اخبار خراسان جنوبی / سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده خراسان جنوبی رونمایی شد

توقیف اتوبوس حامل محموله دام و طیور غیر مجاز در قاین/۴

اتوبوس حامل محموله دام و طیور زنده بدون مجوز حمل بهداشتی توقیف شد.

اتوبوس حامل محموله دام و طیور زنده بدون مجوز حمل بهداشتی توسط نیرو‌های دامپزشکی مستقر در پلیس راه و با همکاری نیروی انتظامی در شهرستان قاین توقیف شد.
رئیس شبکه شبکه دامپزشکی قاین گفت:در گزارش مردمی از حمل تعدادی دام توسط یک دستگاه اتوبوس همکاران دامپزشکی به محل ایست و بازرسی اعزام شدند که با همکاری ماموران انتظامی اتوبوس موردنظر شناسایی و توقیف شد.
محمودی افزود:در بازرسی از خودرو تعداد ۵ راس بز و تعداد حدود ۲ هزار قطعه جوجه اردک و جوجه مرغ کشف شد.

بهره مندی هزار نفر از خدمات مراکز مشاوره‌ای آموزش و پرورش۲-۳

بیش از هزار نفر از آغاز امسال تاکنون از خدمات مراکز مشاوره آموزش و پرورش خراسان جنوبی بهره‌مند شدند.

رئیس اداره مشاوره تربیتی آموزس و پرورش استان گفت: این افراد شامل دانش آموزان، والدین آنان و سایر افراد بودند که بصورت حضوری یا تلفنی خدمات مشاوره‌ای دریافت کردند.

 

خانم فرازی با بیان این که خدمات در این مراکز بصورت رایگان انجام می‌شود افزود: مشاوره تحصیلی برای رفع اشکالات درسی، هدایت تحصیلی و کنکور، مشکلات ارتباطی، شخصیتی و مسائل خانوادگی از جمله درخواست‌ها برای مشاوره است.

 

وی استرس و وسواس ناشی از کروناراازجمله مشکلات متقاضیان مشاوره در این مدت اعلام کردهم اکنون ۱۳ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی آموزش و پرورش با حضور ۲۰۰ مشاور در خراسان جنوبی فعال است.

 

جذب ۳۰۵ معلم از طریق آزمون استخدامی۲-۳

۳۰۵ نیروی جدید در سال جاری از طریق آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش خراسان جنوبی می‌شوند.

،مدیر کل آموزش و پرورش استان از افزایش ۸۳ درصدی این سهمیه در مقایسه با پارسال خبر داد و گفت:اولویت استخدام با مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان و بر اساس شدت نیاز، مقتضیات منطقه‌ای و میزان توسعه یافتگی شهرستان هاست.

 

واقعی در باره امتیاز بومی برای متقاضیان افزود: با توجه به نیاز مبرم استان به نیروی انسانی و قرار گرفتن در ردیف استان‌های محروم؛ بر خلاف آزمون سال گذشته، امتیاز بومی برای متقاضیان در نظر گرفته خواهد شد.

وی گفت:ثبت نام متقاضیان از طریق سایت سازمان سنجش پس از اعلام وزارت آموزش و پرورش در آینده‌ای نزدیک انجام خواهد شد.

 

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: با توجه به آمار بالای بازنشستگی استان، پذیرفته شدگان پس از گذراندن دوره یک ساله آموزشی، فعالیت خود را در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ آغاز خواهند کرد.

تجهیز ۱۷۹۸حلقه چاه به کنتور هوشمند۳-۵

هزار و ۷۹۸حلقه از چاه‌های خراسان جنوبی تا کنون به کنتور هوشمند مجهز شدند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان با اشاره به اینکه یکی از بحث‌های بخش حفاظت از منابع آب زیرزمینی، رصد کردن بهره وری این منابع و نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌ها است گفت: از این تعداد هزار و ۶۹۹حلقه در بخش کشاورزی و ۹۹حلقه در بخش صنعت، خدمات و شرب است.

قندهاری با بیان اینکه ۱۹۷حلقه چاه کشاورزی در شهرستان طبس فعال و برقدار است افزود: از ابتدای سال از ۱۹۷حلقه چاه، برای ۱۵حلقه، کنتور هوشمند نصب شده و نصب این کنتور برای چند حلقه‌ی دیگر در مرحله انعقاد قرارداد است.

وی به فعال بودن دو هزار و ۹۳۵حلقه از چاه‌های استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد دو هزار و ۴۵حلقه در بخش کشاورزی و مابقی در بخش صنعت، خدمات و شرب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان افزود:هزار و ۹۹۵حلقه چاه کشاورزی در استان فعال و دارای برق است که تاکنون در قالب طرح احیاء تعادل بخشی از منابع آب زیرزمینی بر روی هزار و ۶۹۹حلقه، کنتور هوشمند نصب شده و ۲۹۶حلقه هنوز فاقد کنتور هوشمندند.

قندهاری به مدیریت مشارکتی دشت‌ها تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه بیش از ۹۰درصد از مصرف آب در استان در بخش کشاورزی است، شرکت آب منطقه‌ای استان از طرح‌ها و ایده‌های کشاورزان و اعضای نظام صنفی کشاورزی استان در خصوص حداکثر بهره وری از منابع آبی استقبال کرده تا بتوانیم با منابع آبی موجود بیشترین بهره برداری را داشته باشیم.

۱۴ تیر آخرین مهلت ثبت نام سرمایه گذاران بخش گلخانه‌ها/۲-۳

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی:افراد متقاضی به مدت یک ماه تا سیزدهم تیرماه مهلت دارند از طریق سایت سازمان جهاد کشاورزی ثبت نام کنند.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی:افراد متقاضی به مدت یک ماه تا سیزدهم تیرماه مهلت دارند از طریق سایت سازمان جهاد کشاورزی ثبت نام کنند.
عابدی گفت:در جذب سرمایه گذاران متقاضی برای احداث مجتمع‌های گلخانه ای، اولویت با نیرو‌های بومی استان است.
وی با بیان این که نتیجه نهایی از طریق شماره تلفن‌های اعلامی به متقاضیان پیامک خواهد شد، از علاقمندان به مشارکت در این طرح خواست: ثبت درخواست‌های خود را به روز‌های پایانی موکول نکنند.
عابدی افزود: دانش آموخته‌ها و متخصصان رشته کشاورزی، افراد دارای گواهینامه‌های دوره‌های آموزشی مرتبط، بومیان استان و کسانی که قبلاً در مجموعه گلخانه‌ها کار کرده اند، حائز شرایط ثبت نام در این طرح هستند.
معاون استاندار با اعلام این که در حال حاضر هزار و ۶۲ نقطه برای احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای در استان شناسایی شده است، گفت: این نقاط مستعد توسط کارشناسان جهاد کشاورزی شناسایی شده و برای انجام بررسی‌ها و ارزیابی‌های نهایی به شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور معرفی شده اند.
عابدی افزود:از مجموع اراضی مدنظر برای این ابرپروژه، بنا به دستور استاندار مبنی بر این که هر میزان زمین که به لحاظ آب و خاک و کیفیت به تأیید مشاورین رسید، به قید فوریت در اختیار متقاضیان قرار گیرد، در حال حاضر شرایط ۳۱۲.۵ هکتار زمین تأیید نهایی شده و در این مرحله به فراخوان گذاشته شده است.
وی گفت:در این مرحله در شهرستان نهبندان ۳۰ هکتار، سربیشه ۳۱ هکتار، سرایان ۴۰ هکتار و زیرکوه ۲۳ هکتار آماده تحویل به متقاضیان است.
عابدی افزود: پارسال با کارمزد ۷ درصد به متقاضیان پرداخت شده و امسال نیز رقم کارمزد تسهیلات احتمالاً ۱۰ درصد خواهد بود.
به گفته وی درصورت پذیرش نهایی و انعقاد قرار داد با متقاضی، سرمایه گذار باید ۳۰ درصد وجه را به صورت نقدی و بقیه را طی ۶ قسط به صورت ۶ ماه به ۶ ماه یعنی در بازه زمانی ۳۶ ماه بپردازد.
معاون استاندار درخصوص قیمت تعیین شده برای اراضی مدنظر نیز گفت: قیمت زمین‌ها عادلانه است و برابر اعلام نظر کارشناس دادگستری تعیین شده اند.
وی با تأکید بر این که امکان تغییر کاربری برای این اراضی وجود ندارد، افزود: این اراضی فقط کاربری گلخانه دارند و فرد نمی‌تواند در زمینه دیگری از آن بهره برداری نماید.

