اخبار خراسان جنوبی / باند بین‌المللی قاچاق طلا در خراسان جنوبی متلاشی شد

 

 

 

 

کمتر از ۷ درصد جمعیت قالیباف خراسان جنوبی از مزایای بیمه استفاده می‌کنند۵-۷

رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته ۱۶۰ هزار مترمتربع فرش دستباف در استان تولید شد گفت: ۵۰ هزار نفر قالیباف در استان وجود دارد که تنها یک هزار و ۳۰۰ نفر یعنی کمتر از هفت درصد جمعیت قالیبافان بیمه هستند.

کمتر از 7 درصد جمعیت قالیباف خراسان جنوبی از مزایای بیمه استفاده می‌کنند

محمدحسین کامیابی‌مسک در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار داشت: از زمان‌های قدیم تاکنون بافت قالی در بیشتر روستاها و شهرستان‌های خراسان جنوبی رواج دارد و در میان ۲۵۰ رشته شناسایی شده و کددار صنایع دستی و هنرهای سنتی در کشور، بیش از ۴۰ رشته در استان زمینه فعالیت دارند که قالی و قالیچه بافی از مهم‌ترین آن است.

رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان جنوبی گفت: فرش‌های بافت خراسان جنوبی در فهرست مشهورترین فرش‌های ایران قرار دارد و نقاطی چون مود و درخش از جمله مناطقی است که بافندگان آن بهترین نقش‌ها را بر تار و پود فرش‌ها گره می‌زنند. هر چند هنوز هم در گوشه و کنار استان فرش بافی ادامه دارد اما چند سالی است که از رونق گذشته خبری نیست و دارهای زیادی به علت نابه سامانی اقتصاد فرش، چه در روستا و چه در شهر خالی است  یا در کنار دیوارها خاک می‌خورد.

کامیابی مسک افزود: زمانی این هنر در اوج بود و دارهای قالی در بیشتر منازل روستاییان برپا بود و مردم در کنار کار کشاورزی، دامداری و سایر مشاغل از این طریق هم امرار معاش می‌کردند اما در سال‌های رکود کنونی افراد زیادی پشت دار قالی نمی ‌نشینند چون درآمد آنها با دخل و خرج‌شان همخوانی ندارد و درآمد چندانی از این راه نصیب آن‌ها نمی‌شود. اما از زمان آغاز کرونا که مردم خانه نشین شدند قالی بافی رونق یافته است.

وی وضعیت این روزهای صنعت فرش منطقه را چندان مناسب نمی‌داند و معتقد است: تولید فرش استان در شرایط کرونایی و از آن جا که فعالیت‌های این حوزه انطباق بیشتری با شرایط فعلی دارد از روی اجبار بوده است اما همچنان فروش محصولات شرایط خوبی ندارد.

رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان جنوبی بیان کرد: سال گذشته در خراسان جنوبی ۱۷۰ هزار مترمربع فرش دستباف بافته شده که ارزش تقریبی ۱۵۰ میلیارد تومانی و معادل ۱۰ میلیون دلار دارد.

کامیابی مسک عنوان کرد: در بخش تولید افزایش تولیدات داشتیم اما در صادرات شاهد کاهش صادرات بودیم.

وی با اشاره به فعالیت ۵۰ هزار قالیباف در استان افزود: از این تعداد دو هزار و ۳۰۰  نفر و کمتر از ۷درصد جمعیت قالیبافان از مزایای بیمه استفاده می‌کنند و بقیه همچنان در صف بیمه هستند.

رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان جنوبی اظهار داشت: مسئولان قول‌هایی برای رفع مشکل آنها داده‌اند اما با توجه به شرایط موجود تحقق این وعده دور از انتظار است.

کامیابی مسک افزود: در استان خراسان جنوبی ۵۰ هزار بافنده در ۲۰ هزار کارگاه به صورت تمام وقت، پاره وقت و فصلی مشغول به  کار هستند که تمام و بخشی از هزینه‌های زندگی خود را از این طریق تأمین می‌کنند.

وی گفت: بافندگان فرش دستباف جزو ضعیف‌ترین و شرافتمندترین افراد بوده که صدای آنها به جایی نمی‌رسد و دولت باید به این قشر زحمتکش جامعه توجه ویژه داشته باشد.

رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان جنوبی عنوان کرد: فرش دستباف خراسان جنوبی از نظر اصالت، زیبایی و ظرافت طبق سلیقه‌های بازارهای هدف بوده و یکی از شناخته‌ترین فرش‌های دنیا است که فرش دستباف مود شهرستان سربیشه و قهستان به عنوان ۲ شهرستان مرزی ثبت جهانی شده است.

 

 

 

 

توفیقات مدیریت کرونا ناشی از هم‌افزایی و همراهی است۳

توفیقات مدیریت کرونا ناشی از هم‌افزایی و همراهی است

 استاندار خراسان جنوبی گفت: توفیقات حاصل در مدیریت بیماری کرونا ناشی از سیاست‌های نظام و دولت، هم‌افزایی بین ارکان مختلف و همراهی و همت مردم است.

 محمدصادق معتمدیان در جمع مردم روستای فهالنج شهرستان طبس به شرایط حاکم بر کشور اشاره کرد و گفت: در وضعیت بسیار حساس و پیچیده‌ای قرار داریم و هر روز شاهد افزایش فشارها و تحریم‌های ظالمانه هستیم.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی و با شیوع بیماری کرونا در سطح دنیا، با تلاش همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و نهادهای حاکمیتی از میدان مدیریت بحران کرونا که عالم‌گیر شده نیز سربلند بیرون آمدیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: انسجام مثال‌زدنی همه حوزه‌ها در این برهه، پای کار آمدن همه افراد جامعه و همه دستگاه‌ها را در دوران دفاع مقدس تداعی می‌کند.

طبس می‌تواند یکی از پیشران‌های منطقه‌ای در توسعه باشد

وی در دیدار با مردم گفت: طبس می‌تواند یکی از مهمترین پیشران‌های منطقه ای ما در توسعه باشد.

معتمدیان خاطرنشان کرد: طبس، یکی از شهرستان‌های بزرگ استان است و قطعا ظرفیت‌های بی‌نظیری دارد.

وی با اشاره به اینکه طبس پایتخت ذغالسنگ کشور نام گرفته است گفت: تلاش‌ بر این است که با اقداماتی که انجام می‌دهیم، توجه حاکمیت را به این منطقه جلب کنیم تا این ثروت‌های نهفته بیرون بیاید و به رفاه، اشتغال و افزایش درآمد مردم بینجامد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد که با استفاده درست از ظرفیت‌های موجود در منطقه شاهد این باشیم که مردم طبس، دغدغه کار و معیشت و درآمد نداشته باشند.

