اخبار خراسان جنوبی / آموزش غیرحضوری دانش‌آموزان در خراسان جنوبی ادامه دارد

آموزش غیرحضوری دانش‌آموزان در خراسان جنوبی ادامه دارد۳-۷

آموزش غیرحضوری دانش‌آموزان در خراسان جنوبی ادامه دارد

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی روز شنبه از چند مدرسه شهر بیرجند بازدید کرد و گفت: آموزش‌های غیرحضوری تا پایان محتوای کتاب‌های درسی و پس از آن در شبکه شاد استمرار می‌یابد.

محمدعلی واقعی در بازدید سرزده از مدارس امیر کبیر، محدثه و شهید چمران بیرجند اظهار داشت: از امروز (۲۷ اردیبهشت) حضور اختیاری دانش‌آموزان در مدارس شهرستان‌ها و مناطق استان برای رفع اشکال تحصیلی و با جمعیت محدود و رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی مصوب ستاد مقابله با کرونا، آغاز شد.

وی افزود: براساس گزارش‌های رسیده از بازدیدهای میدانی، تمامی پروتکل‌ها و ضد عفونی قبل و بعد کلاس‌ها در مدارس رعایت شده است و مدیران مدارس با اهدای ماسک و دستکش به دانش‌آموزان حاضر در کلاس‌های رفع اشکال؛ اولویت اصلی و مهم که همان حفظ سلامت دانش‌آموزان است را به خوبی رعایت کردند.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در بازگشایی مدارس تجمع دانش‌آموزی نداریم، حفظ سلامت فرهنگیان و دانش‌آموزان را اولویت اصلی و مهم متولیان دستگاه تعلیم و تربیت دانست.

وی با اشاره به برگزاری ارزشیابی پایانی سال تحصیلی جاری در پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم به صورت غیرحضوری گفت: مسئولیت پیشرفت تحصیلی و تربیتی دانش‌آموزان برعهده معلمان و مدیران مدارس است که متناسب با مستندات فرآیند یادگیری دانش‌آموزان و میزان مشارکت در آموزش‌های غیرحضوری، نتایج ارزشیابی‌های مستمر و پژوهش دانش‌آموزی تعیین می‌شود.

واقعی درخصوص پایه نهم با توجه به تاثیرگذاری دروس این پایه در هدایت تحصیلی تاکید کرد: ارزشیابی پایانی خردادماه به شیوه حضوری و در سطح مدرسه است و امتحانات هماهنگ استانی برگزار نخواهد شد.

وی با اشاره به ارزشیابی هنرجویان هنرستانی در شاخه‌های مختلف فنی و حرفه‌ای گفت: ارزشیابی پایانی دروس عمومی، شایستگی‌های غیرفنی و پایه فنی برعهده مدیران و اطمینان از آموزش حضوری یا غیرحضوری از پودمان‌های باقیمانده در دروس پایه فنی و شایستگی‌های غیرفنی با معلمان مربوطه است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی همچنین در گفت و گوهای جداگانه با دانش‌آموزان، مدیران و معلمان این مدارس، نحوه فعالیت معلمان در فضای مجازی و درصد رضایت‌مندی دانش‌آموزان از فعالیت مدیران، معلمان و آموزگاران در فضای مجازی به ویژه شبکه شاد و بازنگری میزان آمادگی دانش‌آموزان از طریق آزمون‌های عملکردی را جویا شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند هم در حاشیه این بازدید گفت: مدارس شهرستان از ۲۷ اردیبهشت به مدت یک ماه برای رفع اشکال دانش‌آموزان باز خواهد بود.

محمدحسین یکه خانی با اشاره به حضوری بودن امتحانات در پایه‌های نهم و دوازدهم افزود: در دوره ابتدایی امتحانی برگزار نخواهد شد و در بقیه پایه‌ها امتحانات به صورت غیرحضوری خواهد بود که تشخیص زمان برگزاری امتحانات با شورای مدرسه است.

وی با تشکر از عوامل اجرایی مدارس برای گندزدایی مدارس اظهار داشت: تمامی مدارس شهرستان بیرجند به صورت روزانه برای حضور دانش‌آموزان ضد عفونی و گندزدایی می‌شود.

وی با یادآوری اختیاری بودن حضور دانش‌آموزان در مدارس گفت: دانش‌آموزان به صورت کاملا اختیاری و در صورت تمایل می‌توانند برای رفع اشکال یا سوالات درسی خود در مدرسه حضور یابند و به محض رفع اشکال مدرسه را ترک کنند.

 

 

 

روابط عمومی در سازمان‌های پیشرو اتاق فکر مدیران است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: سازمان‌های پیشرو، روابط عمومی را به عنوان اتاق فکر مدیران و مدیریت افکار عمومی قلمداد می‌کنند.

ناصر نبی‌زاده روز شنبه در پیامی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی بیان کرد: نامگذاری ۲۷ اردیبهشت‌ ماه به عنوان “روز ملی ارتباطات و روابط عمومی”، بهانه‌ای است تا نقش و جایگاه این هنر (تخصص) را به عنوان هنر هشتم یادآور شویم و دستاوردهای تلاشگران خانواده بزرگ ارتباطات را ارج نهیم.

وی افزود: سازمان‌های پیشرو، روابط عمومی را به عنوان اتاق فکر مدیران و مدیریت افکار عمومی قلمداد می‌کنند و با در اختیار گذاشتن امکانات مورد نیاز مسیر شفافیت و اطلاع رسانی را برای ایشان هموارتر می‌سازند. در اهمیت وظیفه و جایگاه روابط عمومی‌ها همین بس که مولای متقیان علی (ع) در فرمان خود به مالک اشتر، او را به افکار عمومی مردم توجه می‌دهند و افکار توده مردم را تکیه‌گاه دین و جامعه اسلامی بر می‌شمرند.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان خراسان جنوبی گفت: مقام معظم رهبری نیز در توصیف جایگاه روابط عمومی‌ها می‌فرمایند: “روابط عمومی بهترین نمایانگر اوضاع داخلی نهاد از یک سو و از سوی دیگر منعکس کننده چگونگی مسایلی است که در آن نهاد می‌گذرد. روابط عمومی‌ها به عنوان رابطی بین دستگاه‌ها و مردم، می‌توانند فعالیت نهادها را ارزیابی و منعکس کنند و مشخص کننده روش‌ها و نقص‌های دستگاه مربوط خود باشند.”

وی اظهار داشت: خدمات ارزشمند و کوشش خردمندانه دست‌اندرکاران حوزه ارتباطات و روابط عمومی که در جهت ایفای رسالت خطیر اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی و تسهیل خدمت رسانی به مردم گام بر می‌دارند قابل تقدیر است. اینجانب ضمن گرامیداشت این روز، توفیق روزافزون کلیه تلاشگران و دست‌اندرکاران حوزه ارتباطات و روابط عمومی را از درگاه ایزد منان آرزومندم.

