آخرین خبر :

اخبار خراسان جنوبی / محور سربیشه به ماهیرود چهار خطه می‌شود

محور سربیشه به ماهیرود چهار خطه می‌شود

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: طبق لایحه بودجه ۹۹ مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال به محور سربیشه -ماهیرود اختصاص یافت که این محور تا ۲ سال آینده چهار خطه می‌شود.

به گزارش روز سه‌شنبه پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خراسان جنوبی محمدصادق معتمدیان افزود: تمام عزم دولت و استان بر این است که با چهار خطه کردن این مسیر ایمنی کامل محور ترانزیتی سربیشه – ماهیرود را تامین کند.

وی ضمن عرض تسلیت به بازماندگان و آرزوی سلامتی برای حادثه‌دیدگان سانحه تصادف اخیر به تشریح آخرین پیگیری‌های استان در خصوص رفع مشکل محور سربیشه – درح – ماهیرود پرداخت و تصریح کرد: رونق گرفتن صادرات از بازارچه، حجم ترافیک این محور را افزایش داده اما شرایط آن گنجایش خودروهای عبوری را ندارد.

وی یادآور شد: همین ۲ اصل مهم سبب شد که بهبود شرایط این محور از سال ۹۷ به طور جدی در دستور کار استان قرار گیرد و از همان روزهای نخست حضور در استان بازدید جامعی به همراه مدیران استان از این مسیر برای اصلاح وضعیت موجود برنامه‌ریزی شد.

معتمدیان با اشاره به این که این محور در سال ۹۷ حدود ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار داشت، گفت: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت در سال گذشته ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای بهسازی این محور تخصیص یافت.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۲ کیلومتر از این مسیر به پیمانکار واگذار شده که پیشرفت خوبی هم دارد و نیز هشت کیلومتر از این میزان آماده نصب علایم است و تا خرداد ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر تلاش استان برای افزایش اعتبارات این محور برای سرعت بخشیدن به روند اجرای کار از همراهی رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برای رسیدن به این هدف خبر داد.

وی یادآور شد: مطالعات مابقی محور به طول ۵۰ کیلومتر انجام شده که از این میزان برای ۳۱ کیلومتر اسناد لازم آماده است و پروژه در روزهای آتی به مناقصه می‌رود.

معتمدیان گفت: بعد از بروز حادثه نهم اردیبهشت، برای سرعت بخشیدن به روند اجرای کار در این محور، تماس‌های متعددی با وزیر راه و شهرسازی و معاونین وزارتخانه گرفته شده که نتایج خوبی هم به همراه داشته است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، وزیر راه و شهرسازی دستور به مناقصه رفتن ۲۴ کیلومتر دیگر از این محور را که با تلاش همکاران راه و شهرسازی استان از سال گذشته مطالعاتش کامل شده بود صادر کرد.

معتمدیان ادامه داد: عملیات مطالعات ۵۰ کیلومتر باقی مانده هم با دستور وزیر راه و شهرسازی به زودی و با قید فوریت انجام می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد به همت دولت به زودی تمام ۱۳۵ کیلومتر طول این مسیر از سربیشه تا ماهیرود به زودی تعیین تکلیف شده و در یک برنامه زمان‌بندی ۲ ساله کل مسیر چهار خطه شود.

وی در ادامه گفت: ارتقای سطح ایمنی این محور که در بخش عمده‌ای از صادرات کشور نقش دارد، از خواسته‌های دولت و استان است.

حادثه دلخراش برخورد تریلی با اتوبوس مسافربری در محور سربیشه به ماهیرود بار دیگر نگاه‌ها را متوجه راه‌های خراسان جنوبی کرد.

نهم اردیبهشت ماه جاری در محور درح – ماهیرود شهرستان سربیشه، برخورد تریلی حامل بار پیاز با اتوبوس خط روستایی که از دهستان لانو عازم سربیشه بود، باعث جان باختن ۱۳ نفر و مصدومیت تعدادی از مسافران شد.

پایانه مرزی ماهیرود به سمت افغانستان در این شهرستان واقع است.