وی از عزم استان برای تکمیل زیرساخت‌های شهرستان گفت و متذکر شد: با توجه به اینکه طبس در یکی از کریدورهای اصلی تردد کشور قرار گرفته و مهمترین مطالبه مردم منطقه نیز بهسازی راه‌هاست، ایجاد بزرگراه و دو بانده کردن جاده‌ها از اولویت‌های استان است.

معتمدیان گفت: تلاش برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی، بالابردن ضریب نفوذ دیجیتال، اجرای طرح‌های مخابراتی و افزایش سطح برخورداری مردم از اینترنت پرسرعت در مناطق مختلف از برنامه‌های استان است.

استفاده از همه ظرفیت‌ها برای محرومیت‌زدایی استان

استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هم‌افزایی بخش‌های مختلف مدیریتی در استان تصریح کرد: بنا داریم با استفاده از ظرفیت همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح، نماینده محترم ولی فقیه در استان، ائمه جمعه، نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی و منتخبین مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حداکثر توان خود را در جهت محرومیت‌زدایی از این استان پهناور به کار بریم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته، اقدامات در خور توجه در راستای کمک به مناطق کمتر برخوردار از حیث تامین زیرساخت‌ها انجام شد خاطرنشان کرد: تلاش استان، حمایت دولت و کمک دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی و انقلابی سبب شد، سال گذشته در خیلی از شاخص‌ها، جهش خوبی داشته باشیم.

معتمدیان گفت: همین تلاش‌ها و اعتبارات ملی خوبی که جذب کردیم در بحث ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری، رتبه‌های خوبی را نصیب استان کرد.

وی افزود: تلاش استان بر این است که در سال ۹۹ که به تدبیر رهبر معظم انقلاب، سال جهش تولید نام گرفته، از همه ظرفیت‌های استانی و ملی در راستای تحقق شعار سال استفاده شود.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: امسال مردم باید آثار برنامه‌های اقتصادی را در زندگی خود لمس کنند.

همزمان با حضور استاندار خراسان ‌جنوبی، معاونان استانداری، فرماندار ویژه طبس، جمعی از مدیران کل استان و مدیران شهرستانی در روستای فهالنج، مردم برخی مشکلات موجود را مطرح کردند که استاندار پیگیری موارد مطرح شده را به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و فرماندار طبس محول کرد.

استاندار خراسان جنوبی که دیروز (پنجشنبه) به همراه معاونان خود و جمعی از مدیران استانی به شهرستان طبس رفت، با مردم روستاهای نای بند و زردگاه بخش دیهوک از توابع این شهرستان دیدار و در مراسم عزاداری شهادت حضرت علی (ع) و شب قدر در روستای فهالنج شرکت کرد.

معتمدیان در ادامه این سفر از روستاهای زردگاه و دیگ رستم هم بازدید کرد و بررسی مسایل و مشکلات این دو منطقه را از معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیران حاضر خواستار شد.

مراسم دومین شب از لیالی قدر و عزاداری شهادت حضرت علی (ع) در امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) شهرستان طبس با حضور استاندار خراسان جنوبی، معاونان استاندار، قشرهای مختلف مردم، منتخب مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان برگزار شد.

 

 

 

 

باند بین‌المللی قاچاق طلا در خراسان جنوبی متلاشی شد/۴

باند بین‌المللی قاچاق طلا در خراسان جنوبی متلاشی شد

 فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی از متلاشی شدن باند بین‌المللی قاچاق با کشف ۵ کیلو و ۳۸۵ گرم شمش طلا در شهرستان درمیان خبر داد.

 سردار مجید شجاع اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان درمیان از انتقال یک محموله قاچاق طلا از طریق محورهای مواصلاتی شهرستان مطلع شدند و بلافاصله بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران هنگام گشت‌زنی و کنترل محورهای عبوری، خودرو پژو ۴۰۵ قاچاقچیان را که با سرعت بالایی در حرکت بود، شناسایی کردند و به راننده خودرو دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: ماموران با اجرای طرح مهار، خودرو را متوقف و در بازرسی از آن ۵ کیلو و ۳۸۵ گرم شمش طلای قاچاق را که به طرز ماهرانه جاساز شده بود، کشف کردند که برابر نظر کارشناسان ارزش شمش‌های کشف شده، ۳۸ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با بیان اینکه انتقال این محموله توسط یک باند سازمان یافته انجام شده است تصریح کرد: تلاش برای دستگیری سایر اعضای باند در دستور کار پلیس درمیان قرار گرفت که ماموران با انجام اقدامات فنی محل تردد آنان را شناسایی کردند و به پلیس شهرستان گناباد (استان خراسان رضوی) اطلاع دادند.

سردار شجاع با بیان اینکه در عملیات ضربتی ۲ نفر دیگر نیز دستگیر شدند گفت: در این عملیات‌ها ۵ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا اعزام شدند.

وی تاکید کرد: پلیس استان خراسان جنوبی به شکل جدی و قاطع با پدیده قاچاق برخورد مستمر خواهد کرد و مبارزه مداوم و برنامه‌ریزی شده با قاچاقچیان عمده و کلان همواره از برنامه‌های پلیس است.

 

 

 

 

 

آمار مبتلایان کرونا در خراسان‌جنوبی به ۶۲۱ نفر رسید۲-۳

آمار مبتلایان کرونا در خراسان‌جنوبی به ۶۲۱ نفر رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از شناسایی سه مورد جدید ابتلاء به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: شمار مبتلایان به این بیماری در استان به ۶۲۱ نفر رسیده است.

کامبیز مهدی‌زاده ظهر جمعه در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین اطلاعات بیماری کووید ۱۹ در استان اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰ نمونه آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شده که ۹۷ نمونه منفی و سه مورد مثبت اعلام شده است.

وی تعداد فوتی‌های این بیماری طی ۲۴ ساعت گذشته در استان را یک مورد بیان کرد و گفت: آمار فوتی‌های این بیماری در استان به ۴۵ نفر رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند شمار مبتلایان به این بیماری در استان را ۶۲۱ نفر برشمرد و ادامه داد: از این تعداد ۲ بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند.

به گفته وی، ۵۷۴ بیمار با حال عمومی خوب ترخیص یا بهبود یافته‌اند.

مهدی‌زاده مجموع کل آزمایشات انجام شده کرونا در استان تا امروز را ۴ هزار و ۴۰۱ مورد اعلام و بیان کرد: نتیجه ۶۲۱ آزمایش مثبت و ۳ هزار و ۷۸۰ مورد نیز منفی گزارش شده است.

 

تفکیک آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همچنین گفت:تاکنون در بیرجند ۲۰۵ نفر، طبس ۱۴۹ نفر، قاین ۶۳ نفر، زیرکوه ۴۴  نفر، سرایان ۳۶ نفر، فردوس ۲۶ نفر، بشرویه ۱۹ نفر، درمیان ۶۴ نفر، سربیشه ۷ نفر و شهرستان‌های نهبندان و خوسف هرکدام ۴ نفر به این بیماری مبتلا شدند.

