اخبار خراسان جنوبی/ ۶۴ پروژه بهداشت و درمان در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بدو ورود به استان مورد استقبال استاندار خراسان جنوبی قرار گرفت
🔹دکتر نمکی،پیرو دعوت استاندار به خراسان جنوبی سفر کرده است.
🔹دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، حضور در ستاد مدیریت بیماری کرونا، بازدید از بیمارستان های بیرجند، اطلاع از روند کنترل کرونا در استان و… از برنامه های دکتر نمکی در این سفر یک روزه است.

 

 

برگزاری همایش هفتگی دوچرخه سواری در بیرجند

به گزارش روابط عمومی هیات دوچرخه سواری استان خراسان جنوبی؛ همایش هفتگی دوچرخه سواری در بیرجند برگزار شد. در این همایش دوچرخه سواران از میدان جماران تا مناطق گردشگری بیرجند بند امیر شاه و بند دره را رکاب زدند .

این برنامه هر هفته در همین مکان و زمان برگزار میگردد

 

 

 

 

قهرمانی نجمه خدمتی در مسابقات بین‌المللی تفنگ بادی آنلاین مصر

نجمه خدمتی از خراسان جنوبی و پوریا نوروزیان در مسابقات بین‌المللی تفنگ بادی آنلاین مصر قهرمان شوند.

نجمه خدمتی» در بخش بانوان قهرمان شد و «فاطمه کرم‌زاده» نیز سوم شد.

در تفنگ بادی مردان، «پوریا نوروزیان» به مقام قهرمانی دست یافت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نماینده دانشگاه بیرجند مقام سوم مسابقات دارت کشور را کسب کرد

 
کسب مقام سوم در مسابقات مجازی دارت دانشگاه های سراسر کشور توسط زهرا انجیری کارشناس اتوماسیون تغذیه دانشگاه بیرجند

مسابقات دارت ویژه کارکنان دانشگاه های سراسر کشور به میزبانی دانشگاه زنجان به صورت مجازی برگزار شد.

در این مسابقات زهرا انجیری کارشناس اتوماسیون تغذیه دانشگاه بیرجند موفق به کسب مقام سوم شدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی:

امدادرسانی ۵۹ تیم هلال احمر خراسان جنوبی به حوادث کوهستان/۷

امدادرسانی ۵۹ تیم هلال احمر خراسان جنوبی به حوادث کوهستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۹ تیم امدادی برای رسیدگی به حوادث کوهستان در استان اعزام شده اند.

 محمد رضا رضایی به مناسبت روز جهانی کوهستان بیان کرد: لزوم توجه به اهمیت کوه و کوهستان باعث شد تا سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۳ روز ۱۱ دسامبر برابر با ۲۱ آذرماه را به عنوان روز جهانی کوهستان اعلام کند.

وی با ابراز رضایت از عملکرد تیم امدادی در رسیدگی به حوادث کوهستان در استان اظهار کرد: کوه های باقران، سربیشه، قاین و نهبندان به ترتیب از نقاط پرحادثه در خراسان جنوبی بوده که سالانه حوادث زیادی را منجر می شوند.

رضایی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۹ تیم برای رسیدگی به ۳۹ مورد حادثه کوهستان اعزام شده اند، افزود: بیشترین حوادث مربوط به شهرستان بیرجند بوده است.

وی از امداد رسانی به ۵۶ حادثه دیده در این حوادث خبر داد و اظهار کرد: همچنین در این حوادث هشت نفر گرفتار توسط نیروهای امدادی از مرگ حتمی نجات یافته اند.

بنا به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، نجات یافتگان سه نفر به صورت سراپایی درمان شده و پنج نفر هم به مراکز درمانی منتقل شده اند.

 

 

 

 

کشف ۵ کیلو و ۶۰۰ گرم شیشه در”نهبندان”/۴

فرمانده انتظامی شهرستان “نهبندان” از کشف ۵ کیلو و ۶۰۰ گرم شیشه که از مرز های شرقی کشور وارد شده بود درآن شهرستان خبر داد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ “احسان رحیمی” اظهار داشت: ماموران انتظامی هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک خودروی پراید مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی بیان داشت: ماموران در بازرسی از خودرو ۵ کیلو و ۶۰۰ گرم شیشه که به طرز ماهرانه ای داخل آن جاساز شده بود کشف کردند که خودرو توقیف و یک متهم دستگیر شده و به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ رحیمی با بیان این که متهم در اظهارات خود بیان داشت مواد مکشوفه را از مرزهای شرقی کشور وارد نموده است تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده و برخورد با فروشندگان موادمخدر و هرگونه بی نظمی و اخلال در نظم عمومی، با مرکز فوریت های ۱۱۰ تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

 

 

ثبت وقف ۱۲۰ میلیون تومانی درسرایان/۲

یک فقره وقف قرآنی در شهرستان سرایان به ارزش ۱۲۰ میلیون تومان ثبت شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سرایان گفت: حاج حسنعلی پهلوان
یک ساعت آب از موتور پمپ جنت واقع در بخش آیسک شهرستان سرایان وقف کرد.
سعید وکیل زاده افزود: این موقوفه به نیت امورات قرآنی شهر آیسک وقف شد.
مجموع موقوفات شهرستان سرایان با ثبت این وقف به ۴۴۳ فقره افزایش یافت.

شناسایی ۹۴ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی

فوتی ها ی  کرونایی خراسان جنوبی به ۶۳۹ نفر رسیدند/۲-۳

۹۴ بیمار مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۳ آزمایش جدید از افراد مشکوک به کرونا در استان گرفته شد که جواب ۹۴ آزمایش شامل ۱۴ بیمار بستری و ۸۰ بیمار سرپایی، مثبت قطعی اعلام شد.

دکتر مهدی زاده افزود: از ۹۴ بیمار جدید شناسایی شده، ۲۱ نفر مربوط به شهرستان بیرجند، ۸ نفر فردوس، ۲۱ نفر قاین، ۶ نفر طبس، ۴ نفر نهبندان، ۲ نفر درمیان، ۴ نفر سربیشه، ۱۰ نفر شهرستان سرایان، ا نفر بشرویه و ۸ نفر خوسف است.

وی گفت: هم اکنون ۲۰۶ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری اند که ۱۲۰ نفر آن‌ها مبتلا به کرونایند و از این تعداد ۳۲ نفر در بخش‌های آی سی یو بستری اند و متأسفانه، حال ۹ نفر آنان وخیم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۵ نفر دیگر در استان در اثر ابتلا به کرونا فوت کردند  و با این تعداد، آمار کل فوتی‌های استان به ۶۳۹ نفر رسید.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

پیشرفت های موشکی نیروهای مسلح ایران بزرگترین نگرانی دشمن است

پیشرفت های موشکی نیروهای مسلح ایران بزرگترین نگرانی دشمن است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز پیشرفت های موشکی و پهپادی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از بزرگترین نگرانی‌های دشمن است.

