وحشتناک‌ترین عروسک‌های دنیای سینما/ از آنابل شیطانی تا دلقکی در اختیار ارواح خبیث+ تصاویر

از آنجایی که فیلم‌های ژانر وحشت و عروسک‌های ترسناک تا حد خیلی زیادی محبوب شده‌اند، بر آن شدیم تا لیستی از بهترین این عروسک‌ها را به شما معرفی کنیم.

 

پیشرفت روز افزون صنعت فیلمسازی خصوصا ژانر فیلم‌های ترسناک باعث شده که تمامی چیز‌های خوبی که در زندگی انسان‌ها وجود دارد، همانند انسان‌ها، اشیاء دوست‌داشتنی و اتفاقات لذت‌بخش تبدیل به یک کابوس شود. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با رفتن به یک سفر تفریحی یا علمی، دیدن دلقک‌ها، ملاقات با همسایه نزدیک به محل زندگی خود و… یاد فیلم ترسناکی بیوفتید و نسبت به آن لحظه‌ای که در آن حضور دارید احساس بدی پیدا کنید.

موضوعی که با اکران سری فیلم The Conjuring (احضار) و همچنین سری فیلم شخصیت چاکی خیلی نمود پیدا کرده است، به کارگیری عروسک‌هایی خبیث و تسخیر شده است. چشم‌هایی شیشه‌ای، لبخند‌هایی ثابت و شادی کودکانه‌ای که به ظاهر در وجود آن‌ها است. به نظر می‌رسد که فیلمسازان هالیوود از اینکه روح‌ها و نیرو‌هایی شیطانی را در بدن معصوم و کودکانه عروسک‌ها قرار دهند هیچ ابایی ندارند.

می‌توان گفت چیزی که از کودکان ترسناک و عجیب و غریب وحشتناک‌تر است، عروسک‌هایی خبیث و تسخیر شده هستند. شاید فکر کنید که مگر عروسک‌ها هم ترسناک می‌شوند؟ مگر عروسک‌ها شخصیت‌هایی مرده و سرد نیستند و فقط برای سرگرمی ما استفاده نمی‌شوند؟ پس چرا ما باید از چنین شخصیت‌هایی بترسیم؟ ممکن است حتی به این موضوع هم فکر کرده باشید که زمان‌هایی که من در اتاق نیستم، اسباب بازی‌های من چه کار‌هایی انجام می‌دهند؟ شاید به همین خاطر است که آن‌ها برخی اوقات در اینگونه فیلم‌ها حتی از انسان‌ها هم ترسناک‌تر می‌شوند.

عروسک‌ها تقریبا در هر خانه‌ای پیدا می‌شوند؛ حال ممکن است متعلق به دختر خانواده، پسر خانواده و حتی بزرگتر‌ها باشند. شاید همین خصلت عروسک‌ها است که آن‌ها را تقریبا برای تمامی بینندگان خود ترسناک می‌کند. چه کسی می‌داند که این هیولا‌های کوچک دوست‌داشتنی زمانی که صاحبانشان در خواب ناز فرو رفته‌اند دست به چه کار‌های خبیثانه و بی‌شرمانه‌ای نمی‌زنند.

حتی ممکن است در صورت مهیا شدن شرایط مناسب، عروسک‌های شما هم دست به قتل و خشونت بزنند. شاید بهترین کار این باشد که شما تمامی عروسک‌های خود را جمع کرده و در حالی که آن‌ها را در کنار خود روی مبل قرار دادید، به سراغ تماشای این فیلم‌ها بروید؛ آن موقع است که به خوبی می‌توانید این حس ترس را درک کنید.

در این مقاله ما بر آن شدیم که لیستی از ۱۱ مورد از ترسناک‌ترین عروسک‌هایی را که در فیلم‌های ژانر وحشت طول تاریخ سینما حضور داشته‌اند به شما معرفی کنیم. از عروسک‌های ثابتی که تنها زمانی حرکت می‌کنند که شما چشمتان را برمی‌گردانید تا دلقک‌های تسخیر شده‌ای که کاری به غیر از خنداندن فرد مقابل خود می‌کنند. لطفا تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

وحشتناک‌ترین عروسک‌های فیلم‌های ترسناک

GI Joe – فیلم Xtro

در اوایل دهه ۸۰ موجی از ساخت و اکران فیلم‌های ترسناکی مانند Alien (بیگانه) به راه افتاده بود. با اینکه در آن زمان فیلم‌های ترسناک و البته علمی تخیلی خیلی روی بورس آمده بود، اما اصلا جای خوبی برای پیدا کردن یک عروسک قاتل نبود. با این حال، همانند همه مسائل، این مورد هم استثنایی دارد و آن هم فیلم Xtro است.

