اخبار قاین / فاضلاب قاین آب مورد نیاز فولاد را تامین می کند

رزمایش کمک مومنانه در آرین شهر قاین

اولین طرح کمک مومنانه با توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان آسیب دیده از کرونا در آرین شهر قاین آغاز شد.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه آرین شهر گفت: در این مرحله ۲۸۷ بسته رزمایش کمک مومنانه در آرین شهر قاینمعیشتی بین نیازمندان آسیب دیده از ویروس کرونا توزیع شد.
نجاری ارزش این بسته ها را ۸۷ میلیون تومان اعلام کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی:

قاچاقچی سوخت در قاین ۱۵۵ میلیون ریال جریمه شد

قاچاقچی سوخت در قاین ۱۵۵ میلیون ریال جریمه شد

بیرجند- مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی گفت: قاچاقچی سوخت در قاین ۱۵۵ میلیون ریال جریمه شد.

محمد حسین اشرفی بیان‌کرد: مأمورین پاسگاه ابراهیم آباد شهرستان قاین در حین کنترل خودروهای عبوری از یک دستگاه خودروی سواری هزار و ۸۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل را کشف کردند.

مدیرکل تعزیرات خراسان‌جنوبی اظهارکرد: بعد از کشف این محوله، گزارش آن جهت رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی قائنات ارسال شد.

اشرفی یادآورشد: پس از محرز شدن تخلف، متهم در شعبه علاوه بر ضبط سوخت‌های مکشوفه و ظروف حاوی سوخت به پرداخت مبلغ ۱۵۵ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی:
طرح مشارکت اجتماعی پیشگیری از آسیب های اجتماعی کرونا در قاین اجرا می شود
 طرح مشارکت اجتماعی پیشگیری از آسیب های اجتماعی کرونا ویروس، در قاین و ۷ شهرستان دیگر استان اجرا می شود.

«علی عرب نژاد» اظهار داشت: طرح مشارکت اجتماعی پیشگیری از آسیب های اجتماعی ویروس کووید ۱۹ یا همان کرونا ویروس توسط بهزیستی استان اجرایی می شود.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: این طرح از طریق همیارن سلامت اجتماعی و پایگاه‌های سلامت اجتماعی بهزیستی استان در ۸ شهرستان بیرجند، قاین، فردوس، طبس، سرایان، نهبندان، زیرکوه و سربیشه اجرا می کنیم.

 

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح به تهیه بسته های بهداشتی خواهیم پرداخت، ادامه داد: این بسته ها شامل مواد ضدعفونی کننده، مایع دستشویی، ماسک، دستکش خواهد بود و در محلات آسیب خیز هر شهرستان توزیع خواهیم کرد.

 

عرب نژاد به اعتبار ابلاغی تخصیص داده شده به طرح مشارکت اجتماعی پیشگیری از آسیب های اجتماعی ویروس کووید ۱۹ اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح در استان اعتباری بالغ بر  یک میلیارد و ۱۲۰هزار ریال اختصاص یافته است.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۱۶۲ نفر به عنوان همیار داوطلب در اجرای این طرح شرکت خواهند داشت، ادامه داد: در راستای اجرای طرح مشارکت اجتماعی پیشگیری از آسیب های اجتماعی ویروس کرونا ۲ هزار و ۷۹ پک بهداشتی و یک هزار و ۳۰۰ بسته غذایی تهیه شده است و ضد عفونی معابر در محلات آسیب پذیر را نیز اجرا می کنیم.

 

وی در پایان اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مشارکت اجتماعی پیشگیری از آسیب های اجتماعی ویروس کووید ۱۹ با همکاری همیاران ۱۵ هزار ماسک و ۳ هزار و ۵۰۰ گان نیز تولید خواهیم کرد.

 

اتمام شبکه فاضلاب و اجرای تصفیه خانه فاضلاب شهر قائن در سال جاری
فرماندار قاین

فاضلاب قاین آب مورد نیاز فولاد را تامین می کند

فرماندار قاین در تشست با سرمایه گذار بخش خصوصی و مدیرعامل شرکت تصفیه و تأمین آب قائن، اظهار داشت: در نیمه اول سال جاری پروژه فاضلاب و ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهر قائن با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان شروع خواهد شد.

