آخرین خبر :

اخبار علمی / احتمال انتقال «کرونا» از طریق پوست آسیب دیده

احتمال انتقال «کرونا» از طریق پوست آسیب دیده

متخصص پوست‌ومو گفت: اگر پوست و مخاط که دارای گیرنده‌های ویروس هستند آسیب ببینند ویروس از این طریق به بدن منتقل خواهد شد.

پروین منصوری متخصص پوست‌ومو در گفت‌وگو در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در پاسخ به پرسشی درباره انتقال ویروس کرونا از طریق زخم اظهار داشت: گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد این ویروس از طریق پوست سالم عبور نمی‌کند اما اگر پوست و مخاط که دارای گیرنده‌های ویروس هستند آسیب ببینند ویروس از این طریق به بدن منتقل خواهد شد.

وی ادامه داد: بسیاری از بیماران که ضایعات پوستی دارند ممکن است با قطع کردن داروهایشان احتمال ابتلا و انتقال ویروس کرونا را افزایش دهند.

متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: تظاهرات پوستی کرونا متفاوت است، برخی علائم به صورت کهیرهای موضعی و ضایعات پوستی شبیه به مخملک و ضایعاتی مانند سرمازدگی و خون مردگی گزارش شده است که برخی از اینها با مطالعات ویروس‌شناسی ثابت شده عفونت ویروسی هستند، اما باید گفت این علائم در تعداد کمی از افراد ممکن است بروز کند.

وی با بیان اینکه آرایشگاه محیط بسته است و ممکن است جمعیت زیادی در این مکان حضور پیدا کنند توصیه کرد: تا جایی که ممکن است باید در زمان شلوغ به آرایشگاه مراجعه نشود در زمان مراجعه نیز استفاده از ماسک و دستکش را در دستور کار داشته باشیم، افرادی که احساس می‌کنند احتمال ابتلا دارند ترجیحا نباید به آرایشگاه مراجعه کنند.

 

 

 

 

امکان تزریق همزمان داروهای دیابت فراهم شد

امکان تزریق همزمان داروهای دیابت فراهم شد

 

 

محققان دانشگاه استنفورد تکنیکی جدید ابداع کردند که امکان مخلوط کردن انسولین و هورمون امیلین را در یک سرم تزریقی فراهم می‌کند.

به گزارش  پایگاه خبری مدیکال نیوز، بسیاری از افراد مبتلا به دیابت برای مقابله با بیماری از انسولین استفاده می‌کنند. هورمون امیلین نیز یکی از هورمون‌هایی است که توسط سلول‌های بتا در پانکراس تولید می‌شود و اثر قابل توجهی در کنترل قند خون دارد. این هورمون اخیرا به عنوان یک روش درمانی جدید برای دیابت مورد استفاده قرار گرفته است و در کنار انسولین قادر است میزان قند خون را به نحو مطلوب کنترل کند.
با وجود این، به دلیل نیاز به تزریق جداگانه هر یک از این داروها، کمتر از یک درصد بیماران دیابتی مایل به استفاده از این روش جدید بوده‌اند.
به گفته متخصصان، علت تزریق جداگانه این داروها عدم سازگاری ساختار مولکولی آن‌ها با یکدیگر است که موجب ناپایداری ترکیب حاصل از آن‌ها می‌شود.
اکنون محققان راهکار جدیدی را توسعه دادند در آن با استفاده از پلی اتیلن گلیکول، پوشش خاصی تولید می‌شود که به طور انتخابی با مولکول‌های امیلین و انسولین پیوند برقرار می‌کند و مانع ترکیب آن‌ها با یکدیگر تا زمان تزریق به بدن می‌شود. پس از تزریق، پوشش مذکور از مولکول‌های انسولین و امیلین جدا شده و در جریان خون حل می‌شود. در نتیجه امکان فعالیت عادی انسولین و امیلین در بدن شخص فراهم می‌شود.
این فرمول جدید روی مدل‌های جانوری با موفقیت آزمایش شده است. به گفته محققان این فرمول برای مدت ۱۰۰ ساعت پایدار است و در نتیجه می‌توان آن را پس از تولید، ذخیره کرد یا درون پمپ‌های انسولین مورد استفاده قرار داد.
انتظار می‌رود این فرمول جدید به زودی وارد مرحله آزمایشات بالینی شود و در مرحله پایانی و قبل از عرضه تجاری به بازار،  باید آزمایشات سم‌شناسی روی آن انجام شود.