دکتر مهدی زاده افزود: تا امروز شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در این استان با شناسایی ۳  مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۶۲۱  نفر رسیده است.

 

 

 

 

ارائه آموزش‌های امدادی به عشایر خراسان جنوبی۵-۷

جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، امدادرسانی را به عشایر استان آموزش می‌دهد.

سرپرست هلال احمر استان در مراسم امضای توافقنامه هلال‌احمر و اداره کل ارائه آموزش‌های امدادی به عشایر خراسان جنوبیامورعشایر استان گفت: زندگی عشایر در خارج از محور‌های مواصلاتی سبب شده امدادرسانی در حوادث طبیعی همچون سیل و خشکسالی با مشکل مواجه شود.
رضایی افزود: با توجه به اینکه حوادث طبیعی، زندگی عشایر را تهدید می‌کند، ضرورت آموزش امداد و کمک‌های اولیه به این افراد دوچندان شده است.
سرپرست اداره کل امور عشایر استان هم گفت: خراسان جنوبی ۸۱ هزار نفر عشایر در قالب ۱۵ هزار و ۶۷۶ خانوار دارد.
عصمتی پور افزود: ۸۰ درصد جمعیت عشایری استان در مرز زندگی می‌کنند.
وی گفت: ۶۰ درصد جمعیت عشایر خراسان‌جنوبی کوچ می‌کنند و در مسیر کوچ، با مشکلاتی، چون مارگزیدگی، زنبور گزیدگی و بسیاری از آسیب‌های مشابه رو به رو هستند که با آموزش‌های امدادی می‌توانند نحوه‌ی صحیح برخورد با این مسائل را فرا بگیرند.

 

 

 

 

 

کمک ویژه بنیاد مستضعفان کشور به ایتام خراسان جنوبی۲-۳

مدیرکل کمیته امداد استان از کمک بنیاد مستضعفان کشور به ۲ هزار و ۶۶۶ یتیم استان خبر داد.

مدیرکل کمیته امداد استان با قدردانی از بنیاد مستضعفان کشور در کمک به ایتام استان گفت: بنیاد مستضعفان کشور در شب ۱۹ ماه مبارک رمضان به حساب هر یتیم در استان مبلغ ۵۰۰ هزار تومان و در مجموع یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان واریز کرد.
سلم آبادی در خصوص طرح حامی یابی در ایام رمضان امسال نیز افزود: در استان ۷ هزار و ۹۰۰ فرزند یتیم و محسنین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) است که از ابتدای ماه مبارک رمضان امسال موفق به جذب ۷۴۲ حامی برای ۷۸۰ یتیم شده ایم.
وی گفت: طرح حامی یابی به صورت ویژه در ماه مبارک رمضان انجام می‌شود که مردم می‌توانند با مراجعه به سایت اکرام و شماره گیری ۳۰۰۰۳۳۳۳ و وارد کردن عدد یک، حامی ایتام شوند.

 

 

 

 

 

 

 

حکم یک میلیارد ریالی برای قاچاقچی سیگار در خراسان جنوبی/۴

قاچاقچی سیگار در خراسان جنوبی به پرداخت یک میلیارد و ۲۷۶ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

 مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت : با گزارش نیروی انتظامی در مورد کشف محموله ۴۱۶ هزار و ۴۰۰ نخ سیگار ، پرونده به شعبه اول بدوی شهرستان فردوس ارجاع شد.
اشرفی افزود : متهم این پرونده پس از احراز تخلف به ضبط محموله مکشوفه و پرداخت یک میلیارد و ۲۷۶ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

 

 

آغاز نمونه برداری شبکه پایش کیفیت منابع آب سطحی ، زیر زمینی و پساب۲-۵

عملیات نمونه برداری شبکه پایش کیفیت منابع آب سطحی ، زیر زمینی و پساب در استان آغاز شد.

مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان گفت : پس از اتمام مطالعات اولیه طراحی شبکه پایش کیفیت آب و آلاینده‌های منابع آبی استان ، عملیات صحرایی نمونه برداری پارامتر‌های محیط زیستی کیفی منابع آب سطحی ، زیرزمینی و منابع آلاینده آغاز شد.
هدی موسی زاده با بیان اینکه از نتایج حاصل از نمونه برداری کیفی در ارائه شبکه پایش کیفی نهایی استان استفاده خواهد شد، افزود: این عملیات شامل نمونه برداری از منابع آب و پساب با مصارف مختلف کشاورزی، صنعت، شرب و خدمات است.

 

 

 

 

سیما و منظر شهری در «طرح ترافیکی بند دره» فدای اجرای طرح نشود
سیما و منظر شهری در «طرح ترافیکی بند دره» فدای اجرای طرح نشود۳-۷
جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان ، با سه دستور کارِ طرح ترافیکی بند دره، طرح ترافیکی شهر آبیز و طرح جامع ترافیکی شهر بیرجند برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری پس از ارائه گزارش و جمع‌ بندی نظرات کارشناسی اظهار داشت: کلیات طرح ترافیکی آبیز با تایید جمع به تصویب می‌رسد، مشروط بر این که اصلاحات کارشناسی مطرح شده با نظارت اداره کل راهداری، پلیس راه و دستگاه‌های ذیربط اِعمال گردد.

میرجعفریان افزود: در سمت مقابلِ جاده ی مدنظر در طرح آبیز، اجازه هیچ گونه ساخت و سازی را نخواهیم داد و جایگاهی برای سوداگری و دلالی افراد فرصت طلب وجود ندارد.

وی در بخش دوم جلسه با اشاره به طرح ترافیکی بند دره تصریح کرد: تصمیماتی که اتخاذ می‌کنیم نباید با نگاه کوتاه مدت و در نظر گرفتن دوره مدیریت خودمان باشد، بلکه باید شهر را برای آیندگان ببینیم و بسازیم تا آنها نیز قضاوت خوبی از ما داشته باشند.

معاون استاندار ادامه داد: سیما و منظر شهری نباید فدای طرح بشود، چرا که طرح ترافیکی بنده دره یک طرح برون شهری نیست و عملاً به شهر متصل است.

میر جعفریان گفت: کلیات طرح ترافیکی بنده دره نیز مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد اصلاحات طرح با رویکرد درون شهری و اِعمال مقررات فنی مربوطه صورت پذیرد .

وی همچنین با اشاره به طرح جامع ترافیکی شهر بیرجند خاطرنشان ساخت: باید یک گروه کارشناسی، مبنای مطالعه طرح جامع ترافیکی را مبتنی بر تحلیل علمی و عملیاتی تشریح کنند، اما با گذشت زمان تاکنون این مهم رخ نداده است.

شایان ذکر است: در پایان جلسه، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، دفتر فنی استانداری را مکلف کرد تا با حضور فرمانداری، شهرداری، مشاور طرح و دستگاه های ذیربط، طرح جامع ترافیکی شهر بیرجند را مورد مطالعه قرار داده و پس از رفع ایرادات، برای ارائه در شورای هماهنگی ترافیک استان آماده نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

اهدای ۱۷۷ واحد خون در دومین شب قدر۲-۴

مردم خراسان جنوبی در دومین شب قدر ، ۱۷۷ واحد خون به بیماران اهدا کردند.

