اخبار خراسان جنوبی / فرمانده سپاه ‌خراسان جنوبی‌: رزمایش کمک مومنانه دنیا را حیرت زده کرد / اربعین دیگری در ایران رقم خورد

تفکیک آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان جنوبی

آمار مبتلایان به ویروس کرونا تا ۲۳ اردیبهشت به تفکیک شهرستان‌های خراسان جنوبی اعلام شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون در بیرجند ۲۰۳ نفر، طبس ۱۴۷ نفر، قاین ۶۳ نفر، زیرکوه ۴۴نفر، فردوس ۲۶ نفر، سرایان ۳۶ نفر، بشرویه ۱۹ نفر، درمیان ۶۱ نفر، سربیشه ۷ نفر و شهرستان‌های نهبندان و خوسف هرکدام ۴ نفر به این بیماری مبتلا شدند.
مهدی زاده افزود: تا امروز شمار مبتلایان به کووید۱۹ در این استان با شناسایی ۴ مورد جدید در ۲۴ساعت گذشته به ۶۱۴ نفر رسیده است.

۷۷ نوزاد در مرکز ناباروری خراسان جنوبی متولد شد

مسئول مرکز جامع بیماران خاص استان خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای تاسیس تاکنون ۷۷ نوزاد در مرکز ناباروری استان متولد شدند گفت: از ابتدای فروردین تاکنون سه نوزاد در مرکز ناباروری اسان متولد شدند.

77 نوزاد در مرکز ناباروری خراسان جنوبی متولد شد

هادی دهقانی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار داشت: سه نوزاد از ابتدای فروردین امسال در مرکز ناباروری، مجموع نوزادان متولد شدند.

وی با بیان اینکه در این مرکز از ابتدای تاسیس که در سال ۹۶ بود تاکنون ۷۷ نفر  نوزاد متولد شده است افزود: در سال ۹۷ تعداد ۵۱۸ پرونده و در سال گذشته ۳۴۳ پرونده برای درمان ناباروری در مرکز ناباروری استان تشکیل شد که ۲۵۴ پرونده در سال ۹۷ و ۱۹۰ پرونده در سال گذشته به اقدامات درمانی منجر شد.

مسئول مرکز جامع بیماران خاص استان خراسان جنوبی گفت: میزان موفقیت در مراکز قطب درمان ناباوری در کشور ۱۵ تا ۲۰ درصد است و میزان موفقیت پرونده‌ها برای اقدام درمانی ۲۱ درصد است.

دهقانی بیان کرد: نبود پزشک در بازده زمانی سه ماهه در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ کاهش داشته است.

رئیس مجمع خیران سلامت نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه بیش از ۲۶ پروژه در دست احداث است گفت: متراژ این پروژه‌ها ۱۶ هزار مترمربع است و بیش از ۴۱۰ میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه‌ها نیاز است.

حسینی با اشاره به آمادگی برای افتتاح هفت پروژه افزود: شیوع کرونا از دلایل افتتاح نشدن این پروژه‌هاست. در صورت همکاری خیران از نظر احداث بنا و تجهیزات، ۱۴ پروژه هم تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی عمده این پروژه‌ا را شامل مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای، کلینیک‌های تخصصی و مرکز آموزش بهورزی دانست.

 

 

امام جمعه بیرجند: بسیج تعریف فرهنگی و نامحدود دارد

بیرجند – ایرنا – نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: بسیج یک تعریف فرهنگی و نامحدود دارد، یعنی در یک نهاد خلاصه نمی‌شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سه‌شنبه در دیدار فرمانده جدید ناحیه بسیج شهرستان بیرجند افزود: تفکر بسیجی یک فرهنگ برخاسته از دین است و تعریف فرهنگی آن، انواع قشرهای مردم در هرکجا که ساکن هستند و هر شغلی که دارند را شامل می‌شود.

وی گفت: در آستانه بزرگداشت لیله‌ القدر هستیم که مصادف با شب ضربت خوردن حضرت امیرالمومنین علی (ع) است و امیدواریم به برکت این ایام و شفاعت امیرمومنان علی (ع)، عاقبت همه ما ختم به خیر شود.

وی افزود: تحول و جا به جایی یک مسئله طبیعی است و هر مسئولیت، یک فرصت برای فرد است که چقدر از آن استفاده کند، لذا دعا می‌کنم تا شما حداکثر فرصت را از این مسئولیت ببرید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: سپاه با تعریف خاص خودش، پاسدار انقلابی است که آن انقلاب، اسلام ما است نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد، و این خود معنی تعریف شده والایی است.

وی گفت: چه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تعریف محدود خودش به عنوان یک نهاد خاص و چه بسیج در تعریف فراگیر خودش، دارای دو شاخصه هستند که اگر این دو شاخصه در هرکجا جمع شود، تمامش خِیر و اگر نباشد، شَر است که یکی بصیرت و دیگری صداقت است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: بصیرت یعنی اینکه فرد هوشیار باشد و در مقابل انواع بازی‌های سیاسی، استکباری، فضای مجازی و حقیقی نلغزد، صداقت نیز یعنی فرد مطابق آنچه را که درک می‌کند و می‌فهمد، از نظر تعهد پای آن صادقانه بایستد، حال می‌خواهد در گفتار یا در اندیشه، رفتار و عمل باشد.

وی با بیان اینکه همه خوبی‌ها را باید در بصیرت و صداقت جستجو کرد گفت: در طرف مقابل هرچه شَر است در نفهمی، حماقت و کودنی است که افراد نمی‌دانند به کجا می‌روند و چه باید کنند.

وی با اشاره به شب ۱۹ ماه رمضان گفت: در این شب بحث لیله القدر و همچنین ضربت خوردن حضرت علی (ع) دو موضوع جداگانه است لذا باید به این نکته توجه کنیم که چرا حضرت امام علی (ع) تنها ماند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: تنهایی حضرت امام علی (ع) به همین دو جهت بصیرت و صداقت برمی گردد که از یک طرف انسان‌های نادان و احمق و ابزار دست دیگران قرار داشتند و از طرفی دیگر افراد بی‌صداقت، منافق، سیّاس و شیطان‌های روی زمین بودند.

وی گفت: همواره احمق‌ها ابزار دست انسان‌های شیطان صفت هستند که تاریخ از این نوع انسان‌ها پر است و امروز نیز در صحنه بین الملل یک عده شیطان‌هایی هستند که از ابلیس بدترند و یک عده را نیز به عنوان ابزار در خدمت می‌گیرند که خودشان نمی‌فهمند چه می‌کنند.

وی اظهار داشت: آن دسته از افرادی که علیه امام علی (ع) قیام کردند و در مقابل حضرت که امام عادل و وصی رسول خداست، ایستادند، اینگونه نبود که حضرت را نشناسند بلکه بسیار بهتر از من و شما امام علی (ع) را می‌شناختند اما بحث هوای نفس و حکومت و شهوات در میان بود که برخی سخت لغزیدند و موجب کشته شدن بسیاری از مسلمانان و باعث انواع سستی‌ها در جامعه اسلامی شدند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه شناخت بدون صداقت فایده ای ندارد افزود: تاریخ در حال تکرار شدن است، اگرچه اشخاص فرق می‌کنند اما مواضع همان مواضع است و چه افرادی هستند که هیچ چیزی از دین نمی‌فهمند و تنها ادعا می‌کنند و در نتیجه عوض دین، مردم را به طاغوت و ظلم می‌کشانند.

وی گفت: چقدر کسانی هستند که کاملا اشراف و آگاهی دارند ولی به دنبال منافع، شهوات، پول، مال و قدرت هستند که بدترین لعزشگاه برای انسان، همین است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: بسیار شکر خداوند متعال را به جای آورید که با خون شهدا ابزاری فراهم شده که در این شرایط آخرالزمانی دارای جایگاهی هستید که دو شاخصه بصیرت و صداقت در آن نهفته است.

وی افزود: مال و جان سرمایه نیست بلکه سرمایه انسان بصیرت و صداقت است لذا هر فردی که این دو شاخصه را ندارد فقیر است ولو اینکه دنیا را داشته باشد و هر فردی که این موارد را داشته باشد، غنی است.

وی گفت: بر مواضعتان پای فشارید و برای هدایت انسان‌ها و توسعه تفکر بسیجی تلاش کنید و از فرصتی که در اختیارتان قرار گرفته است، نهایت استفاده را ببرید.

 

 

 

 

 

رئیس جهاد کشاورزی بشرویه اعلام کرد؛
۹۰ درصد محصولات کشاورزی بشرویه در اختیار دلال ها
سرچاهی با بیان اینکه کشاورزان بشرویه ۹۰ درصد از محصولات تولیدی خود را به دلال ها می فروشند، گفت: متاسفانه تنها ۱۰ درصد از محصولات کشاورزی این شهرستان به صورت مستقیم به فروش می رسد.

«حسین سرچاهی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند اظهار داشت: فصل بهار زمان برداشت محصولات کشاورزی از جمله گل محمدی، زیره سبز، خاکشیر، خربزه، هندوانه، زردآلو، گندم و جو در شهرستان بشرویه است.

رئیس جهاد کشاورزی بشرویه با اشاره به اینکه تا پایان بهار امسال یکصد تن خاکشیر در شهرستان بشرویه برداشت خواهد شد، گفت: امسال پیش بینی شده است که سه تن گل محمدی، ۶ هزار تن گندم، ۱۸ هزار تن جو و ۴۰۰ تن زیره سبز برداشت شود که میزان برداشت هر یک از محصولات نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته به طوری که برداشت گل محمدی ۵۰ درصد افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کشاورزان بشرویه ۹۰ درصد از محصولات تولیدی خود را به دلال ها می فروشند، ادامه داد: متاسفانه تنها ۱۰ درصد از محصولات کشاورزی این شهرستان به صورت مستقیم به فروش می رسد.

سرچاهی با اشاره به مشکلات کشاورزی بشرویه گفت: از جمله مشکلات می توان به دور بودن از مراکز اصلی فروش محصولات کشاورزی، مشکلات حمل و نقل، بالابودن نرخ بهره تسهیلات و عدم وجود مراکز تحقیقاتی اشاره کرد.

