این پروژه اختصاص یافت که ۲ قسط آن تاکنون پرداخت شده است.

همه این اقدامات  وگامهای ارزشمند سبب سرعت گرفتن این پروژه مهم شده  به طوری که هم اکنون از ۴۵ کیلومتر باقیمانده که دوبانده نشده، ۱۳ کیلومتر آسفالت شده و در حال نصب تابلو و علایم است و حداکثر در مدت سه هفته آینده زیر بار ترافیک می‌رود.

۱۰کیلومتر دیگر این محور مهم استان خراسان جنوبی هم آماده آسفالت است و ۲۲ کیلومتر باقیمانده متوسط پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد دارد که با تلاش صورت گرفته انتظار می رود در حداقل زمان دوبانده سازی شود تا پرونده محور بیرجند – قاین در حداقل زمان ممکن بسته شود.

در حاضر با عنایت به توجه ویژه به راههای استان اکنون پنج پیمانکار این محور با ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و ۳۰۰ نفر در ۲ شیفت کاری به صورت شبانه‌روزی مشغول فعالیت هستند.

۴ کیلومتر دیگر از باند دوم محور بیرجند- قاین زیر بار ترافیک رفت

مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به تلاشهای صورت گرفته برای شتاب وسرعت در تکمیل ودوبانده شدن محور بیرجند به قاین اظهار داشت:امروز  ۴ کیلومتر دیگراز باند دوم محور بیرجند – قاین با اعتبار هزینه شده ده میلیارد تومان زیر بارترافیک رفت.

وحید داعی بیان کرد:با بازگشایی این قطعه، طول باند دوم زیر بار عبور در محور بیرجند- قاین به ۵۸ کیلومترافزایش یافت.

وی افزود: برای احداث این ۴ کیلومتر ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده و حد فاصل کیلومتر ۱۰۵ تا ۱۰۹ درمحدوده قطعه سوم محور بیرجند- قاین قرارداردکه امروز با همکاری پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان زیربار ترافیک رفت.

 

«پیام قاینات» نماینده خراسان‌جنوبی در لیگ‌ دسته ۳ فوتبال کشور شد/۳

فوتبال «پیام بادامک قاینات» به نمایندگی از خراسان جنوبی جایگزین تیم «طلای سرخ» در رقابت‌های لیگ دسته سه کشور شد.

«پیام قاینات» نماینده خراسان‌جنوبی در لیگ‌ دسته ۳ فوتبال کشور شد

به گزارش فارس، در مسابقات قهرمانی فوتبال خراسان‌جنوبی انتخابی لیگ دسته سه کشور تیم طلای سرخ خوش درخشید و به عنوان نماینده استان در این رقابت‌ها مجوز گرفت.

پس از پیگیری‌های مسؤولان، تیم طلای‌سرخ قاینات حامی مالی خارج از حوزه جغرافیایی خراسان‌جنوبی را جذب کرد و مهیای برنامه‌ریزی برای بکارگیری بازیکن‌ و انجام تمرینات آمادگی برای حضور مقتدرانه در لیگ برتر دسته سه فوتبال کشور شد.

هنوز چند صباحی از این خبر نگذشته بود که تعدادی از بازیکنان قاینی برای تست و ارزشیابی راهی مشهد شده بودند و متوجه می‌شوند اسپانسر تیم فوتبال طلای سرخ قاینات در لیگ دسته سه درصدد تحمیل بکارگیری بازیکنان غیربومی بر برنامه‌ریزان این تیم است و در آخرین لحظات با نظر به اختلافات پیش‌آمده تفاهم‌نامه فی‌مابین حامی مالی طلای‌سرخ قاینات ملقی‌می‌شود.

از آنجاکه مسؤولان ورزشی شهرستان قاینات در پی حفظ امتیاز حضور فعال در لیگ دسته سه فوتبال کشور بودند طی رایزنی‌ و حمایت نماینده قاینات در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی پیام بادامک قاینات مقرر گردید این تیم جایگزین طلای سرخ شود.

تیم فوتبال پیام بادامک قاینات با سرپرستی محمد خاکسارنژاد و سرمربیگری مسعود مهاجر با جذب ۸۰ درصدی بازیکنان بومی شهرستان به‌طور مرتب هر روز تمرینات تاکتیکی و آمادگی جسمانی خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمین چمن طبیعی این شهرستان انجام می‌دهد.

