آخرین خبر :

اخبار علمی / سازمان جهانی بهداشت: ضدعفونی خیابان‌ها خطرناک است

 

ارتباط قهوه با خواص ضدچاقی در زنان

ارتباط قهوه با خواص ضدچاقی در زنان

به گفته محققان، ترکیبات موجود در قهوه دارای خواص ضدچاقی است.

نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد زنانی که روزانه دو یا سه فنجان قهوه می‌نوشند در مقایسه با افرادی که کمتر قهوه می‌نوشند، چربی تحتانی و شکمی کمتری دارند.

محققان دانشگاه آنجلیا راسکین انگلستان در مطالعه خود دریافتند زنان ۲۰ تا ۴۴ سال که روزانه ۲ تا ۳ فنجان قهوه می‌نوشیدند دارای کمترین میزان چربی دورشکمی بودند که ۳.۴ درصد کمتر از افرادی بود که قهوه نمی‌نوشیدند. در بین زنان ۴۵ تا ۶۹ سال، آنهایی که ۴ فنجان یا بیشتر در روز قهوه می‌نوشیدند ۴.۱ درصد دارای چربی کمتری بودند.

در مجموع میانگین درصد کل چربی بدن در زنان تمام گروه‌های سنی که ۲ یا ۳ فنجان قهوه می‌نوشیدند ۲.۸ درصد کمتر بود.

در مردان، این رابطه خیلی مشهود نبود. بطوریکه مردان ۲۰ تا ۴۴ سال که روزانه دو یا سه فنجان قهوه می‌نوشیدند کل چربی بدن شأن ۱.۳ درصد کمتر بود.

دکتر «لی اسمیت»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «تحقیق ما نشان می‌دهد که وجود یک ترکیب بیواکتیو در قهوه، بجز کافئین، موجب تنظیم وزن شده و احتمالاً می‌تواند به عنوان ترکیب ضدچاقی استفاده شود.»

سالانه حدود ۷ میلیون تن قهوه در جهان مصرف می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت:

ضدعفونی خیابان‌ها خطرناک است

سازمان جهانی بهداشت در سندی هشدار داد افشاندن ضدعفونی کننده‌ها در خیابان‌ها نه تنها ویروس کرونا را از بین نمی‌برد بلکه می‌تواند مضر باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان جهانی بهداشت روز شنبه هشدار داد افشاندن ضدعفونی کننده در خیابان‌ها که در بعضی از کشور‌ها انجام می‌شود نه تنها تاثیری در از بین بردن ویروس کرونا ندارد بلکه می‌تواند تهدیدی برای سلامت افراد باشد.

سازمان جهانی بهداشت در سندی درباره ضد عفونی کردن سطوح به عنوان راهکاری برای مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد: مه‌پاشی در از بین بردن ویروس بی‌تاثیر است. مه‌پاشی در فضا‌های باز از جمله خیابان‌ها یا بازار‌ها برای کشتن کووید ۱۹ یا سایر عوامل بیماری‌زا توصیه نمی‌شود چرا که توسط خاک و زباله غیرفعال می‌شود.

حتی در صورت عدم وجود مواد آلی، بعید است که مه‌پاشی‌های شیمیایی بتواند تمام سطوح را به مدت کافی عاری از عوامل بیماری‌زا و خطرناک کند.

بر اساس سند منتشر شده از سوی این سازمان خیابان‌ها و آسفالت‌ها به عنوان منبع آلوده به ویروس کرونا در نظر گرفته نمی‌شوند، علاوه بر این به طور کلی ضدعفونی کننده‌ها برای سلامت بدن تهدیدی جدی محسوب می‌شوند.

این سند همچنین تأکید می‌کند که استفاده از ضدعفونی کننده‌ها برای افراد هم تحت هیچ شرایطی توصیه نمی‌شود. این اقدام نه تنها امکان ابتلا به ویروس از طریق تماس و قطرات تنفسی را کاهش نمی‌دهد بلکه می‌تواند از نظر جسمی و روانی هم مضر باشد. افشاندن کلر یا سایر مواد شیمیایی سمی بر روی افراد می‌تواند باعث سوزش چشم و پوست، برونکاسپاسم و مشکلات گوارشی شود.