 

 

 

خودروهای توقیفی در خراسان جنوبی تعیین تکلیف می‌شود

خودروهای توقیفی در خراسان جنوبی تعیین تکلیف می‌شود

 رییس کل دادگستری خراسان جنوبی در بازدید از پارکینگ خودرویی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، دستور تسریع در تعیین تکلیف خودروهای توقیفی را صادر کرد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی به همراه تعدادی از معاونان خود و دادستان مرکز استان از پارکینگ خودروهای توقیفی مواد مخدر بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید گفت: این پارکینگ دارای مزیت‌های خوبی است که تمامی خودروهای سبک و سنگین به صورت متمرکز در یک مکان نگهداری می‌شوند و رعایت کامل امانتداری توسط عوامل شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان صورت پذیرفته است.

رییس شورای قضایی استان خراسان جنوبی افزود: نواقصی هم در این پارکینگ مشاهده می‌شود که در دستور کار قرار گرفته تا به زودی نسبت به رفع آن نواقص اقدام شود از جمله نواقص مسقف نبودن این پارکینگ به اندازه کافی است.

وی بیان کرد: وضعیت تعدادی از این خودروها مشخص نیست که دستور تسریع در این خصوص و تعیین تکلیف توقیف یا مصادره آنها صادر شد.

حجت الاسلام حمیدی با تشکر از عوامل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد که رعایت امانتداری در اموال مردم و بیت المال در اولویت دستگاه قضایی استان قرار دارد.

 

 

 

ساخت پنج هزار و ۱۹۸ واحد در طرح اقدام ملی مسکن خراسان‌جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: ظرفیت اولیه تأمین زمین جهت ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در خراسان‌جنوبی برای هزار و ۳۸۸ واحد بود که در نهایت به پنج هزار و ۱۹۸ واحد افزایش یافت.

وحید داعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مسکن به عنوان یک نیاز اساسی، گران‌ترین کالای ضروری اکثر خانوارها است و همچنین به عنوان یک کالای غیر منقول بادوام، سرمایه‌گذاری در آن بزرگترین بخش دارایی اکثر خانواده‌های ایرانی به شمار می‌آید.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه علاوه بر خانوارها برای بنگاه‌های اقتصادی نیز مسکن جذابیت بالایی دارد، بیان‌کرد: با توجه به شرایط بخش مسکن و همچنین شرایط اقتصادی خانوارها دولت تدبیر و امید چهار برنامه را به منظور تأمین زمین و مسکن مورد نیاز متقاضیان در دستور کار خود قرار داده است که در خراسان‌جنوبی نیز پیگیری می‌شود.

چهار برنامه طراحی شده برای تأمین مسکن

داعی ادامه‌داد: نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری با رویکرد محله محوری و استفاده از توسعه‌گران و انبوه‌سازان وبا استفاده از تسهیلات یارانه‌ای و تأمین مسکن اقشار کم درآمد با رویکرد تنوع گرایی و استفاده از روش‌های مختلف تأمین مسکن از جمله این برنامه‌ها است.

وی افزود: تأمین مسکن خانوارهای فاقد مسکن و خانه اولی‌ها و نوسازی و بهسازی مسکن روستایی نیز از دیگر برنامه‌های دولت در حوزه مسکن است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با اشاره به اتمام پروژه‌های مسکن مهر و برگزاری جشن اختتام مسکن مهر استان با حضور وزیر راه و شهرسازی در اردیبهشت ۱۳۹۸ بیان‌کرد: متعاقب برگزاری این برنامه در راستای طرح اقدام ملی تولید مسکن، تهیه زمین مناسب برای این طرح به عنوان اولویت تعریف و بنابراین طرح‌های آماده‌سازی اراضی در سطح استان آغاز شد.

خراسان‌جنوبی پیشتاز در امر طرح اقدام ملی تولید مسکن

داعی افزود: بر اساس پیگیری‌های صورت پذیرفته از سوی مقام عالی دولت در استان، خراسان جنوبی به عنوان یکی از پنج استان پیشتاز در امر خانه‌دار شدن مردم در طرح اقدام ملی، در مرداد ماه سال ۹۸ با حضور ریاست محترم جمهور و از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس موضوع اختصاص و تأمین زمین مناسب برای احداث ۱۲ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی را در سطح استان آغاز شد.