گرچه انتخاب نماینده خراسان جنوبی در لیگ دسته سه فوتبال کشور با فراز و نشیب‌های فراوانی روبرو بوده است، اما حمایت همه‌جانبه مسوولان اجرایی دولتی و بخش خصوصی از تیم پیام بادامک قاینات می‌تواند نقطه عطفی در حضور مقتدرانه این تیم در رقابت‌های پیش‌رو باشد.

 

 

 

۲۲ آذر روز تاریخی و ماندگار برای مردم قاینات/۲

۲۲ آذر روز تاریخی و ماندگار برای مردم قاینات

 ۲۲ آذر که برای مردم قاینات یادآور تقدیم شهدایی به انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ است، به عنوان روز شهرستان قاینات تعیین و ماندگار شد.

به گزارش ایرنا خطه زرخیز و شهیدپرور قاینات آکنده است از یاد و خاطره دلیرمردان و راست قامتانی که همچون مشعلی فروزان جان خویش را در راه دین و کشور تقدیم کردند.

شهر قاین با تقدیم چهار شهید در ۲۲ آذر سال ۱۳۵۷ دومین شهر پیشگام خراسان در مبارزه با رژیم پهلوی و اهدای شهدای خویش به انقلاب اسلامی بود.

مردم قاین در سال ۱۳۵۷ همگام با سایر مردم کشور به مبارزه با رژیم ستم‌شاهی برخاستند و در ۲۲ آذر همان سال که ماموران رژیم پهلوی اقدام به پاک کردن شعارهای انقلابی و نصب تصاویر شاه در معابر عمومی کرده بودند، مردم در مهدیه شهر تجمع و پس از سخنرانی یکی از روحانیون اعزامی از حوزه علمیه قم و منبر آیت‌ الله آیتی، ایشان را تا منزل همراهی ‌کردند که به راهپیمایی علیه رژیم شاهنشاهی تبدیل شد.

ماموران به مردم حمله کردند که پس از این درگیری خونین، چهار نفر از راهپیمایان به نام نصیری‌زاده، صبیانی، ریاحی و مهدوی الحسینی به شهادت رسیدند و ده ها نفر هم مجروح شدند.

شهید محمد نصیری‌زاده متولد سال ۱۳۱۱ در شهر قاین و فردی مذهبی و مقید بود که در بسیاری از محافل و مجالس مذهبی شرکت می‌کرد. او سال ۱۳۵۷ برای  مبارژه با رژیم دست از کار کشید و مرتب هم می‌گفت: من به شهادت می‌رسم.

این شهید انقلاب اسلامی کشاورزی پاک‌دست و مومن بود و اگرچه از نعمت خواندن و نوشتن محروم اما در اثر مداوت در تلاوت قرآن، نور قرآن کریم بر دل وی تابیده و قلبش را مملو از معرفت و نورانیت کرد.

این معرفت و آگاهی بار مسئولیتش را سنگین کرد تا او را به فیض شهادت رهنمون ساخت و در راهپیمایی ۲۲ آذر ۵۷ مصادف با دوازدهم محرم به همراه دیگر شهروندان قاینی در تظاهرات خیابانی شرکت کرد و به آرزویش رسید.

شهید علی صبیانی نیز از دیگر شهدای این روز، متولد سال ۱۳۱۶ در قاین بود که در جریان این تظاهرات شربت شهادت نوشید.

وی بعد از دوران کودکی مدتی را در مشهد ادامه زندگی داد و از جوانی علاقه زیادی به کارهای فنی داشت که به همین سبب به شغل مکانیکی و مدتی به رانندگی پرداخت.

این شهید بزرگوار قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در جلسات مذهبی و راهپیمایی‌ها و تظاهرات شرکت فعال داشت، در پخش اعلامیه‌ها فعال و همیشه با مزدوران رژیم شاهنشاهی در ستیز بود؛ چنانکه در راهپیمایی ۲۲ آذر سال ۵۷ هنگام تظاهرات علیه رژیم شاهنشاهی به دست مزدوران پهلوی به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

سید حسین مهدوی الحسینی از دیگر شهدای انقلاب قاین است که سال ۱۳۳۶ خورشیدی، در خانواده آیت ‌الله سید علی مهدوی الحسینی در قاین متولد شد و در هفت سالگی پدرش را از دست داد.