محمد کریمی افزود: با توجه به اینکه تولید سالیانه فاضلاب شهر قائن ۲/۸ میلیون متر مکعب در سال است و سالیانه به همین میزان مصرف کارخانه فولاد قائنات می باشد؛ امیدواریم در اسرع وقت انعقاد قرارداد انتقال فاضلاب قائن به کارخانه فولاد اجرایی شود.

به برکت شوراها، نقش آفرینی مردم در تعیین سرنوشت خود دو چندان شده است

(( …. و امرهم شوری بینهم…))

نهم اردیبهشت ماه سالروز تأسیس شوراهای اسلامی زمینه ساز تأثیرگذاری هر چه بیشتر مردم در تعیین سرنوشت جامعه بوده و بیانگر تأثیر و مشارکت جدی تر مردم در اداره امور شهری و روستایی است.

نهاد شورا که بنیان آن از تعلیمات الهی و قرآن کریم است، در واقع به فرایند واگذاری امور به مردم عینیت بخشیده و به برکت این اتفاق نقش آفرینی مردم در تعیین سرنوشت خود دو چندان شده است.

اینجانب فرارسیدن نهم اردیبهشت ماه،روز ملی شوراهای اسلامی را به همه اعضای محترم شوراهای شهر و روستای استان خراسان جنوبی به ویژه شورای های اسلامی شهر و روستای شهرستان قائنات که با وظیفه شناسی و توجه به اصل دانش محوری در حل مشکلات شهر و روستا، با کفایت و درایت برای نیل به جامعه شهر وند مدار کوشش می کنند، تبریک عرض می نمایم.

با امید به اینکه به حول وقوه الهی و همت عالی مردم و مسئولین روز به روز این نهاد، بالنده تر و با تجربه تر از پیش در جهت ارائه « خدمت خالصانه و بی منت » و تصمیم گیری در حوزه وظایف و اختیارات خود براساس آیه شریف «  وَالَّذِینَ اسْتَجَابُوا لِرَبِّهِمْ وَأ َقَامُو الصَّلَاهَ وَ أَمْرُهُمْ شُورَی بَیْنَهُمْ وَ مِمَّا رَزَقْنَاهُْم یُنفِقُونَ » گام بردارد.

محمد کریمی فرماندار شهرستان قائنات
چشم اندازها و برنامه های اجرایی و عملیاتی در قالب برنامه های یک ساله و چهارساله تبادل نظر شد
در نشست  فرماندار قائنات با منتخب مردم در مجلس مطرح شد

تهیه طرح های قابل اجرا و چالشهای منطقه 

 

در نشست صمیمی مهندس کریمی فرماندار قائنات با  دکتر اسحاقی منتخب مردم شریف شهرستان های قائنات و زیرکوه چشم اندازها و برنامه های اجرایی و عملیاتی در قالب برنامه های یک ساله و چهارساله تبادل نظر شد.

در این نشست مقرر گردید در قالب یک تیم کارشناسی برنامه های اجرایی و عملیاتی به انضمام چالش ها و محدودیت های تولید و مطالبات بحق مردم، تبیین گردد.

با حضور مهندس کریمی فرماندار قائنات مرحله اول رزمایش مواسات و کمک های مؤمنانه مردم قائنات آغاز گردید
 برگزاری رزمایش مواسات و کمک های مؤمنانه مردم قائنات

 با حضور مهندس کریمی فرماندار قائنات مرحله اول رزمایش مواسات و کمک های مؤمنانه مردم قائنات از محل حسینیه سردار شهید قاسم سلیمانی واقع در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان قائنات آغاز شد.

شایان ذکر است در این رزمایش ۳۶۶۵ کمک بسته معیشتی به ارزش ۷۳۳ میلیون تومان با کمک خیرین و نیک اندیشان شهرستان قائنات تأمین شده است که بین خانواده های نیازمند و آسیب دیده از بیماری کرونا توزیع خواهد شد.

