افزایش ۴ برابری تخلیه بار در راه‌آهن شرق

مدیرکل راه آهن شرق گفت: میزان تخلیه بار در راه‌آهن شرق امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود چهار برابر یعنی ۳۹۴ درصد رشد داشته است.

رضا شرقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کارکنان اداره کل راه آهن شرق در شرایط بحرانی شیوع بیماری کرونا با رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله و پیشگیری، موفق به ثبت بالاترین رکورد تخلیه بار شدند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تا پنجم مردادماه ۴۸۲ هزار و ۸۷۵ تن تخلیه بار انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۹۷ هزار و ۸۱۳ تن معادل ۳۹۳.۷ درصد رشد داشته است که بالاترین نرخ رشد میزان تخلیه بار در راه آهن شرق از ابتدای تاسیس تاکنون بوده است.

مدیرکل راه‌آهن شرق از افزایش ۲۱ درصدی تناژ بارگیری نیز در سال جاری خبر داد و گفت: امسال ۲ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۴۸۹ تن بار در این اداره کل بارگیری شد.

وی تصریح کرد: سنگ آهن دانه‌بندی شده، گندله آهن، کنسانتره سنگ آهن زغالسنگ، کک، سیمان، فلورین و بنتونیت عمده بارگیری‌ها بوده است.

شرقی عنوان کرد: با توجه به پیگیری‌های متعدد برای رفع موانع و گلوگاه‌های موجود در منطقه در حال حاضر سه سکوی تخلیه در ایستگاه‌های خواف (یک سکو) و احیا ( ۲ سکو ) ایجاد شده است.

وی گفت: برای افزایش بهره‌وری در اداره کل راه‌آهن شرق ساختار مدیریت بهره‌وری تشکیل شده و در حال استقرار کامل آن و انجام برنامه‌ها هستیم و برای ارتقای ایمنی نیز برنامه ایمنی در سه فاز ضربتی، یکساله و بلندمدت تهیه شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*