تحصیلات ابتدایی و سپس متوسطه را تا سوم دبیرستان در زادگاهش گذراند و چون از دانش‌آموزان ممتاز دوران تحصیل بود در دبیرستان عَلَم پذیرفته شد. وی همزمان در دانشسرای قوچان پذیرفته شد که با توصیه زنده‌یاد مرحوم آذری در رشته ریاضی در دبیرستان عَلَم تحصیل کرد و پس از اخذ دیپلم و شرکت در کنکور در رشته مهندسی ارتباطات دانشگاه تهران قبول شد.

وی سال ۵۷ پس از اوج‌گیری قیام مردم و تعطیلی دانشگاه به قاین آمد و مردم را به مبارزه با رژیم پهلوی تشویق می‌کرد که در ۲۲ آذر ۵۷ به شهادت رسید.

شهید سید محمدعلی ریاحی نیز متولد سال ۱۳۴۰ بود که پس از اتمام تحصیلات ابتدایی به جوشکاری، مکانیکی و رانندگی پرداخت.

او را مصداق کامل این سخن امام راحل می‌دانند که در سال ۴۲ خطاب به ماموران رژیم شاه گفتند: «سربازان من در گهواره هستند».

شهید ریاحی در جریان تظاهرات روز ۲۲ آذر ۵۷ قاین مجروح و در بیمارستان بستری شد و به‌ شهادت رسید.

از دیگر شهدای انقلاب شهرستان قاینات، شهید غلامعلی لاخی است که سال ۱۳۳۶ در خانواده مذهبی چشم به جهان گشود و بعد از اتمام دوران طفولیت برای فراگیری قرآن به مکتب خانه رفت.

او در امور کشاورزی و دامپروری به خانواده‌اش کمک می‌کرد و با شروع انقلاب اسلامی در پخش اعلامیه‌ها، دیوارنویسی و تشویق و ترغیب مردم به شرکت در راهپیمایی‌ها و جلساتی که علیه رژیم ستمشاهی تشکیل می‌شد، کوشا بود.

این شهید بزرگوار هنگام نگهبانی از نیروگاه برق قاین که از دست ایادی رژیم پهلوی خارج شده بود، در بهمن ماه سال ۵۷ به طور مرموز به شهادت رسید.

به همین مناسبت روز ۲۲ آذر سالروز قیام خونین مردم قاین علیه رژیم ستمشاهی که در جریان آن چهار نفر از مردم انقلابی شهرستان قاینات به شهادت رسیدند، با تصویب شورای فرهنگ عمومی به‌عنوان روز شهرستان قاینات نامگذاری شده است.

امسال نیز به منظور گرامیداشت این روز مراسمی در محل حسینیه شهید حاج قاسم سلیمانی به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در ۱۱۰ کیلومتری بیرجند است.

 

 

 

 

۱۴ دانش‌آموز ۲ کلاس شهرستان قاینات در رشته‌های پزشکی قبول شدند/۲

۱۴ دانش‌آموز ۲ کلاس شهرستان قاینات در رشته‌های پزشکی قبول شدند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قاینات گفت: ۱۴ دانش‌آموز از ۲ کلاس این شهرستان در آزمون سراسری سال جاری در رشته‌های پزشکی قبول شدند.

 سید احمد للهی افزود: از این تعداد ۱۰ دانش‌آموز پسر از یک کلاس دبیرستان شهید بهشتی قاین هستند و علی زراعتکار و سبحان بهاری در دانشگاه علوم پزشکی تهران، سید امیر میرزازاده دانشگاه علوم پزشکی ایران و ابوالفضل پردلی رشته دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشغول تحصیل خواهند شد.

وی اضافه کرد: امیرمحمد ادیب‌زاده در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، محمد فرشیدی، صابر خوش نژاد و سروش حقگو در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، محمدرضا ناصری رشته دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و آرمان علیزاده نیز رشته داروسازی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله تهران پذیرفته شدند.

مدیر آموزش و پرورش قاینات گفت: بهاره طلایی، ساجده سلطانی، فرنازسادات هاشمی و سیده زهرا هاشمی از دبیرستان فرزانگان قاین نیز به ترتیب در رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های دولتی و آزاد مشهد مقدس، دندانپزشکی زاهدان و پزشکی بیرجند ادامه تحصیل خواهند داد.