این سازمان همچنین با استناد به مطالعه‌ای که نشان می‌دهد افشاندن ضدعفونی کننده در فضای باز تقریبا هیچ تاثیری ندارد، در مورد انجام این کار در فضای داخلی هم هشدار داده و تاکید کرده است ضدعفونی سطوح با استفاده از دستمال و پارچه انجام شود.

 

 

 

 

ورزش های هوازی برای مغز در هر سنی مفید است

ورزش های هوازی برای مغز در هر سنی مفید است

مطالعه جدید نشان می دهد سالمندان بعد از شش ماه ورزش هوازی در تست های فکری و حافظه عملکرد بسیار بهتری داشتند.

 دکتر «مارک پولین»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کالگاری کانادا، در این باره می‌گوید: «با افزایش سن، کمی قدرت فکری و فیزیکی خود را از دست می‌دهیم. اما حتی با شروع برنامه ورزشی در سنین بالا، فواید آن برای مغز بیشمار است.»

وی در ادامه می‌افزاید: «ورزش هوازی موجب حرکت خون به تمام نقاط بدن می‌شود. مطالعه ما نشان می‌دهد ورزش موجب رسیدن خون به مغز، مخصوصاً نواحی مسئول تسلط کلامی و عملکردهای اجرایی می‌شود. یافته ما بسیار برای افراد مسن در معرض ریسک ابتلاء به آلزایمر و سایر انواع زوال عقل و بیماری‌های مغزی مهم است.»

این مطالعه شامل ۲۰۶ فرد بزرگسال با میانگین سنی ۶۶ سال بود. این افراد در یک دوره شش ماهه تمارین ورزشی شرکت کردند. در شروع مطالعه، از شرکت کنندگان تست‌های فکری و حافظه و همچنین سونوگرافی برای اندازه گیری جریان خون به مغز بعمل آمد.

تست‌های فیزیکی بعد از سه ماه و تست‌های فکری و فیزیکی در پایان شش ماه مجدداً انجام شد.

برنامه ورزشی شرکت کنندگان سه روز در هفته و با میانگین ۲۰ دقیقه تا ۴۰ دقیقه در روز بود.

محققان دریافتند بعد از شش ماه ورزش، شرکت کنندگان در تست‌های عملکرد اجرایی ۵.۷ درصد بهبود یافته بودند. تست‌های عملکرد اجرایی شامل انعطاف پذیری ذهنی و خوداصلاحی بود. تسلط کلامی که شامل نحوه بازیابی سریع اطلاعات بود، نیز ۲.۴ درصد بهبود یافته بود.

افزایش جریان خون به مغز هم ۲.۸ درصد افزایش یافته بود. افزایش جریان خون ناشی از ورزش با بهبود نسبی برخی ابعاد فکری که معمولاً با افزایش سن کاهش می‌یابد، مرتبط است.

اولین آزمایش بالینی واکسن کرونا ویروس که با همکاری چینی‌ها ساخته شده است در کانادا تایید شد.

به گزارش  سی‌تی‌وی‌نیوز، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز شنبه اعلام کرد که مرکز واکسینولوژی کانادا در دانشگاه دالهاوزی از سوی سازمان بهداشت و درمان فدرال اجازه داده است تا آزمایش‌های بالینی واکسن کووید ۱۹ را آغاز کند.

ترودو گفت: شورای ملی تحقیقات کانادا با سازندگان واکسن همکاری خواهد کرد تا در صورت موفقیت در آزمایشات بالینی بتواند در کشور این واکسن را تولید کند.

سازمان بهداشت کانادا تاکنون اجازه انجام ۳۳ کارآزمایی بالینی کووید ۱۹ برای درمان را مجاز و از آنها حمایت کرده است، با این حال آزمایش بالینی این واکسن اولین تلاش مصوب کشور کانادا برای یافتن واکسن کروناست.

این واکسن «Ad ۵-nCoV» نام دارد و در تاریخ ۱۷ مارس سال جاری برای انجام فاز اولیه آزمایش‌های بالینی انسانی در چین به تایید رسید. مراحل بعدی آزمایش‌های این واکسن در مرکز واکسینولوژی کانادا در دانشگاه دالهاوزی انجام خواهد شد.

اطلاعیه انجام آزمایش بالینی اولین واکسن کووید ۱۹ در کانادا چند روز پس از آن اعلام می‌شود که سازمان بهداشت این کشور، اجازه اولین آزمایش سرلوژی یا آنتی بادی کووید ۱۹ را صادر کرده بود.

