اخبار خراسان جنوبی / رشد فزاینده مبادلات مرزی، مؤثر در توسعه صادرات استان

راهیابی «زال سپیدموی» به جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی

نمایش «زال سپیدموی» از بیرجند به مرحله ارزیابی نهایی جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران ـ مبارک راه یافت.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  از راهیابی نمایش «زال سپیدموی» به مرحله ارزیابی نهایی بخش «بزرگسال» جشنواره عروسکی خبر داد.
زمزم با بیان اینکه  ۲۶ اثر برای حضور در مرحله ارزیابی نهایی بخش صحنه‌ای «بزرگسال» انتخاب شدند ، افزود: نمایش عروسکی «زال سپیدموی» به نویسندگی و کارگردانی حسین عباس‌زاده از بیرجند نیز در بین این منتخبان قرار گرفت.

وی گفت: براساس اطلاعیه دبیرخانه هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک، گروه‌های نمایشی پذیرفته‌شده در این مرحله، باید تا ۱۰ دی‌ سالجاری نسبت به ارائه کامل اثر خود برای بررسی در مرحله ارزیابی نهایی اقدام کنند.

توزیع ۱۴ سری جهیزیه در شهر درح

۱۴ سری جهیزیه در شهر مرزی درح بین زوجهای جوان توزیع شد.

 امام جمعه درح  گفت: این جهیزیه شامل ۱۴ قلم کالا همچون یخچال، فرش، ماشین لباسشویی ، ظروف است که بیشتر این کالاهابا قیمت مناسب و از محل کارخانه تهیه و خریداری شده است.
حجت الاسلام رضائی از کمک خیران برای خرید این جهیزیه ها خبرداد و افزود:  ارزش هر سری جهیزیه به مبلغ ۱۲ میلیون تومان است که سهم زوجین مبلغ ۷ میلیون و پانصد هزار تومان و بقیه هزینه آن  از طریق کمک‌های خیرین تهیه شده است.
قرار است با همکاری نهاد امامت جمعه درح جشن ازدواج ۲۰ زوج جوان در شب ولادت نبی اکرم (ص) به صورت محوری و مراسم آسان با رعایت پروتکلهای بهداشتی در شهر درح برگزار شود.

نصب چمن مصنوعی روستای کریت شهرستان طبس

زمین چمن مصنوعی روستای کریت شهرستان طبس امروز نصب و آماده بهره برداری شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان طبس گفت: این پروژه دومین پروژه چمن مصنوعی این شهرستان  پس از عشق آباد است که از محل اعتبارات تخصیصی اداره ورزش و جوانان و با مشارکت بخشداری مرکزی و دهیاری روستای کریت  آماده بهره برداری شده است.
قدیمی با بیان اینکه  برای تکمیل این پروژه بالغ ۴/۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، افزود: زمین چمن مصنوعی روستای اسفندیار از توابع دیهوک نیز سومین پروژه این شهرستان است که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

فوت ۶ نفر دیگر براثر ابتلا به بیماری کرونا

شش نفر دیگر در استان براثر ابتلا به بیماری کرونا در شبانه روز گذشته جان خود را از دست دادند.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: براساس مصوبه ستاد دانشگاهی  بیماری کرونا و به دلیل یکسان سازی با رویه کشوری، مقرر شده از امروز نتایج آزمایشات با ۲۴ ساعت تاخیر اعلام شود.
دکتر مهدی زاده افزود:  در حال حاضر ۴۰۴ بیمار با علائم حاد تنفسی در بخشهای عفونی بیمارستانهای استان بستری هستند که از این تعداد ۲۶۵ نفر دارای تست کرونای مثبت و ۳۴ نفر در بخشهای ICU بستری اند که حال ۶ نفر از این بیماران مناسب نیست.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۶ مورد جدید مرگ ناشی از بیماری کرونا در استان رخ داده، گفت:‌ از این تعداد یک نفر مربوط به شهرستان قاین و ۵ نفر از شهرستان بیرجند گزارش شد که در مجموع تعداد موارد فوت در استان تا امروز به ۲۸۷ نفر رسید.

۱۰۷ کیلومتر شبکه برق در خراسان جنوبی احداث شد

۱۰۷ کیلومتر شبکه برق در خراسان جنوبی احداث شد

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: ۴۲ کیلومتر شبکه فشار متوسط (۲۰ کیلو ولت) و ۶۵ کیلومتر شبکه فشار ضعیف در سال جاری برای مشترکان جدید برق در خراسان جنوبی تکمیل و بهره‌برداری شده است.