عابدی زمین تعیین شده برای هرقطعه را ۳ هزار متر مربع عنوان کرد و گفت: چنانچه فردی متقاضی دریافت قطعات بیشتری باشد، درصورتی که تعداد متقاضیان کمتر از تعداد قطعات تعیین شده باشد، امکان واگذاری هست در غیر این صورت، هر فرد می‌تواند تنها یک قطعه را در اختیار داشته باشد.

عابدی گفت: تسهیلات تعیین شده به افرادی واگذار می‌شود که حجم آورده آن‌ها ۲۰ درصد قیمت زمین باشد، در این صورت ۸۰ درصد باقیمانده مبلغ را شرکت شهرک‌های کشاورزی در قالب تسهیلات می‌پردازد.

وی افزود: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تأمین آب و برق و گاز به تنهایی هزینه‌های هنگفتی نیاز دارد که در این مجتمع‌ها توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی پرداخت می‌شود و صرفه جویی در هزینه‌ها را در پی دارد.

از مجموع ۷۰۰ هکتار مجتمع گلخانه‌ای تأکید شده در تفاهم نامه ۱۵۰ هکتار در قالب طرح‌های فرآوری و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی، ۱۰۰ هکتار برای مجتمع‌های دامپروری و ۵۰ هکتار هم برای ایجاد شهرک‌های شیلاتی در نظر گرفته شده است.

آغاز طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی/۲-۳

طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی در خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش مدیرکل امور مالیاتی استان گفت: این طرح با هدف کاهش تردد‌های غیرضروری، تسهیل پیگیری امور مالیاتی، توسعه خدمات الکترونیک و تکریم ارباب رجوع اجرا می‌شود.

 

محمدرضانباتی افزود:مؤدیان مالیاتی باید با مراجعه به سامانه register.tax.gov.ir درخواست استفاده از خدمات ابلاغ الکترونیک خود را ثبت و تأیید کنند.

 

 

وی گفت:پس از فعال شدن این خدمات، تمامی اوراق مالیاتی به صورت خودکار در سامانه مالیاتی هر مؤدی بارگذاری می‌شود و پیامک آن به شماره همراه ثبت شده در سامانه برای مشاهده و دسترسی به این اوراق ارسال خواهد شد.

 

مدیرکل امور مالیاتی استان از مؤدیان خواست برای حفظ سلامت خود و خانواده و همچنین جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، تا حدامکان از تلفن ارتباط مردمی ۱۵۲۶ و یا سامانه‌های الکترونیکی پیش بینی شده برای انجام امور مالیاتی استفاده و از تردد‌های غیر ضروری پرهیز کنند.

 

توسعه بخش مرزی درح کلید خورد/۲

قرارداد سند توسعه بخش درح شهرستان سربیشه امضاء شد تا غبار محرومیت از این منطقه مرزی برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان جنوبی،این قرارداد امروز بین یازده دستگاه اجرایی استان و کمیته امداد امام خمینی (ره) بعنوان معین اجرای این طرح امضاء شد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گفت: بر اساس این قرارداد امسال ۲۳ طرح عمرانی و خدماتی از جمله آب و فاضلاب روستایی، ساخت خانه عالم، احداث استخر ذخیره آب، منبع آب شرب، بازسازی قنوات، احداث فضای سبز و دارالقرآن اجرا می‌شود.

 

سلم آبادی افزود:برای این مرحله ۲۲ میلیارد تومان به صورت بلاعوض از سوی کمیته امداد و معادل آن نیز توسط یازده دستگاه اجرایی تخصیص داده می‌شود.

 

وی گفت:بخشی از این پروژه‌ها در هفته دولت و دهه فجر به بهره برداری می‌رسد و تعدادی هم سال آینده افتتاح خواهند شد.

 

گفتنی است تفاهم نامه‌ای اصلی طرح توسعه بخش درح شهرستان سربیشه، پانزدهم مهر پارسال با حضور معاون اول رئیس جمهور، بین استانداری خراسان جنوبی و کمیته امداد امام خمینی (ره) امضاء شد تا با همکاری هم در مدت ۵ سال، این منطقه محرومیت زدایی شود.

 

کمیته امداد امام خمینی (ره) ۱۱۴ میلیارد تومان منابع بلاعوض در این خصوص اختصاص داده و سهم سایر دستگاه‌ها نیز معادل این رقم است.

 

 

 

 

 

 

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس:۲-۳

شرکت‌های دانش بنیان به حوزه معادن خراسان‌جنوبی ورود پیدا کنند

 شرکت‌های دانش بنیان به حوزه معادن خراسان‌جنوبی ورود پیدا کنند

بیرجند- نماینده مردم نهبندان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت حوزه معادن باید از دانش روز دنیا استفاده شود که نیاز است شرکت‌های دانش بنیان به این موضوع ورود پیدا کنند.

مصطفی نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی در حوزه نیروی انسانی، کشاورزی، معادن و گردشگری ظرفیت‌های بی‌بدیل و بسیار خوبی داریم که نوآوری و ریل‌گذاری برای پیشرفت استان باید با توجه به این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها صورت گیرد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان‌کرد: هر چند در بهره‌گیری از همین پتانسیل‌ها نیز اتفاقات بسیار خوبی در خراسان‌جنوبی طی سال‌های گذشته رخ داده است ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب و ایده‌آل فاصله بسیاری وجود دارد.

نخعی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر بهبود مستمر شرایط ادامه‌داد: باید بررسی کنیم که وضعیت امسال خراسان‌جنوبی با سال‌های گذشته چه تغییری داشته و قرار است برای بهبود شرایط در سال‌های آتی چه برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین ظرفیت‌های خراسان‌جنوبی مرز است، گفت: در حال حاضر از چهار بازارچه مرزی خراسان‌جنوبی تنها بازارچه مرزی ماهیرود فعال است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به نظر می‌رسد آن طور که باید مردم بومی منطقه از ظرفیت مرز بهره‌مند نشده و با مشکلات زیر ساختی چون نداشتن جاده ترانزیتی کامل و مناسب رو به رو هستند.

نخعی با اشاره به تصادفی که چندی پیش در آن منطقه رخ داده بود، بیان‌کرد: اگر به دنبال بهبود مستمر شرایط هستیم باید در راستای فعال‌تر شدن بازارچه‌های مرزی استان و بهره‌مندی مردم بومی منطقه از پتانسیل مرز تلاش کنیم.

وی ادامه‌داد: برای بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت حوزه معادن باید از دانش روز دنیا در این زمینه استفاده کنیم که نیاز است شرکت‌های دانش بنیان به این موضوع ورود پیدا کنند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: شناسایی پهنه معادن، فراهم کردن شرایط ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی و کاهش بروکراسی اداری از دیگر اتفاقاتی است که باید در حوزه معادن خراسان‌جنوبی رخ دهد.

نخعی یادآور شد: باور من این است که اگر در سنوات گذشته به بخش معادن توجه بیشتری می‌شد این بخش می‌توانست منشأ تحولات بسیاری در استان شود.

 

 

 

 

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی:۵-۷
جهش تولید در مدرسه سازی خراسان جنوبی با مشارکت خیرین محقق می‌شود
چاوشان گفت: جهش تولید در امر مقدس مدرسه سازی خراسان جنوبی با مشارکت بالای خیرین و تلاش جهادی همکاران به ویژه حوزه مشارکت‌های مردمی محقق می شود.

 «محمود چاوشان» در آیین تکریم و معارفه معاون مشارکتهای مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان خراسان جنوبی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم «محمدرضا حافظی» بنیانگذار مجمع خیرین مدرسه ساز کشور، اظهار کرد: مرحوم حافظی یکی از پایه های بزرگ مدرسه سازی کشور محسوب می‌شود.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «جهش تولید»، افزود: این نامگذاری یک نقشه راه برای مسئولان و مردم است؛ جهش تولید در امر مقدس مدرسه سازی استان با مشارکت بالای خیرین و تلاش جهادی همکاران به ویژه حوزه مشارکت‌های مردمی محقق خواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین افتخارش فعالیت سه ساله در حوزه مشارکت های مردمی بوده است، افزود: در دوران تصدی این مسئولیت، افزایش بحث تعهدات و جذب مشارکت خیران در امر مدرسه سازی استان را شاهد بودیم.