رئیس جهاد کشاورزی بشرویه با بیان اینکه بر اثر تگرگ و بارندگی های شدید فروردین امسال ۳۵ هکتار از محصول زردآلو و ۴۰ هکتار از پسته بشرویه خسارت دیدند، افزود: در برخی نقاط نیز بارندگی های شدید سبب خسارت دیدن محصولات جالیزی و زیره سبز شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از محصولات زراعی بشرویه شامل خاکشیر، زیره سبز و محصولات جالیزی به سایر نقاط کشور و استان صادر می شوند، ادامه داد: ۱۰۰ درصد از محصول پنبه این شهرستان به سایر استان‌ها توسط واسطه ها ارسال می شود و ۸۰ درصد از تولید محصولات باغی شامل پسته، انار، زردآلو، زعفران نیز توسط واسطه ها به خارج از شهرستان نیز در حال صادرات هستند.

دعوت از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان استان برای عضویت در صندوق اعتباری هنر۲-۳

    
دعوت از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان استان برای عضویت در صندوق اعتباری هنر
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، از تسهیلات صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان خبر داد.

سید علی زمزم با بیان این خبر، عنوان کرد: واجدین شرایطی که تاکنون در این صندوق ثبت نام نکرده اند و از هیچ گونه پوشش بیمه ای برخوردار نیستند می توانند با مراجعه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و یا ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
وی با اشاره به این که شرایط عضویت در این صندوق به تفکیک در آیین نامه ذکر شده است، ادامه داد: به منظور فراهم ساختن شرایط مساعد برای جذب و شکوفایی استعدادها، گسترش زمینه ایجاد اشتغال و تضمین خلق آثار فرهنگی، هنری و سینمایی و مطبوعاتی و تامین رفاه اجتماعی و معیشتی اعضاء ، رونق بخشیدن به اقتصاد فرهنگ و هنر و توسعه صنایع فرهنگی، ایجاد تمهیدات لازم برای معرفی و بازاریابی کالاهای فرهنگی و هنری در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی ، تسهیلاتی در قالب حمایتهای توسعه ای، حمایتهای بیمه ای و حمایتهای معیشتی و تامین آتیه در نظر گرفته شده است .

 

 

 

 

 

از محل موقوفات؛
۱۵۵۰ بسته مواد غذایی و بهداشتی بین نیازمندان خراسان‌جنوبی توزیع شد۲-۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع)، ۱۵۵۰ بسته مواد غذایی و بهداشتی در قالب طرح ضیافت همدلی از محل نیات وقف بین نیازمندان توزیع شد.

حجت الاسلام «پرویز بخشی‌پور» اظهار کرد: برنامه‌های ولادت امام حسن(ع) امسال به علت شیوع کرونا بدون حضور مخاطب در بقاع متبرکه برگزار شد.

وی افزود: همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع)، ۱۵۵۰ بسته مواد غذایی و بهداشتی از محل نیات وقف بین نیازمندان توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی از محل نیات وقف‌هایی که مرتبط با این ماه و اطعام بودند، صورت گرفته است.

بخشی‌پور با اشاره به اجرای برنامه کاروان نسیم کرامت و اطعام با همکاری هیات رزمندگان و سپاه پاسداران در روز ولادت، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های شاخص، تعویض پرچم مزین به نام امام حسن(ع) در بقاع متبرکه استان بود.

وی یادآور شد: توزیع مواد غذایی و بهداشتی از محل نیات وقف تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

استفاده از توانمندی دهیاری ها و بخشداری ها برای اطلاع رسانی در روستاها/۲-۳

    
استفاده از توانمندی دهیاری ها و بخشداری ها برای اطلاع رسانی در روستاها
​مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به اهمیت اطلاع رسانی در روستاها و بخش ها جهت رعایت مباحث اجتماعی، خودمراقبتی ها و نکات بهداشتی، اشاره و عنوان کرد: در این راستا می توان از توانمندی دهیاری ها و بخشدارها برای بحث اطلاع رسانی شایسته و مناسب استفاده کرد.

ناصر نبی زاده در شانزدهمین جلسه کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درخصوص تلاش های کادر درمانی کشور، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب ، آرزو کردند هنرمندان بتوانند همچون شهید آوینی با گفتار ، نوشتار و کارهای هنری و نمایشی، جزئیات این جهاد عظیم مردمی را به شیرینی روایت و آن را در تاریخ ماندگار کنند. ایشان همچنین تاثیر کرونا بر فرهنگ غنی اسلامی را با فرهنگ غربی مقایسه نموده و بیان کردند:” در دوران قرنطینه، نقش و جایگاه خانواده در فرهنگ اسلامی- ایرانی آشکارتر شد در حالی‌که در کشورهایی که خانواده پایه و معنای درستی ندارد، دوران خانه‌نشینی عمومی به این شکل قابل تحمل و درک نیست.

وی در ادامه به مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا و تاکیدات استاندار بر رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات اشاره کرد و افزود: لازم است جهت کاهش چرخه گسترش بیماری کرونا همه سازمان ها و نهادها با تمام امکانات پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. مدیر کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان این که دبیرخانه شورای اطلاع رسانی با کمک خانه مطبوعات با تولید محتواهایی درخصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات اقدام به ایجاد روند مستمری جهت اجرای این پروتکل ها نموده است ادامه داد: روابط عمومی سازمان ها و ادارات نیز با بر عهده داشتن بخشی از رسالت اطلاع رسانی، به بازنشر محتواهای تولید شده کمک کنند. نبی زاده به تاکید استاندار در خصوص ادامه رعایت فاصله گذاری اجتماعی و خودمراقبتی های فردی و اجتماعی توسط عموم مردم نیز اشاره نمود و بیان کرد: استمرار وضعیت کنترلی رفع بیماری، پیشگیری یا قطع چرخه آن منوط به رعایت این موارد است. وی همچنین با بیان این که وضعیت شهرهای استان هر ۳ تا ۴ روز مورد بررسی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: بر اساس این پایش و بررسی ممکن است یک شهر کم خطر (زرد) به شهر با خطر یا متوسط تغییر کند . لذا لازم است که رعایت مباحث بهداشتی و پرو تکل های مربوطه در اولویت قرار گیرد .در این راستا استمرار اطلاع رسانی امری ضروری است.
مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه ارائه خدمات نظام و دولت و اطلاع رسانی آن را اقدامی لازم درخصوص امیدآفرینی دانست و گفت: اطلاع رسانی اقدامات انجام شده در راستای پویش کمک های مومنانه و رزمایش بزرگ مهربانی که با شناسایی بیش از ۲ هزار خانواده در سطح استان انجام خواهد گرفت، از جمله این موارد می باشد.
نبی زاده همچنین با اشاره به اطلاع رسانی نکات بهداشتی در روستاها ، عنوان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده همکاری با 
دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری در خصوص تولید محتوا متناسب با نیازهای جوامع روستایی می باشد.
خواجوی مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری نیز به اقدامات انجام شده در حوزه روستایی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون اشاره کرد و افزود: در گام های اولیه ، جلسات توجیهی با حضور مسئولان خانه های بهداشت برگزار و نکات لازم ارائه شد. همچنین ضدعفونی معابر در سطح روستاها در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه درخصوص تامین مواد ضدعفونی کننده نیز مشکلی نداشتیم. وی حمایت از خانواده های درگیر در این مسئله را به عنوان یکی دیگر از فعالیت ها عنوان و اضافه کرد: برای حمایت از این افراد بسته های معیشتی از طریق کمک های خیران و اعتبارات دهیاری ها تامین و در اختیار خانواده های نیازمند قرار گرفت. خواجوی از تاکید جدی به مبحث فاصله گذاری اجتماعی در روستاها سخن گفت و بیان کرد: دستورالعمل ها نیز توسط فرمانداری ها و بخشداری های در اختیار دهیاری ها قرار گرفته و می‌گیرد تا عملیاتی شوند.
امیرآبادی معاون فنی مرکز بهداشت نیز از دریافت کد رهگیری توسط ۹۸٫۳ درصد صنوف استان خبر داد و اضافه کرد: ۸۲ درصد این صنوف پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند که جای تشکر دارد.  وی رعایت پروتکل های بهداشتی در سازمان ها ونهادها را ضروری دانست و ادامه داد: رعایت این پروتکل ها باید تبدیل به چشم اندازی و  سند اجرایی برای دستگاه های اجرایی شود تا از بروز سایر بیماری ها نیز جلوگیری گردد.

 

 

 

 

 

سرمایه‌گذاری 8 هزار میلیارد ریالی و اشتغال 1800 نفر در منطقه ویژه اقتصادی
سرمایه‌گذاری ۸ هزار میلیارد ریالی و اشتغال ۱۸۰۰ نفر در منطقه ویژه اقتصادی
استاندار خراسان جنوبی از واحدهای تولید چرم و کارخانه در دست احداث سرامیک مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بازید و از نزدیک در جریان روند فعالیت این واحدها قرار گرفت.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در روزهای ابتدای حضور در استان در سال ۹۷ بازدیدی از منطقه ویژه اقتصادی داشته، اظهار داشت: اقدامات خوبی در حوزه‌های زیر ساختی و سرمایه‌ گذاری صورت گرفته و پیشرفت قابل توجهی داشته است.

معتمدیان با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی یکی از مناطق ویژه اقتصادی موفق در سطح کشور است گفت: سه دلیل عدم اتکاء به منابع دولتی، اجرای کارهای زیرساختی و سرمایه‌گذاری در بازه زمانی کوتاه مدت و داشتن روحیه جهادی و پیگیری مستمر مدیران این مجموعه باعث وجه تمایز منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در سطح کشور شده است.

وی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی، تنها منطقه ویژه اقتصادی در سطح کشور که دارای قطعه منفصله در مرز ماهیرود می باشد و این در کشور منحصر به فرد است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت :تاکنون ۴۹ واحد اقتصادی ثبت قرارداد و درخواست سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی داشته اند که ۱۶ واحد با سرمایه گذاری ۱۳۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

معتمدیان افزود: ۳۴ واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد تومان تا دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: سه واحدی تولیدی کارخانه پرسیلیس با ظرفیت تولید سالانه ۲۵ هزار تن و کارخانه تولید کاشی و سرامیک با ظرفیت سالانه ۱۰ میلیون متر مربع با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد تومان و اشتغال ۴۰۰ نفر، و کارخانه پوشاک و نساجی با سرمایه‌گذاری ۱۱۰میلیارد تومان و اشتغال بیش از ۱۰۰۰ نفر تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: تا پایان سال جاری بیش از ۸هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال ۱۸۰۰ نفر در منطقه ویژه اقتصادی صورت خواهد گرفت.