فیلم ترسناک و علمی تخیلی Xtro که محصولی از کشور انگلیس بود، سکانس دیوانه کننده‌ای دارد که یک زن مسن و سالخورده از دیدن عروسک GI Joe که در اندازه یک انسان واقعی بوده و علاوه بر آن حرکت هم می‌کند و دارای یک قلاب کشنده و مرگبار هم هست، تقریبا تا حد مرگ وحشت می‌کند.

وحشتناک‌ترین عروسک‌های فیلم‌های ترسناک

بیلی – فیلم Dead Silence (سکوت مطلق)

به نظر می‌رسد که جیمز وان یکی از شیفتگان و علاقه‌مندان دو آتیشه عروسک‌های ترسناک و عجیب و غریب است. او عروسک آنابل را خلق کرد و در فیلم احضار و اسپین آف‌های متعدد آن، این شخصیت را به نمایش عموم گذاشت. همچنین به عنوان یکی از سازندگان سری فیلم Saw (اره)، خالق عروسک سه چرخه سوار نمادین این سری فیلم، یعنی بیلی هم هست. اما لازم به ذکر است که بین این فیلم‌های ذکر شده، وان یک اثر عروسکی دیگر هم خلق کرد.

او در سال ۲۰۰۷ اثر دیگری یعنی فیلم سکوت مطلق را ساخته و روی پرده نقره‌ای سینما‌ها برد. به طرز جالب توجهی، عروسک اصلی فیلم سکوت مطلق هم همانند سری فیلم اره «بیلی» نام داشت. بیلی یکی از صد‌ها عروسک ساختگی‌ای بود که توسط شیطان و روح‌های خبیث تسخیر شده بود. او عروسک سخنگو و نمایشی‌ای بود که توسط مری شاو (صداپیشه عروسک‌های نمایشی) که در زیر خروار‌ها خاک قرار داشت، فرستاده شده بود.

این اثر به گونه‌ای به پایان می‌رسد که ما در انتها با قربانی‌های خیلی زیادی روبه‌رو می‌شویم که متعلق به مری شاو بوده و تبدیل به عروسک‌های عجیب و غریب شده‌اند. بینندگان تیزبین فیلم سکوت مطلق حتما متوجه حضور «بیلی» سری فیلم اره در این اثر هم شده‌اند.

وحشتناک‌ترین عروسک‌های فیلم‌های ترسناک
پین – فیلم Pin (سنجاق)

به غیر از سرباز عروسکی و پلاستیکی دیوانه فیلم Xtro که تقریبا اندازه‌ای مشابه با انسان معمولی داشت، بقیه عروسک‌هایی که در این مقاله به آن اشاره می‌شود اندازه و قدی کوتاه دارند. ممکن است این عروسک‌های شیطانی، ترسناک و تسخیر شده توسط قدرت‌ها و نیرو‌های ماورایی باشند، اما اغلب آن‌ها قدی تا زیر زانو دارند.

هرچقدر هم این عروسک‌ها خبیث باشند، اما همین موضوع باعث می‌شود که به قربانیان خود یک فرصت خوب برای پا به فرار گذاشتن بدهد. البته عروسک دیگری هم مانند سرباز پلاستیکی ذکر شده وجود دارد آن هم شخصیت اصلی فیلم سنجاق که یکی از آثار ترسناک و هیجان‌انگیز خوب کانادایی محسوب می‌شود و در سال ۱۹۸۸ اکران شده است که کمی با عروسک‌های ترسناک دیگر متفاوت است.

نمی‌توان اسم عروسک یا اسباب‌بازی را روی این شخصیت گذاشت؛ پین یک عروسک و مجسمه آناتومی پزشکی در اندازه و سایز یک انسان واقعی است که به اعتقاد و باور صاحب دیوانه‌اش او یک فرد زنده محسوب می‌شود. هیچگونه شکی نیست که توانایی‌هایی که در پین وجود دارد، همه و همه ساخته ذهن صاحب او است، اما این موضوع هم باعث نمی‌شود که حتی ذره‌ای از ترسناک بودن فیلم کم شود. در این یک مورد، موضوع بحث ما کاری نیست که پین انجام می‌دهد بلکه مهم اتفاقات و بلا‌هایی است که بر سر این مجسمه آورده می‌شود.