 

«فرشید جعفری» معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم در این جلسه با تاکید بر اینکه تلاش و نیت خالصانه کارکنان اداره کل توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس استان مصداق عمل به آیات الهی برای پیشرفت و آبادانی است، افزود: انسان در هر مسئولیت و موقعیتی باید افق دید خود را گسترش دهد و از فرصت ها برای خدمت به مردم و انجام کار خیر استفاده کند.

 

«سید علی طالبی» نماینده مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان هم در این جلسه گفت: در بحث مشارکت های مردمی و خیران همه اعتقاد راسخ دارند که هر پولی لیاقت انجام کار خیر را ندارد و چه بسیار افرادی که می خواستند در امر خیری مشارکت کنند اما به دلایل مختلف شرایط برایشان فراهم نشد.

 

در پایان این مراسم «محسن احمدی شوکت آباد» به عنوان معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی معرفی شد.

 

 

 

شهر «دُرُح» صاحب دارالقرآن می شود
قرارداد ساخت دارالقرآن شهر درح در شهرستان سربیشه بین اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی و اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان منعقد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمود چاوشان» پیش از ظهر امروز (۱۹خرداد) در مراسم انعقاد قرارداد احداث دارالقرآن شهر درح شهرستان سربیشه اظهار کرد: این پروژه فرهنگی در راستای سند توسعه بخش درح شهرستان سربیشه با همکاری اداره کل کمیته امداد استان و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی ساخته خواهد شد.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه این دارالقرآن در ۲ طبقه و با زیربنای ۵۰۰ متر مربع ساخته می شود، گفت: برای ساخت این پروژه فرهنگی و قرآنی ۲ میلیارد تومان اعتبار اولیه برآورد شده است.

 

وی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه به صورت مشترک (۵۰ درصد کمیته امداد و ۵۰ درصد اداره کل نوسازی مدارس استان) تامین خواهد شد البته سهم اداره کل نوسازی مدارس خراسان جنوبی از محل خیرین تامین و پروژه به نام خیرین نامگذاری می شود.

 

چاوشان بیان کرد: امیدواریم این پروژه مشارکتی در شهر درح شهرستان سربیشه با تخصیص منابع مالی تا دهه فجر امسال تکمیل و به بهره برداری برسد.

 

«رضا سلم‌آبادی» مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی هم در این مراسم با اشاره به اینکه این پروژه مشارکتی اولین مرکز فرهنگی (دارالقرآن) است که در شهر درح احداث خواهد شد، گفت: در این راستا کمیته امداد استان تحت عنوان محرومیت زدایی مبلغ یک میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده است.

 

پانزدهم مهر ۹۸ همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهوری و برگزاری همایش روز ملی روستا و عشایر در این استان، استانداری خراسان جنوبی برای رفع محرومیت از چهار بخش محروم استان، تفاهم‌نامه هایی را با چهار دستگاه معین به امضا رساند که یکی از آنها تفاهم‌نامه‌ای بود که در راستای رفع محرومیت و ایجاد شاخص‌های توسعه در بخش درح شهرستان سربیشه با کمیته امداد امام خمینی (ره) امضا شد.

 

 

 

 

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی:/۵-۷
۹۹ مدرسه با مشارکت خیرین در خراسان جنوبی ساخته می‌شود
چاوشان با اشاره به اینکه در سال جاری ۹۹ باب مدرسه در سطح خراسان جنوبی احداث می شود، گفت: از این تعداد۹۲ باب مدرسه با مشارکت خیران خواهد بود.

 «محمود چاوشان» پیش از ظهر امروز (۱۹خرداد) در حاشیه مراسم انعقاد قرارداد احداث دارالقرآن شهر درح شهرستان سربیشه با مشارکت کمیته امداد خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میانگین سالانه تعهد خیرین مدرسه‌ ساز در استان خراسان جنوبی ۲۴ میلیارد تومان است.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: از سال ۸۴ همزمان با مستقل شدن استان تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان خیرین مدرسه ساز تعهد داشته اند که بالای ۷۰ درصد از آن محقق شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۵۰ درصد مدارس در حال ساخت با مشارکت خیران احداث می شود، بیان کرد: در حال حاضر ۸۰۰ خیر مدرسه ساز در استان فعالیت دارند که ۶۵۰ خیر حقیقی و مابقی حقوقی هستند.
چاوشان با بیان اینکه بر اساس ماده ۶۳ قانون ششم توسعه کشور سهم اعتباری دولت در اجرای طرح‌های مشارکتی مدرسه‌سازی ۷۰ درصد است، ادامه داد: در همین راستا مشارکت خیرین در تکمیل پروژه های دولتی به میزان ۳۰ درصد موجب نام گذاری مدرسه تکمیل شده با نظر خیر مربوط خواهد بود.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال جاری ۹۹ باب مدرسه در سطح استان احداث می شود، عنوان کرد: از این تعداد پروژه ۹۲ باب مدرسه با مشارکت خیران  خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه در سال جاری جهش مدرسه سازی را با کمک خیرین در خراسان جنوبی خواهیم داشت، افزود: پیش بینی می شود ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرا و تکمیل این پروژه های مدرسه سازی در سطح استان هزینه شود.

 

چاوشان به مشارکت دولت در مدارس خیر ساز اشاره کرد و گفت: سال گذشته یک هزار میلیارد تومان دولت به مدارس خیر ساز کمک کرده که این مبلغ امسال به ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه یکی از راه های نگهداشت خیرین در استان به ثمر رساندن پروژه ها در حداقل زمان است، بیان کرد: پروژه حیات طیبه شهرستان قاین به مساحت سه هزار متر مربع با مشارکت خیرین در حال ساخت است.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۶۶ کلاس در بیرجند دو نوبته است، افزود: همچنین با کمبود ۲۴۰ کلاس درس مواجه هستیم و ۱۳ درصد کلاس های درس مدارس خراسان جنوبی تخریبی و ۴۵ درصد هم به مقاوم‌سازی نیاز دارد.

 

 

 

 

 

اوج‌گیری کرونا در خراسان جنوبی/۷

اوج‌گیری کرونا در خراسان جنوبی

بیرجند – ایرنا – حدود ۱۰۰ روز از شیوع ویروس کرونا در خراسان جنوبی می‌گذرد و بعد از گذر از روند نزولی کرونا، اکنون چهار روز است با ۲ رقمی شدن آمار مبتلایان روند افزایشی به خود گرفته و سبب نگرانی مردم و مسوولان شده است.

۱۰ اسفند سال ۹۸ نخستین مورد ابتلا به بیماری کرونا در خراسان جنوبی خبرساز شد، خبری که استرس و فشار روانی زیادی بر مردم وارد کرد تا اینکه روز به روز آمار افزایشی شد و در نهایت ۲۸ اردیبهشت امسال برای نخستین بار آمار مبتلایان به کرونا به صفر رسید.

خراسان جنوبی همچنین چهارشنبه هفتم خرداد دومین روز بدون کرونا را تجربه کرد اما مسوولان بهداشت و درمان تاکید داشتند این کاهش به معنای پایان کرونا نیست و هشدارها و رعایت دستورالعمل‌ها کماکان باید رعایت شود.

در همین مدت بود که مردم خسته شده از ایام قرنطینه و ماسک به صورت، زندگی را خیلی عادی با حداقل رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی و دید و بازدیدها از سر گرفتند.

از طرفی هوا نیز به سرعت در استان خراسان جنوبی به سمت گرم و داغ شدن پیش می‌رفت و عده‌ای بر این باور بودند که گرمای هوا سبب کاهش شیوع بیماری کرونا می‌شود و عده‌ای نیز آن را بی‌تاثیر می‌دانستند، شواهد درباره اثر گرمای هوا بر کرونا ضد و نقیض بود تا اینکه شواهد حاکی از این است گرما تاثیری بر نابودی ویروس کرونا ندارد.

چند روز پیش یعنی ۱۵ خرداد بود که مجدد خطر اوج‌گیری بیماری کرونا با ۲ رقمی شدن آمار مبتلایان مورد توجه مردم و مسوولان قرار گرفت که در صورت بی‌توجهی به هشدارها و رعایت نکردن نکات بهداشتی زنگ خطر بزرگی برای استان و شهروندان آن محسوب می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بعد از یک دوره کاهش تدریجی موارد مثبت به کرونا در استان که به دنبال اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند و رعایت مردم و در خانه ماندن آنها رقم خورد اما در چند روز گذشته شاهد افزایش قابل توجه موارد مثبت کرونا در استان بودیم.