 آیت الله سید علیرضا عبادی در جمع اعضای شورای دانش و پژوهش نیروهای مسلح استان با بیان اینکه در عالم تکوین مسئله علم، تعلیم و پژوهش از فطریاتی بوده که خداوند انسان را بر آن اساس آفریده است، افزود: علم در عالم تشریح که دین است، از جمله واجبات شمرده شده است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه انسان آگاه متناسب با سطح آگاهی اش به لحاظ ایمانی رشد می‌کند، افزود: رشد مقام علمی یکی از خواسته‌های پیشوایان معصوم بوده و در هر فرصتی که فشار دنیا پرستان سیاسی کم شده، نور علم از بیت آنان دنیا را فرا گرفته است.

وی علم را مایه قدرت دانست و بیان کرد: اروپایی‌ها از دیرباز در سراسر جهان سعی کردند علم را در حصر خود قرار دهند و غربی‌ها هم استقلال علمی دیگر کشورها را قبول نمی‌کنند.

دشمن به دنبال حذف دانشمندان است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به ترور شهید فخری زاده بیان کرد: دشمن با ترور دانشمندانی مانند شهید علامه مطهری، شهید فخری زاده و شهید چمران‌ها می‌خواهد به هر بهانه‌ای جوامع را درگیر کند و دانشمندان آنان را از میان بردارند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه غربی‌ها در مقابل جمهوری اسلامی به عنوان مرکز استقلال علمی، دشمنی می‌کنند، اظهار کرد: دشمن به دنبال این است که مانع رشد و پیشرفت علمی دیگر کشورها شود.

وی با بیان اینکه اروپایی‌ها تجهیزات جهان علم را از مسلمانان فرا گرفته‌اند اما آنچه در تاریخ علم بیان می‌کنند را به خودشان نسبت می‌دهند، گفت: اختراع اولین وسیله پرواز را در حالی به برادران رایت نسبت می‌دهند که قرن‌ها قبل از آن، اولین پرواز بشری توسط یک دانشمند مسلمان اهل اندلس به نام «عباس بن فرناس» انجام شد.

آیت الله عبادی ادامه داد: در دورانی که اروپایی‌ها بر جوامع اسلامی سلطه داشتند، منابع علمی مسلمانان را از بین برده و غارت کردند اما امروز انقلاب اسلامی را برنمی تابند و بیش از هر چیز دشمن علما و دانشمندان هستند.

عدم استقلال علمی جوامع از برنامه‌های دشمن

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: دشمن باید بداند نظام مقدس جمهوری اسلامی فرزندانی را تربیت کرده که راه شهدا را ادامه می‌دهند و در مقابل فشار اقتصادی، تحریم و نفوذ می‌ایستند.

وی عدم استقلال علمی جوامع بشریت را از جمله برنامه‌های دشمن دانست و گفت: چهل سال اول انقلاب اسلامی را با آزمون و خطا پشت سر گذاشته‌ایم اما در گام دوم شرایط بهتری خواهیم داشت.

آیت الله عبادی تاکید کرد: در گام دوم انقلاب باید اهداف و آرمان‌های انقلاب را دنبال کرده که تحقیق، پژوهش و علم سرلوحه و لازمه این امر مهم است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های نیروی مسلح استان بیان کرد: بسیاری از پیشرفت‌های الکترونیکی در نیروهای مسلح جلوتر از دانشگاه‌ها به ثمر نشسته است.

آیت الله عبادی ادامه داد: امروز پیشرفت‌های موشکی و پهبادی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از بزرگترین نگرانی‌های دشمن است.

 

 

۲۲ آذر روز تاریخی و ماندگار برای مردم قاینات/۲

۲۲ آذر روز تاریخی و ماندگار برای مردم قاینات

 ۲۲ آذر که برای مردم قاینات یادآور تقدیم شهدایی به انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ است، به عنوان روز شهرستان قاینات تعیین و ماندگار شد.

به گزارش ایرنا خطه زرخیز و شهیدپرور قاینات آکنده است از یاد و خاطره دلیرمردان و راست قامتانی که همچون مشعلی فروزان جان خویش را در راه دین و کشور تقدیم کردند.

شهر قاین با تقدیم چهار شهید در ۲۲ آذر سال ۱۳۵۷ دومین شهر پیشگام خراسان در مبارزه با رژیم پهلوی و اهدای شهدای خویش به انقلاب اسلامی بود.

مردم قاین در سال ۱۳۵۷ همگام با سایر مردم کشور به مبارزه با رژیم ستم‌شاهی برخاستند و در ۲۲ آذر همان سال که ماموران رژیم پهلوی اقدام به پاک کردن شعارهای انقلابی و نصب تصاویر شاه در معابر عمومی کرده بودند، مردم در مهدیه شهر تجمع و پس از سخنرانی یکی از روحانیون اعزامی از حوزه علمیه قم و منبر آیت‌ الله آیتی، ایشان را تا منزل همراهی ‌کردند که به راهپیمایی علیه رژیم شاهنشاهی تبدیل شد.

ماموران به مردم حمله کردند که پس از این درگیری خونین، چهار نفر از راهپیمایان به نام نصیری‌زاده، صبیانی، ریاحی و مهدوی الحسینی به شهادت رسیدند و ده ها نفر هم مجروح شدند.

شهید محمد نصیری‌زاده متولد سال ۱۳۱۱ در شهر قاین و فردی مذهبی و مقید بود که در بسیاری از محافل و مجالس مذهبی شرکت می‌کرد. او سال ۱۳۵۷ برای  مبارژه با رژیم دست از کار کشید و مرتب هم می‌گفت: من به شهادت می‌رسم.

این شهید انقلاب اسلامی کشاورزی پاک‌دست و مومن بود و اگرچه از نعمت خواندن و نوشتن محروم اما در اثر مداوت در تلاوت قرآن، نور قرآن کریم بر دل وی تابیده و قلبش را مملو از معرفت و نورانیت کرد.

این معرفت و آگاهی بار مسئولیتش را سنگین کرد تا او را به فیض شهادت رهنمون ساخت و در راهپیمایی ۲۲ آذر ۵۷ مصادف با دوازدهم محرم به همراه دیگر شهروندان قاینی در تظاهرات خیابانی شرکت کرد و به آرزویش رسید.

شهید علی صبیانی نیز از دیگر شهدای این روز، متولد سال ۱۳۱۶ در قاین بود که در جریان این تظاهرات شربت شهادت نوشید.

وی بعد از دوران کودکی مدتی را در مشهد ادامه زندگی داد و از جوانی علاقه زیادی به کارهای فنی داشت که به همین سبب به شغل مکانیکی و مدتی به رانندگی پرداخت.