 

 

 

پیام تبریک فرماندار قائنات به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم
پیام تبریک فرماندار قائنات به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم

 

متن پیام بدین شرح می باشد:

۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت متفکر و فیلسوف فرزانه شهید استاد مرتضی مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم یادآور تلاش و مجاهدت مردان و زنان فرهنگ سازی است که در حریم معطر و نهاد مقدس مدرسه جلوه های تعلیم و تربیت را به نمایش گذاشته و فرزندان این مرز و بوم را به گوهر دین و اخلاق و دانایی زینت می بخشند.

استادِ شهید مرتضی مطهری شخصیتی اثر گذار و چهره ای مشعشع در دوران رویش و رشد انقلاب اسلامی ایران بوده است. وی به عنوان متفکری اندیشمند و فیلسوفی بزرگ ، مجاهدانه در راستای روشنگری و احیای تفکر دینی گام برداشت و در این راه مقدس، آماج تیر بدخواهان و کج اندیشان قرار گرفت و نام خود را به عنوان معلم راستین انقلاب اسلامی جاودانه ساخت .

بی تردید، تجلیل از معلمان و فرهنگیان شریف، تکریم منزلت رفیع علم و علم آموزی است و چه بهانه ای نیکوتر از سالروز شهادت استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری، برای بزرگداشت مرتبت والای معلم تا مقام رفیع معلمین را ارج نهیم و قدردان و سپاسگذار این میراث داران انبیاء الهی و اربابان معرفت باشیم.

اینجانب به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید در شهرستان، در سال مزین به نام ” جهش تولید” ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلم فرهیخته استاد شهید مرتضی مطهری و شهدای والا مقام سنگر مقدس تعلیم و تربیت، فرارسیدن روز معلم را به همه اساتید، معلمین و تلاش گران صبور، متعهد و سخت کوش عرصه فرزانگی و دانایی تبریک و تهنیت عرض نموده، توفیقات همگی این عزیزان را در خدمت به رشد و بالندگی و اعتلای فرهنگ و اندیشه میهن عزیز اسلامی، از درگاه خداوند دانایی بخش مسألت دارم.

محمد کریمی

فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان قائنات

 

 

با حضور مهندس کریمی فرماندار رزمایش اطعام مددجویان و نیازمندان شهرستان قائنات با شعار ((همدلی برای ایران همدل)) برگزار گردید
 رزمایش اطعام مددجویان و نیازمندان شهرستان قائنات با شعار ((همدلی برای ایران همدل))

رزمایش اطعام تعدادی از مددجویان کمیته امداد حضرت امام (ره) و نیازمندان شهرستان قائنات با شعار (( همدلی برای ایران همدل)) به همت کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) شهرستان قائنات و با اطعام بیش از ۴۰۰ نفر برگزار شد.

برپایه این گزارش از ابتدای ماه مبارک رمضان بیش از ۱۰۰۰ پُرس غذای گرم بین مددجویان کمیته امداد و نیازمندان شهرستان قائنات توزیع شده است.

 

 

 

 

 

عدم تخصیص اعتبار مانع اصلی حفر چاه برای عشایر

مسئول اداره امور عشایر شهرستان قاین دلیل اصلی عدم حفر چاه برای تامین آب دام عشایر را تخصیص نیافتن اعتبار دانست.

ابراهیمی در گفت و گو با  باشاه خبرنگاران جوان افزود: از سال ۹۷ تا کنون چندین بار برای حفر چاه آب جهت تامین آب دام عشایر منطقه پیشنهاداتی ارسال شده است.

او با اشاره به این که حفر چاه نیازمند اعتبارات زیادی می‌باشد افزود: تا کنون هیچگونه اعتباری به این پروژه اختصاص نیافته است.

ابراهیمی اظهار کرد: ۲ سال است از زمان اخذ مجوز حفر چاه می‌گذرد و بلافاصله پس از تأمین اعتبارات لازم این موضوع پیگیری خواهد شد.

مسئول اداره امور عشایر شهرستان قاین بیان کرد: علی رغم این که تنها یک خودرو حمل آب برای تامین آب ۳۵ منطقه عشایری سطح استان موجود است و مسافت حمل آب برای روستای گرماب ۱۰۰ کیلومتر می‌باشد، اما در سال گذشته یک سوم آب شرب دام به این روستا منتقل شده است.