 

 

 

 

تجلیل و تقدیر وزیر از همسر شهید ورزشکار”عباسعلی نجفی/۷

تجلیل و تقدیر از همسر شهید ورزشکار"عباسعلی نجفی
 با حضور عزیزی مدیرکل و خسروی مسئول امور ایثارگران اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، جلسه تقدیر و تکریم از خانم کبری نجفی “همسر شهید ورزشکار عباسعلی نجفی  برگزار شد. در این مراسم به پاس خدمات و در راستای تکریم از خانواده معزز شاهد، توسط مدیرکل ورزش و جوانان استان، لوح تقدیری با امضاء دکتر سلطانی فر”وزیر ورزش و جوانان” به همسر شهید نجفی اهدا شد .

 

 

 

 

 

 

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی:

فعالیت تالارهای عروسی خراسان‌جنوبی همچنان غیرمجاز است۳-۷

فعالیت تالارهای عروسی خراسان‌جنوبی همچنان غیرمجاز است

بیرجند-رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه برخی از تالارهای عروسی استان اقدام به بستن قرارداد برگزاری مراسم کرده‌اند، گفت:فعالیت تالارها تا قبل از تصویب ستاد کرونا غیرقانونی است.

رضا علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: فعالیت برخی از اصناف چون تالارهای عروسی، مزون عروس و گیم نت‌ها همچنان غیر قانونی است.

رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی در پاسخ به این سوال که چرا علی‌رغم غیرقانونی بودن فعالیت تالارهای عروسی تعدادی از تالارهای خراسان‌جنوبی اقدام به عقد قرارداد برای برگزاری مراسم در خردادماه می‌کنند، بیان‌کرد: این موضوع تنها یک عقد قرارداد است و بنابراین نمی‌توان با آن برخوردی داشت.

علیزاده با بیان اینکه طبق برخی از اظهار نظرهای متولیان امر حتی فعالیت برخی از مشاغل پرخطر چون همین تالارها با رعایت پروتکل‌ها از خرداد مجاز خواهد بود، ادامه‌داد: مسئولان تالارهای عروسی طبق همین احتمال‌ها قرارداد بسته‌اند تا در صورت مجاز شدن فعالیت از خرداد، بتوانند کار خود در خدمت‌رسانی به مردم را ادامه دهند.

وی بیان‌کرد: در صورتی که طبق مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا تالارها همچنان مجاز به فعالیت نبودند این قراردادها کنسل خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف خراسان‌جنوبی گفت: در هر صورت باید تدبیری برای رفع مشکل مشاغل و اصنافی که همچنان تعطیل هستند، صورت گیرد چرا که با گذشت بیش از دو ماه از شیوع کرونا و تعطیلی این اصناف از نظر اقتصادی بسیار آسیب دیده‌اند.

علیزاده اظهار کرد: البته تبعیت از قانون یک اصل اساسی است و با مزون عروس‌ها، گیم نت‌ها و تالارهایی که تا قبل از تصویب ستاد ملی کرونا فعالیت خود را آغاز کنند، برخورد خواهد شد.

وی یادآور شد: تا قبل از فعالیت قانونی آرایشگاه‌ها نیز حدود ۱۸- ۱۹ آرایشگاه متخلف پلمپ شدند چرا که سلامت مردم برای ما یک اصل مهم است.

رئیس اداره ورزش و جوانان خوسف:
تکمیل استخر سرپوشیده خوسف نیاز به ۲ میلیارد تومان اعتبار دارد /۷
چهکندی گفت: استخر سرپوشیده شهرستان خوسف ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تکمیل این ساختمان نیاز به ۲ میلیارد اعتبار دارد.

«فاطمه چهکندی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: ساخت استخر سرپوشیده شهر خوسف با یکهزار و ۴۵۰ متر مربع زیربنا از سال ۱۳۹۰ شروع شد و اکنون پیشرفت فیزیکی آن ۷۱ درصد است.

رئیس اداره ورزش و جوانان خوسف افزود: تکمیل ساخت استخر سرپوشیده خوسف بستگی به تامین اعتبارات دارد.

چهکندی اعتبار مصوب استخر سرپوشیده شهرستان خوسف در سال ۹۸ را ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تخصیص اعتبار دو میلیارد و ۵۵ میلیون ریال و هزینه کرد استانی دو میلیارد و ۵۵ میلیون ریال و هزینه کرد بنیاد مستضعفان یک میلیارد و ۲۸۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است.

وی گفت: پیش بینی می شود حدود ۲ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل استخر سرپوشیده خوسف اعتبار نیاز باشد ولی به دلیل تورم نمی توان اعتبار دقیق و مشخصی را هم پیش بینی کرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان خوسف با بیان اینکه قبل از تورم سال های گذشته، پیش بینی می شد که با یک میلیارد تومان استخر تکمیل شود، افزود: ولی برای ادامه روند ساخت استخر با تورم ها مواجه شدیم و پروژه پیشرفت چندانی نداشت.

وی با اشاره به قول مساعد بنیاد مستضعفان برای تخصیص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار به این استخر خبر داد و گفت: بنیاد مستضعفان بر اساس پیشرفت استخر سرپوشیده و به ازای دریافت صورت وضعیت، اعتبار تزریق می کند و تاکنون برای تکمیل استخر، یک میلیارد و ۲۸۵ میلیون ریال هزینه کرده است.

پایان پیام/

به همت کانون فرهنگی هنری مسجد باقرالعلوم(ع)بیرجند:
لیگ برتر کتابخوانی در خراسان جنوبی برگزار می شود /۵
کاربر گفت: کانون فرهنگی هنری مسجد باقر العلوم (ع) بیرجند، مسابقه بزرگ کتابخوانی را در ایام کرونایی برگزار می کند.

«علی کاربر»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم انجام فعالیت های جهادی، مجموعه مجتمع مسجد امام باقر العلوم (علیه اسلام) شروع به فعالیت در عرصه های مختلف مانند ضدعفونی معابر و اماکن، توزیع بسته های معیشتی، تهیه و تولید ماسک کرده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد باقرالعلوم(ع) بیرجند با بیان اینکه نباید در کنار فعالیت های جهادی، از انجام فعالیت های فرهنگی غافل شد، افزود: در این راستا به همت کانون فرهنگی هنری مسجد باقر العلوم(ع) مسابقه کتابخوانی ویژه برادران و خواهران ۱۶ تا ۲۴ سال، خواهران و برادران بالای ۲۴ سال و طلاب علاقه مند بالای ۱۷ سال سن برگزار می شود.

کاربر تصریح کرد: این مسابقه در سه مرحله به صورت غیرحضوری برگزار می شود، بعد از آزمون در هر مرحله، افرادی به عنوان نفرات برتر انتخاب و جوایز ارزنده ای دریافت می کنند.