این آزمایش روز سه شنبه توسط سازمان بهداشت کانادا تأیید شد و در آزمایشگاه‌های این کشور برای تعیین نمونه خون حاوی آنتی بادی‌های کووید ۱۹ مورد استفاده قرار گرفت.

با این حال تصویب انجام آزمایش بالینی یک قدم رو به جلو است، اما هنوز هم باید قبل تولید واکسن آزمایش متعددی روی آن انجام شود.

نوشیدنی که شما را دچار بیماری قلبی می‌کند

نتایج یک بررسی حاکی از آن است که مصرف نوعی از نوشیدنی میزان بروز بیماری‌های قلبی در زنان را افرایش می‌دهد.

نوشیدنی که شما را دچار بیماری قلبی می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از هندوستان‌تایمز، نتایج یک بررسی حاکی از آن است که مصرف نوشیدنی‌های شیرین میزان  بروز بیماری‌های قلبی را به میزان قابل توجهی افرایش می‌دهد.

براساس این مطالعه، نوشیدنی‌های شیرین و آیستی که در فصل گرم  مورد استقبال مردم واقع می‌شوند، آنها را در معرض بیماری‌های قلبی قرار می‌دهند.

پژوهش‌ها نشان داده، ریسک بروز بیماری قلبی در زنانی که از نوشیدنی شیرین استفاده می‌کنند، ۲۰ درصد بیشتر است.

«چریل آندرسون»، پژوهشگر ارشد تیم تحقیق می‌گوید: مواد قندی موجب افزایش میزان گلوکز و غلظت انسولین در خون شده که میزان اشتها را افزایش داده و همین موضوع منجر به ایجاد اضافه‌وزن و چاقی و درنهایت بروز بیماری قلبی و عروقی می‌شود.

کارشناسان تأکید می‌کنند، شکر برای سلامتی مناسب نیست و این مطالعه ادعا می‌کند که فاکتور خطر آن بسیار بالاتر از حد تصور است.

مطالعه‌ای که در JAHA منتشر شده حکایت از‌ آن دارد، زنانی که یک یا بیش از یک نوشیدنی قندی در طول روز مصرف می‌کنند، دست کم ۲۰ درصد بیش از سایر افراد ممکن است دچار بیماری‌های قلبی شوند.

انتهای پیام/

 

 

 

این گیاه‌ها امواج مضر را از بین می‌برند (بخش اول)

یک راه برای به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض امواج الکترومغناطیسی این است که خانه‌مان را با گیاهانی پر کنیم که بتوانند این امواج را جذب یا از بین ببرند.

نگهداشتن این گیاهان در خانه می‌تواند به شما انرژی بیشتری ببخشد، سطح استرس شما را کاهش داده و تعداد دفعات سردردهایی که غالباً با پرتودرمانی در ارتباط هستند را کاهش دهد. علاوه بر اینکه آنها خانه شما را زیباتر می‌کنند و هوای خانه را تمیز نگه می‌دارند!

گیاه ضد اشعه کاکتوس

کاکتوس طبق مطالعه عمیقی که توسط ناسا انجام شده است به عنوان یک جاذب کارآمد امواج رادیواکتیو شناخته می‌شود. این گیاه به خصوص برای جذب اشعه‌ای که توسط رایانه‌ها تولید می‌شود، بسیار مفید است. همچنین می‌تواند پرتویی را که ممکن است از برج‌های تلفن همراه در نزدیکی شما ایجاد شود را جذب کند، بنابراین واقعاً گیاهی است که شما را از طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های رادیواکتیو محافظت می‌کند.

بخشی از آنچه کاکتوس را به چنین گیاه فوق‌العاده‌ای تبدیل کرده، نگهداری بسیار آسان آن است. لازم نیست کاکتوس‌ها هر روز آبیاری شوند. آنها تنها با قرار گرفتن در محیط گرم و پرنور به خوبی رشد می‌کنند. اگر در آب و هوای سرد قرار دارید می‌توانید آنها را در نزدیکی یک پنجره نگه دارید و آنها نیز بسیار خوب عمل می‌کنند. البته اگر می‌خواهید آنها به طور مؤثر موج‌های رادیواکتیوی مضر را از شما دور کنند، باید در کنار رایانه یا مودم شما قرار بگیرند.

