اخبار علمی/فواید شگفت انگیز پیاز که هرگز انتظارش را نداشتید

 

فواید شگفت انگیز پیاز که هرگز انتظارش را نداشتید

مصرف پیاز از فواید و خواص بسیار بالایی برخوردار است، این صیفی التهاب را کاهش می‌دهد و با عفونت‌ها مبارزه می‌کند.

به گزارش حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فود نیوز ،غذا‌هایی که می‌خورید تأثیر زیادی بر سلامتی شما دارند. در حالی که برخی می‌توانند به عنوان درمان‌های طبیعی عمل کنند، برخی دیگر می‌توانند علت یک بیماری باشند. برای مثال، غذا‌های فرآوری شده که مملو از قند اضافه شده، چربی‌های ناسالم و کربوهیدرات‌های ساده هستند، با بسیاری از بیماری‌های مزمن از جمله سرطان روده بزرگ ارتباط دارند. از طرف دیگر، غذا‌های فوق العاده مانند میوه‌ها و سبزیجات با فیبر بالا دارای اجزای قدرتمندی هستند که به توقف پیشرفت این بیماری‌ها کمک می‌کنند. یک نمونه از غذا‌های عالی که به مبارزه با سرطان کمک می‌کند، پیاز است.

طبق مطالعه‌ای که در مجله Onco Targets and Therapy منتشر شده است، پیاز حاوی فلاونوئید‌هایی است که می‌تواند رشد سلول‌های سرطانی روده بزرگ را متوقف کند. فلاونوئید‌ها به طور طبیعی رنگدانه‌های گیاهی هستند که در بدن انسان فعالیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارند. این مطالعه همچنین نشان داد که فلاونوئید‌های موجود در عصاره‌های پیاز به اندازه داروی شیمی درمانی کپسیتابین موثر هستند.

 

۷ نشانه هشداردهنده کمبود ویتامین دی را جدی بگیرید

کمبود ویتامین دی در بدن دارای علائم و نشانه هایی است که هر فرد باید آنها را جدی گرفته و در صدد رفع آنها برآید.

۷ نشانه که در معرض خطر کمبود ویتامین D قرار دارید

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از افراد در معرض خطر کمبود ویتامین دی قرار دارند و اما خودشان   علائم آن  را نمی دانند، در این مطلب با ۷ علامت آشنا می‌شویم که نشان می‌دهند شما در معرض کمبود ویتامین D هستید.

۱. بیماری لثه

۲. احساس خستگی در طول روز

۳. افسردگی یا نوسانات خلقی

۴. درد عضلات یا مفاصل

۵. احساس فرسودگی دارید

۶. دائم بیمار شوید

۷. تعریق در جا‌های غیرمعمول بدن

کاهش اشتها با مصرف یک ماده‌ غذایی در وعده صبحانه

مطالعات نشان می‌دهد مصرف غذا‌های حاوی فیبر مانند بلغور جو دوسر در وعده صبحانه می‌تواند باعث کاهش وزن، کاهش کلسترول خون و سطح گلوکز شود.

به گزارش حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فودنیوز، مهمترین وعده غذایی روز، اغلب مورد غفلت قرار میگیرد. فقط در ایالات متحده، حدود ۳۱ میلیون نفر هر روز صبحانه را حذف می‌کنند و می‌گویند که وقت کافی برای خوردن یک وعده غذایی مناسب را ندارند. با این حال، کارشناسان نسبت به صرف صبحانه هشدار می‌دهند.

مطالعه‌ای که اخیراً در ژورنال کالج قلب و عروق آمریکا منتشر شد، نشان داد که کنار گذاشتن صبحانه با تصلب شرایین ارتباط نزدیک دارد. کنار گذاشتن صبحانه همچنین با افزایش خطر حمله قلبی و انسداد شریان قلب همراه است. علاوه بر این، کنار گذاشتن صبحانه می‌تواند باعث گرسنگی شما در اواخر روز و در نتیجه منجر به پرخوری شود.

اگر این روند ادامه یابد، فرد در معرض خطر چاقی و عوارض ناشی از آن قرار می‌گیرد؛ برای مثال، افراد دارای اضافه وزن در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، سکته مغزی و فشار خون بالا هستند. در موارد شدید، چاقی می‌تواند منجر به دیابت نوع ۲ شود. کارشناسان خوردن صبحانه سنگین را برای مهار گرسنگی در اواخر روز توصیه می‌کنند.

بر اساس مطالعه اخیر منتشر شده در سالنامه تغذیه و متابولیسم، اگر می‌خواهید صبحانه یک وعده کامل غذایی میل کنید، می‌توانید بلغور جو دوسر بخورید. در این مطالعه، محققان مرکز تحقیقات چاقی تغذیه‌ای نیویورک بررسی کردند که چگونه انواع مختلف صبحانه بر اشتهای فرد در بقیه روز تأثیر می‌گذارد. شرکت کنندگانی که بلغورجو دوسر خورده بودند، احساس سیری بیشتری نسبت به شرکت کننده‌هایی که برگه ذرت (برشتوک) مصرف کردند، داشتند.

به طور خاص، فیبر موجود در بلغور جو دوسر، فیبر محلول یا فیبر محلول در آب است. وقتی این اتفاق می‌افتد، ماده‌ای ژله مانند و حجیم ایجاد می‌کند که می‌تواند مدتی در معده باقی بماند و در نتیجه احساس سیری را ایجاد کند. فیبر محلول به کاهش کلسترول خون و سطح گلوکز کمک می‌کند. علاوه بر این، فیبر به حفظ حرکت روده کمک می‌کند، که می‌تواند باعث کاهش وزن شود.

بنابراین اگر می‌خواهید اشتهای خود را مهار کنید، سعی کنید با خوردن آووکادو، موز، کلم بروکلی، سیب، هویج و عدس، فیبر بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید. علاوه بر این برای صبحانه غذا‌های غنی از فیبر مانند بلغور جو دوسر، گیاه کینوا و غلات سبوس دار مصرف کنید.

حتی اگر به بیماری شدید ریوی مبتلا هستید، می‌توانید با خیال راحت ماسک بزنید

ماسک‌ها خطرات قابل توجهی برای سلامتی ندارند

یک مطالعه نشان داد که حتی افرادی که COPD (بیماری مزمن انسدادی ریه) شدید دارند می‌توانند با خیال راحت ماسک بزنند. متخصصان تأکید می‌کنند که ناراحتی ناشی از ماسک نباید به نگرانی‌های بهداشتی بی‌اساس تبدیل شود. ناراحتی برخی از افراد در استفاده از ماسک جراحی می‌تواند به دلیل احساس اضطراب باشد.
ماسک زدن

ممکن است اگر فراموش کنید که ماسک را در هنگام خرید با خود به همراه ببرید، احساستان ناخوشایند، ناراحت‌کننده و عذاب‌آور باشد، اما تنها ویژگی که ماسک صورت ندارد، خطرناک بودن است. این همان چیزی است که محققان در تازه‌ترین بررسی در مورد چگونگی اثرگذاری (یا بی‌تأثیری) ماسک‌های صورت بر توانایی تنفس، حتی در افراد مبتلا به بیماری ریه، یافته‌اند

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*