۱۵ هزار و ۹۵۶ دانش‌آموز دختر و پسر پایه دوازدهم استان خراسان جنوبی در آزمون سراسری سال ۹۹ به مدت چهار روز شرکت کردند.

۲ دانش‌آموز خراسان جنوبی در آزمون سراسری ۹۹ رتبه‌های تک رقمی را به دست آوردند.

«محمد مولوی سرند» از شهرستان فردوس رتبه هفتم گروه علوم ریاضی و فنی و «فاطمه برات نژاد» از شهرستان قاینات رتبه هفتم گروه علوم انسانی را به خود اختصاص دادند.

 

۱۰ هزار قُرص خارجی قاچاق در قاین کشف شد
زال بیکی، از کشف ۱۰ هزار و ۲۹۰ قرص خارجی قاچاق به ارزش ۹۸ میلیون ریال در شهرستان قاین خبرداد./۲-۳

 سرهنگ «محمود زال بیکی» با اعلام این خبر اظهار کرد: مأموران ایست بازرسی شهرستان قاین هنگام کنترل خودروهای عبوری و در راستای اجرای طرح ممنوعیت ورود کالای قاچاق به یک اتوبوس مشکوک شدند و خودرو را جهت بازرسی متوقف کردند.

 

فرمانده انتظامی شهرستان قاین افزود: ماموران در بازرسی از خودرو ۱۰ هزار و ۲۹۰ قرص خارجی که فاقد هرگونه اسناد گمرکی بود را کشف کردند.

 

سرهنگ زال بیکی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالای قاچاق مکشوفه را مبلغ ۹۸ میلیون ریال اعلام کردند؛ گفت: در این رابطه خودرو توقیف و یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

 

وی بیان کرد: اجرای این گونه طرح ها یکی از راهبردهای عملیاتی پلیس در پیشبرد اهداف ماموریتی مبارزه با قاچاق کالا در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور محسوب می شود و در این زمینه همراهی و همکاری تمام نهادها و بخش ها با نیروی انتظامی ضروری است.

فرماندار قاینات:
۹۰ درصد پروژه های سفر استاندار سابق به قاینات اجرایی شد۲-۳
کریمی گفت: بیش از ۹۰ درصد پروژه های سفر استاندار سابق خراسان جنوبی به شهرستان قاینات اجرایی شده است.

«محمد کریمی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، اظهار کرد: رهاورد سفر  استاندار سابق خراسان جنوبی به شهرستان قاینات ۹۰ مصوبه در راستای توسعه شهرستان قاینات در زمینه های مختلف آموزشی، زیرساختی، تامین آب و مشکلات حوزه تولید بود که تعداد زیادی از آن ها صد درصد تکمیل شده است.

فرماندار قاینات با بیان اینکه از آغاز  سفر استاندار تا کنون بیش از ۹۰ درصد پروژه های این سفر اجرایی و یا تمام شده است، گفت: بیش از ۶۰ درصد مصوبات سفر صد درصد محقق شده است.

کریمی در خصوص مصوبه بیمارستان دوم قاینات، گفت: آغاز عملیات اجرایی بیمارستان دوم قاینات جزو مصوبات سفر استاندار به این شهرستان بود که تا کنون پیمانکار مشخص و کار آغاز شده است، همچنین دانشگاه پرستاری مجدد احیا و پیمانکار، کار را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: تنها دو مصوبه سفر استاندار خراسان جنوبی به این شهرستان به دلیل مشکلات حقوقی اجرایی نشده است.

فرماندار قاینات با بیان اینکه تاکنون پروژه های شاخصی همانند مجتمع گاو شیری خضری دشت بیاض، پروژه های راه، زیرگذر دهشک، ورودی کرغند، کتابخانه روستای تیغاب انجام شده است، گفت: همچنین پروژه های حوزه بهداشت و درمان بالای ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

کریمی در پایان بهره برداری از فاز نخست پروژه فولاد قاین در سال جاری و ایجاد اشتغال برای جوانان بومی منطقه را از مهمترین مصوبات سفر به شهرستان قاینات عنوان کرد و افزود: هم اکنون نیروهای این کارخانه به صورت بومی در راستای ایجاد اشتغال از طریق آزمون جذب شدند.