محمد دهقانی فیروزآبادی افزود: هرچند عمده موارد مثبت سرپایی هستند اما وقتی تعداد بیماران سرپایی نیز زیاد می‌شود احتمال اینکه از این افراد عده‌ای نیاز به بستری در بیمارستان داشته باشند یا دچار یکسری مشکلات شوند نیز افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: همانطور که مهمترین علت کنترل یا مهار بیماری کرونا در استان همراهی مردم در رعایت مسایل بهداشتی، نرفتن به مسافرت‌های غیرضرور، رعایت فاصله‌ اجتماعی و ماندن در خانه و سایر بود اکنون نیز دلیل اصلی افزایش بیماری کرونا کم شدن حساسیت مردم به رعایت مسایل بهداشتی، رفتن به مسافرت و دید و بازدیدها و عادی شدن شرایط است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: نتایج کار تحقیقاتی که در تهران انجام شده است نشان می‌دهد تردد غیرضرور و مسافرت‌ها افزایش یافته و مردم پروتکل‌های بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک دستکش یا شست و شوی دست‌ها را کمتر رعایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه رعایت نکردن مسایل بهداشتی تاثیر بسزایی در افزایش موارد مثبت به کرونا دارد تاکید کرد: کماکان اگر این مساله ادامه داشته باشد به تدریج شاهد افزایش بیماری خواهیم بود و بایستی منتظر پیامدهای آن نیز باشیم.

دهقانی با بیان اینکه علائم و نشانه‌های بیماری کرونا دچار تغییر شده است گفت: در موارد جدید مثبت کرونا مریض ممکن است با سردرد، درد شکمی، اسهال، اختلال بویایی، اختلال چشایی به مراکز درمانی مراجعه کند.

وی با اشاره به اعمال محدودیت‌های احتمالی در استان خراسان جنوبی افزود: تاکنون تصمیمات جدید ستاد ملی کرونا به استان ابلاغ نشده است اما با توجه به شرایط کشور برخی بازگشایی‌ها اتفاق افتاده است و مجوز داده می‌شود که در تمامی این مجوزها بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی تاکید شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: بارها مسوولان تاکید کرده‌اند که ما مردم باید زندگی با کرونا را یاد بگیرند چون هنوز این بیماری همراه ما خواهد بود لذا باید الزامات زندگی با کرونا را رعایت کنیم در غیر اینصورت بدون شک باید منتظر پیامدهای ناشی از رعایت نکردن مسایل بهداشتی باشیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲ شهرستان بیرجند و نهبندان در وضعیت قرمز قرار دارند و آمار موارد مثبت و بستری آنها زیاد شده است که ویروس از استان‌های همجوار وارد شده است.

دهقانی از تشدید نظارت‌ها بر صنوف و اماکن استان از امروز خبر داد و گفت: اصناف و اماکن در صورتی‌که بعد از تذکرات نسبت به رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی اقدام نکنند احتمال تعطیلی و پلمب واحد افزایش خواهد یافت لذا از کسبه و مردم درخواست داریم که مسایل بهداشتی لازم را رعایت کنند.

وی ادامه داد: همچنین بازدید و نظارت از تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در دستور کار قرار گرفته است و با خاطیان برخورد خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی هم گفت: در راستای حفظ سلامت مردم با افرادی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد جدی می‌شود.

محمد صادق معتمدیان افزود: ستاد ملی کرونا برای بازگشایی هر نوع از مشاغل، پروتکل‌ها و دستورالعمل‌هایی را لحاظ کرده که لازم الاجراست.

وی ادامه داد: چنانچه واحد صنفی یا حوزه‌ای در رعایت دستورالعمل‌ها کوتاهی کرده، خلاف مقررات اقدام می‌کند، باید دستگاه‌های نظارتی تذکرات لازم را ارائه دهند.

وی تاکید کرد: مشاغلی که اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند باید پلمپ شوند و اقدامات برخوردی هم حتما باید به اطلاع مردم برسد.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که هزینه رعایت نکردن دستورالعمل‌ها را باید بالا ببریم تصریح کرد: افزایش آمار بیماران مبتلا به کرونا، نشأت گرفته از کاهش حساسیت مردم است، لذا باید برنامه‌ریزی در همه کمیته‌های ذیل ستاد در راستای اصلاح این شرایط باشد.

وی شناسایی کانون‌های شیوع بیماری را یکی از تکالیف حوزه بهداشت و درمان در شرایط فعلی دانست و عنوان کرد: به منظور کم کردن آسیب‌ها، کنترل شرایط، ممانعت از شیوع بیشتر بیماری و افزایش آمار مبتلایان به کرونا، باید برای کانون‌های شناسایی شده محدودیت‌هایی اعمال شود تا به مردم آسیبی نرسد.

معتمدیان تأکید کرد: برای حفظ سلامت مردم، باید به مباحث کرونا مسوولانه ورود کنیم.

وی با اشاره به مصوبات نشست روز گذشته ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین تصمیمات اتخاذ شده، کلاس‌های آموزشی زبان، کلاس‌های قرآنی، مهدکودک‌ها، آژانس‌ها و تورهای گردشگری از روز شنبه ۲۴ خرداد فعالیت خود را از سر می‌گیرند.

معتمدیان یادآور شد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اعمال نظارت‌های ویژه از پیش شرط‌های تعیین شده برای عملیاتی شدن این تصمیم است.

وی از بازگشایی سینماها و کنسرت‌ها از روز یکم تیرماه امسال خبر داد و گفت: رعایت ضوابط بهداشتی و کم کرن ظرفیت‌ها به میزان ۵۰ درصد از مواردی است که باید در این گشایش مجدد مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این نشست ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا نیز مثل همیشه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شستشوی مرتب دست‌ها، استفاده از ماسک در اجتماعات و فضاهای بسته، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و از همه مهمتر ماندن در خانه تأکید شده است.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر برگزار نشدن مراسمی که تجمع به همراه دارد اظهار داشت: برای برگزاری مراسم ترحیم و عروسی و همین طور محافل خانوادگی محدودیت‌هایی لحاظ شده است که همه ما مکلفیم این محدودیت‌ها را بپذیریم و تابع قانون باشیم.

معتمدیان در ادامه با اشاره به احتمالات و پیش بینی‌های صورت گرفته برای تداوم بیماری کرونا تصریح کرد: به علت نامعلوم بودن بازه زمانی ماندگاری این بیماری، باید تمام فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی با این شرایط تطبیق داده شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای همه موارد، دستورالعمل‌هایی تعیین شده است اما در اجرای ضوابط مشکل داریم که این موضوع نظارت و کنترل بیشتر را می‌طلبد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند هم گفت:  کاهش شیوع بیماری و رفع محدودیت‌ها در استان سبب افزایش تماس‌ها و کاهش مراقبت‌های مردمی و از طرفی آغاز موج جدید بیماری در استان شد.

کامبیز مهدی زاده افزود: در نیمه دوم اردیبهشت شاهد کاهش موارد مثبت به کرونا در استان و کشور بودیم لذا بسیاری از محدودیت‌ها رفع شد.

وی ادامه داد: رفع محدودیت‌ها این تصور را در مردم ایجاد کرد که مشکل  بیماری کرونا در استان و کشور حل شده است به همین دلیل شاهد افزایش تماس‌ها و کاهش مراقبت مردم از خودشان بودیم و این شاید از دلایل اصلی افزایش بیماری در روزهای اخیر در استان بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: از ابتدای شیوع همه‌گیری کرونا شاهد سه پیک بیماری در خراسان جنوبی بودیم که پیک نخست همزمان با کل کشور در پایان اسفند ۹۸ و اوایل فروردین ۹۹ اتفاق افتاد و ناشی از همه‌گیری عمومی در کشور بود.

وی اضافه کرد: پیک دوم نیز در پایان دهه دوم فروردین با شیوع فعالیت اداری و بیرون آمدن مردم از منازل و کمتر شدن توصیه‌های در خانه ماندن، رخ داد.

مهدی زاده تصریح کرد: پیک سوم نیز در اواسط اردیبهشت اتفاق افتاد که با شروع کار کسبه و بیشتر شدن تماس مردم با یکدیگر اتفاق افتاد.

وی تاکید کرد: اکنون در شیوع یک پیک جدید هستیم که دلیل آن کمتر رعایت شدن فاصله‌های اجتماعی و همینطور افزایش شیوع  کرونا در استان مجاور سیستان و بلوچستان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: تعداد زیادی از بیماری کرونا از استان هم مرز سیستان و بلوچستان وارد خراسان جنوبی شده است.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» ماه دسامبر (آذر ۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و بتدریج به سایر کشورهای دنیا سرایت کرد.