داعی ادامه‌داد: به همین منظور عملیات آماده‌سازی و یا تهیه طرح مربوط به ۴۷۷ هکتار زمین در شهرستان بیرجند، ۷۶ هکتار در شهرستان طبس، ۳۵ هکتار در شهرستان فردوس و ۱۰ هکتار در شهرستان سرایان آغاز گردید و البته در سایر شهرستان‌ها نیز تأمین زمین مورد نیاز صورت پذیرفته است.

افزایش واحدهای طرح اقدام ملی تولید مسکن در خراسان‌جنوبی

وی افزود: ظرفیت اولیه تأمین زمین برای ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در خراسان‌جنوبی هزار و ۳۸۸ واحد بود که در نهایت با پیگیری‌های استاندار خراسان‌جنوبی این ظرفیت به پنج هزار ۱۹۸ واحد افزایش یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: از آنجایی که زمین و مسکن به عنوان یک محرک اقتصادی در ایجاد توسعه جوامع مطرح است، اجرای طرح اقدام ملی مسکن با گردش مالی بیش از ۱۳,۰۰۰ میلیارد ریال موجب ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم قابل توجهی در حوزه مباحث مربوط به ساخت و ساز در استان می‌شود.

داعی گفت: با اجرای طرح اقدام ملی تأمین زمین ضمن افزایش شاخص تأمین مسکن استان شاهد بهره‌مندی اقشار متفاوت جامعه خواهیم بود به طوری که هم محرومین و دهک‌های یک و دو و سه جامعه و هم دهک‌های متوسط چهار و پنج و شش جامعه از مسکن مناسب برخوردار خواهند شد.

هزار و هفت هکتار محدوده مصوب بازآفرینی شهری در استان وجود دارد

وی با اشاره به اینکه توجه به بافت‌های فرسوده و محلات هدف باز آفرینی شهری از دیگر برنامه‌های اداره کل راه و شهر سازی است، گفت: در ۷ شهر استان هزار و هفت هکتار محدوده مصوب بازآفرینی شهری وجود دارد که از سال ۱۳۹۸ تعداد ۴۱ پروژه با مجموع ۱۵۶ میلیارد ریال در این زمینه در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها با پیشرفت متوسط ۴۸ درصد در حال اجرا است، یادآور شد: پروژه‌های مربوطه در سال ۹۷ به تعداد ۱۶ پروژه به مبلغ ۶۱ میلیارد ریال بوده است.

مسابقه بزرگ خودمراقبتی جوانان برگزار می گردد

    
مسابقه بزرگ خودمراقبتی جوانان برگزار می گردد
دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مسابقه بزرگ خودمراقبتی جوانان ویژه دانشجویان و دانشگاه های استان خراسان جنوبی را برگزار می کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، این مسابقه در ۳ محور ، کتابخوانی (کتاب راهنمای خودمراقبتی در جوانان)، ایده پردازی (روش جذب سفیر سلامت دانشجو و شیوه انتقال آموزش به جوانان ) و تجارب موفق (ارایه تجربیات موفق در زمینه آموزش به جوانان) برگزار می گردد.

گفتنی است علاقه مندان برای دسترسی به فایل کتاب راهنمای خود مراقبتی جوانان و شرکت در مسابقه کتابخوانی ، می توانند به سایت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به آدرس hlt.bums.ac.ir مراجعه نمایند و برای شرکت در بخش ایده پردازی و تجارب موفق ، ایده ها و مستندات لازم (شامل عکس، کلیپ، داستان و … ) را به آدرس ایمیل healthdu@bums.ac.ir ارسال کنند.
شایان ذکر است آخرین مهلت شرکت در این مسابقه ۳۱ خرداد ماه ۹۹ می باشد.