معتمدیان با بیان اینکه ۴۱۲ درصد افزایش ترانزیت در سال ۹۸ از مرز ماهیرود صورت گرفته است بیان داشت : خوشبختانه بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، علیرغم تمام محدودیت های موجود از لحاظ وزنی ۴۴ درصد و از لحاظ ترانزیت ۴۱۲ درصد در سال ۹۸ افزایش صادرات صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در سال ۹۹، افزایش ۶۶ درصدی از لحاظ ارزشی و ۱۳ درصدی از لحاظ وزنی میزان صادرات استان از مرز ماهیرود بوده است که در سایه همکاری و همراهی دستگاه های متولی حاصل شده است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد : مرز ماهیرود در ایام شیوع ویروس کرونا بدلیل وجود زیر ساخت های لازم، رعایت پروتکل های بهداشتی و هم افزایی دستگاه های متولی جزو محدود مرزهای فعال کشور بوده است که یک ساعت تعطیلی نداشته است.

وی ادامه داد: از سوی دولت افغانستان درخواست ۲۴ ساعته شدن مرز ماهیرود مطرح که با نظر موافق بدنبال اخذ مجوز های لازم از دولت جهت ۲۴ ساعته شدن مرز ماهیرود هستیم که این مهم در اقتصاد استان و کشور تاثیر بسزایی خواهد داشت.

معتمدیان یکی از وظایف دولت را کمک به تامین زیر ساخت ها در حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال عنوان کرد و گفت : مشکلات گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی مرتفع و مشکلات باقی مانده در حوزه امور منابع آب و برق در دستور کار جهت انجام در اسرع وقت قرار گیرد.

در این بازدید که بیش از سه ساعت به طول انجامید مدیران کل گمرک، گاز، برق، امور منابع آب ، مخابرات و مدیر سازمان منطقه ویژه اقتصادی گزارشی از اقدامات صورت گرفته بیان کردند.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هشدار درباره افزایش مجدد کرونا در شهرستان زیرکوه/۲

فرماندار زیرکوه نسبت به اوج‌گیری دوباره ویروس کرونا در این شهرستان هشدار داد و از مردم خواست پروتکل‌های بهداشتی را همچنان جدی بگیرند.

محمدحسین عربشاهی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به آمار جدید بیماری کرونا وضعیت این شهرستان از سفید (کم خطر) به زرد (خطر متوسط) تغییر یافت.

وی بیان کرد: وضعیت هنوز در شهرستان زیرکوه به حالت عادی بازنگشته و تنها راهکار برای کنترل بیماری همکاری مردم در رعایت بهداشت فردی و تبدیل آن به فرهنگ جمعی و در خانه ماندن است.

وی گفت: اگر همه مردم رعایت نکنند دوباره ویروس کرونا در زیرکوه اوج می‌گیرد و خسارات سنگین‌تری را وارد خواهد کرد.

فرماندار زیرکوه از برگزاری جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان خبر داد و افزود: در این ستاد مقرر شد اصناف و کسبه پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت کامل رعایت کنند و نظارت‌ها بر روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشدید می‌شود.

وی اظهار داشت: روند افزایشی مبتلایان به کرونا به دغدغه و اولویت اصلی مسوولان، نیروهای نظامی و انتظامی و کادر بهداشت و درمان شهرستان تبدیل شده است.

عربشاهی گفت: به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی و بی‌توجهی برخی افراد به این نکات در چند روند گذشته شاهد روند افزایشی کرونا بوده‌ایم و تلاش ستاد مدیریت کرونا در شهرستان برای کنترل وضعیت فعلی ادامه دارد.

وی ادامه داد: در صورت ادامه روند افزایش ابتلا به کرونا تدابیر سختگیرانه‌تری برای مهار و پیشگیری از بیماری در شهرستان زیرکوه اعمال خواهد شد.

فرماندار زیرکوه درباره برگزاری نمازجمعه و بازگشایی مدارس هم گفت: در این خصوص منتظر مصوبه و ابلاغ ستاد ملی و استانی کرونا هستیم.

 

 

 

 

اهدای هزار بسته معیشتی از سوی کارکنان کویر تایر به اقشار نیازمند۳

هزار بسته معیشتی از سوی کارکنان کویر تایر بیرجند به اقشار نیازمند اهدا شد.

مدیر عامل کویر تایر گفت: کارکنان این کارخانه با اهدای بخشی از حقوق خود، هزار اهدای هزار بسته معیشتی از سوی کارکنان کویر تایر به اقشار نیازمندبسته معیشتی به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان به نیازمندان اهدا کردند.
زینلی با اشاره اینکه بسته‌ها به سپاه انصار الرضا، فرماندهی مرزبانی استان و اداره کل کار و رفاه اجتماعی تحویل داده می‌شود تا بین نیازمندان شناسایی شده توزیع شود، افزود: کارکنان کویر تایر پیش از این و در همه حوادث در کنار مردم بوده اند بطوری که در طول سال‌های گذشته هم ۸۰۰ میلیون تومان در حوادثی مثل سیل سیستان و بلوچستان و گلستان اهدا شده است.
سردار قاسمی فرمانده سپاه انصار الرضای استان هم در مراسم توزیع این بسته‌ها با اشاره به اینکه این کمک‌ها نشان از همدلی و فرهنگ بالای مردم ایران است، گفت: تاکنون در ۲ مرحله بسته‌های معیشتی بین اقشار آسیب دیده توزیع شده و قرار است تا پایان ماه مبارک رمضان، یک مرحله دیگر رزمایش کمک‌های مومنانه برگزار شود.

 

 

 

 

۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی۲-۳

تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در خراسان جنوبی با شناسایی ۶ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۶۱۴ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی: تاکنون از ۴ هزار و ۱۰۲ آزمایش انجام شده، ۳ هزار و ۴۸۸ نفر تست شان منفی و ۶۱۴ نفر جواب تست شان مثبت شد.
مهدی زاده افزود: از این تعداد ۵۶۵ بیمار از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و ۵ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند که حال عمومی یک نفر از این بیماران وخیم است.
وی با اشاره به شناسایی ۴ مورد جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ساعت گدشته از بین ۸۵ آزمایش انجام شده، گفت: نمونه‌های مثبت امروز ۴ مورد مربوط به شهرستان درمیان و ۲ مورد مربوط به شهرستان بیرجند است.
مهدی زاده با اشاره به اینکه در ۲۴ساعت گذشته مورد فوت ناشی از ویروس کرونا در استان نداشتیم، افزود: تعداد فوت شدگان ناشی از ویروس کرونا در خراسان جنوبی همان ۴۴ نفر هستند.
وی غربالگری مرحله دوم این بیماری را ۴۰۱ هزار و ۱۸ نفر از افراد بالای ۱۵سال عنوان کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

فرمانده سپاه ‌خراسان جنوبی‌: رزمایش کمک مومنانه دنیا را حیرت زده کرد / اربعین دیگری در ایران رقم خورد

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه رزمایش کمک مومنانه دنیا را به حیرت آورده است گفت: با اجرای این رزمایش اربعین دیگری در ایران رقم خورد.

فرمانده سپاه ‌خراسان جنوبی‌: رزمایش کمک مومنانه دنیا را حیرت زده کرد / اربعین دیگری در ایران رقم خورد

 سردار علی قاسمی صبح امروز در رزمایش کمک مومنانه اهدای یک هزار بسته معیشتی کارکنان کویرتایر به نیازمندان و آسیب دیدگان اقتصادی از کرونا در خراسان جنوبی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در پیامی در نیمه شعبان فرمودند “چه خوب است که امسال رزمایش مواسات، همدلی و کمک مونانه انجام شود تا خاطره خوشی برای نیازمندان مومن از ماه مبارک رمضان باشد”.

وی گفت: در این راستا همه مردم به میدان آمدند و انتظار را نداشتیم که ملتی که خود به نوعی تحریم و مشکلات اقتصادی دارند اینگونه به هم‌نوعان خود کمک کنند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دشمن قصد داشت این فرهنگ و سیره ائمه را از ما بگیرد اما موفق نشد بیان کرد: زندگی و سیره ائمه این بوده است که هرچه دارند را با هم نوعان تقسیم کنند.

قاسمی افزود: با اجرای این رزمایش اربعین دیگری در ایران رقم خورد. در جلسه‌ای که در استانداری داشتیم برآورد ما در این رزمایش برای ده هزار  بسته معیشتی پیش‌بینی شد اما در مرحله نخست ۱۴ هزار و ۵۰۰ بسته آماده شد و تا پایان مرحله نخست ۲۹ هزار بسته توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله دوم ۳۰ هزار بسته پیش‌بینی شده بود که تا روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) ۵۹ هزار و ۸۰۰ بسته معیشتی در مرحله اول توزیع شد و هنوز تا ۲۵ اردیبهشت این تعداد افزایش می‌یابد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در مرحله سوم که به پایان ماه مبارک رمضان ختم می‌شود این کمک‌ها ادامه دارد یادآور شد: در این رزمایش بسیاری از مردم از معیشت خود زده‌اند تا به همنوع خود کمک کنند.

قاسمی اظهار داشت: رزمایش کمک مومنانه یعنی این حس انسان دوستی را به سراسر ایران اعلام کنیم البته عده‌ای در فضای مجازی اعلام می‌کنند که این کار ریا و تشریفات است در حالی که مقام معظم رهبری در بیانات خود فرموده‌اند این رزمایش و حس انسان دوستی باید به رخ دنیا کشیده شود.

وی با اشاره به اینکه این رزمایش ترویج حسنه است افزود: در ماه مبارک رمضان باید حواسمان باشد تا زندانیانی که جرایم غیرعمد دارند فراموش نشوند و باید به آنان نیز کمک شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه این رزمایش دنیا را به حیرت آورده است گفت: امروز کارگران ما رزمنده هستند.

مشارکت ۲۵۰ میلیون تومانی کارکنان کویرتایر در رزمایش کمک مومنانه

کارکنان شرکت کویرتایر با لبیک به فرمان رهبرمعظم انقلاب اسلامی و در نمایش شکوه همدلی با اهدای ۱۰۰۰ بسته معیشتی در رزمایش کمک مومنانه مشارکت کردند.

مدیرعامل شرکت کویرتایر در آیین اهدای این بسته‌های غذایی که با حضور سردار قاسمی فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) برگزارشد اظهار داشت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر پیشنهاد برای کمک به اقشار نیازمند و آسیب پذیر با برگزاری رزمایش مواسات وکمک مومنانه در ایام ماه مبارک رمضان،کارکنان این شرکت در لبیک به این فرمان، کمک‌های نقدی خود را با اختصاص یک تا چند بسته غذایی به این  امرخداپسندانه اختصاص دادند.