بروز بیماری کرونا در ایران اوایل اسفند پارسال اعلام شد و تاکنون ۱۷۱ هزار و ۷۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و جان باختگان کرونا در کشور به ۸ هزار و ۲۸۱ نفر رسید.

اغلب موارد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان خراسان جنوبی در روزهای گذشته مربوط به موارد سرپایی بوده است.

 

 

 

چهار شهروند گرفتار در کویر خوسف نجات یافتند/۴

چهار شهروند گرفتار در کویر خوسف نجات یافتند

فرمانده انتظامی خوسف گفت: چهار شهروند گمشده در کویر این شهرستان که بر اثر تشنگی و تاریکی شب جان آنها به خطر افتاده بود، توسط پلیس نجات یافتند.

سرهنگ کاظم صادقی اظهار داشت: شب گذشته مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰  اعلام کرد که چهار نفر از افراد بومی منطقه که برای جمع‌آوری گیاهان دارویی از منزل خارج شده‌ در کویر خوسف گرفتار شدند و راه را گم کرده‌اند و هیچ خبری از آنان در دست نیست که بلافاصله مأموران فرماندهی انتظامی خوسف برای امدادرسانی به افراد گم شده اعزام شدند.

وی بیان کرد: مأموران با توجه به تاریکی هوا و کویری بودن منطقه با تشکیل چند تیم امدادرسانی مناطق کویری را پایش و رد مفقودشدگان را پیدا کردند و پس از چند کیلومتر ردزنی، چهار شهروند گرفتار شده در کویر را که بر اثر ضعف و بی‌آبی جان آنها به خطر افتاده بود نجات دادند.

فرمانده انتظامی خوسف افزود: مأموران بلافاصله اقدامات اولیه درمانی را برای افراد مفقود شده انجام دادند و پس از رفع تشنگی و عطش، آن‌ها را به شهرستان خوسف منتقل و به خانواده‌هایشان تحویل دادند.

وی با تاکید بر این که فلسفه وجودی پلیس خدمت‌رسانی صادقانه به مردم است؛ تصریح کرد: شهروندان قبل از تردد در مناطق کویری باید به تجهیزات ایمنی مجهز باشند و در صورت آشنایی نبودن با کویر بدون راهنما وارد این مناطق نشوند.

 

 

 

 

 

۴۶ درصد امدادرسانی خراسان جنوبی مربوط به حوادث جاده‌ای است/۴

۴۶ درصد امدادرسانی خراسان جنوبی مربوط به حوادث جاده‌ای است

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون امدادگران این جمعیت به ۳۲۹ حادثه امدادرسانی کردند که ۴۶ درصد آن مربوط به حوادث جاده‌ای است.

محمدرضا رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هزار و ۸۴۵ حادثه‌دیده در این مدت توسط نیروهای امدادی و عملیاتی امدادرسانی شدند که ۴۷۰ نفر آن مربوط به حوادث جاده‌ای است.

وی با بیان اینکه امدادرسانی به حادثه‌دیدگان اتوبوس محور درح سربیشه از شاخص‌ترین امدادرسانی‌ها در سال جاری است اظهار داشت: رانندگان ضمن سرعت مطمئنه نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توجه لازم را داشته باشند.

رضایی تصریح کرد: از کل آمار حوادث جاده‌ای استان در این مدت ۴۱ مورد نیاز به رهاسازی داشته که امدادگران در کوهتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به اقدام کردند.

وی گفت: در این مدت به هزار و ۲۳۱ حادثه‌دیده ناشی از سیل و آبگرفتگی، ۹۸ حادثه شهری، ۲۵ حادثه کوهستان، هشت ریزش آوار و ۱۳ خدمات حضوری امدادرسانی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه در این مدت هزار و ۴۳۰ حادثه‌دیده از خدمات اسکان بهره‌مند شدند افزود: ۴۶۸ تیم در قالب هزار و ۱۳۹ نفر با بکارگیری ۲۸۴ آمبولانس و ۱۵۰ خودروی نجات اقدام به امدادرسانی کردند.

امدادرسانی حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی در مدت مشابه سال قبل ۵۱ درصد بوده است.

 

 

 

 

 

 

کرونا فروش صنایع دستی خراسان جنوبی را به صفر نزدیک کرد۵-۷

کرونا فروش صنایع دستی خراسان جنوبی را به صفر نزدیک کرد

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: هر ساله در ایام نوروز بیش از یک میلیارد تومان فروش صنایع دستی در استان داشتیم که امسال شیوع ویروس کرونا فروش آن را به صفر نزدیک کرد.

حسین عباس زاده روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته جهانی صنایع دستی اظهار داشت: با این وجود صنعتگران خراسان جنوبی در سال جهش تولید طرح‌هایی را شروع کرده‌اند و امیدوار هستند که خسارت‌های ناشی از کرونا جبران شود.

وی یادآور شد: یکی از مزیت‌های ویروس کرونا استقبال فعالان صنایع دستی از فضای مجازی بود که با استفاده از فروشگاه‌های آنلاین اقدام به فروش محصولات خود کردند و با وجود همه مشکلات از فروردین ضرباهنگ فروش در فضای مجازی شدت گرفت اما هنوز آماری جمع‌بندی نشده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود: گرچه ارتباط با فروشگاه‌های آنلاین فروش صنایع دستی رونق گرفته اما کافی نیست؛ لذا برپایی نمایشگاه، فروشگاه و حضور گردشگران پتانسیل بهتری برای معرفی و فروش صنایع دستی است.

وی با اشاره به تدوین برنامه سالانه صنایع دستی استان برای هر شهرستان گفت: این برنامه با توجه به کمیت و اعتبار مورد نیاز تعریف شده و تا پایان سال بر اساس اقداماتی در حوزه صنایع دستی دنبال خواهد شد.

عباس زاده، آموزش مقدماتی و تکمیلی آموزش شاغلان در تمامی رشته‌ها به خصوص رشته‌های مزیت دار را از برنامه‌های پیش رو حوزه صنایع دستی استان برای سال جهش تولید برشمرد و بیان کرد: ثبت میراث ناملموس در حوزه صنایع دستی و مردم‌شناسی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که با قوت دنبال خواهد شد.

وی با بیان اینکه تجهیز کارگاه‌های مزیت‌دار در همه شهرستان‌ها از برنامه‌های سال جاری است افزود: برای روستای جهانی خراشاد نیز ۱۸۰ میلیون تومان اعتبار جذب شده که صرف تجهیز و راه اندازی مرکز آفرینش‌ها، پژوهش و آموزش نساجی سنتی خراسان جنوبی می‌شود که با همکاری آموزش و پرورش خراسان جنوبی راه‌اندازی خواهد شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اظهار داشت: برگزاری نشست‌های تخصصی، استفاده گردشگران کتابخانه نساجی و ایجاد پایگاه نساجی سنتی در این مرکز از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به ملی شدن مله خوسف گفت: به دنبال جهانی شدن این پرونده هستیم و ۲۰۰ میلیون تومان برای فعال شدن دبیرخانه مله خوسف در حال ابلاغ است.

عباس‌زاده  با اشاره به اعطای ۲۰۰ فقره تسهیلات مستقل به ارزش ۱۰ هزار میلیون ریال در سال گذشته  ادامه داد: رقم تسهیلات پشتیبان حوزه صنایع دستی نیز برای ۱۰ فقره هشت هزار میلیون ریال بوده که انتظار می‌رود این تسهیلات  تا پایان سال جاری برای هر شهرستانی قابل توجه باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد مراکز آموزش موقت و سیار نیز از برنامه‌های سال جاری در حوزه صنایع دستی استان است عنوان کرد: ۱۰ بازارچه صنایع دستی نیز در نقاط مختلف استان در حال ایجاد است که برخی از این بازارچه‌ها به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال تمامی این بازارچه‌ها به بهره‌برداری برسد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اضافه کرد: از ابتدای امسال به خاطر شیوع کرونا بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع دستی برگزار نشده اما امیدواریم بعد از عبور این بحران نمایشگاه‌ها به صورت فشرده برگزار شود.

وی با بیان اینکه پنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی نیمه اول آذرماه در استان برگزار می‌شود گفت: راه‌اندازی فروشگاه‌های صنایع دستی هم یکی از اولویت‌ها است به طوری که ۳۳ فروشگاه فعال در سطح استان داریم که بیشتر مربوط به شهر بیرجند است.

