گفته می شود شما نشنیده بگیرید

گفته می شود  قاچاق کالا در کشور دو برابر میزان اعلام شده از سوی مسوولان است. قاچاق کالا در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶  میزان ۲۱.۵ تا ۲۵.۵ میلیارد دلار را نشان می‌دهد. این در حالی است که آمار اعلامی در سال ۹۵ حدود ۱۲.۵ و در سال ۹۶ حدود ۱۳.۱ میلیارد دلار بوده است. این اختلاف فاحش، سؤالات و شبهات متعددی را در خصوص شیوه برآورد میزان قاچاق مطرح می‌سازد. خصوصا با توجه به این که تغییر محسوسی در رفع آسیب‌های اقتصادی متاثر از قاچاق مشاهده نمی‌شود.

 

 

 

 

گفته می شود عباسعلی کدخدایی  اعلام کرده که علاوه بر اظهارنظر‌های علی مطهری مسائل دیگری هم در پرونده او بوده که موجب رد صلاحیت او شده است. او در پاسخ به این که آیا مطهری تنها به دلیل اظهارنظرهایش رد صلاحیت شده گفت: اصلا نطق در مجلس ملاک ما نبوده است؛ مسائلی خارج از مجلس داشتند و موارد دیگری نیز در پرونده ایشان هست.

 

 

 

گفته می شود عباس عبدی مدعی شده مشکل اصلی این است که جامعه مسیر طبیعی ندارد. نه در آزادی بیان، نه در نقد، نه در رسانه و نه در هیچ کجای دیگر مسیر طبیعی ندارد و ما داریم به شکل فاجعه باری عقب گرد می کنیم. وی در پاسخ به این که چطور مردم و خاصه نسل جدید از اصولگرا و اصلاح طلب عبور می کنند، صداوسیما کنار زده می شود و یکباره کسی مثل تتلو رکورد میلیونی لایو را می زند، گفت: در مورد تتلو باید بگویم که شما در کل کشورهای دنیا این تیپ آدم را سراغ دارید؟ من ندارم! این فقط می تواند در ایران به وجود آید چون یک نظام بسته فرهنگی درست کرده اند که ته آن تتلو می شود. اگر شما فضای فرهنگی را باز کنید خود این جامعه در برابر او واکنش نشان می دهد. چرا الان در برابر او واکنش نشان نمی دهند؟ وی افزود: اصلا نگران چند میلیون لایو تتلو نباید بود. مثلا شما یک فیلم ایکس منتشر کنید، چقدر دیده می شود؟ اصلا اتفاق خاصی برای جامعه نمی افتد. ما باید آنجاهایی که عمق دارد را حفظ کنیم. مثلا زمانی که مطالب من خواننده زیادی پیدا می کند، خودم شک می کنم که نکند در جایی اشکالی داشته ام که خواننده ها زیاد شده اند. عباس عبدی گفت: شما الان یک یادداشت بنویسید که کسی در آن دو حرف بی ادبی بزند، عین بمب می ترکد و هزاران نفر فوری آن را می خوانند اما یادداشتی بنویسید و حرفه ای فلسفی و علمی در آن بنویسید خیلی کم خوانده می شود، بنابراین اصلا نگران آن تعداد بازدیدکننده لایو تتلو نباشید.

 

 

 

گفته می شود سخنگوی شورای نگهبان  درخصوص رد صلاحیت یکی از نمایندگان به دلیل دریافت یک دستگاه آپارتمان اظهار کرد: یکی از همین نمایندگان در قبال پس‌ گرفتن استیضاح، آپارتمانی را با قیمت غیرکارشناسی به ثمن بخس از وزیر مربوطه گرفته بود. خب این رانت بود. اول تکذیب می‌کرد. وقتی اسناد را نشان دادیم، گفتیم به هر حال شما در قبال پس گرفتن استیضاح این آپارتمان را گرفته‌اید. ایشان چه چیزی را می‌خواهد تکذیب کند. قطعا اگر ایشان به دادگاه برود، دادگاه برایش حکم صادر نمی‌کند که چرا در قبال پس گرفتن امضا از استیضاح آپارتمان را گرفته و دادگاه رأیی نمی‌تواند بدهد. آیا ما باید منتظر رأی دادگاه باشیم؟ خیر. حالا پشت تریبون مجلس هم سروصدا می‌کنند که چرا حقوق‌دان نظر داد یا مهندسی شد. ما به شما این مطالب را گفته‌ایم. حتی آن‌هایی که مسائل اخلاقی داشتند همه موارد و اسناد را برایشان گفتیم که از طریق مراجع قانونی به ما رسیده بود. باز پشت تریبون اعتراض می‌کنند و زبان ما بسته است. در این چند حوزه، به همه نمایندگانی که صلاحیتشان تأیید نشده عرض می‌کنم که مدارک پرونده ما مدارک متقنی است و تلاش شده به همه گفته شود. ممکن است برخی شدت و ضعف داشته باشند و برخی تکذیب کنند، اما نهایتا همه این‌ها در شورا مطرح شده است.