 

 

 

 

موفقیت آزمایش بالینی واکسن کرونا در مرحله اول

موفقیت آزمایش بالینی واکسن کرونا در مرحله اول

شرکت مدرنا اعلام کرد: نخستین آزمایشات بالینی واکسن کرونا که با کمک گروه کوچکی از داوطلبان انجام شد، دارای نتایج مثبتی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری ساینس‌دیلی، این شرکت که در ماساچوست آمریکا قرار دارد، در حال توسعه واکسن جدیدی موسوم به mRNA-۱۲۷۳ برای ویروس کرونا است.

به گفته محققان این شرکت، واکسن توانسته است در بدن داوطلبان یک واکنش ایمنی ایجاد کند که مشابه واکنش ایمنی افراد بهبودیافته از کووید ۱۹ است. این نتایج نشان می‌دهد واکسن mRNA-۱۲۷۳ توانایی جلوگیری از بروز بیماری کووید ۱۹ را دارد.
در این مرحله، گروه‌های ۱۵ نفری از داوطلبان ۱۸ تا ۵۵ ساله، سه دوز مختلف از واکسن را دریافت کردند.

به گفته متخصصان مرحله دوم آزمایشات بالینی با همکاری ۶۰۰ نفر انجام می شود و سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز انجام این مرحله را نیز صادر کرده است.
متخصصان مدرنا یاداور شدند: این واکسن به طور کلی بی‌خطر و برای بیماران قابل تحمل است. تنها عوارض این واکسن شامل سرخی و کمی درد در محل تزریق است.
در آزمایشاتی که پیش از این روی موش‌ها انجام شد، این واکسن مانع تولید مثل ویروس در ریه موش‌ها شده است. دولت آمریکا حدود نیم میلیارد دلار برای توسعه و تولید ۴ واکسن شرکت مدرنا سرمایه‌گذاری کرده است.
این واکسن با همکاری انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های مسری توسعه یافته و آزمایشات بالینی آن با کمک انستیتوی ملی سلامت آمریکا انجام شده است.
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این ویروس در چهار ماه گذشته بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه را درگیر کرده است.

 

 

 

 

آیا آنتی بادی سارس قادر است کرونا را نابود کند؟

آیا آنتی بادی سارس قادر است کرونا را نابود کند؟

 محققان دریافتند یک آنتی بادی موسوم به S۳۰۹ که اولین بار در سال ۲۰۰۳ در بدن افراد بهبود یافته از سارس شناسایی شد، قادر است انواع ویروس کرونا از جمله ویروس عامل بیماری کووید- ۱۹ را نابود کند.

به گزارش  پایگاه خبری ساینس، محققان شرکت Vir Biotechnology در تلاش هستند تا این آنتی بادی را در مسیر توسعه و آزمایش بالینی قرار دهند.

در تحقیقات اولیه که با استفاده از میکروسکوپ‌های الکترونی در آزمایشگاه انجام گرفت، مشخص شد که آنتی بادی S۳۰۹، پروتئین‌های تاجدار ویروس کرونا را که برای ورود به سلول‌ها توسط ویروس مورد استفاده قرار می‌گیرند، هدف گرفته و نابود می‌کند.