فعال شدن طرح‌های نیمه تمام بهداشت و درمان قاین پس از ۳ سال۲-۳

۶ طرح نیمه تمام بخش بهداشت و درمان شهرستان قاین با همکاری خیران و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند پس از ۳ سال فعال شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قاین در نشست خبری گفت: تلاش می‌کنیم ۵ فعال شدن طرح‌های نیمه تمام بهداشت و درمان قاین پس از ۳ سالمورد از این طرح‌ها شامل مرکز خدمات شهید بهشتی، پایگاه‌های بهداشت غدیر و کوثر و مراکز بهداشت نیمبلوک و بیهود، تا دهه فجر به بهره برداری برسد.
راه اندازی اورژانس اسفدن تا یک ماه آینده، تأمین ۷ میلیارد تومان تجهیزات برای بخش مگا آی سی یو بیمارستان قاین از محل قول معاون وزیر بهداشت در سفر به این شهرستان، شروع به کار مجدد بخش ایزوله تنفسی بیمارستان قاین با کمک ۵۰۰ میلیون تومانی یک خیر و قول معاون وزیر برای تأمین مابقی اعتبار مورد نیاز، و راه اندازی کلینیک تخصصی بیماران حاد تنفسی در محل بیمارستان قدیم قاین تا ۲ روز آینده از دیگر خبر‌هایی بود که حمیدی سرپرست شبکه بهداشت و درمان قاین دراین نشست خبری عنوان کرد.
وی همچنین با اشاره به اهدای یک دستگاه PCR از سوی خیر نیکوکار امین زاده به بیمارستان قاین افزود: فضای ساختمانی برای آزمایشگاه ویروس شناسی این بیمارستان در حال آماده شدن است و تکمیل این فضا و تجهیزاتش نیاز به یک میلیارد تومان اعتبار دارد که خوشبختانه خیران در این راه هم پیش قدم بوده اند و به زودی آزمایشگاه ویروس شناسی قاین و به خصوص تشخیص کرونا در این شهرستان راه اندازی خواهد شد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان قاین همچنین از تأمین یک دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایدی برای این شهرستان خبر داد و گفت: باید زیر ساخت و ساختمان این دستگاه فراهم شود که در حال ساخت ساختمانش هستیم و تلاش می‌کنیم این طرح نیز تا ۳ هفته آینده آماده شود.
  • دکتر حمیدی با اشاره به پیشرفت ۱۵ درصدی بیمارستان دوم قاین افزود: متاسفانه اعتبار تخصیص یافته به این طرح بسیار پایین است و کار به کندی پیش می‌رود که این موضوع با گلایه دکتر جان بابایی معاون وزیر بهداشت نیز همراه بود و امیدواریم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بتوانیم این طرح را هم به پیشرفت خوبی برسانیم.
وی از پیشرفت ۶۰ درصدی خوابگاه دانشجویی ۱۵ خرداد دانشکده پرستاری قاین خبر داد و گفت: یک میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این طرح اختصاص داده شده است و ظرف یک سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان قاین به تصویب ساخت اورژانس در روستا‌های آفریز، چاهک موسویه، مهدی آباد، محمدآباد علم و سه راهی خواف و سه راهی کره اشاره کرد و افزود: ساخت اورژانس آفریز شروع شده است و مابقی نیز در دستور کار شبکه بهداشت و درمان قاین قرار دارد.
حمیدی همچنین با تشکر از همکاری بسیج در کمک به بهداشت و درمان قاین در مبارزه با کرونا گفت: هم اکنون ۳۰ نیروی بسیجی و ۳۰ پرستار نیز به کمک کادر درمان ما آمده اند.

مدیریت مقابله با کرونا استانی شود/راه کاهش دغدغه معیشتی اصناف۲-۳

مدیریت مقابله با کرونا استانی شود/راه کاهش دغدغه معیشتی اصناف

عضو کمیسیون بهداشت و نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس گفت: جهت مقابله بهتر با شیوع کرونا مدیریت مقابله با این ویروس استانی شود.

