آخرین خبر :

اخبار علمی/بهترین زمان تست PCR در افراد علامت دار و بدون علامت

یک متخصص تغذیه عنوان کرد:

خواص «به» را بشناسیم

خواص «به» را بشناسیم/بهبود عملکرد دستگاه گوارش

یک متخصص تغذیه در خصوص خواص میوه «به»، گفت: این میوه دارای مقادیر بسیار زیاد فیبر است که به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک شایانی می کند.

سید علی کشاور، در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: متأسفانه میوه به میوه رایجی نیست و مصرف محدودی دارد اما باید گفت که این میوه از فیبر بسیار بالایی برخوردار است.

وی اظهار کرد: میوه به دارای مقادیر بسیار زیاد فیبر محلول است که در کاهش جذب کلسترول بسیار مؤثر است همچنین رنگدانه های موجود در این میوه حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان‌ها است که از بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها جلوگیری می‌کند.

کشاورز با اشاره به اینکه میوه به سرشار از ویتامین A است، عنوان کرد: این میوه علاوه بر ویتامین A و بتاکاروتن تمام گروه ویتامین‌های B به جز ویتامین B12 که در مواد غذایی گیاهی یافت نمی‌شود را دارد و به همین سبب در بهبود عملکرد دستگاه گوارش و جلوگیری از یبوست نقش بسیار خوبی را ایفا می‌کند علاوه بر اینها این میوه منبع غنی از ویتامین C است که به بالا رفتن سطح ایمنی بدن همچنین درمان بیماری‌های التهابی کمک شایانی می‌کند.

استادیار داخلی بیمارستان شریعتی عنوان کرد؛

بهترین زمان تست PCR در افراد علامت دار و بدون علامت

بهترین زمان تست PCR در افراد علامت دار و بدون علامت

استادیار داخلی بیمارستان شریعتی، بهترین زمان انجام آزمایش PCR برای افراد علامت دار کووید ۱۹ را، یک تا سه روز بعد از شروع علائم دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، مونا طلسچیان، گفت: بهترین آزمایش تشخیص کووید ۱۹، آزمایش PCR بوده و حساسیت آن با عوامل مختلفی نظیر روش صحیح نمونه گیری مرتبط است.

وی افزود: بهترین زمان انجام آزمایش PCR برای افراد دارای علامت کووید ۱۹، یک تا سه روز بعد از شروع علائم است.

طلسچیان ادامه داد: بهترین زمان انجام آزمایش PCR برای افراد بدون علامت کووید ۱۹ که در تماس با افراد مبتلا هستند، ۵ تا ۷ روز بعد از تماس با فرد مبتلا است.

ریسک خطر ابتلا به کرونا در کدام مکان‌ها بیشتر است؟

نتایج یک نظرسنجی آنلاین نشان می‌دهد که افراد بیشتر در چه مکان‌هایی به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند.

به گزارش حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتننیک، در مصاحبه‌ای دانشمندان فرانسوی از افراد مبتلا به کووید ۱۹ سوال کرده‌اند که این افراد بیشتر از چه مکان‌هایی بازدید کرده و در کجا به ویروس کرونا آلوده شده اند.

همانطور که متخصصان دریافتند، بیشترین خطر ابتلا به بیماری کرونا در هنگام مراجعه به کافه‌ها، رستوران‌ها و سالن‌های ورزشی است.

طبق تخمین آن‌ها امکان ابتلای رانندگان، پزشکان و کارگران صنعتی به کرونا بیش از سایرین است.

عرضه شوینده سبزیجات برای حذف باقیمانده سموم

عرضه شوینده سبزیجات برای حذف باقیمانده سموم

محلول ضد عفونی و حذف کننده باقیمانده سموم و آلاینده‌های شیمیایی از سوی موسسه علوم و صنایع غذایی رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، محلول ضد عفونی کننده باقیمانده سموم و آلاینده‌های شیمیایی به عنوان شوینده میوه و سبزی بر پایه مواد طبیعی فرموله شده است که ضمن حذف بیش از ۹۰ درصد باقیمانده سموم و آلاینده‌های شیمیایی، قابلیت ضدعفونی میوه و سبزی را در برابر میکروب، ویروس، مخمر و کپک‌ها دارد.

بر خلاف محلول‌های شوینده موجود در بازار، در تولید این ترکیب هیچ گونه رنگ مصنوعی، سفید کننده، صابون، الکل یا مواد نگهدارنده استفاده نشده و به گونه‌ای فرموله شده است که هیچ تاثیری در طعم و بوی میوه و سبزی ایجاد نمی‌کند. سطح سبزیجات و میوه‌های تازه می‌تواند به  آفت کش‌ها، کودها، مواد نگهدارنده و میکروارگانیسم‌ها و سایر آلاینده‌های محیطی آلوده شود که با شستشوی معمولی حذف نمی شود، ولی این محصول قادر به حذف این آلاینده‌ها خواهد بود.

بیماری‌هایی که باعث احساس تشنگی می‌شوند

براساس اعلام مختصصان برخی از اختلالات و بیماری‌ها خود را با احساس تشنگی نشان می‌دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر به تازگی متوجه شده‌اید که به طور مرتب تشنه می‌شوید و باید آب بنوشید، احتمالا بدنتان سعی دارد چیزی به شما بگوید. در این نوشتار می‌بینیم که چه مشکلات و اختلالاتی سبب بروز تشنگی مکرر در شما می‌شوند.

۱. مشکلات تیروئید

۲. قاعدگی

۳. دیابت یا دیابت بی‌مزه

۴. دهیدراته شدن بدن (کم شدن آب بدن)

۵. رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات پایین

۶. اضطراب

۷. بارداری

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*