 

 

 

اجرای پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی توسط شهرداری بیرجند

    
اجرای پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی توسط شهرداری بیرجند
رئیس سازمان اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شهرداری بیرجند از اقدامات انجام شده درخصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی شهر بیرجند، بوستان ها، پارک ها و وسایل حمل و نقل عمومی خبر داد.

به گزارش دبیرخانه شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی، قلاسی با اشاره به این اقدامات، از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون بیان کرد: در دورانی که ورود عموم به پارک ها و بوستان های شهری ممنوع شده بود، سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری، ضدعفونی پارک ها، وسایل بازی کودکان و سرویس های بهداشتی را به طور مستمر انجام داد. به گفته وی درخصوص حمل و نقل عمومی نیز در وهله اول ضدعفونی کردن خودروها ، اتوبوس ها، تاکسی ها و ایستگاه های محل نشستن شهروندان انجام گرفت، همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی با علامت گذاری بر روی صندلی های اتوبوس ها و تاکید به رعایت پروتکل های بهداشتی در تاکسی ها، دنبال شد.
رئیس سازمان اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شهرداری بیرجند درخصوص اقدامات انجام گرفته در بهشت متقین نیز عنوان کرد: اماکن تغسیل ضدعفونی شده و پرسنل برای تغسیل و تکفین متوفیان آموزش داده شدند.
قلاسی با بیان این که با همکاری نیروهای یگان ویژه ، بسیج، سمن ها ، ماشین های آتش نشانی و خدمات شهری، سطح شهر به دفعات ضدعفونی شد، اضافه کرد: سطل های زباله نیز چندین مرتبه در روز گندزدایی می شوند.
وی به نصب بنرهای اطلاع رسانی با موضوع “ماندن در خانه” و آموزش نکات بهداشتی در سطح شهر و اختصاص بیلبوردهای معابر اصلی و پل های عابر پیاده به ادارات جهت اطلاع رسانی عمومی، اشاره کرد و افزود:  تیزرها و کلیپ هایی را نیز در این خصوص تولید و در فضای مجازی منتشر کردیم. همچنین در خصوص بازار روزها ، چهارشنبه بازار تعطیل شده و روزبازارها با رعایت نکات بهداشتی به فعالیت خود ادامه می دهند.
به گفته وی ، در حوزه شهرسازی نیز، با توجه به این که تخفیفات اعطایی برای صدور پروانه ساختمانی تا انتهای اسفند مهلت داشته و موجب افزایش تجمع مردم در آن ایام شده بود، با نظر شورای شهر ، بازه زمانی بهره مندی از تخفیف طولانی تر شد تا شهروندان با رعایت نکات بهداشتی مراجعه نمایند.
رئیس سازمان اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شهرداری درخصوص افزایش اخیر ترددهای شهروندان در پارک ها و بوستان ها عنوان کرد: نظارت همکاران شهرداری بر روی تردد شهروندان در این پارک ها و جلوگیری از تجمع افراد ادامه دارد. هر چند به دلیل تعداد بالای پارک های سطح شهر ، امکان پوشش کامل نظارتی وجود ندارد اما با نصب بنر و سایر ابزار اطلاع رسانی سعی کردیم تا خود مردم نسبت به این موضوع آگاه شده و از توقف، نشستن و تجمع در بوستان ها و پارک ها خودداری نمایند.

 

 

 

 

آغاز فعالیت برخی رشته های ورزشی، در شهرستان هایی با وضعیت سفید

 آغاز فعالیت برخی رشته های ورزشی، در شهرستان هایی با وضعیت سفید

پیرو اطلاعیه شماره ۱۲ ستاد ملی مقابله با کرونا در ورزش، شهرستان هایی با وضعیت سفید، می توانند در برخی از رشته های ورزشی که تماس فیزیکی زیادی ندارند با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیتشان را از ۱۶ اردیبهشت ماه” آغاز کنند

عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان استان در تشریح تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا در ورزش گفت: دوازدهمین جلسه ستاد عالی مقابله با کرونا در ورزش پس از برگزاری جلسه عصر روز دوشنبه اطلاعیه شماره ۱۲ خود را صادر کرد. مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تصریح کرد:  باشگاه های ورزشی رشته های انفرادی و غیر گروهی در این شهرها که ارتباط فیزیکی زیادی در آن رشته های ورزشی وجود ندارد ، با رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی مجاز هستند فعالیت خود را از روز ۱۶ اردیبهشت ماه آغاز کنند. حسن عزیزی خاطرنشان کرد: براساس تصمیمات این ستاد، رشته های تنیس، تنیس روی میز، دارت، پتانگ، شطرنج، وزنه برداری، بدمینتون، قایقرانی انفرادی، دوومیدانی، اسکیت، بولینگ، تیراندازی، تیراندازی با کمان، سوار کاری، اتومبیلرانی و موتورسواری ، دوچرخه سواری، کوهنوردی، گلف، جهت یابی، اسکی، پیاده روی، بازی های فکری، طناب زنی، ورزش های طبیعی، ماهیگیری ورزشی، فریزبی، یوگا، ورزش تفریحی مهارت فردی و ورزش آمادگی جسمانی فدراسیون ورزش های همگانی رشته هایی هستند که فعالیت آنها در شهرهای سفید مجاز است و تمام باشگاه ها موظف هستند پیش از آغاز فعالیت در سامانه سلامت وزارت بهداشت ثبت نام کنند. مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: غیر از رشته های ورزشی اعلامی، تعطیلی دیگر رشته های ورزشی،اعم از مسابقه و تمرین همچنان تا پایان اردیبهشت ماه به قوت خود باقی است. عزیزی ادامه داد: برابر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا وضعیت شهرهای سفید و دیگر شهرها به صورت هفتگی رصد می شود و تصمیمات بعدی بر اساس ارزیابی های روز اتخاذ می شود. لازم به ذکر است: فعلا شهرستان زیرکوه از استان خراسان جنوبی”در وضعیت سفید قرار دارد.
کمبود تجهیزات برای مبارزه با ملخ صحرایی در نهبندان

بیرجند – ایرنا – فرماندار نهبندان گفت: با توجه به شیوع گسترده ملخ صحرایی در این شهرستان به تعداد بیشتری دستگاه و تجهیزات سم‌پاشی برای مقابله با هجوم این آفت نیاز داریم و باید این تجهیزات افزایش یابد.

مجید بیکی روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا افزود: سطح آلودگی به ملخ صحرایی در شهرستان به ۲۴ کانون و ۳۵ هزار هکتار افزایش یافته است.

وی بیان کرد: تاکنون عملیات مبارزه و سم‌پاشی در ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از مراتع شهرستان انجام شده است که برای مبارزه ضربتی با ملخ صحرایی نیازمند اختصاص تجهیزات بیشتر سم‌پاشی هستیم.

بیکی با بیان اینکه در شهرستان با کمبود دستگاه «یو ال وی» مواجه هستیم، اضافه کرد: در شهرستان سه دستگاه یو ال وی وجود دارد که برای مبارزه جدی به تعداد بیشتری از این دستگاه نیاز داریم.

وی گفت: همچنین به ۱۵ دستگاه سمپاش ۶۰۰ لیتری پشت تراکتوری، ۱۰ دستگاه سمپاشی ۴۰۰ لیتری پشت وانتی، پنج دستگاه توربولایتر نیاز داریم، اکنون امکانات مبارزه با ملخ صحرایی متناسب با سطح آن نیست.

بیکی اظهار داشت: با توجه به اینکه حدود ۲۰ روز دیگر زمان تفریق تخم‌های ملخ است و از طرفی هم هر ملخ حدود ۷۰ تخم می‌گذارد، می‌تواند فاجعه بزرگی در شهرستان رخ دهد که باید برای مبارزه با این مرحله حتما از ظرفیت هواپیمای سم‌پاشی استفاده شود.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته وزارت جهاد کشاورزی قول اختصاص هواپیمای سمپاشی را داده است و باید برای فرود آن باند احداث شود که اقدامات احداث باند توسط دستگاه‌های متولی در حال پیگیری است.