 

 

 

گفته می شود پس از آنکه شورای عالی تهیه‌کنندگان اعلام کرد کارت تهیه کنندگی محمد امامی باطل شده، این پرسش مطرح شد که اساساً او طی چه فرآیندی موفق به دریافت کارت تهیه کنندگی شده و چگونه می‌توان صرف برخورداری از سرمایه در یکی از حساس‌ترین موقعیت‌های سینمایی ایران قرار گرفت؟

 

 

 

 

 

 

افشاگری وزیر مستعفی روحانی درباره علت برکناری وزیر صمت

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی به برکناری وزیر صمت از سوی رئیس جمهور واکنش نشان داد. علی جنتی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، در توئیتی نوشت: اقدام رئیس جمهور در برکناری وزیر صمت اگرچه اقدامی بجا، ولی دیرهنگام بود. بی کفایتی و ضعف مدیریت در اداره دستگاه گسترده‌ای که برآمده از ادغام چهار وزارتخانه مهم است و تلاش بی وقفه وزیر در لابی و معامله گری با نمایندگان مجلس بر خلاف منافع ملی وسیاست‌های دولت ازجمله دلایل این برکناری است.

 

 

 

انتخابات هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها باطل شد

بر اساس تخلفات صورت گرفته در انتخابات هیات رئیسه شورای عالی استان ها، هیات حل اختلاف مرکزی شورا‌ها با بررسی‌های چند ماهه رای به باطل بودن این انتخابات و برگزاری مجدد انتخابات در روز‌های آینده خبرداد.در جلسه هیات حل اختلاف مرکزی شورا‌ها بر اساس مستندات و گزارش‌های ارائه شده رأی به باطل بودن انتخابات هیأت رئیسیه شورای عالی استان‌ها داده شد و مقرر شد انتخابات به زودی مجدد برگزار شود.شورای عالی استان‌ها بزرگ‌ترین نهاد شورایی در کشور است که متشکل از ۸۵ نماینده شهر و روستاست که بر اساس قانون می‌توانند مانند دولت لایحه به مجلس برای قانون‌گذاری ارسال کنند. در ۲۱ آذر سال ۹۸ انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها در مجلس قدیم برگزار شد که این انتخابات حواشی داشت.در هنگام برگزاری انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها سه نفر از نمایندگان جدید شورای عالی استان‌ها در استان خوزستان حضور نداشتند و از آن‌ها دعوتی به عمل نیامده بود و یک نماینده نیز علیرغم سلب عضویت شدن در جلسه رأی‌گیری حضور داشت.وزارت کشور هم از شورای عالی استان‌ها درخواست کرده بود برای حضور نمایندگان خوزستان در انتخابات، انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها را با تعویق برگزار کند که الویری توجهی به این موضوع نداشت و انتخابات را برگزار کرد و بلافاصله چند تن از اعضای شورای عالی استان‌ها و همین طور وزارت کشور به برگزاری این انتخابات ایراد گرفتند و نهایتاً در جلسه هیات حل اختلاف مرکزی شورا‌ها مصوب شد که انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها هر چه سریع‌تر باید برگزار شود.

 

 

 

