آخرین خبر :

حوادث / دوستی در فضای مجازی به آدم‌ربایی ختم شد

دوستی در فضای مجازی به آدم‌ربایی ختم شد

دختری که متهم است پسر موردعلاقه‌اش را ربوده، ادعا کرد این پسر خودروی او را سرقت کرده بود و به همین دلیل دست به آدم‌ربایی زده است.

 دوستی در فضای مجازی به آدم‌ربایی ختم شد

به گزارش شرق، پسری جوان به نام کریم چند روز قبل به دادسرای جنایی تهران رفت و از دختری به نام شبنم به اتهام آدم‌ربایی شکایت کرد. او گفت: من با شبنم دوست بودم و رابطه ما مدتی ادامه داشت تا اینکه قطع ارتباط کردیم. بعد از آن خبری از شبنم نداشتم تا اینکه روز حادثه وقتی به فرودگاه مهرآباد رفته بودم، او همراه خواهرش و پسری دیگر به سراغم آمدند. آنها مرا به‌زور و با تهدید سوار خودرواش کردند و با خود بردند. این افراد مرا کتک زدند، طوری که بدحال شدم و دیگر رمقی برایم نمانده بود. آنها بعد از مدتی که اسیرشان بودم، در نهایت در خیابان رهایم کردند و گریختند.

بازپرس بعد از طرح این شکایت از مأموران خواست در این رابطه تحقیق کنند. کارآگاهان بعد از بررسی‌های مقدماتی و اطمینان از اینکه چنین جرمی به وقوع پیوسته است، شبنم، خواهرش و پسر غریبه را بازداشت کردند.

شبنم وقتی تحت بازجویی قرار گرفت، درباره انگیزه‌اش از آدم‌ربایی گفت: من و کریم حدود یک سال قبل در فضای مجازی با هم آشنا شدیم و او به من ابراز علاقه کرد. دوستی‌مان مدتی ادامه داشت تا اینکه یک روز کریم به من پیشنهاد داد خلافی خودروی پرایدم را تسویه کند. او به این بهانه ماشین مرا گرفت. من هم چون به کریم اعتماد کرده بودم مخالفتی نکردم، اما او بعد از آن ناپدید شد.

دیگر نه سراغی از من گرفت و نه تلفنش را جواب داد. من که خودروام را از دست داده بودم، خیلی دنبال کریم گشتم، ولی اثری از او نبود تا اینکه روز حادثه یکی از آشنایان به من خبر داد کریم در فرودگاه مهرآباد است. من بلافاصله موضوع را با خواهرم در میان گذاشتم و او هم پسر موردعلاقه‌اش را از ماجرا باخبر کرد. سپس سه‌نفری به سراغ کریم رفتیم و او را سوار خودروی خودمان کردیم تا مجبورش کنیم پراید مرا پس بدهد، اما چون کریم در ماشین بدحال شد، او را پیاده کردیم.

این ادعاها در حالی مطرح شد که پسر جوان درباره انگیزه آدم‌ربایی ادعای دیگری دارد و می‌گوید احتمال می‌دهد شبنم به ‌دلیل قطع رابطه‌شان قصد انتقام‌گیری داشته و به همین دلیل دست به چنین جرمی زده است.

بنا بر این گزارش، هر سه متهم درحال‌حاضر در بازداشت به‌سر می‌برند و تحقیقات از آنها همچنان ادامه دارد تا جزئیات ماجرا به‌ طور کامل مشخص شود.

 

 

 

زنی که در پوشش فروش اقساطی خودرو از ۱۴۰ تن از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

                                                   دستگیری زنی که کلاه ۱۴۰ نفر را برداشت                                        

به گزارش ایسنا، چندی پیش پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری از طریق فروش خودرو اقساطی برای رسیدگی تخصصی از سوی مرجع قضایی به پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که با توجه به شگرد کلاهبرداری و نیز تعداد بالای شکات تیمی ویژه از ماموران پلیس آگاهی رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند و در همین راستا نیز ماموران با انجام تحقیقات میدانی و پایش‌های اطلاعاتی مخفیگاه متهم را شناسایی کردند.

با شناسایی مخفیگاه متهم این فرد که زنی ۳۵ ساله با هویت معلوم بود، در تاریخ بیست و دوم اردیبهشت ماه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد. همچنین بررسی سوابقش نشان داد که وی حدود یک سال پیش نیز به همین جرم در زندان بوده است.

این زن که خود را به عنوان مدیرعامل شرکت فروش اقساطی خودرو معرفی کرده بود، تحت بازجویی قرار گرفته و در جریان اعترافات خود به ماموران گفت: از طریق درج آگاهی در سایت‌های اینترنتی افراد را با وعده فروش فوری خودروی اقساطی فریب داده و اعتماد مشتریان را جلب می کردم. پس از آن بسته به نوع و مدل خودروی سفارشی مالباختگان مبالغی بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان از آنان گرفته و به آنان اعلام می‌کردم که مثلا دوماه دیگر خودروی خود را تحویل بگیرند. چندین بار هم زمان تحویل را به تعویق انداخته و سپس دفتر شرکت را تحویل داده و آنجا را تخلیه کردم.

مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت با تایید این خبر اعلام کرد که متهم تا کنون بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال از حدود ۱۴۰ تن از شاکیانی که شناسایی شده‌اند، کلاهبرداری کرده است و پرونده‌اش همچنان برای شناسایی دیگر موارد احتمالی در دست بررسی است.