مدیر کل انتقال خون استان  گفت : در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان ، ۲۱۴ نفاهدای ۱۷۷ واحد خون در دومین شب قدرر  به دو مرکز خونگیری در شهر‌های بیرجند و طبس مراجعه کردند که از این تعداد ۱۷۷ نفر موفق به اهدای خون به بیماران نیازمند شدند.
آقای عاملی افزود : از این تعداد اهدا کننده ۱۵ نفر خانم و ۱۶۲ نفر آقا بودند.
وی گفت : بیشترین گروه خونی اهدا شده در شب گذشته O مثبت و کمترین گروه خونی اهدا شده AB منفی بود.
در شب ۱۹ ماه مبارک رمضان و اولین شب قدر، ۶۴ نفر در خراسان جنوبی موفق به اهدای خون شدند.
خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد که تنها شهرستان‌های بیرجند و طبس پایگاه انتقال خون دارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اقامه نمازجمعه در دو شهر خراسان جنوبی۲

برای دومین هفته پیاپی، پس از وقفه دو ماهه به دلیل شیوع ویروس کرونا ، نماز عبادی سیاسی جمعه در دو شهر حاجی آباد و زهان شهرستان زیرکوه اقامه شد.

نماز جمعه شهرستان زیرکوه که جزو مناطق سفید استان به لحاظ کنترل ویروساقامه نمازجمعه در دو شهر خراسان جنوبی کرونا، از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شده است امروز در شهر‌های حاجی آباد و زهان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برای دومین هفته پیاپی اقامه شد.

 

 

 

 

 

پیام تسلیت مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی برای مادر شهید اردنی
مدیرکل آموزش وپرورش خراسان جنوبی شهادت ناوبان‌ دوم عرشه و قهرمان غواصی جهان؛ شهید محمداردنی،رابه خانواده محترم، مردم خراسان جنوبی و شهرستان نهبندان،جامعه فرهنگیان استان و دانش آموزان عزیز به ویژه مادر شهیددرحادثه ناو کنارک تبریک و تسلیت گفت.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، در متن پیام محمد علی واقعی آمده است:  در این پیام آمده است:

«بسم‌ رب الشهداء والصدیقین»

هر شهید پرچمی برای استقلال و شرف این ملت است.«مقام معظم رهبری»

همکار ارجمند و معلم مجاهد و تلاشگر سرکار خانم نوری

مادر معزز قهرمان شهید محمد اردنی

سلام علیکم

بی شک امنیت موجود کشور حاصل خون شهیدان سرفرازی است که شما مادران صبور، انقلابی و مومنه در دامان پاک خود پرورش داده و درس ایثار و رشادت که بر گرفته از نهضت سرخ عاشورا است با گوهر اشک به کام شان ریخته و در نهایت برای دفاع از حریم و حرم اسلام و ایران و برای رضای معبود، به اسلام هدیه دادید.

حادثه ناگوار و تلخ پیش آمده برای ناو کنارک که منجر به شهادت قهرمان ملی و جهانی دیارمان شهید، محمد اردنی و شهادت و مجروحیت جمعی از همرزمان سپید پوش، دریادل و فداکار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های دریای عمان شد را به محضر فرمانده معظم کل قوا، امام خامنه ای(مدظله‌العالی)، جنابعالی، خانواده معزز، جامعه فرهنگیان و دانش آموزی،آحاد مردم خراسان جنوبی وکویر نشینان شهرستان نهبندان تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

اینجانب از درگاه خدای سبحان برای این شهید سرافراز و سایرشهدای عزیز این سانحه، رحمت و رضوان الهی و همنشینی با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و برای مجروحین فداکار حادثه، عافیت و سلامتی و برای جناب‌عالی، خانواده‌ محترم وسایر  بازماندگان مکرم شهید، صبر و شکیبایی توأم با پاداش صابرین مسألت  دارم».

محمد علی واقعی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی

روابط عمومی ضامن توسعه فرهنگی و توزیع عادلانه اطلاعات
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: روابط عمومی ضامن توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه و توزیع عادلانه اطلاعات، روشن گری، مردم مداری و احترام به حقوق مخاطبان به منظور افزایش سطح مشارکت است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمد علی واقعی صبح امروز با صدور پیامی فرا رسیدن ۲۷ اردیبهشت ، روز روابط عمومی را به کلیه فعالین عرصه ی ارتباطات به ویژه کارشناسان روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان تبریک و تهنیت گفت.

در متن پیام مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی آمده است:  

بسم الله الرحمن الرحیم

                  یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ   «آیه ۲۰۰ سوره آل عمران»

بیست و هفتم اردیبهشت صرفاً یک نام در دفتر تقویم روزگار نیست، بلکه سرفصلی از اخلاق، علم و هنر است؛ که تداعی کننده اهمیت و نقش روز افزون اطلاع رسانی و آگاهی بخشی است که با بهره گیری از روش های نوین؛ در قالب هنر به قلب تپنده ی فرایند تعلیم و تربیت تبدیل شده است.

روز روابط عمومی بهانه‌ای است تا به یاد آوریم که توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی یک جامعه در گرو ساز و کارهایی چون توزیع عادلانه اطلاعات، روشن گری افکار عمومی، مردم مداری و احترام به حقوق مخاطبان به منظور افزایش سطح مشارکت مردمی است که بدون هیچ شک و مجامله ای مأموریت انجام آن به عهده فعالان حوزه روابط عمومی ها است.

امروزه روابط عمومی و ارتباطات به مثابه بازوی فکری نظام تعلیم و تربیت، نقشی حیاتی و بی بدیل در اجرای راهبردها و پیشبرد اهداف و برنامه های کلان این نهاد مقدس داشته و با اطلاع یابی و اطلاع رسانی از مجرای رسانه، ارتباط دوسویه را با افکار عمومی و مخاطبان خاص و عام برقرار نموده و تعالی می بخشد.

چرا که دستگاه تعلیم و تربیت گسترده ترین نهاد اثرگذار است که نقش تربیت نیروی انسانی برای آینده ی نظام مقدس جمهوری اسلامی  را به عهده دارد، که با ترسیم الگوی دوسویه هم سنگ می تواند سند تحول بنیادین را که نقشه راه آموزش و پرورش است؛ همه برنامه ها و فعالیت های خود را از طریق روابط عمومی کنشگر و تحلیل‌مدار به مخاطبان ارائه دهد.