سلمان اسحاقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر آمار فوتی‌های کرونا در کشور از ۴۰ هزار نفر فراتر رفته که ۲۴ درصد این افراد مربوط به سه هفته گذشته است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس و نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس گفت: این آمار بسیار خطرناک و نگران کننده است و باید برای کاهش آن با همدلی و همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای مسئول و مهم‌تر از همه همیاری مردم تدبیری اندیشید.

اسحاقی ادامه داد: ما در کشور ۳۱ استان داریم که مانند قطعه‌های یک پازل هستند که در راستای کنترل ویروس کرونا اگر مدیریت کرونای هر استان را به خود آن استان واگذار کنیم، موفق‌تر خواهیم بود.

نقاط آلوده در هر استان شناسایی شود

وی با اشاره به ضرورت شناسایی نقاط آلوده در هر استان افزود: به عنوان مثال بانک‌ها یکی از نقاط انتقال ویروس کرونا است و در برخی موارد مشاهده شده که به آسانی در بانک‌ها از خودکار مشترک استفاده می‌شود و یا برای گفت‌وگو ماسک را از صورت بر می‌دارند که بسیار خطرناک است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: مصوبات ستاد ملی کرونا بی‌شک لازم‌الاجرا است ولی مانند قانون بالا دستی است که قانونگذار برای اجرایی شدن آن می‌توانند دستورالعمل‌ها و آئین نامه‌هایی را در نظر گرفته و تدوین کند.

اسحاقی با تأکید مجدد بر اینکه بهتر است مدیریت کرونای هر استان به خود آن استان واگذار شود، اظهار کرد: دولت هم باید با تدابیری شرایطی را برای رفع دغدغه‌ها و نگرانی مردم و به ویژه اصناف با اعمال محدودیت‌های کرونایی فراهم کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در زمینه نگرانی اصناف برای معیشت و هزینه‌های زندگی با اعمال محدودیت‌ها بیان‌کرد: بی شک اعمال محدودیت‌ها برای اصناف به ویژه آنانی که اجاره مغازه و منزل می‌پردازند بسیار سخت است.

راهکارهای پیشنهادی برای رفع دغدغه معیشتی اصناف

نماینده قاین و زیرکوه در مجلس ادامه‌داد: برای کاهش این سختی‌ها دولت می‌توانند برای بخشش مالیات‌ها و عوارض شهرداری و آب بها و هزینه برق اصناف تصمیماتی را اتخاذ کند تا این دوران با آرامش و آسایش بیشتری سپری شود.

اسحاقی افزود: علاوه بر دولت، مردم و صاحب خانه‌ها چون ایام ابتدایی شیوع کرونا در یک کار خیرخواهانه بهتر است در ایام اعمال محدودیت‌های جدید در صورت توان نسبت به بخشش اجاره مغازه و یا منزل مستأجران نیازمند اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره مقابله با ویروس کرونا صحبت‌های گوناگونی مطرح می‌شود، یادآور شد: دانشمندان و پزشکان ما برای مقابله با این ویروس فعالیت‌های علمی زیادی انجام داده‌اند ولی متأسفانه بر اساس نظر کارشناسان این ویروس به تناوب از نظر سرعت ابتلاء، علائم و سایر ویژگی‌ها رنگ عوض می‌کند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: به مردم اطمینان می‌دهیم که دانشمندان و پزشکان ایرانی حرف‌های زیادی در مقابله با ویروس کرونا و ساخت واکسن دارند که برای تأیید به سازمان بهداشت جهانی ارائه می‌کنند.

جدیدترین سروده مدیر کانون شهید ‌آوینی قاین به مناسبت هفته کتاب/۳

کتاب روح مرا مثل غنچه ای وا کرد

برای دیدن گل باغ را چه زیبا کرد

هزار پنجره در روبروی ما باز است

برای فهم نکو، چاره ای مهیا کرد

رفیق بی کلکی بود و چشمه ای جاری

به برگ برگ دلش خاطرم مصفا کرد

هنوز واژه اول، چو آب یا بابا

شکوه خاطره را بی سبب شکوفا کرد

کتاب، خانه خوبی درون ذهنم ساخت

به روی تک تک آنها به عشق امضا کرد

چگونه دست بشویم من از هوای کتاب

قرین و دوست در این آشیانه پیدا کرد

افتتاح پروژه تزریق گاز «فولاد قاینات»/ وعده استاندار برای افتتاح فاز اول تا دهه فجر