وی افزود: علاقمندان به شرکت در این مسابقه می توانند برای تهیه و توزیع کتب به صورت حضوری به انتشارات سوره مهر خراسان جنوبی مراجعه و کتاب هر مرحله از مسابقه را با حداقل ۱۵ درصد تخفیف دریافت کنند.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد باقرالعلوم(ع)بیرجند با اشاره به اینکه دو بنر بزرگ برگزاری این مسابقه در سطح شهر بیرجند نصب شده است، ادامه داد: همچنین ۲۰۰ پوستر معرفی مسابقه برای شهرستان ها و ۵۰ پوستر برای هر مرحله مسابقه تهیه و تبلیغات لازم انجام شده است.

کاربر با بیان اینکه علاقمندان به شرکت در این مسابقه می توانند از ۱۲ اردیبهشت تا سه روز قبل از آزمون مرحله آخر (مرحله سوم) ثبت نام کنند، گفت: افراد برای شرکت در مرحله اول مسابقه بزرگ کتابخوانی می توانند از ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت، برای مرحله دوم در ۱۶ خرداد از ساعت ۱۲ الی ۲۴ و برای ثبت نام در مرحله دوم و سوم مسابقه کتابخوانی از ۱۷ خرداد الی ۱۲ تیرماه ۱۳۹۹ اقدام کنند.

وی افزود: آزمون بزرگ کتابخوانی خراسان جنوبی در تاریخ نهم مردادماه از ساعت ۱۲ الی ۲۴ برگزار خواهد شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد باقرالعلوم(ع)بیرجند گفت: بازه زمانی برای ارسال پاسخ سوالات مسابقه ویژه طلاب از ۲۹ تیرماه لغایت ۹ مردادماه مشخص شده است.

کاربر با اشاره به اینکه زمان قرعه کشی روز بعد از آزمون هر مرحله انجام و در بازه زمانی چهار روزه به برندگان اعلام خواهد شد، تصریح کرد: اهدای جوایز نهایی ۱۸ مردادماه مصادف با عید سعید غدیر خم است.

وی بیان کرد: برگزاری مراسم قرعه کشی به صورت زنده(لایو) از صفحه ایسنتاگرام پخش خواهد شد و طبق توافق اداره کل اوقاف در محل یکی از امامزادگان برگزار می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد باقرالعلوم(ع)بیرجند عنوان کرد: برای برگزاری این مسابقه بزرگ، ۱۶ میلیون تومان براورد هزینه شده ولی امکان افزایش این مبلغ وجود دارد.

کاربر مطرح کرد: بسیاری از ادارات مانند فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، دبیرخانه کانون های مساجد، و خبرگزاری شبستان با مجتمع مسجد باقر العلوم (ع)همکاری دارند.

اعزام کاروان سلامت به محلات محروم بشرویه۲

اعزام کاروان سلامت به محلات محروم بشرویه

 

 رئیس هلال احمر شعبه بشرویه گفت: کاروان سلامت در محلات کم برخوردار و محروم شهرستان بشرویه حاضر و اقدام به ویزیت رایگان بیماران کردند.

 علی رمضانیان صبح شنبه به رسانه‌های گروهی اظهار کرد: کاروان سلامت در محلات کم برخوردار و محروم شهرستان بشرویه حاضر و اقدام به ویزیت رایگان بیماران کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بشرویه با بیان اینکه توسط این کاروان سلامت ۵۵ نفر ویزیت و بسته‌های بهداشتی نیز بین ۳۵ نفر توزیع شد، گفت: در این کاروان یک پزشک و سه پرسنل داوطلب حضور داشتند.

رمضانیان گفت: داروهای تجویزی به مبلغ ۱۵ میلیون ریال نیز به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار داده شد.

وی با اشاره به ضدعفونی معابر توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر بشرویه، بیان کرد: برای ضدعفونی کردن معابر محلول وایتکس به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان خریداری شد.

افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان جنوبی به ۶۲۲ نفر۲-۳

تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در خراسان جنوبی با شناسایی ۱ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۶۲۲ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون از ۴ هزار و ۴۷۳ مورد افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان جنوبی به ۶۱۸ نفرآزمایش انجام شده، ۳ هزار و ۸۵۱ نفر تست شان منفی و ۶۲۲ نفر تست شان مثبت شد.
مهدی زاده افزود: از این تعداد ۵۷۵ بیمار از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و ۲ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند که حال عمومی یک نفر از این بیماران وخیم است.
وی با اشاره به شناسایی یک مورد جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته از بین ۷۵ آزمایش انجام شده، گفت: یک مورد مبتلا مربوط به شهرستان درمیان است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوت ناشی از ویروس کرونا در استان نداشتیم، افزود: تعداد فوت شدگان ناشی از ویروس کرونا در خراسان جنوبی همان ۴۵ نفر است.
مهدی زاده، غربالگری مرحله دوم این بیماری را ۴۲۴ هزار و ۲۶ نفر عنوان کرد.

 

 

 

توقیف کامیون حامل مرغ غیر بهداشتی در طبس/۴

یک دستگاه کامیون حامل هزار و ۸۰۰ قطعه مرغ تخمگذار فاقد گواهی بهداشتی حمل در شهرستان طبس توقیف شد.

به منظور کنترل بهداشتی حمل دام و جلوگیری از انتشار بیماری‌های واگیر دار وتوقیف کامیون حامل ۱۸۰۰ قطعه مرغ تخم گذار در طبس مشترک بین انسان و دام یک دستگاه کامیون حامل مرغ تخمگذار بدون مجوز حمل بهداشتی که از مبدا اصفهان به مقصد زابل در استان سیستان و بلوچستان در حرکت بود با تلاش  نیروهای انتظامی توقیف شد.
در این پرونده تخلف در شبکه دامپزشکی شهرستان طبس تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع  شد.

درگذشت مادر شهید ناظری در فردوس/۷

مادر شهید محمدعلی ناظری به فرزند شهیدش پیوست.

مرحومه عصمت حقیقی مادر شهید محمدعلی ناظری در ۹۴ سالگی در اثر کهولت درگذشت مادر شهید ناظری در فردوسسن دعوت حق را لبیک گفت.
پیکر مرحومه امروز شنبه ۲۷ اردیبهشت ساعت ۱۶:۳۰ از محل هیئت روستای خانیک فردوس به سمت گلزار شهدای این روستا، تشییع و در جوار فرزند شهیدش به خاک سپرده می‌شود.
شهید محمدعلی ناظری سال ۶۵ در ۱۹ سالگی در منطقه خندق در اثر ترکش به شهادت رسید.

برنامه های سال ۹۹ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تبیین شدند/۵-۷

برنامه های سال 99 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تبیین شدند
در جلسه هماهنگی برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در سال ۹۹ ، معاونین این اداره کل برنامه های پیشنهادی خود را ارائه دادند و رویکرد اجرایی شدن آن ها تبیین شد.