سانسوریا؛ گیاه جذب تابش

سانسوریا یا گل ماری، گیاه دیگری است که هنگام جذب اشعه رایانه بسیار مؤثر عمل می‌کند. قرار دادن آن در نزدیکی رایانه یا مودم می‌تواند راهی عالی برای سالم نگه داشتن اتاق شما باشد. سانسوریا همچنین با تبدیل CO2 به اکسیژن باعث می‌شود شما از هوای پاک‌تر و ریه‌های شفاف‌تر و قوی‌تر بهره‌مند شوید.

ظاهر بلند و باریک گیاه ماری باعث زیبایی هرچه بیشتر در هر محیطی می‌شود. بسیار متنوع است و مهم نیست از نظر مواد در زمین یا گلدان‌های مختلفی پرورش یابد. مانند کاکتوس، گیاه ماری نیازی به آبیاری مداوم ندارد، فقط کافی است هفته‌ای یکبار خاک را بررسی کنید تا در صورت خشک بودن آن را آبیاری کنید اما باید مراقب باشید که آن را غرق آب نکنید، به خصوص در ماه‌های زمستان. هنگام آب دادن به گیاه، مراقب باشید تا آب روی برگ‌ها نریزد چون باعث پوسیدگی در برگ می‌شود.

این گیاه زیبا از شما و خانواده‌تان در برابر اثرات مضر امواج الکترومغناطیسی محافظت می‌کند. چه آن را در نزدیکی تلویزیون و رایانه و چه در کنار دستگاه الکترونیکی دیگری داشته باشید، از توانایی آن در جذب بخش زیادی از امواج، بهره‌مند خواهید شد. گیاه ماری در دسته گیاهان مناسب برای آپارتمان و محیط‌های کم نور قرار می‌گیرد و بهترین رشد آن در محیط‌هایی با نور غیرمستقیم است.

گیاه گندمی پاک‌کننده گازهای مضر

گیاه گندمی یا عنکبوتی از نظر ظاهری شبیه به گیاه مار است، اما برگ‌ها به جای سفت و محکم بودن، لکه دار هستند و تمایل دارند به جای آنکه مستقیم رو به بالا رشد کنند، مانند آبشار به اطراف سرازیر شوند. گیاه عنکبوتی نه تنها آلودگی را جذب می‌کند و خانه شما را از گازهای مضر پاک می‌کند بلکه در جذب اشعه از دستگاه‌های الکترونیکی شما نیز بسیار مفید است.

گیاه عنکبوتی یکی دیگر از گیاهان آسان در نگهداری است. مانند گیاه ماری، در نور غیرمستقیم بهترین رشد را می‌کند و تابش مستقیم نور خورشید یا گرما باعث سوختگی برگ‌ها می‌شود. پس حتما گیاه را در محلی نگه دارید که سایه زیادی دریافت می‌کند.

 

برگ بتل دافع هیدروکسیل

گیاه برگ بتل یک گیاه زیبا و ساده برای هر اتاق است. در کنار ظاهر عالی، توانایی قوی در جذب امواج الکترومغناطیسی دارد. از آنجا که دارای خواص دفع هیدروکسیل و سوپر اکسید است، می‌توان از آن برای از بین رادیواکتیو در هوا استفاده کرد. علاوه بر اینکه، گازهای مضر را جذب، هوا خانه یا محل کار شما را تمیز و شفاف می‌کند و به شما امکان می‌دهد راحت‌تر نفس بکشید. اگر می‌خواهید از معجزه او در محافظت شما در برابر اشعه به طور کامل آگاه شوید، کافی است آن را در نزدیکی دستگاه‌های خود که بیشترین تابش را دارند، قرار دهید.

نگهداری از گیاه برگ بتل کمی دشوارتر است زیرا نیاز به آبیاری منظم دارد. شما باید هر روز خاک را بررسی کنید و در صورت خشک بودن آب فراوانی بدهید. خاک این گیاه باید همیشه مرطوب باشد. گیاه را در سایه نگه دارید تا خطر سوختن برگ‌ها از آفتاب به حداقل برسد. اگر اتاق شما آفتاب گیر است، آن را به گوشه‌ای منتقل کنید که از پنجره دور باشد و نور کمتری دریافت کند.