بیکی کمبود نیروی متخصص در سم‌پاشی برای مبارزه با ملخ‌ها از دیگر مشکلات ذکر و اضافه کرد: تمام دستگاه متولی شهرستان برای مبارزه با ملخ صحرایی پای کار آمده‌اند و دستگاه‌های نظامی و انتظامی به خصوص مجموعه سپاه و بسیج شهرستان همکاری خوبی داشته‌اند.

فرماندار نهبندان از کشاورزان شهرستان خواست بیشترین همکاری را با مجموعه جهاد کشاورزی داشته باشند و سم پاش‌های خود را برای زمان تفریق تخم‌های ملخ آماده کنند.

بیکی گفت: تاکنون ملخ صحرایی حدود پنج هکتار از اراضی دیم منطقه قدمگاه شهرستان را آلوده کرده است که عملیات سم‌پاشی انجام شده و نیاز است به کشاورزان خسارت دیده منطقه کمک بلاعوض و یا تسهیلات کم‌بهره پرداخت شود.

وی عنوان کرد: احتمال هجوم ملخ‌های صحرایی به مزارع و باغات شهرستان بسیار بالاست که باید تمام دستگاه متولی استانی و ملی در این زمینه مشارکت کنند تا عملیات مبارزه با ملخ‌ها به صورت ضربتی انجام شود.

بیکی اظهار داشت: باید مبارزه با ملخ صحرایی به صورت جدی و ضربتی انجام شود چرا که در صورت عدم مبارزه، ریزش‌ملخ‌ها را به تمام شهرستان‌های استان خواهیم داشت.

در دیدار مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با فرماندار خوسف عنوان شد
پیگیری ثبت محدوده تالابی نیزار خور 

 مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به اقدامتی که از سوی حفاظت محیط زیست در شهرستان خوسف انجام شده خواستار تخصیص اعتبار به حوزه های مختلف محیط زیست دراین شهرستان شد.  مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی  در دیدار با فرماندار خوسف با اشاره به توسعه فعالیت های صنعتی در این شهرستان گفت: مادامی که صنایع مستقر در این شهرستان الزامات و ضوابط قانونی و محیط زیستی را رعایت کنند قطعا حمایت و همراهی محیط زیست را خواهند داشت . در این دیدار اکبری ازمحدوده تالاب نیزار خور به عنوان یکی از پتانسیل های گردشگری در شهرستان نام برد و گفت:  این عرصه تالابی هرساله پذیرای دسته هایی از پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی بوده که باید حفظ و حراست شود. وی بیان داشت: این اداره کل در حال پیگیری  ثبت محدوده تالاب نیزار خور در قالب یکی از عرصه های ملی تالابی کشور می باشد که بتوان از این طریق با تخصیص حقابه زیست محیطی تالاب از وقوع خسارت های جبران ناپذیری که  طی سالیان اخیر این منطقه ارزشمند به لحاظ گیاهی و جانوری را به یکی از کانون های بحرانی گرد و غبار تبدیل نموده است جلوگیری کند. در ادامه این دیدار شفیعی فرماندار شهرستان خوسف با مثبت ارزیابی کردن اقدامات حفاظت محیط زیست در این شهرستان در خصوص تعامل و همکاری با حفاظت محیط زیست اعلام آمادگی نمود

 

 

 

 

مهلت یک هفته ای برای پیگیری مصوبات اراضی بنیاد مستضعفان
مهلت یک هفته ای برای پیگیری مصوبات اراضی بنیاد مستضعفان
میر جعفریان از فرمانداران خواست طی یک هفته آخرین اقدامات و مشکلات مصوبات اراضی بنیاد مستضعفان را گزارش دهند.

در این جلسه که با حضور مدیران استانی و ارتباط ویدیو کنفرانسی فرمانداران برگزار شد، مصوبات مربوط به اراضی بنیاد مستضعفان مرتبط با دستگاه های مختلف دولتی قرائت و به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت.
میرجعفریان بر پی گیری جدی مصوبات از سوی دستگاه‌های اجرایی و بنیاد مستضعفان در استان تاکید کرد و از فرمانداران خواست، طی یک هفته نتایج آخرین اقدامات و مشکلات را گزارش دهند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*