عباس زاده با اشاره به اینکه بستری سازی و ایجاد فروشگاه‌های اینترنتی صنایع دستی برای هر شهرستان تعریف شده است افزود: چند شرکت اینترنتی  فعال داریم و بهترین فرصت استفاده از فضای اینترنتی است.

وی با تاکید بر احیای صنایع دستی فراموش شده در هر شهرستان به عنوان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار امسال گفت: استانداردسازی مواد اولیه و تجهیزات، ایجاد و راه‌اندازی خانه‌های صنایع دستی نیز امسال در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین از پیشنهاد ایجاد سرفصلی برای رشته توبافی در کار و دانش خبر داد و افزود: امیدواریم بعد از اخذ مجوز  این کد رشته تحصیلی از اول مهرماه ثبت‌نام و اجرایی شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی برگزاری مسابقه برک و خاطره‌ها در بشرویه، راه اندازی خانه سفال در بیرجند  و تجلیل از کارآفرینان صنایع دستی در سربیشه را از مهمترین برنامه‌های هفته صنایع دستی در استان برشمرد و گفت: راه اندازی چهار کارگاه صنایع دستی برای اشتغال ۳۰ نفر در سرایان، آموزش ساخت و تولید نمد به صورت آنلاین و افتتاح نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و  نیمه قیمتی در فردوس از دیگر برنامه‌های هفته جهانی صنایع دستی در استان است.

وی با اشاره به فروش ۷۰ میلیارد ریالی صنایع دستی در سال گذشته افزود: همچنین از این محل ۸۰ هزار دلار صادرات نصیب صنایع دستی استان شده است.

عباس زاده از فعالت بودن ۲۵ رشته صنایع دستی در استان خبر داد و یادآور شد: تاکنون ۸۰ رشته صنایع دستی شناسایی شده که هر ساله تعدادی از آن احیا می‌شود.

وی با اشاره به ثبت اطلاعات هفت هزار نفر در سامان صنایع دستی استان گفت: حدود ۳۰۰ نفر از این تعداد بیمه صنایع دستی هستند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال اتحادیه صنایع دستی در سربیشه افتتاح خواهد شد اظهار داشت: به این ترتیب آمار اتحادیه‌های صنایع دستی استان به ۲ مورد می‌رسد.

وی با اشاره به همراهی هنرمندان برای تامین ماسک مورد نیاز مراکز درمانی و بنگاه‌های خیریه و نقشی  که در مبارزه با ویروس ایفا کردند افزود: روزانه بین ۲۰۰ تا هزار ماسک در شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، قاین، خوسف، فردوس و نهبندان تولید شده است .

 

 

 

 

 

 

سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده خراسان جنوبی رونمایی شد۲-۳

سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده خراسان جنوبی رونمایی شد

سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده خراسان جنوبی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با حضور ویدیوکنفرانسی معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده رونمایی شد.

استاندار خراسان جنوبی در این آیین با اشاره به هدف‌گذاری این سند اظهار داشت: افزایش مشارکت اقتصادی بانوان، تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی، سه رویکرد و هدف اساسی سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان خراسان جنوبی است.

محمد صادق معتمدیان افزود: جمعیت زنان دراین استان ۴۹.۳ درصد است که تقریباً نیمی از جمعیت استان را تشکیل می‌دهد و در تدوین این سند که از سال گذشته آغاز شد، تلاش شده است تا بر اساس اولویت و ظرفیت‌ها، برنامه‌های عملیاتی و راهکارهای واقعی پیش‌بینی و دنبال شود.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ آمار بیکاری زنان ۱۵.۲ درصد بود که در سال ۹۸ به ۱۱.۳ دصد کاهش پیدا کرد که به دلیل اجرای طرح‌های اشتغال‌زا با مشارکت خوب بانوان استان بود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: خراسان جنوبی در سال گذشته، رتبه اول کاهش نرخ بیکاری در سطح کشور را به خود اختصاص داد و در فصل پاییز نرخ بیکاری به کمتر از ۶ درصد رسید که یک رکورد قابل توجه محسوب می‌شود.

معتمدیان افزود: در خراسان جنوبی بانوان موفقی در حوزه کارآفرینی داریم که در سطح ملی و بین المللی به عنوان کارآفرین نمونه معرفی شده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی، همت بلند بانوان در روستای جهانی خراشاد را ستود و خاطر نشان کرد: صنعت حوله بافی سنتی در روستای خراشاد، ثبت جهانی شده و زنان بلندهمت روستا این صنعت را احیا کرده‌اند و امروز شاهد ایجاد ده‌ها کارگاه حوله‌بافی در منطقه هستیم که زمینه ایجاد اشتغال بانوان را فراهم آورده است.

وی اضافه کرد: با توجه به تکلیف دولت ۳۰ درصد پست‌ها باید به بانوان اختصاص یابد که در استان خراسان جنوبی بیش از هزار و ۵۰۰ پست به بانوان اختصاص پیدا کرده و ۲۸ درصد محقق شده است و ظرفیت خوبی در سطح مدیران کل، معاونین و بخشداران وجود دارد.

استاندار خراسان جنوبی، ظرفیت اشتغال زنان در حوزه صنایع دستی را قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: در بخش صنایع دستی، متناسب با ظرفیت‌های منطقه‌ای محصولات متنوعی به طور عمده  توسط بانوان تولید می‌شود و امیدواریم امسال بتوانیم سه هزار شغل در حوزه صنایع دستی استان ایجاد کنیم.

وی افزود: انتظار داریم با حمایت در بخش بیمه، وام‌های بلاعوض و خرید تضمینیِ محصولات، تحرک خوبی در بخش صنایع دستی استان صورت گیرد.

معتمدیان تدوین برنامه «مدیریت مهاجرت معکوس به روستا» را از برنامه‌های کلان استان برشمرد و اضافه کرد: پرداخت یارانه سوخت به مرزنشینان، تدوین سند سازگاری با شرایط کم آبی، احیای قنوات و طرح های اشتغال زا، در راستای ماندگاری مردم در روستا و اشتغال جمعیت قابل توجه زنان روستایی بوده است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: احداث ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی با تزریق ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیز تحرک بزرگی در حوزه اقتصادی روستاها و مهاجرت معکوس رقم زد.

وی تاکید کرد: در بخش‌های مختلف از جمله ورزش بیش از ۷ هزار بانو در رشته‌های گوناگون مشغول فعالیت هستند و قهرمانان ملی و بین‌المللی داریم که نیاز به تشویق و حمایت بیشتر دارند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده نیز تصویب «سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده» در استان خراسان جنوبی را ارزنده برشمرد و گفت: این سند گام مهمی در راستای برنامه‌ریزی برای زنان و خانواده محسوب شده و بر اساس دیدگاه‌های مقام معظم رهبری، رییس جمهوری و برنامه ششم توسعه هدف‌گذاری شده است.

معصومه ابتکار ادامه داد: طرح «ارتقای تاب آوری اجتماعی» که به همت دفتر امور بانوان استانداری خراسان جنوبی تدوین شده ، بیان‌گر سرمایه انسانی عالی و ارزشمند استان خراسان جنوبی است و هم اکنون این طرح ارزشمند در سطح ملی مطرح و دنبال می‌شود.

نفیسه نخعی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی هم گفت: در تدوین سند ارتقای وضعیت زنان خراسان جنوبی، جایگاه زنان و خانواده در اسناد فرادستی از جمله قانون اساسی، سند چشم‌انداز کشور و قانون برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شده است و این سند، نقشه راه دستگاه های اجرایی در راستای تحکیم بنیان خانواده، مشارکت اقتصادی زنان و کاهش آسیب های اجتماعی است.

 

 

 

۵۲ درصد واحدهای مسکونی روستایی خراسان‌جنوبی نیمه‌مقاوم و کم‌دوام است‌۵-۷

معاون بنیاد مسکن خراسان ‌جنوبی گفت: ۵۲ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان نیمه مقاوم و کم دوام هستند و میانگین کشوری مقاوم سازی واحدهای روستایی ۴۲ درصد است.

52 درصد واحدهای مسکونی روستایی خراسان‌جنوبی نیمه‌مقاوم و کم‌دوام است‌

محمدرضا یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، با اشاره به آمار واحدهای مقاوم، نیمه مقاوم و غیرمقاوم روستایی استان اظهار داشت: طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ تعداد ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی روستایی در یک هزار و ۷۵۲ روستا دارای سکنه در سطح استان وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر ۴۳ هزار و ۳۶ واحد مسکونی در بیش از ۷۸۰ روستا مقاوم سازی و از استحکام کامل و لازم برخوردارند. در این راستا ۱۵ هزار و ۹۸۲ واحد قبل از سال ۸۴ نوسازی و بازسازی شده است.

