اخبار علمی/جوانان عامل گسترش همه‌گیری کروناویروس

یافته جدید محققان؛

تاثیر داروی ام اس در ممانعت از عفونت HIV

تاثیر داروی ام اس در ممانعت از عفونت HIV

تحقیق جدید نشان می دهد داروی بیماری ام اس در توقف عفونت HIV موثر است.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه جرج واشنگتن آمریکا دریافتند داروی بیماری ام‌اس موسوم به Fingolimod می‌تواند روند عفونت HIV را متوقف کند.

«آلبرتو بوسکیو»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «این تحقیق نشان می‌دهد با هدف قراردادن گیرنده‌های مولکول سیگنال‌ده S۱P (Sphingosine-۱-phosphate)، می‌توانیم به شکل مؤثری عفونت HIV و انتقال سلول به سلول ویروس را متوقف نمائیم و در نتیجه ذخایر پنهان آن در بدن کاهش یابد.»

درمان بیماری HIV، به دلیل وجود ذخایر پنهان سلول‌های آلوده در بدن که در هر زماانی می‌توانند متجلی شوند، در طول کل عمر است.

به گفته محققان، این یافته‌ها نه تنها عفونت را موردهدف قرار می‌دهد بلکه ذخایر پنهانی آن را نیز کاهش می‌دهد. در حال حاضر حدود ۴۰ میلیون نفر در جهان مبتلا به HIV هستند.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد

جوانان عامل گسترش همه‌گیری کروناویروس

جوانان عامل گسترش همه‌گیری کروناویروس

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: افرادی که در دهه ۲۰، ۳۰ و ۴۰ سالگی هستند بیشتر در گسترش همه گیری نقش دارند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت گسترش کروناویروس به طور فزاینده ای تحت تاثیر افرادی است که در دهه ۲۰، ۳۰ و ۴۰ سالگی هستند و بسیاری از آنان از اینکه به کروناویروس جدید آلوده هستند، خبر ندارند.

بنابر اعلام خبرگزاری رویترز، مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در “پاسفیک غربی” در این باره گفت: این شرایط می تواند خطر شیوع کروناویروس را در میان افراد آسیب پذیرهمچون میانسالان و سالمندان، افراد نیازمند به مراقبت‌های طولانی مدت و افراد ساکن در مناطق با تراکم جمعیت بالا افزایش دهد.

تاثیر آنتی‌بیوتیک‌ها بر خطر ابتلا به بیماری التهابی روده

تاثیر آنتی‌بیوتیک‌ها بر خطر ابتلا به بیماری التهابی روده

نتایج یک مطالعه پزشکی نشان می‌دهد که مصرف داروهای آنتی بیوتیک با افزایش خطر ابتلا به بیماری التهابی روده مرتبط است.

به گزارش ایسنا، در این بررسی آمده است: مصرف داروهای آنتی بیوتیک به ویژه آنتی بیوتیک هایی با طیف وسیعتری از پوشش میکروبی ممکن است خطر ابتلا به بیماری التهابی روده، بیماری کرون و کولیت زخمی را افزایش دهد.

بیماری التهابی روده به ویژه در اروپا، ایالات متحده و دیگر نقاط جهان که با رشد سریع توسعه اقتصادی، بهبود بهداشت و مصرف متداول آنتی بیوتیک ها روبرو بوده اند بیشتر شایع است. با تایید فزاینده نقش میکروبیوم روده در حفظ سلامت بشر، نگرانی ها در این رابطه که داروهای آنتی بیوتیک گروه های میکروبی در روده را تحت تاثیر قرار دهند، افزایش یافته است. این شرایط بر افزایش احتمال ابتلا به بیماری گوارشی تاثیر دارد.

گروهی از پزشکان سوئدی و آمریکایی در جامع ترین تحقیق انجام گرفته تاکنون در مورد ارتباط آنتی بیوتیک درمانی و خطر ابتلا به بیماری التهابی روده دریافتند که مصرف متداول داروهای آنتی بیوتیک با خطر ابتلا به بیماری التهابی روده و زیرمجموعه‌های آن مرتبط است.

تاثیر مخربِ مخدرها بر شنوایی

تاثیر مخربِ مخدرها بر شنوایی

نتایج یک مطالعه نشان می دهد مصرف مخدرها می تواند عامل ناشنوایی باشد.

به گزارش ایسنا، گروهی از محققان در بررسی های خود دریافتند مصرف مخدرها به ویژه در دوز بالا میتواند عامل ناشنوایی در مصرف کننده باشد.

در این بررسی گروهی از محققان آمریکایی به ارزیابی اطلاعات جمع آوری شده در فاصله سالهای ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۸ پرداخته تا ارتباط بین مصرف مخدرها و میزان از دست دادن قدرت شنوایی مشخص شود.

محققان ۴۱ بیمار را که در معرض مخدرها قرار داشته و ناشنوایی کامل یا جزئی را تجربه کرده بودند شناسایی کردند. بیش از نیمی از این افراد مصرف هروئین داشته و پس از آن اکسی کدون، متادون و ترامادول در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

همچنین در بیشتر این افراد هر دو گوش تحت تاثیرقرار گرفته و ۱۲ نفر ناشنوایی را تجربه کرده، ۱۵ نفر دچار ناشنوایی نسبی شده، ۱۰ نفر دیگر دچار عارضه وزوز گوش و چهار نفر با ترکیبی از علائم روبرو بوده اند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*