وی افزود: از محل کمک‌های نقدی کارکنان این شرکت ۱۰۰۰ بسته غذایی به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان شامل برنج، روغن، قند، چای و ماکارونی تهیه و به نیازمندان و خانواده‌های صدمه دیده اقتصادی از ویروس کرونا اهدا شد.

مدیرعامل شرکت کویرتایر اظهار داشت: همه ما به عنوان یک مسلمان نمی‌توانیم در برابر تحولات اجتماعی بی تفاوت باشیم و حس انسان دوستی که در وجود همه ما است الزام می‌کند که در صحنه‌ها حضور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کویرتایر همواره در مسئولیت های اجتماعی پیشگام بوده است افزود: تاکنون کارکنان خدوم کویرتایر حدود ۸۰۰ میلیون تومان در حوادث مختلف اجتماعی اعم از سیل گلستان، زلزله کرمانشاه، سیل سیستان و بلوچستان و بسته‌های معیشتی کمک مومنانه کمک کرده‌اند.

 زینلی با بیان اینکه این احساس مسئولیت‌ها و همدردی است که در طول ۴۰ سال از انقلاب به کوری چشم دشمنان نظام ما را مستقرتر و پا برجاتر کرده است تصریح کرد:  آمریکا که دارای بزرگترین تکنولوژی جهان است بیش از همه کس در مقابل کرونا زانو زده زیرا همدردی و احساس مسئولیت ایران را ندارند.

وی با اشاره به اینکه اگر در کشور ما نیز قرار بود تنها دولت و وزارت بهداشت در صحنه باشند مطمئنا ما نیز زانو می‌زدیم خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، حسینیه ها، مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد به کارگاه‌های تولیدی تبدیل شد و امروز کشور ما در زمانی اندک موفق به صادرات محصولات بسیار پیشرفته علمی و مهندسی در بحث پزشکی شده است.

مدیرعامل شرکت کویرتایر با اشاره به بیش از ۴۰ سال تحریم و محاصره کشور یادآور شد: جان، مال و اقتصاد ما هدف جنگ استکبار قرار گرفته است و ما آگاهانه براساس فرمایش امام(ره) شرفمان را انتخاب و در مقابل استکبار می‌ایستیم.

در این مراسم که سردار مسروری فرمانده مرزبانی استان، اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولان استان حضور داشتند بسته‌های معیشتی به سپاه انصار الرضا، فرماندهی مرزبانی استان و اداره کل کار و رفاه اجتماعی تحویل داده شد تا بین نیازمندان شناسایی شده توزیع شود.

انتهای پیام/۲۵۵/ش

 

 

 

 

 

 

دولت افغانستان خواستار فعالیت ۲۴ ساعته ‌مرز ماهیرود شد/۳

استاندار خراسان جنوبی گفت: از سوی دولت افغانستان درخواست ۲۴ ساعته شدن مرز ماهیرود مطرح که با نظر موافق به دنبال اخذ مجوزهای لازم از دولت هستیم.

دولت افغانستان خواستار فعالیت 24 ساعته ‌مرز ماهیرود شد

 محمدصادق معتمدیان در بازدید از واحدهای تولید چرم و کارخانه در دست احداث سرامیک با بیان اینکه در روزهای ابتدای حضور در استان در سال ۹۷ بازدیدی از منطقه ویژه اقتصادی داشتیم اظهار داشت: اقدامات خوبی در حوزه‌های زیرساختی و سرمایه‌گذاری صورت گرفته و پیشرفت قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند یکی از مناطق موفق در سطح کشور است گفت: سه دلیل عدم اتکاء به منابع دولتی، اجرای کارهای زیرساختی و سرمایه‌گذاری در بازه زمانی کوتاه مدت و داشتن روحیه جهادی و پیگیری مستمر مدیران این مجموعه باعث وجه تمایز منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در سطح کشور شده است.

وی بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی، تنها منطقه ویژه اقتصادی در سطح کشور  است که دارای قطعه منفصله در مرز ماهیرود است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد:تاکنون ۴۹ واحد اقتصادی ثبت قرارداد و درخواست سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی داشته‌اند که ۱۶ واحد با سرمایه گذاری ۱۳۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: ۳۴ واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد تومان تا دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

معتمدیان افزود: سه واحدی تولیدی کارخانه پرسیلیس با ظرفیت تولید سالانه ۲۵ هزار تن و کارخانه تولید کاشی و سرامیک با ظرفیت سالانه ۱۰ میلیون متر مربع با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد تومان و اشتغال ۴۰۰ نفر و کارخانه پوشاک و نساجی با سرمایه‌گذاری ۱۱۰ میلیارد تومان و اشتغال بیش از ۱۰۰۰ نفر تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: تا پایان سال جاری بیش از ۸ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغال ۱۸۰۰ نفر در منطقه ویژه اقتصادی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ۴۱۲ درصد افزایش ترانزیت در سال ۹۸ از مرز ماهیرود صورت گرفته است عنوان کرد: خوشبختانه بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، علیرغم تمام محدودیت‌های موجود از لحاظ وزنی ۴۴ درصد و از لحاظ ترانزیت ۴۱۲ درصد در سال ۹۸ افزایش صادرات صورت گرفته است.

معتمدیان گفت: امسال افزایش ۶۶ درصدی از لحاظ ارزشی و ۱۳ درصدی از لحاظ وزنی میزان صادرات استان از مرز ماهیرود داشتیم که در سایه همکاری و همراهی دستگاه‌های متولی حاصل شده است.

وی تصریح کرد: مرز ماهیرود در ایام شیوع ویروس کرونا به دلیل وجود زیرساخت‌های لازم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و هم افزایی دستگاه‌های متولی جزو محدود مرزهای فعال کشور بوده است که یک ساعت تعطیلی نداشته است.

استاندار خراسان جنوبی یادآورشد: از سوی دولت افغانستان درخواست ۲۴ ساعته شدن مرز ماهیرود مطرح که با نظر موافق به دنبال اخذ مجوزهای لازم از دولت جهت ۲۴ ساعته شدن مرز ماهیرود هستیم که این مهم در اقتصاد استان و کشور تاثیر به سزایی خواهد داشت.

معتمدیان یکی از وظایف دولت را کمک به تامین زیرساخت‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال عنوان کرد و گفت: مشکلات گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی مرتفع و مشکلات باقی مانده در حوزه امور منابع آب و برق  در دستور کار جهت انجام در اسرع وقت قرار  گیرد.

بهره‌برداری از نخستین کارخانه تولید چرم مصنوعی در خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت تولیدی صنعتی آذین چرم خاوران نیز در این بازدیدبا ارائه گزارشی به استاندار خراسان جنوبی گفت: نخستین شرکت تولیدی و صنعتی تولید چرم مصنوعی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در زمینی به مساحت ۱۸ هزار متر مربع و با بیش از ۶ هزار مترمربع زیربنا آماده تولید است.

مرتضی حجتی‌پور اظهار داشت: این شرکت با سرمایه گذاری هلدینگ تاپسر از منابع داخلی و بدون دریافت هیچگونه تسهیلات با اتکا به ماشین آلات پیشرفته و به روز با بالاترین تکنولوژی آماده رفع نیاز بازار داخلی و  صادرات به کشور افغانستان نیز است.

وی تصریح کرد: این شرکت با بهره‌گیری از نیروهای فنی و تولیدی مجرب و متعهد با بیش از ۲۶ سال سابقه کاری، قادر به تولید انواع چرم مصنوعی  PU & PVC شامل انواع چرم مصنوعی کیفی، کفشی، مبلی، لباسی، روکش صندلی، خودرویی، تبلیغاتی، دیوارکوب‌های چرمی مورد نیاز بازار حرفه‌ای داخل و خارج کشور است.

وی خاطر نشان کرد: شرکت آذین چرم خاوران بر آن است تا در آینده‌ای بسیار نزدیک با تکمیل و توسعه  خطوط تولیدی خود به بزرگترین قطب تولید انواع چرم مصنوعی در شرق کشور تبدیل شود.

مدیرعامل شرکت تولیدی صنعتی آذین چرم خاوران با اشاره به محصولات این شرکت بیان کرد: تنوع مدل و رنگ، زیبایی و کیفیت محصول از مشخصه های بارز یک محصول چرمی است و این مجموعه از بدو تاسیس تمام توان خود را در تولید کالایی با مشخصات ذکر شده به کار گرفته تا بتواند مشتریان را از لحاظ تنوع و کیفیت مرتفع کند.

حجتی‌پور هدف اصلی آذین چرم خاوران را تولید باکیفیت و رضایتمندی مشتریان ذکر کرد و ادامه داد: پایین بودن قیمت تمام شده چرم مصنوعی در مقایسه با چرم طبیعی باعث می‌شود تا تمام محصولات چرمی تولید شده نیز از قیمت پایین‌تری برخوردار باشند بنابراین این امر سبب می‌شود تا تمام قشرهای جامعه بتوانند از تمام محصولات چرم مصنوعی بهره‌مند شوند.

وی افزود: چرم مصنوعی به سادگی و با پارچه مرطوبی تمیز می‌شود و رنگ آن به نسبت چرم طبیعی کمتر دچار محوشدگی می‌شود. چرم مصنوعی سطحی یکنواخت دارد ولی چرم طبیعی ساختار آن نامنظم تر است.

مدیر عامل شرکت آذین چرم خاوران اظهار داشت: باتوجه به تنوع بسیار زیاد و تابع مد بودن دارای تقاضای بسیار زیاد است در تولید کفش‌های ورزشی، کلاسیک مردانه، زنانه و بچگانه استفاده می‌شود و در تولید چکمه و انواع توپ‌های ورزشی نیز کاربرد دارد.

۳۴ واحد تا پایان سال در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی به بهره برداری می‌رسد/۳-۷

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه مهم ترین محرک توسعه اقتصادی استان وجود منطقه ویژه اقتصادی است گفت: تا پایان سال ۳۴ واحد به بهره برداری می‌رسد.

34 واحد تا پایان سال در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی به بهره برداری می‌رسد

مرتضی صفدری زاده در بازدید استاندار خراسان جنوبی از منطقه ویژه اقتصادی استان اظهار داشت: مهم ترین محرک توسعه اقتصادی خراسان جنوبی ،منطقه ویژه اقتصادی است و پتانسیل‌های زیادی دارد.

وی با بیان این‌که  سازمان منطقه ویژه اقتصادی  استان  در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید گام‌های خوبی برداشته  و تلاشها را برای افزایش تولید به کار بسته است افزود: مرز یکی از پتانسیل‌های قوی برای خراسان جنوبی است و منطقه ویژه خراسان جنوبی با ورود بخش خصوصی ایجاد شده و همواره اداره می‌شود.