این شهید بزرگوار قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در جلسات مذهبی و راهپیمایی‌ها و تظاهرات شرکت فعال داشت، در پخش اعلامیه‌ها فعال و همیشه با مزدوران رژیم شاهنشاهی در ستیز بود؛ چنانکه در راهپیمایی ۲۲ آذر سال ۵۷ هنگام تظاهرات علیه رژیم شاهنشاهی به دست مزدوران پهلوی به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

سید حسین مهدوی الحسینی از دیگر شهدای انقلاب قاین است که سال ۱۳۳۶ خورشیدی، در خانواده آیت ‌الله سید علی مهدوی الحسینی در قاین متولد شد و در هفت سالگی پدرش را از دست داد.

تحصیلات ابتدایی و سپس متوسطه را تا سوم دبیرستان در زادگاهش گذراند و چون از دانش‌آموزان ممتاز دوران تحصیل بود در دبیرستان عَلَم پذیرفته شد. وی همزمان در دانشسرای قوچان پذیرفته شد که با توصیه زنده‌یاد مرحوم آذری در رشته ریاضی در دبیرستان عَلَم تحصیل کرد و پس از اخذ دیپلم و شرکت در کنکور در رشته مهندسی ارتباطات دانشگاه تهران قبول شد.

وی سال ۵۷ پس از اوج‌گیری قیام مردم و تعطیلی دانشگاه به قاین آمد و مردم را به مبارزه با رژیم پهلوی تشویق می‌کرد که در ۲۲ آذر ۵۷ به شهادت رسید.

شهید سید محمدعلی ریاحی نیز متولد سال ۱۳۴۰ بود که پس از اتمام تحصیلات ابتدایی به جوشکاری، مکانیکی و رانندگی پرداخت.

او را مصداق کامل این سخن امام راحل می‌دانند که در سال ۴۲ خطاب به ماموران رژیم شاه گفتند: «سربازان من در گهواره هستند».

شهید ریاحی در جریان تظاهرات روز ۲۲ آذر ۵۷ قاین مجروح و در بیمارستان بستری شد و به‌ شهادت رسید.

از دیگر شهدای انقلاب شهرستان قاینات، شهید غلامعلی لاخی است که سال ۱۳۳۶ در خانواده مذهبی چشم به جهان گشود و بعد از اتمام دوران طفولیت برای فراگیری قرآن به مکتب خانه رفت.

او در امور کشاورزی و دامپروری به خانواده‌اش کمک می‌کرد و با شروع انقلاب اسلامی در پخش اعلامیه‌ها، دیوارنویسی و تشویق و ترغیب مردم به شرکت در راهپیمایی‌ها و جلساتی که علیه رژیم ستمشاهی تشکیل می‌شد، کوشا بود.

این شهید بزرگوار هنگام نگهبانی از نیروگاه برق قاین که از دست ایادی رژیم پهلوی خارج شده بود، در بهمن ماه سال ۵۷ به طور مرموز به شهادت رسید.

به همین مناسبت روز ۲۲ آذر سالروز قیام خونین مردم قاین علیه رژیم ستمشاهی که در جریان آن چهار نفر از مردم انقلابی شهرستان قاینات به شهادت رسیدند، با تصویب شورای فرهنگ عمومی به‌عنوان روز شهرستان قاینات نامگذاری شده است.

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی: آمارها حکایت از نتایج موثر محدودیت‌ها دارد

استاندار خراسان جنوبی: آمارها حکایت از نتایج موثر محدودیت‌ها دارد

استاندار خراسان جنوبی در پیامی با تشکر از مردم برای همراهی با مصوبات ستاد مدیریت کرونا اظهار داشت: آمارهای این روزهای دانشگاه علوم پزشکی حکایت از نتایج موثر محدودیت‌ها و در نتیجه اتفاقات قابل ملاحظه‌ای دارد که در تغییر رنگ شهرهای استان از قرمز به نارنجی، نمود عینی پیدا کرده است.

حمید ملانوری روز شنبه در این پیام بیان کرد: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و بحرانی شدن شرایط در اغلب شهرهای استان در پی جولان بیماری و فوت و درگذشت تعداد زیادی از هم استانی‌های عزیزمان، اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها، بهترین راهکار برای مبارزه با بیماری کرونا و مهار موقعیت‌های سخت ناشی از آن تشخیص داده شد لذا به ناچار، در تبعیت از مصوبات ستاد ملی کرونا، این محدودیت‌ها به طور جدی در استان خراسان جنوبی نیز اجرا شد.

وی افزود: آمارهای این روزهای دانشگاه علوم پزشکی حکایت از نتایج موثر این محدودیت‌ها و در نتیجه اتفاقات قابل ملاحظه‌ای دارد که در تغییر رنگ شهرهای استان از قرمز به نارنجی، نمود عینی پیدا کرده است.

استاندار خراسان جنوبی در این پیام نوشت: بدون تردید مقابله با جولان کرونا ویروس و مدیریت این بیماری ناشناخته قرن جز با مشارکت و همراهی آحاد مردم فهیم استان، همکاری و تعامل همه نهادها، اصناف، بازاریان و دستگاه‌های اجرایی مقدور نبود.

وی ادامه داد: اینجانب بر خود لازم می‌دانم ضمن قدردانی از مشارکت هوشمندانه اقشار مختلف مردم و دستگاه‌های اجرایی استان، از کادر خستگی‌ناپذیر بهداشت و درمان، پرسنل نستوه دانشگاه علوم پزشکی، نیروهای پرتلاش نظامی و انتظامی، مجموعه دستگاه قضایی، نظارتی، امنیتی و اطلاعاتی، بسیجیان بی‌ادعا، گروه‌های جهادی، رسانه‌های همیشه همراه، فعالان اتاق اصناف و اتحادیه‌ها، ائمه جمعه، جامعه روحانیت، فرمانداران، بخشداران، دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها و همه بزرگوارانی که در این زمینه اهتمام ورزیدند تا بر بحران کرونا فائق آییم، صمیمانه سپاسگزاری کنم.

ملانوری اظهار داشت: قطع به یقین در این شرایط حساس، هر قدمی که برای حفظ سلامت جامعه برداشته می‌شود در ذهن بیدار تاریخ ماندگار خواهد شد، امید که بتوانیم به یاری حق تعالی و در پرتو تداوم این روند همدلانه، بیماری کرونا را به زانو درآوریم و به زودی شاهد بازگشت آرامش، نشاط و سلامتی به کشور و استان باشیم.

طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در حالی از امروز (شنبه) ۲۲ آذر همزمان با سراسر کشور وارد چهارمین هفته اجرا در خراسان جنوبی شد که با اعمال محدودیت‌های دوهفته‌ای، هفت شهرستان این استان از وضعیت قرمز خارج شدند.

براساس آخرین رنگ‌بندی ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی که امروز ۲۲ آذر ماه منتشر شد، هشت شهرستان این استان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و سه شهرستان در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند. این در حالی است که قبل از اعمال محدودیت‌های جدید، هفت شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار داشتند.