این آنتی بادی می‌تواند ویروس جدید کرونا را از طریق تخریب بخشی از پروتئین تاجدار که موجب اتصال ویروس به سلول میزبان می‌شود، نابود کند. در واقع همین قابلیت شناسایی و هدف گیری بخش چسبنده پروتئین تاجدار که در بسیاری از انواع ویروس کرونا وجود دارد، عاملی است که موجب می‌شود آنتی بادی S۳۰۹ بتواند با انواع مختلف این ویروس به طور موثری مقابله کند.
آنچه موجب تمایز S۳۰۹ از سایر آنتی‌بادی‌های در دست مطالعه شده، این است که منشا اصلی S۳۰۹ بدن افراد مبتلا به کووید ۱۹ نیست، بلکه این آنتی بادی در بدن افرادی تولید شده است که ۱۷ سال قبل به سارس مبتلا شده و بهبود یافته‌اند. همین موضوع عامل اصلی سرعت بالای پیشرفت این تحقیقات در مقایسه با سایر تحقیقات مشابه است که با استفاده از آنتی‌بادی کووید ۱۹ انجام می‌شوند.
به گفته محققان، استفاده از این آنتی بادی در کنار مجموعه‌ای از آنتی بادی‌های ضعیف‌تر که از بدن بیماران بهبود یافته سارس شناسایی شده است، ‌ می‌تواند فرآیند نابودسازی ویروس کرونا و جلوگیری از ابتلا به کووید-۱۹ را بهبود بخشد. در واقع این مخلوط آنتی‌بادی‌ها می‌تواند مانع فرار ویروس‌های جهش‌یافته از فرایند درمان با یک آنتی‌بادی شود.
به گفته محققان یکی از مهم ترین چالش‌های کار این است که نشان دهند این آنتی بادی در بدن موجودات زنده قابلیت مقابله با ویروس را دارد.

در صورتی که نتیجه این اقدام مثبت باشد، آنتی بادی S۳۰۹  به یکی از سلاح‌های قدرتمند مقابله با کرونا تبدیل می شود.
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این ویروس در چهار ماه گذشته بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه را درگیر کرده است.

براساس آخرین آمارها چهار میلیون و ۸۹۴ هزار و ۲۵۴ نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده اند.

 

 

 

 

سازمان جهانی بهداشت ۶ راهکار مهم را برای داشتن تغذیه سالم، توصیه کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، یک رژیم غذایی سالم و کامل یعنی غذایی که ویتامین‌های کافی را داشته باشد و بدن املاح مورد نیاز را از طریق مواد غذایی مثل گوشت، شیر، غلات و حبوبات به طور کافی دریافت کند.

چنین رژیم غذایی موجب افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن انسان می‌شود و شادابی و طراوت پوست را به همراه خواهد داشت. رژیم غذایی سالم موجب حفظ تناسب اندام و دوری انسان از ابتلا به انواع بیماری‌ها مانند دیابت، افزایش کلسترول و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت به رعایت  چند نکته تغذیه‌ای مهم توصیه کرده است:

۱- نوشیدنی‌های الکلی را به هیچ عنوان مصرف نکنید.

۲- مصرف نمک خود را به کمتر از پنج گرم در روز کاهش دهید.

۳- از مصرف نوشیدنی‌های قنددار پرهیز کنید.

۴-  از مصرف بیش از حد چربی و روغن اجتناب کنید.

۵- غذا‌های متنوع مصرف کنید که شامل میوه‌ و سبزی هم باشد.

۶- هیدراته بمانید یعنی به مقدار کافی آب بنوشید.

 

آیا داروی چینی پاندمی کرونا را متوقف می‌کند؟

آیا داروی چینی پاندمی کرونا را متوقف می‌کند؟

محققان چینی موفق به ساخت دارویی شدند که ادعا می‌شود قادر به توقف پاندمی کرونا است.

