آخرین خبر :

یونیسف: معلمان باید در اولویت دریافت واکسن کرونا باشند

یونیسف: معلمان باید در اولویت دریافت واکسن کرونا باشند

تهران – ایرنا – «یونیسف» صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل در ادامه تلاش‌ها در جهت جلوگیری از بازماندن کودکان از تحصیل، تاکید کرد معلمان و مدرسان باید در فهرست گروه‌های دارای اولویت برای دریافت واکسن کووید-۱۹ باشند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، «یونیسف» صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل روز دوشنبه با صدور بیانیه ای از نهادهای برنامه ریز برای واکسیناسیون کووید-۱۹ در کشورهای مختلف خواست که  پس از کادر درمان و بیماران پر خطر ، معلمان و اساتید باید در اولویت دریافت واکسن قرار گیرند تا در روند تحصیل دانش آموزان اختلال ایجاد نشود.

«هنریتا فور» مدیر اجرایی یونیسف گفت: پاندمی کووید-۱۹ موجب ویرانی آموزش کودکان در سراسر جهان شده است، بنابراین واکسیناسیون معلمان یک گام اساسی است.

وی همچنین یادآور شد چنانچه دوران جدایی کودکان از مدارس طولانی تر شود، احتمال عدم بازگشت همیشگی آن‌ها بیشتر شده و به همان میزان، بازگشت والدین به مشاغلشان دشوار تر می‌شود.

فور همچنین تاکید کرد: تصمیمات دشوار همیشه نیازمند فداکاری بوده، اما آنچه که نباید دشوار باشد، تصمیم برای هرگونه اقدامی در جهت حمایت و حفاظت از نسل آینده است.

در بیانیه یونیسف آمده است: شیوع ویروس کرونا در بدترین لحظات منجر به تعطیلی مدارس و در نتیجه باز ماندن از تحصیل ۹۰ درصد از کودکان در سراسر جهان شد، رقمی که در حال حاضر کاهش یافته است. با این وجود هر چند شواهد زیادی مبنی بر شناسایی مدارس به عنوان یکی از عوامل اصلی انتقال بیماری در جامعه وجود ندارد اما همچنان تعطیلی‌ها در بسیاری از مناطق پا برجا است.

«رابرت جنکینز» رئیس بخش آموزش یونیسف نیز پیشتر گفت: ثابت شده است که مدارس، علت اصلی همه‌گیری نیستند. اما هنوز هم شاهد یک روند نگران کننده هستیم که دولت‌ها یک بار دیگر مدارس را به عنوان اولین و نه آخرین گزینه تعطیل می‌کنند. در برخی موارد، این تعطیلی در سراسر کشور اتفاق می افتد.

خبرگزاری د. پ.آ. آلمان روز سه‌شنبه (۱۸ آذر) به نقل از یونیسف گزارش داد: از آنجا که در پی شیوع بیماری کرونا مدارس در بسیاری از کشورها تعطیل شده، حدود ۳۲۰ میلیون کودک و جوان در سراسر جهان مجبور شده اند در خانه بمانند.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد با ارائه این آمار اعلام کرد؛ در مقایسه با یک ماه پیش، تعداد پسران و دختران متأثر از تعطیلی مدارس تقریباً ۹۰ میلیون نفر افزایش یافته است. یونیسف هشدار داده که این تعطیلی باعث به خطر افتادن یادگیری، سلامت روحی و جسمی، تغذیه و ایمنی یک پنجم کودکان در سنین مدرسه شده است.

یونیسف اخیرا با درخواست از دولت‌ها مبنی بر در اولویت قرار دادن بازگشایی مدارس تاکید کرد برنامه‌های بازگشایی باید شامل دسترسی گسترده به آموزش، از جمله یادگیری از راه دور به ویژه برای گروه‌های حاشیه نشین و بازسازی سیستم‌های آموزشی برای مقاومت در برابر بحران های آینده باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*