آخرین خبر :

اخبار علمی/۸ ماده غذایی بسیار سالم که ضریب هوشی را افزایش می‌دهند

۸ ماده غذایی بسیار سالم که ضریب هوشی را افزایش می‌دهند

برخی از غذا‌ها می‌توانند ضریب هوشی افراد را افزایش دهند که در این گزارش به ۸ مورد از آن‌ها اشاره شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که خوردن غذا‌های سالم و مقوی از جسم ما مراقبت می‌کند، باید از خودمان بپرسیم بهترین غذا‌ها برای مغز کدام‌ هستند؟ مصرف برخی از غذا‌ها می‌تواند ضریب هوشی را افزایش دهد که ما به معرفی ۸ مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

۱. ماهی سالمون

۲. میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ

۳. شکلات

۴. زردچوبه

۵. چای سبز ماچا

۶. نخود

۷. مواد خوراکی حاوی ویتامین C

۸. سبزیجات برگدار سبز

معجزه یک نوشیدنی خانگی برای پاکسازی کبد و کاهش وزن

در این گزارش با یک نوشیدنی سم زدای ساده آشنا می‌شویم که هم به سلامت کبد کمک می‌کند و هم روند کاهش وزن شما را تسریع می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مراقبت از کبد، به عنوان ارگانی که نقش مهمی در بدن دارد، برای بهبود اوضاع کلی سلامتی بسیار مهم است. راهکار‌های زیادی برای مراقبت از سلامت کبد وجود دارد. در ادامه این مطلب یک نوشیدنی ساده خانگی را معرفی خواهیم کرد که علاوه بر سم زدایی بدن به کاهش وزن هم کمک می‌کند.

نوشیدنی سم زدا برای پاکسازی کبد

مواد لازم:

۶ فنجان آب

۳ عدد لیموترش

۱ فنجان جعفری خرد شده

۵ عدد ساقه کرفس

طرز تهیه:

دو روش برای تهیه این نوشیدنی سم زدا وجود دارد. می‌توانید لیمو‌ها را پوست بگیرید و همه مواد (به جز آب) را در مخلوط کن یا دستگاه آبمیوه گیری بریزید. مخلوط کن تمام فیبر‌ها را حفظ می‌کند، در حالی که آبمیوه گیری آن را از بین می‌برد. بسته به اهداف سلامتی خود می‌توانید یکی از این روش‌ها را انتخاب کنید. بعد از مخلوط کردن مواد، آب را اضافه کنید و یک بار دیگر مواد را مخلوط کنید.

۶ گیاهی که فشار خونتان را کاهش می‌دهند

متخصصان تغذیه می‌گویند فشار خون بالا را می‌توان با مصرف برخی گیاهان کاهش داد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فود نیوز، امروزه بخش قابل توجهی از مردم از فشار خون بالا رنج می‌برند. فشار خون بالا یک بیماری مزمن است که ارتباط مستقیمی با بیماری‌های قلبی و عروقی دارد.در صورت عدم درمان فشار خون بالا، این امر می‌تواند منجر به بیماری‌هایی مانند سکته قلبی، مشکلات در رگ‌های کرونری (رگ‌های خون رسان به قلب) و نیز سکته مغزی شود.

با این حال، خبر خوشحال کننده این است که می‌توانید با مصرف برخی گیاهان از خطر افزایش فشار خون بالا جلوگیری کنید. مهمترین گیاهانی که می‌توانند باعث کاهش فشار خون شوند شامل موارد ذیل است:

۱- سیر

۲- چای سبز

۳- دارچین

۴- مریم گلی

۵- چای ترش

چای ترش

۶- زالزالک

آب چغندر تأثیرات مفیدی روی عملکرد ورزشی سالمندان دارد

تحقیقات دانشمندان آمریکایی نشان می‌دهد مصرف آب چغندر می‌تواند عملکرد مغزی کهنسالان را بهبود بخشد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فود نیوز، چغندر که در میان ایرانی‌ها از دیرباز با نام لبو شناخته می‌شود، یکی از پرخاصیت‌ترین گیاهانی است که می‌تواند تضمین کننده سلامت بدن باشد.

تحقیقات دانشمندان دانشگاه ویک فارست ایالت کارولینای شمالی آمریکا نشان می‌دهد نوشیدن آب چغندر می‌تواند بهترین مکمل غذایی برای فعالیت روزانه باشد.

تحقیقات دانشمندان آمریکایی نشان داد نوشیدن آب چغندر می‌تواند به میزان قابل توجهی عملکرد ذهنی را بخصوص در میان افراد کهنسال بهبود بخشد. محققان در این پژوهش با مطالعه زنان و مردان بالای ۵۵ سال مشاهده کردند زمانی که آن‌ها یک ساعت پیش از انجام ورزش بر روی تردمیل یک لیوان آب چغندر نوشیده اند، عملکرد بهتری در زمان فعالیت داشته اند.

همچنین شواهد نشان داده است عملکرد ذهنی این افراد کهنسال در زمان ورزش کردن بسیار به افراد جوان نزدیک بوده است.

تاثیر مصرف مرکبات در جلوگیری از ابتلا به زوال عقل

دانشمندان ژاپنی اعلام کردند مصرف مرکبات می‌تواند خطر ابتلا به بیماری زوال عقل را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فود نیوز، پرتقال، گریپ فروت، لیمو ترش و لیمو شیرین بخشی از خانواده بزرگ مرکبات را تشکیل می‌دهند. علاوه بر طعم دلچسب و خواص بی شماری که مرکبات دارند، مصرف آن‌ها می‌تواند خطر ابتلا به برخی از بیمار‌ها مانند زوال عقل را کاهش دهد.

زوال عقل به اختلال مزمن و گاهی حاد فرآیند‌های روانی اطلاق می‌شود که به علت بیماری مغز رخ می‌دهد و با علائمی همانند تغییر شخصیت، موقعیت ناشناسی و اختلال در حافظه و یادگیری خود را نشان می‌دهد. با این حال، محققان ژاپنی به تازگی اعلام کردند مصرف مرکبات می‌تواند خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد.

خواص بی نظیر ترب کوهی برای سلامت بدن

محققان می‌گویند مصرف ترب کوهی می‌تواند باعث کاهش کلسترول بد خون و کاهش وزن شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فود نیوز، ترب کوهی یکی از گیاهانی است که در میان کشور‌های اروپای شرقی بسیار محبوب است. طعم تند و خاص این گیاه باعث شده است که از آن برای تولید سس‌های متنوع و ادویه استفاده شود. با این حال، این گیاه دارای خواص دارویی نیز هست که کمتر شناخته شده است.

 

محققان می‌گویند مواد مغذی موجود در ترب کوهی خواص ذیل را برای بدن به ارمغان می‌آورد:

۱- کاهش خطر ابتلا به سرطان

۲- تقویت سیستم ایمنی بدن

۳- تنظیم فشار خون

۸ خواص بی نظیر ترب کوهی برای سلامت بدن

۴- کاهش کلسترول خون

۵- بهبود گوارش

۶- کاهش وزن

۷- بهبود سلامت استخوان

۸- پاک کردن مجاری تنفسی

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*