یزدانی تصریح کرد: ۲۷ هزار و ۵۴ واحد روستایی بعد از سال ۸۴ تاکنون نوسازی و بازسازی شده است.

وی درصد واحدهای مقاوم استان را به کل واحدهای روستایی استان ۴۸٫۴ درصد عنوان و خاطرنشان کرد: ۱۱ هزار و ۳۵۰ واحد تقریباً نیمه بادوام در استان وجود دارد که درصد واحدهای نیمه بادوام روستایی به کل واحدهای روستایی ۱۲٫۸ درصد است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان ‌جنوبی یادآور شد: درصد واحدهای فاقد استحکام بنا و کم دوام روستایی که حدود ۳۴ هزار و ۴۴۹ واحد کم دوام یا کاملاً بی دوام است به کل واحدهای روستایی ۳۸٫۸ درصد است.

یزدانی با بیان اینکه ۵۲ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان نیمه مقاوم و کم دوام هستند اظهار داشت: میانگین کشوری مقاوم سازی واحدهای روستایی ۴۲ درصد است.

وی با اشاره به طرح ویژه مسکن روستایی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت افزود: از سال ۸۴ تاکنون بالغ بر ۳۹ هزار و ۸۴۰ فقره تسهیلات ارزان قیمت طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در سطح استان به واجدین شرایط پرداخت شده که قریب به ۳۰ هزار و ۲۳۳ واحد آن روستایی است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان ‌جنوبی گفت: از محل سهمیه سال ۹۸ نیز ۸ هزار و ۹۰۰ فقره تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی طرح ویژه به استان اختصاص یافته که در مجموع تاکنون ۷ هزار و ۴۰۵ فقره به استان ابلاغ شده است. از این تعداد تاکنون ۶ هزار و ۴۹۲ فقره انعقاد قرارداد آنها با بانک‌های عامل انجام شده است.

 

 

 

 

۱۴۲۸ میلیارد ریال در تالار بورس خراسان جنوبی معامله شد۵-۷

مدیر بورس منطقه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه ارزش سهام داد و ستد شده در تالار بورس استان در اردیبهشت ماه ۹۵۸ میلیارد ریال بوده است، گفت: مجموع  معاملات تالار بورس استان در دو ماهه اول امسال به یک هزار و ۴۲۸ میلیارد ریال رسیده است.

1428 میلیارد ریال در تالار بورس خراسان جنوبی معامله شد

سعید هریوندی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: در اردیبهشت ماه ۷۸ میلیون ۲۵۶ هزار و ۳۱۱ سهم به ارزش۹۵۸ میلیارد ریال در تالار بورس استان مورد داد و ستد قرار گرفت که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۷۷درصدی داشته است.

وی افزود: معاملات تالار بورس استان در دو ماه ابتدای سال ۹۹ به عدد یک هزار و ۴۲۸ میلیارد ریال رسید که از مجموع معاملات ۵۳ درصد آن مربوط به خرید سهام و ۴۷ درصد آن مربوط به فروش سهام بوده است.

مدیر بورس منطقه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه اردیبهشت شاخص کل ۲۹۶ هزار و ۷۲۳ واحد افزایش داشته است گفت: شهروندان از اقدام به سرمایه گذاری در دورهای آموزشی که توسط تالار منطقه‌ای به صورت رایگان  برگزار می‌شود شرکت کنند.

هریوندی بیان کرد: به سرمایه گذاران تازه وارد یا اشخاصی که دانش کافی برای تجزیه تحلیل اطلاعات مالی را در اختیار ندارند توصیه می‌شود با نگرش میان مدت و بلند مدت و به طور غیرمستقیم در بازار حضور یابند و از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک از منافع بازار بهره گیرند.

وی با بیان اینکه مردم تنها وجوه مازاد خود را وارد بورس کنند عنوان کرد: سرمایه گذارانی که به صورت مستقیم وارد بازار می‌شوند تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال را پشتوانه معاملات خود قرار دهند.

مدیر بورس منطقه‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: با تشکیل سبد سرمایه گذاری ریسک سرمایه گذاری خود را کاهش دهید چراکه بازدهی سرمایه گذاری در بازار سهام را کسی نمی‌تواند تضمین کند.

هریوندی اظهار داشت: پیشنهادهایی که شامل تضمین بازدهی سرمایه گذاری در سهام می‌باشد فاقد پشتوانه علمی است بنابراین به پیشنهادهایی که توسط افراد در محافل غیر رسمی مطرح می‌شود توجه نکنید.

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی: مشاغلی که اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند پلمپ می‌شوند

استاندار خراسان جنوبی گفت: در راستای حفظ سلامت مردم با افرادی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برخورد جدی می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی: مشاغلی که اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند پلمپ می‌شوند

محمدصادق معتمدیان در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: ستاد ملی کرونا برای بازگشایی هر نوعی از مشاغل، پروتکل‌ها و دستورالعمل هایی را لحاظ کرده که لازم الاجراست.

وی متذکر شد: چنانچه واحد صنفی یا حوزه‌ای در رعایت دستورالعمل‌ها کوتاهی کرده، خلاف مقررات اقدام می‌کند و باید دستگاه‌های نظارتی تذکرات لازم را ارائه دهند.

به گفته وی مشاغلی که اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند باید پلمپ شوند و اقدامات برخوردی هم حتماً باید به اطلاع مردم برسد.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه هزینه عدم رعایت دستورالعمل‌ها را باید بالا ببریم تصریح کرد: افزایش آمار بیماران مبتلا به کرونا، نشأت گرفته از کاهش حساسیت مردم است پس باید برنامه‌ریزی در همه کمیته‌های ذیل ستاد در راستای اصلاح این شرایط باشد.

معتمدیان، تکلیف حوزه بهداشت و درمان را در شرایط فعلی، شناسایی کانون‌های شیوع عنوان کرد و گفت: به منظور کم کردن آسیب‌ها، کنترل شرایط، ممانعت از شیوع بیشتر بیماری و افزایش آمار مبتلایان به کرونا باید برای کانون‌های شناسایی شده محدودیت‌هایی اعمال شود تا به مردم آسیبی نرسد.

وی تأکید کرد: برای حفظ سلامت مردم، باید به مباحث کرونا مسئولانه ورود کنیم.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش به مصوبات جلسه روز گذشته ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین تصمیمات اتخاذ شده کلاس‌های آموزشی زبان، کلاس‌های قرآنی، مهدکودک‌ها ، آژانس‌ها و تورهای گردشگری از روز شنبه ۲۴ خرداد فعالیت خود را از سر می‌گیرند.

معتمدیان خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اعمال نظارت‌های ویژه از پیش شرط‌های تعیین شده برای عملیاتی شدن این تصمیم است.

وی از بازگشایی سینماها و کنسرتها از روز یکم تیرماه خبر داد و گفت: رعایت ضوابط بهداشتی و کم کرن ظرفیت‌ها به میزان ۵۰ درصد از مواردی است که باید در این گشایش مجدد مدنظر قرار گیرد.

به گفته وی؛ در این جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا نیز مثل همیشه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شستشوی مرتب دست‌ها، استفاده از ماسک در اجتماعات و فضاهای بسته، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و از همه مهمتر ماندن در خانه تأکید شده است.

استاندار با تأکید بر عدم برگزاری مراسمی که تجمع به همراه دارد به محدودیت‌های لحاظ شده برای برگزاری مراسم ترحیم و عروسی و همین طور محافل خانوادگی اشاره کرد و اظهار داشت: همه ما مکلفیم این محدودیت‌ها را بپذیریم و تابع قانون باشیم.

معتمدیان در ادامه از احتمالات و پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای تداوم بیماری کرونا گفت و متذکر شد: به علت نامعلوم بودن بازه زمانی ماندگاری این بیماری، باید تمام فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی با این شرایط تطبیق داده شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای همه موارد، دستورالعمل‌هایی تعیین شده اما در اجرای ضوابط مشکل داریم که این موضوع نظارت و کنترل بیشتر را می‌طلبد.