مدیرعامل  سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: یکی از خصوصیات این منطقه وجود نقطه مفصله است و تمام ظرفیت‌های قانونی را به کار گرفتیم تا برای استان رشد وتوسعه را محقق سازیم چرا که این استان دارای مزیت‌های زیادی است و در این سالها با نگاه‌های ویژه استاندار در بخش‌های اقتصادی،اجتماعی، فرهنگی، ورزشی،پویایی دارد .

صفدری زاده رشد و توسعه امروز خراسان جنوبی را مدیون تلاشهای استاندار دانست و افزود:  سایت مرکزی ما براساس مزیت‌های نسبی راه اندازی شده و واحدهایی که در این منطقه ایجاد می‌شود، با دقت نظر تلاش می‌شود از نظر حرفه‌ای بررسی شود تا تبدیل به منطقه ویژه فعال باشد و تا جایی که اطلاعاتمان اجازه دهد واحدهایی با مزیت‌های استان قرار گیرد.

وی همجواری با کشور افغانستان  و قرار گرفتن در مرکز سقل جنوب کشور را از دیگر مزیتهای خراسان جنوبی دانست و بیان داشت: نگاه بخش خصوصی نگاهی توسعه‌ای است.

وی با بیان اینکه در مجموع در این مجموعه ۴۹ واحد وجود دارد افزود:ادعا داریم که اگر طرحی توجیهی مدون باشد کمتر از ۷۲ ساعت مجوزهای لازم را از منطقه دریافت می‌کند و تا کنون یکی از اتفاقات مهم که در سال گذشته رقم خورده است،تردد میانگین ۷۵۰ کامیون در مرز ماهیرود بود و امسال این میزان تردد افزایش می‌یابد.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت:اکنون ۱۶ واحد اقتصادی با سرمایه ۱۳۰ میلیارد تومان در این منطقه به بهره برداری رسیده است و ۳۴ واحد نیز تا دهه فجر امسال با سرمایه ۲۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به توانمندی‌های مرز ماهیرود و درخواست ۲۴ ساعته شدن این مرز از سوی افغان بیان داشت: در صورت محقق شدن ۲۴ ساعته این مرز،توسعه  چشم گیری حاصل می‌شود.

صفدری زاده با بیان این‌که تمامی نیروهای منطقه ویژه اقتصادی استان نیروهای بومی هستند افزود: خراسان جنوبی به ویژه مرکز استان از نبود یک مرکز خرید پیشرفته رنج می‌برد که در این راستا آمادگی داریم برای تحقق مرکز خرید پیشرفته در مرکز استان پیگیری کنیم.

لیگ برتر کتابخوانی مسجد باقرالعلوم(ع) برگزار می گردد/۵

   
لیگ برتر کتابخوانی مسجد باقرالعلوم(ع) برگزار می گردد
لیگ برتر کتابخوانی مسجد باقرالعلوم(ع) با همکاری انتشارات سوره مهر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برگزار می شود

این برنامه سه گروه خواهران ۱۵ تا ۲۴ سال، برادران ۱۵ تا ۲۴ سال و خواهران و برادران ۲۴ سال به بالا می توانند شرکت نمایند.مسابقه دارای سه مرحله است و افراد در هر گروه می توانند در هر سه مرحله یا کمتر شرکت کنند. در هر مرحله دو کتاب پیشنهادی معرفی می گردد که شرکت کنندگان پس از مطالعه یکی از آن ها ، آزمونی را بر اساس کتاب انتخابی خواهند داد.

گفتنی است در هر مرحله به برندگان جوایزی اهدا می گردد.

شایان ذکر است علاقه مندن جهت تهیه کتاب ها می توانند به صورت حضوری به فروشگاه سوره مهر، واقع در بیرجند، خیابان منتظری ، جنب سینما بهمن مراجعه و یا با شماره ۰۹۱۵۷۲۰۱۵۹۶ ، آقای چوپانی، تماس حاصل نمایند. جهت درخواست ارسال کتاب مدنظر نیز می توانند از طریق اینستاگرام ، ایتا و تلگرام اقدام نمایند.

علاقه مندان جهت ثبت نام می توانند به سایت leagaketab.ir مراجعه و فرم ثبت نام را تکمیل نمایند.

روش دیگر تکمیل فرم مجازی در کانال های ایتا و تلگرام با آیدی @sooremehr_kj و ارسال آن برای آی دی مسئول ثبت نام می باشد.

 

 

 

 

 

 

آغاز فعالیت مراکز کانون خراسان جنوبی به صورت مجازی/ ۵-۷

با توجه به استمرار تعطیلی مراکز کانون به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی فعالیت خود را در بستر فضای مجازی داخلی آغاز می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: با توجه به تعطیلی مراکز کانون به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و با هدف پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و همچنین پایدار سازی اعضا، فعالیت‌های جاری مراکز، کارگاه‌ها و انجمن‌ها در قالب گروه‌های مجازی پیش بینی شده است.
طاهره حمیدی افزود: در تمامی مراکز ثابت، سیار و پستی استان به منظور اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی، چهار گروه (دو گروه کودک و دو گروه نوجوان) به تفکیک دختر و پسر تشکیل می‌شود و مربیان در این قالب به اجرای فعالیت می‌پردازند و بر همین اساس کارگاه‌ها و انجمن‌ها نیز گروه‌های مستقل خود را خواهند داشت.
وی گفت: در فعالیت‌های جاری، مراکز کانون با برنامه ریزی هفتگی، متناسب با هر گروه سنی دو نوبت در هفته برای هر گروه سنی پیش بینی و اجرا خواهد شد.
حمیدی افزود: برنامه‌های متنوع فرهنگی شامل کتاب‌خوانی، قصه گویی، معرفی شخصیت، سرزمین و وقایع، نمایش خلاق با کمک اعضای خانواده، بازی و سرگرمی، مباحث علمی، فعالیت‌های علمی ساده، نقد کتاب و کاردستی  در این مراکز پیش بینی شده است.
حمیدی برگزاری انجمن‌های کانون شامل انجمن قصه گویی، نجوم، انجمن‌های ادبی و هنری با حضور میهمانان کشوری در بستر فضای مجازی را از دیگر فعالیت‌های مراکز عنوان کرد و افزود: تمامی این فعالیت‌ها بدون پذیرش کودکان ونوجوانان در مراکز کانون و به صورت مجازی با استفاده از پیام رسان‌های داخلی تا زمان بازگشایی مراکز ادامه خواهد داشت.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی خبر داد:

پیش بینی خرید تضمینی ۱۶ هزار تن گندم از کشاورزان خراسان جنوبی

پیش بینی خرید تضمینی ۱۶ هزار تن گندم از کشاورزان خراسان جنوبی

 مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی از پیش بینی خرید تضمینی بیش از ۱۶ هزار تن گندم از سطح ۲۱ هزار هکتار اراضی زیر کشت این محصول در استان خبر داد.

 مجید اسدالهی صبح سه شنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه ۱۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گندم آبی و سه هزار هکتار زیر کشت گندم دیم است، بیان کرد: پیش می‌شود در سال زراعی جاری بیش از ۱۵ هزار تن گندم از اراضی آبی و یک هزار تن از اراضی دیم کشاورزان خریداری شود.

وی با بیان اینکه امسال برای دریافت اطلاعات کشاورزان و سطح زیر کشت از سامانه پهنه بندی استفاده شده است، گفت: با استفاده از این سامانه کشاورزان و تولیدکنندگان واقعی شناسایی و اطلاعات آنها به صورت آنلاین در اختیار شبکه‌های خرید قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۰۰ تن گندم به نرخ تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است، عنوان کرد: رقم پرداختی به کشاورزان استان در این زمینه ۲۳ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی از فعالیت ۱۸ مرکز خرید تضمینی گندم در استان خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد ۱۶ مرکز تعاون روستایی و دو مرکز خرید دولتی استان است.

وی با بیان اینکه بنا به تصمیمات مشورتی شروع تا پایان خرید تضمینی گندم در استان دو ماه طول خواهد کشید، گفت: آغاز خرید از ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز و تا اواسط مهرماه خرید قابل تمدید خواهد بود.

اسدالهی با تاکید بر اینکه تلاش داریم مبالغ خرید تضمینی را در کمتر از ۲۰ روز به کشاورزان پرداخت کنیم، عنوان کرد: در این راستا قراردادهایی با بانک‌های عامل استانی بسته شده است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی به ممنوعیت خروج گندم از استان هم اشاره کرد و افزود: خروج گندم از استان بدون مجوز شرکت غله و سازمان جهاد کشاورزی استان ممنوع است.

اسدالهی سطح زیر کشت کلزا در استان را ۲۶۰ هکتار اعلام کرد و گفت: پیش بینی می‌شود ۳۰۰ تن دانه روغنی از کشاورزان استان خریداری شود.

۲۹ میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی تامین شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: امسال ۲۹ میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم در استان تامین اعتبار شده است که سال گذشته این رقم ۲۳ میلیارد تومان بوده است.

مجید اسدالهی روز سه شنبه در نشست خبری به صورت آنلاین افزود: در روزهای گذشته خبرهای خوشی از تامین منابع مالی خرید تضمینی گندم رسید و قراردادهایی با بانک‌های عامل برای اخذ تسهیلات بانکی و پرداخت سریع وجه کشاورزان پیش‌بینی شد.

وی بیان کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان در قالب طرح ملی خرید تضمینی محصولات کشاورزی آماده خرید و جذب دسترنج کشاورزان است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی با اشاره به ثبت مشخصات گندم‌کاران استان در سامانه پهنه‌بندی اظهار داشت: از این طریق کشاورزان و تولیدکنندگان واقعی استان شناسایی می‌شود و میزان سطح زیرکشت گندم و تولید این محصول نیز مشخص خواهد شد.

وی سطح زیرکشت گندم آبی استان را بیش از ۱۸ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود از این سطح ۱۵ هزار تن محصول تولید و در اختیار مراکز خرید تضمینی قرار بگیرد.

اسداللهی، سطح زیرکشت محصول کلزا در استان را نیز ۲۶۰ هکتار ذکر کرد و یادآور شد: از این میزان، تولید ۳۰۰ تن دانه روغنی قابل پیش‌بینی است که توسط کشاورزان امسال تحویل مراکز خرید خواهد شد و ما نیز محصول را برای تامین روغن خوراکی در اختیار کارخانه‌های روغن‌کشی کشور قرار خواهیم داد.