سنگ لوتوس؛ گیاهی در برابر اشعه

گل سنگ لوتوس یا ساکولنت از نظر ظاهری شبیه کاکتوس است اما از نظر بیولوژیکی کمی متفاوت است. این گیاه در جذب اشعه بسیار عالی است و با توجه به اندازه کوچک آن، می‌تواند به راحتی در کنار تمام دستگاه‌های الکترونیکی قرار بگیرد تا هم یک دکوری زیبا باشد و هم امواج مضر را از شما دور کند. در واقع شما می‌توانید به یک چیز زیبا نگاه کنید و بدانید که از شما در برابر امواج مضر از دستگاه‌های الکترونیکی شما محافظت می‌کند.

مراقبت از لوتوس سنگی بسیار آسان است و به نور و آب بسیار کمی احتیاج دارد. شما فقط باید هر ۲ یا ۳ روز یکبار به آن کمی آب دهید.

منبع: emfadvice

 

 

 

چند راهکار برای کاهش وزن زنانی که در دهه ۴۰ سالگی قرار دارند

چهل سالگی برای بسیاری از زنان یک نقطه عطف بزرگی محسوب می‌شود. زنانی که به دهه ۴۰ سالگی می‌رسند به موفقیت‌هایی در زمینه شغلی و خانوادگی خود رسیده‌اند اما ممکن است در تلاش برای کاهش وزن ناکام مانده باشند.

در حقیقت زنان در دهه ۴۰ سالگی ممکن است بیش از هر زمان دیگری برای کاهش وزن خود تلاش کنند. بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳ در آمریکا انجام شد تقریبا ۴۰ درصد از زنانی که در دهه ۴۰ سالگی خود بسر می برند با مشکل چاقی و اضافه وزن روبرو هستند.

به گفته محققان، نوسان هورمون‌های زنان در دهه ۴۰ سالگی موجب افزایش وزن آنها می‌شود؛ بعلاوه داروهایی که زنان در این سن مصرف میکنند به همراه غذایی که می‌خورند و استرسی که در زندگی تحمل می‌کنند، همگی بر بالا رفتن وزن آنها اثر دارد.

اما خبر خوب این است که هنوز راه‌های زیادی برای مبارزه با افزایش وزن زنانی که در دهه ۴۰ سالگی به سر می برند وجود دارد. در این گزارش سعی شده است تا راهکارهایی را برای این منظور توضیح دهیم.

بررسی داروها و جایگزین کردن آنها در صورت امکان

«رابرت زیلتزر»، پزشک متخصص تغذیه و رژیم لاغری در مرکز کاهش وزن «اسکاتسدیل» در آریزونا می‌گوید، داروهای «مسدود کننده‌ بتا» که برای فشار خون بالا مصرف می‌شوند و داروهای خاص افسردگی و دیابت می‌توانند باعث افزایش وزن شوند. بنابراین اگر شک دارید که داروهای شما موجب افزایش وزن شده اند به پزشک خود اطلاع دهید و در صورت امکان داروهای جایگزینی برای آنها بگیرید. توجه به این نکته مهم است که داروهایی که بدون نسخه به فروش می رسند نیز می‌توانند باعث افزایش وزن شوند. به عنوان مثال، داروهای آلرژی حاوی «دیفن هیدرامین» می‌توانند اشتها را افزایش داده و باعث افزایش وزن شوند.

مدیریت علائم پیش از یائسگی

تغییرات هورمونی که در جریان پیش از یائسگی (سال های قبل از یائسگی) رخ می‌دهند باعث بروز علائمی از جمله گُر گرفتگی، تعریق شبانه، اضطراب و افزایش وزن می‌شوند. درصورت مشاهده هر یک از این علائم می‌توانید با پزشک در مورد هورمون درمانی صحبت کنید؛ هورمون درمانی موجب تقویت الگوهای خواب و اضطراب شده و به نوبه خود، عادات غذایی را بهبود میبخشد. اما قبل از انجام هورمون درمانی حتما در مورد بیشتر بودن فواید این روش درمانی نسبت به مضرات آن اطمینان کسب کنید.

تهیه برنامه غذایی 

از دیگر راهکارهایی که برای مبارزه با افزایش وزن برای زنانی که در دهه ۴۰ سالگی قرار دارند توصیه می‌شود، تهیه یک برنامه غذایی است. با تهیه یک برنامه غذایی واقعی راحت‌تر می‌توان به خوراکی‌های ناسالم نه گفت. برای این منظور باید خوراکی‌هایی را که می‌خواهید در طول یک هفته مصرف کنید مشخص کرده و فهرستی برای خرید لوازم اولیه آنها تهیه کرده و طبق آن برنامه غذایی در طول هفته مورد نظر عمل کنید.