او همچنین ادامه داد: با توجه به بارندگی‌های فصل بهار و با وجود بند‌های خاکی احداثی توسط مردم، منابع طبیعی و اداره امور عشایر تاکنون تماسی در رابطه با تقاضای حمل آب شرب دام وجود نداشته است.

 

 

 

 

تماس تلفنی با ایثارگران فرهنگی به مناسبت روز معلم در قاین
 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قاینات در تماس تلفنی با فرزندان شهدا و ایثارگران فرهنگی روز معلم را به آنان تبریک گفت.
ناقعی بیان داشت: روزمعلم را بهانه ای برای بزرگداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تقدیر از زحمات سنگین معلمینی دانست که وظینه تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم را به عهده دارند.
وی در ادامه افزود:معلمی شغل انبیاء است و همچنین جایگاه معلم در باور و ارزش های ملت مسلمان ما، جایگاهی رفیع و ارزشمند است. بی‌تردید، تجلیل از معلمان و فرهنگیان شریف، تکریم منزلت رفیع علم و علم آموزی است و چه بهانه‌ای نیکوتر از سالروز شهادت استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری، برای بزرگداشت مرتبت والای معلم تا مقام رفیع معلمین را ارج نهیم و قدردان و سپاسگذار این میراث داران انبیاء الهی و اربابان معرفت باشیم.

 

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قاینات

اعطای ۵۱ میلیارد تومان وام خود اشتغالی /ایجاد هزار و ۳۳۲ شغل پایدار در قاین

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قاینات گفت: سال گذشته با همکاری بانک‌ها بیش از ۵۱ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه برای ۹۳۴ طرح اشتغال‌زادر قاین پرداخت شده که ثمره آن ایجاد هزار و ۳۳۲ شغل پایدار است.

به گزارش نسیم قائن ، عبدالله عرب نژاد روز گذشته  در دیدار نمایندگان تشکل‌های کارگری با فرماندار قاینات افزود: سال ۹۸ با رویکرد رونق تولید ۶ نشست کمیته اشتغال و ۹ کمیته تخصصی برگزار شد و با همکاری بانک‌ها بیش از ۵۱ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه برای ۹۳۴ طرح اشتغال‌زا پرداخت شده که ثمره آن ایجاد هزار و ۳۳۲ شغل پایدار است.

وی اظهار داشت: ۱۱۹ تعاونی با ۲۳ هزار عضو و ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان سرمایه اولیه در شهرستان قاینات فعالیت دارند.

وی گفت: مهمترین مشکل تعاونی‌ها اجرا نشدن کامل قانون جامع مالیاتی است که در برخی موارد موجب فرار مالیاتی بخش خصوصی شده و توان رقابت از تعاونی‌ها گرفته می‌شود.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قاینات با اشاره به کمک تعاونی‌های شهرستان در مبارزه با کرونا افزود: تهیه و توزیع مواد ضدعفونی به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان توسط تعاونی و توزیع رایگان بین جامعه هدف از اقدامات ارزنده است.

کریمی فرماندار قاین نیز دراین جلسه از کارگران به عنوان سازندگان واقعی وموتور محرکه جامعه نام برد و گفت: مهارت آموزشی و بالابردن افزایش توان مهارت آموزی از اولویت های جامعه کارگری است و باید در زمینه شغلی که فعالیت می کنند دانش روز جامعه را دارا باشند .

در پایان جلسه تعدادی از نمایندگان جامعه کارگری به بیان مشکلات کارگران در شهرستان پرداختند.

پیگیری دی کلنیک تامین اجتماعی قاین،پیگیری مشکلات درمانی و عدم حضور پزشک متخصص در درمانگاه تامین اجتماعی قاین،مشکلات جامعه کارگری در بخش درمان و… از اهم مشکلاتی بود که دراین جلسه مطرح  شد.

وی با اشاره به فعالیت ۵۲ تشکل کارگری و کارفرمایی در قالب شوراهای اسلامی کار، انجمن‌های کارگری و کارفرمایی گفت: ۷۱۵ مورد بازرسی و تشکیل ۱۵۰ پرونده مشاغل سخت و زیان‌آور در سال گذشته انجام شده است.