 

 

 

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تشریح کرد:
هزینه کرد یک میلیارد برای ضدعفونی مدارس و حوزه های امتحانی ۳-۷
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان بیش از یک میلیارد تومان سرانه بهداشتی به منظور ضد عفونی مدارس و حوزه های امتحانی بین مدارس استان توزیع شده است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمد علی واقعی صبح امروز در بازدید سرزده از حوزه های امتحان نهایی که در معیت فرماندار سربیشه انجام شد، با بیان این که حفظ سلامت جسم و روان دانش آموزان خط قرمز آموزش و پرورش است، اظهار کرد: به منظور تأمین امنیت جسمی و روانی دانش آموزان پایه های نهم و دوازدهم، در حوزه های امتحانی استان ۱۰ هزار جفت دستکش و ماسک توزیع شده است.

وی با اشاره به توزیع یک هزار لیتر مایع ضدعفونی کننده بین حوزه های امتحانی استان خاطر نشان کرد: به تمامی روسای حوزه های امتحانی اعم از نهایی پایه ی دوازدهم و  پایه نهم تأکید شده که دانش آموزان هنگام ورود به حوزه های امتحانی ماسک و دستکش داشته و فضای فیزیکی حوزه ها و اشیا و اماکنی که لمس آنها اجتناب ناپذیر است، از قبیل دستگیره درب ها، صندلی دانش آموزان و سرویس های بهداشتی در هنگام برگزاری امتحان و قبل و بعد از حضور دانش آموزان مرتب ضدعفونی شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تأکید کرد: امتحانات نهایی پایه دوازدهم و نهم در سراسر استان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و با تأکید بر اصل فاصله گذاری فیزیکی دانش آموزان برگزار شد.

گفتنی است، ۲۳۵ دانش آموز دختر و پسر سربیشه ای در ۶ حوزه امتحان نهایی با رعایت پروتکل های بهداشتی در آزمون ها شرکت می کنند.

درخشش عضو کانون خراسان جنوبی در مهرواره کشوری نیایش۲-۳

درخشش عضو کانون خراسان جنوبی در مهرواره کشوری نیایش

عضو نوجوان کانون پرورش فکری شماره سه شهرستان بیرجند عنوان برگزیده بخش نقاشی مهرواره کشوری نیایش را به خود اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان خراسان جنوبی، ششمین مهرواره کشوری نیایش در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی برای مخاطبین ۸ تا ۱۸ سال و همچنین ویژه مربیان کانون پرورش فکری با هدف پرورش حس دینی، ایجاد حس انس و الفت کودکان و نوجوانان با خداوند و همچنین نشانه‌های آفرینش و…به میزبانی استان کرمانشاه  برگزار شد.

بر همین اساس، فاطمه خسروپناه عضو مرکز فرهنگی و هنری شماره سه شهرستان بیرجند به عنوان برگزیده بخش نقاشی این مهرواره معرفی شد.

 گفتنی است اختتامیه این مهرواره نیز به زودی، در صورت مساعد بودن شرایط ناشی از بیماری کروناویروس، به صورت حضوری، و در غیر این صورت، به طور غیرحضوری برگزار و جوایز برگزیدگان به نشانی آنها ارسال خواهد شد.

 

 

 

۵ جایگاه فروش میوه در بیرجند ایجاد می شود. /۲-۳

شهردار بیرجند در جلسه شورای اسلامی شهر بیرجند از ایجاد ۵ جایگاه فروش میوه در نقاط مختلف شهر
خبر داد.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند شهردار در جلسه شورای اسلامی شهر بیرجند که با حضور اعضای اتحادیه میدان میوه وتره بار برگزار شد با اعلام این که برای ساماندهی فروش میوه ، پنج جایگاه فروش در رفت و برگشت بلوار شهدای عبادی، میدان  مصلی،۱۵۰۰ واحدی ارتش و کنار میدان مجدیه ایجاد می شود ،گفت: جایگاه فروش میوه میدان مصلی از چندی پیش ایجاد شد و بقیه جایگاه ها نیز ایجاد می شوند و اطمینان می دهیم که این کار مشکلی برای فروش میوه در میدان میوه وتره بار به وجود نخواهد آورد.
«جاوید» با اشاره به این که در اوایل پذیرش این مسئولیت در نقاط مختلف شهر دوره گردها اقدام به فروش میوه کرده بودند که با اقدام اجرائیات شهرداری جمع اوری شدند، افزود: از ان به بعد وانت های که قصد فروش میوه را داشتند در روز بازارها مستقر شدند و با شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن چهارشنبه بازار به طور محدود به وانت ها اجازه داده شد در بعضی از نقاط شهر با توجه به مشکلاتی که برای آنها به وجود آمده بود ، اقدام به فروش میوه کنند که با ایجاد جایگاه های فروش میوه ،وانت بار ها از سطح شهر جمع آوری وبا افراد خاطی برخورد خواهد شد.
به گفته وی سازمان مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی شهرداری بیرجند در هیچ یک از بخش های مربوط به فروش میوه حضور ندارد و تنها بازار روز ها را اداره می کند . این سازمان بر اساس اساسنامه خود  باید بر میدان میوه وتره بار هم نظارت داشته باشد.
جاوید با اعلام این که بر اساس گزارش همکاران ما قیمت میوه در بیرجند نسبت به شهرهای دیگر گران تراست و برای مشخص کردن قیمت میوه جلسه ای با دعوت شهرداری برگزار شد و در آن مقررشد دستگاه های مربوط گزارش خود را در ارتباط با نیاز شهر بیرجند و چگونگی قیمت گذاری آن به شهرداری ارسال کنند که اقدامی در این خصوص انجام نشد و در جلسه بعدی هم که برای این منظور برگزار شد نمایندگان بعضی از دستگاه های شرکت نکردند.
وی از اعلام آمادگی شهرداری برای برگزاری جلسه بررسی مشکلات موجود با حضور اعضای اتحادیه میوه وتره بار ، قیمت گذاری میوه شنبه هر هفته برای اطلاع رسانی به همشهریان و اعلام قیمت اجناس در ورودی روز بازار ها خبر داد و خاطر نشان کرد در صورت نیاز سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی شهرداری هر هفته می تواند گزارشی از چگونگی توزیع و قیمت میوه برای ارائه به شورا اسلامی شهر بیرجند تهیه کند.

 

 

 

 

انتشار چهار عنوان کتاب توسط انتشارات دانشگاه بیرجند۲-۳

انتشار چهار عنوان کتاب توسط انتشارات دانشگاه بیرجند

 کتاب ” نظارت و راهنمایی آموزشی ” نوشته شده توسط دکترهادی پورشافعی عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند، خانم سمیه مزگی نژاد دانشجوی دکتری، کتاب “راهبردها، روش ها و اصول تدریس” نوشته شده توسط دکتر هادی پورشافعی عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند، کتاب “مبانی کاربردی استفاده از پردازنده گرافیکی برای محاسبات عددی در علوم مهندسی” تالیف دکتر علیرضا ذوالفقاری عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند، دکتر حمید سعادت فر عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند و مهندس علی فوادالدینی دانشجوی دکتری دانشگاه بیرجند و کتاب “مقدمه ای بر مدلسازی جریان آب زیرزمینی”  تصنیف شده توسط  دکترابوالفضل اکبرپور عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند و مهندس علی محتشمی و مهندس مهدیه کلانتری توسط انتشارات دانشگاه بیرجند چاپ و منتشر شده است.

 

 

 

هنرمندان پیشکسوت کارت صلاحیت تدریس دائمی دریافت می کنند/۲-۳

    
هنرمندان پیشکسوت کارت صلاحیت تدریس دائمی دریافت می کنند
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از صدور کارت صلاحیت تدریس دائمی برای هنرمندان پیشکسوت استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، سید علی زمزم با بیان این خبر، عنوان کرد: پیرو جلسه ۷ اردیبهشت ماه ۹۹ شورای مرکزی نظارت بر آموزشگاه های آزاد هنری و با اکثریت آراء مقرر شد در راستای تکریم و حمایت از هنرمندان پیشکسوت مشغول به کار در آموزشگاه های آزاد هنری کارت صلاحیت تدریس دائمی اعطا شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت دارا بودن هر کدام از موارد ذیل ، کارت صلاحیت تدریس بدون مراحل قبلی صادر می شود:

  • دارا بودن سن ۶۰ سال به بالا
  • دارا بودن ۳۵ سال سابقه حرفه ای در هنر خود
  • برخورداری از حسن شهرت در جامعه هنری و دارای سبک ویژه
  • دارای نشان درجه یک هنری
  • عضو هیئت علمی دانشگاه هنر
  • دارنده مدرک تحصیلی دکترای تخصصی در رشته مورد تقاضا

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*