در ایامی که ویروس منحوس کرونا با پنج های آلوده خود بر رخساز سرخ فام گلستان تعلیم و تربیت خراش انداخته و زنجیری از جنس بیماری بر درب بوستان علم و معرفت بافته است و دل های کوچک دانش آموزان را با خبرهای ناگوارلرزانده  و خاطر شان اندوهگین کرده، بار دیگر این تلاش جهادی توأم باعشق ، ایثار و شرافت روابط عمومی ها ی آموزش و پرورش است؛ که با  اطلاع رسانی سریع، صریح و به موقع روابط عمومی ها بارقه شادی، امید و ایمان را میهمان خانه دل دانش آموزان و اولیا می کند و عظم آینده سازان انقلاب را در فراگیری علم و دانش دو چندان می سازد .

این جانب فرارسیدن روز روابط عمومی را به به تمامی تلاش‌گران فرهیخته عرصه آگاهی‌بخشی و پی‌سپاران طریق اطلاع رسانی مدبرانه، اقناعی و هوشمندانه؛  به ویژه رئیس محترم  اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان و کارشناسان ارجمند روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تبریک و تهینت عرض نموده و امیدوارم در سایه رهنمودهای  مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همراه با دولت تدبیر و امید موفق و سلامت باشید.

محمدعلی واقعی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی

 

شناسایی طرح‌های اشتغالزا در روستای نایبند طبس۲-۷

استاندار خراسان جنوبی : پیگیری می‌کنیم طرح‌هایی که باعث رونق و ایجاد اشتغال در بخش گردشگری در روستای نایبند طبس می‌شود شناسایی شود.

معتمدیان روزگذشته در سفر به شهرستان طبس و بازدید از روستا‌ی نایبندشناسایی طرح‌های اشتغالزا در روستای نایبند گفت : تلاش می‌کنیم با حمایت‌هایی که از طرف دولت انجام می‌شود بتوانیم بخش گردشگری منطقه را که از اهمیت بالایی برخوردارست فعال کنیم.
وی در خصوص مسائل گردشگری روستا افزود : از طریق اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری پیگیری میشود تا به طور ویژه به این موضوع ورود کنند و طرح‌های مطالعاتی انجام دهند که موجب رونق و ایجاد اشتغال در روستا شود.
استاندار گفت : گاز رسانی به روستا‌های نایبند و زردگاه با توجه به اینکه پروژه خط انتقال گاز دیهوک از مسیر بشرویه آغاز شده ، پس از اتمام این طرح مخازن گاز سی ان جی دیهوک به روستای نایبند انتقال داده خواهد شد و تا ان زمان پروژه شبکه داخلی در روستا‌ها انجام خواهد شد تا اهالی این روستا‌ها نیز از نعمت گاز بهره‌مند شوند.
معتمدیان در خصوص تامین برق نایبند نیز افزود : با توجه به موافقت‌های اولیه‌ای و جذب اعتبارات ملی تا دو سال آبنده این طرح توسط شرکت توزیع برق عملیاتی و اجرایی خواهد شد.
وی در خصوص اجرای طرح فاضلاب روستا و زیباسازی روستا و تأمین اینترنت نیز قول پیگیری داد.
اشتغال و مسکن جوانان روستایی، تکمیل طرح هادی و بهسازی و مرمت بنا‌های تاریخی، گازرسانی به روستای نایبند و زردگاه، راه اندازی ایستگاه اتش نشانی در روستا با توجه به بعد مسافت و وقوع حوادث جاده‌ای در این منطقه کویری، توجه ویژه به گردشگری و صنایع دستی روستا، تامین زیرساخت اینترنت پرسرعت و همچنین تلفن ثابت و ساخت مسکن محرومان و بهسازی و اسفالت راه روستایی زردگاه و بهسازی ورودی روستای نایبند از جمله خواسته‌های مردم این منطقه بود.
بازدید از بافت تاریخی روستای نایبند، بازدید از روستای زردگاه، بازدید از منطقه طبیعی و گردشگری اب گرم دیگ رستم از دیگر برنامه‌های استاندار و همراهان در منطقه نایبند بود.

زبان فارسی مدیون تلاش فردوسی است۲-۷

زبان فارسی مدیون تلاش فردوسی است

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: بی تردید زبان فارسی مدیون تلاش شگفت حکیم ابوالقاسم فردوسی بزرگترین شاعر حماسی سرای ملی ایران است.

ناصر نبی‌زاده روز پنجشنبه در پیامی ۲۵ اردیبهشت ماه روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی را گرامی داشت و افزود: این روز، روز توجه بیشتر به بازخوانی و بازنگری شاهکار ادبی “شاهنامه ” است. بی تردید زبان فارسی، مدیون تلاش شگفت حکیم ابوالقاسم فردوسی، بزرگترین شاعر حماسی سرای ملی ایران است.

وی اظهار داشت: معماری حکیمانه او در برپایی کاخی رفیع از نظم در زبان فارسی، چنان محکم و استوار قامت افراشته است که در گذران قرون و اعصار از باد و باران و فرسایش مصون مانده، بر تارک فرهنگ اسلامی و ایرانی درخشیده و نام آن شاعر گران مایه را برای همیشه زنده نگه داشته است.
نمیرم از این پس که من زنده‌ام     که تخم سخن را پراکنده ام

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی گفت: برای بزرگداشت مقام این شاعر و سخن سرای نامی، روز ۲۵ اردیبهشت هر سال، به نام حکیم ابوالقاسم فردوسی در تقویم کشور جای گرفته است تا فرصتی مهیا شود که علاوه بر شناساندن این شخصیت بزرگ ادبی به اقشار مختلف مردم، زمینه این گنجینه و میراث گرانبها و غنی در همگان افزون گردد.

وی افزود: اینجانب ضمن گرامیداشت این روز از فعالان فرهنگی و هنری می‌خواهم با دقت نظر و تلاش بیشتر موجبات تعالی زبان، فرهنگ و هنر ایران عزیز، به خصوص استان هنرمند پرور و فرهنگ دوست خراسان جنوبی را فراهم آورند.

 

 

جذب ۲۹۱ حامی در دومین شب قدر

۲۹۱ حامی در دومین شب از لیالی قدر ، حمایت ایتام و فرزندان نیازمند خراسان جنوبی را برعهده گرفتند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان در گفتگو بجذب ۲۹۱ حامی در دومین شب قدرا خبرنگار صدا و سیما گفت : این حامیان حمایت از ۳۲۳ یتیم و فرزند طرح محسنین را بر عهده گرفتند.
رفیعی افزود : در شب اول قدر ۱۴۹ حامی حمایت از ۱۶۲ یتیم و فرزند نیازمند را در استان برعهده گرفتند.
وی گفت : از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون هزار و ۲۲ حامی حمایت از هزار و ۱۳۹ یتیم و فرزند طرح محسنین (دارای پدر از کارفتاده و نیازمند) را پذیرفته اند.
وی مجموع ایتام و فرزندان محسنین زیرپوشش این نهاد در استان را ۷ هزار و ۸۸۱ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۶۴۳ یتیم و و ۵ هزار و ۲۳۸ نفر فرزندان طرح محسنین هستند.