وحشتناک‌ترین عروسک‌های فیلم‌های ترسناک
بلید و دوستان – فیلم Puppet Master (عروسک‌گردان)

چارلز بند تهیه کننده مطرح سینما که اغلب در پروژه‌های تولید فیلم‌های ترسناک خیلی هنرنمایی می‌کرد، آثار وحشتناک خیلی زیادی با محوریت عروسک‌های ترسناک، دنباله‌های آن‌ها و همچنین کراس اور‌های خیلی زیادی در طی سال‌های دهه ۹۰ و ۸۰ ساخت و روی پرده نقره‌ای سینما‌ها برد. او آثاری همانند فیلم Dolls، فیلم Demonic Toys و همچنین فیلم Dollman را در رزومه کاری خود دارد، اما هیچ کدام از آن‌ها به اندازه سری تقریبا ۱۰ قسمتی فیلم عروسک‌گردان در بین بینندگان و طرفداران آثار ژانر وحشت معروف و محبوب نشد و چارلز بند هم بیشتر به خاطر همین پروژه مشهور شد.

قسمت ابتدایی و اصلی این سری که در سال ۱۹۸۹ اکران شد، دارای یک گروه از عروسک‌های متحرک قاتل است که توسط یک افسون مصری طلسم شده و بعد از آن به وسیله یک گروه از روانشناسان و نیرو‌های روانی به زندگی بازگردانده شده‌اند.

این اثر در واقع یک فیلم ترسناک اسلشری است که در آن قاتلان عروسکی کوتاه‌قدی وجود دارند که توسط سرگروه خود یعنی بلید هدایت و راهنمایی می‌شوند. خود شخصیت بلید دارای یک چاقو و یک قلاب بوده که بر سر هر دستش یکی از این سلاح‌ها قرار داده شده است.

ممکن است خود فیلم خیلی راضی‌کننده و جالب نباشد، اما درباره اسم عروسک‌ها اصلا نمی‌توانید چنین حرفی بزنید. از لیچ وومن (Leech Woman) و دیکاپریتون (Decapitron) گرفته تا شردر خان (Shreddar Khan) و جین همانکیولس (Djinn the Homunculus)، حتی شما در فروشگاه اسباب بازی فروشی تویز آر آس (Toys “R” Us) هم نمی‌توانید این تنوع اسمی و عروسکی را پیدا کنید.

وحشتناک‌ترین عروسک‌های فیلم‌های ترسناک
فتس – فیلم Magic (سحر و جادو)

عروسک ترسناک بعدی که ما قصد داریم در این مقاله آن بپردازیم، فتس نام دارد. فتس ستاره محبوب چوبی‌ای بود که در فیلم زیبای «سحر و جادو» و در سال ۱۹۷۸ به روی پرده نقره‌ای سینما‌ها رفت. در این فیلم ترسناک و تقریبا عجیب و غریب، آنتونی هاپکینز نقش کورکی، یک صداپیشه عروسکی شکست‌خورده و بیچاره را که دارای مشکلات روحی و روانی است ایفا می‌کند که بعد از اینکه مدتی را با بدبختی دست و پنجه نرم می‌کرد، در نهایت شهرت و ثروت را به وسیله اجرای برنامه‌های تلویزیونی به کمک عروسک خود یعنی فتس به دست آورد.

متاسفانه در طی گذر زمان، کورکی کم کم به سمت دیوانه شدن می‌رفت و زمانی که آن‌ها در تلویزیون و سر اجرا نبودند، فتس تبدیل به عروسکی بد دهن، زورگو و سلطه جو و روانی می‌شد. حال ممکن است که این رفتار‌های بد عروسک کورکی، همه و همه ساخته ذهن خودش باشند یا ممکن است کاملا واقعی بوده و کورکی دیوانه نشده باشد. لازم است بدانید که فتس برای مدت خیلی طولانی برای قرار گرفتن در لیست «عروسک‌های ترسناک و تاثیرگذار» مورد بحث و بررسی بود. اما او هیچ وقت ناامید نشد تا اینکه بالاخره درون این لیست قرار گرفت و هنوزم که هنوز است در لیست بهترین عروسک‌های ترسناک جای دارد و کنار نخواهد رفت.