به گزارش پایگاه خبری ساینس‌دیلی، این دارو توسط محققان دانشگاه معتبر پکن ساخته شده و ادعا می‌شود نه تنها زمان لازم برای بهبودی بیماران مبتلا به ویروس جدید کرونا را کوتاه می‌کند؛ بلکه در مقابل ویروس، ایمنی کوتاه‌مدت ایجاد می‌کند.
مدیر این پروژه در مصاحبه خود مرحله آزمایشات حیوانی این دارو را موفقیت آمیز گزارش کرده است. زمانی که محققان این داروی حاوی آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده را به بدن موش‌های آلوده تزریق کردند،   بار ویروس (virus load) به میزان قابل توجهی کاهش یافت. بار ویروس بیان (‌ expression) عددی مقداری از ویروس در حجم مشخصی از مایعات بدن از جمله پلاسمای خون است. این دارو از آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده که از بدن ۶۰ بیمار بهبودیافته گرفته شده، ساخته شده است.
بیش از ۱۰۰ گروه تحقیقاتی در تلاش برای ساخت واکسن هستند، ولی محققان چینی امیدوارند این دارو بتواند راه درمان ویروس جدید کرونا را کوتاه کند.
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این ویروس در حال حاضر بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه را درگیر کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بهترین روش‌های درمان خانگی سردرد با این خوراکی‌ها

درد ناشی از سردرد باعث متوقف کردن فعالیت‌های روزانه شما می‌شود. برخی غذا‌ها دارای اثری تسکین‌دهنده هستند که می‌توانید آنها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

 سردرد یک عارضه بسیار رایج است که موجب درد و ناراحتی در سر و گردن می‌شود. به جای  داروهای ضد درد، بسیاری از روش های طبیعی وجود دارد که مردم می توانند به کمک آن از سردرد خلاص شوند.

روش‌های درمان خانگی سردرد را تجربه کنید

انواع سردرد

سردرد تنشی شایع‌ترین سردرد

در این حالت فرد بیش از حد تحت فشار قرار می‌گیرد و عضلاتش منقبض می‌شود. درد در وسط و بالای سر ظاهر می‌شود، که ممکن است به نظر رسد یک نوار لاستیکی تنگ در اطراف سر قرار گرفته است.

سردرد سینوس

سردرد‌های سینوسی به واسطه گرفتگی و التهاب سینوس در نتیجه یک عفونت، از جمله سرماخوردگی یا آنفلوآنزا، شکل می‌گیرند. این عارضه باعث درد در پشت چشم و بینی می‌شود.

سردرد‌های خوشه ای

یکی از دردناک‌ترین انواع سردرد است. سردرد خوشه‌ای با درد شدیدی که در داخل یا اطراف یک چشم یا یک طرف سر ایجاد می‌کند، معمولاً نیمه ‌شب‌ها شما را از خواب بیدار می‌کند.

بهترین روش‌های درمان خانگی سردرد با این خوراکی‌ها

میگرن

میگرن به سر درد شدیدی گفته می‌شود که با تپش یا ضربان دردناک یک یا هر دو سمت سر همراه است. سردرد های میگرنی غالباً بیمار را به نور و صدا حساس‌تر می‌کند و حالت تهوع و استفراغ را در پی دارد.


بیشتر بخوانید: تفاوت میگرن با سردرد معمولی چیست؟


بهترین روش‌های درمان خانگی سردرد با این خوراکی‌ها

خوراکی‌هایی که برای رفع سردرد کمک می‌کنند

-دم‌نوش زنجبیل، آب و چای بابونه بنوشید.

-یک پاف از روغن نعناع فلفلی درون بینی اسپری کنید.

-از کمپرس سرد استفاده کنید. استفاده از کمپرس سرد یا یخ بر روی گردن، سر یا شقیقه التهاب را کاهش می‌دهد.

-سرکه سیب، یک فنجان قهوه ، غذا‌های دارای سیر و پیاز، آناناس، گیلاس و خیار فراموش نشود.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*