گفته می شود

 

گفته می شود اعتبار نامه غلامرضا تاجگردون پس از بررسی در شعبه ۱۲ با ۹ رای موافق مورد تایید قرار گرفت.۷ نفر نیز به اعتبارنامه وی رای منفی دادند.

گفته می شود محمد هاشمی رفسنجانی، برادر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که ریاست صدا و سیما در سال های ابتدایی پس از پیروزی انقلاب و همچنین سابقه عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست دفتر رئیس جمهور را دارد، چند روز پیش و به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی (ره) و انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی تاریخی مطالبی را برای اولین بار در خصوص پیشنهاد امام به آیت الله هاشمی رفسنجانی برای پذیرش قائم مقامی رهبری عنوان کرد که با واکنش های زیادی همراه شد. محمد هاشمی رفسنجانی در بخشی از گفت و گوی اخیر خود مدعی شده بود: «امام خمینی (ره) پس از عزل منتظری از قائم مقامی، پیشنهاد قائم مقامی را به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی داده اند». او در این گفت و گو عنوان کرده بود که «بعد از عزل آقای منتظری، آقای هاشمی خیلی ناراحت بود. امام به آقای هاشمی پیشنهاد داده بودند که خبرگان شما را به‌ عنوان قائم مقام معرفی کنند، نامه دهند، من نامه دهم، تایید می‌کنند. آقای هاشمی تقریبا یک هفته گریه می‌کرد و می‌گفت نه، من نمی‌خواهم. از امام خواهش می‌کرد که چنین کاری نکنند، یعنی کراراً خواهش کرده بودند که چنین کاری نکنند.» محمد هاشمی توضیح داده به هر حال مسائل این مدلی مطرح بود، چون آقای منتظری استاد مرحوم هاشمی بود و ایشان نمی‌خواست عزل منتظری به حساب او نوشته بشود و البته باز تأکید می کنم که آقای هاشمی در مسأله عزل منتظری نقشی نداشت؛ این را هم اضافه کنم، اینکه چه کسانی در این مسأله نقش داشتند، دقیقاً نمی‌دانم…

این موضوع در حالی مطرح شده که برخی خاطرات تاریخی از نحوه شکل گیری عنوان قائم مقامی رهبری نشان می دهد امام از ابتدا با این موضوع موافقتی نداشته اند.

 

 

گفته می شود کارنامه عملکرد تاج در فدراسیون فوتبال، این روزها پر از ابهام های مالی و قراردادی است که فوتبال ایران را به بحرانی بزرگ رسانده، ولی در کنار ماجرای قرارداد ویلموتس، چندین سوژه دیگر هم روی میز است. مهدی تاج روی آنتن زنده شبکه سه سیما در مواجهه با پرسشی درباره دلیل افزایش خارج از قرارداد پاداش کی روش بعد از صعود به جام جهانی، توپ را به زمین هیات رییسه فدراسیون انداخت، در حالی که شخص او قدرت اول و تعیین کننده در هیات رییسه بوده است و او هم مقابل چنین حاتم بخشی، باید پاسخگو باشد. در قرارداد کارلوس کی‌روش (سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران) با فدراسیون فوتبال، بندی وجود داشت که ۱۰ درصد از پاداش صعود ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باید به کی‌روش داده می‌شد، اما این رقم به ۲۰ درصد افزایش یافت! باید از سوی نهاد‌های نظارتی بررسی شود که هیات رییسه به چه دلیل ۸۰۰هزار دلار پول متعلق به فدراسیون فوتبال را خارج از قرارداد به مرد پرتغالی داده است.
گفته می شود یک رسانه آمریکایی  مدعی شده به نسخه‌ای از بسته تحریمی قانونگذاران جمهوری خواه ایالات متحده علیه ایران ـ که قرار است روز‌های آتی رونمایی شود ـ دست یافته است. به نوشته وبگاه «واشنگتن فری بیکن» «کمیته مطالعاتی جمهوری خواهان آمریکا» (RSC) به عنوان بزرگ‌ترین گروه قانونگذاران حزب جمهوری خواه در کنگره روز چهارشنبه این بسته تحریمی گسترده علیه ایران، روسیه و چین را ارائه می‌کند.به گفته «مایک جانسون»، رئیس کمیته مطالعاتی جمهوریخواهان بخش ایران این بسته شامل سخت‌ترین مجازات‌هایی است که کنگره در مورد ایران پیشنهاد کرده و این امر تا حد زیادی فشار حداکثری دولت ترامپ را گسترش خواهد داد.

 

 

 

گفته می شود «ضاحی خلفان» معاون رئیس پلیس دبی کشور‌های عربی را به جنگ ضد دولت قطر برای سرنگونی آن و تحویل دادنش به کسی که از نظر وی شایستگی آن را دارد و نیز صلح و آشتی با رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به مشکلات منطقه دعوت کرد.

 

گفته می شود یک نماینده مجلس با بیان اینکه در ۶ سال گذشته آمار ازدواج کشور حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است، اعلام کرده نرخ رشد جمعیت کشورمان به زیر یک درصد رسیده که بسیار خطرناک است؛ در حال حاضر بحران جمعیت کاملا ملموس است.

 

گفته می شود وزارت خزانه‌داری آمریکا در تازه‌ترین اقدام تروریستی علیه مردم ایران، ۱۲۵ کشتی و نفتکش مرتبط با جمهوری اسلامی ایران را در فهرست تحریم‌های منع اشاعه هم قرار داد.

 

 

 

گفته می شود دولت سعودی امسال در نظر دارد تنها تعداد اندکی به عنوان امری نمادین را برای حج بپذیرد و محدویت‌هایی نظیر محدویت سنی و بررسی‌های بیشتر پزشکی را اعمال کند. به گفته یک منبع مطلع با این محدودیت‌ها احتمالا از هر کشور ۲۰ درصد سهمیه زائران پذیرفته می‌شوند. اما برخی منابع از فشار برخی مقام‌ها برای لغو مراسم حج که از اواجر ژوییه آغاز می‌شود خبر دادند.

 

 

گفته می شود عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفته اصلا طرح “ازدواج اجباری” در مجلس از سوی هیچ کد ام از نمایندگان مطرح نشده و مباحث مطرح شده، فضاسازی علیه نمایندگان است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*