محدودیت‌های جامع کرونایی متناسب با وضعیت بیماری در هر شهر و رنگ‌بندی قرمز، نارنجی و زرد ادامه دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

از محل موقوفه امیر اسماعیل و امیر محمد ابراهیم؛
۲ دستگاه تجهیزات پزشکی به بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند اهدا شد/۲
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند از اهدای ۲ دستگاه تجهیزات پزشکی به بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند از محل موقوفه امیر اسماعیل و امیر محمد ابراهیم خبر داد.

حجت الاسلام «دادخدا خدایی» اظهار کرد: از محل موقوفه امیر اسماعیل و امیر محمد ابراهیم دو دستگاه تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند که در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا قرار دارد به این بیمارستان اهداء شد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند به ارزش ریالی این تجهیزات پزشکی اشاره کرد و افزود: این تجهیزات به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال خریداری شده است.

 

وی بیان کرد: این تجهیزات شامل یک ویلچر مخصوص mri و یک دستگاه نگاتسکوپ است که از محل این موقوفات خریداری و به بیمارستان ولی عصر (عج) تحویل داده شد.

 

خدایی خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است در  سه ماهه گذشته نیز مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان از محل همین موقوفات، تجهیزات مورد نیاز برای بیمارستان ولی عصر(عج) و بیمارستان رازی خریداری و تحویل دانشگاه علوم پزشکی بیرجند شده است.

 

 

 

 

 

اگر در فکر خودکشی هستید بدانید که…/۵مشاوره

وقتی شنیدیم کسی از خودکشی حرف می زند، نباید با این لحن که «برو بابا، شوخی نکن، تو عرضه این کار را نداری» و الفاظ مشابه، با او حرف بزنیم! وقتی کسی این حرف را می زند حتما به فکر فرو برویم و نزد مشاور برویم و موضوع را با او درمیان بگذاریم که فرزند من یا خانم من یا همسر من تهدید به خودکشی کرده و من چه باید بکنم؟! او در مراحل بعدی خود فرد را هم باید نزد مشاور برد.

چرا متوجه نشدند کسی که خودکشی کرده، در ذهنش چنین فکر داشته؟ چه درد یا مشکلی داشته و آنها می توانستند در حل آن سهمی داشته باشند و این سهم را ادا نکرده اند؟ هرچند همه بار این ناراحتی نمی تواند حقیقت داشته باشد اما مختصصان این حوزه می گویند از بیش از ۹۰ درصد خودکشی ها می توان جلوگیری کرد به شرطی که همه ما در هر جایگاهی که هستیم با اولین علائم آن آشنا باشیم تا زنگ خطری مثل بیان اینکه خودکشی می کنم را جدی بگیریم. در این مطلب نگاهی انداخته ایم به کلیدی ترین اطلاعاتی که باید درباره آن داشته باشیم تا شاید قدمی در راه نجات جان یک انسان و جلوگیری از کابوس ده ها انسان دیگر برداریم. در ارائه این مطالب از صبحت های دکتر مهدی حسن زاده، متخصص روان پزشکی و فلوشیپ پیشگیری از خودکشی، استفاده کرده ایم.

ریشه های خودکشی چیست؟

دلایل خودکشی در مشرق زمین با مغرب زمین به کلی متفاوت است. به طور مثال، در مشرق زمین و در ایران اولین اختلالی ک هباعث خودکشی می شود، اختلال سازشی است. یعنی اتفاقی در زندگی فرد می افتد و او چند ماهی استرس دارد و به دلیل فشار این استرس اقدام به خودکشی می کند. در صورتی که در مغرب زمین علت اصلی خودکشی افسردگی است که به نوعی بیماری جدی تری است.

آمار خودکشی در زنان متاهل بیشتر از زنان مجرد است

زنان متاهل بیشتر از زنان مجرد خودکشی می کنند و بیشتر آنها به دلیل مشکلاتی که در زندگی خانوادگی شان و نارضایتی ای که از زندگی مشترک دارند و سختی روند طلاق به دلایل مادی، فرهنگی و اجتماعی بیشتر از زنان مجرد دست به خودکشی می زنند.

آمار خودکشی در مردان مجرد بیشتر از مردان متاهل است

خودکشی در مردان مجرد که کار ندارند بیشتر دیده می شود، اما فراموش نکنیم خودکشی تنها به یک دلیل انجام نمی شود و همیشه چندعاملی است و دلایل زیادی فرد را به سمت اقدام به این کار می برد اما اتفاقی مثل شکست مالی، عاطفی، تحصیلی، فقدان و… در نهایت باعث می شود فرد این کار را انجام بدهد و اشتباه است که ما فقط اتفاق آخر را ببینیم.

از افسردگی تا خودکشی

نتایج تحقیقات متعدد ثابت کرده که افسردگی ژن دارد و ژن آن مستقل از افسردگی است. ارنست همینگوی مثل پدرش خودکشی کرد یا بچه های شاه که ۲ نفرشان خودکشی کردند. این قضیه مثل این می ماند که شما ژن دیابت را دارید و کم تحرک و چاق هم هستید شما در خطر ۲ برابری نسبت به دیگران در این مورد قرار دارید اما درصد دقیقی در این باره نیست که ژن مهم تر است یا الگوبرداری!

خبر خودکشی را انتشار ندهید

فراموش نکنیم که خودکشی مسری است. به همین دلیل مهم است که چطور خبر خودکشی را منتشر کنیم تا دیگران تحریک به انجام آن نشوند و آن را به عنوان راه حلی برای بیرون رفتن از مشکلات نبینند.

تهدید به خودکشی را جدی بگیریم

وقتی شنیدیم کسی از خودکشی حرف می زند، نباید با این لحن که «برو بابا، شوخی نکن، تو عرضه این کار را نداری» و الفاظ مشابه، با او حرف بزنیم! وقتی کسی این حرف را می زند حتما به فکر فرو برویم و نزد مشاور برویم و موضوع را با او درمیان بگذاریم که فرزند من یا خانم من یا همسر من تهدید به خودکشی کرده و من چه باید بکنم؟! او در مراحل بعدی خود فرد را هم باید نزد مشاور برد.

اگر در فکر خودکشی هستید، بدانید که…

خودکشی یک راه حل نیست و برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد و این یک شعار نیست اما متاسفانه چون فردی که در فکر خودکشی است دچار دید تونلی می شود و نمی تواند این راه ها را ببیند، اما دید تونلی چیست؟ وقتی که بچه بودیم از توی یک لوله بیرون را نگاه می کردیم. دایره دیدمان خیلی کم و اطرافش تاریک بود. این دید را تونلی می گویند. اگر من این لوله را کنار بگذارم می بینم چقدر این دید وسیع است. افسردگی دید را تنگ و تاریک و فرد را نزدیک بین روانی می کند. به همین دلیل به افرادی که دچار این حالت می شوند می گویند به روان پزشک مراجعه کنند نه برای نصیحت شدن که برای کنار زدن این لوله!