عرب نژاد افزود: در این مدت هفت مورد حادثه در بخش کارگری اتفاق افتاده که بیشتر آن مربوط به کارگران ساختمانی بوده است، اما سال گذشته حادثه منجر به فوت در بخش کارگری نداشته‌ایم.

وی اظهار داشت: ۸۰۰ پرونده کارگری سال ۹۸ از طریق مشاوره و سازش بین کارگران و کارفرمایان رفع و تنها برای ۴۲ پرونده  رای صادر شده که متوسط بررسی شکایت‌ها ۶ روز کاری بوده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قاینات گفت: ۲۵۰ نفر از کارگران و کارفرمایانی که در رابطه با بیماری کرونا آسیب دیده‌اند برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند که پرونده این افراد در حال بررسی و راستی آزمایی است.

 

 

 

 

 

کمک ۱۱۰ میلیون تومانی مردم قاینات به رزمایش کمک مومنانه /مرحله دوم رزمایش هفته آینده
فرمانده سپاه ناحیه قاینات با بیان این که مردم قاینات تا کنون ۱۱۰ میلیون تومان به رزمایش کمک مومنانه کمک های نقدی و غیر نقدی داشته اند گفت: مرحله دوم رزمایش همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) در شهرستان اجرا می شود.

به گزارش نسیم قائن ، سرهنگ رضا هزاری فرمانده سپاه ناحیه قاینات در جلسه  برنامه ریزی مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه با بیان این مطلب افزود:در برنامه ریزی هایی که برای مرحله اول این رزمایش انجام شده بود پیش بینی ۱۰۰۰ بسته را داشتیم اما به همت خیرین و مردم شهرستان قاینات  این بسته ها به ۳ هزار و ۶۶۵ بسته رسید و در روزهای آغازین ماه مبارک رمان بین  نیازمندان توزیع شد.

وی  با بیان این که تا کنون ۱۱۰ میلیون تومان کمک های نقدی و غیر نقدی مردم شهرستان قاینات  در طرح کمک مومنانه  جمع آوری شده است گفت: بخشی از این اعتبارات در مرحله اول هزینه شده است .

فرمانده سپاه ناحیه قاینات بر همکاری بیشتر بین گروههای جهادی و هیئات مذهبی وسایر گروههایی که به صورت آتش به اختیار دراکمک رسانی به نیازمندان همکاری دارند تاکید کرد و گفت: به منظور ساماندهی کمک ها لیست افراد  در اختیار کمیته امداد قرار گیرد .

حجت الاسلام رحمانی امام جمعه قاین در این جلسه با بیان این که کارها و خدماتی که به صورت شبانه روزی برای کمک به نیازمندان انجام می شود بسیار قابل ستایش است گفت:در آینده این اقدامات و کار های بزرگ در کتابها تدوین خواهد شد  ومقالات بسیاری نوشته خواهد شد.

وی ادامه داد: قطعا دنیای بعد از کرونا برای عالم هستی با دنیای قبل از کونا تفاوت بسیاری خواهد داشت و اگر یک صدم این اقدامات در دنیا انعکاس پیدا کند مردم موج موج به سمت اسلام خواهند امد و این برای استکبار و معاندین سخت است.

کریمی فرماندار قاین نیز در این جلسه بر همکاری همه گروهای فعال، هیئات مذهبی و نهادهای حمایتی که دررزمایش همدلی و مواسات و کمک مومنانه فعالیت دارند تاکید کرد و گفت:هدف همه ما این است که در خدمت رسانی به نیازمندان عدالت رعایت شود .

دراین جلسه هریک از اعضای ستاد رزمایش کمک مومنانه به ارائه گزارشی از فعالیت های خود پرداخته و قول همکاری در مرحله دوم رزمایش را دادند.