 

نبود آموزش کافی در برخورد با فرزندان از مشکلات جامعه است/۲

نبود آموزش کافی در برخورد با فرزندان از مشکلات جامعه است

 فرماندار قاینات گفت: نبود آگاهی خانواده‌ها و آموزش کافی در برخورد با فرزندان مشکل جامعه امروزی است.

محمد کریمی روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قاینات با تاکید بر آگاهی بخشی به خانواده‌ها خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها شد.

وی افزود: در حال حاضر از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی در جهت آموزش به خانواده‌ها، دانش‌آموزان، دانشجویان و عموم مردم درخصوص آثار مخرب و زیانبار مواد مخدر باید استفاده شود.

فرماندار قاینات اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و تولید محتوا و مطالب تاثیرگذار حساسیت ویژه‌ای برای خانواده‌ها ایجاد می‌شود.

وی گفت: فعالیت‌های فرهنگی و هنری با موضوع اعتیاد و مبارزه با این پدیده شوم برای کودکان و نوجوانان و آثار تولیدی دانش‌آموزان در این خصوص در دستور کار نهادهای فرهنگی قرار گیرد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان قاینات هم گفت: بیش از چهار تن انواع مواد مخدر سال ۱۳۹۸ در این شهرستان کشف و ضبط شد.

سرهنگ جواد بلوکیان افزود: با فعالیت گسترده و مستمر پلیس، مقدار چهار هزار و ۲۹۲ کیلو و ۹۴۱ گرم انواع مواد مخدر توسط ماموران انتظامی شهرستان قاینات کشف و ضبط شد که افزایش ۷۰ درصدی را نسبت به سال ۱۳۹۷ نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با مواد مخدر با جدیت از سوی پلیس دنبال می‌شود گفت: ۸۹۳ عملیات پلیسی در این مدت انجام شده که ۱۴ باند تهیه و توزیع مواد مخدر متلاشی و ۸۹۶ نفر متهم دستگیر و تحویل مقام قضایی شده‌اند.

جانشین فرمانده انتظامی قاینات اظهار داشت: در این مدت و با عملیات پلیس تعداد ۹۹ دستگاه انواع خودروهای سبک و سنگین توقیف و ۶۵ توزیع کننده مواد مخدر دستگیر شده‌اند.

وی افزود: همچنین از ابتدای امسال در ۱۳۰ عملیات مقدار ۸۱۵ کیلو و ۳۷۲ گرم انواع مواد مخدر کشف و ۸ باند حمل و توزیع متلاشی شده است.

 

 

 

 

امتحانات نهایی خراسان جنوبی برای پایه دوازدهم و نهم حضوری است

امتحانات نهایی خراسان جنوبی برای پایه دوازدهم و نهم حضوری است

بیرجند – ایرنا – رییس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: امتحانات نهایی فقط برای پایه دوازدهم و نهم به دلیل هدایت تحصیلی به صورت حضوری و بقیه پایه‌ها غیرحضوری برگزار خواهد شد.

جواد زیوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امتحانات نهایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۱۷ خرداد در استان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: برای حفظ سلامت دانش‌آموزان و کاهش اضطراب آنان درخصوص بیماری کرونا حوزه‌های امتحانی استان خراسان جنوبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۲ گروه تقسیم شده است.

وی گفت: گروه اول دانش‌آموزان رشته‌های علوم تجربی و ریاضی فیزیک هستند و گروه دوم رشته‌های علوم انسانی، معارف اسلامی، سوم متوسطه و پیش‌دانشگاهی نظام قدیم که برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، فاصله بین صندلی‌ها ۱.۸ تا ۲ متر در نظر گرفته شده است.

رییس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین حوزه‌ها در فاصله هر جلسه امتحان تا امتحان بعدی ضدعفونی می‌شود که امیدواریم با اجرای همه این موارد بتوانیم امتحانات ایمن و بدون استرس را برگزار کنیم.

وی گفت: با توجه به شرایط خاص سال جاری در طراحی سوالات امتحانات نهایی ۲ بخش سوالات الزامی و سوالات انتخابی در نظر گرفته شده است.

زیوری تصریح کرد: در بخش سوالات الزامی برای کسب ۱۶ نمره از ۸۰ درصد محتوای کتب درسی که به صورت حضوری (از اول مهر تا پایان بهمن ۹۸) تدریس شده است، دانش‌آموزان ملزم به پاسخگویی به تمامی سوالات هستند.

 

 

 

 

 

ترجمه انگلیسی کتاب خاطرات شهید سلیمانی در خراسان‌جنوبی رونمایی شد/۲-۳

ترجمه انگلیسی کتاب خاطرات شهید سلیمانی در خراسان‌جنوبی رونمایی شد

ترجمه انگلیسی کتاب خاطرات شهید سلیمانی در خراسان‌جنوبی طی مراسمی با حضور مسئولان رونمایی شد.

آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح پنج‌شنبه در مراسم رونمایی از ترجمه کتاب خاطرات شهید سلیمانی اظهار کرد: ترجمه کتاب خاطرات شهید سلیمانی به واسطه تنویر افکار عمومی در نقاط مختلف دنیا بسیار ارزشمند است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه متن فارسی کتاب خاطرات شهید سلیمانی نیز باید در بین فارسی زبانان دنیا ترویج شود، بیان‌کرد: این اقدام ارزشمند در حوزه ترجمه کتاب در حقیقت پرده‌برداری از شخصیت عمار زمانه است.

عبادی با بیان اینکه انسان چه در عرصه خوبی‌ها و چه زشتی‌ها موجودی نامتناهی است، ادامه‌داد: از این جهت شناخت اعماق وجودی انسان کار بسیار مشکلی است.

وی همچنین در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی حضرت علی (ع) به عنوان یک فرد نامتناهی در خوبی‌ها و ارزش‌های انسانی، افزود: بزرگان همه مکاتب و مذاهب در سراسر جهان از حضرت علی (ع) به بزرگی و عظمت یاد کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: امام شافعی، فقیه مذهب شافعی درباره حضرت علی (ع) بیان کرده که اگر مردم حقیقت علی (ع) درک می‌کردند بی شک از شدت عظمت وی در برابر او به سجده می‌افتادند.

عبادی با اشاره به برخی از ابیات مولوی در وصف حضرت علی (ع) بیان کرد: مولوی حضرت را نهایت عقل و دیده و علم در بین انسان‌ها معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه شیعه علی (ع) به معنای پیروی واقعی از این امام همام در عقیده و عمل است، یادآور شد: باید به محبت اهل بیت (ع) بودن افتخار کنیم.

فروش محصولات دامی و لبنی در خراسان جنوبی کاهش یافت/۷

فروش محصولات دامی و لبنی در خراسان جنوبی کاهش یافت

بیرجند – ایرنا – مدیرعامل اتحادیه دامداران خراسان جنوبی گفت: مهمترین مشکل دامداران استان کاهش شدید فروش محصولات دامی و لبنی است که این روزها این تولیدات روی دست آنان مانده و به فروش نمی‌رسد.