نگاه جامعه شناس

کوی نومیدی مرو امیدهاست…

دکتر سیدحسن علم الهدایی – استاد دانشگاه فردوسی مشهد

خودکشی، نوعی اختلال و آسیب چندبعدی رفتاری است که عوامل متعددی از جمله عوامل روانی- عاطفی مانند افسردگی، ناامیدی، بیکاری، اعتیاد، فقر، مشکل های اقتصادی، احساس گناه و حتی در برخی از جوامع مانند جوامع غربی، مشکل های سیاسی هم در بروز آن دخیل هستند. درواقع، رسیدن به بن بست فکری، روانی و انگیزشی انسان باعث ایجاد فکر خودکشی در او می شود و این مساله به قطع امید وی از آینده بر می گردد.

روان شناسان معتقدند خودکشی با ضعف اعتماد به نفس و احساس پوچی در انسان مرتبط است. در این میان، امیان و اعقتاد به پروردگار می تواند در پیشگیری از خودکشی بسیار موثر باشد. این ایمان و اعتقاد، روح کمال و موثر بودن را در انسان می دمد و باعث می شود به این نتیجه برسد که برترین مخلوق آفرینش است که می تواند به بالاترین مقام ها برسد؛ تا جایی که در مقام جانشینی خدا در زمین باشد. در این صورت، فکر از بین بردن نفس هم کمتر به ذهن چنین انسانی خطور می کند.

توکل به خداوند یعنی اعتماد و تکیه کردن به قادر مطلقی که همه اختیارات و امکانات در ید قدرت اوست و مهربان ترین مهربان ها نسبت به انسان هاست. به تعبیر قرآن کریم، هر کجا که باشیم، او با ماست و هرگاه که اراده کنیم، می توانیم او را بخوانیم و بدون هیچ تشریفات و تکلفی با خدای خود رابطه برقرار کنیم.

باز هم به تعبیر قرآن، با یاد خدا دل ها آرام می گیرد. ناامیدی، یاس و احساس پوچی در آموزه های دینی ما به شدت مورد نکوهش قرار گرفته اند و امیدواری به رحمت خداوندی، در حالی بزرگ ترین عبادت است که ناامیدی از رحمت الهی در شمار شرک و کفر محسوب می شود.

به اعتقاد یک مومن راستین، زندگی و خلقت دارای معنا و مفهوم است. خوبی و بدی، زشتی و زیبایی، شکست و موفقیت در زندگی از نظر انسان باایمان دارای معنا و مفهوم است که ما انسان ها باید این معانی را بفهمیم و بتوانیم آنها را تحلیل کنیم.

واقعیت این است که انسان، بیهوده آفریده نشده است. انسان، دارای ظرفیت ها و قابلیت های بالای علمی، فکری، تلاش و صبر است که با ارتقای این ظرفیت ها می تواند به بالاترین قله های کمال و خوش بینی برسد. با این حساب، با نگاه به رویکرد خداشناسانه، رسیدن به بن بست برای انسان باایمان بی معناست و خودکشی هم به عنوان شوم ترین اقدام ها جایی در زندگی چنین انسانی ندارد.

در اسلام و سایر ادیان توحیدی، دعاکردن با هر زبان و حالی به عنوان یک اکسیر مشکل گشا، توصیه شده است. بسیاری از جامعه شناسان و روان شناسان اجتماعی هم بر وجود احساس خوش بینی و معنی داری در زندگی برای پیشگیری از رسیدن به بن ست، تاکید زیادی دارند.

برخی از روانکاوان با تاکید بر معنادرمانی و معنا داشتن تمام پدیده ها و حوادث تلخ و شیرین زندگی، این مطلب را دنبال می کنند. امیدواری هم مانند خوش بینی، نقش شگفت انگیز و تعیین ننده ای در زندگی ایفا می کند. اگر انسان به قول رایک فروم در کتاب انقلاب امید، امید خود را در زندگی از دست بدهد، به دروازه های جهنم قدم گذاشته است.

در ادبیات خودمان هم مولانا می گوید: «کوی نومیدی مرو، امیدهاست/ سوی تاریکی مرو خورشیدهاست». به عبارت ساده تر، انگیزش، نگاه و تفکر مثبت در زندگی داشتن، می تواند انسان را به نتایج مثبتی برساند و او را از ناامیدی و عواقب ناشی از آن مانند خودکشی، دور کند. یک ضرب المثل انگلیسی هم در این زمینه می گوید کسی که فکر مثبتی دارد، به نتایج مثبتی هم می رسد.

شرکت در فعالیت های اجتماعی و خیرخواهانه، فرایض دینی دسته جمعی، مسئولیت پذیری و احترام به دیگران و… باعث پیشگیری از ابتلا به افسردگی، انزوا و عواملی این چنین موثر برخودکشی می شود. در این میان، تقویت هوش عاطفی افراد هم برای شناخت جنبه های عاطفی و روانی توصیه شده است.

منبع: هفته نامه سلامت

 

 

 

 

شهردار اسدیه خبر داد:

ممیزی املاک شهر اسدیه پس از ۲۴سال/۲

ممیزی املاک شهر اسدیه پس از ۲۴سال

 شهردار اسدیه گفت: طرح ممیزی املاک در اسدیه با مساحت ۲۶۰ هکتار پس از ۲۴ سال از زمان تاسیس شهرداری در این شهر انجام شد.

افشین عابدینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح ممیزی املاک در اسدیه پس از ۲۴ سال از زمان تأسیس شهرداری، اظهار کرد: برای اجرای طرح ممیزی املاک شهر اسدیه در مساحت ۲۶۰ هکتار یک میلیارد ریال هزینه شد.

شهردار اسدیه بیان داشت: این طرح از زمان تأسیس شهرداری اسدیه انجام نشده بود و نبود اطلاعات مشخص از املاک شهر باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم می‌شد.

عابدینی افزود: با اجرای این طرح از این پس، عوارض شهری منازل مسکونی و تجاری به شکلی قانونمند بر اساس ممیزی انجام شده دریافت خواهد شد ولی تا پیش از اجرای طرح ممیزی اراضی شهری، عوارض اراضی مسکونی و تجاری به صورت دستی و بر اساس میانگین سالانه محاسبه می‌شد.

وی مهمترین اهداف این طرح را ارائه گزارش شفاف مالی و مدیریتی به مردم و هدفمند کردن اجرای پروژه‌های شهری با توجه به منابع درآمدی قانونمند و پایدار عنوان کرد و ادامه داد: با ممیزی می‌توان امکان دسترسی به اطلاعات تمامی واحدهای مسکونی و غیرمسکونی شهر چون آموزشی، مسکونی، تجاری و…. را فراهم کرد.

عابدینی گفت: امکان شناسایی دقیق کاربری‌های موجود، برنامه‌ریزی برای استفاده مفید از کاربری‌ها و افزایش کاربری‌های مورد نیاز شهر ازجمله فضای سبز از دیگر اهداف تعریف شده طرح ممیزی شهری است.