همزمان با حضور استاندار خراسان‌جنوبی در کارخانه فولاد قاینات، پروژه تزریق گاز این مجتمع به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

افتتاح پروژه تزریق گاز «فولاد قاینات»/ وعده استاندار برای افتتاح فاز اول تا دهه فجر

به گزارش خبرگزای فارس از قاین، همزمان با حضور استاندار خراسان‌جنوبی در کارخانه فولاد قاینات، پروژه تزریق گاز این مجتمع به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

«فولاد قاینات» بزرگ‌ترین پروژه صنعتی استان 

استاندار خراسان‌جنوبی در حاشیه این مراسم اظهار داشت: فولاد قاینات، بزرگ‌ترین پروژه صنعتی استان می‌باشد.

ملانوری افزود: بعد از تغییر و تحولات چندین‌باره، این پروژه به بخش دولتی سپرده شد و خوشبختانه شتاب گرفت.

وی با بیان اینکه به بهره‌برداری رسیدن فولاد قاینات، یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های استان است، اضافه کرد: این پروژه، ضمن ایجاد اشتغال قابل توجه، سبب کاهش نرخ بیکاری شده و به رونق و جهش تولید کمک خواهد کرد.

دهه فجر؛ موعد افتتاح فاز اول پروژه

استاندار خراسان‌جنوبی یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، فاز اول پروژه و واحد احیاء یا همان آهن اسفنجی دهه فجر افتتاح می‌شود.

ملانوری با اشاره به برخی مشکلات پروژه خاطرنشان کرد: در تأمین آب، برق و گاز پروژه مشکلاتی وجود داشت که با تلاش‌های مدیران استان، پیگیری نماینده مردم شریف قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و مسئولان پروژه برطرف شد.

تزریق گاز پروژه انجام شد

وی ادامه داد: با رفع مشکل آب، امروز تزریق گاز پروژه انجام شده و پست برق هم تا پایان هفته راه‌اندازی می‌شود.

استاندار خراسان‌جنوبی تأکید کرد: با شتابی که در روند اجرای کارها شاهدیم، امیدواریم فاز اول پروژه دهه فجر به بهره‌برداری برسد تا مردم استان از عایدات این مجتمع منتفع گردند.

ملانوری عنوان داشت: تمام تلاش ما بر این است که فاز دوم هم تا پایان سال آینده به نتیجه برسد

عملیات اجرایی یادمان شهید کاوه در قاینات آغاز شد/۲

عملیات اجرایی یادمان شهید کاوه در قاینات آغاز شد

 عملیات اجرایی یادمان شهید کاوه روز سه‌شنبه با حضور استاندار خراسان جنوبی و خانواده این شهید والامقام در شهرستان قاینات آغاز شد.

 کلنگ احداث یادمان شهید محمود کاوه از فرماندهان دوران دفاع مقدس در سه راهی روستای بیهود – ورودی روستای گریمنج به زمین زده شد تا در صورت مساعد بودن شرایط جوی، تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

استاندار خراسان جنوبی که امروز به شهرستان قاینات سفر کرده است، در این آیین گفت: شهدا الگوهای بسیار خوبی برای ما در زندگی اجتماعی و شخصی هستند.

حمید ملانوری بر جایگاه ارزشمند شهدا در جامعه تاکید کرد و افزود: شهدا در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی گام‌های بلندی برداشتند.

وی به بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری درخصوص شهدا اشاره کرد و گفت: زنده نگهداشتن یاد این بزرگواران، کمتر از شهادت نیست.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه شخصیت‌هایی همچون باکری‌ها، همت‌ها، سلیمانی‌ها و کاوه‌ها کم‌نظیرند، گفت: این عزیزان الگوهای نسل امروز هستند.

وی تصریح کرد: امیدوارم اقدامات امروز ما در راستای زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا باعث شود این عزیزان در ذهن نسل‌های آینده به عنوان الگوی برتر ماندگار شوند و روح شهدا کمک حال ما در خدمت به مردم باشد.

المان شهید کاوه بنا به طرح اولیه در ابعاد ۱۰ متر در ۱۰ متر و به ارتفاع هشت متر اجرا می‌شود و اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این پروژه ۳۰۰ میلیون تومان است که توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تامین شده است.