وحشتناک‌ترین عروسک‌های فیلم‌های ترسناک

عروسک زونی – فیلم Trilogy of Terror (سه گانه ترور)

همانطور که از نام اثر مشخص است، این مجموعه ترسناک برای پخش تلویزیونی ساخته شده که دارای سه داستان وحشتناک است. داستان هر سه قسمت این مجموعه براساس کتاب‌های نویسنده اسطوره‌ای این ژانر یعنی ریچارد متیسون نوشته شده است. در این مجموعه تلویزیونی یکی از قسمت‌های آن به خاطر داستان خیلی ترسناکش نسبت به دو قسمت دیگر، بیشتر در ذهن بینندگان می‌ماند که آن هم قسمت آخر است؛ در داستان ترسناک قسمت آخر، کرن بلک ستاره محبوب دهه ۷۰، توسط یک عروسک جنگجوی قوم زونی فوق‌العاده ترسناک در آپارتمانش تا حد خیلی زیادی وحشت‌زده می‌شود. بینندگان این مجموعه این عروسک را با نام «He Who Kills» هم می‌شناسند. شاید اصلی‌ترین و بزرگترین علتی که افراد خیلی زیادی این مجموعه تلویزیونی را هنوز به یاد دارند وجود همین عروسک سیاه تسخیر شده از قوم زونی در داستان آن است.

این مجموعه تلویزیونی در میان بینندگان و طرفداران این ژانر بسیار محبوب بود و افراد خیلی زیادی که در سال ۱۹۷۵ زندگی می‌کردند، توسط این فیلم فوق‌العاده وحشت‌زده شده و از آن اثر گرفته بودند؛ حتی گفته می‌شود که این اثر در زمان حال هم خیلی طرفدار داشته و هنوز هم در بین فیلم‌های خیلی ترسناک قرار دارد.

این عروسک بیشتر با آن دندان‌های تیز و براق و همچنین نیزه‌ای که همیشه در دست دارد شناخته می‌شود. شاید همه چیز و مخصوصا فیلمنامه بسیار معمولی و ساده به نظر برسد، اما ظاهر و طراحی این عروسک و نحوه بازی و عملکرد کرن بلک از دلایلی است که این مجموعه سه قسمتی را به‌یادماندنی کرده است.

وحشتناک‌ترین عروسک‌های فیلم‌های ترسناک
بیلی – سری فیلم Saw (اره)

چه چیزی ترسناک‌تر و بدتر از این وجود دارد که یک روز از خواب بیدار شوید و ببینید که در رختخواب گرم و نرم خود نبوده و در تله مرگی به سر می‌برید که باید یک چشم یا عضوی از بدن خود را قربانی کنید تا بتوانید جان سالم به در ببرید؟

تصور کنید که یک روز در یک تله مرگ از خواب بیدار شدید و در مقابل خود یک عروسک سه چرخه سوار می‌بینید که مشغول اعلام دستورالعمل‌هایی است تا شما با استفاده از آن بتوانید زندگی خود را نجات دهید. اگر به یاد داشته باشید، در هر قسمت از سری فیلم اره ما اصلا به صحنه‌ای برنخوردیم که به این عروسک سه چرخه سوار با نام بیلی اشاره شود. بلکه در واقع جیمز وان، کارگردان مجموعه فیلم Saw، است که از نام بیلی برای اشاره به این شخصیت استفاده می‌کند.

متاسفانه ما در قسمت‌های مختلف این مجموعه اصلا ندیدیم که بیلی به جز پیغام آوردن از سمت هسته فکری فیلم یعنی جیگساو، کار بزرگتر و دیگری انجام دهد. حال او این پیغام را شخصا به دست صاحب آن می‌رساند یا روی صفحه تلویزیون ظاهر شده و پیغام خود را اعلام می‌کرد. با این حال، گفته شده که صحنه ورود او در اولین قسمت از سری فیلم اره، که توسط یک سه چرخه کوچک از تاریکی به داخل روشنایی می‌آید، یکی از صحنه‌های نمادین و فراموش‌نشدنی در بین فیلم‌های ترسناک مدرن است. حال اینکه خود این سری فیلم ترسناک محسوب می‌شود یا خیر کمی جای بحث دارد، اما حضور بیلی در صحنه و نمایش حتی نشانه کوچکی از آن اصلا نشان‌دهنده اتفاق خوبی نیست. بیلی در تمامی هفت قسمت این مجموعه حضور داشته و در طی روند تولید و در گذر زمان، پیشرفت‌ها و آپگرید‌هایی شامل حال او شده است.