به گفته وی برای اجرای این طرح، شواهد و مدارک برای شناسایی املاک شهر و ثبت آن به صورت مستند و سیستماتیک توسط ممیزین شهرداری جمع‌آوری و در این کار میدانی، اطلاعات و آمار املاک شهر اعم از مسکونی، تجاری، اداری و … تکمیل شد.

۶۴ پروژه بهداشت و درمان در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود/۲-۳

۶۴ پروژه بهداشت و درمان در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۶۴ پروژه این دانشگاه همراه با دانشگاه‌های دیگر در پویش سراسری «ره سلامت» با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی دکتر محمد دهقانی افزود: برنامه‌های سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خراسان جنوبی روز یکشنبه هفته آینده است.

وی اظهار داشت: علاوه بر افتتاح ۶۴ پروژه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همراه با دانشگاه‌های دیگر در برنامه «ره سلامت» که هر هفته در سطح کشور به صورت ویدئو کنفرانس انجام می‌شود، وزیر بهداشت در جلسات ستاد استانی مدیریت کرونا و ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا شرکت می‌کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، اطلاع از آخرین وضعیت شیوع کرونا در خراسان جنوبی و استفاده از نقطه نظرات و راهنمایی‌های مقام عالی وزارت برای مواجهه با بیماری کووید ۱۹ را از جمله اهداف این سفر برشمرد و گفت: امیدواریم این سفر مانند سفرهایی که دکتر نمکی به استان‌های دیگر داشتند، همراه با خیر و برکت باشد.

بنابر اعلام استانداری خراسان جنوبی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر فردا (شنبه) وارد بیرجند می‌شود و تا روز یکشنبه در این استان حضور دارد.

پویش سراسری «ره سلامت» با شعار «تداوم توسعه همگام با مهار کرونا» هفته دولت امسال آغاز شد و تا اردیبهشت سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد یافت.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب این پویش، هزار و ۴۰۰ پروژه آموزشی، بهداشتی و درمانی در سراسر کشور افتتاح می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی را زیر پوشش دارد.

 

 

 

تجدید میثاق ورزشکاران قاین با شهدای ۲۲ آذر روز قائنات/۷

رئیس و اعضای هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای شهرستان قاین به همراه فلکی رئیس شورای اسلامی شهر قائن، مدیر و ورزشکاران زورخانه شیرخدا، مدیر و ورزشکاران زورخانه ذوالفقار اسفشاد، جمعی از پیشکسوتان، سادات، مرشدان و ورزشکاران برای عرض تسلیت به خانواده های ساجدی، شوشتری و زابلی که تازگی به رحمت خدا رفته اند. برای عرض تسلیت در آرامستان شاهیک با رعایت پروتکل های بهداشتی حضور یافتند و با ذکر فاتحه ای ابراز همدردی کردند.

گفتنی است در ابتدا به مناسبت گرامیداشت ۲۲ آذر روز قائنات در گلزار شهدای شاهیک حضور یافته و با ذکر فاتحه ای یاد و خاطره پنج شهید انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

 

 

 

 

 

در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل بازرس خراسان جنوبی عنوان شد

حمایت از تولید از اولویت‌های سازمان بازرسی کل کشور است/۳

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اجرای منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری از اولویت‌های ماموریتی سازمان است و باید با قوت هرچه بیشتر پیگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین درویشیان در مراسم معارفه بازرس کل جدید سازمان بازرسی استان که بصورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، اقتصاد مقاومتی و حمایت از سرمایه گذاری را از الویت‌های اصلی این سازمان برشمرد و گفت: با حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان بخشی زیادی از مشکلات و موانع تولید حل میشود.

 

وی تاکید بر نظارت حمایت محور و انگیزش بخش بر دستگاه‌ها اجرایی را از موضوعات تحولی سازمان عنوان کرد افزود: در کنار نظارت و بررسی تخلفات دستگاه‌های اجرایی، بازرسان باید دستگاه‌هایی را که در کار خود حسن عمل دارند تشویق و حمایت کنند.

 

رییس سازمان بازرسی کل کشور یکی دیگر از وظایف سازمان بازرسی را آگاهی بخشی به دست اندرکاران دستگاه‌های اجرایی درخصوص وظایفشان دانست و گفت: بخش زیادی از تخلفات به دلیل عدم آگاهی از قوانین و وظایف است.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: در اجرای اصل ۱۷۴ قانون اساسی نقش مهم و ارزشمند سازمان بازرسی برای نظارت بر عملکرد سازمان‌های دولتی پیش بینی شده که در دوره جدید قوه قضاییه این نقش برجسته‌تر و پررنگ‌تر است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید بازرسی استان خراسان جنوبی که با حضور رییس سازمان بازرسی کل کشور از طریق ویدئو کنفرانس در بیرجند برگزار شد افزود: هدف از تشکیل سازمان بازرسی نظارت بر حسن اجرای امور و قوانین در دستگاه‌های ذیربط زیر نظر قوه قضاییه است.

وی گفت: در دوران تحول قوه قضاییه و ‌برنامه‌هایی که از سوی رییس قوه ابلاغ شد این برنامه‌ها برگرفته از سیاست‌ها و منویات مقام معظم رهبری است و نقش ویژه‌ای برای سازمان بازرسی دیده شده که از باب دستگاه نظارتی قوه قضاییه تقویت آن تعیین کننده خواهد بود.

رییس شورای قضایی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: بازرسی و نظارت مستمر وزارتخانه‌ها و انجام بازرسی‌های فوق‌العاده و اعلام تخلف‌های مکشوفه توسط این دستگاه مورد توجه است و رسیدگی می‌شود و اگر جرمی در سازمانی کشف شود این جرم ضمن بررسی کارشناسی به دادستان‌ها ارجاع تا رسیدگی قضایی به جرم انجام شود.

وی ادامه داد: در خراسان جنوبی هم سازمان بازرسی از ابتدای تشکیل سازمان فعالیت‌های فراوانی برای انجام مسوولیت و وظیفه داشته است که قابل تقدیر است.

حمیدی ضمن تقدیر از خدمات سید مسلم مظهری ابراز امیدواری کرد که حضور یک قاضی در راس این سازمان کارساز و شاهد رسیدن به اهداف بالاتری برای این سازمان در خراسان جنوبی باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: در شرایط فعلی بسیاری از اقدامات انجام شده گویای وفاق و همدلی بین دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان بوده که قابل تقدیر است.

مشیرالحق عابدی افزود: دستگاه‌های اجرایی و نظارتی برای تحکیم نظام توانستند با کمترین حالت ارتباطی تنش‌زا، امور را به سرانجام مقصود برسانند.

