آخرین خبر :

اخبار علمی/خواص شگفت انگیز عسل سیاه برای سلامتی

سالم‌ترین نوشیدنی برای قلب

یک متخصص ارشد تغذیه بهترین نوشیدنی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی و بهبود عملکرد مغز را معرفی کرد.

به گزارش حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، آنتونینا استارودوبووا، متخصص ارشد تغذیه گروه بهداشت مسکو در مقاله‌ای اعلام کرد نوشیدن کاکائو برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی- عروقی و بهبود عملکرد مغز موثر است.

او افزود: کاکائو منبع پروتئین، کربوهیدرات ها، اسید‌های آلی، مواد معدنی و ویتامین‌های A و B است.

متخصص ارشد تغذیه ادامه داد: دانه‌های کاکائو دارای مقدار زیادی بیوفلاونوئید، آنتی اکسیدان طبیعی است که از غشای سلول بدن در برابر آسیب محافظت می‌کند. مطالعات نشان داده است که مصرف متوسط ​​پودر کاکائو می‌تواند کنترل گلوکز خون را بهبود بخشد و خطر بیماری‌های قلبی- عروقی را کاهش دهد. ثابت شده است که کاکائو بهره وری مغز را افزایش داده، فشار خون و چربی خون را تنظیم می‌کند.

خواص شگفت انگیز عسل سیاه برای سلامتی

عسل سیاه حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی بوده و از بدن در برابر سرطان، حملات قلبی، سکته‌های مغزی و سایر بیماری‌ها محافظت می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الکوثر، عسل سیاه حاوی درصد بالایی از مواد مغذی مانند آهن، کلسیم، منیزیم و فسفر ونیز انواع کربوهیدرات ها، ویتامین‌ها و درصد کمی چربی است؛ بنابراین فواید زیادی برای سلامتی دارد.

عسل سیاه در بین عموم مردم معمولا به عسل هایی گفته می شود که نسبت به دیگر نوع های آن رنگ نسبتا تیره تری دارد. البته منظور این نیست که عسل مورد نظر کاملا سیاه رنگ است بلکه نسبت به دیگر انواع آن رنگ تیره تری دارد.

فواید عسل سیاه

۱– روند بهبودی را تسریع می‌کند

عسل سیاه چه در زخم‌های جزئی و چه حتی در بسیاری از جراحی‌ها در تسریع روند بهبودی مؤثر است؛فواید شگفت انگیز عسل سیاه برای سلامتی/ گنیجه عناصر مغذی را دست کم نگیرید

۲- حاوی درصد بالایی آنتی اکسیدان است

به دلیل خاصیت ضد ویروسی و باکتریولوژیکی و همچنین محتوای آنتی اکسیدانی بالا، در کاهش عملکرد رادیکال‌های آزاد بسیار مفید است؛ بنابراین از خطر سرطان جلوگیری می‌کند و علائم پیری را کاهش می‌دهد.

۳- ایمنی بدن را تقویت می‌کند

 

۴- برای بیماران دیابتی مفید است

 

۵- استقامت شما را افزایش می‌دهد

 

۶- عوارض اسید اوریک را کاهش می‌دهد

اسید اوریک بیماری است که در اثر تجمع چربی در بین مفاصل ایجاد می‌شود که منجر به درد، مشکل در حرکت و ناراحتی می‌شود؛ بنابراین روزانه عسل سیاه را به طور مرتب بنوشید تا درد را تسکین داده و زمان بیماری را کاهش دهد.

۷- سطح کلسترول خون را کاهش می‌دهد

 

۸- زخم معده را درمان کنید

 

۹- برای سلامتی کبد مفید است

 

۱۰- اسید‌های معده را خنثی می‌کند

 

فواید شگفت انگیز عسل سیاه برای سلامتی/ گنیجه عناصر مغذی را دست کم نگیرید

۱۱- از خطر کم خونی محافظت می‌کند

عسل سیاه یکی از بزرگترین منابع آهن است که کمبود آن منجر به کم خونی ناشی از تولید تعداد کافی سلول گلبول قرمز مورد نیاز برای انتقال اکسیژن به تمام نقاط بدن، خستگی، رنگ پریدگی پوست، شکاف لب، ریزش مو، شکنندگی ناخن ها، اضطراب، ریزش مو و سرگیجه می‌شود.