 ناصر نبی زاده در این جلسه که شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۹۹ برگزار شد، عنوان کرد: تعریف راهبردها برای اداره کل، منوط به شناسایی ابعاد مختلف مسائل است، لذا نمی توان ساختار را محدود به برنامه ریزی فعالیت ها کنیم. وی با بیان این که انجام همه جانبه و موثر فعالیت ها باید در کنار داشتن چشم انداز آینده و نقاط قوت و ضعف باشد، از معاونین این اداره کل تقاضا کرد: تحلیلی از فعالیت های شهرستان ها، اهداف و ابعاد برنامه ها و زیرساخت های مد نظر ارائه دهید تا مسیر عملکرد اداره کل به طور کمی و کیفی مشخص شود.
وی با اشاره به این که فرصت هایی همانند نمایشگاه کتاب یا جشنواره فیلم فجر در استان فرآهم شده که ساختاری را برای جامعه هدفمند خراسان جنوبی ایجاد می‌کند، اضافه کرد: استفاده از این فرصت ها جهت ایجاد عمق و دامنه تاثیر بیشتر، به برنامه ریزی و نوع نگاه ما در این اداره کل برمی گردد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر این که در حوزه شهرستان ها، نگاه تخصصی و تحلیل گرانه به فعالیت ها نیاز است، تصریح کرد : برگزاری کارگاه های آموزشی در شهرستان ها نیز حتما مدنظر قرار گرفته و از اساتید برجسته در این زمینه بهره بگیرید.
نبی زاده به محورهای مدنظر برای برنامه های سال ۹۹ این اداره کل اشاره کرد و گفت: ‌توجه به شعار سال و نامگذاری مقام معظم رهبری در برنامه ها، تبیین محورهای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و کلان پروژه ها برای روئسای شهرستان ها، نگاه به برنامه ها بر اساس سیاست های توسعه ای استاندار، جامعیت و عدالت در اجرای برنامه های شهرستان ها، توجه به فضای مجازی و یادگیری استفاده و بهره برداری درست از آن، واگذاری فعالیت ها به موسسات، توجه به فعالیت ها جا مانده از سال ۹۸ و تقویت بخش مستند سازی و معرفی اقدامات اثرگذار این اداره کل از جمله محورهای مدنظر ما می باشد.
وی توجه به مفاخر در برنامه های فرهنگی و هنری، پاسداشت ها در حوزه استانی و شهرستانی، جشنواره ها و برنامه های فرامنطقه ای، فعالیت های هنری و فرهنگی بین المللی را نیز مورد تاکید قرار داد.

 

عدم رعایت پروتکل های بهداشتی موجب تغییر شرایط و بحرانی شدن وضعیت می گردد۳

عدم رعایت پروتکل های بهداشتی موجب تغییر شرایط و بحرانی شدن وضعیت می گردد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر این که عدم رعایت پروتکل های بهداشتی موجب تغییر شرایط و بحرانی شدن وضعیت می گردد، ادامه داد: امیدواریم با کوشش اعضای کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات شورای اطلاع رسانی استان ، گام هایی در راستای اغنای اطلاعاتی مردم و ایجاد حساسیت بیشتر با هدف رعایت پروتکل های بهداشتی برداریم.

 ناصر نبی زاده در هفدهمین جلسه کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات شورای اطلاع رسانی استان،ضمن تسلیت ایام شهادت امام علی(ع)، عنوان کرد: با توجه به مصوبات چند جلسه قبلی این کمیته و طی آمار اعلام شده از سوی معاونت مرکز بهداشت، ادارات و سازمان ها باید بهتر و مناسب تر پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند . وی با بیان این که محتواهایی نیز در این خصوص تولید شده است، ادامه داد‌‌: بازنشر این تولیدات به رعایت بیشتر فاصله گذاری ها و پروتکل های بهداشتی در ادارات کمک خواهد کرد. نبی زاده خواستار برگزاری نشستی از سوی روابط عمومی استانداری با روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات به صورت ویدئو کنفرانس شد و افزود: حضور نماینده دانشگاه علوم پزشکی نیز در این نشست موثر خواهد بود. مدیر کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مقابله با کرونا، در ادامه با بیان این که محتواهایی نیز برای روستاها تولید شده است، اضافه کرد: همه دهیاری های استان می توانند از این محتواها برای اطلاع رسانی مناسب در روستاها استفاده نمایند. نبی زاده همچنین از رسانه های استان جهت پوشش کامل پویش های کمک های مومنانه و رزمایش مهربانی قدردانی کرد و خواستار ادامه این روند شد.
وی درخصوص اطلاع رسانی فعالیت ها و تسهیلاتی که سازمان ها و ادارات در ایام شیوع کرونا ارائه داده بودند نیز بیان کرد: طی مکاتبات انجام شده بخشی از سازمان ها فعالیت های خود را در قالب کلیپ های کوتاه، به دبیرخانه شورای اطلاع رسانی ارسال کردند.

 

 

 

 

 

اختصاص اعتبار ملی برای بهسازی مسجد جامع قاین۲

یک میلیارد ریال اعتبار ملی برای ادامه عملیات بهسازی و اصلاح روشنائی و نورپردازی مسجد جامع قاین اختصاص یلفت .

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استاتخصیص یک میلیارد ریال اعتبار ملی برای بهسازی مسجد جامع قاینن گفت: این اعتبار عمرانی از محل اعتبارات ملی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تخصیص یافت که عملیات بهسازی و اصلاح تأسیسات برق، روشنائی و نورپردازی مسجد جامع قاین آغاز می‌شود.
شریعتی منش افزود: با توجه به اهمیت مسجد جامع قاین از منظر تاریخی و اجتماعی ضروری است تا مجموعه تاسیسات روشنائی، برق و نورپردازی مسجد جامع کامل شود.
وی گفت: در سال‌های گذشته فعالیت‌های مرمت و استحکام بخشی بنا با تخصیص اعتبارات ملی و استانی پایان یافته است.

آغاز برداشت توت در خراسان جنوبی۵-۷

برداشت توت از ۳۲۷ هکتار سطح زیرکاشت این محصول در خراسان جنوبی آغاز شد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیماآغاز برداشت توت در خراسان جنوبی پیش بینی کرد: امسال حدود ۹۰۰ تن توت از باغ‌های توت استان برداشت شود.
رضایی از افزایش ۵ درصدی تولید توت در سال جاری به دلیل بارندگی‌های مطلوب خبر داد و افزود: بیشترین سطح زیر کاشت توت به شهرستان بشرویه اختصاص دارد.
وی خرمایی، مشهدی، توت سیاه، شاه توت، مقراضی، سفید بخارایی و محلی را از ارقام محصول توت در خراسان جنوبی اعلام  کرد.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سطح زیرکشت توت نوغان در استان را ۸۷ هکتار اعلام کرد و گفت: پیش بینی می‌شود ۳۲۸.۵ تن برگ از این سطح برداشت شود.
وی گفت: تولید برگ توت نوغان برای توسعه نوغانداری و تغذیه کرم ابریشم در استان مصرف می‌شود.
رضایی با بیان اینکه بیشترین سطح زیرکشت توت نوغان مربوط به شهرستان‌های بشرویه و فردوس است، پیش بینی می‌شود: امسال با ۱۰ درصد افزایش تولید برگ، به ۳۶۰ تن برگ برسد.
پارسال ۸۲۴ تن توت و ۳۲۸ تن برگ توت نوغان از باغات توت خراسان جنوبی برداشت شد.
برداشت توت تا اواسط تیر در خراسان جنوبی ادامه دارد.