وی گفت: برنامه‌هایی که دستگاه‌های اجرایی در ابتدای سال تدوین می‌کنند و اقداماتی که باید برابر با برنامه‌ها انجام شود مورد کنکاش بازرس کل قرار می‌گیرد که در این ارتباط همکاری مناسبی بین دستگاه‌ها و اداره کل بازرسی استان وجود دارد.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: وفاق و همدلی که حین انجام برنامه‌ها در زمان مدیرکل سابق بازرسی بود، ستودنی است و امیدواریم مدیرکل جدید هم با تاسی از برنامه‌هایی که در استان و کلان کشور وجود دارد، موفق باشد.

مدیرکل سابق بازرسی خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: در خراسان جنوبی با توجه به اینکه شدت محرومیت‌ها زیاد است و محرومیت‌های طولانی از قدیم داشتیم کار سخت‌تر اما نزد خدا مقرب‌تر است.

سید مسلم مظهری افزود: مقام معظم رهبری فرمودند راه پیشرفت قوی شدن است که باید با اهتمام این کشور را به پیشرفت برسانیم.

وی گفت: همه دستگاه‌ها در ایام خدمت گام‌های اساسی برداشتند و هیچ حسرتی برای کاری که شروع کرده و به پایان نرسانده باشیم، وجود ندارد.

وی بیان کرد: سرفصل‌های حرکت جهادی در سازمان بازرسی کشور وجود دارد و ‌این نشانه‌های امید را در چشمان محرومان به وجود می‌آورد.

مدیرکل جدید بازرسی خراسان جنوبی هم گفت: رعایت قانون و قانونمداری و خودداری از هرگونه تخلفاتی که ممکن است صورت گیرد نه تنها جرایم بلکه تخلفات مورد تاکید است.

ابراهیم رحیمی افزود: بالاتر از آنچه می‌تواند به ترک فعل‌های موضوعات مختلف متصور باشد توصیه اکید بر رعایت قانون دارم.

وی گفت: امیدواریم خدمتی در شان و خور مردم این استان در مدت مسوولیت انجام شود.

در ادامه این آیین از خدمات سید مسلم مظهری تقدیر و ابراهیم رحیمی به عنوان مدیرکل بازرسی خراسان جنوبی با حکم رییس سازمان بازرسی کل کشور معرفی شد.

رحیمی پیش از این سال‌های متمادی به عنوان قاضی و دادستان در شهرستان‌های مختلف خراسان جنوبی خدمت کرده است.

 

 

 

 

توقیف محموله ۳ هزار قطعه‌ای مرغ تخمگذار در نهبندان/۴

محموله ۳ هزار قطعه‌ای مرغ تخمگذار بدون مجوز حمل بهداشتی- قرنطینه‌ای دامپزشکی در شهرستان نهبندان توقیف شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی،  رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان گفت: یک دستگاه کامیون حاملتوقیف محموله ۳ هزار قطعه‌ای مرغ تخمگذار در نهبندان ۳ هزار و ۲۰۰ قطعه مرغ تخمگذار پایان دوره پرورش و بدون مجوز حمل بهداشتی_قرنطینه‌ای دامپزشکی که از شهرستان مرودشت استان فارس به مقصد شهرستان زاهدان برای زنده‌فروشی در حرکت بود با همکاری مأموران پاسگاه انتظامی میغان شهرستان نهبندان توقیف شد.

وی افزود: برای پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و بهداشت عمومی جامعه تدابیر لازم اتخاذ شده و هرگونه جابجایی پرندگان در حوزه شهرستان رصد می‌شود و با تهدید کنندگان بهداشت عمومی طبق قانون برخورد خواهد شد.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان از همشهریان خواست: تا از خرید هرگونه طیور بومی زنده از دست فروشان خودداری کنند و مراتب را برای پیگیری و برخورد قانونی، از طریق تلفن ۳۲۶۲۰۹۵۷ به شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان گزارش دهند.

کشف یک تن و ۳۳۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در خراسان جنوبی/۴
فرمانده انتظامی استان گفت: طی هفته گذشته ماموران پلیس در خراسان جنوبی یک تن و ۳۳۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر از سوداگران مرگ کشف کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار”ناصر فرشید” اظهار داشت: با تلاش ماموران جان بر کف پلیس در خراسان جنوبی طی یک هفته گذشته یک تن و ۳۳۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر از سوداگران مرگ کشف شده است و مأموران ۱۷۴ قاچاقچی مواد مخدر را در این رابطه دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی با بیان این که ۸ هزار ۴۷۳ لیتر سوخت قاچاقچیان طی یک هفته کشف شده است؛ افزود: ماموران در این زمینه حمل قاچاق کالا و فراورده های نفتی نیز ۶۱ قاچاقچی را دستگیر کردند.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به دستگیری ۵۹ سارق طی هفته گذشته تصریح کرد: سارقان دستگیر شده به ۷۴ فقره سرقت در خراسان جنوبی اعتراف کرده اند.
سردار فرشید به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و گفت: طی هفته گذشته ۱۷۲ خودرو و ۶۲ موتورسیکلت متخلف نیز توقیف و روانه پارکینگ شده است.

دستگیری باند سارقان قطعات خودرو و کشف ۳۴ فقره سرقت در بیرجند/۴

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری باند سارقان قطعات خودرو و موتورسیکلت و کشف ۳۲ فقره سرقت در شهرستان بیرجند خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ سردار فرشید گفت: با وقوع چند فقره سرقت قطعات خودرو در شهر بیرجندستگیری باند سارقان قطعات خودرو و کشف ۳۴ فقره سرقت در بیرجندد، تحقیق و بررسی این موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۳ “جوادیه” با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یکی از سارقان شده و با بررسی‌های همه جانبه محل اختفاء وی را شناسایی کردند.

سردار فرشید گفت: ماموران در یک عملیات غافلگیرانه و با هماهنگی مقام قضایی متهم را به همراه ۴ نفر از همدستانش در مخفیگاه آنان دستگیر کردند.

وی افزود: در این عملیات ۳ سارق مرد و ۲ سارق زن دستگیر شدند که در بازجویی‌های فنی و تخصصی به ارتکاب ۳۴ فقره سرقت اعتراف کردند.

این مقام ارشد انتظامی ضمن توصیه به شهروندان در خصوص استفاده از تجهیزات ایمنی به منظور پیشگیری از سرقت خودرو و لوازم خودرو از آنان خواست: در صورت مشاهده افراد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۶۵۰ میلیون ریال کالای قاچاق در طبس/۴

جانشین انتظامی شهرستان طبس از کشف ۶۵۰ میلیون ریال کالای قاچاق در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس مسافربری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ جلال زاده گفت: مأموران انتظامی بخش”دیهوک” هنگام گشت زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی به یک خودروی اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
جانشین انتظامی شهرستان طبس افزود: ماموران پس ازهماهنگی با مقام قضائی خودرو را بازرسی کردند که در بازرسی از خودرو تعدادی لوازم خانگی به ارزش ۶۵۰ میلیون ریال کشف کردند.
سرهنگ جلال زاده با بیان این که در این رابطه یک متهم دستگیر شده است، گفت: پلیس با هرگونه حمل و جابجایی و یا توزیع کالای قاچاق با شدت هرچه تمام برخورد می‌کند.