قبل از غذا خوردن آب بنوشید  

اگر قبل از هر وعده غذایی یک بطری۵۰۰ سی‌سی آب بنوشید غذای کمتری مصرف خواهید کرد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۴، نشان داد، افراد چاقی که قبل از غذا حدود ۱۷ اونس ( ۵۰۰ سی‌سی) آب مصرف می‌کردند نسبت به افراد چاقی که قبل از غذا آب نمی‌نوشیدند در طول ۱۲ هفته تقریبا سه پوند ( ۱.۳۶ کیلوگرم) وزن از دست دادند.

 

با مصرف سبزیجات خود را سیر نگاه دارید

کارشناسان تغذیه به زنانی که در دهه ۴۰ سالگی قرار دارند توصیه می‌کنند که در هر وعده غذایی تقریبا نیمی از بشقاب خود را از سبزیجات پر کنند. دلیل این موضوع این است که سبزیجات مملو از فیبر هستند و به انسان کمک می‌کنند که برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کند؛ همچنین سبزیجات کالری کمی دارند.

مصرف کربوهیدارت‌ها را کاهش دهید

برای کاهش وزن نیازی به حذف کامل کربوهیدارت ها از رژیم غذایی نیست بلکه با کاهش آنها میتوان راحت تر وزن کم کرد و کاهش وزن خود را نگاه داشت.

با وزنه ورزش کنید

با افزایش سن، توده عضلانی و عملکرد عضلات کاهش می یابد؛ این وضعیت به «سارکوپنی» معروف است. اصطلاح «سارکوپنی» برای کاهش وابسته به سن بافت عضلانی ارایه شده است و در واقع از حدود ۴۰ سالگی آغاز می‌شود. سارکوپنی علاوه بر اینکه بر توانایی فرد در انجام کارهای روزانه تاثیر می گذارد می‌تواند خطر ابتلا به شکستگی را افزایش داده و باعث افزایش وزن نیز بشود.

با کاهش عضله، چربی جایگزین آن میشود. انجام ورزش‌های مانند ایروبیک، راه رفتن، دوچرخه سواری و شنا به کالری سوزی کمک کرده و از سارکوپنی پیشگیری می‌کنند. وزنه زدن علاوه بر تقویت عضلات بدن، سوخت و ساز بدن را در زمان استراحت نیز افزایش میدهد، بنابراین حتی زمان‌هایی که ورزش نمی‌کنید نیز کالری سوزی خواهید داشت. با افزودن ورزش با وزنه به روتین تمرین‌های ورزشی خود علاوه بر تقویت عضلات ، از کاهش وزن نیز برخوردار شوید.

در این زمینه بخوانید:

 

محدود کردن استفاده از تلفن همراه و تبلت قبل از خواب 

به گفته کارشناسان، بدن انسان در حین ورزش و خواب بیشترین میزان چربی را می‌سوزاند. اما بیشتر مردم به اندازه کافی نمی‌خوابند و دلیل آن استفاده از فناوری قبل از خواب است. استفاده از وسایل الکترونیکی قبل از خواب به دلیل نوری که ساطع می‌کنند باعث می‌شود که مغز تصور کند روز است و به این ترتیب در رویه خواب اختلال ایجاد می شودد. برای این منظور وسایل الکترونیک خود را حدود یک ساعت و نیم قبل از خواب خاموش کنید.

انجام ورزش‌هایی برای کاهش استرس

علائم پیش از یائسگی و بسیاری از عوامل دیگری که زنان دهه ۴۰ سالگی با آن مواجه هستند از جمله ترک کردن خانه توسط فرزندان برای رفتن به دانشگاه، فشارهای کاری، پیر شدن والدینشان و نگرانی‌های مالی استرس زیادی در زندگی آنان ایجاد می‌کند. استرس زیاد نیز می‌تواند به بیش خوری منجر شود. انجام تمریناتی مانند یوگا، مدیتیشن و تکنیک‌هایی برای ریلکسیشن می‌توانند به کاهش استرس کمک کنند.

منبع: everydayhealth

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*