اظهارات جالب توجه میرسلیم درباره رئیس مجلس

منتخب تهران در مجلس یازدهم گفت: نامزد ریاست مجلس نباید هدفش ریاست جمهوری باشد و نخواهد مجلس را سکو قرار دهد، زیرا اصلاً بالاتر از مجلس نداریم و این تفکر اشتباهی است.مصطفی میرسلیم منتخب تهران در مجلس یازدهم در جمع اعضای شورای مرکزی جامعه جوانان متحد اسلامی با بیان اینکه بین آنچه ما در ذهنمان از ریاست مجلس است با واقعیت تفاوت وجود دارد، اظهار کرد: ما در مجلس، رئیس نداریم بلکه سخنگو داریم، تلقی این که مجلس هم مثل وزارتخانه و ریاست جمهوری است، اشتباه است، چون آنجا مدیریت عمودی و سلسله مراتبی حاکم است و آثار و تبعات خود را دارد، ولی در مجلس اینگونه نیست و ذاتاً هیچ فرقی بین نماینده تهران و نماینده یک شهرستان کوچک وجود ندارد و هرکدام یک رای دارند.وی افزود: بنابراین نماینده از حوزه انتخابی، انتخاب می‌شود، ولی وقتی وارد مجلس می‌شود نماینده کل کشور به حساب می‌آید و مسئولیتش هم عام است. این مجموعه باید مدیریت شود و آن مدیریت هم فردی نیست و نمی‌تواند فردی باشد و قطعاً مدیریتی جمعی بر مجلس حاکم است.منتخب تهران در مجلس یازدهم با بیان اینکه شاخص‌های سه‌گانه پیشنهادی جامعه جوانان متحد اسلامی برای رئیس مجلس، شرط لازم است، تصریح کرد: نامزد ریاست مجلس نباید هدفش ریاست جمهوری باشد و نخواهد مجلس را سکو قرار دهد، زیرا اصلاً بالاتر از مجلس نداریم و این تفکر اشتباهی است بین برخی نمایندگان که مجلس را سکو قرار می‌دهند تا به جایگاه دیگر برسند.

 

 

 

 

وزیر ارتباطات:

اینترنت «شبکه شاد» از فردا تا پایان خرداد رایگان شد

وزیر ارتباطات در توییتر خود از رایگان شدن «شبکه شاد» از فردا تا پایان خرداد خبر داد.

محمدجواد آذری جهرمی در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: با موافقت و دستور رئیس جمهور و مساعدت جناب آقای دکتر نوبخت، استفاده دانش آموزان و معلمان کشور از شبکه شاد از فردا تا پایان خردادماه، رایگان خواهد بود.تلاش می‌کنیم مصوبات لازم برای رایگان شدن همیشگی این شبکه نیز اخذ شود.

 

 

 

 

مقرر شد مطابق برنامه اعلام شده سازمان خصوصی‌سازی، صاحبان سهام با انتخاب یکی از بانک‌ها و مراجعه به آن ضمن ارائه وکالت‌نامه فروش بتوانند در موعد اعلام شده پول برداشت کنند.

 فروش وکالتی سهام عدالت امکان‌پذیر شد  در یکصد و سی و پنجمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که روز گذشته برگزار شد، وزیر اقتصاد از برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای آزاد سازی سهام عدالت گزارش داد. در این گزارش براساس تاکید رئیس جمهور مبنی بر تسهیل در فرآیند آسان‌سازی شیوه واگذاری برای سهامداران ، مقرر شد مطابق برنامه اعلام شده سازمان خصوصی‌سازی، صاحبان سهام با انتخاب یکی از بانک‌ها و مراجعه به آن ضمن ارائه وکالت‌نامه فروش بتوانند در موعد اعلام شده پول برداشت کنند.

 

 

 

رییس مجمع کارگران تهران گفت: جلسه شورای عالی کار به دلیل برکناری وزیر صنعت، معدن و تجارت لغو شد.

 جلسه شورای عالی کار لغو شد

 محمد رضا تاجیک در گفت‌وگو با میزان درخصوص جلسه شورای عالی کار اظهار کرد: جلسه شورای عالی کار که قرار بود امروز ساعت ۱۶ در محل وزارت تعاون برگزار شود لغو شد.

وی افزود: طبق اعلام وزارت تعاون، دلیل لغو این جلسه برکناری رضا رحمانی وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت است.

رییس مجمع کارگران تهران بیان کرد: هنوز زمان مشخصی برای برگزاری مجدد این جلسه مشخص نشده است.

طبق این گزارش، اوایل هفته جاری روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که جلسه شورای عالی کار با هدف افزایش حق مسکن کارگران روز چهارشنبه مورخ ۲۳ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

پیش‌تر ناصر چمنی رییس انجمن‌های صنف کارگران در گفت‌وگو با میزان مطرح کرد: محوریت اصلی جلسه شورای عالی کار رسیدگی به حق مسکن کارگران است، اما نمایندگان کارگری در این جلسات علاوه بر حق مسکن، خواستار رسیدگی به تمام حقوق کارگران و افزایش پایه حقوق هستند.