مهدی دادگر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود شیوع کرونا در کشور و استان ولی خدمت‌رسانی به مردم هیچ گاه متوقف نشده و در این راستا با تلاش شبانه‌روزی و همت کارکنان شرکت برق این خطوط احداث شد.

وی گفت: همزمان مشکل ضعف برق تعدادی از مشترکان قبلی مناطق شهری و روستایی با توجه به رشد جمعیت و رشد مصرف برق هم رفع شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اظهار داشت: در این مدت بازسازی شبکه‌های فرسوده برق با سرعت بیشتری در حال انجام است و حدود ۳۳ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی فرسوده با شبکه‌های جدید یا کابل خودنگهدار در مناطق شهری و روستایی جایگزین شد.

وی افزود: در راستای اصلاح شبکه‌های توزیع برق از ابتدای امسال ۳۷۵ عدد پایه فشار ضعیف و متوسط بتنی (تیرهای برق) نوسازی و جایگزین شده‌ است.

دادگر بیان کرد: در این مدت ۲۲۹ دستگاه ترانسفورماتور (زمینی و هوایی) با ظرفیت ۱۱ هزار و ۴۵۰ کیلو ولت آمپر در شبکه توزیع برق این استان نصب و افزایش قدرت داده شد، ضمن آنکه ۶ هزار و چهار مشترک جدید به مجموعه مشترکان شرکت توزیع برق خراسان جنوبی افزوده شد.

وی گفت: ۱۰ طرح اصلاح و تعمیر شبکه برق در شهرستان‌های استان خراسان جنوبی برای تداوم برق بدون خاموشی اجرا شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی افزود: از این تعداد ۲ طرح در شهرستان نهبندان، سه طرح در شهرستان طبس، یک طرح در شهرستان سرایان، سه طرح در شهرستان زیرکوه و یک طرح در شهرستان درمیان اجرا شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه انجام عملیات توسعه و احداث، سرویس، تعمیرات و نگهداری شبکه‌ها مستلزم بودجه عمرانی سنگین است و فرآیند تخصیص بودجه و اعتبارات، متناسب با عملکرد شرکت در زمینه وصول مطالبات برق مصرفی است، از تمامی مشترکان برق استان انتظار داریم با پرداخت به‌موقع بهای برق مصرفی خود، مجموعه شرکت توزیع نیروی برق استان را در زمینه ارائه خدمات تامین برق پایدار یاری کنند.

خراسان جنوبی با حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت در حال حاضر بیش از ۳۸۲ هزار و ۵۵۰ مشترک برق دارد و هزار و ۶۳۰ روستای استان دارای برق هستند.

 

 

 

 

 

رشد فزاینده مبادلات مرزی، مؤثر در توسعه صادرات استان
رشد فزاینده مبادلات مرزی، مؤثر در توسعه صادرات استان
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ عابدی با بیان این مطلب در شورای ساماندهی مبادلات مرزی و کارگروه توسعه صادرات استان خاطرنشان کرد: افزایش ۵۲ درصدی حجم کالاهای صادراتی و رشد ۸۲ درصدی ارزش ریالی این محموله ها از توفیقات استان در ۷ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بوده است.
وی تصریح نمود: طی این مدت بیش از ۲ میلیون تن کالا به ارزش ۳۶۵ میلیون و ۴۴۰ هزار و ۲۴۵ دلار از مرزهای استان صادر شده است.
معاون استاندار از رشد کالاهای ترانزیتی استان هم گفت و اظهار داشت: در ۷ ماهه نخست امسال ۴ هزار و ۹ دستگاه کامیون به وزن ۱۲۹ هزار و ۳۸۹ تن از طریق گمرک ماهیرود به افغانستان ترانزیت شده است.
عابدی از رشد ۱۹ برابری تعداد کامیون ها و افزایش ۲۳ برابری وزن محموله های ترانزیت شده طی این مدت هم خبر داد.
وی افزود: این کالاها از کشورهای اندونزی، چین، ترکمنستان، هندوستان، امارات، روسیه و ترکیه از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده اند.
به گفته وی؛ عوامل متعددی همچون تأمین زیرساخت های لازم در مرز ماهیرود توسط استان در رشد ترانزیت کالا و خدمات از این بازارچه مرزی مؤثر بوده است.
معاون استاندار با تأکید بر این که پروژه تأمین زیرساخت های مرز ماهیرود با تلاش، جدیت و پیگیری های مداوم شخص استاندار به نتیجه رسیده، متذکر شد: مهمترین هدف شخص معتمدیان از تأمین زیرساخت های لازم در این بازارچه، رفاه حال تجار بود و بدون تردید رفع مشکلات پیله وران در مبادلات مرزی از طریق بازارچه های مرزی خراسان جنوبی، همواره در دستور کار قرار دارد.
عابدی یادآور شد: آن چه می تواند این توفیقات در افزایش صادرات کالا و خدمات را مستمر سازد، این است که در اقلام صادراتی نیاز کشور همسایه مورد نظر باشد.
وی تأکید کرد: توجه دادن تولید کنندگان خُرد و کلان استان به بازار افغانستان می تواند رونق واحدهای تولیدی را به همراه داشته باشد.
به گفته وی؛ افغانستان، بازاری بکر است که به جهت سهولت دسترسی برای ما اهمیت بسزایی دارد.
شایان ذکر است: در این جلسه که با حضور کلیه اعضا برگزار شد با احداث سایت دائمی نمایشگاهی در طبس گلشن موافقت گشت. این سایت نمایشگاهی که با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریالی شرکت پدیده گستر طبس به عنوان بخش خصوصی احداث می شود، نقش مؤثری در توسعه صادرات استان و رونق اقتصادی شهرستان طبس خواهد داشت.