با توجه به اینکه محل درنظر گرفته شده برای نصب این المان در محدوده زمین‌های کشاورزی گریمنج بود، اهالی این روستا، زمین‌های خود را برای اجرای پروژه اهدا کردند.

یادواره سردار شهید محمود کاوه و شهدای عملیات کربلای ۲، شهریور امسال با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار، خانواده شهید کاوه، جمعی از مسوولان و مردم در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد.

شهید محمود کاوه متولد یکم خرداد ۱۳۴۰ است و ۱۱ شهریور ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۲ در منطقه حاج عمران عراق به شهادت رسید.

افتتاح همزمان ۶ ایستگاه فرستنده دیجیتال در شهرستان قاینات/۳

افتتاح همزمان ۶ ایستگاه فرستنده دیجیتال در شهرستان قاینات

 ۶ ایستگاه فرستنده تلویزیونی دیجیتال در شهرستان قاینات با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان افتتاح شد.

 آیین افتتاح همزمان این ایستگاه‌های دیجیتال روز سه‌شنبه در روستای خنجوک از توابع شهرستان قاینات برگزار شد و به طور همزمان ایستگاه‌های فرستنده تلویزیونی بزن آباد، گل گنج، تجن، شهرک قدس و خشک نیز به بهره‌برداری رسید.

استاندار خراسان جنوبی در این آیین گفت: تلاش می‌کنیم طی مدت کوتاهی در سال ۱۴۰۰، همه استان زیر پوشش شبکه دیجیتال قرار گیرد.

حمید ملانوری افزود: علیرغم همه اقدامات خوبی که صورت گرفته، برخی نقاط استان زیر پوشش دیجیتال نیستند لذا باید با برنامه‌ریزی و استفاده از کمک‌های ملی برای پوشش کامل استان تلاش کنیم.

وی گفت: در راستای تحقق توسعه پایدار در استان، نیازمند تامین زیرساخت‌های اطلاع‌رسانی هستیم.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر نقش رسانه ملی در اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی گفت: رسانه در توسعه فرهنگ عمومی تاثیر غیرقابل انکار دارد.

وی رسانه را از زیرساخت‌های اساسی در توسعه خواند و تاکید کرد: با توجه به اهمیت رسانه، نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت به دنبال این هستند که شرایطی فراهم کنند تا همه مردم در اقصی نقاط کشور از این خدمت بهره‌مند شوند.

ملانوری با اشاره به پروژه‌های ایستگاه‌های فرستنده دیجیتال که به صورت همزمان در روستای خنجوک قاینات افتتاح شد، گفت: امروز با افتتاح ۶ ایستگاه در مجموع پنج هزار نفر زیر پوشش قرار گرفتند.

وی افزود: وسعت خراسان جنوبی و پراکندگی جمعیت سبب شده اجرای پروژه‌ها بسیار هزینه‌بر باشد در حالی که در خیلی از استان‌ها با هزینه‌کرد این اعتبار، جمعیتی ده ها برابر بیشتر بهره‌مند می‌شوند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با وجود هزینه‌های تحمیلی، نظام و دولت خود را موظف به اجرای پروژه‌ها به جهت برخورداری مردم از خدمات می‌دانند.

وی اظهار امیدواری کرد: در سایه همدلی و همراهی بین مردم، دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان به زودی شاهد بروز اتفاقاتی قابل توجه در استان باشیم.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی هم گفت: این ایستگاه‌های دیجیتال با هزینه چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات صدا و سیما و استانداری خراسان جنوبی راه‌اندازی شده است که جمعیت زیرپوشش آن از ۲۲ شبکه رادیویی و ۲۲ شبکه تلویزیونی بهره‌مند شدند.

علیرضا آینه‌دار افزود: با افتتاح این ۶ ایستگاه فرستنده دیجیتال، اهالی ۹ روستای واقع در بخش مرکزی شهرستان قاینات شامل روستاهای خنجوک، بزن آباد، کلی، خرم آباد، تجن، خونیک تجن، گل گنج، شهرک قدس و خشک زیر پوشش قرار گرفتند.

بخش عمده اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این پروژه از محل اعتبارات استانداری خراسان جنوبی، دهیاری‌ها و همچنین کمک‌های مردمی تامین شده است.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*