وی تصریح کرد: امید است کمتر از ۲۰ روز بتوانیم مجموع مطالبات کشاورزان را تسویه کنیم تا خدمت موثری به هم استانی‌ها داشته باشیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی قیمت تعیین شده خرید تضمینی گندم را امسال ۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: این قیمت نشان دهنده رشد ۴۷ درصدی قیمت خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته است.

وی به فعالیت ۱۸ مرکز خرید تضمینی گندم در استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۲ مرکز دولتی در بیرجند و قاین فعال است و ۱۶ مرکز دیگر نیز زیر نظر اداره تعاون روستایی در سایر شهرستان‌ها برای خرید گندم مازاد کشاورزان آماده شده است.

اسداللهی با بیان اینکه در سال آبی جاری شاهد بارندگی‌های خوبی در استان بودیم تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال از ۱۸ هزار و ۶۰ هکتار سطح زیر کشت گندم آبی استان و سه هزار هکتار سطح زیر کشت گندم دیم حدود ۱۷ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

وی اظهار داشت: در طرح خرید تضمینی گندم در استان ۱۲۶ نفر نیرو آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌ و همکاری خواهند کرد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان‌جنوبی خطاب به کشاورزان گفت: مراکز خرید تضمینی گندم همان مراکز سال گذشته است لذا نیازی به پیگیری ندارد و کشاورزانی که سال قبل گندم خود را تحویل مراکز دادند امسال نیز در صورت تمایل می‌توانند گندم مازاد خود را به مراکز تحویل بدهند.

وی بیان کرد: در این طرح استانداری، جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعاون روستایی و نیروی انتظامی مشارکت و نظارت خواهند داشت.

اسداللهی از فعالیت یک مرکز خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا در شهرستان خوسف خبر داد و گفت: سطح زیر کشت کلزا در استان ۲۶۰ هکتار است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۰۰ تن کلزا در استان برداشت شود.

وی افزود: قیمت خرید هر کیلوگرم کلزا چهار هزار و ۶۶۰ تومان تعیین شده که این قیمت نیز نسبت به سال گذشته ۳۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان‌جنوبی تاکید کرد: هیچ محدودیتی برای میزان خرید گندم مازاد از کشاورزان تعیین نشده است و محصول کشاورزان خریداری خواهد شد اما به هیچ‌وجه از دلالان گندم خریداری نمی‌کنیم.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در برخی شهرستان‌ها شاهد آغاز فصل برداشت سریعتر گندم نسبت به سایر شهرستان‌ها هستیم لذا برای هر شهرستان برنامه‌ریزی زمان‌بندی مشخصی برای خرید گندم انجام شده است.

اسداللهی گفت: خرید تضمینی گندم از ۲۷ اردیبهشت ماه جاری آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد حتی امکان دارد تا اواسط مهرماه نیز در استان تمدید شود.

وی با بیان اینکه مدت زمان متوسط پرداخت مطالبات گندم‌گاران ۱۲ تا ۲۰ روز است عنوان کرد: امسال منابع مالی خرید گندم در سه سطح تامین شده که شامل منابع هدفمندی یارانه‌ها ۳۵ درصد، منابع داخلی وزارت جهاد کشاورزی و تسهیلات بانکی است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان‌جنوبی افزود: سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۰۰ تن گندم از یک‌هزار و ۴۵۰ کشاورز استان خریداری شد.

وی گفت: پار سال شرایط تولید محصولات کشاورزی استان از جمله دانه‌های روغنی، چغندرقند و برنج که جزو اقلام اساسی زندگی است خوب بود و امیدوارم امسال نیز شاهد رونق تولیدات بخش کشاورزی در استان باشیم.

 

 

 

 

برگزاری کلاس درس در خانه معلم بیرجندی۲-۳

معلم بیرجندی برای جبران عقب ماندگی دانش آموزان محروم شهرخود خانه اش را به کلاس درس تبدیل کرد.

 هر چند استفاده از تکنولوژی و ابزار‌های نوین، زمینه را برای ارتباط گیری با برگزاری کلاس درس در خانه معلم بیرجندیدانش‌آموزان از راه دور و انتقال محتوا‌های آموزشی تولیدی، فراهم کرده است، اما در این میان شماری از دانش‌آموزان خراسان جنوبی به علت مشکلات مالی خانواده هایشان، از این بستر محروم مانده‌اند.
فاطمه مطلبی پور آموزگار پایه‌ی اول دبستان محبت خواه بیرجند از جمله معلمان فداکار و جهادی است که از اول اردیبهشت با حفظ فاصله گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خانه خود را کلاس درس کرده است و به ۷دانش آموز محروم کلاس اولی آموزش می‌دهد.
او که علاوه بر این، در شبکه شاد و فضای مجازی به تولید محتوای الکترونیکی برای دانش آموزانش مشغول است، روزانه از شنبه تا ۴شنبه در دو گروه ۳و۴ نفری به صورت شیفتی آموزش می دهد.
خانم فاطمه مطلبی پور که با هزینه شخصی ملزومات لازم از قبیل تخته وایت برد و ماژیک را خریداری کرده است گفت: وقتی برق شادی و امید را درچشمان کودکان محروم همشهری ام مشاهده می‌کنم از این که واژه مقدس معلم را یدک می‌کشم به خود می‌بالم.
وی افزود: شغلش را دوست دارد و نمی‌تواند نسبت به دانش‌آموزان محروم شهر خود بی‌تفاوت باشد، چرا که بچه‌ها دسترسی به اینترنت ندارند و  در شرایط کرونایی نباید از تعلیم و تربیت عقب بمانند.

 

 

 

 

 

جزئیات شیوه بازگشایی مدارس در خراسان جنوبی

مدارس خراسان جنوبی به مدت یک ماه بازگشایی می‌شوند/۵-۷

/خوابگاه ها تعطیل است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: براساس تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تمامی مدارس ابتدایی و متوسطه جز مدارس استثنایی، مراکز پیش دبستانی و خوابگاه‌ها از ۲۷ اردیبهشت ماه به مدت یک ماه بازگشایی می‌شوند.

محمدعلی واقعی روز سه‌شنبه در نشست با مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: حضور دانش آموزان در مدارس کاملا اختیاری است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: حضور دانش آموزان در مدارس الزامی نیست و تنها معلمان و مدیران مدارس برای پاسخگویی به سوالات درسی و رفع اشکالات در آموزشگاه‌ها حضور خواهند داشت.

واقعی ادامه‌داد: آموزش و رفع اشکال به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت و بعد از آنان امتحانات مدارس برگزار می‌شود.

وی افزود: در مدارس روستایی نیز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی فعالیت آموزشی ادامه خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی افزود: در راستای حفظ سلامت دانش آموزان و کادر آموزشی، مدارس قبل و بعد از حضور دانش آموزان ضدعفونی می‌شود.

واقعی گفت: استفاده از ماسک و دستکش برای همه دانش آموزان در موقع حضور در مدرسه الزامی است.

وی با بیان اینکه ۳۵ مدرسه دو نوبته در بیرجند وجود دارد، اظهار کرد: در راستای رفع مشکل ضدعفونی مدارس دو نوبته این مدارس به جای دو نوبت یک روز در میان برای یکی از نوبت‌ها فعالیت خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه خوابگاه‌های مدارس شبانه‌روزی بازگشایی نمی‌شود، یادآور شد: در مدت یک ماه فعالیت آموزشی بوفه مدارس فعال نخواهند بود.

مدارس خراسان جنوبی به مدت یک ماه بازگشایی می‌شوند

 

 

 

 

 

 

وقف یک قطعه زمین هزار و ۳۰۰ متری در فردوس/۲

واقف خیراندیش فردوسی یک قطعه زمین به متراژ هزار و ۳۰۰ مترمربع در روستای حسین آباد شهرستان فردوس وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فردوس گفت: محمد رضا دانشور اینوقف یک قطعه زمین هزار و 300 متری در فردوس موقوفه را به نیت صرف برای هزینه‌های مسجد روستای حسین آباد شهرستان فردوس وقف کرد.
حاجتی ارزش این موقوفه را ۱۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.
وی افزود: این دومین وقف شهرستان فردوس در سال ۹۹ است.

تفکر بسیجی یک فرهنگ برخاسته از دین است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تفکر بسیجی یک فرهنگ برخاسته از دین است که باید برای هدایت انسان‌ها و توسعه تفکر بسیجی تلاش شود.

تفکر بسیجی یک فرهنگ برخاسته از دین است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با فرمانده ناحیه بسیج بیرجند اظهار داشت: در آستانه بزرگداشت لیله‌القدر که مصادف با شب ضربت خوردن حضرت امیرالمومنین علی(ع) است هستیم که امیدواریم به برکت این ایام و شفاعت امیرمومنان علی(ع)، عاقبت همه ما ختم به خیر شود.

وی افزود: تحول و جابه‌جایی یک مسئله طبیعی است و هر مسئولیت، یک فرصت برای فرد است که چقدر از آن استفاده کند بنابراین دعا می‌کنیم تا حداکثر فرصت را از این مسئولیت ببرید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: سپاه با تعریف خاص خودش پاسدار انقلابی است که آن انقلاب، اسلام ما است نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد و این خود معنی تعریف شده والایی است.

عبادی با اشاره به اینکه تفکر بسیجی یک فرهنگ برخاسته از دین است تصریح کرد: بسیج یک تعریف فرهنگی و نامحدود دارد یعنی در یک نهاد خلاصه نمی‌شود بلکه تعریف فرهنگی آن، انواع قشرهای مردم در هرکجا که ساکن هستند و هر شغلی که دارند را شامل می‌شود.

وی بیان داشت: چه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تعریف محدود خودش به عنوان یک نهاد خاص و چه بسیج در تعریف فراگیر خودش، دارای دو شاخصه هستند که اگر این دو شاخصه در هرکجا جمع شود، تمامش خِیر و اگر نباشد، شَر است، که یکی بصیرت و دیگری صداقت است.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: بصیرت یعنی اینکه فرد هوشیار باشد و در مقابل انواع بازی‌های سیاسی، استکباری، فضای مجازی و حقیقی و… نلغزد، صداقت نیز یعنی فرد مطابق آنچه را که درک می‌کند و می‌فهمد از نظر تعهد پای آن صادقانه بایستد حال می خواهد در گفتار یا در اندیشه، رفتار و عمل باشد.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به شب ۱۹ ماه مبارک رمضان گفت: در این شب بحث لیله القدر و همچنین ضربت خوردن حضرت علی(ع) دو موضوع جداگانه است پس باید به این نکته توجه کنیم که چرا حضرت امام علی(ع) تنها ماند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: تنهایی حضرت امام علی(ع) به همین دو جهت بصیرت و صداقت برمی‌گردد که از یک طرف انسان‌های نادان و احمق و ابزار دست دیگران قرار داشتند و از طرفی دیگر افراد بی صداقت، منافق، سیّاس و شیطان‌های روی زمین بودند.