 

 

 

 

 

پیام تبریک فرماندار قائنات به مناسبت هفته جهانی کار و کارگر
پیام تبریک فرماندار قائنات به مناسبت هفته جهانی کار و کارگر

متن پیام بدین شرح می باشد:

بی تردید رمز پیشرفت و توسعه پایدار هر کشوری در تجلی استعدادها و سرمایه انسانی ساعی و کارآمد، بانشاط و امید، اندیشه خلاق و نبوغ میسر است و کارگران به عنوان نیروی محرکه چرخه اقتصاد نقش برجسته و ویژه ‏ای در این عرصه دارند.

فرهنگ کار، عالی ترین تصویر سازندگی و تحول است که حضرت محمد (ص) در روند زندگی انسان ها، بر دستان توانمند کارگر بوسه زده و با این عمل به احسن وجه، منزلتی شگرف به این قشر بخشیده است.

گرامیداشت روز جهانی کارگر به پاس خدمات صادقانه و بی آلایش کارگران شریف، مؤمن و زحمتکش ایران اسلامی به ویژه جامعه کارگری و کارفرمایی این شهرستان، فرصت مغتنمی است تا به تأسی از پیامبر رحمت العالمین (ص) زحمات بی بدیل آنان را ارج نهیم.

اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از کارگران متعهد و پرتلاش این شهرستان به پاس زحمات صادقانه آنان در عرصه کار، تلاش و فعالیت، فرارسیدن ۱۱ اردیبهشت، روز جهانی کارگر را به یکایک آنان تبریک عرض نموده و برای تمامی آنان آرزوی سلامتی، توفیق و سرفرازی روز افزون از درگاه پروردگار مسألت نموده و امیدوارم کارگران با تلاش مضاعف و هوشمندانه بسترهای لازم برای رشد و تعالی بیشتر ایران ،استان و شهرستان را فراهم کنند.

محمد کریمی فرماندار شهرستان قائنات

کشف حدود ۱۰۰ کیلوگرم حشیش در قاین

مأموران انتظامی شهرستان قاین ۹۵ کیلو و ۷۰۰ گرم حشیش در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس کشف کردند.

جانشین انتظامی شهرستان استان گفت: مأموران ایست و بازرسی شهید غلامی شهرستان قاین ، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک اتوبوس اسکانیا مشکوک شدند و خودرو را به لاین بازرسی هدایت کردند.
سرهنگ دادگر افزود: مأموران در بازرسی از اتوبوس با تلاش چندساعته ۹۵ کیلو و ۷۰۰ گرم حشیش که به طرز ماهرانه‌ای در خودرو جاساز شده بود کشف کردند.
وی گفت: در این زمینه ضمن توقیف خودرو، ۲ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
جانشین انتظامی شهرستان استان تأکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده و برخورد با فروشندگان موادمخدر و موارد مشکوک، با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

تلف شدن ۶۰قطعه بوقلمون بر اثر استفاده نابجا از دارو

مصرف خوراک حاوی سالینومایسین در تعدادی واحد پرورش سنتی بوقلمون شهرستان قاین سبب تلفات ۶۰قطعه بوقلمون شد.

تلف شدن ۶۰ قطعه بوقلمون براثر استفاده نابجا از دارو رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قاین گفت:در پی گزارش شروع تلفات در چند مورد واحد پرورش بوقلمون سنتی در این شهرستان کارشناسان واحد نظارت و دارو درمان شبکه دامپزشکی وارد عمل شدند، با بررسی‌های انجام شده مشخص شد در یک بازه زمانی کوتاه با خرید و تغییر خوراک از یک مرکز تلفات مشابهی رخ داده است.
محمودی با بیان اینکه تلفات ایجاد شده ناگهانی و فاقد علایم کالبدگشایی واضح بود افزود: با بررسی مرکز تولید و توزیع خوراک و ترکیبات استفاده شده در خوراک بوقلمون، مشخص شد استفاده نابجا از داروی سالینومایسین در خوراک مصرفی بوقلمون‌ها عامل تلفات در این مزارع بوده است.
وی گفت: سالینومایسین جز دارو‌های ضدکوکسیدیوز است و مصرف آن در جیره بوقلمون باعث تلفات بالایی می‌شود.