جواد غریبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال محصولات دامی و لبنی استان حدود ۱۵ درصد افزایش یابد ولی متاسفانه با بحران فروش فرآورده‌های لبنی به خصوص شیر مواجه هستیم.

وی گفت: شیر گاهی ۱۵ درصد هم کمتر از قیمت سال گذشته خریداری می‌شود که با توجه به افزایش میانگین ۵۰ درصدی قیمت نهاده‌های دامی مشکلات دامداران را دوچندان کرده است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران خراسان جنوبی بیان کرد: امسال به دلیل نبود فروش مناسب شیر، مقداری از شیر تولیدی دامداران را به کارخانه‌های شیر خشک فرستادیم و برای زمان مناسب فروش، ذخیره‌سازی کردیم.

وی افزود: باید چرخه فرآوری مواد لبنی با ماندگاری بیشتر در استان ایجاد شود و توسعه یابد که در این راستا نیاز است کارخانه شیر خشک و سایر محصولات لبنی از جمله شیر استریل و پنیر ایجاد شود.

غریبی گفت: روزانه بیش از ۲۰۰ تن شیر در استان خراسان جنوبی تولید می‌شود که از این مقدار ۱۲۰ تن جمع آوری و بقیه مصرفی است در حالی که ظرفیت تولید کارخانه‌های محصولات لبنی استان ۲۵۰ تن است و به دلیل نبود جذب واحدهای فرآوری، ۷۰ درصد شیر خام استان برای فرآوری به خارج استان صادر می‌شود.

وی با اشاره به نمودار سینوسی قیمت دام، فرآورده‌های دامی و نهاده‌های دامی در استان گفت: نوسانات قیمت یکی از مهمترین مشکلات دامداران خراسان جنوبی است در حالی که امسال افزایش میانگین ۵۰ درصدی قیمت نهاده‌های دامی نسبت به سال گذشته را داشته‌ایم اما قیمت دام زنده و شیر نسبت به سال گذشته کاهش یافته است که این موضوع باعث شده پرورش دام صرفه اقتصادی نداشته باشد.

غریبی بیان کرد: باید تولید و عرضه شیر مدیریت شود زیرا اگر تولید دچار مشکل شود و کاهش یابد جبران آن سال‌ها طول خواهد کشید از طرفی به صنعت دامداری و دامداران و در نهایت به تولید استان و کشور لطمه وارد می‌شود.

وی از احتمال افزایش ۱۵ درصدی جمعیت دام استان در سال گذشه و جاری خبر داد و گفت: علت افزایش جمعیت دام استان ترسالی، واردات دام و توزیع دام توسط کمیته امداد، بنیاد برکت و سایر دستگاه‌های حمایتی، افزایش قیمت گوشت در سال گذشته و مصوبه دولت مبنی بر عدم کشتار دام مولد در استان است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران خراسان جنوبی افزایش چشمگیر خدمات درمانی را یکی دیگر از مشکلات دامداران استان ذکر و اضافه کرد: افزایش قیمت این خدمات در چند سال اخیر درمان دام را فاقد توجیه کرده است.

وی گفت: دامپزشک مجرب برای درمان دام‌ها در استان کمبود داریم و در چند سال اخیر تزریق واکسن‌ها به دام‌ها پولی شده و در این بحران اقتصادی نارضایتی دامداران را در پی داشته است.

 

 

 

 

ثبت صد و دومین تعاونی توسعه عمران شهرستانی کشور، در فردوس/۲

صد و دومین تعاونی توسعه عمران شهرستانی کشور، در شهرستان فردوس خراسان جنوبی به ثبت رسید.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه براساس اعلام دفتثبت صد و دومین تعاونی توسعه عمران شهرستانی کشور، در فردوسر تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این تعاونی گفت: این شرکت تعاونی با عضویت ۵۸۰ نفر و اشتغالزایی ۵۰ نفر تشکیل شده است.
اشرفی سرمایه ثبتی این شرکت تعاونی را ۳ میلیارد ریال اعلام کرد.
وی افزود: هم اکنون ۵ شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستانی در شهرستان‌های نهبندان، قاین، خوسف، زیرکوه و فردوس به ثبت رسیده و فعالیت می‌کنند.
وی انجام فعالیت‌های عمران و آبادانی شهر‌ها و روستا‌های شهرستان حوزه فعالیت و سرمایه گذاری، مالکیت و مدیریت در فعالیت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی مربوط، ایجاد و اداره واحد‌های اقتصادی تولیدی، توزیعی و خدماتی مرتبط با تحقق اهداف تعاونی و خرید سهام بنگاه‌های دولتی مستقر در شهرستان حوزه فعالیت که کالا‌ها و خدمات تولیدی آن‌ها در این شهرستان عرضه می‌شود را از جمله فعالیت‌های این تعاونی‌ها برشمرد.
اشرفی گفت: سرمایه گذاری در طرح‌های توسعه‌ای شهرستان، تملک اراضی واقع در بافت‌های فرسوده شهری و روستایی مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری از طریق پرداخت حقوقی دولتی و استفاده از تسهیلات قوانین مربوط به تملک اراضی واقع در طرح‌های مصوب شهری و روستایی برای اهداف تعاونی، استفاده و بهره برداری از فعالیت‌ها، طرح‌ها، زمین‌ها و املاک قابل واگذاری دولت در بخش‌های تولیدی، توزیعی و خدمات شهرستان که اگر برگزاری مزایده به صرفه و صلاح نباشد با تائید یکی از کمیسیون‌های دولت از طریق ترک تشریفات مزایده انجام خواهد شد از دیگر فعالیت‌های این تعاونی‌ها است.

 

 

 

 

۶۰ نفر از خراسان‌جنوبی در مسابقات قرآن اوقاف ثبت‌نام کردند

بیرجند- مدیرکل اوقاف خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ثبت‌نام در مسابقات قرآن اوقاف از ششم اردیبهشت آغاز شده است، گفت: ۶۰ نفر از خراسان‌جنوبی تاکنون در این مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مراسم شب قدر در امام زادگانی که فضای کافی برای پذیرش زائران و عزاداران داشته باشند با رعایت دقیق موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی و سایر پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در شب اول قدر (شب نوزدهم) برای برگزاری برنامه در امامزادگان باقریه بیرجند هیچ‌گونه اطلاعیه‌ای نداده بودیم ولی به واسطه حضور خودجوش مردم، برنامه شب احیا را در این مکان برگزار کردیم.