وحشتناک‌ترین عروسک‌های فیلم‌های ترسناک
عروسک دلقک – فیلم Poltergeist (ارواح خبیثه)

اگر شما هم یکی از افرادی هستید که مانند من فوبیای دلقک‌های شیطانی و خبیث را دارید، پس قطعا در این موضوع که دلقک‌های شیطانی در فیلم‌های ترسناک تنها چیزی هستند که از عروسک‌های تسخیر شده خطرناک‌تر و ترسناک‌تر هستند، با من هم‌عقیده هستید.

همین موضوع باعث می‌شود که عروسک دلقک داستان خانه طلسم شده فیلم ارواح خبیثه سال ۱۹۸۰، در لیست بلند بالای ترسناک‌ترین عروسک‌ها در رتبه‌های بالایی قرار داشته باشد. زمانی که در جمعی بحث «ترسناک‌ترین دلقک‌ها یا عروسک‌ها» به میان می‌آید، مطمئن باشید که حداقل یک نفر در بین شما هست که می‌گوید «اوه، دلقک فیلم Poltergeist تا مرز سکته من را ترساند».

در این اثر این عروسک دلقک فرصت خیلی زیادی برای هنرنمایی به دست نیاورد، اما همان صحنه‌های کوچک و کوتاهی که در فیلم داشت باعث شد که همان سکانس‌ها تبدیل به ترسناک‌ترین صحنه‌های فیلم شوند. همانند همیشه، ارواح خبیثه و بدجنس که عنصر اصلی را در داستان ایفا می‌کردند، این دلقک عروسکی را تسخیر کرده و به جان رابی کوچک و بیچاره می‌انداختند که تا می‌تواند او را اذیت کند. جیمز وان درباره این اثر اعلام کرده و گفته که «این فیلم من را در مسیر هیجان‌انگیزی قرار داد و جذب موضوعاتی کرد که عروسک‌های شیطانی و شخصیت‌هایی از این قبیل، محوریت اصلی داستان را برعهده بگیرند».

وحشتناک‌ترین عروسک‌های فیلم‌های ترسناک
آنابل – سری فیلم The Conjuring (احضار)

در همان ابتدا، مشاهده نوشته «براساس داستان واقعی» کافی است تا هنوز فیلم را ندیده، خیلی از ما تا حد خیلی زیادی ترسیده یا پتانسیل وحشت کردن در ما به وجود بیاید. برخلاف بقیه عروسک‌های تسخیرشده و شیطانی که در این لیست وجود دارد، آنابل (عروسکی که توسط نیرو‌ها و قدرت‌های شیطانی تسخیر شده) در آن دسته از عروسک‌هایی قرار دارد که تکان نمی‌خورد و تنها یک جا می‌نشیند و اتفاقات ترسناکی را که دور و اطرافش رخ می‌دهد فقط تماشا می‌کند؛ البته ناگفته نماند که خودش هم کم مسبب رخ دادن این ماجرا‌ها نیست. او فقط بلد است یک جا بنشیند و مخاطبان خود را تا حد خیلی زیادی بترساند. اما مسئله خوبی که در این میان وجود دارد این است که قربانیان این عروسک در سری فیلم احضار و اسپین آف‌های خود او، خیلی زود شیطانی و عجیب و غریب بودن او را متوجه می‌شوند.

البته اگر حتی آنابل اجازه نمی‌داد که روح‌ها و قدرت‌های شیطانی در او ساکن شده و اعمال خبیث خود را انجام دهند، دیدن قیافه او با آن آرایش فوق‌العاده ترسناک، چشم‌های مرده و خیره به روبه‌رو و لباس ناجور و قدیمی‌اش که عروسک باربی حتی حاضر نیست به آن دست بزند، کافی است تا فرد مقابل خود را به وحشت بیاندازد.

فقط یادتان باشد که اگر دست بر قضا روزی به این عروسک علاقه‌مند شدید و در یکی از فروشگاه‌ها آن را خریداری کردید، این را بدانید که او علی رغم اینکه علاقه زیادی به یک‌جانشینی دارد، گشت و گذار را هم خیلی دوست دارد. چون شما او را روی یک طاقچه یا قفسه گذاشتید دلیل بر این نمی‌شود که دفعه بعد او دوباره همانجا باشد؛ ممکن است او هر جایی در خانه شما باشد؛ حتی ممکن است همین حالا پشت سر شما ایستاده باشد!

