آخرین خبر :

۳۱ میلیارد تومان کمک مردمی در خراسان جنوبی جمع‌آوری شد

بیرجند – ایرنا – مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: ۷۰ مرکز نیکوکاری در استان فعال هستند که درچهار ماه امسال ۳۱ میلیارد تومان کمک مردمی از طریق این مراکز جمع‌آوری شده است.

رضا سلم آبادی روز یکشنبه در مراسم تجلیل از یاوران و همراهان مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران خراسان جنوبی افزود: امسال در حوزه مشارکت‌های مردمی ۶۲ میلیارد تومان نیاز است که باید از محل کمک‌های مردم جمع‌آوری شود.

وی ادامه داد: افزایش مهارت جلوگیری از فقر در جامعه باید فرهنگ‌سازی شود که در همین ارتباط  در برخی از مراکز نیکوکاری صندوق‌های صدقات نیز به مراکز واگذار شده است.

سلم آبادی با بیان اینکه در عید قربان امسال یک هزار و ۵۰۰ راس گوسفند، گاو و شتر به کمیته امداد تحویل شد اظهار داشت: این نشان از اعتماد مردم به کمیته امداد است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی به بحث زکات اشاره کرد افزود: ۶ درصد درآمدهای ما در چهار ماه امسال از محل زکات بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد و اموال تملیکی منعقد شده تا اقلامی که در سازمان اموال تملیکی ثبت شده است با برگزاری جلسه‌ای لیست اقلام مورد نیاز مددجویان اعلام و کمک‌های مورد نیاز مددجویان از سازمان اموال تملیکی اخذ شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی نیز در این مراسم یادآور شد: برون‌سپاری فعالیت‌های مرکز نیکوکاری رسانه‌یاران بسیار پسندیده است.

عباسعلی بهاری افزود: فعالیت این مرکز هم بدنه دولت را سبک  و هم دولت را از بسیاری از نقایص به دور می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مردم پشتوانه کمیته امداد هستند بیان کرد: اعتماد مردم به کمیته امداد نشانگر اقدام خالصانه دست‌اندرکاران آن است.

بهاری با تاکید بر اینکه اعتماد به وجود آمده به مراکز نیکوکاری و کمیته امداد باید بیشتر در جامعه سوق داده شود تصریح کرد: این کار بسیاری نیکویی است و تداوم آن بسیار ارزشمند است.

در ادامه این مراسم مدیران و خبرنگاران یاری کننده مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران خراسان جنوبی مورد تجلیل قرار گرفتند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*