آخرین خبر :

رییس فرهنگستان علوم پزشکی: روزه‌داری عوامل مستعدکننده کرونا را کاهش می‌دهد

روزه‌داری عوامل مستعدکننده کرونا را کاهش می‌دهد

رییس فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران گفت: روزه داری ایمنی بدن را افزایش می‌دهد، استرس را کم می‌کند و حتی عوامل مستعد کننده کرونا مانند فشارخون، قند خون و سرطان را کاهش می‌دهد.

علیرضا مرندی روز چهارشنبه در نشست کارشناسی در خصوص مسایل پرشکی و فقهی مرتبط با روزه داری و سلامت در ایام اپیدمی بیماری کووید – ۱۹ که در محل فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: مقاومت بدن افراد روزه دار در مقابل کرونا بیشتر می شود، اما رعایت اصول بهداشتی حتمی است و همان طور که در ماه های دیگر این موارد را رعایت می کردیم، در این ماه هم باید در همان حد و حتی بیشتر رعایت کنیم.

وی درباره فواید روزه داری گفت: روزه داری قند خون را تا حدود زیادی تنظیم می کند، وزن را کاهش می دهد، از چاقی افراد کم می کند، ایمنی بدن را افزایش می دهد و در مقابل استرس مقاومت ایجاد می کند.

رییس فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه روزه رشد سرطان ها را کند و طول عمر را زیاد می کند، گفت: این موضوعات در کشورهای غربی به اثبات رسیده است.

مرندی به بیمارانی که به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته اند، توصیه کرد که حداقل تا ۶ هفته پس از برطرف شدن علایم، اقدام به روزه داری نکنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*