بخشی‌پور ادامه‌داد: در شب ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان اجرای برنامه‌های شب‌های قدر در امامزادگان باقریه بیرجند با دقت و تأکید بیشتری بر موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی و الزام همگان به پوشیدن ماسک و دستکش برگزار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به زمان ثبت‌نام در مسابقات قرآن اوقاف و گلایه برخی از افراد از کندی سامانه ثبت‌نام، افزود: این سامانه در حقیقت میز خدمت اوقاف محسوب شده و خدمات متعددی ارائه می‌کند و از این جهت برای سهولت در ثبت‌نام در ساعات ابتدایی یا انتهایی روز باید به سامانه مراجعه کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: تاکنون از خراسان‌جنوبی ۶۰ نفر در رشته‌های مختلف مسابقات قرآن اوقاف ثبت‌نام کرده‌اند.

بخشی‌پور با بیان اینکه در سال جاری به جای برگزاری مسابقات در مرحله شهرستانی، مسابقات به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود، اظهار کرد: در منطقه بندی مسابقات بیرجند و خوسف یک منطقه، نهبندان، سربیشه و درمیان یک منطقه، طبس و بشرویه یک منطقه دیگر، خضری، زیرکوه و قاین یک منطقه و در نهایت فردوس و سرایان نیز یک منطقه دیگر محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مرحله منطقه‌ای مسابقات در اواخر خرداد و یا اوایل تیرماه برگزار می‌شود، یادآور شد: مرحله استانی مسابقات نیز در مردادماه برگزار خواهد شد.

 

 

مدارس خراسان جنوبی از ۲۷ اردیبهشت بازگشایی می‌شود/ امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم
واقعی از بازگشایی مدارس خراسان جنوبی از ۲۷ اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: امتحانات دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

«محمد علی واقعی» با اشاره به اینکه مدارس استان با رعایت نکات بهداشتی از ۲۷ اردیبهشت ماه به مدت یک ماه برای رفع اشکال دانش‌آموزان باز می‌شود، گفت: البته مدارس استثنایی، مراکز پیش دبستانی و خوابگاه‌های شبانه روزی به دلیل آسیب پذیر بودن در برابر ویروس کرونا بازگشایی نمی شوند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه حضور مدیران، معلمان، دبیران و تمام عوامل اجرایی مدرسه در مدارس الزامی است، افزود: حضور برای دانش آموزان اختیاری است و این زمان بازگشایی برای رفع اشکال دانش آموزانی است که به اینترنت دسترسی نداشتند یا به هر طریقی امکان استفاده از آموزش های مجازی را ندارند.

 

واقعی تاکید کرد: در این مدت حضور همه دانش‌آموزان در مدارس استان با ماسک و دستکش و رعایت فاصله‌های اجتماعی مجاز است.

 

وی از برگزاری امتحانات حضوری پایه دوازدهم خبر داد و عنوان کرد: امتحانات نهایی پایه دوازدهم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۱۷ خرداد ماه در استان آغاز می‌شود که در امتحانات نهایی، ۲۰ نمره از ۸۰ درصد محتوای کتاب‌های درسی است (حجمی که قبل از تعطیلی مدارس به خاطرشیوع کرونا تدریس شده بود) و ۴ نمره به‌ صورت اختیاری که مبنای آن ۲۰ درصد حجم کتاب‌هاست که به صورت مجازی و تلویزیونی آموزش داده شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امتحانات پایه نهم به علت انتخاب رشته دانش آموزان به صورت حضوری برگزار می‌شود، گفت: البته برگزاری امتحانات پایه نهم به صورت هماهنگ استانی برگزار نمی شود.

 

 

کشف دلار قاچاق در بازرسی از یک خودرو

معاون هماهنگ کننده انتظامی خراسان جنوبی از کشف ۲۰ هزار دلار قاچاق در شهرستان بیرجند خبر داد.

سرهنگ پارسافر گفت: ماموران پلیس آگاهی استان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در ایست و بازرسی علی آباد شهرستان بیرجند به یک سواری پژو پارس مشکوک و آن را برای بررسی متوقف کردند.

معاون هماهنگ کننده انتظامی استان افزود: مأموران هنگام بازرسی از این خودرو ۲۰ هزار دلار قاچاق و فاقد اظهار نامه بانکی کشف کردند.

سرهنگ پارسافر با اشاره به اینکه بنا بر نظر کارشناسان ارزش دلار‌ها معادل ۳ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شد.

 

 

 

جاساز ۵۹۶ هزار قرص غیرمجاز در اتوبوس

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از کشف ۵۹۶هزار عدد قرص غیر مجاز در شهرستان “نهبندان” خبر داد.

سرهنگ “علی اکبر حیدری” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان “نهبندان” هنگام کنترل خودروهای عبوری، به یک اتوبوس مشکوک و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو، ۵۹۶ هزار عدد قرص غیرمجاز که به طرز ماهرانه‌ای داخل خودرو جاساز شده بود کشف کردند.

سرهنگ حیدری خاطرنشان کرد: در همین راستا خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر شدندکه با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

تجلیل و تقدیر وزیر از همسر شهید ورزشکار”عباسعلی نجفی

تجلیل و تقدیر از همسر شهید ورزشکار"عباسعلی نجفی

در راستای تکریم از مقام شامخ شهدا، از کبری نجفی، همسر شهید عباسعلی نجفی” تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

با حضور عزیزی مدیرکل و خسروی مسئول امور ایثارگران اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، جلسه تقدیر و تکریم ازخانم کبری نجفی “همسر شهید ورزشکار عباسعلی نجفی در دفتر مدیرکل برگزار شد. در این مراسم به پاس خدمات و در راستای تکریم از خانواده معزز شاهد، توسط مدیرکل ورزش و جوانان استان، لوح تقدیری با امضاء دکتر سلطانی فر”وزیر ورزش و جوانان” به همسر شهید نجفی اهدا شد .

برگزاری مراسم شب قدر در بقاع شاخص

مراسم دومین شب قدر در بقاع متبرکه شاخص خراسان جنوبی برگزار می شود‌

،معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان از برگزاری مراسم شب‌های قدر در بقاع شاخص استان با رعایت تمام دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های ابلاغی خبر داد.
حجت‌الاسلام مختاری با تاکید بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و زمان مناسب برای برگزاری این مراسم، گفت: امشب نیز این مراسم با حضور مردم و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی افزود: بقاع میزبان این مراسم به طور کامل پیش از آغاز مراسم ضدعفونی شده و فرش‌ها برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، علامت‌گذاری شده‌اند.
وی گفت: در درب وردی بقاع نیز ضدعفونی دست‌های مردم صورت گرفته و مردم حتما باید با ماسک و دستکش در مراسم حضور یابند.
حجت الاسلام مختاری افزود: در شهرستان تقریبا یک یا دو بقعه میزبان مراسم شب‌های قدر خواهند بود، اما در برخی از شهرستان‌ها بقاع شاخصی برای برگزاری این مراسم وجود ندارد.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به حضور نیرو‌های انتظامی و نظامی و هلال احمر در بقاع میزبان مراسم، افزود: در حال رایزنی هستیم تا در صورت امکان دستگاه تب‌سنج در اختیار ما قرار گیرد تا سلامتی افراد هنگام ورود مورد بررسی قرار گیرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*