وحشتناک‌ترین عروسک‌های فیلم‌های ترسناک
چاکی – فیلم Child’s Play (بازی بچه‌گانه)

قطعا هیچ کدام از عروسک‌های ذکر شده در این لیست معروف‌تر و در عین حال قدیمی‌تر از چاکی نیست. زمانی که در سال ۱۹۸۸ فیلم بازی بچه‌گانه برای اولین بار روی پرده نقره‌ای سینما‌ها رفت، به ندرت ما چهره‌ای از او روی پوستر‌های اصلی این اثر مشاهده می‌کردیم. در پوستر‌ها و عناصر تبلیغاتی این اثر بیشتر روی شخصیت‌های انسانی داستان تاکید و تمرکز شده بود تا عروسک قاتل و تسخیر شده‌ای که تمام جذابیت فیلم در مشت او قرار داشت.

با اینکه در قسمت اول و در پوستر‌های آن آنطور که باید و شاید به شخصیت چاکی پرداخته نشده بود، اما موفقیت فوق‌العاده زیاد این اثر و هنرنمایی بسیار زیبا و نمادین براد دوریف به عنوان صداپیشه عروسک چاکی باعث شد که محوریت قسمت بعد و تک تک آثاری که در این مجموعه ساخته شد روی این شخصیت بوده و تقریبا تمامی تمرکز‌ها روی این عروسک تسخیر شده باشد.

تا دو قسمت بعد از اولین اثر، همچنان نام این قسمت‌ها بازی بچه‌گانه بود تا اینکه در سال ۱۹۹۸ فیلم Bride of Chucky (عروس چاکی) روی پرده رفت و به طور کلی قانون نام‌گذاری با عنوان Child’s Play را از بین برد. آخرین قسمت این مجموعه فیلم با محوریت عروسک چاکی هم در سال جاری و با نام Cult of Chucky (فرقه چاکی) روی پرده نقره‌ای سینما‌ها رفت.

چاکی همیشه عادت دارد با طنز‌های مسخره و تاریک موقعیت‌هایی را که برای قربانیان خود به وجود می‌آورد به اتمام برساند. برای طرفداران پر و پا قرص فیلم‌های وحشت، قطعا چاکی یکی از عروسک‌هایی است که در لیست بهترین و ترسناک‌ترین عروسک‌های تاریخ در رتبه‌های بالا قرار دارد.

وحشتناک‌ترین عروسک‌های فیلم‌های ترسناک
برامس – فیلم The Boy (پسر)

برای بررسی آخرین مورد در این لیست هم تصمیم گرفتم که یکی از جدیدترین عروسک‌هایی را که به‌تازگی پا به عرصه سینما گذاشته و به طوری کمتر از بقیه مورد توجه قرار گرفته بررسی کنم. قصد ندارم که با بررسی و صحبت زیاد درباره این فیلم، داستان آن را اسپویل کرده و لذت دیدن آن را برایتان کم کنم، اما با توجه به گفته‌ها و تعریفاتی که از این اثر صورت گرفته می‌توان گفت که برامس عروسک تازه‌کاری است که توانسته در لیست عروسک‌های ترسناک و همچنین ژانر فیلم وحشت جایگاه نسبتا خوبی (با توجه به عملکرد فیلم در سینما) را به دست آورد.

به نظر شما چه چیزی عجیب‌تر از یک زن و شوهر پیر است که یک پرستار بچه برای عروسکی استخدام می‌کنند که شباهت خیلی زیادی با بچه واقعی دارد؟ به نظر می‌رسد که این عروسک شباهت باورنکردنی و خیلی زیادی به پسر مرده آن‌ها دارد و اصلی‌ترین دلیل وابستگی آن‌ها به این عروسک هم همین است.

ابتدا مشکلات و مسائل با جابه‌جا شدن بی دلیل برامس آغاز می‌شود، زمانی که هیچکس دیگری به جز این عروسک در خانه نیست؛ اما زمانی که کار به جایی می‌رسد که کم کم ساندویچ‌های کره بادام زمینی و مربا شروع به ناپدید شدن می‌کنند و صدای گریه بچه از نقاط مختلف خانه به گوش می‌رسد، طبیعی است که به این اطمینان برسید که یک جای کار می‌لنگد.

منبع: زومجی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*