جشنواره “ایده‌پردازی تعلیم و تربیت در دوران کرونا” در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با بیان اینکه “در وضعیت کرونا نباید در ساحت‌های مختلف تعلیم و تربیت خللی وارد شود” گفت: متقاضیان می‌توانند تا ۵ شهریورماه آثار خود را برای جشنواره ایده‌پردازی تعلیم و تربیت در دوران کرونا ارسال کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، ایرج مهدی‌زاده صبح امروز در نشست خبری جشنواره ایده پردازی تعلیم و تربیت در دوران کرونا اظهار داشت: جشنواره ایده پردازی تعلیم تربیت یکی از جشنواره‌هایی است که قرار است در دوران کرونا برگزار شود و هدف از برگزاری این جشنواره   کمک به ارتقا آموزش و پرورش، شناخت کاستی‌ها، ضعف‌ها، خلأ تربیتی که در دوران کرونا برای دانش آموزان و حوزه آموزش و پرورش ایجاد شده است  تا از این طریق با راهکار مناسب برای رفع نواقص اقدام شود.

وی با بیان اینکه در وضعیت کرونا نباید در ساحت‌های مختلف تعلیم و تربیت خللی وارد شود افزود: باید بتوانیم به ساحت‌های مختلف آموزشی تربیتی دانش آموزان توجه کنیم  و در حوزه آموزش سال تحصیلی گام برداریم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی اظهار داشت: این جشنواره ایده پردازی با چهار محور عمده برگزار می‌شود که یکی از اهداف یادگیری موثر زیرساخت‌های شبکه‌ای، شبکه شاد، مهارت‌های معلمان و الگوهای تربیتی موثر نظام آموزشی، همسویی جریان آموزش خانواده، وظیفه شناسی و مسئولیت است.

مهدی زاده با بیان اینکه محور چهارم این جشنواره برنامه‌ریزی کارآمد آموزشی، درسی، مدیریت زمان بر آموزش مهارتی، شناسایی رفع آسیب‌ها، بررسی شکاف‌های آموزشی و آسیب شناسی است اما آنچه برای ما مهم است تجارت زیستی است که دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و خانواده‌های دانش آموزان و همه آنهایی که با نظام تعلیم تربیت در ارتباط هستند تجارت زیستی آنها جمع‌آوری شود و در راستای ایده برتر دسته‌بندی و راهکار مناسب برای سال تحصیلی آینده داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مخاطبان ما معلمان، دانش آموزان، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و سایر دانشجویان  که ایده در تعلیم تربیت دارند است افزود: اساتید دانشگاه فرهنگیان به صورت خاص و اولیا دانش آموزان بهترین افرادی هستند که ایده‌ها را می‌تواند مطرح کنند. در حوزه ستادی کارمندان و آنهایی که در ارتباط با این حوزه فعالیت دارند می‌توانند مخاطبان ما باشند اما  شاید سوال این باشد که به چه طریق می‌توان ایده را مطرح کرد که گاهی در قالب نماهنگ، انیمیشن، نقاشی، کاریکاتور، تیزر آموزشی تربیتی که مناسب برای حوزه تعلیم و تربیت باشد اقدام شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: افراد متقاضی باید در سامانه مربوطه  ثبت کنند که امیدواریم بتوانیم در استان بهترین ایده‌ها را داشته باشیم.

مهدی‌زاده با اشاره به مهلت ارسال آثار در جشنواره ایده پردازی افزود: متقاضیان  تا ۵ شهریور فرصت  دارند تا آثار  خود را بارگذاری کنند که در ۱۲ شهریور جلسه اختتامیه برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: ایده‌ها در هر استان توسط کمیته داوران ارزیابی می‌شود و تا ۱۰ شهریور نتایج   اعلام شده و اختتامیه ۱۲ شهریور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۲۵۴/س

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*