آخرین وضعیت کرونا در خراسان‌جنوبی| از فوت ۶ بیمار تا کاهش ۳۵ درصدی رعایت مسائل بهداشتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به افزایش روند صعودی بیماران مبتلا به کرونا در استان، گفت: متأسفانه با کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم استان مواجه‌ایم به‌طوری که رعایت پروتکل‌ها از ۸۲ درصد به ۴۷ درصد رسیده است.

 محمد دهقانی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: در حال حاضر ۴۰۴ بیمار با علائم حاد تنفسی در بخش‌های عفونی بیمارستان‌های استان بستری‌اند که از این تعداد ۲۶۵ نفر دارای تست کرونای مثبت و ۳۴ نفر در بخش‌های ICU بستری‌اند که حال شش نفر از این بیماران مناسب نیست.

وی در خصوص آمار جدید مبتلایان، بیان داشت: براساس مصوبه ستاد دانشگاهی بیماری کرونا و به‌دلیل یکسان‌سازی با رویه کشوری، مقرر شده از امروز نتایج آزمایشات با ۲۴ ساعت تأخیر اعلام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اعلام اینکه در ۲۴ ساعت گذشته شش مورد جدید مرگ ناشی از بیماری کرونا در استان رخ داده، گفت:‌ از این تعداد یک نفر مربوط به شهرستان قاین و پنج نفر از شهرستان بیرجند گزارش شد که در مجموع تعداد فوت‌شدگان کرونا در استان به ۲۸۷ نفر رسید.

کاهش ۳۵ درصدی دستورالعمل‌های بهداشتی

دهقانی با اشاره به افزایش روند صعودی بیماران مبتلا به کرونا در استان، عنوان کرد: متأسفانه با کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم استان مواجه‌ایم به‌طوری که رعایت پروتکل‌ها از ۸۲ درصد به ۴۷ درصد رسیده است.

وی کاهش رعایت دستور‌ها، بازگشایی مکان‌های تعطیل شده و دورهمی‌های خانوادگی را علت اصلی روند صعودی بیماری در استان ذکر و مطرح کرد: در حال حاضر کانون مشخصی از بیماری وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه کرد: در مکان‌های تجمعی فاقد تهویه مناسب و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به‌راحتی این ویروس قابل انتقال است همچنین ویروس به‌شدت جهش یافته و باعث تشدید سرایت و انتقال آن و در نتیجه افزایش بیماران شده است.

شرایط استان خوب نیست!

دهقانی با بیان اینکه در حال حاضر آلودگی در تمام نقاط استان پخش شده، افزود: هر جا پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود و تجمع از دو تا سه نفر بیشتر باشد ویروس سرایت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر شرایط واقعا خوب نیست، گفت: مردم باید برای کاهش این بیماری سه اصل زدن مداوم ماسک، رعایت فاصله و شست‌وشوی مکرر دست‌ها را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه با تأیید ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های ۱۰ گانه در شهرهای با وضعیت قرمز یک هفته دیگر تا شانزدهم آبان‌ماه ادامه دارد، مطرح کرد: برگزاری جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا پس از دو هفته وقفه در فردا شنبه دهم آبان‌ماه در استان برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*