پنج پروانه بهره‌برداری معدن در قاینات صادر شد

پنج پروانه بهره‌برداری معدن در قاینات صادر شد

مدیر صنعت، معدن و تجارت قاینات گفت: پنج پروانه بهره‌برداری معدنی با سرمایه گذاری ۱۰۹ میلیارد و ۳۵۸ میلیون ریال در این شهرستان صادر شد.

اسماعیل شاهین افزود: این تعداد پروانه با ذخیره معدنی ۷۶۲ هزار تن و استخراج سالیانه ۴۳ هزار و ۳۰۰ تن سال گذشته صادر شد.

وی با بیان اینکه همچنین سال گذشته ۶ فقره گواهی کشف معدنی نیز در این شهرستان صادر شده است، اضافه کرد: این تعداد فقره گواهی کشف با ذخیره بیش از پنج میلیون تن و  سرمایه‌گذاری چهار میلیارد و ۶۵۷ میلیون ریال صادر شد که افراد ظرف یک سال مهلت دارند نسبت به دریافت پروانه بهره‌برداری اقدام کنند.

شاهین اظهار داشت: تاکنون در این شهرستان ۵۴ پروانه بهره‌برداری معدنی با ذخیره ۱۲۰ میلیون تن صادر شده که این پروانه‌ها در رابطه با مواد معدنی از قبیل بنتونیت، گچ، مس، تراورتن، خاک صنعتی بوده است.

 

 

اثر مدیر کانون شهید آوینی قاین
«حقوق تربیتی فرزندان» منتشر شد
کتاب حقوق تربیتی فرزندان (چهل حدیث از سیره معصومین علیهم‌السلام با ترجمه منظوم) به نویسندگی مرتضی حسینی اسفاد مدیر کانون فرهنگی هنری شهید آوینی قاین منتشر شد.

«مرتضی حسینی اسفاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با بیان اینکه تاکنون ۳۰ اثر مختلف را به رشته تحریر درآورده است، گفت: همچنین ۳۰۰ اثر از سایر نویسندگان استان‌های مختلف را ویراستاری کرده است.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری شهید آوینی دانشکده فنی و حرفه ای شهرستان قاین از انتشار اثر جدید خود با عنوان «حقوق تربیتی فرزندان» خبر داد و افزود: این کتاب شامل چهل حدیث از سیره معصومین علیهم‌السلام با ترجمه منظوم است که از سوی انتشارات ضریح آفتاب با ۹۲ صفحه و شمارگان یک هزار نسخه منتشر شده است.

 

حسینی اسفاد با بیان اینکه در این کتاب چهل کلام نورانی از معصومین(ع) در باب تربیت فرزند نقل شده و مضامین آن را در قالب نظم ارائه کرده‌ام، ادامه داد: همچنین نکات تربیتی کاربردی درباره هر حدیث و موضوع آن را بیان و حکایت کوتاه و تاثیرگذاری اضافه شده است.

 

وی بیان کرد: در این کتاب به صورت ایجاز و ادبی آداب و اصول تربیتی که در شکل گیری و تربیت صحیح فرزند نقش دارد ارائه شده است و این اثر می تواند به عنوان منبع متمم و مکمل در درس دانش خانواده که در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تدریس می شود مورد استفاده قرار گیرد.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری شهید آوینی دانشکده فنی و حرفه ای شهرستان قاین ادامه داد: ائمه جماعات در اشارات بین دو نماز و مربیان تربیتی در اجرای مراسم آغازین و مدرسین آموزش خانواده به صورت تخصصی می‌توانند از این کتاب بهره بگیرند.

 

حسینی اسفاد گفت: از آنجا که خداوند نعمت ذوق ادبی و شعر به من عنایت کرده به تعبیر حافظ طرحی نو درافکندم و از نگاه و قاب نظم و شعر چند بیتی در مورد مضامین والای احادیث تربیتی، اشعاری سرودم و از سویی تحصیل در دو رشته کارشناسی ارشد علوم تربیتی (مدیریت آموزشی) و حقوق خانواده کمک کرد تا از پنجره های بیشتری به موضوع حقوق تربیتی فرزندان نگاه کنم.