ثبت نام یازده کتابفروشی خراسان‌ جنوبی در طرح بهاره فروش کتاب۲-۳

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از ثبت نام ۱۱ کتابفروشی خراسان جنوبی در طرح بهاره فروش کتاب خبر داد.

 معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: از این تعداد، ثبت نام یازده کتابفروشی خراسان‌ جنوبی در طرح بهاره فروش کتاب۱۰ کتاب‌فروشی در بیرجند و یک کتاب‌فروشی در شهرستان فردوس است.
رمضانی افزود: یکی از تفاوت‌های این طرح با سایر طرح‌های فروش کتاب در دوره‌های قبل این است که مبلغ یارانه در نظر گرفته شده در طول طرح برای هر کتابفروشی دو میلیون تومان است.
وی به گلایه مندی بسیاری از کتابفروشان در رابطه با این موضوع خبر داد و گفت: امیدواریم با رایزنی‌های صورت گرفته در روز‌های انتهایی طرح، این میزان افزایش یابد چرا که استقبال مردم خوب بوده است.
رمضانی با بیان اینکه در طرح فروش بهاره کتاب، همه کتاب‌ها با ۲۰ درصد تخفیف به فروش می‌رسد، افزود: این طرح تا ۳۰ اردیبهشت ادامه دارد.
معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: در دوره قبل طرح فروش کتاب، میزان فروش کتاب در خراسان جنوبی ۸۰ میلیون تومان بود که امیدواریم با برداشت سقف یارانه، تخفیف میزان فروش کتاب در این دوره افزایش یابد.

اهداء ۶ هزار ماسک از سوی سرمایه گذار چینی۲

سرمایه گذار چینی کارخانه شمش چدن خوسف ۶ هزار ماسک به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اهداء کرد.

مشاور شرکت چدن کویر خاوران خوسف گفت : این ماسکها سه لایه یکبار مصرف به اهداء 6 هزار ماسک از سوی سرمایه گذار چینیمنظور مراقبت وپیشگیری از بیماری کرونا از چین ارسال شده است.
سید حسن جعفری ارزش هر عدد ماسک را سه یوان چین معادل ۳۶میلیون تومان اعلام کرد.
کارخانه شمش چدن خوسف با سرمایه گذاری خارجی در شهرک شهید رحمانی خوسف راه اندازی شده ولی هنوز به صورت رسمی افتتاح نشده است.
با شیوع ویروس کرونا این واحد صنعتی فعالیت خود را متوقف کرد و اتباع چینی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در قرنطینه کامل به سر می برند .

 

 

 

 

 

فعالیت ۳۰ رشته ورزشی بلامانع شد

فعالیت ۳۰ رشته ورزشی انفرادی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بلامانع شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: این رشته‌های ورزشی با مصوبه ستاد ملی فعالیت ۳۰ رشته ورزشی بلامانع شدمقابله با کرونا در اماکن وزرشی دولتی و خصوصی با ثبت نام صاحبان آن‌ها در سامانه وزارت بهداشت و درمان و اخذ کد رهگیری می‌توانند فعالیت کنند.
عزیزی افزود: این رشته‌ها شامل تنیس، تنیس روی میز، دارت، پتانگ، شطرنج، وزنه برداری، بدمینتون، قایقرانی انفرادی، دو و میدانی، اسکیت، بولینگ، تیر اندازی، تیر اندازی با کمان، سوار کاری، اتومبیلرانی و موتور سواری، دوچرخه سواری، کوهنوردی، گلف، جهت یابی، اسکی، پیاده روی، بازی‌های فکری، طناب زنی، ورزش‌های طبیعی، ماهیگیری ورزشی، غواصی، فریزبی، یوگا، ورزش تفریحی، مهارت فردی و ورزش آمادگی جسمانی هستند.
وی افزود: فعالیت سایر رشته‌های ورزشی تا تصویب و ابلاغ ستاد مقابله با کرونا در ورزش، ممنوع است.

 

 

 

 

 

 

توقیف خودروی حمل غیرمجاز مرغ زنده در سرایان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سرایان از توقیف یک خودروی حمل غیرمجاز مرغ زنده در این شهرستان خبر داد.

رئیس شبکه دامپزشکی سرایان گفت: خودروی حمل غیرمجاز حامل ۳ هزار قطعه مرغ زنده گوشتی بدون مجوز حمل بهداشتی_قرنطینه‌ای دامپزشکی که از شهرستان گناباد به مقصد نامعلوم در حرکت بود با همکاری مأموران انتظامی شهرستان توقیف شد.
خالقی زاده افزود: فرد متخلف برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
وی گفت: تشدید و کنترل بر تردد خودرو‌های حمل دام و فرآورده‌های خام دامی فاقد مجوز بهداشتی دامپزشکی در دستور کار دامپزشکی این شهرستان قرار دارد و به منظور حفظ صنعت دامپروری در شهرستان و سلامت و تامین امنیت غذایی با اینگونه موارد با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضا برخورد قانونی می‌شود.

 

 

حوله بافی در لیست رشته‌های کار و دانش هنرستان‌ها

رشته بومی توبافی یا حوله بافی سنتی در هنرستان‌های کار و دانش استان خراسان جنوبی آموزش داده می‌شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استانحوله بافی در لیست رشته‌های کار و دانش هنرستان‌ها قرار گرفت گفت: هر ساله متناسب با نیاز بازار، پیشنهاد‌هایی برای ایجاد رشته جدید در شاخه کاردانش ارائه می‌شود که امسال نیز اداره کل آموزش و پرورش با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان، برای حمایت از صنایع دستی بومی منطقه و بهره گیری از ظرفیت‌های نهفته در صنایع دستی، رشته جدید حوله بافی را در شاخه کار و دانش ارائه می‌دهد.
حسین عباس زاده افزود: رشته حوله بافی به علت متناسب بودن با بازار کار استان انتخاب شد تا دانش اموزان فارغ التحصیل به راحتی جذب بازار کار شوند و تولیدات خود را به فروش برسانند.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت: پیش از این نیز رشته‌های تذهیب، قلمزنی، چاب باتیک نیز در شاخه کار و دانش برای هنرجویان علاقمندان ارایه شده است.
وی افزود: مرکز تخصصی نساجی سنتی شهرستان بیرجند در خانه تاریخی اعتمادی نیا واقع شده و این مرکز محل برگزاری دوره‌های آموزشی مقدماتی و تکمیلی حوله بافی، کارگاه‌های رنگرزی، چله کشی و بافت و همچنین فروشگاه عرضه محصولات نساجی سنتی است.