عبادی ادامه داد: همواره احمق‌ها ابزار دست انسان‌های شیطان صفت هستند که تاریخ از این نوع انسان‌ها پر است و امروز نیز در صحنه بین الملل یک عده شیطان‌هایی هستند که از ابلیس بدترند و یک عده را نیز به عنوان ابزار در خدمت می گیرند که خودشان نمی‌فهمند چه می‌کنند.

وی اظهار داشت: آن دسته از افرادی که علیه امام علی(ع) قیام کردند و در مقابل حضرت که امام عادل و وصی رسول خداست ایستادند، اینگونه نبود که حضرت را نشناسند بلکه بسیار بهتر از من و شما امام علی(ع) را می‌شناختند اما بحث هوای نفس و حکومت و شهوات در میان بود که برخی سخت لغزیدند و موجب کشته شدن بسیاری از مسلمانان و باعث انواع سستی‌ها در جامعه اسلامی شدند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه شناخت بدون صداقت فایده‌ای ندارد مطرح کرد: تاریخ در حال تکرار شدن است اگرچه اشخاص فرق می‌کنند اما مواضع همان مواضع است و چه افرادی هستند که هیچ چیزی از دین نمی‌فهمند و تنها ادعا می‌کنند و نتیجتا عوض دین مردم را به طاغوت و ظلمه می‌کشانند.

عبادی افزود: چقدر کسانی هستند که کاملا اشراف و آگاهی دارند ولی به دنبال منافع، شهوات، پول، مال و قدرت هستند که بدترین لعزشگاه برای انسان همین است.

وی اظهار داشت: بسیار شکر خداوند متعال را به جای آورید که با خون شهدا ابزاری فراهم شده که در این شرایط آخرالزمانی دارای جایگاهی هستید که دو شاخصه بصیرت و صداقت در آن نهفته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: مال و جان سرمایه نیست بلکه سرمایه انسان بصیرت و صداقت است پس هر فردی که این دو شاخصه را ندارد فقیر است و لو اینکه دنیا را داشته باشد و هر فردی که این موارد را داشته باشد غنی است.

عبادی گفت: بر موضعتان پای فشارید و برای هدایت انسان‌ها و توسعه تفکر بسیجی تلاش کنید و از فرصتی که در اختیارتان قرار گرفته است نهایت استفاده را ببرید.

 

 

معاون استاندار خراسان جنوبی خبر داد:

توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در رزمایش مهربانی

توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در رزمایش مهربانی

 معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: ۱۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان خراسان‌جنوبی در قالب رزمایش مهربانی از شب های قدر توزیع می شود.

 ناصر خوش‌خبر ظهر سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: ایثارها و از خود گذشتگی‌هایی که بعد از شیوه کرونا در جامعه و به ویژه در بین مدافعان عرصه سلامت مشاهده کردیم بر همه کاستی‌ها و کمبودها غلبه پیدا کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در روزهای ابتدایی شیوع کرونا در خراسان‌جنوبی، بحث انتخابات را داشتیم، بیان‌کرد: در همان روز انتخابات دستورالعمل‌های بهداشتی چون حذف استامپ و ضرورت استفاده از خودکار شخصی را در موضوع انتخابات الزامی کردیم.

خوش‌خبر داد: در زمینه تهیه اقلام ضروری بهداشتی نیز هر چند نگاه ما به ظرفیت‌های درون استان بود ولی برای تأمین مایحتاج مردم از ظرفیت سایر استان‌های کشور نیز استفاده کردیم.

اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدکننده مواد ضدعفونی کننده

وی گفت: در داخل استان نیز با اعطای تسهیلات و تأمین موارد اولیه در راستای رفع مشکل واحدهای تولیدی تأمین‌کننده مواد ضدعفونی کننده سطوح و دست قدم برداشتیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا ۴۲ هزار بسته بهداشتی را بین اقشار آسیب‌پذیر چون معلولان، بیماران صعب‌العلاج و نیازمندان خراسان‌جنوبی توزیع کردیم، افزود: همچنین تأمین اقلام بهداشتی مورد نیاز کادر درمانی یکی از اولویت‌های ما در خراسان‌جنوبی بود.

خوش خبر گفت: همچنین در ۱۱ شهرستان خراسان‌جنوبی ۱۱ مرکز نقاهتگاه را با ۱۴۴ تخت راه‌اندازی کردیم تا بیماران مبتلا به کوید ۱۹ که دوران درمان را گذرانده‌اند، ایام نقاهت را در این مراکز سپری کنند.

توزیع ۶۷ هزار بسته معیشتی در خراسان‌جنوبی

وی اظهار کرد: تاکنون در خراسان‌جنوبی ۶۷ هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه بین‌نیازمندان توزیع شده و یا در حال توزیع است که هزینه مجموع این بسته‌ها ۱۵ میلیارد تومان بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به شناسایی ۱۰ هزار خانوار نیازمند در خراسان جنوبی بیان‌کرد: با توجه به شناسایی این تعداد خانوار، از شب‌های قدر ۱۰ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند خراسان‌جنوبی در قالب رزمایش مهربانی با حفظ شأن و کرامت آنان توزیع می‌شود.

خوش خبر با اشاره به اینکه ارزش ریالی هر بسته حداقل ۳۰۰ هزار تومان و حداکثر ۶۰۰ هزار تومان است، ادامه داد: این بسته‌ها بین خانواده‌های یک‌نفره، دونفره و سه نفر به بالا توزیع می‌شود.

وی گفت: از این ۱۰ هزار خانوار ۴۵ درصد جامعه آماری خانواده‌های یک‌نفره و دونفره و ۵۵ درصد نیز خانواده‌های سه‌نفره به بالا هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه سیاست فعلی کشور به نوعی پیگیری زندگی اجتماعی همراه با ویروس کرونا است، اظهار کرد: این نکته به معنای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت عالمانه و عامدانه است چرا که هنوز با این ویروس درگیر هستیم.

پروتکل‌هایی برای برگزاری مراسم شب قدر

خوش خبر با اشاره به برگزاری مراسم شب‌های قدر در مساجد خراسان‌جنوبی گفت: این برنامه معنوی باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی چون حفظ فاصله گذاری اجتماعی (حداقل یک متر از هر طرف)، برگزاری برنامه با اولویت اجرای آن در فضای آزاد و پرهیز از توزیع نذورات برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حداکثر زمان برگزاری مراسم شب قدر فقط دو ساعت است، اظهار کرد: ناظر اجرای این پروتکل‌ها دانشگاه علوم پزشکی، روحانی مسجد، هیأت امنای مساجد و بسیج محله است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی یادآور شد: افراد سالمند، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و کودکان در این مجالس شرکت نکنند.

 

 

 

 

 

در پی شهادت تعدادی از دریادلان نیروی دریایی ارتش در حادثه ناو کنارک، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پیامی صادر کرد.

در متن این پیام آمده است ؛

بسم ربّ الشهداء و الصدیقین

شهادت جمعی از دریادلان ارتش همیشه قهرمان جمهوری اسلامی ایران در آب های دریای عمان را به محضر فرمانده معظم کل قوا(مدظله العالی)، مردم ایران اسلامی، آحاد فرماندهان و کارکان آجا، خانواده مکرم شهیدان و بازماندگان این حادثه تبریک و تسلیت عرض می کنیم.

از درگاه خداوند بزرگ برای آن عزیزان که اینک در جوار رحمت پروردگار آرام گرفته اند، علو درجات و برای خانواده معظم آنها صبر و اجر مسئلت داریم.

گفتنی است در حادثه روز گذشته برای یکی از شناورهای سبک در منطقه عمومی آب‌های جاسک و چابهار، ۱۹ تن شهید و ۱۵ نفر مجروح شدند.

 

 

 

 

 

 

جانشین فرمانده انتظامی استان قم از کشف ۹ دستگاه خودرو پراید احتکار شده به ارزش ۳ میلیارد و ۳۹۳ میلیون ریال در قم و دستگیری یک نفر در این رابطه خبر داد.

کد خبر:۹۷۷۹۹۳
تاریخ انتشار:۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ – ۱۳:۰۹۱۲ May 2020

 محتکر پراید در قم دستگیر شد

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ بهادر اسماعیلی در گفت‌وگویی اظهارکرد: در پی کسب خبری مبنی بر احتکار خودرو در یکی از پارکینگ‌های سطح شهر، بلافاصله مأموران پلیس آگاهی استان و کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی مرجع قضایی و سازمان تعزیرات حکومتی استان برای بررسی موضوع به محل مذکور اعزام شدند.

وی گفت: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد خودروها مدت طولانی پس از تولید به این محل منتقل و به مسئول پارکینگ سپرده‌شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: در ادامه برای جلوگیری از سوءاستفاده و جابجایی؛ خودروها برابر دستور مقام قضایی به پارکینگ طرف قرارداد ناجا منتقل و نسبت به شناسایی مالکان خودرو از طریق استعلام از بانک‌های اطلاعاتی اقدام و مشخص شد نشانی اغلب مالک‌های خودرو یکسان اما مشخصات هویتی آن‌ها متفاوت است.

اسماعیلی افزود: با تحقیق از افرادی که خودرو به نام آن‌ها ثبت‌شده بود، خریدار اصلی خودرو شناسایی و نامبرده پس از حضور در پلیس آگاهی، مسئولیت نگهداری و مالکیت تمام خودروهای توقیفی را پذیرفت و اذعان کرد، خودروها را اوایل دی‌ماه ۱۳۹۸ از نمایندگی تحویل گرفته و به پارکینگ منتقل کرده است.

 

 

 

 

 

«نسیم شوستری» پرستار بخش کرونای بیمارستان فیروزآبادی از ابتدای شیوع ویروس کرونا شبانه روزی در حال خدمت رسانی به بیماران بوده است.

کد خبر:۹۷۷۹۷۹
تاریخ انتشار:۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ – ۱۲:۳۹۱۲ May 2020

به گزارش تابناک، «نسیم شوستری» پرستار بخش کرونای بیمارستان فیروزآبادی از ابتدای شیوع ویروس کرونا شبانه روزی در حال خدمت رسانی به بیماران بوده است. وی قرار بود در اسفند ۹۸ با آقای «سجاد سالاری» ازدواج کند، اما به خاطر گسترش بیماری کرونا و حضور دائم خانم شوشتری در بیمارستان این مراسم به تعویق افتاد.