توقیف کامیون حامل تریاک در نهبندان/۴

۱۲۵ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک در بازرسی از یک کامیون کشنده در شهرستان نهبندان کشف شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، فرمانده انتظامی استان گفت: مأموران انتظامی شهرستان نهبندان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک کامیون کشنده یخچال دار مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
سردار ناصر فرشید افزود: مأموران در بازرسی از کامیون ۱۲۵ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در خودرو جاساز شده بود، کشف و در این رابطه راننده خودرو را دستگیر کردند.
وی گفت: مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر با جدیت از سوی پلیس دنبال می‌شود و با توجه به نقش بی بدیل شهروندان در دستاورد‌های پلیس، ضروری است همکاری مردم در این زمینه با نیروی انتظامی تداوم یابد.

اقدام برای رفع نیاز دامداران طبسی با مصوبات جدید/۲

اقدام برای رفع نیاز دامداران طبسی با مصوبات جدید

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از نتایج مطلوب سفر استاندار برای دامداران طبسی خبر داد و گفت: چند مصوبه خوب برای رفع نیازهای دامداران این شهرستان اخذ شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، مشیرالحق عابدی اظهار داشت: همزمان با سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان طبس در پایان هفته گذشته و در بازدید یکی از واحدهای دامداری، موارد و مشکلاتی مطرح شد که استاندار بعد از استماع مطالبات دامداران حاضر، دستورات لازم را برای رفع مشکلات و درخواست‌های  مطرح شده، صادر کرد.

وی گفت: پیرو دستور استاندار، با حضور مدیران حوزه اقتصادی استانداری، سازمان جهاد کشاورزی، فرمانداری و جهاد کشاورزی شهرستان، این موارد پیگیری شد و این جلسه چندین مصوبه خوب برای رفع نیازهای دامداران شهرستان به همراه داشت.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات دامداران، تامین نهاده‌های دامی است گفت: در راستای رفع این نیاز مقرر شد برای دام شناسنامه‌دار و پلاک‌کوبی شده شهرستان، سهمیه مورد نیاز تامین شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا، راه‌حل دیگری به تصویب رسید که طی آن معاونت امور دام سازمان جهاد کشاورزی پیگیری کند تا در صورت تمایل دامداران، به منظور افزایش سهمیه کنسانتره، بخشی از نیاز به شکل نیمه دولتی تامین شود.

عابدی گفت: در این حالت نهاده خام آزاد تهیه شده تبدیل به کنسانتره می‌شود که به لحاظ ریالی قدری بیشتر از نهاده‌های دولتی هزینه دارد.

وی ادامه داد: برای تامین علوفه خشبه‌ای مورد نیاز دامداران هم مقرر شد با پیگیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان و هماهنگی تعاونی‌های فعال مرتبط، علوفه مورد نیاز از دیگر مناطق که سهمیه مازاد دارند، تامین شود و با قیمت منطقه‌ای در اختیار دامداران قرار گیرد.

وی از مشکلات دامداران در تامین آب و برق گفت و اظهار داشت: برخی واحدهای دامداری برای تامین آب و برق مورد نیاز با مشکلاتی مواجه بودند که این موضوع هم در جلسه طرح و مقرر شد، آمار تمامی واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری جمع‌بندی و طبق اولویت‌بندی‌های صورت گرفته، نسبت به رفع مشکل آنها اقدام شود.

وی گفت: همچنین در این جلسه مقرر شد فرمانداری طبس بر حسن اجرای مصوبات مرتبط با حل مشکلات دامداران نظارت کند و جهاد کشاورزی شهرستان نیز به عنوان متولی نسبت به عملیاتی کردن آنها اقدام کند.

استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه بیستم آذر ماه در دومین مقصد شهرستانی خود به طبس رفت و از پروژه‌های عمرانی و زیربنایی این شهرستان در حوزه مسکن، برق، راه، معدن و گردشگری بازدید کرد.

 

 

 

 

نهبندان منتخب طرح حمایتی برگزاری دوره‌های آموزشی مناطق کمتر توسعه یافته/۲

شهرستان نهبندان تنها منتخب خراسان جنوبی برای اجرای طرح حمایتی برگزاری دوره‌های آموزشی در مناطق کمتر توسعه یافته شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت:  شهرستان نهبندان به عنوان تنها شهرستان استان برای اجرای طرح ویژه حمایتی برگزاری رایگان دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای برای زنان سرپرست خانوار در مناطق کمتر توسعه یافته کشور انتخاب شد.
حسین خوشایند افزود: در کل کشور ۳۱ شهرستان از مناطق کمتر توسعه یافته منتخب اجرا‌ی طرح حمایتی ویژه دستگاه‌های اجرایی شدند که شهرستان نهبندان در خراسان جنوبی منتخب این رخداد مهارت آموزی بود.
وی گفت: در حال حاضر شروع طرح با اجرای ۲ دوره آموزشی در حرفه‌های حوله بافی و نازک دوزی در مرکز نهبندان به ثبت رسیده و هم اکنون زنان سرپرست خانوار واجد شرایط لازم مهارت آموزی از سوی بهزیستی شهرستان معرفی شده اند و مشغول به آموزش رایگان هستند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان افزود: از ویژگی‌های مهم این طرح حمایت مستمر و هدایت هدفمند افراد برای دستیابی به شغل و بهرمندی از بهترین شرایط مهارت آموزی است.

:

سرایان سفید پوش شد/ کاهش محسوس دمای هوا در خراسان جنوبی/۲

«کریمو» سفید پوش شد/ کاهش محسوس دمای هوا در خراسان جنوبی

 مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی از بارش پنج سانتی متری برف در کریمو خبر داد و گفت: بارش پراکنده برف و باران در استان ادامه دارد.

علیرضا خندان رو با اشاره به بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: در این مدت از ایستگاه کریمو بارش پنج سانتی متری برف، مهوید سه سانتی متر و انارستانک دو سانتی متر برف گزارش شده است.

وی ادامه داد: طی این مدت میزان بارندگی ها در اسلامیه و آرین شهر سه میلیمتر، ارسک، بشرویه، سرند فردوس و سرایان یک میلیمتر و دیهوک، عشق آباد، فردوس، حاجی آباد، قاین، محمدآباد پسکوه و نوغاب حاجی آباد کمتر از یک میلیمتر بوده است.

کاهش ۵ تا ۱۰ درجه دما در استان

وی از تشکیل مه در ارتفاعات خبر داد و افزود: همچنین از صبح یکشنبه تا صبح سه شنبه دمای هوا پنج تا ۱۰ درجه سانتی گراد کاهش می یابد.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی از تشدید سرما و یخبندان شبانه خبر داد و افزود: اوج سرمای هوا را در صبح دوشنبه خواهیم داشت.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*