 

 

 

بازدید سرزده استاندار خراسان جنوبی از روستاهای نهبندان/۳

بازدید سرزده استاندار خراسان جنوبی از روستاهای نهبندان

استاندار خراسان جنوبی به صورت سرزده از روستاهای تیغدر، کلته مزار، سولاخان و دهک شهرستان نهبندان (مرکز دهستان عربخانه) بازدید کرد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، هدف از این سفر، گفت و گوی بی واسطه استاندار با مردم و بازدید میدانی از وضعیت این روستاها بود.

مردم روستاهای تیغدر، کلته مزار، سولاخان و دهک از فرصت حضور استاندار استفاده کرده، مسایل موجود را برشمردند و رفع کاستی‌ها را خواستار شدند.

محمدصادق معتمدیان بعد از استماع صحبت‌های مردم، بررسی کارشناسی موارد مطرح شده را به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و فرماندار نهبندان محول کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار نهبندان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در این سفر، استاندار را همراهی کردند.

 

 

 

 

بیش از ۵ میلیارد ریال کمک معیشتی به معلولان خراسان جنوبی پرداخت شد/۵-۷

بیش از ۵ میلیارد ریال کمک معیشتی به معلولان خراسان جنوبی پرداخت شد

بیرجند – ایرنا – مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از پنج میلیارد و ۲۷۲ میلیون ریال کمک‌ معیشتی متمرکز و غیرمتمرکز به افراد دارای معلولیت در استان پرداخت شده است.

علی عرب نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون بیش از ۱۸ میلیارد ریال اعتبار برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توسط بهزیستی استان به صورت متمرکز و غیرمتمرکز هزینه شده است.

وی گفت: همچنین با اقدامات انجام گرفته حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در قالب کمک هزینه خرید لوازم بهداشتی به صورت متمرکز و استانی به افراد دارای معلولیت و بیش از ۶ میلیارد و ۹۵۵ میلیون ریال در قالب تامین وسایل بهداشتی و درمانی و ضد عفونی کننده مراکز شبانه‌روزی برای پیشگیری از شیوع ویروس کووید ۱۹ پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار داشت: ‌اکنون ۲۸ هزار و ۸۵۴ پرونده توانبخشی شامل افراد دارای معلولیت‌های جسمی، حرکتی، بینایی، شنوایی و اعصاب و روان در استان زیر پوشش قرار دارند که از این تعداد ۶۹۲ نفر در مراکز شبانه‌روزی سالمندان، بیماران روانی مزمن و معلولان ذهنی خدمت دریافت کرده و در سلامت کامل به سر می‌برند.

وی افزود: در زمان حاضر ۱۵ مرکز شبانه‌روزی برای نگهداری سالمندان، بیماران اعصاب و روان و معلولان در استان فعال هستند.

عرب نژاد گفت: توانبخشی مبتنی بر جامعه یا CBR به دنبال تغییر نگرش منفی نسبت به معلولان و ورود آنها به صحنه اجتماعی از طریق تقویت توانمندی‌های آنان است که بر این مبنا اسفند سال گذشته تا اوایل فروردین امسال بیش از چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی مناسب‌سازی، دسترس‌پذیر کردن محیط زندگی، جامعه و محل کار برای معلولان را مهم دانست و گفت: تلاش برای مناسب‌سازی منزل و خودرو معلولان از اولویت‌های بهزیستی بوده که در این خصوص سال گذشته ۵۴۵ میلیون تومان برای مناسب‌سازی فضای زندگی و خودرو مددجویان هزینه شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: بازدید از مراکز تحت نظارت توسط کارشناسان برای اطمینان از رعایت دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها و ارائه آموزش‌های لازم به رابطان همه مراکز نگهداری به صورت مستمر در حال انجام است.

وی با اشاره به همزمانی ماه رمضان و یاری خیران در کمک به رفع نیاز مددجویان و افراد دارای معلولیت افزود: خیران می‌توانند نذورات و کمک‌های خود را به حساب ۴۱۸۰۰۳۴۵۴۱۹۴۷۶۹۶ نزد بانک مرکزی به نام مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان یا به شماره کارت مجازی ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۹۹۳۹۴۴۸ واریز کنند.

فرماندار نهبندان:
آلودگی ۴۰ هزار هکتاراز اراضی نهبندان به ملخ صحرایی/تجهیزات برای مبارزه مهیا نیست /۵-۷
بیکی گفت: هم اکنون ۴۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان نهبندان آلوده به ملخ صحرایی است، ولی تجهیزات مبارزه با این حجم از آلودگی در شهرستان مهیا نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» پیش از ظهر امروز (۲۷ اردیبهشت) در جلسه ستاد مبارزه با ملخ صحرایی شهرستان نهبندان که با حضور مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: امکانات و تجهیزات لازم برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی در نهبندان محدود بوده و مجموعه جهاد کشارزی استان باید شرایط ویژه ای را برای مبارزه با این نوع ملخ در نهبندان ایجاد کند، چراکه دستگاه های این اداره ماموریت های دیگری در حوزه خودشان هم دارند.

فرماندار نهبندان افزود: طی بازدیدی که از کانون های آلوده به ملخ صحرایی صورت گرفته هم اکنون سه دستگاه سمپاش با مجموعه جهاد کشاورزی همکاری دارند که باید این تعداد به همراه نیروی انسانی لازم، بیشتر به کار گیری شود.

بیکی افزود: جهاد کشاورزی و عشایر نهبندان سازمانی به لحاظ نیروی انسانی لازم برای مبارزه با ملخ های صحرایی ندارند و باید راننده و سمپاش لازم و آموزش دیده به کارگیری شود.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های شهرستانی مانند ارتش، بسیج، سپاه، دامپزشکی، منابع طبیعی و سایر دستگاه های مربوطه برای مقابله با ملخ‌های صحرایی بسیج شده و همکاری لازم دارند، گفت: ولی این دستگاه ها نمی توانند در خصوص مبارزه با بحران ملخ تمرکز داشته باشند، چراکه ماموریت هایی را در دستگاه های خودشان هم دارند.

فرماندار نهبندان تصریح کرد: بضاعت شهرستان برای مبارزه با ملخ های صحرایی ضعیف‌تر است، چراکه آمادگی مبارزه با ملخ صحرایی با این حجم وسیع را از گذشته نداشته و نداریم و نیازمندیم که شرایط و امکانات بهتری فراهم شود.

بیکی افزود: رقم اعتباری تخصیص یافته برای مبارزه با ملخ صحرایی از سوی وزارت کشاورزی کفاف تهیه سم هم نمی کند.

وی بیان کرد: در خصوص ارسال هواپیمای سمپاش به شهرستان نهبندان باید تکلیف شهرستان مشخص شود، چراکه ما هم باید باند فرود را در سه نقطه ایجاد کنیم، هم اکنون باند دوم برای فرود این هواپیما به طول یک کیلومتر آماده شده است و مشکلی نداریم.