 

 

 

آخرین وضعیت کرونا در خراسان‌جنوبی| از فوت ۶ بیمار تا کاهش ۳۵ درصدی رعایت مسائل بهداشتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به افزایش روند صعودی بیماران مبتلا به کرونا در استان، گفت: متأسفانه با کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم استان مواجه‌ایم به‌طوری که رعایت پروتکل‌ها از ۸۲ درصد به ۴۷ درصد رسیده است.

آخرین وضعیت کرونا در خراسان‌جنوبی| از فوت ۶ بیمار تا کاهش ۳۵ درصدی رعایت مسائل بهداشتی

 محمد دهقانی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: در حال حاضر ۴۰۴ بیمار با علائم حاد تنفسی در بخش‌های عفونی بیمارستان‌های استان بستری‌اند که از این تعداد ۲۶۵ نفر دارای تست کرونای مثبت و ۳۴ نفر در بخش‌های ICU بستری‌اند که حال شش نفر از این بیماران مناسب نیست.

وی در خصوص آمار جدید مبتلایان، بیان داشت: براساس مصوبه ستاد دانشگاهی بیماری کرونا و به‌دلیل یکسان‌سازی با رویه کشوری، مقرر شده از امروز نتایج آزمایشات با ۲۴ ساعت تأخیر اعلام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اعلام اینکه در ۲۴ ساعت گذشته شش مورد جدید مرگ ناشی از بیماری کرونا در استان رخ داده، گفت:‌ از این تعداد یک نفر مربوط به شهرستان قاین و پنج نفر از شهرستان بیرجند گزارش شد که در مجموع تعداد فوت‌شدگان کرونا در استان به ۲۸۷ نفر رسید.

کاهش ۳۵ درصدی دستورالعمل‌های بهداشتی

دهقانی با اشاره به افزایش روند صعودی بیماران مبتلا به کرونا در استان، عنوان کرد: متأسفانه با کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم استان مواجه‌ایم به‌طوری که رعایت پروتکل‌ها از ۸۲ درصد به ۴۷ درصد رسیده است.

وی کاهش رعایت دستور‌ها، بازگشایی مکان‌های تعطیل شده و دورهمی‌های خانوادگی را علت اصلی روند صعودی بیماری در استان ذکر و مطرح کرد: در حال حاضر کانون مشخصی از بیماری وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه کرد: در مکان‌های تجمعی فاقد تهویه مناسب و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به‌راحتی این ویروس قابل انتقال است همچنین ویروس به‌شدت جهش یافته و باعث تشدید سرایت و انتقال آن و در نتیجه افزایش بیماران شده است.

شرایط استان خوب نیست!

دهقانی با بیان اینکه در حال حاضر آلودگی در تمام نقاط استان پخش شده، افزود: هر جا پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود و تجمع از دو تا سه نفر بیشتر باشد ویروس سرایت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر شرایط واقعا خوب نیست، گفت: مردم باید برای کاهش این بیماری سه اصل زدن مداوم ماسک، رعایت فاصله و شست‌وشوی مکرر دست‌ها را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه با تأیید ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های ۱۰ گانه در شهرهای با وضعیت قرمز یک هفته دیگر تا شانزدهم آبان‌ماه ادامه دارد، مطرح کرد: برگزاری جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا پس از دو هفته وقفه در فردا شنبه دهم آبان‌ماه در استان برگزار می‌شود.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*