 

وی که تاکنون ویراستاری ۷۰ جلد کتاب را انجام داده است در ادامه از ویراستاری کتاب «فرهنگ مردم دشت بیاض» تالیف حسین صمدی خبر داد و عنوان کرد: این کتاب در خصوص آداب و رسوم، شهدا، مشاهیر و ضرب المثل‌های منطقه دشت بیاض است که از سوی انتشارات چهار درخت منتشر شده است.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری شهید آوینی از شاعران نامدار و پرآوازه شهرستان زیرکوه است که تاکنون ۳۵ عنوان کتاب از وی به چاپ رسیده است که «جلوه حق، زینب نامه، انسانم آرزوست، در فراق مادر، به سوی افق، شمیم پیوند، شهر بهشت، فرزانگان اسفاد، عاشقانه خواهم مرد، امام مهربانی و …» از جمله این کتاب ها است. مرتضی حسینی اسفاد (شمیم ) در حال حاضر رئیس دانشکده فنی و حرفه ای امام خمینی (ره) قاین نیز است.

 

 

 

۵۰۰ سبد غذایی بین نیازمندان شهرستان قاین توزیع می‌شود

رئیس جمعیت هلال احمر قاین از توزیع ۵۰۰ سبد غذایی بین نیازمندان قائنی با همت داوطلبان جمعیت هلال شهرستان خبرداد.

 جواد یوسفی اظهارکرد: در راستای کمک به اقشار آسیب‌پذیر و خسارت‌دیده از ویروس کرونا جمعیت هلال احمر قائن با همکاری مؤسسات خیریه و پایگاه‌های داوطلبی ۵۰۰ سبد غذایی را بین نیازمندان توزیع می‌کند.

رئیس جمعیت هلال احمر قاین بیان‌کرد: ارزش ریالی این سبدهای غذایی یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال بوده است.

یوسفی گفت: شناسایی افراد نیازمندی که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند توسط داوطلبان و مؤسسات صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: این سبدهای غذایی از هشتم اردیبهشت ماه توسط مؤسسات خیریه مشارکت کننده در طرح و داوطلبان زیر نظر جمعیت هلال احمر قائن توزیع می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر قاین یادآور شد: خیرین شهرستان برای تهیه این سبدهای غذایی ۶۰۰ میلیون ریال کمک نقدی کردند.

 

استاندار خراسان جنوبی خبرداد؛
بیمارستان قاین به دستگاه ام.آر.آی تجهیز می شود
استاندار خراسان جنوبی گفت: طی چند ماه آینده، دستگاه ام.آر.آی مورد نیاز بیمارستان شهرستان های قاین تامین می شود .

 «محمد صادق معتمدیان» با اشاره به ملاقات خود با «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: در این دیدار، گزارشی از وضعیت بهداشت و درمان استان ارائه شد و وزیر بهداشت نیز ضمن قدردانی از زحمات اعضای ستاد استانی کرونا، خراسان جنوبی را جزء  استان هایی برشمردند که با هم افزاییِ دستگاه های اجرایی، در مدیریت بیماری کرونا موفق عمل کرده است.

معتمدیان گفت: همچنین طی چند ماه آینده، دستگاه ام.آر.آی مورد نیاز شهرستان های قاین، فردوس و طبس نیز تامین خواهد شد که مجموع این موارد در شرایط دشوار کنونی، کمک شایانی در راستای توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی استان خواهد بود.

به گفته وی، همچنین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان های استان به زودی توسط هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت تأمین و تحویل استان خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم، توجه ویژه ای به حوزه بهداشت و درمان استان شد و در بخش تعداد تخت های ویژه، علی‌رغم این که استاندارد جهانی ۷ الی ۸ تخت می باشد، این عدد در استان به ده و نیم رسید و تعداد تخت های معمولی نیز از ۹۰۰ به ۱۶۰۰ تخت افزایش پیدا کرد و از ۸ بیمارستان به ۱۴ بیمارستان رسیدیم؛ این در شرایطی است که مبنای توزیع امکانات و تجهیزات بر اساس شاخص جمعیتی است، اما با توجه به توجیهات و پی گیری‌های صورت گرفته، دولت نگاه ویژه‌ای به استان خراسان جنوبی داشته است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*