آخرین خبر :

جشن تولدبه سبکی دیگر/زندگی به سبک شهیدان،راه حل رفع مشکلات

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مراسم جشن تولد شهید بصیری پور،اولین شهید مدافع حرم و شهید هادی، شهید شاخص فرهنگی کشور، با حضور دانش آموزان، خانواده ها و همرزمان شهیدان و علاقمندان به‌صورت آتش به اختیار در بیرجند برگزار شد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمد علی واقعی در این آیین، زنده نگه‌داشتن یاد شهدا را به معنای تزریق اعتمادبه‌نفس ملی به مردم دانست و اظهار کرد؛ شهدا نماد ایثار، فداکاری، مقاومت و پایداری هستند که دست‌درازی به ایران اسلامی را برای مستکبرین و قدرت‌های پوشالی جهانی در حد یک آرزو نگه داشتند.

وی با بیان این که امروز نیز در جنگی نابرابر در چند جبهه ی فرهنگی، اقتصادی، اعتقادی، سیاسی، تبلیغاتی و علمی در مقابل استکبار جهانی قرار داریم؛ تصریح کرد: دشمنان با بدعهدی در برجام؛ از بین بردن اعتمادبه‌نفس ملی و درنهایت با فشارهای اقتصادی از طریق تحریم‌ها، فروپاشی نظام اسلامی را هدف گرفته‌اند.

وی برزنده نگه‌داشتن یاد شهدا و برپایی برنامه‌هایی در ارتباط با شهدا تأکید کرد و ادامه داد:  باید همچون ایام دفاع مقدس، با تلاش جهادی و همت مضاعف حس امید،استکبارستیزی و اعتمادبه‌نفس ملی برای گذر از این توطئه جهانی را تقویت کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به لزوم حفظ روحیه کار جهادی، اقدام انقلابی و خدمت خالصانه یاد آور شد: آموزش و پرورش خراسان جنوبی با برپایی قریب ۴۰۰ یاد واره شهید دانش آموز و فرهنگی؛ به منویات مقام معظم رهبری در این حوزه  لبیک گفته و سعی داشته با برپایی مراسم‌ ساده و لی معنوی به تقویت بنیه ی اعتقادی و ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت، شهامت و شهادت بپردازد.

زندگی به سبک شهیدان، راه حل رفع مشکلات

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، مسیر بزرگی و رشادت شهیدان از بندگی خداوند و احترام به پدر و مادر عبور می‌کند که در کنار احسان به والدین؛ عشق به اهل بیت، احترام به مردم و تلاش برای رفع مشکلات مهم‌ترین ویژگی های این دو شهید بود.

وی، رمز عبور از مشکلات را بازگشت به سبک زندگی شهدا، تقویت ایمان و اخلاق دانست و ابراز داشت : به عنوان متولیان امر مقدس تعلیم و تربیت؛ باید با تأسی به سیره عملی اهل بیت(علیهم السلام) و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی به گونه ای عمل کنیم که دانش آموزان به جای الگو برداری از شخصیت های دروغین، این ستاره‌های آسمانی را الگوی خود قرار دهند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*