وی با بیان اینکه در حال احداث باند دوم برای فرود هواپیما در حوزه چاهداشتی هستیم، گفت: نقاط ایجاد باندهای دیگر برای جلوگیری از اتلاف منابع شهرستان باید به تایید جهاد کشاورزی برسد تا شهرستان وارد عمل شود.

فرماندار نهبندان تصریح کرد: هم اکنون ۴۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان نهبندان آلوده به ملخ صحرایی هستند که ۲۲ کانون آلوده در ۶ نقطه شناسایی شده است.

بیکی افزود: حدود ۶ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی آلوده به ملخ صحرایی در شهرستان نهبندان برای مقابله با این نوع ملخ سمپاشی شده است.

 

 

 

گلایه مردم از  آسفالت چهل تکیه بیرجند / مسئولان پایان سال را برای رفع مشکل وعده می‌دهند‌

چند وقتی است نهضت آسفالت معابر بیرجند توسط شهرداری آغاز شده اما هنوز آسفالت برخی معابر پر تردد وضعیت خوبی ندارد و صدای مردم را درآورده ‌و مسئولان نوید رفع مشکل را تا پایان سال داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، خودروها به سرعت از خیابان عبور می‌کنند و آب آلوده درون حفره‌های آسفالت به اطراف و گاه به سوی عابرانی که از خیابان عبور می‌کنند پاشیده می‌شود. چاله‌های زیادی که روی آسفالت جا خوش کرده و این زخم کهنه و چهل تیکه زیر پای عابران هر روز بیشتر می‌شود.

انگار خیابان را هم مانند معابر پارک سنگفرش کرده‌اند. وضعیت ناماسب آسفالت برخی از معابر صدای برخی از شهروندان را درآورده است. آری حکایت آسفالت فرسوده و تکه تکه شده برخی معابر بیرجند است که گویا قرار نیست پایان یابد.

کارگران شهرداری هرازگاهی لایه ای از آسفالت بخشی از یک مسیر را می پوشاند و ادامه آن به زمانی دیگر موکول می‌شود و تا تکمیل مسیر دوباره همان قسمت‌های نو شده در مسیر فرسایش و خرابی قرار می‌گیرد.

خیابان‌های غفاری، شهید آوینی و پاسداران روزانه میزان زیادی از تردد خودروها را شاهد است و کیفیت آسفالت خراب آن صدای رانندگان را درآورده است.

یکی از رانندگان تاکسی در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: آسفالت بی کیفیت سبب شده هر روز برای تعمیر خودوری خود هزینه کنیم. شهرداری به جای  گرفتن عوارض از رانندگان باید به دلیل آسفالت نامناسب و آسیب رسیدن به ماشینها به ما عوارض بدهد.

وی افزود: آسفالت برخی خیابان‌ها در بیرجند از قاعده و قانونی خاص پیروی نمی‌کند روزی بخشی از یک معبر را آسفالت می‌کنند و قسمتی که باقی می‌‌ماند به حال خود رها می‌شود.

یکی دیگر از همشهریان بیرجندی نیز با بیان اینکه حال و روز آسفالت خیابان شهید آوینی مساعد نیست افزود: ترک‌های ریز و درشت روی آسفالت این خیابان و چاله‌هایی که به علت زیرسازی نامناسب خیابان به وجود آمده باعث گلایه و نارضایتی شهروندان شده است.

اصغری افزود: برخی معابر خیابان عدل و پاسداران بعد از اعتراض مردم توسط عوامل شهرداری لکه‌گیری شد اما اکنون وضعیت آسفالت این معابر مانند وصله چهل تکه شده که زیبنده شهر بیرجند نیست.

چند وقتی است شهرداری بیرجند نهضت آسفالت را در برخی مناطق شهر بیرجند آغاز کرده اما همچنان برخی نقاط نیاز به آسفالت دارد.

یکی از نقاطی که گلایه و اعتراض شهروندان را در آورده خیابان شهید آوینی بیرجند است خیابانی که یک ماه پیش قرار بود شهرداری روکش کند اما همچنان آسفالت این خیابان مانند پازلی تیکه پاره است. برخی خیابانها به رغم تردد زیاد اما آسفالتش حال خوبی ندارد.

مردم می‌گویند اگر قرار است شهرداری گامی بردارد، اقدامی اساسی انجام شود چرا که تنها با لکه گیری مشکل خرابی آسفالت و دست انداز برطرف نمی‌شود.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری بیرجند در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: مشکل آسفالت خیابان شهید آوینی در چند روز آینده برطرف می‌شود.

حدیدی افزود:  معابری که در سطح شهر بیرجند  نیاز به روکش وآسفالت باشد با اولویت تا پایان سال محقق می‌شود.

اما شهروندان بیرجندی وصله آسفالت را چاره مشکل نمی‌دانند چون پینه کاری چهره شهر را خراب می‌کند و از دستگاه‌های خدمت رسان می‌خواهند با شهرداری همکاری کرده تا بعد از آسفالت خیابان حفاری جدیدی انجام نشود.

 

 

 

 

راه اندازی ۱۱ فرستنده دیجیتال تلویزیونی در بخش دُرُح شهرستان سربیشه

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی از راه اندازی ۱۱ دستگاه فرستنده دیجیتال تلویزیونی در بخش دُرُح شهرستان سربیشه در صورت تامین زیرساخت های مورد نیاز خبر داد.

راه اندازی 11 دستگاه فرستنده دیجیتال تلویزیونی در بخش درحمدیرکل صدا و سیمای استان درجلسه برنامه ریزی و هماهنگی تامین زیرساخت های فرستنده های دیجیتال شهرستان سربیشه با اشاره به مرزی بودن بخش دُرُح گفت: در صورت تامین زیرساخت های مورد نیاز در این بخش مرزی، ۱۱ دستگاه فرستنده دیجیتالی تلویزیونی نصب و راه اندازی می شود.

آینه دار افزود: با توجه به آماده بودن فرستنده دیجیتال تلویزیونی در روستای ماخونیک شهرستان سربیشه، این فرستنده تا عید فطر راه اندازی می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هم گفت: این نهاد برای اولین بار در کشور در اجرای زیرساخت های مورد نیاز فرستنده های دیجیتال در روستاهای محروم همکاری می کند و به همین منظور ۲۵۰ میلیون تومان در این خصوص اختصاص یافته است.

محمدی فرماندار شهرستان سربیشه هم با قدردانی از فعالیت های صدا و سیمای استان در مناطق مرزی از آمادگی فرمانداری شهرستان برای اجرای طرح های فرستنده های تلویزیونی خبر داد و برای تسریع در انجام زیرساخت ها قول مساعد داد.

 

 

 

 کارفرمایان برای دریافت تسهیلات کرونا ثبت‌نام کنند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: امکان ثبت‌نام تسهیلات ویژه کسب و کارهای آسیب دیده از ویروس کرونا در سامانه «کارا» فراهم شد و کارفرمایانی آسیب دیده از این بیماری در استان می‌توانند برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کنند.