حالا با کم شدن تدریجی این بیماری وی به همراه همسرش در حال تدارک برای انجام مراسم عروسی هستند تا هر زمان که مقدور بود این زوج، زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

 

 

 

 

 

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت، ویروس کرونا را بسیار مسری و کشنده توصیف کرد و گفت: تولید واکسن این ویروس به ۱۰ تا ۱۶ ماه زمان نیاز دارد.

کد خبر:۹۷۷۸۶۵
تاریخ انتشار:۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ – ۲۲:۲۶۱۱ May 2020

 خبر جهانی بهداشت درمورد تاریخ تولید واکسن کرونا

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، تدروس ادهانوم روز دوشنبه در نشست مجازی شورای اقتصادی-اجتماعی سازمان ملل متحد که با موضوع «سیاست‌های موثر در پاسخ به کووید-۱۹» برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: ۱۹ هفته پیش ما هیچ چیزی درباره ویروس نمی‌دانستیم، اما اکنون می‌دانیم که بسیار مسری و کشنده است.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه تا کنون نزدیک به چهار میلیون مورد مبتلا به کووید-۱۹ به سازمان جهانی بهداشت گزارش شده است، اظهار کرد: از ژانویه، برای تسریع در یافتن واکسن برای این ویروس کار کرده‌ایم، با این حال ممکن است ظهور واکسن به ۱۰ تا ۱۶ ماه نیاز داشته باشد.

ادهانوم به ضرورت تامین مالی برای این پروژه اشار کرد و گفت: بودجه ۸ میلیارد دلاری اخیر اروپا برای تولید واکسن برای همه، کافی نخواهد بود.

این اظهارات دبیرکل مهم‌ترین سازمان بین‌المللی که مسئولیت هماهنگی و سازمان‌دهی در مبارزه با بیماری همه‌گیری به ویژه کووید-۱۹ را بر عهده دارد در حالی است که دولت دونالد ترامپ در آمریکا، برای سرپوش گذاشتن بر ناتوانی خود در مدیریت بحران کرونا در این کشور، بودجه این نهاد را قطع کرد.

واشنگتن مدعی شد که سازمان جهانی بهداشت، «چین محور» است و در مراحل نخستین نتوانسته است اطلاعات لازم را در اختیار کشور‌ها قرار دهد.

حضور نمایندگان در مراسم‌ مجلل دریچه ورود به فساد

افطاری‌های لاکچری را چه کسانی به منتخبان مجلس یازدهم دادند؟ / مجلس انقلابی باید بداند مردم غرق در مشکلند!

شروع این انتقادات از برگزاری یک جلسه میان نمایندگان زاگرس نشین توسط «غ. ت» بود؛ دیداری که در یکی از هتل‌های لاکچری تهران برگزار شد و زمینه وارد کردن انتقادات به مجلسی که می‌خواهد انقلابی عمل کند، کارآمد و قوی باشد و ایرادت مجالس گذشته را مرتفع کند، مهیا ساخت؛ هرچند برخی نمایندگان حاضر در آن جلسه اعلام کرده اند که پس از دیدن سور و سات مهیا شده، آن جلسه را ترک کرده اند…

کد خبر:۹۷۷۹۷۴
تاریخ انتشار:۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ – ۱۲:۳۳۱۲ May 2020

افطاری‌های لاکچری را چه کسانی به منتخبان مجلس یازدهم دادند؟/ مجلس انقلابی باید بداند مردم غرق در مشکلند!

چندی است، رایزنی‌ها برای همراه کردن منتخبان مجلس یازدهم با خواسته‌های طیف‌های سیاسی، جریانات و حتی افراد موثر در پارلمان پیش روی با قوت بیشتری نسبت به گذشته دنبال می‌شود؛ از برگزاری جلسات درون جناحی تا جلسات اقوام و قومیت‌های مختلف که شاید در قالب فراکسیونی جداگانه در مجلس پیش روی فعالیت کنند. محور همه جلسات هم مشخص است؛ تعیین رئیس، نواب رئیس، اعضای هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس یازدهم.

به گزارش «تابناک»؛ طبیعی است که پارلمان، محل لابی گری و رایزنی‌های افراد و جریانات سیاسی است؛ بنابراین، نباید و نمی‌توان نسبت به انجام و برگزاری جلسات منتخبان مجلس یازدهم ایراد گرفت و آن را امری مذموم دانست، بلکه چه بسا این اقدامات را شروعی بر کار نمایندگان و به خصوص افرادی که به تازگی به مجلس راه یافته اند، می‌توان خواند تا از این طریق آن‌ها درس سیاست در مجلس و رایزنی برای تحقق اهداف مشروع را هم بیاموزند.

چه کسانی افطاری‌های مجلل دادند؟

اما اگر در این لابی گری‌ها انحرافی صورت بگیرد، حتما باید خیلی محکم جلوی آن ایستاد و آن را به چالش کشید، چون انحراف در رایزنی‌های سیاسی و لابی‌ها می‌تواند دریچه ورود به فساد و ایجاد مسائل حاشیه‌ای باشد؛ از این روست که برخی جلسات و دیدار‌های اخیر با منتخبان مجلس یازدهم به محلی برای انتقاد و گلایه بدل و حتی تاکید شده باید جلوی چنین جلساتی را گرفت و آن را افشا کرد.

شروع این انتقادات از برگزاری یک جلسه میان نمایندگان زاگرس نشین توسط «غ. ت» بود؛ دیداری که در یکی از هتل‌های لاکچری تهران برگزار شد و زمینه وارد کردن انتقادات به مجلسی که می‌خواهد انقلابی عمل کند، کارآمد و قوی باشد و ایرادت مجالس گذشته را مرتفع کند، مهیا ساخت؛ هرچند برخی نمایندگان حاضر در آن جلسه اعلام کرده اند که پس از دیدن سور و سات مهیا شده، آن جلسه را ترک کرده اند.

حتی برخی افراد خارج از مجلس هم برای برقراری ارتباط با نمایندگان، اقدام به برگزاری میهمانی‌ها و مراسم لاکچری کرده اند که از جمله آن می‌توان به برگزاری مراسمی وسط «الف. الف» از مدیران ارشد هولدینگ‌های سرمایه گذاری یکی از بانک‌ها که مدتی هم در وزارت صنعت، معدن و تجارت مشغول به فعالیت بوده است، اشاره کرد. حالا این مراسم، داد برخی نمایندگان و کنشگران سیاسی اصولگرا را درآورده است که خواهان جلوگیری از برگزاری آن هستند.

نام آن‌هایی که مراسم‌ لاکچری برای منتخبان مجلس یازدهم می‌گیرند، افشا می‌شود

روز گذشته، نماینده مردم قم در مجلس دهم و منتخب مردم این شهر در مجلس یازدهم تهدید به افشاگری در مورد افطاری‌های مجلل برای منتخبان مجلس یازدهم کرد و گفت، در صورت برچیده نشدن بساط چنین مراسمی، اسامی افرادی که این افطاری‌های مجلل را می‌دهند، افشا خواهد شد.

«احمد امیرآبادی فراهانی» نماینده قم در مجلس در توییتی با هشتگ شفافیت نوشت: «مجلس یازدهم مجلس شفافیت است، همکارانی که با عناوین مختلف فراکسیونی منتخبین را برای افطار که بعضا در مکان‌های مجلل برگزار می‌شود دعوت می‌کنند، بدانند با حضور تعداد زیادی عناصر انقلابی در مجلس یازدهم ره به جایی نخواهند برد و اسامی این افراد نیز اعلام می‌شود فقط بعدا گلایه نکنید.»

درخواست افشای ضیافت‌های اشرافی توسط توکلی

رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت نیز در نامه‌ای خطاب به منتخبان مردم در مجلس یازدهم از آنان خواست میزبانانی که این شب‌ها با هدف جلب رأی، اقدام به برگزاری ضیافت‌های اشرافی می‌کنند را افشا کنند.

متن این نامه به شرح زیر است؛

منتخب گرامی مجلس یازدهم
سلام علیکم، طاعات‌تان مقبول

در ادوار اخیر مجلس برای تصرف مناصب قدرت در مجلس، نمایندگانی به ضیافت‌های اشرافی در مکان‌های گران‌قیمت دعوت می‌شدند که میزبان یا میزبانان از نمایندگان جاه‌طلب گدای رأی بودند که ظاهراً در این دوره نیز تکرار می‌شود. بی‌شک این رفتار اموی در این دوره زشت‌تر و شرم‌آورتر است، چون ادعای اصولگرایی هست و ملتی که این خانه را به عاریه به شما سپرده‌اند زندگی مشقت‌بارتری دارند.

کارگروه مجلس سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت، با مسئولیت برادر محترم جناب دکتر امیرآبادی نماینده مردم شریف قم، مصمم است نام میزبانان ضیافت اشرافی را اعلام کند.

مردم دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی هستند؛ نمایندگان نباید لاکچری‌بازی کنند

علاوه بر مراسم و افطاری‌های مجللی که از آن‌ها در این گزارش یاد شده، اخیرا مورد دیگری هم در رستوران تاج محل برگزار شده است که البته تلاش زیادی برای مخفی نگه داشتن آن صورت گرفته است. همانطور که پیشتر گفته شد، اصل موضوع لابی گری نمایندگان برای اتخاذ تصمیم در مجلس پیش رو امر مذمومی نیست، اما در شرایطی که مردم دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی عدیده‌ای هستند، برپا کردن افطاری‌های مجلل، آن هم توسط مجلسی که با نام انقلابی روی کار آمده، حتما کار اشتباهی است.

قطعا بسیاری از کار‌هایی که در مجالس گذشته انجام شده و البته اشتباه بوده است، تحت هیچ شرایطی از مجلس یازدهم و نمایندگان آن پذیرفته نخواهد بود، چون این مجلس با نام «مجلس انقلابی، قوی و کارآمد» از مردم رأی گرفته تا علاوه بر رفع نقصان‌های گذشته، در راستای خدمت به مردم و رفع مشکلات آنان گام بردارد و بی توجه به شرایط و مشکلاتی که جامعه دارد هم نباشد. حضور در افطاری‌های لاکچری، می‌تواند اولین قدم در نادیده گرفتن هدفی که مجلس فعلی برای آن شکل گرفته، باشد.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*