 

 

 

نجفی بار دیگر به قتل عمد محکوم شد

 شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران محمد علی نجفی شهردار پیشین تهران را به اتهام قتل میترا استاد همسر دومش به ۶ سال و نیم حبس محکوم کرد.

حمیدرضا گودرزی وکیل مدافع نجفی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: حکم دادگاه به تازگی ابلاغ شده و به این حکم که مخالف رای دیوان عالی کشور است، اعتراض می کنیم.

به گزارش ایرنا، محمد علی نجفی شهردار پیشین تهران، هفتم خرداد سال گذشته، میترا استاد همسر دوم خود را به ضرب دو گلوله در منزل خود واقع در منطقه سعادت آباد تهران به قتل رساند و عصر آن روز با حضور در پلیس آگاهی تهران به قتل اعتراف و دلیل آن را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.
سه جلسه دادگاه این پرونده در شعبه یکم دادگاه کیفری به ریاست قاضی محمدرضا محمدی کشکولی علنی برگزار شد و پس از آن، سخنگوی قوه قضائیه، هشتم مرداد ماه در نشست خبری از صدور رأی پرونده قتل میترا استاد خبر داد و گفت: قتل عمد، ایراد صدمه غیرموثر در قتل همچنین نگهداری اسلحه غیرمجاز، سه عنوان اتهامی نجفی بود که دادگاه در دو موضوع متهم را محکوم کرده است.
غامحسین اسماعیلی افزود: دادگاه قتل عمد را محرز دانسته و با توجه به تقاضای اولیای دم حکم به قصاص صادر کرده است همچنین دادگاه در مورد اتهام صدمه غیرموثر در قتل،  چون معتقد به انجام فعل واحد بوده، رای برائت داده است و نجفی در مورد نگهداری سلاح غیرمجاز متهم به دو سال حبس محکوم شده است.
سخنگوی قوه‌ قضائیه خاطرنشان کرد: حکم صادره غیرقطعی و قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است و در صورت اعتراض از ناحیه متهم یا وکلای متهم رسیدگی می شود.
اولیا دم میترا استاد در این پرونده از قصاص نجفی گذشت کردند و ٣٠ شهریور ماه وکیل نجفی گفت: دیوان عالی کشور بعد از نقض رأی قتل عمد موکلم آن را به شعبه ۹ کیفری یک استان تهران برای رأی مجدد ارسال کرده است.
دو جلسه دادگاه رسیدگی مجدد به این پرونده ششم و نهم آذرماه تشکیل شد و ۲۳ آذر ماه، وکیل مدافع نجفی گفت: نجفی به جهت قتل عمد به ۶ سال و نیم حبس و از باب نگهداری سلاح به یک سال و سه ماه حبس محکوم شد.
گودرزی اعلام کرد که طبق مهلت قانونی ۲۰ روز، رأی صادره قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است و به آن اعتراض می کنیم که پس از آن لاله عقبایی، دیگر وکیل مدافع نجفی به ایرنا گفت که چون این قتل را مسلما قتل شبه عمد می دانیم، در دیوان عالی کشور فرجام خواهی کردیم.
از آن زمان تاکنون نجفی علی رغم تامین وثیقه همچنان در بازداشت به سر می برد و حکم قطعی برای او صادر نشده است.

 

 

 

 

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۲ سارق و کشف ۱۵ فقره سرقت منزل به ارزش ۵ میلیارد ریال خبر داد که سرقت ها را در زمان مرخصی از زندان برنامه ریزی می کردند.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال گفت: پنجم مهرماه سال گذشته شخصی با مراجعه به کلانتری ۱۲۴ قلهک مأموران پلیس را در جریان وقوع سرقت از منزلش می‌گذارد و با ثبت اظهارات شاکی پرونده به دستور مقام قضائی برای رسیدگی تخصصی به پایگاه سوم پلیس آگاهی ارجاع می‌شود.

وی افزود: محتویات پرونده حاکی از آن بود شاکی پنجم مهرماه از خانه خود واقع در امیر آباد خارج می‌شود و پس از بازگشت با بهم ریختگی منزل مواجه شده و متوجه می‌شود اموالی شامل طلاجات و لوازم شخصی به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال به سرقت رفته است.

این مقام انتظامی گفت: در گام اولیه تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی سارق یا سارقان از محل سرقت بازدید و به دست می‌آورند سرقت از منزل شاکی توسط یکی از متهمان سابقه دار به نام “وحید” صورت گرفته است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت گفت: در تحقیقات پلیسی مشخص شد وحید در حال حاضر به اتهام سرقت از منزل در زندان در حال تحمل کیفر می‌باشد که با هماهنگی و کسب دستور از بازپرس محترم شعبه ۱۵ ناحیه ۶ تهران متهم از زندان تحویل پایگاه سوم شد.

این مقام پلیسی ابراز داشت: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی در اظهاراتش به بزه انتسابی معترف و اذعان داشت، در خلال مدت زمانی که آزاد بودم مرتکب ۱۵ فقره سرقت از منزل شهروندان در سطح شهر تهران با همدستی یکی از دوستانم به نام “جمشید” شدم و با یک دستگاه خودروی پارس سفید سرقت‌ها را انجام می‌دادیم و اکنون قادر به شناسایی محل‌های سرقت می‌باشم.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان گفت: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی مشخص شد جمشید نیز به اتهام سرقت در زندان می‌باشد که با هماهنگی مقام قضائی متهم برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی انتقال و هر دو متهم برای کشف و شناسایی محل‌های سرقت در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه مجموع اموال سرقتی توسط کارشناسان ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، اضافه کرد: کشف سایر جزئیات پرونده در دستور کار قرار دارد.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*