 غلامرضا اشرفی افزود: در اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با هدف حمایت و پشتیبانی از کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا، وزارت تعاون امکان ثبت نام کارفرمایان مشمول این حمایت را در سامانه «کارا » فراهم کرده است.

وی اظهار داشت: تمامی صاحبان واحدهای کسب و کار خصوصی و تعاونی مشمول طرح (کارفرمایی و خویش فرمایی) که در رسته‌های ۱۳گانه مصوب کارگروه اقتصادی مقابله شیوع کرونا فعال بوده و دارای کد بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی هستند و اقدام به حفظ اشتغال موجود داشته‌اند، مشمول این تسهیلات هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: کارفرمایان و خویش‌فرمایان دریافت کننده پیامک در صورت تمایل به دریافت تسهیلات می‌توانند به سامانه «کارا»  به نشانی kara.mcls.gov.ir  مراجعه کرده و در قسمت تسهیلات کرونا فرایند ثبت‌نام را با ثبت کد ملی آغاز کنند.

وی ادامه داد: از پنجشنبه (۱۸ اردیبهشت)، ارسال پیامک برای یک میلیون واحد اقتصادی به شدت آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شده است.

اشرفی تصریح کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته حدود سه میلیون شاغل بیمه شده در یک میلیون واحد اقتصادی آسیب دیده مشغول به کار بوده‌اند.

وی گفت: بنگاه حتماً باید فعال باشد، نیروی کار را حفظ کند و شاغل بیمه شده داشته باشد که یکی از مبناهای اصلی برای ارائه تسهیلات کرونا شاغل بیمه شده در این بنگاه‌ها است که اخراج نشده و یا به صندوق بیمه بیکاری معرفی نشده باشد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: مبلغ تسهیلات کرونا در بنگاه‌های فعال به ازای هر یک نفر شاغل بیمه شده ۱۲ میلیون تومان وام است.

وی اظهار داشت: همچنین برای بنگاه‌هایی که به دستور ستاد ملی تعطیل شده باشند این رقم ۱۶ میلیون تومان به ازای هر یک نفر شاغل بیمه شده خواهد بود.

اشرفی عنوان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده از سوی وزارت متبوع و کارگروه‌های ملی در این زمینه، پرداخت تسهیلات این دسته از واحدها از اوایل خرداد آغاز خواهد شد.

وی یادآور شد: اگر یک بنگاه نیروی کار خود را تعدیل و نیروی کار برای دریافت بیمه بیکاری به صندوق بیمه بیکاری مراجعه کرده باشد، مشمول این طرح نخواهد بود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: همچنین برای بنگاه‌های با نیروی شاغل کمتر از ۵۰ نفر، ۷۰ درصد از تسهیلات برای پرداخت دستمزد خواهد بود و ۳۰ درصد به‌عنوان سرمایه در گردش در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برای بنگاه‌های بزرگ‌تر نیز ۵۰ درصد برای دستمزد و ۵۰ درصد به‌عنوان سرمایه در گردش منظور شده است.

اشرفی اظهار داشت: کارفرمایانی که مشمول تسهیلات کارفرمایی و یا خویش فرمایی هستند و برای آنها پیامک ارسال نشده است، در مراحل بعدی منتظر ارسال پیامک از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشند.

وی گفت: از کارفرمایان و خویش فرمایان مشمول که تمایل به استفاده از این تسهیلات دارند، دعوت می‌شود با مطالعه و بررسی شرایط و ضوابط اعلامی، نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرآیند آن در این سامانه کارا اقدام کنند.

 

حوله بافی در لیست رشته‌های کار و دانش هنرستان‌ها

رشته بومی توبافی یا حوله بافی سنتی در هنرستان‌های کار و دانش استان خراسان جنوبی آموزش داده می‌شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استانحوله بافی در لیست رشته‌های کار و دانش هنرستان‌ها قرار گرفت گفت: هر ساله متناسب با نیاز بازار، پیشنهاد‌هایی برای ایجاد رشته جدید در شاخه کاردانش ارائه می‌شود که امسال نیز اداره کل آموزش و پرورش با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان، برای حمایت از صنایع دستی بومی منطقه و بهره گیری از ظرفیت‌های نهفته در صنایع دستی، رشته جدید حوله بافی را در شاخه کار و دانش ارائه می‌دهد.
حسین عباس زاده افزود: رشته حوله بافی به علت متناسب بودن با بازار کار استان انتخاب شد تا دانش اموزان فارغ التحصیل به راحتی جذب بازار کار شوند و تولیدات خود را به فروش برسانند.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت: پیش از این نیز رشته‌های تذهیب، قلمزنی، چاب باتیک نیز در شاخه کار و دانش برای هنرجویان علاقمندان ارایه شده است.
وی افزود: مرکز تخصصی نساجی سنتی شهرستان بیرجند در خانه تاریخی اعتمادی نیا واقع شده و این مرکز محل برگزاری دوره‌های آموزشی مقدماتی و تکمیلی حوله بافی، کارگاه‌های رنگرزی، چله کشی و بافت و همچنین فروشگاه عرضه محصولات نساجی سنتی است.
معاون دادگستری خراسان جنوبی:
سرقت بیشترین فراوانی جرم در خراسان جنوبی/ کلاهبرداری افزایش یافت
حجت الاسلام وحدانی نیا گفت: سال گذشته سرقت مستوجب تعزیر بیشترین فراوانی را در ترکیب جرایم خراسان جنوبی به خود اختصاص داده است.

حجت الاسلام «یدالله وحدانی نیا» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با بیان اینکه سال گذشته سرقت مستوجب تعزیز بیشترین فراوانی جرم در خراسان جنوبی بوده است، گفت: تعداد پنج هزار و ۴۳۹ فقره سرقت مستوجب تعزیر در استان برای آنها پرونده تشکیل شده است.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: ایراد صدمه بدنی غیرعمدی ناشی از تصادفات رانندگی، توهین به اشخاص عادی، ضرب و جرح عمدی، نگهداری مواد مخدر، حمل مواد مخدر، کلاهبرداری، تهدید، تخریب و افترا از جرائمی است که در ردیف‌های پایین تر قرار می‌گیرد.

 

وی از رشد پرونده‌های سرقت، تصادفات رانندگی، توهین به اشخاص عادی و کلاهبرداری در محاکم قضایی استان در سال گذشته خبر داد و افزود: در مدت یاد شده پرونده‌های مربوط به کلاهبرداری ۴۱ درصد افزایش داشته و ۲ هزار و ۲۴۹ فقره پرونده‌ تشکیل شده است.

 

حجت الاسلام وحدانی نیا ادامه داد: کلاهبرداری سایبری و اینترنتی در صدر پرونده‌های مربوط به کلاهبرداری در خراسان جنوبی است.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به بیشترین فراوانی پرونده مربوط به پرونده های حقوقی، گفت: سال گذشته سه فراوانی دعاوی حقوقی به ترتیب مطالبه وجه و خسارت، دعاوی خانوادگی اعم از طلاق، مهریه، نفقه و اعسار بوده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*