عسل سیاه از آنجا که حاوی آهن است، غذای بسیار مفیدی برای خانم‌ها در دوران قاعدگی است؛ زیرا باعث کاهش انقباضات رحمی و تأمین اجزای آهن در بدن و جبران کننده از دست دادن آن می‌شود. همچنین از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند، بدن را به نشاط و فعالیت می‌رساند و از بیماری‌های استخوانی که بعد از یائسگی زنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد جلوگیری می‌کند؛ زیرا حاوی درصد بالایی از کلسیم است.

۱۲- عسل سیاه حاوی درصد بالایی از کلسیم است

 

۱۳- عسل سیاه حاوی درصد زیادی پتاسیم است

این خوراکی باعث تقویت عضله قلب و جلوگیری از بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود.

۱۴- عسل سیاه حاوی ویتامین B۶ و اسید پانتوتنیک است

بنابراین در درمان سردرد و کاهش احساس خستگی موثر است. همچنین حاوی عنصری از منیزیم است که به تحریک سیستم عصبی و آرامش اعصاب کمک می‌کند.

۱۵- عسل سیاه به خلاص شدن از مشکلات گوارشی کمک می‌کند

 

۱۶- تقویت کننده مو

عواملی که خطر مرگ را در بیماران کرونا افزایش می‌دهند

گروهی از کارشناسان روسی برخی عوامل که خطر مرگ یک فرد مبتلا به ویروس کرونا را افزایش می‌دهد، اعلام کردند.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، کارشناسان در روسیه عواملی را نام بردند که خطر مرگ یک فرد مبتلا به ویروس کرونا را افزایش می دهد.

این کارشناسان معتقدند احتمال مرگ بر اثر کرونا به میزان قابل توجهی به عواملی مانند سن، شاخص توده بدن بالای ۳۰، جنس و سطح گلوکز بستگی دارد.

این متخصصان یک مدل ریاضی ایجاد کرده اند که به شما کمک می‌کند تا شدت و روند ویروس کرونا را بر اساس شاخص‌های خاص از جمله میزان رسوب گلبول‌های قرمز و میزان تنفس در بیمار پیش بینی کنید.

پیش از این، دانشمندان دانشگاه کیپ تاون در آفریقای جنوبی دریافته بودند که مردان آلوده به ویروس کرونا سه برابر بیشتر از زنان به مراقبت‌های ویژه نیاز دارند و خطر مرگ آن‌ها بیشتر است.

به گفته آنها، مردان ۳۹ درصد بیشتر در معرض مرگ ناشی از کووید ۱۹ هستند.

آب، سلاحی قدرتمند در برابر چاقی و دیابت

آب، سلاحی قدرتمند در برابر چاقی و دیابت

بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که آب آشامیدنی ممکن است درمانی موثر برای سندرم متابولیک باشد.

به نقل از ارث، محققان در پردیس پزشکی دانشگاه کلرادو آنشوتز دانشگاه علوم پزشکی بهداشتی در آرورا کلرادو ایالات‌متحده دریافتند که فروکتوز (شیرین‌کننده طبیعی) منجر به ترشح وازوپرسین (هورمون مرتبط با چاقی و دیابت) می‌شود.

محققان با انجام این آزمایش بر روی موش‌ها دریافتند که آب می‌تواند مانعی برای ترشح این هورمون باشد و این شرایط را در آن‌ها کاهش دهد.

میگوئل آ. لاناسپا، متخصص بیماری‌های کلیوی و فشارخون بالا و سرپرست این تحقیق از دانشکده پزشکی دانشگاه کلرادو اظهار کرد: اهمیت بالینی بررسی این بود که ممکن است افزایش ساده در مصرف آب در کاهش چاقی و سندرم متابولیک موثر باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*